Ezek nominális feszültségek, amitől jelentős eltérések lehetnek, és a járművek villamos berendezéseinek azt bírnia kell. Valaki egyszer betette ide, a két feszültség toleranciasávjainak szélei gyakorlatilag átfednek.
A HÉV-hálózat lényegében 135 éve létezik, villamosítva is legalább 110 éve, és a mostani járművek leghamarabb 1963-ban készültek, tehát fordítva van: a járműveket a meglévő vonalakhoz tervezék ....
Lejt az, csak a fővonali vágányhoz képest enyhébb. Csömör alacsonyabban fekszik, mint Kavicsbánya. Távol alljon tőlem, hogy leoltsalak (ahogy kérted), de... ;)
Ebben a formában ez sem pontos. Cinkotától a folyamatos emelkedő (Ilonatelep és Csömör érintésével egyaránt) a kistarcsai Eperjesi utca vonaláig tart (Kórház és Kistarcsa mh közt félúton). Onnan Kerepesig lejt, majd Mogyoródig megint emelkedik.
Ha holnap lenne az 55 db (110 méteres) új HÉV szerelvényre pénz, akkor akármelyik európai gyártó nyerné meg a tendert, kb. 3 év alatt tudná legyártani és leszállítani.
Mondjuk legkorábban 2025-2028 között.
Ha kínai vagy dél-koreai gyártó nyerne az más kávéház.
Egyszerre nem fog jönni elég szerelvény (még akkor sem, ha lenne pénz az átépítés mellett az új szerelvényekre), ezért kénytelen a régiek is egy ideig járni. Mivel új, "szabványos" áramnemű szerelvény nem tud a jelenlegi infrastruktúrán közlekedni, kénytelenek először a pályát és az áramellátást felújítani és utána jöhetnek az új szerelvények.
Pont fordítva: Kerepesig folyamatos az emelkedő - hol kisebb, hol nagyobb (a Kavicsbánya-elágazás is lejtőben van: volt eset, amikor a Kerepesről megfutamodott vonatot arra terelték ....)
Ugyanezt mondta nekem egyszer Lovász István (Putyi), aki pedig a városi vaskerekűek, azon belül is a HÉV-ek egyik legnagyobb tudója volt. Nem tudom, tekinthető-e ez mégiscsak vasútbiztonsági oknak.
Egy - mire megyünk az átépített vonalakkal, ha maradnak a 40+-os, leharcolt, kényelmetlen vonatok, ha csak átmenetileg is?
(Most gondoljunk bele, hogy egy teljesen átépített nagyvasúti vonalon beáll a peron mellé egy szakadt Szili, rozsdás Bhv-s ingával...)
Kettő - amennyire a MÁV-ot ismerem, a HÉV-et az Isten mentse meg attól, hogy integráljuk a nagyvasútba, és legyenek kunszentmiklósi meg esztergomi kirohanósok...
Bocsánat, de ez egyrészt semmi (oké, hogy a H567-en megújul a vágányzat, a biztber meg a peronok, de ez kifelé "semmi látványos"), másrészt a gödöllői vonalon a szerelvények lassan leesnek a sínről...
Átépítés után (legalább egy ideig) a jelenlegi járműveknek kell közlekedni, továbbá a Batthyány térhez is be kell menni, ez behatárolja a lehetőségeket... Aztán ettől nem feltétlenül marad szigetüzem. A hírek szerint a csehek (többek között) venni akarnak 90 darab 380 üléses elővárosi vonatot, ami megy 3000 V DC-n és 25 kV AC-n is. Ha jól számolom és értelmezem, ezek kb. akkorák lesznek, mint az MX-A-k. Gondolom ha már megvan a szerelvény, ami tud 3000V-ot, akkor nem lehet olyan nagy ördöngösség olyat csinálni belőle, ami 1500V-on is elmegy - és már meg is lenne az a szerelvény, ami Esztergomból vagy Kunszentmiklósról bejárhat a HÉV-re.
ha naponta 20 órán át mindkét irányba 10 percenként el kell mennie egy vonatnak, ott inkább csak zavart okoz ha más vonalról is bekotnyeleskedik oda egy más típusú vonat.
tudom papíron 90 másodpercenként is mehet minden, össze-vissza de ne az álmokra tervezzünk hanem a valóságra.