Semmi rosszindulat, csak szaladtam már bele más által hasonlóan megoldottba...
A második verziód pókháló-mentesebb, csak dupla utat fog megtenni a fázis. Valami távirányítós megoldással lennél a legjobban kisegítve egyébként, - a helyszínt nem ismerve. Munkalámpának én is szeretem a ledeket, lehet dobálni, semmi bajuk nem lesz, nem úgy mint régen a 60W-os izzókat... 1 szerelés 1 lámpa, mert valahol biztosan koppant.
Üdv. Hivatalos(itott) almérőt kérne a tulaj a bérleményünkre,óra már felszerelve nemrég egy villanyszerelő által csak ő nem tudja papirozni(almérőig kb 50 cm kábel) Budapesten valaki?
"ha nagyon nagy a távolság, akkor a feszültséggel lesznek esetleg gondok"
A szabványossággal is lehetnek gondok, ha fázis van a zöld-sárga meg a kék éren, ezért vagy (saját felelősségre) eltérünk a szabványtól, vagy muszáj lesz 4-5 eres kábelt alkalmazni.
Vagy plusz kábel helyett rádiós nyomógombokkal kapcsolgatjuk a lámpát.
"ha olyan fázisra kötöd, amiről esetleg egy vadabb gépet is üzemeltetnél ugyanakkor"
Ez széles feszültség-tűrésű lámpával kiküszöbölgető.
Így okés, de ha nagyon nagy a távolság, akkor a feszültséggel lesznek esetleg gondok. Pláne, ha olyan fázisra kötöd, amiről esetleg egy vadabb gépet is üzemeltetnél ugyanakkor.
Az ilyen megoldásokkal az a baj, hogy aztán valaki 5 év múlva (átmenetileg) leszereli az ötvezetéket, akkor már esze ágában sem lesz a cső végén kutatni, hogy az a védővezető mi más, oda nem tartozónak a védővezetője.
Egy üzemben lehetséges ezt dokumentálni, és aki hozzányúl, az vagy saját ember helyismereti vizsgával, vagy idegen, felügyelet alatt, illetve megfelelő, írásbeli eligazítással. De ott sem megy ez jól, egyszerű állampolgárnál meg már a feltételezés is a fetrengős humor kategória, hogy majd lesz megfelelő dokumentáció, figyelemfelhívásokkal a különleges veszélyforrásokra.
Ha eddig működött és feleslegesen nem kapcsolt le akkor jó lehet így. Az AC sokkal érzékenyebb mint az A. Inkàbb a vezetékeket cserélném ki és osztanàm fel a hàzat ha van rà lehetőség.
Van egy toroid autotranszformátorom kellő teljesítménnyel,0-240V-ig majd fokozatmentesen szabályozható.Van ampermérő, voltmérő, motor, eszterga tokmány a motor rögzítéshez (porszívó motorokat mindig tokmányba fogva próbálom eme trafóval) egyenirányító,(vezeték,áramforrás.. stb.)
Sajnos mindig van fontosabb dolog mint kísérletezni,olyan tapasztalatokat szerezni aminek nem igazán van gyakorlati haszna.
szabályzó trafót kikerülve ; egy csillár fényerő szabályzó(tirisztoros ,Triac -os) erre kötve a trafó 230V oldalát ---a szekunder meg 12--24--26--48v Amilyen van !
Az egyik ok, hogy ha a világítást simított egyenfeszültségről működtetem, akkor a legagyibb ledek sem tudnak vibrálni :) ráadásul a vezérlő/kapcsoló elemek lehetnek akár 100 forintos tranzitsorok is.
A váltakozó áram effektív feszültség és áramerősség értéke megegyezik annak az egyenáramnak a feszültség és áramerősség értékével, amely ugyanazon az ellenálláson, ugyanannyi idő alatt, ugyanakkora munkát képes végezni.
Szóval igen, a motorok az effektív feszültségre vannak méretezve, ami 230V, tehát ezt nem kell még gyökkettővel elosztani, hogy effektív legyen. De ugye az effektivitás az ellenálláson mért hőtermelés tekintetében keresi a megfelelőséget az egyenárammal, nem motoros hajtásnál.
Az univerzális motor kicsit hatékonyabb egyenárammal, és egyenletesebb is a járása. A váltóáramú hullám a frekvencia sebességével rángatja a nyomatékot, ami parazitoid ellenállást okoz a motorban. Ezért váltóárammal egyenetlenebb a járása, hangosabb, és több hőt is termel. Ez látszik úgy, hogy jobban megy DC-ről, mert jobban hasznosítja a felvett teljesítményt.
Ha nem egyszerre hasznalod oket akkor *elvileg* eleg a 16A / 2,5mm2 keresztmetszet.
A tavolsag miatt azert szamolnek egy veszteseget, nem olyan keves az a 34m. Lehet 4mm2-el jobban jarnal. Kotes szempontjabol viszont teljesen mindegy, sima wago elbirja.