Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.26 0 0 155272

Jah, legalábbis ha használós autóról van szó. Én azért inkább 4M-ért Vitarát vennék, az összkerék felár meg hasonló.. Sztem ha a Dustert felhozzuk a Vitara felszereltségére, akkor még kisebb lesz a különbség.

Előzmény: MrTinkertrain (155271)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.01.26 0 0 155271

Na ha valamire nem vágyom én sem, az a néccernégy.

A Subaru is csak tetszik, az meg náluk kb. feature hogy mind összkerekes.

Egy XV-t elfogadnék, de horror az ára használtan is, annyiért már konfigurálok egy új Dustert (elsőkerekest).

Amúgy a Dacia feladta a leckét. Már 3 misiért, illetve a felett nem nagyon éri meg használt autót venni. Akármennyire silány, a garancia az garancia.

 

Előzmény: KawaBazsy (155270)
h i r d e t é s
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.26 0 0 155270

 Sztem sincs rá az átlag embernek szüksége, én még azt se tudtam kipróbálni, h mit csinál az EDS (kerékfékezgetés) a Sharanban, mert nem volt még akkora hó. De akkor is úgy vagyok vele, h ha már terepjáró kinézete van, akkor tudja is azt, amit sugall. :-)

 A torsentől miért fél bárki is? Az egy tisztán mechanikus rendszer, sok csigakerékkel..

 Subaru Outback-em nekem is volt, automata, ott elektronika zárta középen a diffit. De a kézi váltósoknak visco kuplung van, az meg a leggagyibb sztem..

Előzmény: BmS1 (155269)
BmS1 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 155269

A "Tuareg-félék" még csak-csak.  Kevesek mennek olyan nehéz terepre, mint pl. a Bamako.

Személyautóba, crossoverbe ritkán építenek be olyan négykerék-hajtást, ami részben ütős is, másrészt tartós is. Ha igen, akkor meg drága. Megvenni is, javíttatni még inkább.

A Subaru korábbi rendszerei, az Audi Quattroja azért jó volt, mind a kettőből több darabom is volt.

Az öregebb divat terepjárók, meg az összkerekes személyautók jó része már kiherélt, nagyon ritka az, amin minden működik. Jó néhány Opel Calibra 4x4-et javítottunk korábban, mindegyik herélt volt. Sok "négykerekes" tulajt kiver a víz már csak a Thorsen vagy Haldex név hallatán.

 

Akinek tényleg szüksége van a négykerék hajtásra, ám legyen, megértem.

Az emberek többsége egyáltalán nem viszi terepre az egyébként -gyakran csak a nevében- erre alkalmas járgányt. Évekig elautózok, mire egyszer bejön, hogy na most tényleg kéne...

Előzmény: korzo (155267)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.25 0 0 155268

Jó, hát nem igazi terepjárónak készült, de azért többet tud az X5-nél, meg hasonlóknál. Annyira meg csak megbízható benne a technika, mint az angolokban.. :-)

Előzmény: korzo (155267)
korzo Creative Commons License 2018.01.25 0 0 155267

Elektronika.

A Tuareg félékkel az a baj, hogy elméletileg tudják, gyakorlatilag meg nem. Legalábbis tartósan nem. A rosszenyelvek szerint Bamakóba se jutott még el egy sem :-D

Előzmény: KawaBazsy (155266)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.25 0 0 155266

 Hmm. Csak mert a kezembe akadt a Touareg prosija, s meglepődtem, h ahhoz milyen cuccokat lehetett rendelni. Azt már akkor is mondtam, h azt díjazom benne, h ha már terepjárós a külseje, akkor legalább a terepképességekre is rágyúrtak, alapban van mindben felező, meg kézzel zárható központi diffi (állandó összkerekes). Ilyen volt a mienk is. De a prosi szerint felárért tovább lehet forgatni a terepváltót, s akkor zárhatod a hátsó diffit. A drágább modellek légrugósak, meg tudod emelni, s akkor sokkal jobbak lesznek a terepszögek. Amin meg igazán meglepődtem, h van benne olyan cucc, hogy gombnyomásra le tudod választani a kanyarstabilizátorokat, s akkor sokkal nagyobb mértékben tudnak kitérni a kerekek egymáshoz képest! Azért ez elég karaj sztem, ennél többet max a G osztály tud, ahol az első diffi is zárható.

 A Disconál te zárod kézzel a diffiket, vagy vmi elektronika, kedve szerint?

Előzmény: korzo (155265)
korzo Creative Commons License 2018.01.25 0 0 155265

Állandó összkerék, aktív (kerekenkénti) hasmagasság szabályozás, felező, aktív szabályozható zárású rendes diffizár középen, felárért hátul is (nekem van), aktív keresztstabilizátor, meg hát ez a hülyére fejlesztett "fékezgetős cucc", ami igazából a teljes hajtásláncot felügyeli - különböző terepviszonyokra eltérő programmal, amik működnek (pl. képes kimozgatni a homokba elásott autót is) 

Előzmény: KawaBazsy (155264)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.25 0 0 155264

Abban a Discoveryben mi cucc van még a terepjárást elősegítendő? Gondolom nem csak a kerekenkénti fékezgetés kipörgés esetén, mint az X5-ben.. :-) Állandó összkerék?

Előzmény: korzo (155251)
Atts Creative Commons License 2018.01.25 0 0 155263

Köszönöm!

G.Erdelyi Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155262

vagy a CIM kezdi megadni magat.

Előzmény: anonym19 (155255)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155261

Így voltam én is a Touaregben levő R5 TDi-vel. Aszittem, h az első 2.5 TDI leszármazottja, mondogattam is sógoromnak, amíg hajtotta, h milyen tartós ez a motor. Aztán hozzám került, s 247E kilométerrel adtam el, baja nem volt sosem. Oszt amikor megjelent a 20 legrosszabb motorról szóló cikk, csodálkoztam.. :-)

Előzmény: BmS1 (155254)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155260

Mondanám, hogy a Citroen szerviznek is meg kell élnie, de hát megél enélkül is!

Most komolyan, a legtöbb olcsó márkának is van 1-2 horror árú alkatrésze. Mondjuk a fél misi "picit" sok. 

 

Előzmény: BmS1 (155258)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155259

Ilyet nekem is szokott, '04-es 1.8t, de az elektronika ugyanaz lesz. Klasszikus beázás is lehet. Nekem elmúlik, a javasasszonytól vásárolt ráolvasás hatására. :)

(Esetleg akksisaru le-fel, de nem értek hozzá! Csak úgy tudom, ez a "reset").

Ha nem múlik, szerviz, lehet hogy csak a központi kompúter makkant meg, azt kiütik. Ilyenben is volt részem, és ettől minden rendszer amúgy faszán működik, nem kell annyira megijedni. 

 

Ha viszont tényleg gond van, akkor is szerviz.

Előzmény: Atts (155253)
BmS1 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155258

Ész megáll.

Mi kerül ezen több, mint fél millióba?  Az előállítása mennyi lehet? 15e? 20e?

Előzmény: korzo (155257)
korzo Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155257

Egy skót srcác most selejtezte le egy Disco3-t, egy baleset miatt. Meg lehetett volna csinálni, de 360ezer volt már benne. Mérföldben. És a lámpa is "csak" 350ezer... https://www.lrdirect.com/XBC500402-supplied-by-LAND-ROVER-branded-LAND-ROVER.html

Előzmény: BmS1 (155254)
anonym19 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155256
anonym19 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155255

Valamelyik ABS/ESP jeladó rosszalkodhat, ha csak nem rágcsálód volt, vagy kontakt hiba valamelyik csatlakozónál. 

Előzmény: Atts (155253)
BmS1 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155254

A rossz hírű motorok között is akad olyan, ami OK. A disco 2,7 dízele már esélyes lassan a széthullásra, jól látja Korzo, de ez nincs kőbe vésve, hogy így mindenkinek bejön.

(Múlt heti C6-osunk gazdijának nem volt semmi infója erről, vidáman hajtja jó bőven 200e felett. Más kérdés, hogy az első lámpáinak új ára 570,000 / db, forintban elmesélve.

Ez azért elég stresszes....)

 

üdv.

 

Előzmény: KawaBazsy (155250)
Atts Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155253

Sziasztok!

 

Ma reggel indításkor 3 üzenet fogadott a kijelzőn (2005 Saab 9-3 1.9 TiD):

-Antilock brake malfunction

-Traction control failure

-Stability control failure

 

Továbbá észrevettem, hogy a kulcs behelyezésnél nem kattan. (Kormányzár sem működik)

Sok ez így egyszerre.

Van valakinek tippje mi lehet a probléma? 

 

Üdv.: Atesz

KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155252

Jó, hát ha kell az adrenalin.. a gyávák meg Hondát, Toyotát vesznek. :-)

Előzmény: korzo (155251)
korzo Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155251

Azért pontosítsunk egy kicsit: egy gyárilag túlhúzott turbós, kis darabszámú, még a hirtelen motorfrissítés előtti MINI :-D

Előzmény: KawaBazsy (155250)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155250

Ezen röhögök azóta is, egy V6 Tdi Land Rover mellé, megbízható szaladgálósnak egy Prince motoros Mini.. :-))

Előzmény: BmS1 (155248)
Bíró Tomi Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155249

Sziasztok!Segítségeteket kérném!A 2001es Saab 9-5 jobb első irányjelzője,Jó  lehet a 2002es be?Válaszokat előre köszönöm 

BmS1 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155248

Szerethető. Ha éppen jó :-)

Remélem, nem szívsz vele sokat.

 

üdv

Előzmény: korzo (155243)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155247

Gratulálok, szerintem ez egy praktikus autó. Én is gondolkodtam ilyenen, de elriasztott a kisherceg motor.

Persze én már a Facel-Vegától a Zisz-ig mindenen gondolkodtam amiből van benzines.

:)

Előzmény: korzo (155245)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155246

Hehe, vmelyik csak működni fog.. :-)

Tréler hány tonnás?

Előzmény: korzo (155243)
korzo Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155245

Készültem, a tréler az enyém :-D Bármelyik autómnak szüksége lehet rá, bár még nem volt. Nem is merem eladni, mert biztosan akkor kellene (c:

Előzmény: MrTinkertrain (155244)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.01.24 0 1 155244

A trélert gondolom ingyen adták hozzá, egy hátbaveregetés kíséretében és egy "szüksége lesz még rá" felkiáltással. 

:D

(mondja ezt egy Saabos, bagoly a verébnek)

Előzmény: korzo (155243)
korzo Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155243

(a mattfekete nem maradhat, visszakapja a gyári pirosat. Ja, JCW ;-)

Előzmény: BmS1 (155241)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!