Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 2017.01.25 0 0 30780

Szoval hogy a 2000-es Wagon sose volt az.

Előzmény: t.lantos (30779)
t.lantos Creative Commons License 2017.01.25 0 0 30779

De ez miert volt kerdes? A 76 lovas WagonR nem volt soha euro 3.

Előzmény: Bicsko (30778)
Bicsko Creative Commons License 2017.01.25 0 0 30778

Sziasztok!

 

Az alábbi választ kaptam emailben a Suzuki magyarországtól, 56kw-os 2000-es  WagonR+:

 

"Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük megkeresését, amelyre az alábbiak szerint küldjünk meg válaszunkat:

Az érintett gépkocsi környezetvédelmi besorolása:

TSMMMA /G13BB/ - euro2 - 4

Felmerülő kérdés esetén állunk rendelkezésére!

Üdvözlettel:"

 

Így szerintem kár is ezekkel próbálkozni.

Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.25 0 0 30777

Ugye, ahány hely, annyi szokás. Vidéken meg a gyártótól kérnek igazolást és azzal kell menni az NKH-hoz. Vicc ez az egész, komolyan. Nekünk kell utána járni a dolgoknak, miközben ez mehetett volna automatikusan is a műszaki vizsgával együtt mindenféle kérésés dokumentum beszerzése nélkül. Most is azt látom, nem a polgárokért van az állam, az csak a markát tartja, hogy tejeljen az ember mindenért.

Előzmény: dudo_8 (30776)
dudo_8 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 30776

És a III.  Mozaik u.-ban is ugyanúgy elvégzik ezt a procedurát.

Előzmény: dudo_8 (30775)
dudo_8 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 30775

Köszönöm a részletes tájékoztatást !

 

Közben megtudakoltam, hogy a 19. ker. Vas Gereben u. 2-4 - ben el kell vinni az autót , megnézik a forgalmival együtt, és kiállítanak egy tanúsítványt, amivel az okmányirodába kicserélik a forgalmit, benne az új besorolással.   Persze a szmogriadó után !

Előzmény: Triacus (30774)
Triacus Creative Commons License 2017.01.25 0 0 30774

A mi 2002-es Wagon R+ 1,3 GLX-ünk a forgalmi szerint 9-es osztályú (Euro4-es). De a kisebb motorral ellátott változat is Euro3-as besorolású (6-os osztály).

Lásd egyrészt: 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről 5. számú mellékletének 2. táblázata (https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.KOH#lbj307ide7fb )

Másrészt: a Suzuki Wagon R+ adatlapja (http://www.wagonrfanclub.hu/page.php?15 )

A rendelet szerint a 4-es és az alattiak (Euro2-es/Euro1-es besorolásúak vagy az alatt) nem mehetnek, így a Wagon R+ mehet:

"2017. január 23-án, hétfő reggel 6 órától tilos azzal a gépjárművel közlekedni, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód: 0; 1; 2; 3; 4, vagy amelyek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot."

Forrás: http://budapest.hu/Lapok/2017/tajekoztatas-a-gepjarmuforgalom-korlatozasaval-jaro-szmogriado-riasztasi-fokozatanak-elrendeleserol.aspx

Előzmény: dudo_8 (30758)
JRevai Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30773

Nem lehet eltéveszteni: a gumi szívócsőben van. 

Akár közvetlenül a szenzorra is forraszthatod, mindegy. 1.2 vagy 1.5k nem emlékszem, de kísérletezni ér (az ellenállás filléres cikk). Minél kisebb az érték, annál jobban "hat". 1k alá biztosan nem mennék, ahogy 2.5k fölé sem.

Anno tanulmányoztam a karakterisztikáját, de ez csak kiindulási pont volt, végül nekem is a kísérletezés és a szerencse segített. Szerintem ez egy kiskapu a szoftverben. Az ötlet úgy jött, hogy én is szoftverfejlesztő vagyok, és próbáltam azoknak a programozóknak a fejével gondolkodni. Nem tudom ki hogy van vele, de én legalábbis hajlamos vagyok egy "tökéletes karburátornak" tekinteni a befecskendezőt. Pedig nem az. Egy számítógép, ami a programja szerint dönt. Jelen esetben szerencsére nem gyanús neki, hogy jelentősen eltér a vízhőfok és a levegő hőmérséklete, hanem a levegőéhez szabja a fordulatszám emelést, a vízhez a befecskendezést. Legalábbis úgy tűnik.

 

Az egész hacacárénak szerintem az volt a sztorija, hogy az Euro-III akkreditációnál már hideg üzemről indul a mérés. Az emelt fordulattal azt próbálták elérni, hogy a motor minél előbb melegedjen, ezáltal kevesebb legyen a kibocsájtott káros anyag, jobb legyen az emisszió.

Valójában a motor stabil üzeméhez egyáltalán nem lenne szükség a fordulat emelésére. Sok motornál nem is teszik, mert a gyakorlatban eléggé idegesítő. Számomra a kocsi egyik legidegesítőbb tulajdonsága. Volt.

 

Előzmény: kobraCode (30772)
kobraCode Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30772

Köszi, amint lesz egy kis időm visszakeresek. Azt is leírtad hol található a levegő-hőfokérzékelő?

Mennyivel csökkenti amúgy a fordulatszámot?

Előzmény: JRevai (30753)
kobraCode Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30771

Köszi! Családban van egy 1.5-ös ignis szintén VVT- motorral, azt többet használtam, annál nem tűnt fel a magas alapjárat, mert talán nem is volt.

Előzmény: Landsmann_ (30749)
kobraCode Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30770

Szia!

Igazából semmilyen pontos adatot nem tudok neked így fejből mondani, a forgalmi és a kocsi is 60km-re van tőlem. Az tuti hogy nem VVT-s motor, ez még a régebbi szériás.

De ha gyárilag ilyen akkor megnyugodtam!

Előzmény: baritibi (30748)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30769

Már többször mondtam: meglehetősen sok Wagon forgalmi engedélyébe volt alkalmam beletekinteni... Nem tudtam volna 10 azonos felszereltségű, azonos motorú wagon forgalmit összeszedni, ami a szín kivételével azonos adatokat tartalmazott volna....  :-(

Előzmény: JRevai (30766)
dudo_8 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30768

Nem !!   Ennek így kellene működni, ahogy  leírtad.

Előzmény: JRevai (30766)
dudo_8 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30767

Nem egyszerű !   Nagy összevisszaság van ezen a téren is, sajnos.   Valamit kell ezzel pedig kezdeni, hogy a rendes paraméterek legyenek a forgalmiba írva, és eszerint közlekedni.

Előzmény: Landsmann_ (30765)
JRevai Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30766

Én meg azt gondolom, hogy nekik tudniuk KELLENE, hogy a kocsink milyen besorolású... Papír nélkül is.

 

Főleg, mivel egy magyarországon gyártott és forgalomba helyezett gyakori autóról van szó.

(Mondjuk egy autós szakembernek ezt amúgy is kívülről kellene vágnia legalább erre a néhány népszerű típusra mint Suzuki, Opel meg Skoda. Havonta hány Suzukit vizsgáztattak vajon eddig???)

 

Az lenne a helyes, ha azt mondanák: Persze, Suzuki, G13BB, hogyne tudom, a régi négyhengeres 1.3-mas Swiftben és Wagonerben volt. Persze több tízezer ment már át a kezeim között... Az EURO-III-as, igen. Elnézést, hiba történt. Javítjuk azonnal.

 

Vagy csak én vagyok naiv?

Előzmény: Landsmann_ (30765)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30765

Már csak az a kérdés, hogy amit nekem e-mailbe elküldtek, ezt hivatalos papír alapú dokumentben is leírják-e, vagy egy márkakereskedésbe kell ehhez elmenni, a forgalmit bemutatni. Jó lenne, ha nem kellene utazgatni. Este majd írok nekik újra, hogy ezt papírra is levetnék és elküldenék-e nekem. Ha az megvan, akkor már lehetne menni az NKH-hoz. A debreceni muki azt mondta, nem kell időpontot sem kérni, mert ez az egyéb kategória, de ha lehet, ne pénteken menjen az ember. Basszius, nekik a kinyomtatott e-mail is elég lett volna. Kérdezz rá a területileg illetékes NKH-nál, hogy nekik is elég-e, vagy ragaszkodnak a hivatalos papír alapúhoz. Mondjuk csodálkoztam kicsit, hogy nekik az e-mail is elég lett volna. Azt azért lehet hamisítani. De mindegy, ők megcsinálták volna, de mivel ideiglenes lakcímem sincs Hajdú-Biharban, így esélytelen.

Előzmény: dudo_8 (30764)
dudo_8 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30764

Nagyon köszönöm a részletes reagálásod !    Ezek szerint én is a gyárhoz kel, hogy forduljak.

Előzmény: Landsmann_ (30763)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.24 -1 0 30763

Nos, ennek az átsoroltatásnak éppen most jártam utána. Ahány hely, annyi szokás,általános megoldás nincs. Szóval. Műszaki vizsgán lehet kérni az átsorolást, de nem mindegyik vizsgaállomás foglalkozik vele. Irány az NKH. Felhívtam a békés megyeit. Azt mondta a pacák, a gyártótól, vagy a vezérképviselettől kell papír alapú igazolás arról, hogy mi a helyes besorolás. Ezzel a dokumenttel kell elmenni a területileg illetékes NKH-hoz. Ott 1770 Ft-ért tartanak egy szemlét és ha valóban stimmel minden, akkor kiadják az igazolást, amivel az okmányirodába új forgalmit adnak a helyes adatokkal. Tegnap írtam mailt a Suzuki zrt-nek, beszkenneltem a forgalmit. rákérdeztem milyen osztályba tartozik. Ma jött meg a válasz e-mail, ami tartalmazza, hogy euro 4-es, a forgalmiban a V9-nél a 9-nek kellene szerepelnie. Felhívtam a Hajdú-Bihar megyei NKH-t, nekik már a kinyomtatott e-mail is elegendő lenne, plusz a szemle és már adnák is az igazolást, amivel az okmányirodába új forgalmit adnának. A bökkenő az, hogy csak a területileg illetékes megyei NKH-hoz lehet menni. Kérdezi a muki, miért hozzájuk akarnám vinni az autót. Mondom azért, mert Debrecenbe 2 hetente megfordulok, míg Békéscsabán 2 évben egyszer. De akkor nem marad más, papír alapú igazolást kell kérnem és irány Békéscsaba.

dudo_8 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30762

Az autó papirjain az van, hogy EURÓ  II -es   motor.   Ha, elvan írva a besorolás 6 helyett  4 es., akkor mi a teendő?  Köszönöm a válaszokat !

Előzmény: dudo_8 (30761)
dudo_8 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30761

Szia !  Az én autóm G13BB   motorral szerelt még.

Előzmény: JRevai (30760)
JRevai Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30760

Annak 6-osnak kellene lennie.

Az enyém pár hónbappal fiatalabb, de ugyanaz a G13BB motor. A G13BA volt Euro2 (4-es kód), a BB már Euro3 (6-os).

De nem, jelen állapotban nem mehetsz.

Csak mehetnél.

Előzmény: dudo_8 (30758)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30759

Mindig cserélem a csavarokat, garancia csak így él. Amúgy  ENNYI  egy 10 db-os garnitúra. Van olcsóbb is, drágább is, de ez teljesen megfelelő.

Vagy a boltból, vagy tőlem levélben is kérhetsz.

Előzmény: LT74 (30755)
dudo_8 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30758

Sziasztok !    Szeretnék tisztába lenni, hogy most mehetek-e Budapestem szmogriadokor, vagy nem ?    Forgalmi szerint NEM !!   mivel a 9- es kodnál  04  -e szám van. Annak ellenére, hogy tökéletes az autó állapota.  Az autó 2002  juniusi  wagonR+  1,3     négy üléses.    Jöttem haza vidékről több napos kiruccanás volt, és le kellett tennem az M 0 mellett. Nem mertem vala hazajönni. Majd este  tízre elmegyek az autóért. Akkor már lehet vele közlekedni.    Az ilyen autó mindenkinél 04 - esbe van ?    Köszi !

monobombola Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30757

Saját kockázatodra. Elvileg nem. A gyakorlat azt mutatja, hogy ha biztosan tudod, hogy ez lesz az első levétel, akkor jó eséllyel gond nélkül visszaszerelhető. Ez a szerelők tapasztalata. Igaz egy 15 éves hengerfejcsavar vagy egy új? 

Mindenképpen kérdezd meg azt aki ezt elvállalta Neked, hogy szerinte  ? és a garancia ? 

Mi csupán nagy tudású, kiváló képességű, elméleti szakemberek vagyunk, akiknek semmi sem drága! 

(ez irónia lenne. ☺)

Előzmény: LT74 (30755)
JRevai Creative Commons License 2017.01.24 0 0 30756

Elvileg semmilyen autóba nem szabad visszatenni a hengerfejcsavarokat.

Egyszerűen fogalmazva: amikor meghúzzák a gyárban megnyúlik, úgy éri el a kellő rugalmas tartást. Ha újrahasználod erre már nem képes.

Előzmény: LT74 (30755)
LT74 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30755

Sziasztok! Hengerfejtömités csere előtt állok. Érdemes új hengerfejcsavarokat beletenni vagy mehet vissza a régi? Egyébként irreálisan drága(32e) hozzá a készlet. Motorkód: G13BB

Köszi a Választ!

JRevai Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30754

Az nem úgy van, hogy ezressel még soha senkinek nem volt váltó gondja?

Tudtommal a VVT-sek váltói szoktak a leginkább elhasalni, aminek az okát egyértelműen a nagyobb teljesítményben (és annak kiaknázásában!) látom.

Vagy tévedek? Sorra döglenek az ezresek is?

Előzmény: Landsmann_ (30751)
JRevai Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30753

Van egy nagyon egyszerű, de nagyon hatásos megoldás: már írtam itt. 

Kell egy (talán másfél K-s? keress vissza akkor leírtam) ellenállás párhuzamosan a levegő-hőfokérzékelővel. Emiatt az elektronika nem ordíttatja a motort hidegben. Melegen a szenzor karakterisztikája miatt már nem szól bele a keverékképzésbe.

Három éve így használom. Azelőtt egy évtizeden keresztül őrjöngtem, hogy ez milyen borzasztó. Iszonyatosan idegesített.

10Ft-os alkatrész, 15 perc alatt megcsinálható és onnantól nyugalom van.

 

Előzmény: kobraCode (30747)
ugyörgy Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30752

A gyári váltómban először a szimering fújt ki, aztán ugyanebben a váltóban a kettes szinkron. A második váltóban a hármas szinkron volt szar és zúgott a 4. A harmadik váltóban a kettest dobálta ki. A jelenlegi negyedik váltóban most kezd akadozni a 3-as szinkron :)))) Még mindig nem vetettem el az 5. váltó gondolatát :))))

Tehát nem a csapágy volt a fő ok.

Előzmény: Landsmann_ (30751)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.01.23 0 0 30751

Hallani hallottam róla, de én ilyen hibát nem tapasztaltam. Azt mondják alul van méretezve a csapágy. Hát nem tudom hogy lehet alulméretezni egy csapágyat. Tulajdonképpen az elmondások alapján nem lehet eldönteni, hogy milyen körülmények között, mitől jön elő a hiba. Én inkább arra tippelnék, hogy mikor milyen gyártótól származót építettek be. Lehetett egy gyengébb széria valamelyik beszállítótól és azokkal lehet gond. De ez csak az én véleményem. 

Előzmény: baritibi (30750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!