olyan hibával találkozott már valaki, hogy gyorsításkor a kocsi elejéből, alulról, kattogó hang jön? kicsit olyan, mint a kormányösszekötő nyöszörgése, de középről jön, nem a keréktől, és nem kanyarban, hanem gázadásnál. amikor kezdődött, akkor inkább gázelvételnél csinálta és néha, most gázadásnál és folyamatosan.
Köszi ismét. Ha jól rémlik akkor 1,5k-s pont van is itthon. Amint a kocsi közelében leszek megpróbálom a trükköt. Szülőket lehet nem idegesíti a magas fordulat de engem nagyon :D
Nagyon sokszor jól jön ha visszafelé kezdi az ember bontogatni a dolgokat, pár problémát már én is megoldottam így...
Nézd meg a 30775 hozzászólásomat. Az én autóm 2002 jun. 25 1,3 GLX 76 lovas. Személyesen beszéltem mindkét vizsgáztató állomással, és mindkettő helyen ugyanazt mondták ! Tehát, első utam a szmogriadó után , hogy felkeresem őket, és elvégzik az átminősitést 04 -rő 06 -ra. Üdv.
No, megérkezett az igazolás a Magyar Suzukitól e-mailben, pdf formátumban. Apró baki, hogy nem Wagon R-t írtak, hanem Swiftet. :) Kértem őket,legyenek szívesek átírni és újra elküdeni.
Sziasztok volna egy wagoner+ 2001 es visza jelez a motorhiba jelző ráadom a gyujtást és utána elkezd vilogni és nemindul be találkozot e valaki iesmi hibával
Ugye, ahány hely, annyi szokás. Vidéken meg a gyártótól kérnek igazolást és azzal kell menni az NKH-hoz. Vicc ez az egész, komolyan. Nekünk kell utána járni a dolgoknak, miközben ez mehetett volna automatikusan is a műszaki vizsgával együtt mindenféle kérésés dokumentum beszerzése nélkül. Most is azt látom, nem a polgárokért van az állam, az csak a markát tartja, hogy tejeljen az ember mindenért.
Közben megtudakoltam, hogy a 19. ker. Vas Gereben u. 2-4 - ben el kell vinni az autót , megnézik a forgalmival együtt, és kiállítanak egy tanúsítványt, amivel az okmányirodába kicserélik a forgalmit, benne az új besorolással. Persze a szmogriadó után !
A mi 2002-es Wagon R+ 1,3 GLX-ünk a forgalmi szerint 9-es osztályú (Euro4-es). De a kisebb motorral ellátott változat is Euro3-as besorolású (6-os osztály).
A rendelet szerint a 4-es és az alattiak (Euro2-es/Euro1-es besorolásúak vagy az alatt) nem mehetnek, így a Wagon R+ mehet:
"2017. január 23-án, hétfő reggel 6 órától tilos azzal a gépjárművel közlekedni, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód: 0; 1; 2; 3; 4, vagy amelyek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot."
Akár közvetlenül a szenzorra is forraszthatod, mindegy. 1.2 vagy 1.5k nem emlékszem, de kísérletezni ér (az ellenállás filléres cikk). Minél kisebb az érték, annál jobban "hat". 1k alá biztosan nem mennék, ahogy 2.5k fölé sem.
Anno tanulmányoztam a karakterisztikáját, de ez csak kiindulási pont volt, végül nekem is a kísérletezés és a szerencse segített. Szerintem ez egy kiskapu a szoftverben. Az ötlet úgy jött, hogy én is szoftverfejlesztő vagyok, és próbáltam azoknak a programozóknak a fejével gondolkodni. Nem tudom ki hogy van vele, de én legalábbis hajlamos vagyok egy "tökéletes karburátornak" tekinteni a befecskendezőt. Pedig nem az. Egy számítógép, ami a programja szerint dönt. Jelen esetben szerencsére nem gyanús neki, hogy jelentősen eltér a vízhőfok és a levegő hőmérséklete, hanem a levegőéhez szabja a fordulatszám emelést, a vízhez a befecskendezést. Legalábbis úgy tűnik.
Az egész hacacárénak szerintem az volt a sztorija, hogy az Euro-III akkreditációnál már hideg üzemről indul a mérés. Az emelt fordulattal azt próbálták elérni, hogy a motor minél előbb melegedjen, ezáltal kevesebb legyen a kibocsájtott káros anyag, jobb legyen az emisszió.
Valójában a motor stabil üzeméhez egyáltalán nem lenne szükség a fordulat emelésére. Sok motornál nem is teszik, mert a gyakorlatban eléggé idegesítő. Számomra a kocsi egyik legidegesítőbb tulajdonsága. Volt.
Igazából semmilyen pontos adatot nem tudok neked így fejből mondani, a forgalmi és a kocsi is 60km-re van tőlem. Az tuti hogy nem VVT-s motor, ez még a régebbi szériás.
Már többször mondtam: meglehetősen sok Wagon forgalmi engedélyébe volt alkalmam beletekinteni... Nem tudtam volna 10 azonos felszereltségű, azonos motorú wagon forgalmit összeszedni, ami a szín kivételével azonos adatokat tartalmazott volna.... :-(
Nem egyszerű ! Nagy összevisszaság van ezen a téren is, sajnos. Valamit kell ezzel pedig kezdeni, hogy a rendes paraméterek legyenek a forgalmiba írva, és eszerint közlekedni.
Én meg azt gondolom, hogy nekik tudniuk KELLENE, hogy a kocsink milyen besorolású... Papír nélkül is.
Főleg, mivel egy magyarországon gyártott és forgalomba helyezett gyakori autóról van szó.
(Mondjuk egy autós szakembernek ezt amúgy is kívülről kellene vágnia legalább erre a néhány népszerű típusra mint Suzuki, Opel meg Skoda. Havonta hány Suzukit vizsgáztattak vajon eddig???)
Az lenne a helyes, ha azt mondanák: Persze, Suzuki, G13BB, hogyne tudom, a régi négyhengeres 1.3-mas Swiftben és Wagonerben volt. Persze több tízezer ment már át a kezeim között... Az EURO-III-as, igen. Elnézést, hiba történt. Javítjuk azonnal.
Már csak az a kérdés, hogy amit nekem e-mailbe elküldtek, ezt hivatalos papír alapú dokumentben is leírják-e, vagy egy márkakereskedésbe kell ehhez elmenni, a forgalmit bemutatni. Jó lenne, ha nem kellene utazgatni. Este majd írok nekik újra, hogy ezt papírra is levetnék és elküldenék-e nekem. Ha az megvan, akkor már lehetne menni az NKH-hoz. A debreceni muki azt mondta, nem kell időpontot sem kérni, mert ez az egyéb kategória, de ha lehet, ne pénteken menjen az ember. Basszius, nekik a kinyomtatott e-mail is elég lett volna. Kérdezz rá a területileg illetékes NKH-nál, hogy nekik is elég-e, vagy ragaszkodnak a hivatalos papír alapúhoz. Mondjuk csodálkoztam kicsit, hogy nekik az e-mail is elég lett volna. Azt azért lehet hamisítani. De mindegy, ők megcsinálták volna, de mivel ideiglenes lakcímem sincs Hajdú-Biharban, így esélytelen.
Nos, ennek az átsoroltatásnak éppen most jártam utána. Ahány hely, annyi szokás,általános megoldás nincs. Szóval. Műszaki vizsgán lehet kérni az átsorolást, de nem mindegyik vizsgaállomás foglalkozik vele. Irány az NKH. Felhívtam a békés megyeit. Azt mondta a pacák, a gyártótól, vagy a vezérképviselettől kell papír alapú igazolás arról, hogy mi a helyes besorolás. Ezzel a dokumenttel kell elmenni a területileg illetékes NKH-hoz. Ott 1770 Ft-ért tartanak egy szemlét és ha valóban stimmel minden, akkor kiadják az igazolást, amivel az okmányirodába új forgalmit adnak a helyes adatokkal. Tegnap írtam mailt a Suzuki zrt-nek, beszkenneltem a forgalmit. rákérdeztem milyen osztályba tartozik. Ma jött meg a válasz e-mail, ami tartalmazza, hogy euro 4-es, a forgalmiban a V9-nél a 9-nek kellene szerepelnie. Felhívtam a Hajdú-Bihar megyei NKH-t, nekik már a kinyomtatott e-mail is elegendő lenne, plusz a szemle és már adnák is az igazolást, amivel az okmányirodába új forgalmit adnának. A bökkenő az, hogy csak a területileg illetékes megyei NKH-hoz lehet menni. Kérdezi a muki, miért hozzájuk akarnám vinni az autót. Mondom azért, mert Debrecenbe 2 hetente megfordulok, míg Békéscsabán 2 évben egyszer. De akkor nem marad más, papír alapú igazolást kell kérnem és irány Békéscsaba.