Megkérdeztem az olajszűrő leszedési módját, csak este elfelejtettem leírni, annyira a motor körül járt az eszem...
Valamilyen - sapkához, kupakhoz hasonló - célszerszámot kell ráhúzni, melynek tengely irányú hosszabbító szára van. Ennek vége már olyan helyen van, hogy jobban hozzá lehet férni és le lehet csavarni a szűrőt.
Még egy gondolat: nekem abban a profi maszek műhelyben, ahol a befecskendezőket felújították azt javasolták, hogy ne sajnáljam a pénz a gyári gázolajszűrőre, ebből ne vegyek utángyártottat. Szerinte az utángyártottak nem tudják azt a szűrési finomságot és ezt előbb - utóbb megérzik a befecskendezők.
sziasztok, rávettem magam hogy én is leírjam, hibalistámat , bár még csak 20000km -t futott nálam a gép. Kintről behozott gépről van szó, ott törték , rendberakták, megvettem. 2006 monacó 1.5 dci 106 ló. 28000-nél vettem most kb 48000nél járunk, nem hajtom szét csak időnként a pályán 160-al meg-megküldöm, de SEMMI BAJA NEM VOLT eddig.
Japán minőség - Nissan Primerát cseréltem a Renaultra, mert jött a baba, és az újfajta 4 ajtós Primera csomagtér bejárata igen szűk volt - babakocsi nem fért volna be rajta.
5 év, 90 ezer km alatt ablaktörlő kapcsolót kellett cserélni - nem ment a mosó - és az ülés szivacsozását kellett javítani. 85e-nél zöldkártyánál szétszedték a műszert, mert nem tudták megmérni a CO-ját - pedig mondtam, hogy 60e-nél sem sikerült, ilyen jó a motor, nincs CO-ja!
Pl fékbetétre 87e-nél még 10-15e kmt mondtak, féktárcsánál első felszabályozását majd betétcserénél, hátsó jó volt...
Olajfogyasztás 15e km alatt NULLA, AZAZ SEMMI! - még 90e-nél is!
Ablaktörlő gumi csere 1500-ből kijött - ennél 10e volt...
Semmi gond 5 év alatt, egyszer sem hagyott cserben - pedig ez csak egy Angliában összerakott NISSAN volt...
Hát ezért mertem dícsérni a Japán gépeket. De ha megnézed az ADAC hibastatisztikáit, ott is jó helyen állnak a japánok.
1. Reggel egy ismerős szerelőnél lekötöttük a turbóról a kartergáz csövet, turdó oldalon lezártuk, kartergázt új csővel kivezettük egy akksi mellé elhelyezett flakonba. 110 km-t mentem vele, kb 90 országút, 20 város. Szépen ment, semmi rángatás, jól gyorsult stb. 110 km után a flakon egyik sarkában max 2 köbcenti olaj van! Flakontető környékén, akksi oldalán, motorháztető belső burkolatán semmi olajfilm, azaz a kartergázból oda sem csapódott ki olaj.
Ez nem azt mutatja, hogy a fél liter olaj ott távozna el...
2. Motor alsó burkolatán olajnyomok nincsenek, motoron olajfolyás csak a levegőcső intercooler utáni bekötésénél látható.
3. Gondolkoztunk ismerőssel - egy kis matematika. A rossz turbó eszi az olajat, ez szinte 100 százalék. Hibás turbóval is kb ennyi olaj fogyott, akkor a szervízben is azt mondták, a turbó miatt. Mondjuk a fél literből 3 deci volt a turbó miatt, 2 deci a motor miatt. Mivel új turbót kaptam, annak ugye nem kellene enni az olajat, tehát az olajfogyasztásnak le kellett volna csökkennie 2 decire - de nem csökkent!!!
Mi lehet a megoldás fentiek alapján?
Például az is, hogy a motornak nincs is komoly baja, csak az új turbó is sz...r!
Érdekes helyzet, ha van gondolatotok, szívesen veszem!
Miért milyen a japán minőség ? Corollákban váltót kell komplett cserélni de a szerviz csak javitja ! Erre gondolsz ?És nem 100-ból 1-nél mint a tiédben a turbót. Szerintem a tiédet ezért adta el a tulaj mert ő hajtotta szét a motort.
Én 2007. dec 22.-én vettem át 2004 októberi 1,6 16v grand dyn+ 63e km
üvegtető szorult, de a forumnak hála teflonos zsírral megoldva kb 350 HUF.
4 db fékbetét
2 db első féktárcsa
középső kormányösszekötő, ez így kb 70e HUF (mind gyári, munkadíjjal, nem Ren szervíz)
fékolaj csere 4e HUF
futómű állítás 3,5e HUF
4db téli gumi (205/60r16 Falken) 68e HUF
azóta behulott 2 ablak ezt okosban cseréltettem 0 HUF (egy másik nyekereg uhogy az is esélyes ((((----
4db trafó (okosban 0 HUF), mert rángatott (hideg, nedves időben, hideg motornál), de nem ez volt a hiba, vagy lambdaszonda, vagy kipuf szelep (nekem ezt mondták)
2 hátsó záró gomb, nem zár
balra index nem kapcsol ki
légzsál lámpa ég
DE
3 gyerekkel ennyi pénzért, szerintem vállalható (majd kiderül mi lesz 1 év múlva...--))
Pld. álló helyzetben eltekered a kormányt jobbról balra ütközésig majd vissza és közben fülelsz figyelsz, ha valahol koppan, roppan akkor már érdemes vele foglalkozni. Nálam csak az egyenes elhagyásakor (jobbra balra) roppant máshol nem.
A kartergázképződésből a motor kopottságára lehet következtetni, de jelen esetben a turbó miatt nem lehet 100%-osan kijelenteni, hogy a motor kopott. Mindenképpen ellenőrízni kellene a kompressziót is.
Lassan mindenki leírta a hibalistát a bocijáról, igaz én már eladtam és remélem az új tulajnak sincs vele semmi gondja ezzel el is mondtam, hogy nekem se volt semmi komoly. A gyári visszahívásokon kívül ami index kar csere, hátsó biztosági öv csavar csere, vot a szokásos ablakemelő műa eltörése és a toronycsapágy volt a probléma amit gariban orvosoltak. Összeségében nagyon elégedett voltam vele, 60 ezer km futás után is ugyanolyan volt mintha új lenne.
Szerintem a konstrukció nem az igazi, nagyon könnyen bekúszik a por, kosz, homok a csapágyhoz, mert nincs rendesen megvédve, és ez a dzsuva megeszi a csapágyat, ami egyébként sem tűnik masszív kivitelűnek.
Tudod nekem az a véleményem, hogy a te motorodat "félrekezelték" garanciában. Vagy nem értettek/nek hozzá, vagy nem volt vér a pucájukban/ vagy nem volt érdekükben előállni egy motorcserével. Ha nem untatlak, akkor elmondom, hogy nem találtam olyan szakit, aki teljes egészben értette volna a Mondeóm 1,8 turbódízel motorom vezérlését. Porlasztócsúcs ellenőrzésnél, alátétezésnél egyszerűen ledugózták a vákumos előtöltés szabályzót, mert minek az. Visszaállítottam. Másik szakműhelyben az alapjárati motor beakadása miatt, megpróbálták bemesélni, hogy a központi komputer rossz, nem szabályoz. Hiába magyaráztam, hogy én tudom mérni a vezérlő feszültséget, egyszerűen fixen megemelték az alapjáratot. Persze a számlázásnál semmi gondjuk nem volt, 2 óra munkadíjat bevasaltak. Végül kibányásztam a motort, pofon egyszerűen sikerült üzembeállítani. Szóval nagyon kevés az igazi szakember, aki tudja, érti hogy mi konkrétan hogyan működik és annak megfelelően logikusan keresi a hibát és megtalálja, majd elhárítja. A te sajnálatos eseted úgy néz ki, hogy valami kivágta biztosítékot, és a szervíz meg cserégeti az olvadó betéteta helyett, hogy megkeresné a zárlatos lámpát a hálózaton. Bocsi, de tényleg bosszant, hogy olyan előzmények után még a te költségeden akarják szétszedni a motort. És ki fogja összerakni??? ŐK??? És utána milyen lesz??? Garantálják, hogy jó lesz??? És ha öntvényhibás a blok??? Észre fogják venni??? Nem, mert azzal nem foglalkoznak, csak az olajlehúzógyűrűkkel! És ha nincsenek beragadva???? Akkor újra összerakják??? Én továbbra is azt tartom, hogy dokukkal felszerelkezve nekik kell menni. Mégegyszer bocsi a kifakadásért, jó éjt!!!!!!!!!!!!!!! Suzka
A toronycsapágy cserét nem véletlen írtam többször..
..126.000km-nél már a 4. garnitúra toronycsapágy van benne, nem gyenge.. Garanciába 2x cserélték komplett, 1 volt a gyári eredeti és most pedig én cseréltem csak a csapágyakat toronyszilentek nélkül.
Akkor álljon itt az én gépem históriája is abból az időből, mikor még az első tulaj idegeit borzolta a boci:
Vízhőmérséklet érzékelő csereJobb oldali tükör csere30.000 km-es szervizFényszóró izzócsere, futómű átvizsgálásToronycsapágy csere4db izzító gyertya csereGyári visszahívás60.000 km-es szerviz, első fékbetétek cseréjeGyári visszahívás (hátsó biztonsági öv csavar rögzítés)Fényszóró izzócsereToronycsapágy csereJobb hátsó külső kilincs csereJobb első külső kilincs csere2 helyzetjelző és 2 tompított izzó csere, zöldkártyaJobb felső motortartó bak csereAkkumulátor csere, Féklámpa kapcsoló csere90.000 km-es szervizJobb első és bal első ablakemelő szerkezet csere2 belső kormányösszekötő csereHátsó fékbetét csereLégzsák visszajelző világít, ülés alatti csatlakozók javításaPollenszűrő csereKlíma töltés (300gramm)Jobb hátsó ablakemelő szerkezet csere1db izzító gyertya csere120.000 km-es szerviz előtti átvizsgálásÜzemanyagellátó rendszer vizsgálat, átfolyásmérésKormányzár elektronika csereNyomásszabályozó csereKuplungpedál potméter csere
Amióta pedig nálam van:
Első féktárcsák+betétek cseréje, toronycsapágy csere, hátsó lengéscsillapítók cseréje, ebből kifolyólag 2 gumiköpeny csere,
..és még hátravan 2 stabilizátor pálca csere, kutyacsont csere, klíma kompresszor valszeg csapágyas, azt kell megcsinál(tat)ni.
Köszi! Én is remélem, hogy szerdai. Lekérdeztem az előtörténetét, abból úgy tünt, hogy már kitombolta magát, a két nyáron használták intenzíven.Hivatalosan is meg fogom kérni a RH-tól az adatokat, mert amikor kérdeztem igazából a futásteljesítmény volt lényeges nekem, hogy valós e a kmóra állás. A garanciális javításokra akkora figyelmet nem fordítottam, amikor telefonon bediktálták. Hát igen néztem már, hogy nagyon jól látszik a szűrő, de ott van 2 cső, meg szűk hely és látni lehet, de megfogni?? Elvileg szerszámom van, de lehet, hogy nem fér be. Na mindegy, majd meglátom. Most szép lassan mindent meg akarok rajta csinálni, hogy utána nyugodtan mehessek. Hát igen, nagy mértékben függ az állapot a gyári szereléstől és a megfelelő, hozzértő gondoskodástól.
Mint minden típusnál, ennél is vannak jó gépek és kicsit rosszabbul sikerültek. Ha az én hozzászólásaimat - gondjaimat olvasod, rájössz, hogy az enyém sajnos a rosszabbul sikerült körből való...
Ez ne vegye kedvedet, az utóbbi 1- 1,5 évben sokat javult a minősége a kocsiknak, így a Tiednek is. Kis odafigyeléssel első tulajként tudsz vigyázni az autóra, s akkor sok örömöd lesz benne. Egyébként én is szeretem - amikor épp jó.
Tanácsaim:
1. Ha a garancia 2 év, vagy 100 000 km, akkor ahogy írtad 2 éven belül lefutod a 100 ezret és vége a garinak. Ha több már, mint 100 000 km a gari, akkor időben hosszabbítsd meg a garanciát két év utánra is. Ha jól tudom, régen csak a kocsi fél éves koráig lehetett garit hosszabbítani, de lehet tévedek...
2. Jól olvasd el az olaj, szűrők csereintervallumait, majd osszd el mindegyiket 2-vel - a hosszú élet egyik titka...
3. Befecskendezés, turbó könnyen meghibásodhat, ha nem vigyázol rá. Mindíg minőségi üzemanyagot tankolj, a számlákat ha tudod tedd el - hiba esetén jól jöhet. Turbóval kapcsolatos gondolataimat a 9222 sz. hozzászólásnál olvashatod. Az EGR kérdés nem egyértelmű (5.pont) későbbi hozzászólások szerint.
4. Kisebb, inkább bosszantó hibák esetleges előfordulására lelkiekben készülj fel előre, azért ez még mindig nem egy japán minőség.
Sziasztok! Tegnap előtt este végre meglett a bocikánk (Grand Scenic 1,5 dci, 2005/12, 123ezerkm) azóta tanulgatom most már gyakorlatban. Továbbra is nagyon tetszik, minden frászkarika van benne, vagy majdnem minden. Tegnap kétszeri telefonos birizgálás után végre sikerült regisztrálni (már 1 hete küszködtem) az F3000-ben és megrendelni az olajat. Frankón ma meg is hozta a futár. Ez nem volt meglepetés, mert a gyors szállításról tőletek már tudtam. Eddig két dolgon lepődtem meg. A karbantartási periódusa a bocikámnak: könyv és a FC szerint is 20 ezer km. ?????? Megvettem a szűrőket (olaj, levegő, pollen, az üza. szűrőt még nem mert nem tudom, hogy vízjelzős, vagy nem) és itt ért a második meglepetés, amikor megláttam a "a koraszülött csecsemő méretű" olajszűrőt. Igazából el sem tudom képzelni, hogy ilyen p***nyi szűrővel, hogy lehet menni akár 10 ezret is. Ilyen mini szűrőt én még nem láttam. Szóval a hét végén olaj és szűrő cserék. Szerencsére erről elég sokat lehetett olvasni itt, meg a szomszédban is, de főleg itt. Azért mindjárt kérdeznék is: van é magyarított vagy angolosított változata az FC-nek? továbbá: van é navigációs cd, amin rajta van szép hazánk is? Még egy megjegyzés, középső nagy kijelzőm van, rengeteg "fénnyel", tetszika digitális sebesség kijelzés, viszont nagyon picinek és szinte értelmezhetetlennek tartom a fordulatszám kijelzést. Szerintem elvész a "tengerben". Eddig megszoktam a bazi nagy kerek mutatós kijelzést, amit szinte állandóan szemmel tartottam. Itt ez lehetetlen, nagyon rá kell nézni, hogy valamit is felfogjak belőle. Lehet, hogy ezt később majd megszokom, de az is lehet, hogy leszokom a fordulatszám figyeléséről. A belépési nyilatkozat kitöltésébe belefogtam, de már az elején kilökött, meg kell várni egy kevésbé zsúfolt napszakot. Üdv. Suzka
A Kaleidoban most autómata klíma, speciális világos-sötét szövet üléshuzat, multifunkciós tárolórekesz könyöktámasszal, esőérzékelő, világítás automatika van.
Én még pluszba kértem tempomatot, mert elég sokat megyek autópályán.
Az én autóm színe fehérbors metál lesz. Korábban kivétel nélkül ezüstmetál autóim voltak, de ezt a színt is elegánsnak tartom.
Szia légy üdvözölve a "klubban". Ha visszaolvasol rálátsz a tipusra ,ajánlom még figyelmedbe a http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015399 a renault megane klubbot is.Ahol pörgősebb az élet ,kicsit kalandozó is de általában minden problémaára van tapasztalat.A kaleido-ban milyen felszereltségat adnak most ?Szin stb irj bátran hagy tanuljunk...
Új Sceninc tulajdonos vagyok (olyannyira, hogy bár már megvásároltam, de át még nem vettem az autót...), olvasgatom a topicot, ismerkedem a véleményekkel. 1.5 dCi-t vettem 106 lovast, Kaleido felszereltséggel.
Nekem borzasztóan tetszik ez a típus, nyugtassatok meg, hogy nem választottam rosszul! Én elég sokat autózok, kell a munkámhoz. Évi 60e biztosan megvan mindig. Család is van - többek között - ezért esett a választás erre a típusra. Bízom benne, hogy megbízható és jó autót választottam. Ti, akik használjátok, hogyan vélekedtek a típusról?
Hát akkor én is leírom.2007,Szeptember 20 vettem 2004-1.9 dci grand 88ezer el.Két első toronycsapágy,bal hátsó ablaktartó pöcök,elektromos kormányzár(70ezer)ezt nehéz elfelejteni!Valamilyen csapágy a féltengelyen,lassan kormányösszekötők is cserések lesznek.Tegnap volt olajcsere,szűrök,és fékolaj.Ja és megoldották az airbag cheek problémát,szakadást írt ki a laptop,de csak a csatlakozó volt hibás,csere és jó is.De én is bírom ezt a kocsit,vgyázok is rá.Reméllem a felsorolások nem bövülnek senkinél.
93.000 km, és 3év 3 hónap /1.5dci-100ló/: akku (1db 17.000), 4-5 izzó. (vegyesen); valamint a garanciában elvégzett javítások: toronycsapágy (2db), ablakemelő (2db), ablakmosó, 1 ajtózár (bal hátul), és még néhány apróság. (meg persze a kötelező szervíz-3db, un. köztes szervíz-3db) akkor ez is szerdai....
Ameghibásodás témához tavaly májusban került hozzám a kocsi 11.5 eKm -t mentem vele eddig, most lesz 4 éves, elfogyasztottam egy akksit, + 2db axiál csuklót!
Ennyi!
G.lak
Lehet eddig szerencsénk volt, vagy csak úgy működik, ahogy egy 4 éves autónak kell!