Jah, legalábbis ha használós autóról van szó. Én azért inkább 4M-ért Vitarát vennék, az összkerék felár meg hasonló.. Sztem ha a Dustert felhozzuk a Vitara felszereltségére, akkor még kisebb lesz a különbség.
Sztem sincs rá az átlag embernek szüksége, én még azt se tudtam kipróbálni, h mit csinál az EDS (kerékfékezgetés) a Sharanban, mert nem volt még akkora hó. De akkor is úgy vagyok vele, h ha már terepjáró kinézete van, akkor tudja is azt, amit sugall. :-)
A torsentől miért fél bárki is? Az egy tisztán mechanikus rendszer, sok csigakerékkel..
Subaru Outback-em nekem is volt, automata, ott elektronika zárta középen a diffit. De a kézi váltósoknak visco kuplung van, az meg a leggagyibb sztem..
A "Tuareg-félék" még csak-csak. Kevesek mennek olyan nehéz terepre, mint pl. a Bamako.
Személyautóba, crossoverbe ritkán építenek be olyan négykerék-hajtást, ami részben ütős is, másrészt tartós is. Ha igen, akkor meg drága. Megvenni is, javíttatni még inkább.
A Subaru korábbi rendszerei, az Audi Quattroja azért jó volt, mind a kettőből több darabom is volt.
Az öregebb divat terepjárók, meg az összkerekes személyautók jó része már kiherélt, nagyon ritka az, amin minden működik. Jó néhány Opel Calibra 4x4-et javítottunk korábban, mindegyik herélt volt. Sok "négykerekes" tulajt kiver a víz már csak a Thorsen vagy Haldex név hallatán.
Akinek tényleg szüksége van a négykerék hajtásra, ám legyen, megértem.
Az emberek többsége egyáltalán nem viszi terepre az egyébként -gyakran csak a nevében- erre alkalmas járgányt. Évekig elautózok, mire egyszer bejön, hogy na most tényleg kéne...
Jó, hát nem igazi terepjárónak készült, de azért többet tud az X5-nél, meg hasonlóknál. Annyira meg csak megbízható benne a technika, mint az angolokban.. :-)
A Tuareg félékkel az a baj, hogy elméletileg tudják, gyakorlatilag meg nem. Legalábbis tartósan nem. A rosszenyelvek szerint Bamakóba se jutott még el egy sem :-D
Hmm. Csak mert a kezembe akadt a Touareg prosija, s meglepődtem, h ahhoz milyen cuccokat lehetett rendelni. Azt már akkor is mondtam, h azt díjazom benne, h ha már terepjárós a külseje, akkor legalább a terepképességekre is rágyúrtak, alapban van mindben felező, meg kézzel zárható központi diffi (állandó összkerekes). Ilyen volt a mienk is. De a prosi szerint felárért tovább lehet forgatni a terepváltót, s akkor zárhatod a hátsó diffit. A drágább modellek légrugósak, meg tudod emelni, s akkor sokkal jobbak lesznek a terepszögek. Amin meg igazán meglepődtem, h van benne olyan cucc, hogy gombnyomásra le tudod választani a kanyarstabilizátorokat, s akkor sokkal nagyobb mértékben tudnak kitérni a kerekek egymáshoz képest! Azért ez elég karaj sztem, ennél többet max a G osztály tud, ahol az első diffi is zárható.
A Disconál te zárod kézzel a diffiket, vagy vmi elektronika, kedve szerint?
Állandó összkerék, aktív (kerekenkénti) hasmagasság szabályozás, felező, aktív szabályozható zárású rendes diffizár középen, felárért hátul is (nekem van), aktív keresztstabilizátor, meg hát ez a hülyére fejlesztett "fékezgetős cucc", ami igazából a teljes hajtásláncot felügyeli - különböző terepviszonyokra eltérő programmal, amik működnek (pl. képes kimozgatni a homokba elásott autót is)
Abban a Discoveryben mi cucc van még a terepjárást elősegítendő? Gondolom nem csak a kerekenkénti fékezgetés kipörgés esetén, mint az X5-ben.. :-) Állandó összkerék?
Így voltam én is a Touaregben levő R5 TDi-vel. Aszittem, h az első 2.5 TDI leszármazottja, mondogattam is sógoromnak, amíg hajtotta, h milyen tartós ez a motor. Aztán hozzám került, s 247E kilométerrel adtam el, baja nem volt sosem. Oszt amikor megjelent a 20 legrosszabb motorról szóló cikk, csodálkoztam.. :-)
Ilyet nekem is szokott, '04-es 1.8t, de az elektronika ugyanaz lesz. Klasszikus beázás is lehet. Nekem elmúlik, a javasasszonytól vásárolt ráolvasás hatására. :)
(Esetleg akksisaru le-fel, de nem értek hozzá! Csak úgy tudom, ez a "reset").
Ha nem múlik, szerviz, lehet hogy csak a központi kompúter makkant meg, azt kiütik. Ilyenben is volt részem, és ettől minden rendszer amúgy faszán működik, nem kell annyira megijedni.
A rossz hírű motorok között is akad olyan, ami OK. A disco 2,7 dízele már esélyes lassan a széthullásra, jól látja Korzo, de ez nincs kőbe vésve, hogy így mindenkinek bejön.
(Múlt heti C6-osunk gazdijának nem volt semmi infója erről, vidáman hajtja jó bőven 200e felett. Más kérdés, hogy az első lámpáinak új ára 570,000 / db, forintban elmesélve.