Azért jó, hogy ott rakták bele, mert így értelemszerűen arra is kiterjed a gari. Sokat beszélgettem a szervízvezetővel és Ő is azt mondta, hogy nem kell foglalkozni a garival, mert amíg nálam van az autó addig van rá gari. (igaz ez a 10. autó, amit náluk vettem)
Amikor én utólag rákérdeztem márkaszervízben, hogy lehetséges-e a gyári bi-xenon beszerelése azt mondták, hogy nem, mivel "nehezen beépíthető az elektronika" stb.
Az utólagos, nem gyári xenon-szettektől pedig óva intettek.
Nekem teljesen jól működik. Én belealkudtam az árába, így a Skoda Wolf szerelte. Cseréltem helyzetjelző ízzót, mert nagyon bután nézett ki a fehér fény mellett a kicsi sárga fény...
A fényszoró magaságot ugyanúgy állítod. A Coming Home működik nálam rendesen, de sokat nem használom, mert a garázsban amúgy is világít a lámpa amikor beállok.
Az enyém még a ráncfelvarrás előtti, úgyhogy az utolsó kérdésedre nem tudok válaszolni.
olajcsere valt esedekesse, a kerdesem annyi, hogy melyik markaszervizt, ill. szakszervizt ajanlanatok, ahol korrekt modon kezelik a teendoket (tenyleg megcsinaljak, azt az olajat rakjak bele, amit mondok/viszek, es nem 10 munkaorat szamolnak ra ("...mert 9 amig kifolyik az olaj...":-)) Bp. III-XI-I-XII kerulet kornyeken kellene.
...aki meg superb vasarlas elott all, annak adalek: 96kW, tankolasokkal mért fogyasztas Budapest-Kaprun-Budapest: 5,4 l/100km, 140-160-as utazoval...
Vételár: igaz, hogy olcsóbbak a használtárai, de mennyire könnyen eladható használtan??? Tehát keresett a piacon?? Addig Ok, hogy megveszem (akár újan, akár használtan) és használom pár évig (?), de utána el lehet adni őket?? Szerintem nagyon nehezen, vagy csak hatalmas buktával- saját tapasztalat.
Ezt ugy kell elkepzelni, mint egy reszvenyt :-)
Az alulertekelt es a tulertekelt reszvenyeken is lehet keresni, es bukni is :-)
Maradjunk annyiban, hogy a Renault turbodizelmotorok problemaiert legalabb annyiban a hanyag/ertelmetlen juzerek, illetve a hanyag/kontar szakszervizek okolhatoak, mint a VW-Audi turbodizelmotorok (szinten vitathatatlan) problemaiert.
A Renault markaszervizek valoszinuleg még a VW/Skoda-szintet is alulmuljak. Rendszeres a téves diagnosztika, a feleslegesen kicserelt alkatreszek, a ki nem javitott hibakkal kirugott tulajok.
Mint ahogy a Skodanal, szerencsere a Renault-nal is megvannak azert a guruk, akik gyorsan, szakszeruen, koltsegkimelo modon meg tudjak oldani a komolynak tuno probemakat is.
Ha valaki benez a Megane forumba (az egesz Index egyik legnagyobbb forgalmu topikja), vagy hozzank, a lagunasok koze, az idonkent elofordulo problemak mellett tobbnyire elegedett juzereket talal.
Persze nem vitatom, hogy a Superb sok tekintetben atgondoltabb konstrukcio, jobban osszerakott auto. Elonye, hogy az alkatreszei olcsobbak -- mármint a PoHu kozremukodese nelkul beszerzettek. A Renault-nal kisebb az esely elkerulni a szinten arany kaszákat suhogtato ReHu-t.
De azert a Lagunanak megvannak a maga utokartyai (felszereltseg, biztonsag, csomagter (kombi), vételár, magasabb motorteljesitmeny-szintek).
Jó barátomnak is Renaultja volt, igaz nem 2.2-es csak 1.9-es dci, de átkozta a napot mikor kihozta a szalonból, mivel 60e kilóméter alatt kétszer kellett az egész nagynyomású rendszert cseréni, meg egyszer a turbót.Kétszer huztam be a szalonba,mert egyszerűen reggel nem indult be a garázsba, a végén már a trélerre is sajnálta a pénzt, el is adta jó nagy bukóval, de olyan is van bizonyára akinek bevált.Csak én ilyet nem ismerek.
A 2003 elottiekkel tenyleg sok volt a baj. Azutan egy eleg komoly modellfrissites kovetkezett. Az enyemben most 115 ezer kilometer van, es -- kopp-kopp-kopp -- hibatlanul mukodik.
5 Octavia (meg regebben egy Favorit, Felicia) utan termeszetes lett volna ujra Skodat venni, de 3.5 alatt nincs Superb, 4 alatt pedig van ugyan mutatoba, de azok sincsenek hasznalhato allapotban...
Igy aztan egy lenyegesen erosebb, lenyegesen jobban felszerelt, lenyegesen nagyobb csomagtartoju auto lett -- egy bő millaval olcsobban. (Renault Laguna Grandtour 2.2 dCi Privilége)
Amikor vásároltam ilyen papír lógott az oldalán: És amiért plussz fizetni kellett (pl. nekem) metál, alufelni, DOT-Matrix, multikormány, ultrahangos riasztó, tempomat.
2: Igen, azért írtam hogy meg tudd ítélni a használt ár realitását. Szerintem sok a 4,4M, de ezen a szinten van most az "árfolyam"+1M-ért vadi új, 2007-es be ülhetsz. Sajnos Mo-n extrém magas a 1-2-3 éves használt autók árszínvonala, pedig most már pénz és döntés kérdése az új autó nem úgy mint a 70-es-80-asévekben. Most is vannak akciók, csak utána kell járni több kereskedésbe. A km minden használt autónál zsákba macska, 50-50% esélyed van: vagy igaz vagy nem :) 2 év alatt 48000 km nem sok egy superbbel, (egy trabant esetében pl. nem kételkednék). Én pl. 11 hónap alatt 34000-nél járok.....
3: Igen, és főleg kellően tágas az utastere. Ha nem akarsz talicskát, ásót, kapát, betonkeverőt, ágyat, asztalt stb. szállítani vele akkor a csomagtartó is megfelelő méretű. Ha végig olvasod ennek a fórumnak a közel 800 kozzászólását és a totalcar-on a népítéletet, akkor biztos kialakul benned a biztonságról és a megbízhatóságról valamilyen kép.
Ja, a Business felszereltség automata klimát is tartalmazott, így ez nem feláras extra.
A PD technologia csődje korántsem a chiptuningban rejlik, hanem abban, hogy az alapertelmezesben is extrem magas befecskendezesi nyomas egyszeruen annyira igenybe veszi a "pumpadüzniket", hogy eleve viszonylag hamar feladjak (mondjuk a "sima" TDI-khez kepest).
Ha valaki ezt tetézi, mert mondjuk hozzanyul a turbonyomashoz, amikor a tobb levegohoz még tobb uzemanyagot lehet befecskendezni, akkor kifejezetten es egyertelmuen tulterheli ezt az erzekeny kulcsfontossagu alkatreszt.
Az marpedig evidencia, hogy tobbletteljesitmeny csak tobblet uzemanyagbol szarmazhat...
A szervizesekkel beszéltem, ők is azt mondták, hogy nem mutatja ki. Lehet,hogy hülyek?
Nem, nem hulyek. Mint korabban leirtam, a sima szervizdiagnosztika valoban nem mutatja ki a chiptuningot, hiszen a kommunikacio tokeletes, hibauzenet (valoszinuleg) nincs.
De ha nagy gebasz van, radugjak az autora a soros diagnosztikat, ami sok egyeb okossag mellett kepes az eredeti- es a modositott parametertablazatokat kimutatni.
Hogy leegyszerusitsem: van egy fekete doboz, amibe bedobsz egy 4-est. Ha 4.9 jon ki a tuloldalon, ahogy a nagykonyvben meg van irva, akkor okes a rendszer. Ha 8.7 jon ki, akkor valami nem stimmel. Innentol fogva eleg gyengek a garancialis eselyek.