A kiírásban én nem látom az orvosi vizsgálat kötelezőségét, de az alábbi mondatot igen:
"Minden olyan kérdésben amelyet külön nem szabályozunk, az Ultrafutók Magyarország Szövetségének versenyszabályzatát tekintjük irányadónak."
UMSZ versenyszabályzat
2.§ A versenyrendszerben résztvevő sportolókra vonatkozó szabályok (1) A Szövetség által kiírt amatőr versenyrendszerben amatőr és hivatásos sportolók (továbbiakban versenyzők) indulhatnak. (3) A versenyrendszerben résztvevő versenyzi köteles: a tisztességes játék elvei szerint felkészülni és versenyezni, a sportág jellegének megfelelő, sportorvosi vizsgálatokon részt venni, a sportág hazai és nemzetközi versenyszabályzatában foglaltakat betartani, a külön szabályokban meghatározottak szerint doppingellenőrző vizsgálaton, valamint sportegészségügyi és szűrővizsgálaton részt venni.
7.1.§ A versenyrendezés szabályainak hatálya (1) Jelen szabályok a Magyarország területén rendezett ultramaratoni futóversenyekre vonatkoznak, betartásuk az OB-kon kötelező, a többi versenyen ajánlott.
Tehát a szervezőnek kéne most nyilatkozni mielőbb!
Különösen tetszik ez a mondat az oldal elején: "Több napra tervezhető túraútvonal pilisszentlászlói középponttal." Meggyőződésem, hogy számos turista számára vonzó lehet ez a túraajánlat.
Elméleti síkon ilyen körös rendezvényről már én is gondolkodtam. Bakonykúti mellett van egy komoly meredekségű szurdok. A szurdok két szélén mondjuk 2-2 dugóka, aztán lehet rendezni egy 12-24 órás mászást :-) Nem gondolom, hogy tömegrendezvény lenne. :-)
Pilis-Visegrád kör kapcsán számomra egyértelmű hogy melyik irányba gyorsabb. Ha adott a pálya előre lemérhető kinek melyik irány fekszik a jobban. Nagy az esély, pláne bejárás után, hogy a választható két irány helyett szerintem mindenki egy irányba menne.
Még egy észrevétel. Ha mégis így kerül megrendezésre a verseny, vegyétek figyelembe.
Elindulok Pszentlászlóról a piroson. kb. 8,5 km múlva elérek Visegrádra az ellenőrzőponthoz. Itt frissítek, bevárok egy-két sporttársat, aztán mikor épp nem egyedül vagyok az ep-n, visszaindulok ugyanazon az útvonalon amin jöttem. 15 km helyett 8,5 km múlva ismét Pszentlászlón vagyok. Vajon feltűnik-e ez valakinek? Ez egy igazi nagypistázás lenne...
Természetesen szándékosan senki nem tenne ilyet. Szégyellem is magam, hogy ilyet leírtam. De gondolatkísérletnek megteszi.
Már régen megígértem, de talán most nem annyira off hozzászólás. Kedves futótársam fejtegette a versenyek rendezése kapcsán a több körös futam előnyeit. Ez a szembefutós dolog számomra is érdekes, de a több körös futam alábbi előnyei megfontolandók:
"a fórumon nem találkoztam: a több körös futam, végig jelzett > pályán. Lehet, hogy ez itt eretnek gondolat, de azt hiszem, van > pár érv, ami mellette szól. Bár lehet, hogy ez már téma volt, > akkor innen akár törölheted is a holmit. > > De nézzük mi szól ellene: elvész a klasszikus valahonnan, > valahová eljutás romantikája, bár valljuk be mezőnyben versenyezve > a szép kilátás nem mindig meghatározó tényező. > > És mi az, ami mellette szólhat, így fejből: > > 1. Egyenlő(bb) esélyek az indulóknak, a helyismeret azért > továbbra is érték. Egy viszonylag rövid kör akár a verseny előtti > napon is bejárható, de korábban ezt szervezetten is meglehetne > oldani, ami kicsit össze is kovácsolná a futótársadalmat egy jó > kis dzsembori keretein belül. > > 2. a pálya (én kb. 20 km-es körre gondolok) biztosítható, > kiszalagozható néhány embernek akár egy nap alatt is. Saját > tapasztalatom, hogy rendező mindig kevés van tehát ez is szempont. > > 3. az engedélyek beszerzése egyszerűsödik (gondolom). A > környezet terhelése mindenképpen csökken. > > 4. frissítés megoldhatóbb. 20 kilis körön ha elfogadjuk a > 10 km-enkénti etetés itatást, a központon kívül mindössze 1 ilyen > pontot kell kialakítani. > > 5. megszűnik a csomagszállítással járó feladat, ami akár > környezetvédelemmel is összehozható. > > 6. depó kialakítható a központban, ahol akár az > átöltözést, cipőváltást is meglehet oldani. De itt az > ellenőrizhető etetés is, ami a doppingolás ellen is hatékony lehet > (ha már korábban szóba került) > > 7. váltókategória is indulhat, ami kedvteremtőnek sem > rossz. > > 8. vonzóbbá válhat a támogatók, és akár a sajtó számára is > a rendezvény, mert folyamatosan képben lehetnek. > > 9. igazi családi program lehet egy verseny, mert most az, > hogy a fater elmegy futni, majd este jön talán nem mindenkinek > igazi. A verseny körönként követhető, lehet szurkolni stb. > > 10. a pálya biztosításához jóval kevesebb ember kell. Igaz > ez eddig nem volt téma, de ez az eltévedősdi magában hordozza > annak a veszélyét is, hogy valaki a helyes útról elkolbászolva > kiterül valahol, és ha netán senki sem látja könnyen ott is > maradhat. Nem akarok persze vészmadárkodni, ne történjen ilyesmi, > de nem kérdés, hogy utána ki állna pellengérre függetlenül attól, > mit ír alá a rajtnál.
Tetszik és érdekes szitu a szembejövő versenytárs. Eldönthetném, hogy adott pillanatban melyik irány a legmegfelelőbb nekem. Bár időeredmény szempontjából nem egyforma a két irány, de valszeg nem lehet óriási az eltérés. Tesztelni kellene.
A tavalyi pozitív élményeim alapján az idei versenynaptáramba már jó előre bejegyeztem ezt a versenyt. Egyrészt kedvencem a bükk, szeretem ezt a tájat, másrészt a verseny szervezésével már múlt évben is teljesen meg voltam elégedve.
Öten (illetve hatan) vágtunk neki a versenynek, a két lány és Gréti kutya a 35 km.-nek, mi fiúk, a 60 km.-nek. A rajtban már láttam, hogy a mezőny nem túl népes, de annál "krémesebb".
Pontban 09:00-kor, Csabi eligazítása után elindult a mezőny. Az első km.-t Ildi és Farkas társaságában tettem meg. Az első gondolatom az volt, hogy Ildit kisérve végig jó időt érhetek el, hiszen tavaly legalább 20 perccel jobbat ment mint én. Rövid beszélgetés után aztán valahogy úgy éreztem, hogy mennem kell és a műútról letérve már egyedül kezdtem meg a kaptatást. Meglepően jól ment az emelkedőn futás (ez talán köszönhető az idén letekert 3800 km.-nek) és folyamatos előzésekbe kezdtem. Hamarosan egy hármas vonatot üldöztem, akik a lejtőkön mindig elhúztak (én a lejtőt nem erőltettem, még éltek bennem a Muzsláról való leereszkedés nyomai). Az első ellenörző pontnál értem be Őket és örömmel láttam, hogy egyikük Zoli barátom. Innen együtt kezdtük meg az emelkedést a Nagy-Som hegy felé.
A gerincre felérve már csak ketten maradtunk Zolival. Együtt nyomtuk végig Bükkszentkereszt - Lillafüred - Jávorkút - Sugaró - Rejteken keresztül. Gyönyörű helyeken mentünk, az útvonal nagyon élvezetes és jól futható volt. A vesszős-völgyi patakmederben nagyon élveztem a mászást, fel sem tünt a durva szintemelkedés.
Az útvonal kijelölése tökéletes volt, az itinert elő sem kellett venni és ez magabiztossá tett bennünket. Túlságosan is!
A csúnya-völgyi beugrót ugyanis benéztük, a völybe való ereszkedés helyett elkezdtünk a makadám úton darálni felfelé és csak kb. egy kilóméter múlva jöttünk rá, hogy nem jó helyen járunk. Mire visszaértünk már többen elhaladtak előttünk és Zoli barátomat mentálisan nagyon megütötte a dolog. Izgalmas terep csúnya-völgy, nem egy kitaposott útvonal. A Hór-völgybe leérve éreztem meg először, hogy meleg is van, ezért intenzív ivásba kezdtem. A Sügér-völgy kaptatóján szólt Zoli, hogy Ő ezt most nem futja meg, így innen egyedül maradtam.
Dorongós - Lófőtisztás - Kőlyuk-galya után jó tempóban ereszkedtem le Kisgyőr felé. Közben több sporttársat megelőztem. A lófőtisztáson kapott zsíroskenyér nagyon jól esett. A kisgyőri EP után éreztem azt, hogy a lejtő sok energiát vett ki belőlem, ezért mivel csak 2 dl. vizem maradt egy fél gélt benyomtam. Az utolsó EP-hez hárman érkeztünk egyszerre. Jókor jött az újabb frissítés, a kulacsomat még megtöltöttem vízzel és elkezdtem a darálást lefelé. Ernő barátomat itt előztem meg (Lófőtisztástól követtem a hátát), majd Tapolca alatt egy újabb sporttársat előztem meg. 15:02-kor megérkeztem az iskolába.
Összegezve: 06:02-es idővel 7.-ik lettem, kavarás nélkül talán 05:50 meglett volna és talán egy hellyel előrébb végezhettem volna, de az edzésnaplómba egy 60 km.-es távot írtam (így már nem is bánkódom az időveszteség miatt).
Szép időben, gyönyörű környezetben és tökéletes szervezésben volt részünk. Gratulálok minden teljesítőnek, külön Carlosnak a győzelemhez és Manbónak a szervezéshez. Találkozzunk jövőre is!
Én nem tartom rossz ötletnek. Addigra elég hézagos a mezőny, elférnének. Érdekes szembetalálkozni a versenytársakkal, de mivel mindenki maga dönt merre menjen, nem jelent jogosulatlan előnyt. Valszeg 1-2 futam után kialakulna a preferált irány és nagy részben mindenki arra menne.
Abszolút mértékben ellenzem, pont a keskeny nyomtáv és a patakátkelések miatt. A kék Pap-rét előtti szakasza ráadásul eléggé meg van dőlve, ott félreállással együtt is nehéz lenne kerülni.
Egy szembejövő ellengedése a ritmust megtöri, ez végig probléma lenne. A patakátkelés ráadásul önmagában is széttöri a lendületet és emellett még a szembejövőt is figyeljük?
A fentiek miatt teljesen abszurd ötlet. Pl. a Margitán rendben lenne, de itt nem.
No, most ehhez a témához kivételesen hozzászólok, mert errefelé elég sokat futok: ahogy csanya. írta, a kéken sok az egy nyomtávú szakasz, de sajnos a piroson is, a patakvölgy szűkebb, felső szakaszán. A patakátkeléseknél - márpedig azokból aránylag sok van - is kialakulhat torlódás, de ez kevésbé jelentős, mint az előbbi szakaszok. A frissítés szempontjából pedig be lehetne venni a phsz-et az arborétumtól (a piros sáv helyett az arborétum és a kék között), ami átvisz a Mátyás-hegyen és Visegrád szélén dob ki. Ez azért jó, mert a Várig minimum 2 működő nyomóskút és 2 közeli közért adódik (bár a temető kimarad, ami logisztikai problémákhoz vezethet a Vadállókövek után legyengülő mezőny utógondozásában:), és azért rossz, mert garantáltan gyűlölni fognak a +szintek és táv miatt. Ezek a plusz szintek viszont a "Visegrád-Pilisszentlászló a piroson át" félkörön jelentkeznek markánsabban, így a két irány közötti különbséget is mérséklik. Összességében szerintem jó ötlet, ha a díjazás emellett megoldható marad, érdemes lenne kipróbálni.
Hogy konfliktus lenne-e, azt nem tudom, de... ...a frissítés miatt talán nem mindegy az irány.
1. Óramutató járásával egyező kör esetén: - Psztlászló - Visegrád (piros), kb. 8.5km lejtős - Visegrád - Psztlászló (kék), kb. 14.7km és inkább emelkedős (utolsó vízvétel a Fellegvár parkolójában)
2. Óramutató járásával ellenkező kör esetén: - Psztlászló - Visegrád (kék), kb. 14.7km és inkább lejtős - Visegrád - Psztlászló (piros), kb. 8.5km emelkedős
1. esetén a szintdiagram
Véleményem szerint ebben az esetben jobban észnél kell lenni, hogy hogyan frissítünk a 14.7km alatt, mint ellenkező esetben.