De, sajnos azt jelenti. Nem lehet korlatlanul szorakozni a turbonyomassal, es egyeb ertekekkel, mert a rendszer egyszeruen nem bir tobblet uzemanyagot porlasztani a tobblet levegohoz. Mar alapban meglehetosen csucsra van jaratva. Eppen ez a PD technologia csodje.
En ertem, hogy vannak gepek, amik mar egymillio kilometert lefutottak padlogazon. De ha beleneznenk abba "chiptuningba", konnyen kiderulhetne, hogy tiszta becsapas az egesz.
Peldaul van olyan "chiptuning," ami a motorvezerlest erintetlenul hagyja, csak a gazpedal szenzor ertekeivel jatszik: mar felig lenyomott gazpedalnal is azt hiszi, hogy lepadloztak, es mindent a maxra allit :-) A teljesitmeny nem valtozik, de az autó mégis "jobban" megy. (A hetkoznapi soforok tulnyomo tobbsege még soha eleteben nem nyomta padloig a gazpedalt!)
Egy ilyen "chip" peldaul tenyleg bolondbiztos, de en nem adnek ki tizezreket azert, hogy valaki helyettem tapossa a gazpedalt :-)
Én nem ismerem. Attól még, hogy híres nem biztos, hogy a legjobb!
Ismerőseimtől rosszat még nem hallottam a 105 lóerösről / Superb -sek./
Minden motornak megvan a gyengéje!
Nekem most chippelték. K....ra lehet érezni a különbséget. OFF elötte 3 ezres mv6 os Omegám volt. ON 105 lótól azt a gyorsulást nem várom, de kezd közelíteni hozzá.
Csodát nem várok.Meg nem is akarom, hogy nyugdíjas koromig kitartson a motor.
Aszondta a chipes emberem, hogy hótgagyi ez a 105 lovas motor, amit mostanában tesznek Golf5-be meg Seatokba. :( Az megy a SuperBbe is? Szinte alig lehet chipelni (más VAG motorokhoz képest), mert nagyon könnyen megmurdel. Remélhetőleg szériában tartós marad.
1,9-es 131 LE-s motor, első ülés fűtés, fűtött ablakmosó fúvóka, tempomat, cd, (ha szerencséd van akkor multifunkciós kormány+dot mátrix kijelző), 2005 modell évig sízsák, fényszóró mosó (bár én nem láttam még enélkül superbet). Hirtelen nem jut eszembe más. 5999 eFt volt a lista ára, amikor a 100 LE Classic akciós alapára 5 199 eFt volt (6 299 eFt helyett), (5,5-5,7 között össze lehetett hozzni)
Illetve konkretan a 105 es a 131 lovas PD TDI eseteben még nem ellenoriztem ezt az allitast. De peldaul a 90 es a 110 lovas TDI, es a 150 es 180 lovas 1.8T eseteben elternek az alkatreszek. Mas a kialakitasuk, mas az anyaghasznalatuk, mert mas ero- es hőhatasok erik oket.
A szerviz termeszetesen ki tudja mutatni, bar a rutin diagnosztika valoban nem jelzi. Nincs hibauzenet, a kompjuter problemamentesen kommunikal a diagnosztikaval.
De egy mukodes kozbeni soros meres (ahol a muszeren megjelennek a vezerles bemeno infoi, es a kimeno utasitasai) mar azonnal eszreveheto a beavatkozas.
A PDTDI-k chiptuningja nem az a dolog, amit egy parkoloban meg lehet oldani :-(
Egy parkoloi szoftverfeltoltes biztosan nem a motort minden korulmeny kozott vezerlo parametertablazat* egeszet erinti, hanem egy-egy vezerloegyseg programjat irja at. Turbonyomast novelni mindenki tud, de igen konnyu a gyari hatarertekeken kivul kerulni. A polaszto-szivattyuk alapertelmezeseben is nagyon komoly nyomassal dolgoznak, azt a plusz uzemanyagot elporlasztaniuk, ami a tobb levegohoz erkezik, mar erosen megterhelo a szamukra -- mivel a technologia draga, itt nincsenek akkora turesek, mint egy hagyomanyos TDI motornal.
Ha volt esze a "tunernek", akkor ugy oldotta meg, hogy csak padlogazra engedelyezze a gyari turbonyomas ertek tullepeset -- mivel az emberek viszonylag ritkan nyomjak padloig a gazt, igy a motor elettartama nem feltetlenul rovidul meg drasztikusan.
Az elore gyartott chiptuning sosem teljes erteku megoldas. A fekpadon, allando visszacsatolas mellett folyamatosan programozott uj parametertablazatokkal valoban motorkimelo teljesitmenynoveles erheto el, es a folyamatos meres arra is lehetoseget ad, hogy az egyes beallitasok csakis az adott motor hatarertekeinek elereseig huzzak a teljesitmenyt. Az igy elerheto teljesitmenynovekedes persze kisebb, ugyanugy megvan az ára (magasabb karosanyag-kibocsatas, extrem helyzetekben gyengulo motor, pl. magashegyseg, extrem alacsony- vagy magas kulso homerselet), es a draga felszereltseg miatt tobbe is kerul, de legalabb nem teszi tonkre a motort.
*parametertablazat: az autok vezerlese kulonbozo szenzorok jeleit ertekeli, behelyettesiti a sajat parametertablazataba, es az alapjan vezerli a beavatkozast. A bemeneti jelek sokfelek lehetnek, mindig van fordulatszam, terheles, gazpedal-allas, a motor kulonbozo pontjain mert homerseklet, a rendelkezesre allo levego tulajdonsagai, stb, a vezerles pedig erinti a turbot (szelepnyitas ideje, merteke stb), az uzemanyagszivattyut, a gyujtas vezerleset (benzines motoroknal), stb.
A vezérlő egység volt gyári hibás. /Akkor a többit olvastad./ Miután megnézte a szervíz 3 hét alatt 1x jelzett csak. Nehezen akarták kicserélni,mert az importörtől kellett engedély kérni, utána tudták megrendelni.
A chiptuningos házhoz jött,mert útba esett neki. Egyébként Pécsen csinálja. 70 ezer volt,a szoftvert irta meg./ A dobozról neki is rossz véleménye van./ Tejesítmény mérés nem volt, mert nem a szervízbe csinálta. Bármikor megméri ha gondolom, de mérés nélkül is nagyon érezhető a különbség . Sok Superb-et csinált már Kb. 135-145 ló, 310-330 Nm.
A szervíz nem tudja kimutatni./max ha beleülnek észre veszik/.
Nagyon megugrik tőle az autó. Folyamatosan húz a leszabályozásig. /eddig 3500 után csak pörgött./ Vissza váltani sem kell vele olyan gyakran.
Navigálás közben minden működik. /CD, rádió, TV, video, MP3/ Magyarország CD a forgalmazó szerint létezik, de nem tudja mikor kerül forgalomba. /www.diavia.hu azt hiszem/ Külföldön viszont nagyon jól működik.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a gyári navigációs rendszerhez lehet-e már kapni Magyarország térképet, ill. hogy a "navigálás" közben működik-e a rádió?
Hali! A kalaptartó alján jobb oldalon (bal oldalon van az erősítő). Nem volt hozzá tartó, készíteni kellett. Szerettem volna rittyenteni egy képet de nem férek hozzá. Ne feledd a cikkszám utolsó betűjét: B /bé/ esetleg C /cé/ nem vicc, nagyon fontos!!!!!!
Lenne egy kérdésem, csak megrendelem a nagynavit és a gyári cd-tárat,úgy néz ki, viszont nálad a tár hol van, mert nekem nincs meg a gyári tartója?Ezt lehet hozzá külön venni vagy hova lehet tenni?
Ráadásul állítólag a 130 lovas 1.9-esek inkább 140 ló felett voltak a valóságban a ciklusuk végén történő gyártáskor, szvsz lóerőben közel egyforma a kettő, csak "viselkedésben" a 2.0 PD muszáj hogy tunyább legyen, mert még így is pöffent rendesen, ha futott már egy kicsit. Úgy meg nem lehetne szép normákat elérni, ráadásul 10% súlynövekedés tutira van. (A váltóáttételt most hagyjuk ki. :)