Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie wonder Creative Commons License 2007.03.15 0 0 800

De nem jelenti azt, hogy egy rossz tuningalap.

 

De, sajnos azt jelenti. Nem lehet korlatlanul szorakozni a turbonyomassal, es egyeb ertekekkel, mert a rendszer egyszeruen nem bir tobblet uzemanyagot porlasztani a tobblet levegohoz. Mar alapban meglehetosen csucsra van jaratva. Eppen ez a PD technologia csodje.

 

En ertem, hogy vannak gepek, amik mar egymillio kilometert lefutottak padlogazon. De ha beleneznenk abba "chiptuningba", konnyen kiderulhetne, hogy tiszta becsapas az egesz.

 

Peldaul van olyan "chiptuning," ami a motorvezerlest erintetlenul hagyja, csak a gazpedal szenzor ertekeivel jatszik: mar felig lenyomott gazpedalnal is azt hiszi, hogy lepadloztak, es mindent a maxra allit :-) A teljesitmeny nem valtozik, de az autó mégis "jobban" megy. (A hetkoznapi soforok tulnyomo tobbsege még soha eleteben nem nyomta padloig a gazpedalt!)

 

Egy ilyen "chip" peldaul tenyleg bolondbiztos, de en nem adnek ki tizezreket azert, hogy valaki helyettem tapossa a gazpedalt :-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (799)
Varshi Creative Commons License 2007.03.15 0 0 798

> Ezt a "Na-t " nem értem!!!!

 

Azt jelenti, hogy lehetnek igazságok a teáltalad elképzeltek mellett is. :)

 

 

> A sor vezetője V. Zoltán (direkt nem írok teljes nevet).

 

A vicc az, hogy ez akár én is lehetnék a név alapján. :D

 

 

> Nekem az infóm tőle van... Nem a fejlesztésről....

 

Nekem meg olyanoktól, akik írtak már meg ilyen autókat. Sokat. De úgy látom, ezt nehéz elfogadni. Haggyuk akkor.

Előzmény: Törölt nick (795)
ryenn Creative Commons License 2007.03.15 0 0 797

Én nem ismerem. Attól még, hogy híres nem biztos, hogy a legjobb!

Ismerőseimtől rosszat még nem hallottam a 105 lóerösről / Superb -sek./

Minden motornak megvan a gyengéje!

Nekem most chippelték. K....ra lehet érezni a különbséget. OFF elötte 3 ezres mv6 os Omegám volt. ON 105 lótól azt a gyorsulást nem várom, de kezd közelíteni hozzá.

Csodát nem várok.Meg nem is akarom, hogy nyugdíjas koromig kitartson a motor.

Előzmény: Varshi (792)
Varshi Creative Commons License 2007.03.15 0 0 794
A Dízel tuning topicba meg jár asszem Audi fejlesztőtől kezdve elég sok ember.  Na.:)
Előzmény: Törölt nick (793)
Varshi Creative Commons License 2007.03.15 0 0 792

Az egyik legelismertebb chipes az országban. :)))

De attól még, hogy 1.9-es motor, kb. ezer dologban különbözhetnek - ebbe gondolj bele azért. ;)

ARRÓL a 105 lovas darabról van szó, amit Golf5-ökbe tesznek, ezt hangsúlyoztam is. Már nem emlékszem, mi a gyengéje, de.... számít?

Előzmény: Törölt nick (790)
kivantsi Creative Commons License 2007.03.15 0 0 788

Kedves VASAD70!

 

1*: Kösz a (gyors) válaszért. :-)

2*: "5,5-5,7 között össze lehetett hozzni" ezt az árára értetted???

Nekem egy 2005. év elején Mo.-n átvett példányt ajánlottak (4.4M), 48e km igazolt (?) futásteljesítmény mellett...

3*: Család (gyarapodásra :-)) tekintettel venném. Biztonságos a gép???

 

Bocs, amatőr vagyok...

 

Üdv

Előzmény: vasad70 (786)
Varshi Creative Commons License 2007.03.15 0 0 787
Aszondta a chipes emberem, hogy hótgagyi ez a 105 lovas motor, amit mostanában tesznek Golf5-be meg Seatokba. :( Az megy a SuperBbe is? Szinte alig lehet chipelni (más VAG motorokhoz képest), mert nagyon könnyen megmurdel. Remélhetőleg szériában tartós marad.
Előzmény: stevie wonder (785)
vasad70 Creative Commons License 2007.03.15 0 0 786
1,9-es 131 LE-s motor, első ülés fűtés, fűtött ablakmosó fúvóka, tempomat, cd, (ha szerencséd van akkor multifunkciós kormány+dot mátrix kijelző), 2005 modell évig sízsák, fényszóró mosó (bár én nem láttam még enélkül superbet).
Hirtelen nem jut eszembe más. 5999 eFt volt a lista ára, amikor a 100 LE Classic akciós alapára 5 199 eFt volt (6 299 eFt helyett), (5,5-5,7 között össze lehetett hozzni)
Előzmény: kivantsi (782)
stevie wonder Creative Commons License 2007.03.15 0 0 785
Illetve konkretan a 105 es a 131 lovas PD TDI eseteben még nem ellenoriztem ezt az allitast. De peldaul a 90 es a 110 lovas TDI, es a 150 es 180 lovas 1.8T eseteben elternek az alkatreszek. Mas a kialakitasuk, mas az anyaghasznalatuk, mert mas ero- es hőhatasok erik oket.
Előzmény: stevie wonder (784)
stevie wonder Creative Commons License 2007.03.15 0 0 784

Ezek a motorok gyárilag vannak vissza fogva 105 lóra.

 

Persze.

 

Akkor nezd meg a motorblokk cikkszamait. (Fotengely, hajtokarok, dugattyuk, hengerfej.)

 

Nem ugyanazok.

Előzmény: ryenn (783)
ryenn Creative Commons License 2007.03.15 0 0 783

Nem tudom,hogy oldotta meg,de nem is érdekel. Ha ismeröseim 10-20 millios kocsijukat rámerték bizni, akkor én sem kételkedem. A chippes nem ma kezdte.

Ezek a motorok gyárilag vannak vissza fogva 105 lóra. Nem hiszem, hogy egy kis visszaállítás árt neki.

Vannak eredeti gyári adatok a motorokhoz. Ezek alapján programozzák át.

 

Én kb. 50 ezret fogok vele menni,mire eladom annyit csak kibír. Akinek ugyan igy csinálták már 150 ezernél tart /superb / És semmi gond nem volt vele.

 

A szervizesekkel beszéltem, ők is azt mondták, hogy nem mutatja ki. Lehet,hogy hülyek? Nem baj az enyémet ők szervízelik! 

 

Beszéltem az O.C.T -vel ők 150 ezerért csinálták volna meg ugyan ezt.

 

Lehet,hogy te jobban értesz az autókhoz, sőt biztos , én ennyire alaposan nem foglalkozom vele. Különben ahány ember annyiféle vélemény.

Van aki bejáratja az autót, van aki nem. Valakinek jó ez a tuning, valakinek nem.

 

 

Előzmény: stevie wonder (780)
kivantsi Creative Commons License 2007.03.15 0 0 782

Sziasztok!

 

Vennék Superb-et :-),

DE a katalógusban nem találtam meg az eladó által megjelölt business felszereltséget.

 

PLS, segítsetek, hogy ez mit jelent.

 

Előre is köszönöm.

 

Üdv

stevie wonder Creative Commons License 2007.03.15 0 0 781

A szervíz nem tudja kimutatni.

 

A szerviz termeszetesen ki tudja mutatni, bar a rutin diagnosztika valoban nem jelzi. Nincs hibauzenet, a kompjuter problemamentesen kommunikal a diagnosztikaval. 

 

De egy mukodes kozbeni soros meres (ahol a muszeren megjelennek a vezerles bemeno infoi, es a kimeno utasitasai) mar azonnal eszreveheto a beavatkozas.

Előzmény: ryenn (779)
stevie wonder Creative Commons License 2007.03.15 0 0 780

A PDTDI-k chiptuningja nem az a dolog, amit egy parkoloban meg lehet oldani :-(

 

Egy parkoloi szoftverfeltoltes biztosan nem a motort minden korulmeny kozott vezerlo parametertablazat* egeszet erinti, hanem egy-egy vezerloegyseg programjat irja at. Turbonyomast novelni mindenki tud, de igen konnyu a gyari hatarertekeken kivul kerulni. A polaszto-szivattyuk alapertelmezeseben is nagyon komoly nyomassal dolgoznak, azt a plusz uzemanyagot elporlasztaniuk, ami a tobb levegohoz erkezik, mar erosen megterhelo a szamukra -- mivel a technologia draga, itt nincsenek akkora turesek, mint egy hagyomanyos TDI motornal.

 

Ha volt esze a "tunernek", akkor ugy oldotta meg, hogy csak padlogazra engedelyezze a gyari turbonyomas ertek tullepeset -- mivel az emberek viszonylag ritkan nyomjak padloig a gazt, igy a motor elettartama nem feltetlenul rovidul meg drasztikusan.

 

Az elore gyartott chiptuning sosem teljes erteku megoldas. A fekpadon, allando visszacsatolas mellett folyamatosan programozott uj parametertablazatokkal valoban motorkimelo teljesitmenynoveles erheto el, es a folyamatos meres arra is lehetoseget ad, hogy az egyes beallitasok csakis az adott motor hatarertekeinek elereseig huzzak a teljesitmenyt. Az igy elerheto teljesitmenynovekedes persze kisebb, ugyanugy megvan az ára (magasabb karosanyag-kibocsatas, extrem helyzetekben gyengulo motor, pl. magashegyseg, extrem alacsony- vagy magas kulso homerselet), es a draga felszereltseg miatt tobbe is kerul, de legalabb nem teszi tonkre a motort.

 

*parametertablazat: az autok vezerlese kulonbozo szenzorok jeleit ertekeli, behelyettesiti a sajat parametertablazataba, es az alapjan vezerli a beavatkozast. A bemeneti jelek sokfelek lehetnek, mindig van fordulatszam, terheles, gazpedal-allas, a motor kulonbozo pontjain mert homerseklet, a rendelkezesre allo levego tulajdonsagai, stb, a vezerles pedig erinti a turbot (szelepnyitas ideje, merteke stb), az uzemanyagszivattyut, a gyujtas vezerleset (benzines motoroknal), stb.

Előzmény: ryenn (779)
ryenn Creative Commons License 2007.03.14 0 0 779

A vezérlő egység volt gyári hibás. /Akkor a többit olvastad./ Miután megnézte a szervíz 3 hét alatt 1x jelzett csak. Nehezen akarták kicserélni,mert az importörtől kellett engedély kérni, utána tudták megrendelni.

 

 

A chiptuningos házhoz jött,mert útba esett neki. Egyébként Pécsen csinálja. 70 ezer volt,a szoftvert  irta meg./ A dobozról neki is rossz véleménye van./ Tejesítmény mérés nem volt, mert nem a szervízbe csinálta. Bármikor megméri ha gondolom, de mérés nélkül is nagyon érezhető a különbség . Sok Superb-et csinált már Kb. 135-145 ló, 310-330 Nm.

 A szervíz nem tudja kimutatni./max ha beleülnek észre veszik/.

Nagyon megugrik tőle az autó. Folyamatosan húz a leszabályozásig. /eddig 3500 után csak pörgött./  Vissza váltani sem kell vele olyan gyakran.

 

Előzmény: Licsimi (776)
Licsimi Creative Commons License 2007.03.14 0 0 778
monjuk=mondjuk
Előzmény: Licsimi (777)
Licsimi Creative Commons License 2007.03.14 0 0 777

Közben visszaolvastam. Sajnos ugyanezek a tüneteim vannak...

Monjuk mondta a szervízvezető, hogy valószínű abs csere lesz...

Előzmény: Licsimi (776)
Licsimi Creative Commons License 2007.03.14 0 0 776

Mesélj nekem erről az ABS témáról!

Nekem is néha világít az ABS lámpa. Rárakták a Computerre és azt írta ki, hogy nincs benne ABS...

Most arra várok, hogy újra kivillanjon. :((

 

Chiptuning: Hol csináltattad, mennyiért, hány ló lett, milyen, box vagy szoftver?

 

Előzmény: ryenn (775)
ryenn Creative Commons License 2007.03.14 0 0 775

Sziasztok!

Ma kicserélték az ABS vezérlő egységét gariba, utána  megkapta a chiptuningot. Nagyon sokat dob rajta.Most már kezdem megszeretni.

Remélem nem fog ártani a motornak. Még csak 1800 km van benne.  Azt mondták 5000 km után lehet még egykicsit rápakolni, ha nem felel meg. 

zzoollyy Creative Commons License 2007.03.11 0 0 774

Én ott leszek,jó lenne ha minél többen mennénk!!!

Ki jön még?

Előzmény: bigjohni (773)
bigjohni Creative Commons License 2007.03.11 0 0 773
Természetesen. (ha mindketten ott leszünk. :) )
Előzmény: zzoollyy (772)
zzoollyy Creative Commons License 2007.03.11 0 0 772

Hali!

Még mielőtt döntenék, azért szeretném megnézni a tied, ha megyek a talira ez lehetséges?

Előzmény: bigjohni (769)
bigjohni Creative Commons License 2007.03.10 0 0 771
Navigálás közben minden működik. /CD, rádió, TV, video, MP3/
Magyarország CD a forgalmazó szerint létezik, de nem tudja mikor kerül forgalomba. /www.diavia.hu azt hiszem/
Külföldön viszont nagyon jól működik.
Előzmény: Chris905 (770)
Chris905 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 770

Sziasztok!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy a gyári navigációs rendszerhez lehet-e már kapni Magyarország térképet, ill. hogy a "navigálás" közben működik-e a rádió?

Köszönöm.

bigjohni Creative Commons License 2007.03.10 0 0 769
Kedvcsinálónak, régi képek
Előzmény: zzoollyy (767)
bigjohni Creative Commons License 2007.03.10 0 0 768
Hali!
A kalaptartó alján jobb oldalon (bal oldalon van az erősítő).
Nem volt hozzá tartó, készíteni kellett. Szerettem volna rittyenteni egy képet de nem férek hozzá.
Ne feledd a cikkszám utolsó betűjét: B /bé/ esetleg C /cé/ nem vicc, nagyon fontos!!!!!!
Előzmény: zzoollyy (767)
zzoollyy Creative Commons License 2007.03.10 0 0 767

Hali.

Lenne egy kérdésem, csak megrendelem a nagynavit és a gyári cd-tárat,úgy néz ki, viszont nálad a tár hol van, mert nekem nincs meg a gyári tartója?Ezt lehet hozzá külön venni vagy hova lehet tenni?

Előzmény: bigjohni (758)
zzoollyy Creative Commons License 2007.03.09 0 0 765

Még egy gondolat: ha nem lenne a Superb én valószinüleg Passatot vettem volna, tehát ki van ki ellen vgy mellett?

Ezzel le is zártam e kérdést részemről!

 

Előzmény: stevie wonder (760)
Varshi Creative Commons License 2007.03.09 0 0 763

A 2.0 A3 EURO4-es. Az 1.9-es meg EURO3.

 

Ráadásul állítólag a 130 lovas 1.9-esek inkább 140 ló felett voltak a valóságban a ciklusuk végén történő gyártáskor, szvsz lóerőben közel egyforma a kettő, csak "viselkedésben" a 2.0 PD muszáj hogy tunyább legyen, mert még így is pöffent rendesen, ha futott már egy kicsit. Úgy meg nem lehetne szép normákat elérni, ráadásul 10% súlynövekedés tutira van. (A váltóáttételt most hagyjuk ki. :)

Előzmény: Törölt nick (762)
Varshi Creative Commons License 2007.03.09 0 0 761

> Tény a Passat egy mondernebb fejlesztésü autó ami nem azt jelenti, hogy jobb is, én próbáltam

> 140-es pd-t Passat-ba és semmivel nem éreztem jobbnak mint egy 130-as Superbet.

 

Az 1.9 PD EURO3-as. Tudna menni az a 2.0 PD jobban is, ha nem kéne EURO4-et tudnia DPF nélkül is. :)

Előzmény: zzoollyy (757)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!