Keresés

Részletes keresés

schankox Creative Commons License 2009.05.13 0 0 1986

Még egy észrevétel. Ha mégis így kerül megrendezésre a verseny, vegyétek figyelembe.

Elindulok Pszentlászlóról a piroson. kb. 8,5 km múlva elérek Visegrádra az ellenőrzőponthoz. Itt frissítek, bevárok egy-két sporttársat, aztán mikor épp nem egyedül vagyok az ep-n, visszaindulok ugyanazon az útvonalon amin jöttem. 15 km helyett 8,5 km múlva ismét Pszentlászlón vagyok. Vajon feltűnik-e ez valakinek? Ez egy igazi nagypistázás lenne...

Természetesen szándékosan senki nem tenne ilyet. Szégyellem is magam, hogy ilyet leírtam. De gondolatkísérletnek megteszi.

Előzmény: -balazs- (1973)
carlos80 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 1985

Már régen megígértem, de talán most nem annyira off hozzászólás. Kedves futótársam fejtegette a versenyek rendezése kapcsán a több körös futam előnyeit. Ez a szembefutós dolog számomra is érdekes, de a több körös futam alábbi előnyei megfontolandók: 

 

"a fórumon nem találkoztam: a több körös futam, végig jelzett
> pályán. Lehet, hogy ez itt eretnek gondolat, de azt hiszem, van
> pár érv, ami mellette szól. Bár lehet, hogy ez már téma volt,
> akkor innen akár törölheted is a holmit.
> > De nézzük mi szól ellene: elvész a klasszikus valahonnan,
> valahová eljutás romantikája, bár valljuk be mezőnyben versenyezve
> a szép kilátás nem mindig meghatározó tényező.
> > És mi az, ami mellette szólhat, így fejből:
> > 1.       Egyenlő(bb) esélyek az indulóknak, a helyismeret azért
> továbbra is érték. Egy viszonylag rövid kör akár a verseny előtti
> napon is bejárható, de korábban ezt szervezetten is meglehetne
> oldani, ami kicsit össze is kovácsolná a futótársadalmat egy jó
> kis dzsembori keretein belül.
> > 2.       a pálya (én kb. 20 km-es körre gondolok) biztosítható,
> kiszalagozható néhány embernek akár egy nap alatt is. Saját
> tapasztalatom, hogy rendező mindig kevés van tehát ez is szempont.
> > 3.       az engedélyek beszerzése egyszerűsödik (gondolom). A
> környezet terhelése mindenképpen csökken.
> > 4.       frissítés megoldhatóbb. 20 kilis körön ha elfogadjuk a
> 10 km-enkénti etetés itatást, a központon kívül mindössze 1 ilyen
> pontot kell kialakítani.
> > 5.       megszűnik a csomagszállítással járó feladat, ami akár
> környezetvédelemmel is összehozható.
> > 6.       depó kialakítható a központban, ahol akár az
> átöltözést, cipőváltást is meglehet oldani. De itt az
> ellenőrizhető etetés is, ami a doppingolás ellen is hatékony lehet
> (ha már korábban szóba került)
> > 7.       váltókategória is indulhat, ami kedvteremtőnek sem
> rossz.
> > 8.       vonzóbbá válhat a támogatók, és akár a sajtó számára is
> a rendezvény, mert folyamatosan képben lehetnek.
> > 9.       igazi családi program lehet egy verseny, mert most az,
> hogy a fater elmegy futni, majd este jön talán nem mindenkinek
> igazi. A verseny körönként követhető, lehet szurkolni stb.
> > 10.       a pálya biztosításához jóval kevesebb ember kell. Igaz
> ez eddig nem volt téma, de ez az eltévedősdi magában hordozza
> annak a veszélyét is, hogy valaki a helyes útról elkolbászolva
> kiterül valahol, és ha netán senki sem látja könnyen ott is
> maradhat. Nem akarok persze vészmadárkodni, ne történjen ilyesmi,
> de nem kérdés, hogy utána ki állna pellengérre függetlenül attól,
> mit ír alá a rajtnál.

 


 

schankox Creative Commons License 2009.05.13 0 0 1984
Az ötlet unikális, de nekem nem tetszene ha megvalósulna.
Előzmény: -balazs- (1973)
ChKaresz Creative Commons License 2009.05.13 0 0 1983
Tetszik és érdekes szitu a szembejövő versenytárs. Eldönthetném, hogy adott pillanatban melyik irány a legmegfelelőbb nekem. Bár időeredmény szempontjából nem egyforma a két irány, de valszeg nem lehet óriási az eltérés. Tesztelni kellene.
Előzmény: -balazs- (1973)
-gyuri- Creative Commons License 2009.05.13 0 0 1982

Montrail Bükk (egy alföldi futó szemével)!

 

   A tavalyi pozitív élményeim alapján az idei versenynaptáramba már jó előre bejegyeztem ezt a versenyt. Egyrészt kedvencem a bükk, szeretem ezt a tájat, másrészt a verseny szervezésével már múlt évben is teljesen meg voltam elégedve.

 

   Öten (illetve hatan) vágtunk neki a versenynek, a két lány és Gréti kutya a 35 km.-nek, mi fiúk, a 60 km.-nek. A rajtban már láttam, hogy a mezőny nem túl népes, de annál "krémesebb".

 

   Pontban 09:00-kor, Csabi eligazítása után elindult a mezőny. Az első km.-t Ildi és Farkas társaságában tettem meg. Az első gondolatom az volt, hogy Ildit kisérve végig jó időt érhetek el, hiszen tavaly legalább 20 perccel jobbat ment mint én. Rövid beszélgetés után aztán valahogy úgy éreztem, hogy mennem kell és a műútról letérve már egyedül kezdtem meg a kaptatást. Meglepően jól ment az emelkedőn futás (ez talán köszönhető az idén letekert 3800 km.-nek) és folyamatos előzésekbe kezdtem. Hamarosan egy hármas vonatot üldöztem, akik a lejtőkön mindig elhúztak (én a lejtőt nem erőltettem, még éltek bennem a Muzsláról való leereszkedés nyomai). Az első ellenörző pontnál értem be Őket és örömmel láttam, hogy egyikük Zoli barátom. Innen együtt kezdtük meg az emelkedést a Nagy-Som hegy felé.

 

   A gerincre felérve már csak ketten maradtunk Zolival. Együtt nyomtuk végig Bükkszentkereszt - Lillafüred - Jávorkút - Sugaró - Rejteken keresztül. Gyönyörű helyeken mentünk, az útvonal nagyon élvezetes és jól futható volt. A vesszős-völgyi patakmederben nagyon élveztem a mászást, fel sem tünt a durva szintemelkedés.

Az útvonal kijelölése tökéletes volt, az itinert elő sem kellett venni és ez magabiztossá tett bennünket. Túlságosan is!

 

   A csúnya-völgyi beugrót ugyanis benéztük, a völybe való ereszkedés helyett elkezdtünk a makadám úton darálni felfelé és csak kb. egy kilóméter múlva jöttünk rá, hogy nem jó helyen járunk. Mire visszaértünk már többen elhaladtak előttünk és Zoli barátomat mentálisan nagyon megütötte a dolog. Izgalmas terep csúnya-völgy, nem egy kitaposott útvonal. A Hór-völgybe leérve éreztem meg először, hogy meleg is van, ezért intenzív ivásba kezdtem. A Sügér-völgy kaptatóján szólt Zoli, hogy Ő ezt most nem futja meg, így innen egyedül maradtam.

 

   Dorongós - Lófőtisztás - Kőlyuk-galya után jó tempóban ereszkedtem le Kisgyőr felé. Közben több sporttársat megelőztem. A lófőtisztáson kapott zsíroskenyér nagyon jól esett. A kisgyőri EP után éreztem azt, hogy a lejtő sok energiát vett ki belőlem, ezért mivel csak 2 dl. vizem maradt egy fél gélt benyomtam. Az utolsó EP-hez hárman érkeztünk egyszerre. Jókor jött az újabb frissítés, a kulacsomat még megtöltöttem vízzel és elkezdtem a darálást lefelé. Ernő barátomat itt előztem meg (Lófőtisztástól követtem a hátát), majd Tapolca alatt egy újabb sporttársat előztem meg. 15:02-kor megérkeztem az iskolába.

 

   Összegezve: 06:02-es idővel 7.-ik lettem, kavarás nélkül talán 05:50 meglett volna és talán egy hellyel előrébb végezhettem volna, de az edzésnaplómba egy 60 km.-es távot írtam (így már nem is bánkódom az időveszteség miatt).

   Szép időben, gyönyörű környezetben és tökéletes szervezésben volt részünk. Gratulálok minden teljesítőnek, külön Carlosnak a győzelemhez és Manbónak a szervezéshez. Találkozzunk jövőre is!

 

Ui.: sok sikert a T50 és T100-on indulóknak

 

olipapa Creative Commons License 2009.05.13 0 0 1981
Én nem tartom rossz ötletnek. Addigra elég hézagos a mezőny, elférnének. Érdekes szembetalálkozni a versenytársakkal, de mivel mindenki maga dönt merre menjen, nem jelent jogosulatlan előnyt. Valszeg 1-2 futam után kialakulna a preferált irány és nagy részben mindenki arra menne.
Előzmény: -balazs- (1973)
tempietto Creative Commons License 2009.05.13 0 0 1980
Elég furcsa érzés lenne, hogy ugyanoda igyekszünk csak ellenkező irányban
Előzmény: -balazs- (1973)
JB** Creative Commons License 2009.05.13 0 0 1979

Abszolút mértékben ellenzem, pont a keskeny nyomtáv és a patakátkelések miatt. A kék Pap-rét előtti szakasza ráadásul eléggé meg van dőlve, ott félreállással együtt is nehéz lenne kerülni.

Egy szembejövő ellengedése a ritmust megtöri, ez végig probléma lenne.  A patakátkelés ráadásul önmagában is széttöri a lendületet és emellett még a szembejövőt is figyeljük?

A fentiek miatt teljesen abszurd ötlet. Pl. a Margitán rendben lenne, de itt nem.

Előzmény: -balazs- (1973)
Joeyline Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1978
Én meg ott is lakom és dolgozom is :)
Előzmény: schankox (1918)
nada(m) Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1977
No, most ehhez a témához kivételesen hozzászólok, mert errefelé elég sokat futok:
ahogy csanya. írta, a kéken sok az egy nyomtávú szakasz, de sajnos a piroson is, a patakvölgy szűkebb, felső szakaszán. A patakátkeléseknél - márpedig azokból aránylag sok van - is kialakulhat torlódás, de ez kevésbé jelentős, mint az előbbi szakaszok.
A frissítés szempontjából pedig be lehetne venni a phsz-et az arborétumtól (a piros sáv helyett az arborétum és a kék között), ami átvisz a Mátyás-hegyen és Visegrád szélén dob ki.
Ez azért jó, mert a Várig minimum 2 működő nyomóskút és 2 közeli közért adódik (bár a temető kimarad, ami logisztikai problémákhoz vezethet a Vadállókövek után legyengülő mezőny utógondozásában:), és azért rossz, mert garantáltan gyűlölni fognak a +szintek és táv miatt. Ezek a plusz szintek viszont a "Visegrád-Pilisszentlászló a piroson át" félkörön jelentkeznek markánsabban, így a két irány közötti különbséget is mérséklik.
Összességében szerintem jó ötlet, ha a díjazás emellett megoldható marad, érdemes lenne kipróbálni.
Előzmény: -balazs- (1973)
csanya. Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1976
A kéken sok az egy nyomtávú szakasz....
Előzmény: -balazs- (1973)
solkima Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1975
Hogy konfliktus lenne-e, azt nem tudom, de...
...a frissítés miatt talán nem mindegy az irány.

1. Óramutató járásával egyező kör esetén:
- Psztlászló - Visegrád (piros), kb. 8.5km lejtős
- Visegrád - Psztlászló (kék), kb. 14.7km és inkább emelkedős
(utolsó vízvétel a Fellegvár parkolójában)

2. Óramutató járásával ellenkező kör esetén:
- Psztlászló - Visegrád (kék), kb. 14.7km és inkább lejtős
- Visegrád - Psztlászló (piros), kb. 8.5km emelkedős

1. esetén a szintdiagram



Véleményem szerint ebben az esetben jobban észnél kell lenni, hogy hogyan frissítünk a 14.7km alatt, mint ellenkező esetben.
Előzmény: -balazs- (1973)
Fat Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1974
Szvsz oriasi otlet! Igazi unikum. Hatranya, hogy irrealissa teszi az osszesitett vegeredmenyt.
Előzmény: -balazs- (1973)
-balazs- Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1973
Volt T100-ra egy jó ötletem amiről Lúdtalp lebeszélt. De majd talán jövőre. Ugye Pilisszentlászlóról futunk egy kb 23 kilis kört. Azt találtam ki, hogy a kör iránya legyen opcionális. Ebből tényleg konfliktus lenne?
lpr Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1972
T50
kedvezményes előnevezésemet sérülés miatt átadnám.

rohoskakukacfreemailponthu
solkima Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1971
T50/100

idokep.hu szerint:

Szombat: Kevés napsütés, sok felhő várható, záporok, zivatarok alakulhatnak ki.

Különböző előrejelzések szerint max. 23-29 °C.

Nagyon kíváncsi vagyok mi fog végülis inkább kelleni: mégegy kis naptej Piliscséven
v. száraz póló/gatya/zokni a Kisrigónál.
csanya. Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1970
Oké.
Előzmény: manbo (1968)
tempietto Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1969
Nagyon tetszik a térkép, tartalmilag és grafikailag is. (ezt kérném a pólómra)
Előzmény: -balazs- (1964)
manbo Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1968

Jól látod. De ott a bárhová elhelyezhető mozgópont elrettentő lehetősége. Az Ilona-házhoz terveztünk egy kontrolt, de nem volt rá szükség.

A nevezésnél úgy láttam, ez egy becsületes mezőny.

Előzmény: csanya. (1956)
Fat Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1967
És pénteken esetleg?
Előzmény: -balazs- (1964)
-balazs- Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1966

Javítjuk a térképet. Lesz ott frissítő.

Előzmény: lpr (1965)
lpr Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1965
Egy kis ellentmondás:
A térkép szerint Zsíros-hegyen nincs frissítő/ellenőrző pont, a honlapon található utolsó hírek szerint viszont igen.
Előzmény: -balazs- (1964)
-balazs- Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1964

Terep Százas hírek:

 

- Feltettük a verseny térképeit a netre. Itt megnézhetitek őket: http://picasaweb.google.com/barat.gabriella/T100#

A térképet mindenki meg fogja kapni a rajtban.

 

- Előzetes rajtszámfelvétel: Csütörtök, 17:30-19:00. Helye: Székely Mihály u. 16. (Az Operától egy utca.) A Szupermaraton Kft irodáját keressétek. Ez egy utcáról nyíló üzlethelyiség Ulrabalaton matricával az ajtón.

solkima Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1963
Na mégegyszer.
Van még a FutóTérkép is.
Előzmény: solkima (1962)
solkima Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1962
Szia. Van még a is.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (1960)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1961
Szeretném bedobni a köztudatba a Fruska Gora teljesítménytúrát, amely most hétvégén volt Szerbiában, Újvidék közelében. Mindenféle távok vannak 3-tól 103-ig. Egyáltalán nem verseny, de (lehet, hogy több perces pontatlanságú idővel) közzéteszik a leggyorsabb teljesítők névsorát. Aki szereti kiírva látni a nevét, annak van ott keresnivalója, különösen a női mezőnyben, ahol rendszeresen olyan magyar lányok vannak az élen, akik legfeljebb egy-két lejtőbe kocognak bele olykor.
ttt.tr.hu
http://www.psdzeleznicarns.org.rs/
Idén (reggel 9-es rajttal) 22:55-re ért be az első férfi, és 4:30-ra az első nő. Bár egy útitársam azt mondta, hogy egyszer látott délután ötre beérni egy görögöt a százason, de ennek a (különben nem túl precíz) eredménylistában nem láttam nyomát.
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1960
Köszi!
Ez a garmin is meg a trackebee nagyon érdekes oldal, nem ismertem őket.
Előzmény: solkima (1952)
Lúdtalp Creative Commons License 2009.05.12 0 0 1959
Szép!
Előzmény: solkima (1955)
csanya. Creative Commons License 2009.05.11 0 0 1958
Vagy írja meg a harminc-kilencvenkilenc-huszonhét- nyolc-hat-kettő-re.
Előzmény: csanya. (1957)
csanya. Creative Commons License 2009.05.11 0 0 1957
Tönkre ment a telefonom! A benne levő számokról sajna nincs biztonsági mentésem. Ha valaki szeretné, hogy meglegyen nekem a száma az írja meg a csanyakukacyahoopontcom-ra. Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!