Keresés

Részletes keresés

Boszorka Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5833
Nem mondom, ez sem semmi! Az egész Bauhaus és környékét összemosni a háboru utáni nyomorépitkezésekkel. Még hogy válság? Mikor hipp-hopp felépűlt és ma is áll és remekül funkcionális az egész Újlipótváros, valamint a belváros egy része, nem beszélve a rózsadombi és pasaréti villákról. Makovecék megnyalhatnák mind a tiz ujjukat ha valami csak megközelítőtis alkottak volna. Mert ugye jól feltételezem, hogy nálad ő egy nagy építész???
Előzmény: courage the dog (5817)
mamicska Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5832
Hasonlatomnál és logikádnál maradva:

a fiatalnak kell a régibe olvadnia,ami gusztust tekintve problematikusabb...

Épületeknél csak a "köz" gusztusával kell számolni,a házak nem tiltakoznak a beolvadás ellen!

Előzmény: kavkaz (5827)
kambekk Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5831
Köszi. Hála Isten róla nem tudok semmit. Ettől persze még lehet jó ember.
Na iszkiri, ennyit a politikáról. Gyerünk vissza (én) a váűrostörténethez.

lakos, köszönet az újabb kandelábertartókért. Terézvárosiakat is fölveszel a listádba? Mert akkor besegítek szívesen.

Előzmény: tresk (5815)
ARIBOY Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5830
Sziasztok!

Örülök,hogy a reggeli kvizkérdésem elnyerte tettszéseteket!
Igy most is tennék fel egy új kvizkérdést.
Továbbra is a budapesti Duna hidak egyikéről.
Melyik évben adták át a mai Petőfi hidat?(Akkor Horthy Miklós hidnak nevezték el!)

A:1936.Szeptember B:1938.Szeptember

C:1937.Szeptember D:1939.Január

Várom a válaszotokat!
Üdv:ARIBOY

lakos Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5829
Ismét bővült a gázlámpakarok albuma már nemcsak józsefvárosi, hanem erzsébetvárosi példányokkal is.
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5828
Nem. Én vak vagyok, és félrenéztem, hogy kinek szól. Bocccs. :-)))))
Előzmény: Goldman Emma (5826)
kavkaz Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5827
Nna ez az.

A prüdök szerint a réginek régibe kell olvadnia.
Az újítók szerint a réginek fiatalba:)))

Hát nem optimális?

Előzmény: mamicska (5825)
Goldman Emma Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5826
Jesszus, te ugyanaz a kutya vagy?! :)
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (5823)
mamicska Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5825
...optimális...?
Mondjuk én vénségemre összebújva sétálnék egy gyönyörű húsz évessel.Cirkakábé.
Előzmény: kavkaz (5824)
kavkaz Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5824
Dehogynem, hiszen Graz európa kultúrális fôvárosa volt egy évig. A világörökségnek (mittoménmilyen ENSZbüro) semmi baja vele. Sôt, erôs a gyanúm, hogy a grazi Kunsthaus világörökségi példa lesz a kortárs és a megôrzendô régi optimális találkozására.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (5821)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5823
Nem láttam. A többi implikációnak volt szánva? Mert akkor a premissza bukásával okafogyottá vált. :-)
Előzmény: Goldman Emma (5822)
Goldman Emma Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5822
Kutyus!
Te láttad a Fény és forma kiállítást/kötetet a magyarországi modern építészetről? Az alant idézett Seidner fotóit a város legcsodálatosabb, legmívesebben kivitelezett modern házairól? És tényleg így gondolod?! Barátom, irtó érdekes lehet a te szemeddel látni a világot.
Előzmény: courage the dog (5817)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5821
Szépen illik a környezetbe. A Világörökség még nem figyelt fel rá? :-)
Előzmény: kavkaz (5818)
kavkaz Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5820
Megépült. És üzemel, a város lakóinak legnagyobb büszkeségére.
Előzmény: mamicska (5819)
mamicska Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5819
Már bocsánat,de ez egy borzalmas herenyó...

Tényleg megépült,vagy egy ügyes trükk?

Előzmény: kavkaz (5818)
kavkaz Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5818
De a válság véget ért. A modern halott. A posztmodert megbicskáztuk és jött a nonstrukturalizmus!

Graz. Kulturális Központ a középkori belvárosban:



Nos?

Előzmény: courage the dog (5817)
courage the dog Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5817
a torony jo?Nos ezzel nem vitazok.levagnam a kisujjamat, ha azzal visszakaphatnank a gotikus Budavarat a tornyaival.

de nem mindegy, milyen egy torony.a szurrealis szar, akkor kell a fenenek.szerintem az a varostorony is undorito.a 20-as evektol a 70-es evekig elte az epiteszet legmelyebb valsagat.Nem csak itt, barhol a vilagon.hogy ebben az idoben nem epult meg a Madach setany, az tobb, mint szerencse.A bodesorra meg hamarosan koccinthatunk, hogy eltunik.csak gyozd kivarni!

Előzmény: kavkaz (5816)
kavkaz Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5816
Nem a konzervatív látásmódodon gúnyolódom, hanem azon, hogy nem akarod, hogy a belvárosban bármi is épüljön:)

Pedig Budapestnek nincs városközpontja. A 40' évek beli terv épp azt a célt szolgállta, hogy a városnak végre legyen egy origója. A városháza tervéhez hozzátartozott a várostorony, a madách sétánnyal együtt alkotott harmonikus egység (a madách sétány kapcsán épült pl. a dob utcai postaigazgatóság nagyszerű palotája is, ugyanis a sétány a városligetig húzódott volna). Ehhez képest ma a városközpont egy ízléses gödörbôl, egy ízléstelen vörös bódésorból és a befejezettlenség hangulatátt joggal árasztó Madách kapuból áll. Tiszta Drezda:(((

Amúgy hiába no, nem tudok leszakadni a tornyokról. A torony JÓ:)))

Előzmény: courage the dog (5799)
tresk Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5815
Kerényi György.
Előzmény: kambekk (5804)
drdoktor Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5814
kösz az elismerést, de nem engedek a 21-ből:)

Sávoly Pál (Bp., 1893. jan. 30. – Bp., 1968. dec. 20.): mérnök, statikus, Kossuth-díjas (1954), Állami díjas (1965). Oklevelét a bp.-i József Műegy-en szerezte. 1920-ban egy holland tervezőirodánál kezdett dolgozni, ahol rövidesen önálló tervező lett. A vezetésével épült hidak közül említendők a Naft-folyó kábelhídja, az India részére tervezett híd, 52 sziámi híd és a tiencsini Hao-Ho folyamot áthidaló nyitható híd. Ugyanakkor több nemzetközi hídpályázaton szerepelt sikerrel (Casablanca, Mechra, Abbei stb.). 1925-ben hazatért és mérnöki irodát nyitott. 1929-ben a bp.-i autóbuszgarázs építésénél tanácsadó, 1930-ban a bánhidai ún. Talbot-villamosmű építésében működött közre, 1932-ben a Kossalka-cég tervezőcsoportjának volt vezetője, és részt vett az óbudai Duna-híd (Árpád-híd) tervezésében. 1936-ban tervezte a Boráros téri híd (Petőfi-híd) hídfőit, alul- és felüljáróit, továbbá az angyalföldi szennyvízátemelőt. Az 1937–39-es években több más alkotás mellett nevéhez fűződik a Duna-parti gyorsforga
lmi út, a Lánchíd és a Margit-híd aluljáróinak megépítése, az utóbbi hídfőjének rendezése. A II. világháború után közreműködött számos híd újjáépítésében. A Ferenc József-híd (Szabadság-híd), a szobi Ipoly-híd, majd a Lánchíd helyreállítási munkáinak volt a tervezője. Az áll. tervezővállalatok megteremtése után (1948) a Mélyépítési Tervező Vállalat (UVATERV) hídosztályának a vezetője. E minőségében a beomlott Duna- és Tisza-hidak újjáépítési tervein kívül új hidak sorát tervezte, tervezésüket irányította (komáromi Barátság-híd, újpesti, bajai, dunaföldvári Duna-hidak, tokaji és szolnoki Tisza-híd). Tervezte az 1958-ban átadott heluani (Egyiptom) 800 m hosszú közúti és vasúti Nílus-hidat.
Legjelentősebb alkotása, a bp.-i Erzsébet-híd újjáépítése, megszerkesztése; 1951-től tervét több változatban is elkészítette, több tanulmányban is foglalkozott vele. Az 1960-1964 között a régi pillérekre épült hatnyomú kábelhidat (átadása 1964. nov. 21.) tekintette élete főművének. Utolsó munkájaként a Csepel-Budafok között létesítendő új közúti Duna-híd építéséhez folytatott tanulmányokat. – F. m. Az újjáépített Széchenyi-Lánchíd erőtani számításaiból (Magyar Közlekedés, Mély- és Vízépítés, 1950. 3. sz.); Folytatólagos (többtámaszú) merevítőtartós függőhidak erőtani számítása (Mélyépítéstudományi Szle, 1952. 6-8. sz.); Csavarozott kapcsolatú, acélszerkezetű függőhidak (Mélyépítéstudományi Szle, 1956. 4. és 9. sz.); A heluani Nílus-híd (Mélyépítéstudományi Szle, 1958. 10. és 11. sz.); Az új Erzsébet-híd mint műszaki alkotás (Közlekedéstudományi Szle, 1966. 2. sz.). – Irod. Ábrahám Kálmán: S. P. emlékezete (Közlekedési Közlöny, 1969. 10. sz.).

Előzmény: ARIBOY (5809)
Laja73 Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5813
de lehet:)
egészen pontosan a Gubacs-lakótelep.

levezetésül két kép, majdnem onnan

1 2

nem rejtvény, illetve én kérdezném, hogy az a "kereszteződés" vajon mi a túró lehetett? tanpálya? jelenleg körbekerített terület.

Előzmény: Goldman Emma (5789)
mamicska Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5812
Kiváncsi öregasszony lévén,kiolvastalak.Gratulálok!
Előzmény: SzigDani (5811)
SzigDani Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5811
...én meg véletlenül augusztus 20-at jegyeztem meg. Pedig az átadási filmet és hepeninget le is vetítették nemrégiben a TV-ben és ott nem túl nyárias öltözékek voltak láthatók. Imádom, amikor egy rövidzárlatom miatt szentül hiszem a rossz időpontot. Ehhh........

SzigDani

Előzmény: ARIBOY (5809)
mamicska Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5810
Abban az évben érettségiztem és még Erzsébet is vagyok,így könnyű volt megjegyeznem.Nagyon büszke voltam a hídra!!!
Előzmény: ARIBOY (5809)
ARIBOY Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5809
Kedves Mamicska,Alabárdos és Dr.Doktor!

Csak gratulálni tudok!
Mind hármuk megfejtése jó!
Az Erzsébet hidat 1964.Novenber 20.án adták át a forgalomnak!
Üdv:ARIBOY

drdoktor Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5808
1964. november 21.
Előzmény: ARIBOY (5805)
Alabárdos Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5807
B) 1964. November
Előzmény: ARIBOY (5805)
mamicska Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5806
1964.november.Erzsébet naphoz közel
Előzmény: ARIBOY (5805)
ARIBOY Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5805
Sziasztok!

Budapesttel kapcsolatos kvizkérdést tennék fel.
Az újjáépitett Erzsébet hidat melyik év,és melyik hónapjában adták át a forgalomnak?

A:1962.November B:1964.November

C:1963.Május D:1965.November

Várom a jó megfejtéseket.
Üdv.:mindenkinek:ARIBOY

kambekk Creative Commons License 2004.03.23 0 0 5804
Fú, lehet. De akkor ki volt az a másik léhűtő?
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (5803)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!