Áruld már el nekem, drágajó sporttársam - hogy egy ilyen féknél mégis hogyan tudna jobban húzni az egyik oldal - mint a másik?
A görgőt szándékosan rajzoltam nagyra - de a lényege, hogy az egy szabadonfutó !!! valami....tehát mindenképp kiegyenlíti a két bowdenszálon a húzóerőt.
Sőt, még az is mindegy neki, ha az egyik szár rövidebb a másiknál - ugyanis ez csak az erőre és nem a hosszra figyel. .
"egy menetes szárral állítható a jobb-bal bovden, az egyik oldalon jobban fogott a fék "
Hááát, ez is csak részigazság.
Mert egy jólmüködő bowdenes féknek "mérleg-geometriája" van - tehát a mindenkori fékerőt mérlegszerűen, egyenlő mértékben ossza el a két kerék között - a bowden-hosszoktól függetlenül.
Olyan nincs, hogy külön fogjon és külön-külön állítható legyen a bal- és a jobb kerék - hacsak a mérleg-mechanika nincs szarrá-rozsdázva és emiatt beragadva.
Figyeljétek meg, hogy még a bowdenes autó-kézifék, de még a bicikli-peremfék is "mérleg-mechanikás" - vagyis önelosztó rendszerű.
Ha jól működik a mérleg, akkor hiába húzol többet a menetesszáras hosszbeállítón az egyik keréknél mint a másiknál - a fékerő attól továbbra is egyforma marad. .
...arra gondolok, hogy mivel ráfutófékes a lakó és egy menetes szárral állítható a jobb-bal bovden, az egyik oldalon jobban fogott a fék (ezért kopott el) és minden belengésre befogott a fék az egyik oldalon. A belengést ez válthatta ki és a fékezés ezt erősítette fel....
Jó reggelt! Eddig nem tudtam reagálni, de először is részvétem. Öröm az ürömben, hogy épségben m,egusztátok.
Sajnos a vizsgarendszer tényleg ilyen óebben az országban. Innen is látszik hogy csak a lóvéról szól. Mellesleg azért annyit megjegyeznék, hogy egy három hónapos, de akár egy egyhónapos behuzott kézifékes tárolás önmagában is okozhatja a fék meghibásodását. Ugye itt a korrozió az ellenség. Akinek volt már meghibásodott kocsija az hosszabb állás után pl láthatja hogy a tárcsa berozsdásodik.
Nem azt akarom mondani,hogy ez a Te hibád.
Arra hogy ez fékezéskor igy elrántaná az autót nincs tapasztalatom. Egyre azonban van. Amikor közlekedik az ember és mondjuk hepehupás az aszfalt ugye fékezel. A belengő autónál is néha hallom, hogy az egyik kerék csúszást produkál az autón.
feltételezhető hogy neked ebben a szerencsétlen szituban minden együtt állt.
Eddig sem volt bizalmam a müszakiban, de sajna a Te eseted is tovább erősitett ebben.
Egy biztos, egy fékellenőrzést én is beiktatok.
A vizsgáztató céget viszont érdemes lenne perelni.
Ebben Én is egyetértek, mert fékezésről tényleg nem volt szó. Nekem mikor kiesett a kerekem, a fékdobon húztam a Lakót, és így sem húzta el az autót, pedig a lengéscsillapító tartója is szépen belemart az útba.
Ezek szerint a fék miatt szitált be?Vagy az mellesleg nem jól működik?Mert előzőleg,ha jól emlékszem arról nem volt szó,hogy fékezés után kezdett szitálni,hanem egyszerűen önállósította magát.Lehet,hogy a bódé akarta vontatni a kocsit és előre akart állni,de te nem engedted ezért megbokrosodott:-)))
Én még mindíg tartom,hogy nem jól volt bepakolva és a huppanónál megemelte egy kicsit az autó háátulját amitől aztán elkezdett táncolni.
Na erről most jó lenne egy videó,amiből kideríthetnénk a történteket.(olyan,mint amikor elestem a motorral)
Összesen 4 gömb volt, mindkét tűzben 2-2 darab. A kapott szalonna olyan fura ízű volt, azt kóstolás után nem sikerült megenni :( Így Anya gyorsan összedobta a 4 gombócot, és el is pusztítottuk mindet :)
Újabb adalékok a "lakó-beszitáláshoz": szakértői vélemény szerint - nem akarom kellemetlen helyzetbe hozni se magamat, se az illetőt, tehát névtelen - semmit sem tehetek, ha a frissen vizsgáztatott járművel kifordulva a vizsgaállomás kapuján, fékhiba miatt összetörök bárkit, bármit, a jog ( szakértő szerint) azt mondja, én vagyok az üzemeltető, én vagyok teljes egészében felelős az alattam lévő járműért. Na, hát végülis ez igaz, de akkor mi a fenéért van a vizsga, akkor az csak azt bizonyítja, hogy abban a pillanatban és ott, oké volt minden, utána már szét is eshet? Ja, merthogy a javítás után van felelősség, meg garancia, meg szavatosság, mifene, de a vizsga után már nincs!? Egyébként utánaolvasva, azt hiszem sehol sem említettem, hogy a tegnapi (tegnapelőtti?) beméretésen a lakó elbukott volna, ha vizsgáztatom, azaz azzal a fékkel alkalmatlan a közúti közlekedésre - és mindezt háromhavi telepen állás után, hát azért megnézném a vizsgapapírokat - na, és itt jön a kellemetlen szakértői szöveg - ha most kérem, olyan papírt adnak a kezembe, amin minden megfelelő, miközben tudom, hogy a lakót - az eladó kereskedő szerint - nem vizsgálták fékpadon, pedig előírás - volt, az antivilágban(?) -hogy bármiféle fékkel rendelkező járművet, ha vizsgaköteles (pl. kerékpár nem az ugyebár és az 50 ccm-es kismotor se (?), meg a lovasszekér se - hoopá, nem is lenne rossz ötlet a lóvontatás, bár kicsit lassú, de nem szennyezi "annyira" a környezetet, olcsóbb az üzeme - a szgk nem tud legelni, és hát tartani is kellene valahol, a másodikra nem igazán hozhatnám fel, DE MEGÁLLNA A KOCSMÁNÁL néhány járat után ) KÖTELEZŐ fékhatás vizsgálatnak alávetni. Nagyon nem hiszem, hogy van olyan hozzáértő, aki azt meri állítani, hoy ebben az esetben egy természetes folyamat eredménye a fék működésképtelensége. És akkor én itt most szívok, bár élünk az igaz, csak Páromat a frász töri, engem meg esz a méreg - a frász mellett. És persze, fizetek! Ha nem tetszik, mehetek bíróságra, akkor min. 2 évig nincs kocsi, nincs lakó - merthogy a kocsit is lefoglalják ilyenkor az ügy lezárásáig, és amíg tart az ügy, én fizetek mindent - és ha én is nyernék, még lehet, külön kellene perelnem a pénzemért a felelőst, methogy ha akar fizet, ha akar nem! Na, hát erre nincs szükségem, fizetek és rosszul érzem magam! Ja, a javítási költségekről még annyit, hogy a klíma is meghibásodott, meg valami elektromos zavar is van - ventillátort Kiesett a helyéről és keretb tört is) bekapcsolom, leáll a motor, de sajnos, ha kikapcsolom, nem indul újra :-) ! Persze, erre lehet azt mondani, mit faxnizok, ablaklíma! Bocs a hosszúságért, a méreg hajt, meg a tehetlenség, de azért lépek még néhányat!
Szép jó estét! Rendeben hazaértünk bár kalandos ut volt. Autó jó lett a vulkán kemping csendes és olcsó. 2 felnőtt 2 gyerek és a szokásos áram,auto,lakó plusz MHKK kedvezmény és ifa, igy cirka 5540ft/2 éjszaka.
bringázós túrázós hely. Van ugyan egy beltéri és egy kültéri medence, amiben el lehet szórakozni, de akinek nem elég annak ott van és a kempből látszódik is a Mesteri termál( a vizet is onnan hozzák) illetve Celldömölk gyógy és élmény fürdő.
Megnéztem a celli fürdőt és akkora parkolója van, hogy egy-két éjszakát még vadasan is el lehet lenni.
El is döntöttük, hogy visszanézünk és komolyabban bejárjuk a környéket, amikor nem kell ügyeket intézni.
Visszatérve a kalandra az történt hogy a gyerekek indulás előtt játszottak többek közt az ablakkal is. Murphy hogy ami elromlik az ilyenkor szokott bekövetkezni. Anyós ülés ablaka lehuzva tökig. Indulás után kb 2-3 km-rel próbáljuk felhuzni, de nem ment. Kiállás és hallom a motor dolgozik az ajtóban. Ugyhogy kb 10 perces bontás után ablak feltol és celluxal rögzitve.
A két durung bot mellett balra az a duplavillás az enyém.Sajnos a hagyma a tűz martalékákvá vált!Egy darabig küzdöttem érte,de nem sikerült kiszedni a tűzből pedig már nagyon folyt a nyálam...
A gáztöltéshez meg csak annyit szólnék,hogy a prímagáztelepen itt győrben is kilóra adják,mégpedig úgy,hogy ki kell fizetni minden megkezdett kilót teljes áron.Ha jól emlékszem 1200 volt 2 évvel ezelőtt /kiló.Magyarul az 5 kg palack 6000ft.Elvileg...
Ehhez képest a benzinkúton,ha jól emlékezek 1400-at fizettem.
Köszi, kipróbáljuk. Nekünk ugyaninnen a Petri heringfilé paradicsomos-borsos szószban jött be nagyon. Az olajoshalak környékén található, barna a doboza.
A szombati vacsi a fórum nagy részének meg ez volt :)
A 11,5 kg-os töltősúlyú háztáji palack kb 25 literes. De nem töltik tele, csak úgy kb 80%-ig. Tehát a palackba kb 20 L-t töltenek, ami nagyjából 11,5 kg.