Én nem is arra gondoltam, hogy a pályán kamperoljunk, hanem a közelében, ami akár lehet pár kilométer is, elég nagy a tó. Rengeteg turista úttal a közelben, cseppkőbarlang, kilátók, kajakozás a tavon, stb... Nem erőltetem, csak egy próbálkozás volt. Nekünk ez a következő terv:
ÉVADNYITÓ TALÁLKOZÓ IGALON
Időpont: 2010. április 30. - május 2. (3 nap, 2 éjszaka)
Helyszín: Igal - Hőforrás Kemping - www.hoforrascamping.hu
Részvételi díj:
1 egység ( 2 felnőtt,-akókocsi, autó, fürdő) = 3.400 Ft/éjszaka, + 1 gyerek esetén + 720 Ft + 1 felnőtt esetén +1.200 Ft
Az árak a találkozó előtti és utáni napokra is érvényes!
FONTOS: A kedvezmény csak 2010-re érvényes tagsági igazolvánnyal jár!!! Az IFA ebben nem szerepel!
Kérünk mindenkit, hogy 2010. április 24-ig előzetesen jelezze részvételi szándékát
Arról beszélünk,de a Patyit nem fogja érdekelni a kamperos tali,tehát ő nem fog odajönni!Bennünket meg nem érdekel (rajtam meg rajtad kívül a motorverseny)tehát a versenypályán mi nem fogunk kamperozni.Szóval ezt a két tényállást össze lehet rakni amiből kiderül,hogy ezt a hétvégét emiatt kár erőltetni.De ez csak az én véleményem!!!
Mindenki oda megy ahova akar!Nekem 1-2 héttel később is jó,de akkor NEM!
Ha a május 8-9-ei hétvégéről beszélünk, akkor azt valahol Orfű közelében kellene tervezni, mert a Patyinak valószínű ott lesz a versenye, és közel lenne Hertelend is. Mi 2felnőtt+1 gyermek.
Üdv Nektek! Itt most többeknek próbálok választ adni és van újabb információm is annyiban, hogy mielőtt a lakóval kiértünk volna az M7-re, átmentem a városon, többször is fékeztem erősen, de azoknál a kis sebességeknél semmi kilengést nem tapasztaltam, de mint említettem korábban, a 7-re ráhajtás - 0-ról - előtt van egy hosszú, nagy kanyar, kétsávos, ami egysávossá szűkül, na, ott lengett be először a szerelvény és az biztos, hogy ott kicsit fékeztem,mert a külső, továbbhaladó sávban éppen egy kamion haladt, na, akkor egy icipici lengést észleltem, de azt még simán megúsztam, meg se ijesztett komolyabban és már jött az M7, besorolás, haladás a sorban és - hát itt nem komplettek az emlékein, nem emlékszem, csak vélem, hogy fékezhettem, merthogy ugye befogott a fék, de persze az is lehet, hogy K5.20-nak van igaza, csak motorfékes lassítás történt, bár attól nem igazán kellett volna "ennyire" befognia, de hát ez is lehetett. Ha sikerül, felteszem azt a képet, ami aguminyomokat mutaja, összesen három csík van, egy széles - C gumi- és két keskenyebb. NINCS negyedik - hát lehet, nem is fogott a bal fék?!Meg jobra is csavarodott az egész szerelvény. Súlyról: bár nagy volt a lakó súlya, de a vonó is nehéz volt (1150 kg ön és cca. 350 kg csomag+személy súly) tehát a súlykülönbség nem okozhatta, mert legrosszabb esetben is egyforma volt. A Knaus stabilizátorról meg annyit, hogy a kis teleszkóp biztosan nem csillapít már, kézzel simán összenyomható, tehát mintha nem is lenne. Crvoy.-nak: a fékeket a városon át alaposan "megtalpaltam" a cca. 65-70 fékezésnél, ami biztosan kipucolta a rozsdásodást, meg egyébként is rendszeresen mozgatva volt a lakó a telepen is, szerelések, mosás, mover próba, stb., tehát olyan nagyon nem is volt módja összetapadni. De az út a városon át - Kőbánya - M7 - biztosan kiszedte a szokásos rozsdát. És sajnos, mindkét szitálás lefelé történt, csak a második valamiért nagyon erős lett. A fékdiagrammot nem tudom beszkennelni, de lehet, lefotózom és betöltöm, most megpróbálom a fék ill. guminyomokat feltölteni. Én a mai napig tapasztaltakkal és emlékekkel a fékhibára voksolok, merthogy, mkint említettem, a vizsgabiztos nem is engedte volna áta mérés után a lakót, ha vizsga lett volna - szerencsére a fékek rendberakása és a stabi javíttatása után én már nem stresszelek annyira, sajnos, próbálgatni is fogom egy lejtősebb kőbányi utcában, mitnemondjak, a lakókereskedő is próbálni akarja, mire mondtam, mi lesz, ha ezalatt (persze fékjavítás, stabijavítás előtt) összetöri - ad egy másikat - volt a válasz! Na persze, benne már többszáz (!) európai vontatás van. Ha valamit kihagytam, bocsánat, pótolom, ha írtok!
Csatlakozom igy elsőkörben oberwarti túrára. Minket is jobban érdekelne.
Korábbra vetitve esetleg valakit érdekelne Berekfürdő. Jó áron lesz tali április 24-körüli hétvégén. Rajtunk kivül tudtommal eddig esetleg a Sanyiékat érdekli.
Akkor most saját magamra válaszolok,de szerintem nem ez az első eset!
Átnéztük a naptárt és úgy döntöttünk,hogy éppen azon a hétvégén lesz bolhapiac Oberwartban és ami ezzel összeköthető kirándulás és a múltkor elmaradt azt bepótolnánk.
Ha szorul a bowden vagy tul lazára van állitva akkor hiába feszit,mert eléri a ráfutófék a végállást aztán annyi.
Mellesleg ahogy olvastam a focus és az 1400kg-os lakót, tuti csak papiron felelnek meg, mert szerintem 1400-at egy focus nem igen vontathat. A lakó forgalmijába is 1400 van bejegyezve, vagy csak annyi amennyi az autó vontatási értékéhez szükséges.
Az sem rossz ár. Felénk Dorog Esztergom és vonzás körzetében egészen Tata komárom magasságában a cserélhető piros acélpalack ugyanazon paraméterekkel
3400 ft Ez az ár persze a saját palackjaim cseréjére vonatkozik. A többi településre nem tudom. Gondolom azért ilyen olcsó mert közel van a KEG rt töltőtelepe.
Nálunk ugy is lehet venni palackot, hogy egy aluért adnak egy 5 kg-ost. Két aluért egy 11kg-ost.
Azt nem hinném, hogy sok vékony tápvezeték olcsóbb lenne, mint egy vastag. A hasznos keresztmetszet az átmérővel négyzetesen nő - ráadásul kevesebb szigetelőanyag, és főleg élőmunka kell a szereléshez.
Persze, azt is lehet ésszel csinálni - vagyis az indulásnál nagy keresztmetszettel...ami szépen, lépcsőzetesen csökken a fogyasztó-sor vége felé.
220 valóban kell - de az tényleg csak pár, nagyon-specifikus nagyfogyasztónál (mikró, ilyesmi) - meg a vendég-konektorokba. A többi fogyasztó simán mehet alacsony feszről - még hálózati üzemmódban is - csak egy jó tápegység kérdése az egész.
Azért mondtam 100 métert - mert annyival 20-szor végig lehet kábelezni az egész bódét hosszában - ami még 7 érrel számolva is legalább 3-szoros bódé-hosszt jelent.
Pl a hátsó, leghosszabb szakaszhoz tuti nem kell a 7 darab ér - hisz az a nem kevés közlekedési és komfort-fényt viszi csak hátra. .
Nem lehet, hogy pont itt van a dolog nyitja? Mármint az erős +- páron? Mert 15 db 3 A-t elbiró vezeték olcsóbb mint 1 db 45A biró?
A lakóban ált. mindenhol van 12V és 220V is, ergo, nem elég 4 vezeték, hiszen akkor már 220 is kell, az már 7, ha földelést is nézzük. (persze nem minden működik erről is meg arról is) A helyi vezérlésű cuccnál meg nem is kell ugye a vezérlés, hiszen a mikrót nem látom értelmét távolról bekapcsolni :D
4 darab vazeték kellene végigfusson a bódén - az összes fogyasztót és vezérlő-kapcsolóelemet érintve. Egy erős +- érpár...és egy csengődrót-minőségű érpár a busznak.
Állítom, hogy 100 méter vezetékből ezt meg lehet oldani egy bódéban - amiből a busz-érpár, értékes réz-tartalma ráadásul grammokban mérhető.
A CAN dekoderek ma már filléres cuccok - pár euro nagyságrend darabja - a kimenetek számától és erejétől függően. És müködnek is.
Én láttam 10 éves DAF kamionokat ilyennel szerelve - hát nem volt ott hiba egy szál sem - pedig annak a használati ciklusa nem ugyanaz egy lakójéval. Mondjuk 1:10 hez ha lehet arányítani...bár akkor finom voltam. .
Ha az egyik kábel-szár húz - a másik meg nem (annyira) - akkor ott tuti-biztos, hogy a mérleg-mechanika be van ragadva (rozsdázva-rohadva) ott középen.
Ezt a hibát a bowden-szárak hosszának állítgatásából megpróbálni kiküszöbölni - ahelyett, hogy ismét működőképessé tegyék a mérleget - hát ez óriási pancserságra vall. .
Azért az autó kicsit más, ha más nem, ott ugye a karosszériát mindenhol lehet testnek használni.
A kevés vezetékhez, meg sok elektronika kell, azaz buszrendszerben simán elég akár 2 vezeték mindenhez, hiszen egy táp kell, meg egy jel, a kaszni meg mindkettő testje. Sorba felfüzzük rá fogyasztókat aztán reagálnak amire nekik kell.
A sok computer is tud drágitani, lehet a vezeték olcsóbb, a meghibásodás ill. annak javitása is egyszerübb és olcsóbb. Ez az autóiparban régóta nem érdeke a fogyasztón kivül senkinek, a lakókocsiknál még a leggagyibb gyártó sem merné azt állitani, hogy ezt 2-3 éves használatra szánták, addig minden működik aztán úgyis vesz újat.
Ez az emeletes lakókocsi nekem nagyon tetszik :D, főleg az állandó letelepitésre, mert azért vontatni nem szivesen vontatnám.
Én GPS kollégával értenék egyet igy látatlanban. Nem bowden hiba volt, egy kerékpár V-féknél sem lehet az, hogy csak a felni jobb oldalán fog, a bal oldalán meg hozzá sem ér.
Ha a fékerő elétrést bowden feszitéssel korrigálni lehetett, akkor ez nem volt egy tartós megoldás, azaz elő fog még fordulni.
Azért használtak fel 1000 méter vezetéket, mert ócska, korszerűtlen villanyszerelés van benne.
A mai világban, amikor egy autó összes hátsó (több mint 20-30) funkciójához mindössze egy csengődrótnyi érpár és egy + vezeték megy - ezt az "ezer métert" inkább titkolni kellene - nem még külön hencegni vele.
Egyébként irtózatosan lehúzós árak ezek - bármilyen más jármű-szakmai árral összehasonlításban. .
Érdemes megnézni. Mindegyik lakóban széria a központi fűtés és a padlófűtés. Felsőszekrény-szellőzés is van, az ablakok integrált rolóval és szúnyoghálóval érkeznek. Egy átlakos lakóhoz 1000 m vezetéket és 22 kg tömítőanyagot használnak fel.
A német árak: 29100 €-tól ( Briljant XL 475 ) 79350 €-ig ( Royal Hacienda 1000 ). És még ezen felül rendelhetők extrák is :)
Ha egyforma volt a húzóerő - és mégsem volt egyforma a fékhatás - az nem a kábel-mérleg, vagy a kábelek hibája - hanem a fékeké.
Ha a "mérleg" jól működik (nincs berohadva, például) - akkor a fékeken egyszerűen NINCS mit állítani.
Azáltal hogy közelíted vagy távolítod a pofákat a dobtól - (mert csak ennyit lehet állítani, mást nem) - attól az még nem fog jobban vagy gyengébben fogni - azonos (!) húzóerőnél.
A különbségek a pofák surlódási együtthatóinak a különbségeiből adódnak (pl. a nem egyforma öregedéséből) - és nem a bowden hosszából.
Aki a bowdent kezdi állítgatni ilyenkor...hát hogyismondjam....
Igenis, le kell dobni a dobokat és vagy felfrissíteni a betéteket (ferodókat), vagy teljesen kicserélni a pofákat - és akkor egyenletes lesz.
A kábelhossz-macerálástól viszont az életben nem fog jobban, vagy gyengébben fogni egy fékpofa - ha azonos erő hat rá. .
A trehányabb megoldásoknál nincs görgő, hanem egy görbített, U alakú lemezvezető van a görgő helyett - hogy majd abban fog csúszkálni a bowden - kénye-kedve szerint.
Ez a dolog, (ott a szalon udvarán (!), zsír-új korában) rendszerint prímán is működik...azzal a feltétellel, hogy ne vigyék ki a lakót a közútra, mert akkor vége a fék-önbeállásnak.
Mert onnantól a bowden beszorul (berohad, berozsdázik, stb.) az U alakú vezetőbe, ilyenkor már nem tud sazabadon csúszkálni úgy, ahogy az erők kívánják.
Ilyenkor jön aztán a játék a menetesszáras állítgatásokkal - ami sosem lesz jó, persze - nem is lehet. Ha az enyém lenne, én tuti ledobnám azt a szar mérleg-részt - és azonnal fabrikálnék rá egy bronz-görgőset...ami jobb mint az ABS, azt neked garantálom.
Azt sosem kell utána-állítani, mert mindig magától utánaáll - bárhogy is kopnának a betétek a fékben - a görgőset nem érdekli - csak az, hogy mindkét kerékre egyforma fék-húzóerő jusson. Dekára! .
Üdv véleményeddel kivételesen én sem értek egyet. A fékpados diagram megmutatta, hogy hiába egyenletes a fékezés menete, a fékhatás nem azonos a két oldalon. Nekem is állítottak rajta, az egyik oldalon többet, a másikon kevesebbet. A mérleg-mechanika szerintem csak viszonylag kis eltéréseket képes tolerálni.
Más. PPJL ügyéhez. A fékpadi diagram normális esetben a koordináta-rendszerben kb.45 fokban felfele emelkedő, kis kilengésekkel tarkított párhozamos rajzolat (jobb-bal oldal). PPJL esetében ez a rajzolat úgy nézett ki, mint egy lépcső. néhány másodpercig semmi, aztán szinte függőleges emelkedés, majd újra semmi és emelkedés...ráadásul a két rajzolat - az eltérő fékhatás miatt - nem is egymáson, vagy közel egymáshoz futott... Igen, erre magyarázat lehet a fékdobban levő állapot, koszolódás, oxidáció stb.
Ami még fontos: PPJL javíts, ha nem jól emlékezem. PPJL bódéja a rekontsruált bepakolás után 1400 kg feletti volt. Ezen maga PPJL is hitetlenkedve csodálkozott. A bódét egy Ford Focus vontatta, aminek a súlyával nem vagyok tisztában, de gyanúm szerint kevesebb. FELTÉTELEZÉS: a lejtőn lefele menet a bódé egyszerűen - szinte fékezés nélkül, de csupán motorféket használva is előadódhatott - rágurult a Focus-ra... életbe lépett a fék - ami ugye esetünkben féloldalasan fogott...(indul a kilengés...) PPJL emlékeim szerint reflexből megpöckölte a fékpedált, ami a hatást(kilengés) még csak fokozta...
Elméletemet alátámasztandó még egy adalék: a lépcsőzetes fékhatás oka nemcsak a dobok és betétek viszonyában keresendő, hanem a vonófej "lengéscsillapítójában" is. Koppanni még nem koppan a fej PPJL szerint, de valami ott sem volt teljesen kóser, mert a fékhatás csak szakaszosan jelent meg a rátolatásos szimuláció alkalmával, s végül a teljesen összetolt állapot mellett sem volt egyenletes, illetve elegendő.
Mindez csak feltételezés, magyarázat keresése egy eseményre.