Keresés

Részletes keresés

kem0001 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 20074

3 órás útnál 5 perces pihenő igazán belefér, 4-nél meg egyenesen kötelező.

Előzmény: MBman (20073)
MBman Creative Commons License 2015.02.07 0 0 20073

Még szerencse, hogy nincs ráhatásod, a buszkiadásra, mert akkor nem indulna el egyetlen távolsági járat sem. Kissé elfogult vagy szerintem. 3 órás út alatt pihenőt sem tartanék. Aki 3 órát nem bír ki, az menjen vonattal, vagy maradjon otthon.

Előzmény: Törölt nick (20071)
kktt Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20072

Azt tudja valaki, hogy az egerszegi buszpályaudvaron az elektronikus kijelző miért nem működik a múlt hónap eleje óta?

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20071

Gyönyörű. Én egyébként alapból se adnék ki távolsági forgalomba olyan járművet, amiben nincs klozet, de hogy még amikor van, azt se használják... (Y) Mondjuk én, ha 70 kilométernél hosszabb az út, ösztönből vonattal megyek, pont ezért, de az most mindegy.

Előzmény: EKM-765 (20065)
kem0001 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20070

Hosszú távra egyik sem a legjobb. Max 30-40 percesre, de az is nagyon határeset..

Előzmény: ik 55 (20068)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20069

Ebből is látszik hogy az ülés szubjektív mivel nem vagyunk egyforma testalkatúak.

Előzmény: ik 55 (20068)
ik 55 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20068

Mindenkinek megvan a saját véleménye. de ezeket nem 2-3 órás utazáshoz találták ki. Sajnos volt szerencsém 313-on utazni 3,5 órát többször is az se volt kényelmes mivel rövid a háttámlája.

Előzmény: kem0001 (20066)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20067

Az ilyen 13,5 m-es F-ekben eddig mindenhol ezt a kemény Imag- ot láttam, kivéve a Vértes hat buszában(most már csak ötben mert egy porrá égett). Alba alvállalkozásban jár a Viszlóé, abba is ezt kényelmes üléseket szereltek:

 

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ07STV5Vn-30rxp71EEWy8664e5RoUcRPBAqtRUrNXhiwWg9oT5Q

 

Meg van a VB aranybusza, abba valami külföldi van de szerintem nem kényelmes,  a kép készítője szerint igen:

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSvOD7FCMnfZCHigWnXy82FoL-vAxa5pPbNmnRHzZ3M8pEvx4n7

Előzmény: kem0001 (20063)
kem0001 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20066

Utaztam jó párszor F-en és szörnyű volt.. 313-asnak kényelmesebb ülései vannak.

Előzmény: ik 55 (20064)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20065

Nem lehet használni, le van zárva. Talán különjáratban, ha van a Bakonynak megfelelő berendezése az ürítésre, de ezt nem hiszem. A Zalás ilyen típusú Setrákban nincs?

Előzmény: Törölt nick (20062)
ik 55 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20064

F-ben elég kényelmes ülések vannak mivel elővárosi forgalomra tervezték. Alfa Regio-nál, 313 ul-nél  kényelmesebb. 

Előzmény: kem0001 (20063)
kem0001 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20063

Az F-esekbe szörnyű az ülés, a régebbiekbe sem volt nagy kedvencem a halas fajta valahogy, bár egy fokkal jobb volt. Egyébként F-ekbe minden volán Imag-ot rendelt?

Előzmény: EKM-765 (20061)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20062

Sose utaztam még ilyen buszon, úgyhogy megkérdezem: a WC-t lehet is használni, vagy le van zárva és csak dísz?

Előzmény: EKM-765 (20059)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20061

Az ilyen E94F-ekbe szerelt Imag ülés miatt írod?

 

http://indafoto.hu/ekm-765/image/22104833-8fcffa09/365385

 

Ez tényleg fapad, a az E94G buszokba szerelt hasonló kategóriás Vogel ülésekkel együtt. Nálunk a 3. E94F-től kezdve igen kényelmes üléseket szereltek be:

 

http://img.index.hu/imgfrm/6/1/3/1/IMG_0010776131.jpg

 

A régiekben meg magas támlás Halas van, az sokkal jobb a fenti képen láthatónál.

Előzmény: kem0001 (20060)
kem0001 Creative Commons License 2015.02.05 -1 0 20060

Milyen meglepő, hogy egy Ikarus rajongó egy Ikarus-t szeret.. Pedig az E94-es az egyik legszörnyebb fapados busz..

Előzmény: EKM-765 (20059)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20059

Az a fehér Bakonyos Setra amihez hasonlítottam, az fullos távolsági kivitel, még wc is van benne. Zaláson, Gemencesen csak a fapadoson utaztam, az egyértelműen E94 kategória és ott az E94 jött be jobban.

Előzmény: MBman (20058)
MBman Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20058

A 395-öst a 315 UL-es setrával érdemes összehasonlítani, azon belül a felszereltségben azonos példányokkal, pl nálunk HSR-439, 439, HHM-753. A Scania vázas Vogel üléses példányok megközelítik ezeknek a szintjét, de a Rába alvázasak a felsorolt dolgok miatt messze vannak tőlük.

Vannak nálunk is fapados 315 UL-ek, amik a 313 UL-el együtt az E94-el versenyeznek egy kategóriában.

Előzmény: EKM-765 (20051)
ik 55 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 20057

Éppen, ha egy sorral kevesebb ülés lenne a merciben akkor lenne kényelmes. 

 

Előzmény: setra415HD (20055)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.04 0 1 20056

1205 ös vonalon egy helyközi jellegű kocsi közlekedett Veszprémtől Budapestig és nem volt valami nagy élmény. Hiába fiatalabb az autó, ha kényelmetlen.

 

Hogy ne csak OFF legyen:

 

 

Előzmény: setra415HD (20044)
setra415HD Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20055

"395-ben 2-szer akkora a lábtér mint az LLH-198-ban"

 

A 395-ös egy 12m-es, 13 sor üléssel szerelt autóbusz.

Az LLH-198 pedig egy 15m-es, 18 sor üléssel szerelt.

 

Ha ezeket hasonlítod össze, akkor nem valós képet kapsz.

 

A 395-öst, egy 12m-es, 13 sor üléssel szerelt másik járművel célszerű összevetni, ha az üléstávolságok közötti különbséget akarod összehasonlítani. Jellemzően 2-3 cm-el szűkebb, mint egy normál 12 m-es nyugati gyártmányú autóbusz, amit az Imag ülés háttámlájának és ülőlapjának kialakítása tovább csökkent.

Előzmény: ik 55 (20049)
setra415HD Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20054

Az MAN SÜ sem egy kategória az E95-el, és az itthon közlekedő, használtan beszerzett Integrok többsége sem.

A Kisalföldnél is van/volt olyan 395-ös, melyben kagyló ülések voltak, olvasólámpa, légbefvó nélkül.

 

Előzmény: EKM-765 (20051)
setra415HD Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20053

Egy elővárosi kivitelű autóbuszt hasonlítasz jelenleg egy távolságival.

 

Egy Citaronál is "jobb" távolságiban az E95, nemcsak a linkelt MAN-nél.

 

 

Előzmény: EKM-765 (20052)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20052

Az utóbbi öt évben három Pannonos példányhoz volt szerencsém, mind nagyon toppon volt.

 

Lion's Regio: érdemes megnézni Zsanai ujjongását itt:

 

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=131495969&t=9146401

 

Majd véleményét amikor meglett a tapasztalat:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131528522&t=9146401 

Előzmény: JLW-470 (20050)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20051

A beázás valóban komoly problémája a típusnak. Az üléstávokkal én elégedett vagyok (az Integró és az MAN SÜ szűkebb volt, az MAN UL meg nagyobb), az IMAG üléseket kényelmesebbnek találom nyugati társaiknál, persze ez a leg szubjektívabb kérdés, nincs két egyforma testalkat. Amiket Stera415HD topiktárs negatívumként felsorolt, mind tapasztaltam nyugati buszban is, ezek nem E95 típushibák. Nyáron pl jó volt 2 órát utazni rossz klímás becsavarozott ablakú Volvon. Ülés téma: nálunk egy Vogel üléses E95 ülései dőlnek mind hátra, tehát a nyugati sem jobb az IMAG-nál.

 

Egy szó mint száz: véleményem szerint egy, a linkelt EUX-284 szintjén felújított 20 éves vagy egy jól karban tartott 14 éves (pl Vértes HUX-314) E95 veri a nyugati kategória társait.

 

De bármennyit is beszélünk róluk, koruk miatt 5-10 éven belül úgyis nyomtalanul eltűnnek, ki várja ezt a pillanatot, ki nem, hát én ebbe az utóbbi táborba tartozom. Ma három ilyen busszal is utaztam és jól feldobta amúgy rossz napomat.

Előzmény: ik 55 (20049)
JLW-470 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20050

Gemences Integroval utaztam már,az sztem a mi E95-einknél nem volt jobb(légbefúvók sem voltak rajta).De pl. a mások által istenített új Intouroval sem voltam nagyon megelégedve:azon sincs légbefúvó,olvasólámpa,bukóablak a rossz úton kinyílik magától,és ha nem a fűtőtest mellett ülsz(nincs vonalradiátor),akkor azon sem árt,ha télen magadon tartod a kabátod.Bár lehet,hogy csak túl jók a mi E95-eink,ahogy Setra olvtárs is írja. :)

Lion's Regio:Körösössel utaztam,abban valami elképesztően kemény ülések vannak(ez biztos,hogy a Körös hibája).A többiben sztem az jó,bár a sofőröket biztos bosszantja,hogy eső esetén belülről párásodik a szélvédő és állandóan törölgetni kell.

Előzmény: EKM-765 (20045)
ik 55 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20049

395-ben 2-szer akkora a lábtér mint az LLH-198-ban, ezért kényelmesebbnek érzem még mindig a 395-t. Viszont rossz tapasztalatom nekem is van. Utaztam Keszthelyi FBE-vel és elázott a csomagtérben lévő coccum + az utastérben folyt a víz

 

Előzmény: setra415HD (20048)
setra415HD Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20048

Csakhogy az utasokat nem a belső kárpitok meg az autóbuszok vizuális külső, belső megjelenése érdekli elsősorban a kulturált, kényelmes utazás során. De tény, hogy az E95 e téren veri a hasonló típusú társait - szerintem is.

 

Ugyanakkor az erőlködő, erőtlen, rángató, Rába főegységek egy 20 éves 395-ben, de még egy 10-15 évesben is, a nyáron forró utastér, télen kabátban történő utazás, az ergonómiai szempontból elégtelen Imag ülések, melyeknek még a háttámlája sem marad fixen, a szűk üléstávolság, már egyáltalán nem utasbarát, és az utasokat elsősorban ezek a szempontok érdeklik, nem pedig az, hogy kárpit vagy műanyag a tető belső burkolata.

 

Persze vannak olyan 395-ök, melyeknél a fenti problémák nincsenek meg - elsősorban a VB-nál és a Pannonnál - de nem ezek jelentik a többséget.

 

Előzmény: EKM-765 (20045)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20047

A felsorolt nyugati típusok mind elsősorban helyközi járművek, bár elérhetőek (voltak) távolsági felszereltséggel is. Itthon inkább a "az iskolás elfér, a katona meg úgysem panaszkodik", a "fapados falujáró" és a "szomszéd megyeszékhelyig kibírható" kiviteleik futnak. Helyénvalóbb volna az E94-esel összevetni őket.

Előzmény: EKM-765 (20045)
MCA-001 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20046

VDL FMD 2 teszt:

http://www.bustv.de/

 

Autópályán 16,4-20 liter fogyasztás

Előzmény: setra415HD (20043)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 20045

Utaztam távolsági kivitelű Setrában (ebben: http://indafoto.hu/ekm-765/image/10949147-c923349e/371583), MB Integroban, MAN UL- en (ilyenen: http://users.atw.hu/tomibuszoldala/kepek/man313.jpg), egyiket sem találtam színvonalasabbnak és kényelmesebbnek mint egy jó állapotú E95-öst. Sőt, ezekben sokkal több a szürke műanyag felület míg az E95-ben szinte mindent kárpit borít, ettől sokkal színvonalasabbnak találom mint a nyugati kategória társait. Volt szerencsém MAN SÜ 313 típushoz is távolsági járaton, akkor már inkább Ik 256.

 

Ezt akkor is úgy látom ha próbálom félretenni az EAG buszok iránti végtelen elkötelezettségemet. Főleg az Integro volt csalódás, még a net előtti korszakban ódákat olvastam róla a Camion magazinban is ezért nagy várakozással szálltam fel rá. Általánosan úgy látszik ahol kolbászból építenek kerítést(nyugat), a távolsági buszok belterének nagyvonalúságára nem annyira adnak. MAN Lion's Regiohoz még nem volt szerencsém de a képek alapján Credo IC12-nél is puritánabb.

Előzmény: setra415HD (20044)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!