A mav-start honlapja az EN463-nak 2 ülő, 1 fekvő és 1 hálókocsit jelöl míg az általad belinkelt fernbahn.de 3 ülőt, a másik kettő stimmel. Melyik a valós?
A harmadik ülőhelyes csak szükség esetén közlekedik.
Továbbá egy péntekről szombatra közlekedő vonatra München-BP viszonylatra érdemes-e/kell-e rá ülőhelyjegyet váltani?
Az viszont tarthatatlan volt, hogy reggel 7-től de. 11-ig nem lehetett normálisab Siófokról Pest felé menni, mert a Venezia teljesen megbízhatatlan volt...
Abban kellene segítség, hogy a következő vonatok vagomszámait honnan tudnám letölteni? Ismerős utazik Mannheim-be és ne kelljen a vagonokat keresgetni. RJ 62, EC 216 ICE 597, EN463
Köszönjük az összefoglalót! Reméljük még valamelyik útvonalon eljutunk olaszba. 82- ben először a Maestrallal utaztunk. Az idén pedig vonattal utaztunk Sziciliába. Ha más megoldás nem lesz akkor Ausztián keresztül fogunk két év múlva.
A Venezia konkrétan az 1994/95-ös menetrendi időszak óta jár Budapest-Venezia között.
Előtte 1991-től Bécsen át volt közvetlen olasz járatunk, a Gondoliere egész Rómáig, valamint Murakeresztúr-Pragersko felé a Drava Triesztbe.
1991 előtt közvetlen Budapest-Róma kocsik voltak Zágrábon át, a Drava, korábban a Maestral, azelőtt pedig az Adriatica révén. Az 1960-as évek közepe óta volt közvetlen kocsi Budapestről Itáliába.
A Venezia expressz amúgy azelőtt is létezett, az 1977-ben megszűnt Direct Orient egyik utódvonatának számított Venezia-Beograd útvonalon, közvetlen kocsikkal Skopje, Athén, Istanbul felé.
A jugoszláv polgárháború kitörése után Venezia-Zagreb relációra rövidült, ezt hozták át hozzánk Budapestre 1994-ben.
Az egész törénetben az lesz a legérdekesebb, hogy akkor ezek szerint Seana-Villa Opicina határátmenetben teljesen megszűnik a személyforgalom.
Kár érte tényleg. Hány év után szűnik meg a közvetlen olaszországi kapcsolat? 90 óta nagyjából van folyamatosan ha jól emlékszem, előtte nem tudom volt-e és ha igen mikor indult ez a járat.
Ilyen rövid idő alatt meg már érdemben új viszonylatot sem lehet helyette tervezni az esetleg együttműködő vasutakkal.
Egyébként miért kell ennyire az olaszoknak a francia kapcsolat?
- ilyen formában nem lesz semminemű nemzetközi vonat
- az Adria közlekedését ez nem érinti
- az olaszoknak csak egyetlen dolog áll érdekében, a párizsi éjszakai vonatok (amiket viszont most teljesen a saját kezükbe vesznek - az Artesia helyett Thello lesz, amit a Veolia visz majd francia földön)
ez azárt furcsa mert elvileg ez a járat kitermelte az árát. (?) és akkor a tutisták által hozott pluszról nem is beszéltünk még. Nagyon sajnálom én is a megszüntetést, bíztam benne hogy Ausztrián keresztül fog járni.
Nyilván a 17:11-es ütemben lesz valami, kérdés, mennyire lesz nemzetközi, jó lenne ha az Adria maradna, bár gondolom, ennek nem lehet akadálya a Venezia megszünése.
Ha viszont nem lesz nemeztközi pótlása, akkor érdemes lenne elgondolkodni a Maestral 2 ütemmel való továbbléptetésének. És akkor már megint lenne közvetlen spliti stokkja a Maestralnak...
Nem teljesen értem az olaszokat, annyira drága nekik ez a vonat üzemeltetése... Pár éve még 2 vonatot is elbírtak. (2005-2006-as szezonban a Goldoni és a Venezia egyszerre járt.)
Sajnálom a Venezát, szerettem vele menni. Érdekes, hogy az utolsó pillanatban döntöttek róla, hiszen tavasszal illetve nyáron még nem lehetett olvasni erről... Olaszok háborogtak?
Nemzetközi forgalma volt rendesen, legalábbis én ezt tapasztaltam. (Ezért is furcsáltam, hogy idén Balatonszentgyörgy-Gyékényes között nem vitt magával belföldi szakaszt.)
A Venezia megszűnése mennyire érinti a nyáron közlekedő Adria stokkot?
Eladó egy egy lapon szereplő Wien West-Győr menetjegy+helyjegy 2011.12.10.-ére, szombatra, menetrendváltás előtti napra a 347. sz. Dacia nemzetközi gyorsvonatra. 410-es nemdohányzó fülkéskocsi, 65, 66-os, ablak melletti hely.
Ideális a bécsi karácsonyi vásár megtekintéséhez a hazaútra, viszont a nagy tömeg ellenére garantált az ülőhely!
Ára 7€, vagy 4000 HUF / fő, azaz, mivel nem lehet szétbontani, 14€, vagy 8000 HUF. Ennyiért ilyen távra nincsen más alternatíva! Átvehető Budapesten szinte bármikor, de amennyiben magyar vasúti állomáson, megállóhelyen van megálló személyszállító vonat, azokra a pontokra a kiszállítás TELJESEN DÍJMENTES!
Én a Prága-Bp szakaszt ismerem, nem szoktak túl sokan lenni, pénteken vasárnap erősebb, de hétköznap bőven lehet helyet találni. A német részét nem tudom.
Igen van zuhanyzós fülke, de a SPAR jegyek szerintem nem oda szólnak. Legalábbis nekem 12-est dobott, az meg garantáltan nem az. De ha nem is olyanba kapod, akkor a kocsi végén nagyon korrekt zuhanyzó van a wc mellett. Ha van időd és rákeresel a szlovák vasutak topikban le volt írva, hogy melyik a zuhanyós fülke.
A Metropol hálókocsija mennyire szokott tele lenni? Van rá esély,hogy ha 3ágyasba foglaltam,max ketten legyünk,vagy esetleg csak én?? A cseh hálóban tényleg van zuianyzós kocsi is?? Vajon melyik?