Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

temprás Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15746
Én nem is arra gondoltam, hogy a pályán kamperoljunk, hanem a közelében, ami akár lehet pár kilométer is, elég nagy a tó.
Rengeteg turista úttal a közelben, cseppkőbarlang, kilátók, kajakozás a tavon, stb...
Nem erőltetem, csak egy próbálkozás volt.
Nekünk ez a következő terv:

ÉVADNYITÓ TALÁLKOZÓ IGALON

Időpont: 2010. április 30. - május 2. (3 nap, 2 éjszaka)

Helyszín: Igal - Hőforrás Kemping - www.hoforrascamping.hu

Részvételi díj:

1 egység ( 2 felnőtt,-akókocsi, autó, fürdő) = 3.400 Ft/éjszaka,
+ 1 gyerek esetén + 720 Ft
+ 1 felnőtt esetén +1.200 Ft

Az árak a találkozó előtti és utáni napokra is érvényes!

FONTOS: A kedvezmény csak 2010-re érvényes tagsági igazolvánnyal jár!!! Az IFA ebben nem szerepel!

Kérünk mindenkit, hogy 2010. április 24-ig előzetesen jelezze részvételi szándékát



Előzmény: Törölt nick (15742)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15745

6000-valamennyi / 2 fő/lakókocsi/ autó+ villany.Nekem nem jött be!

Jobban tetszett Tiszaörs a 2600 ft-al fürdőbelépővel együtt."nomád camping"

Előzmény: caerleon (15741)
sanyi7110 Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15744
Helló.
3000Ft/egység/éjszaka+350Ft/fő IFA
MHKK tagsággal, és ebben minden benne van.
itt láthatod
Előzmény: caerleon (15741)
caerleon Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15743
megtaláltam...
Előzmény: caerleon (15741)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15742

Arról beszélünk,de a Patyit nem fogja érdekelni a kamperos tali,tehát ő nem fog odajönni!Bennünket meg nem érdekel (rajtam meg rajtad kívül a motorverseny)tehát a versenypályán mi nem fogunk kamperozni.Szóval ezt a két tényállást össze lehet rakni amiből kiderül,hogy ezt a hétvégét emiatt kár erőltetni.De ez csak az én véleményem!!!

Mindenki oda megy ahova akar!Nekem 1-2 héttel később is jó,de akkor NEM!

Előzmény: temprás (15739)
caerleon Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15741
mi pénz berekfürdő ?
Előzmény: Crvoyager (15734)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15740

Oksi,de mi oberwart után leköltözünk a Barenshutzklammra.Csak azért mondom,hogy tudd.Az + 170 km és a szurdokban bóklászunk 1 napot.

Szóljál a Gézáéknak,hogy mit szólnak hozzá.

Előzmény: Crvoyager (15734)
temprás Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15739
Ha a május 8-9-ei hétvégéről beszélünk, akkor azt valahol Orfű közelében kellene tervezni, mert a Patyinak valószínű ott lesz a versenye, és közel lenne Hertelend is.
Mi 2felnőtt+1 gyermek.
Előzmény: Törölt nick (15736)
caerleon Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15738
:)
Előzmény: Crvoyager (15734)
PPJL Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15737

Bocsánat, itt a kép!

Előzmény: PPJL (15735)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15736
Oké holnap beszélek vele.Megközelítőleg hány lakó lenne?Csinálhatnánk egy listát.
Mert ugye az nagyon nem mindegy.
-Mi 2fő
-
Előzmény: Törölt nick (15704)
PPJL Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15735
Üdv Nektek! Itt most többeknek próbálok választ adni és van újabb információm is annyiban, hogy mielőtt a lakóval kiértünk volna az M7-re, átmentem a városon, többször is fékeztem erősen, de azoknál a kis sebességeknél semmi kilengést nem tapasztaltam, de mint említettem korábban, a 7-re ráhajtás - 0-ról - előtt van egy hosszú, nagy kanyar, kétsávos, ami egysávossá szűkül, na, ott lengett be először a szerelvény és az biztos, hogy ott kicsit fékeztem,mert a külső, továbbhaladó sávban éppen egy kamion haladt, na, akkor egy icipici lengést észleltem, de azt még simán megúsztam, meg se ijesztett komolyabban és már jött az M7, besorolás, haladás a sorban és - hát itt nem komplettek az emlékein, nem emlékszem, csak vélem, hogy fékezhettem, merthogy ugye befogott a fék, de persze az is lehet, hogy  K5.20-nak van igaza, csak motorfékes lassítás történt, bár attól nem igazán kellett volna "ennyire" befognia, de hát ez is lehetett. Ha sikerül, felteszem azt a képet, ami aguminyomokat mutaja, összesen három csík van, egy széles - C gumi- és két keskenyebb. NINCS negyedik - hát lehet, nem is fogott a bal fék?!Meg jobra is csavarodott az egész szerelvény. Súlyról: bár nagy volt a lakó súlya, de a vonó is nehéz volt (1150 kg ön és cca. 350 kg csomag+személy súly) tehát a súlykülönbség nem okozhatta, mert legrosszabb esetben is egyforma volt. A Knaus stabilizátorról meg annyit, hogy a kis teleszkóp biztosan nem csillapít már, kézzel simán összenyomható, tehát mintha nem is lenne. Crvoy.-nak: a fékeket a városon át alaposan "megtalpaltam" a cca. 65-70 fékezésnél, ami biztosan kipucolta a rozsdásodást, meg egyébként is rendszeresen mozgatva volt a lakó a telepen is, szerelések, mosás, mover próba, stb., tehát olyan nagyon nem is volt módja összetapadni. De az út a városon át - Kőbánya - M7 - biztosan kiszedte a szokásos rozsdát. És sajnos, mindkét szitálás lefelé történt, csak a második valamiért nagyon erős lett. A fékdiagrammot nem tudom beszkennelni, de lehet, lefotózom és betöltöm, most megpróbálom a fék ill. guminyomokat feltölteni. Én a mai napig tapasztaltakkal és emlékekkel a fékhibára voksolok, merthogy, mkint említettem, a vizsgabiztos nem is engedte volna áta mérés után a lakót, ha vizsga lett volna - szerencsére a fékek rendberakása és a stabi javíttatása után én már nem stresszelek annyira, sajnos, próbálgatni is fogom egy lejtősebb kőbányi utcában, mitnemondjak, a lakókereskedő is próbálni akarja, mire mondtam, mi lesz, ha ezalatt (persze fékjavítás, stabijavítás előtt) összetöri - ad egy másikat - volt a válasz! Na persze, benne már többszáz (!) európai vontatás van. Ha valamit kihagytam, bocsánat, pótolom, ha írtok! 
Előzmény: Crvoyager (15706)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15734

Csatlakozom igy elsőkörben oberwarti túrára. Minket is jobban érdekelne.

 

Korábbra vetitve esetleg valakit érdekelne Berekfürdő. Jó áron lesz tali április 24-körüli hétvégén. Rajtunk kivül tudtommal eddig esetleg a Sanyiékat érdekli.

Előzmény: Törölt nick (15732)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15733
A szakaszos fékhatásnak az oka lehet a ráfutóféknél a fej utáni központi tengely zsirzás hiány miatti szorulás is.
Előzmény: k 5.20 (15717)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15732

Akkor most saját magamra válaszolok,de szerintem nem ez az első eset!

 

Átnéztük a naptárt és úgy döntöttünk,hogy éppen azon a hétvégén lesz bolhapiac Oberwartban és ami ezzel összeköthető kirándulás és a múltkor elmaradt azt bepótolnánk.

Szóval mi inkább oda mennénk,ha nem baj...

Előzmény: Törölt nick (15704)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15731

Ha szorul a bowden vagy tul lazára van állitva akkor hiába feszit,mert eléri a ráfutófék a végállást aztán annyi.

Mellesleg ahogy olvastam a focus és az 1400kg-os lakót, tuti csak papiron felelnek meg, mert szerintem 1400-at egy focus nem igen vontathat. A lakó forgalmijába is 1400 van bejegyezve, vagy csak annyi amennyi az autó vontatási értékéhez szükséges. 

Előzmény: bacus (15722)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15730

Az sem rossz ár. Felénk Dorog Esztergom és vonzás körzetében egészen Tata komárom magasságában a cserélhető piros acélpalack ugyanazon paraméterekkel

3400 ft Ez az ár persze a saját palackjaim cseréjére vonatkozik. A többi településre nem tudom. Gondolom azért ilyen olcsó mert közel van a KEG rt töltőtelepe.

Nálunk ugy is lehet venni palackot, hogy egy aluért adnak egy 5 kg-ost. Két aluért egy 11kg-ost.

Kati és Tibi Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15729

Sziasztok, mint már írtam, nekem a gázfutár hozza és cseréli, az üresen 10000ft-ért tölle vásárolt palackokat a következő áron:

11 kg.-os robbanásbiztos szeleppel ellátott PB acélpalackban a töltet 3850.-

Hagyományos 11,5 kg.-os alumínium palackos PB 3850.-

23 kg.-os PB 7700.-

A targoncagázok összes fajtája, menetes- gyors csatlakozós, acél, illetve alu palackban 4150 ft.-ért

Propán gáz 11 kg.-os kiszerelésben acélpalackban 4700 Ft

Pb nyomáscsökkentő reduktor 2000 Ft
Elérhetősége:

1183 Budapest Ráday Gedeon u. 42/b

Nyitva: H-P 06-17; Szo: 06-10

Rendelés :

06-30-505-22-72 és Tapolca környékén: 06-70-205-60-96

 

link: http://www.kalauz.hu/saladin_bt

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Fehérpárduc (15668)
GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15728

Azt nem hinném, hogy sok vékony tápvezeték olcsóbb lenne, mint egy vastag. A hasznos keresztmetszet az átmérővel négyzetesen nő - ráadásul kevesebb szigetelőanyag, és főleg élőmunka kell a szereléshez.

Persze, azt is lehet ésszel csinálni - vagyis az indulásnál nagy keresztmetszettel...ami szépen, lépcsőzetesen csökken a fogyasztó-sor vége felé.

220 valóban kell - de az tényleg csak pár, nagyon-specifikus nagyfogyasztónál (mikró, ilyesmi) - meg a vendég-konektorokba.
A többi fogyasztó simán mehet alacsony feszről - még hálózati üzemmódban is - csak egy jó tápegység kérdése az egész.

Azért mondtam 100 métert - mert annyival 20-szor végig lehet kábelezni az egész bódét hosszában - ami még 7 érrel számolva is legalább 3-szoros bódé-hosszt jelent.

Pl a hátsó, leghosszabb szakaszhoz tuti nem kell a 7 darab ér - hisz az a nem kevés közlekedési és komfort-fényt viszi csak hátra.
.
Előzmény: bacus (15726)
Fehérpárduc Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15727
Jaja és már a Linux is támogatja a CAN szabványt! :)
Előzmény: GPS (15725)
bacus Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15726
Nem lehet, hogy pont itt van a dolog nyitja? Mármint az erős +- páron? Mert 15 db 3 A-t elbiró vezeték olcsóbb mint 1 db 45A biró?

A lakóban ált. mindenhol van 12V és 220V is, ergo, nem elég 4 vezeték, hiszen akkor már 220 is kell, az már 7, ha földelést is nézzük. (persze nem minden működik erről is meg arról is) A helyi vezérlésű cuccnál meg nem is kell ugye a vezérlés, hiszen a mikrót nem látom értelmét távolról bekapcsolni :D
Előzmény: GPS (15725)
GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15725

4 darab vazeték kellene végigfusson a bódén - az összes fogyasztót és vezérlő-kapcsolóelemet érintve. Egy erős +- érpár...és egy csengődrót-minőségű érpár a busznak.

Állítom, hogy 100 méter vezetékből ezt meg lehet oldani egy bódéban - amiből a busz-érpár, értékes réz-tartalma ráadásul grammokban mérhető.

A CAN dekoderek ma már filléres cuccok - pár euro nagyságrend darabja - a kimenetek számától és erejétől függően. És müködnek is.

Én láttam 10 éves DAF kamionokat ilyennel szerelve - hát nem volt ott hiba egy szál sem - pedig annak a használati ciklusa nem ugyanaz egy lakójéval.
Mondjuk 1:10 hez ha lehet arányítani...bár akkor finom voltam.
.
Előzmény: bacus (15723)
GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15724

Ha az egyik kábel-szár húz - a másik meg nem (annyira) - akkor ott tuti-biztos, hogy a mérleg-mechanika be van ragadva (rozsdázva-rohadva) ott középen.

Ezt a hibát a bowden-szárak hosszának állítgatásából megpróbálni kiküszöbölni - ahelyett, hogy ismét működőképessé tegyék a mérleget - hát ez óriási pancserságra vall.
.
Előzmény: bacus (15722)
bacus Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15723
Azért az autó kicsit más, ha más nem, ott ugye a karosszériát mindenhol lehet testnek használni.

A kevés vezetékhez, meg sok elektronika kell, azaz buszrendszerben simán elég akár 2 vezeték mindenhez, hiszen egy táp kell, meg egy jel, a kaszni meg mindkettő testje. Sorba felfüzzük rá fogyasztókat aztán reagálnak amire nekik kell.

A sok computer is tud drágitani, lehet a vezeték olcsóbb, a meghibásodás ill. annak javitása is egyszerübb és olcsóbb. Ez az autóiparban régóta nem érdeke a fogyasztón kivül senkinek, a lakókocsiknál még a leggagyibb gyártó sem merné azt állitani, hogy ezt 2-3 éves használatra szánták, addig minden működik aztán úgyis vesz újat.

Ez az emeletes lakókocsi nekem nagyon tetszik :D, főleg az állandó letelepitésre, mert azért vontatni nem szivesen vontatnám.
Előzmény: GPS (15721)
bacus Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15722
Egy fénykép azért rendbe tenné a dolgokat. :)

Én GPS kollégával értenék egyet igy látatlanban. Nem bowden hiba volt, egy kerékpár V-féknél sem lehet az, hogy csak a felni jobb oldalán fog, a bal oldalán meg hozzá sem ér.

Ha a fékerő elétrést bowden feszitéssel korrigálni lehetett, akkor ez nem volt egy tartós megoldás, azaz elő fog még fordulni.
Előzmény: GPS (15718)
GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15721

Azért használtak fel 1000 méter vezetéket, mert ócska, korszerűtlen villanyszerelés van benne.

A mai világban, amikor egy autó összes hátsó (több mint 20-30) funkciójához mindössze egy csengődrótnyi érpár és egy + vezeték megy - ezt az "ezer métert" inkább titkolni kellene - nem még külön hencegni vele.

Egyébként irtózatosan lehúzós árak ezek - bármilyen más jármű-szakmai árral összehasonlításban.
.
Előzmény: Törölt nick (15720)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15720
http://www3.kabe.se/de/caravans/manufacturing/film/show_de.html

Érdemes megnézni.
Mindegyik lakóban széria a központi fűtés és a padlófűtés. Felsőszekrény-szellőzés is van, az ablakok integrált rolóval és szúnyoghálóval érkeznek.
Egy átlakos lakóhoz 1000 m vezetéket és 22 kg tömítőanyagot használnak fel.

A német árak: 29100 €-tól ( Briljant XL 475 )
79350 €-ig ( Royal Hacienda 1000 ).
És még ezen felül rendelhetők extrák is :)
Előzmény: Törölt nick (15716)
GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15719

Ha egyforma volt a húzóerő - és mégsem volt egyforma a fékhatás - az nem a kábel-mérleg, vagy a kábelek hibája - hanem a fékeké.

Ha a "mérleg" jól működik (nincs berohadva, például) - akkor a fékeken egyszerűen NINCS mit állítani.

Azáltal hogy közelíted vagy távolítod a pofákat a dobtól - (mert csak ennyit lehet állítani, mást nem) - attól az még nem fog jobban vagy gyengébben fogni - azonos (!) húzóerőnél.

A különbségek a pofák surlódási együtthatóinak a különbségeiből adódnak (pl. a nem egyforma öregedéséből) - és nem a bowden hosszából.

Aki a bowdent kezdi állítgatni ilyenkor...hát hogyismondjam....

Igenis, le kell dobni a dobokat és vagy felfrissíteni a betéteket (ferodókat), vagy teljesen kicserélni a pofákat - és akkor egyenletes lesz.

A kábelhossz-macerálástól viszont az életben nem fog jobban, vagy gyengébben fogni egy fékpofa - ha azonos erő hat rá.
.
Előzmény: k 5.20 (15717)
GPS Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15718

A trehányabb megoldásoknál nincs görgő, hanem egy görbített, U alakú lemezvezető van a görgő helyett - hogy majd abban fog csúszkálni a bowden - kénye-kedve szerint.

Ez a dolog, (ott a szalon udvarán (!), zsír-új korában) rendszerint prímán is működik...azzal a feltétellel, hogy ne vigyék ki a lakót a közútra, mert akkor vége a fék-önbeállásnak.

Mert onnantól a bowden beszorul (berohad, berozsdázik, stb.) az U alakú vezetőbe, ilyenkor már nem tud sazabadon csúszkálni úgy, ahogy az erők kívánják.

Ilyenkor jön aztán a játék a menetesszáras állítgatásokkal - ami sosem lesz jó, persze - nem is lehet.
Ha az enyém lenne, én tuti ledobnám azt a szar mérleg-részt - és azonnal fabrikálnék rá egy bronz-görgőset...ami jobb mint az ABS, azt neked garantálom.

Azt sosem kell utána-állítani, mert mindig magától utánaáll - bárhogy is kopnának a betétek a fékben - a görgőset nem érdekli - csak az, hogy mindkét kerékre egyforma fék-húzóerő jusson. Dekára!
.
Előzmény: BiaStrom (15714)
k 5.20 Creative Commons License 2010.04.08 0 0 15717
Üdv
véleményeddel kivételesen én sem értek egyet.
A fékpados diagram megmutatta, hogy hiába egyenletes a fékezés menete, a fékhatás nem azonos a két oldalon. Nekem is állítottak rajta, az egyik oldalon többet, a másikon kevesebbet. A mérleg-mechanika szerintem csak viszonylag kis eltéréseket képes tolerálni.

Más. PPJL ügyéhez.
A fékpadi diagram normális esetben a koordináta-rendszerben kb.45 fokban felfele emelkedő, kis kilengésekkel tarkított párhozamos rajzolat (jobb-bal oldal).
PPJL esetében ez a rajzolat úgy nézett ki, mint egy lépcső. néhány másodpercig semmi, aztán szinte függőleges emelkedés, majd újra semmi és emelkedés...ráadásul a két rajzolat - az eltérő fékhatás miatt - nem is egymáson, vagy közel egymáshoz futott...
Igen, erre magyarázat lehet a fékdobban levő állapot, koszolódás, oxidáció stb.

Ami még fontos: PPJL javíts, ha nem jól emlékezem.
PPJL bódéja a rekontsruált bepakolás után 1400 kg feletti volt.
Ezen maga PPJL is hitetlenkedve csodálkozott.
A bódét egy Ford Focus vontatta, aminek a súlyával nem vagyok tisztában, de gyanúm szerint kevesebb.
FELTÉTELEZÉS: a lejtőn lefele menet a bódé egyszerűen - szinte fékezés nélkül, de csupán motorféket használva is előadódhatott - rágurult a Focus-ra... életbe lépett a fék - ami ugye esetünkben féloldalasan fogott...(indul a kilengés...) PPJL emlékeim szerint reflexből megpöckölte a fékpedált, ami a hatást(kilengés) még csak fokozta...

Elméletemet alátámasztandó még egy adalék:
a lépcsőzetes fékhatás oka nemcsak a dobok és betétek viszonyában keresendő, hanem a vonófej "lengéscsillapítójában" is. Koppanni még nem koppan a fej PPJL szerint, de valami ott sem volt teljesen kóser, mert a fékhatás csak szakaszosan jelent meg a rátolatásos szimuláció alkalmával, s végül a teljesen összetolt állapot mellett sem volt egyenletes, illetve elegendő.

Mindez csak feltételezés, magyarázat keresése egy eseményre.
Előzmény: GPS (15709)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!