Keresés

Részletes keresés

morgó mh. Creative Commons License 2023.11.07 0 0 50315

Ezek nominális feszültségek, amitől jelentős eltérések lehetnek, és a járművek villamos berendezéseinek azt bírnia kell. Valaki egyszer betette ide, a két feszültség toleranciasávjainak szélei gyakorlatilag átfednek.

Előzmény: kihúzóvágány (50313)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.07 0 0 50314

Ha akkor megoldható volt, akkor most is: a két feszültségkülönbsége, illetve aránya kisebb.

Előzmény: attus germanicus (50312)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.07 0 0 50313

A különbség, illetve a két feszültség aránya még kisebb is; ha akkor megoldható volt, akkor most is ....

Előzmény: NAR (50311)
attus germanicus Creative Commons License 2023.11.07 0 0 50312

És hol az összefüggés? 

Előzmény: kihúzóvágány (50308)
NAR Creative Commons License 2023.11.07 0 0 50311

Ez nem 1500V és 1100V...

Előzmény: kihúzóvágány (50308)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.07 0 1 50310

1973-ban és 2004-ben, Kerepes-Mogyoród közötti szakaszról (ponosan nem tudom, melyik szelvénytől), csak az eredményeket ....

Előzmény: Gordon Zsigmond (50297)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.07 0 2 50309

A HÉV-hálózat lényegében 135 éve létezik, villamosítva is legalább 110 éve, és a mostani járművek leghamarabb 1963-ban készültek, tehát fordítva van: a járműveket a meglévő vonalakhoz tervezék ....

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50303)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.07 0 0 50308

Miért ne létezne?

az összes kéttengeéyű motorkocsi tudott menni 5501V és 1000V alatt is, a világítást átkapcsolták ....

 

Előzmény: NAR (50306)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.07 0 1 50307

Elfogadom; az események mégis arra utaltak, hogy az általad említett ellenlejtő nem állítja meg a megfutamodott járműveket.

 

Előzmény: Rüby 2143 (50304)
NAR Creative Commons License 2023.11.07 0 0 50306

Az építési engedélyben azt írják, hogy az új járműveknek tudniuk kell 1100V-on (meg 1500V-on) is menniük. Szerintem ilyen használtban nem létezik.

Előzmény: gallo (50301)
Rüby 2143 Creative Commons License 2023.11.07 0 1 50305

Lejt az, csak a fővonali vágányhoz képest enyhébb. Csömör alacsonyabban fekszik, mint Kavicsbánya. Távol alljon tőlem, hogy leoltsalak (ahogy kérted), de... ;)

Előzmény: gorcher (50278)
Rüby 2143 Creative Commons License 2023.11.07 0 1 50304

Ebben a formában ez sem pontos. Cinkotától a folyamatos emelkedő (Ilonatelep és Csömör érintésével egyaránt) a kistarcsai Eperjesi utca vonaláig tart (Kórház és Kistarcsa mh közt félúton). Onnan Kerepesig lejt, majd Mogyoródig megint emelkedik.

Előzmény: kihúzóvágány (50294)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.06 0 0 50303

Nem.

A HÉV-hálózatot egyértelműen a most futó járművekre szabták, inkompatibilis nagyjából mindennel.

Előzmény: gallo (50301)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 50302

Azért írtam, hogy 2028-ig !

 

 

Előzmény: attus germanicus (50300)
gallo Creative Commons License 2023.11.06 0 0 50301

Tudom, hogy messze nem ideális, de a szükség nagy úr (lesz).

 

Szerelvények esetében használtban nem lehet gondolkodni? Vagy itt nem működik az, ami a buszoknál, villamosoknál? 

attus germanicus Creative Commons License 2023.11.06 0 0 50300

Kb. három év? A mesében. Önmagában a közbeszerzés legalább egy év, utána, mire legyártják, közelebb lesz öt évhez, mint a háromhoz. 

Előzmény: trizs77 (50299)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.06 -1 0 50299

Ha holnap lenne az 55 db (110 méteres) új HÉV szerelvényre pénz, akkor akármelyik európai gyártó nyerné meg a tendert, kb. 3 év alatt tudná legyártani és leszállítani.

Mondjuk legkorábban 2025-2028 között.

 

Ha kínai vagy dél-koreai gyártó nyerne az más kávéház.

 

 

Előzmény: NAR (50296)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 50298

A franciáknál már jó 45 éve futnak olyan elővárosi villamos motorvonatok melyek egyaránt üzemelnek 1,5 KV és 25 KV alatt.

Előzmény: NAR (50287)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.06 0 0 50297

Melyik kettő?

Az 1971(?)-es és a 2004-es?

Előzmény: kihúzóvágány (50295)
NAR Creative Commons License 2023.11.06 0 1 50296

Egyszerre nem fog jönni elég szerelvény (még akkor sem, ha lenne pénz az átépítés mellett az új szerelvényekre), ezért kénytelen a régiek is egy ideig járni. Mivel új, "szabványos" áramnemű szerelvény nem tud a jelenlegi infrastruktúrán közlekedni, kénytelenek először a pályát és az áramellátást felújítani és utána jöhetnek az új szerelvények.

Előzmény: Gordon Zsigmond (50289)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.06 -1 0 50295

Nemcsak tekinthető, hanem tekintendő!

Emlékeztetek a közelmúltban (50 év) két súlyos megfutamodás volt .....

 

Előzmény: Alien Angel (50290)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.06 -1 0 50294

Pont fordítva: Kerepesig folyamatos az emelkedő - hol kisebb, hol nagyobb (a Kavicsbánya-elágazás is lejtőben van: volt eset, amikor a Kerepesről megfutamodott vonatot arra terelték ....)

 

 

Előzmény: gorcher (50272)
seadxdx Creative Commons License 2023.11.06 0 0 50293

Például sokkal jobb, ha a nyílt vonalon nem kell negyvennel döcögni, vagy nem rázza ki az emberből a lelket egy-egy szakasz.

Előzmény: Gordon Zsigmond (50289)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.06 0 1 50292

Igen: Csömört áttelepítik a másik oldalra ....

 

Előzmény: gallo (50271)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.06 -1 0 50291

Ha ismered a vonalat és a lejtési viszonyokat, akkor ilyen megjegyzést nem teszel.

A későbbi hozzászólásokat nézd meg, ott a hiteles forrás ....

 

Előzmény: Vendégsín (50270)
Alien Angel Creative Commons License 2023.11.06 0 0 50290

Ugyanezt mondta nekem egyszer Lovász István (Putyi), aki pedig a városi vaskerekűek, azon belül is a HÉV-ek egyik legnagyobb tudója volt. Nem tudom, tekinthető-e ez mégiscsak vasútbiztonsági oknak.

Előzmény: gorcher (50272)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.06 -2 3 50289

Egy - mire megyünk az átépített vonalakkal, ha maradnak a 40+-os, leharcolt, kényelmetlen vonatok, ha csak átmenetileg is?

(Most gondoljunk bele, hogy egy teljesen átépített nagyvasúti vonalon beáll a peron mellé egy szakadt Szili, rozsdás Bhv-s ingával...)

Kettő - amennyire a MÁV-ot ismerem, a HÉV-et az Isten mentse meg attól, hogy integráljuk a nagyvasútba, és legyenek kunszentmiklósi meg esztergomi kirohanósok...

Előzmény: NAR (50287)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.06 0 1 50288

Bocsánat, de ez egyrészt semmi (oké, hogy a H567-en megújul a vágányzat, a biztber meg a peronok, de ez kifelé "semmi látványos"), másrészt a gödöllői vonalon a szerelvények lassan leesnek a sínről...

Előzmény: Fizolti (50268)
NAR Creative Commons License 2023.11.06 0 0 50287

Átépítés után (legalább egy ideig) a jelenlegi járműveknek kell közlekedni, továbbá a Batthyány térhez is be kell menni, ez behatárolja a lehetőségeket... Aztán ettől nem feltétlenül marad szigetüzem. A hírek szerint a csehek (többek között) venni akarnak 90 darab 380 üléses elővárosi vonatot, ami megy 3000 V DC-n és 25 kV AC-n is. Ha jól számolom és értelmezem, ezek kb. akkorák lesznek, mint az MX-A-k. Gondolom ha már megvan a szerelvény, ami tud 3000V-ot, akkor nem lehet olyan nagy ördöngösség olyat csinálni belőle, ami 1500V-on is elmegy - és már meg is lenne az a szerelvény, ami Esztergomból vagy Kunszentmiklósról bejárhat a HÉV-re.

Előzmény: Gordon Zsigmond (50284)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.06 0 3 50286

A sziget üzem nem baj.

 

ha naponta 20 órán át mindkét irányba 10 percenként el kell mennie egy vonatnak, ott inkább csak zavart okoz ha más vonalról is bekotnyeleskedik oda egy más típusú vonat.

 

tudom papíron 90 másodpercenként is mehet minden, össze-vissza de ne az álmokra tervezzünk hanem a valóságra.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!