Segítségeteket kérném, van egy Discovery I 2.5 tdi autóm, a kuplungom nem emel ki teljesen vagyis van egy nem kis hatásszünt mire reccs nélül beveszi a sebességet van valaiknek valami ötlete mit aljak neki szétszedni ?????
Egy kis segítségre lenne szükségem: tegnap délután a Td5-ös elkezdte játszani azt a játékot, hogy nem zárta/nyitotta a nyomógomb az ajtókat, viszont ha kulccsal nyitottam, akkor visított, mint a szopós malac és természetesen nem is indult. Gondoltam, hogy az elem merült le a kulcsban, de nem. Behozattam a pótkulcsot - gondolván, hogy a nálam lévővel van a gond - de arra sem reagált. Szóval most a XV. kerületben pihenget a vas. Akarom mondani alumínium. Ellopni úgysem tudják...:) A kérdés: tudtok valakit, aki ki tudna szállni az angol beteghez?
Persze. A ablakkeretet tartójához csatlakozik egy-egy vízszintes lemezdarab (ez része az ajtónak), rajta lyukkal. Alulról szépen 20 mm hosszú lemezcsavart tekertem a dugóba :)
Ma ismét meg kellett állapítanom, hogy a Land Roller alázatra, meg türelemre nevel. Másodszor csinálta meg velem, hogy lement a bal első ablak és úgymaradt. Valamiért a köríves fogasléc túlszalad a motor fogaskerekén és nem tudja visszahúzni. Ismét szétkaptam az ajtót (lassan már tudnám csukott szemmel), ki az egész mechanikát. Aztán hosszan törtem a fejem, mi legyen, mert nem tudtam rájönni, mitől kellene megálljon a motor a megfelelő helyen. Végül úgy döntöttem, beépítek egy hi-tech végálláskapcsolót a rendszerbe. Épp a barátnőmnél vagyok, a kocsiban van ugyan komplett szerszámkészlet, de a műhely mindenféle köcölléjét nélkülöznöm kell. Kis körülnézés után a kazánházban találtam két (már ebből az újfajta, kemény gumiból készült) parafa dugót, amiket álló helyzetben beszerkesztettem az ablaküveg sínjének aljára, ezek szépen megfogják az üveget az alsó ponton :)) Remélem, ezzel tartósan megoldottam a kérdést...
Hát orvos lát eleget.....De hát ő meg természetesnek veszi mert neki meg a fapados régi defi a csúcs....(normális?)Ja meg amcsi oldalakon látott V8-as kabrió defi, sárgában fekete csövekkel.Hát ennyit az orvosomról..:)
Amúgy az én discomban is van pár kábelköteg, aminek csak úgy vége van valahol és van ott egy üres csatlakozó. Fogalmam nincs, mik lehetnek ezek, mert ebből az elektromos ülésen (nem tom, volt-e ilyen Disco 1-ben egyáltalán) meg a tempomaton, gyári hidro csőrlőn (nem tudom, tényleg gyári-e, egy Discon láttam, amikor autót kerestem decemberben) kívül nem hiányzik semmi, és ami benne van, az meg működik. Szóval dugóm nincs, mik ezek. Van ilyen a műszarfalban is, a motortérben is.
Rejtett zsanérok, összevissza nyíló ajtók, hasmagasság sehol, csicsa kerekek, béna szín és design, nagyon bazári. Már majdnem nőies... hol marad a bevált hűtőláda forma ?
Nekem a külső visszapillantó tükör volt ilyen, megvettem a kapcsolót 4000-ért, kb 5 perc alatt már mozgattam is. Az egy másik történet, hogy elkezdtem kicsit berhelni, gondoltam bezsírozóm, hála istennek csak az egyik tükör egyik irányát nyírtam ki.
Ha valakinek van Disco1 törött visszapillantó tükre, amiben van egy fehér dobszerű műanyag izé, és nekem adja, azt jól megköszönöm.
Nem tudom újat mondok-e valakinek, de a Td5-ös Disco 2-esek mindegyike tartalmazza gyárilag a tempomat előkészítést! Csak 2 darab kapcsoló szükséges (YUH100320 és YUH100370), no meg némi kézügyesség és már működik is. Állítólag az új autó rendelésekor 400 GBP körül van az opció költsége, így pedig megúszható 15 eFt-ból! Nekem még teherautós koromban sikerült rákapni a tempomatra és eddig nagyon hiányzott. A beépítéshez fényképes útmutató is fellelhető!
Én nem vagyok műszaki ember, de a vízbontáshoz szükséges bazi energia honnan gyön? Azt is meg kell termelni valaminek... ezzel együtt 20-50%-al kevesebb üzemanyag? meg a víznek is kell lenni valahonnan... 100 km-enként beöntök egy kaniszter vizet?
Mondjuk ölég szkeptikus fajta vagyok, de... a nagy autógyárak miért nem alkalmaznak ilyent? (hagyjuk az összeesküvés elméleteket, kezdünk ott tartani kőolaj ügyben, hogyha valaki ma feltalálja a teveszar hajtású automobilt, azt jövő héten valamék gyártó elkezdi gyártani).
Erről hallottatok már vmit? http://www.farkashho.com/
A motortérbe egy hidrogéngenerátort tesznek, amely vizet bont O2-re és H2-re. A H2-vel pedig dúsítják a motor által beszívott levegőt. Állítólag 25-50%-kal kevesebb üzemanyag, 30%-kal kevesebb károsanyag kibocsátás, 10-15%-kal több erő, 20-40%-kal tovább élő motor.
Túl szépnek tűnik. A beszerelés ára kb 100e Ft. Ez elég gyorsan megtérülő tételnek tűnik így, ha valóban igaz.
Mosni a szentmihályi úton a nagy mosó a legjobb, van nagy teherautó aknájuk, meg forróvizes nagynyomásújuk. A srác egy komolyabb kirándulás után nagyjából egy órát szokott az autó alatt tölteni, és nagyon alaposan megmossa alul az autót, őket tudom javasolni. (ez a szentmihályin az erdőkerülő utcánál, a shell kút és a lámpás kereszt után van)
Itten a padlólemez még csocsi gyári ződ belül, alul sincsen rozsda. Pár helyen a terepezések miatti alvázvédő lekopás után vannak különböző helyeken felületi rozsdafoltok, ezeket most tavasszal újra alvázvédőzöm. Előtte lekezelem egy kedves Würth-ös anyaggal, amit ecsettel kell rákenni és valamiféle re-oxidációt végez... Utána jön rá az alvázvédő. A legnehezebb bajom lemosni előtte rendesen az alját.
A küszöb plyan, hogy egy jó darabig egyben van, látszólag semmi gáz, utána hirtelen eltűnik, és jöhet helyette a zártszelvény. A padlólemezt nézd meg, érdemes átfesteni, pár évet tudsz nyerni a lemezeléssel.