Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.29 0 0 15985

...hat ez az amit en sem ertettem.

Olvastam vissza a kommenteket es ott irta egy "kollega".....neki senki ne mondja azt hogy simara lehet fujni,a profi fenyezok is narancsora fujnak majd poliroznak....ezen kaptam fel a fejem,erre reagaltam.

Termeszetes hogy az a cel hogy minel kevesebb utomunka legyen .

Mast nem tudok az illetonek mondani ...gyakoloni...tapasztalatot szerezni minel tobbet es menni fog az-) 

Előzmény: Steven 68 (15984)
Steven 68 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 15984

Miért ne lehetne simára fújni ?

Előzmény: Törölt nick (15983)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.28 0 0 15983

...hopp,ezt nem igy akartam...no mindegy,irta itt valaki hogy nem hiszi el azt hogy nem lehet simara fujni csak narancsosra.en hobbi szinten szoktam fenyezni de siman lehet narancsmentesen fujni.radasul ez egy   haszongepjarmu festek,tehat olcso kategoria.

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.28 0 0 15982

Előzmény: atubus (7493)
Mafia05 Creative Commons License 2017.04.26 0 0 15981

Inkább lehet hogy nem fújtad ki az alapozót vastagabban és azért lett kiporzásos.

Előzmény: ger86 (15980)
ger86 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 15980

Nem csiszoltam fel. Elvileg nedves-nedves módszerrel 20 fokon 1 óra után lehetne felülfényezni. De az lehetett baj, hogy nem volt 20 fok, hanem kb. 12-13? Arra nagyon érzékeny? 1 órát vártam. Lehet elsiettem. Legközelebb kipróbálom úgy, hogy teljesen megszáradjon/kitérhálósodjon az alapozó és felcsiszolás után megy a fedő. Nem tudom mennyire lehet linkelni ilyet, nem reklám, de ez az alkalmazástechnikai adatlap az alapozónak: http://www.carcolor.hu/shop/adatlapok/vim/tds_ime.fp400-fp401_hu.pdf
Köszi!

Előzmény: mykeman72 (15979)
mykeman72 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 15979

Ez nem feltétlen a levegőben lévő "szemét"! Valószínűleg ez az epoxy alapozónak a felszíne ,mivel ezek hajlamosak olyan jelenséget produkálni,-mivel ezek durva pigmentszerkezettel rendelkeznek -ami a fedőfestéken porzárványnak látszik,mert a fedőfesték egy jóval kisebb töltőképességgel rendelkezik. Gondolom nem csiszoltad meg az alapozót.Azt azért jó lett volna tudni,hogy az alapozó alkalmas e a  nedves-nedves technológia alkalmazására.

Előzmény: ger86 (15978)
ger86 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 15978

Sziasztok! A hétvégén "lefényeztem" az autóm két első gólyalábát. A cél korrózió védelem volt, meg tapasztalatok szerzése. Úgy sem egy látszódó elemről van szó. Aki tapasztalt tudna segíteni a kép alapján milyen hiba ez a sok kis szemcse? Elsőnek a csiszolt zsírtalanított felületre ment 2k epoxy alapozó. Azzal nem volt gond úgy mond nem volt "szemetes" a felület. Után ment rá a fedőszín. Az is 2k magas fényű gyanta alapú festék. A legproblémásabb helyet fényképeztem le. Itt a kép : http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/04/25/649DSC_0277.jpg
Arra tippelek, hogy a levegőben lévő "porszemcse" volt sok. A felszerelés egy 50l-es kompresszor kb. 270l kimeneti levegő szállítás, levegő előkészítésnek szűrő+kondenzvíznek nyomásszabályzó, egy nyomásszabályzó a pisztoly előtt és egy gagyi 10k-s HVLP pisztoly. 1,8 báron fényeztem. Az epoxi után egy órát vártam. A fedő szín két rétegben lett fújva és kb 5-10 percet vártam a 2 réteg között. A függőleges oldalakon nincs ennyi szemét. Elég hűvös volt, kicsit narancsos, de magamnak lesz nem gond. A festékkel nem volt gondom, elég minőséginek tűnik, vannak olyan részek ami azért elfogadhatóak. Köszi!

mykeman72 Creative Commons License 2017.04.24 0 0 15977

Itt alapvetően a gond az ügyfelek általi bizalmatlansággal is van- ami egyfelől érthető a rossz tapasztalatok miatt -másrészről pedig az állandó bizonyítási kényszer ,hogy az elvállalt megbízást maradéktalanul teljesíteni tudod! 

Előzmény: Törölt nick (15976)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.24 0 0 15976

Kívülről egy átlagember nem igazán tudja megítélni az említett szakemberek adott munkáját! Példaként említeném az adott szántó-vető barbárkodását, és a riporternő szakmai analfabetizmusát .https://www.youtube.com/watch?v=ediZ3m0o0W4 A jelenkor autói olyan szinten elektronizáltak, hogy sok esetben szinte képtelenség eldönteni, mechanikai, vagy elektronikai hiba okozza-e a jelenséget. Egy karosszériás vagy fényező gyorsan észre fogja venni, ha egy "kolléga úr" a rohadt részt egy felhegesztett lemezel (szép átfedéssel) letakarta, vagy "okosan" kipúrhabozta. Az önhordó karosszéria lehet, hogy nem törik ketté, viszont érezhetőek lehetnek a menettulajdonsági romlások!Meglát olyan illesztési hibákat ami nem is sejtenénk, hogy nézni kell, pedig szakszerűtlen munka vagy karambol következményei. 2db egymásra rakott küszöböt bírt el a Zsiguli, Béni barátom munkáiban! Vannak az autón olyan pontok, amik csak célirányosan arra törekedve, hogy ne legyen látható a karambol nyoma, javíthatók. No persze ehhez már nagyon kevés a kalapács és a púrhab!:-)

Előzmény: Stetten (15975)
Stetten Creative Commons License 2017.04.23 0 0 15975

Valójában én nem a márkaszervizes fényezökre, hanem az autószerelökre gondoltam.  Ök brutál pénzeket elvesznek, de a végeredmény gyakran egy nagy semmi. Azért gondolom ha egy karosszériás vagy fényezö dolgozik, ott valami látszatja kell legyen a munkának. :-)

Előzmény: bádogember86 (15971)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.23 0 0 15974

Nagyon szépen köszönöm az értékes segítséget! Régen elég sokat  lemezeltem a saját, és barátaim roncsait, de azóta a festékek és a technológia rengeteget fejlődött (lemaradtam). :-( 

Előzmény: bádogember86 (15973)
bádogember86 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 15973

Szia! 

Hegesztés előtt én valami kimondottan hegeszthető alapozót használnék, mondjuk egy minőségi cink sprayt vagy galva sprayt. Nekem a Retech Galva vált eddig be a legjobban és pl bontottam már le magamután küszöböt ami teljesen rozsdamentes maradt 4évig. Persze ki volt bőven üregvédve is. :) 

A budaprimert a járműjavításban nem igazán használják pont az 1k-s tulajdonságai miatt. 

Ha kívülről is magad fogod javítani akkor szintén a fent említett anyagokkal alapozz alá de ide már a cink sem az igazi.  Inkább ez a galva vagy egy epoxi ami tartós lehet. És persze bőséges üregvédelem a fényezés után. 

Előzmény: Törölt nick (15972)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.23 0 0 15972

Hagy zavarjalak én is egy műszaki kérdéssel! Öreg Toyotám lepusztult részeit szeretném megfoltozni, élen hegesztve, illetve furaton át pontozva. Elképzelésem, hogy a felkerülő lemezeket előzőleg horgany sray-vel, vagy buda primerrel alapozózom. Életképes elgondolás? Majd a készre hegesztett részeket szintén b.primerezném, és arra menne a kitt.

Előzmény: bádogember86 (15971)
bádogember86 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 15971

Nézd, én valamivel több mint öt évet dolgoztam márkaszervízben és havi szinten jártunk továbbképzésre. Hol aluminium javítási, hol műanyag hegesztési és ragasztási eljárásokat kellett tanulni, de akár egy új típus részegységeit is szétszerelve mutatták be. Szerintem ez baromi hasznos volt csak úgy nem sokat ért hogy mindenki szétszéledt és vitte a tudását. 

Biztos veled is előfordult hogy beálltál egy új típussal a műhelybe és percekig csak nézted hogy valyon hogyan jön le a lökös vagy miként lehet mondjuk a kilincset kiszerelni. Akkoriban nem volt youtube hírtelen a zsebedben amiből három perc alatt megtudtad hogy egy-egy alkatrészt hogyan kell szakszerüen lebontani. 

Viszont hogy digitális volt még a huzatópad is és szinte mondta hogy mit hova kell húzni hogy jó legyen egy kicsit le is állt az agyunk a gondolkodásról. Ez a full kiszolgált miliő ami egy ilyen márkaszervízben van tunyává tudta tenni a szakmunkást. Én ma vállalkozóként saját műhelyben dolgozom és sokkal jobban élvezem a munkát mert többet jár az agyam mint mikor minden sérült elemet csak kihordtunk a kukába és raktuk fel helyettük az újat. 

Ciszont akkoriban nem is voltam estére ilyen retkes és fáradt mint most. :) 

Előzmény: Stetten (15969)
Stetten Creative Commons License 2017.04.22 0 0 15970

Az izzócsere egy érdekes dolog. Vannak olyan autók, ahol nem cseréled le 25 perc alatt sem az izzót.

Előzmény: anegytech1 (15967)
Stetten Creative Commons License 2017.04.22 0 0 15969

Ahhoz képest hogy állatira képzik a márkaszervizes dolgozókat, szart sem tudnak, de azt méregdrágán. A márkaszervizes árakat a nyugateurópai emberek is sokallják. Itt Ausztriában sem szeretnek az emberek az Audi szervizben "ingyen" kávét kapni.

Előzmény: bádogember86 (15956)
anegytech1 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15968

Ha pár héten belül hibás lesz, akkor visszaviszem, hogy nem jó. :) Nem erről szól a javítás? Egyébként a javítás óta eltelt 6 év és semmi baja az ABS-nek.

Előzmény: bádogember86 (15966)
anegytech1 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15967

Ezekre nem látok más magyarázatot. Amikor a biztosító által javasolt márkaszervizben, a papíron elvileg újra cserélt lökhárítón pont ott kezd vastagon repedezni a gitt és festékréteg, ahol az eredeti lökhárító sérülve volt, akkor csak azt tudom mondani, hogy az bizony nem lett cserélve. Ez kb 5 éve volt.

 

Az ABS-es eset pedig nem cascos dolog volt, addigra lejárt a garancia és casco sem volt már. Nem egyeztettek velünk semmit, nem voltak lehetőségek, csak kijelentették, hogy az egész ABS rendszert cserélni kell. Ezután vittük az ismerős ismerőséhez, aki fele annyiért javította. Na, akkor vajon a márkaszerviz mit csinált volna az autóból kiszerelt alkatrésszel, aminek csak egy része volt rossz? Feltételezem, hogy azt még lehet hasznosítani.

 

Vagy amikor kifizetem a fényezést és pár nap múlva veszem észre, hogy az egyik elem valszeg csak egy réteget kapott, mert matt, és a lakkot rá sem fújták? Ki lett fizetve. Igen, én voltam a hülye, hogy ott nem vizsgáltam tüzetesen. Utána visszaállítok, hogy bocs, de ez nem lett befejezve, akkor elhajtanak azzal, hogy ez már nem is az az alkatrész és ők azt megcsinálták. Próbáljam bebizonyítani.

 

Nemrég olvastam egy esetet egy autósról, akinek bedöglött az autójában a motor. Szervizben megállapították, hogy ebben soha nem volt olaj cserélve. Ő meg mutatta a szervizkönyvet, hogy rendszeresen vitte a csereperiódusokban márkaszervizbe olajcserére, le volt pecsételve :).

 

De nem tudom elégszer leírni az izzócserés esetet a 25perces munkaidővel és 5000 forintos munkadíjjal. Ez is pár éves sztori. Ez mi, ha nem szabad lehúzás? Akárki elolvassa, hogy izzócsere, komolyan elhiszi hogy az 25 perc? Miért nem írtak rá 5 perc munkaidőt és mondjuk 250 Ft munkadíjat (15ezres óradíjjal számolva)? 

 

Elég sok vállalkozót ismerek, szabadon megy a lehúzás mindenhol. Nem csak kicsiben, nagyban is. Ha nem a kis vállalkozó húz le, akkor a kis vállalkozót húzzák le. Most belemehetnénk a nemrég kipattant esetbe, ahol elég magas szinten b@szták át az embereket az autók károsanyag-kibocsájtásával kapcsolatban, vagy a brókerbotrányok, stb. Pedig milyen komoly törvényeket és előírásokat kell betartani.

Előzmény: mykeman72 (15965)
bádogember86 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15966

Azért a márkaszervízben sem buták. :) 

Ott csak új alkatrészeket fognak beszerelni amire természetesen van garancia. Egy bontott ABS persze lutri, kérdés hogy ha pár héten belül hibás lesz akkor kihez fordulhatsz. Ez is érthető de persze nem kell őket sem védeni. ;) 

 

 

Előzmény: anegytech1 (15964)
mykeman72 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15965

Általában az ügyféllel egyeztetik a javítás folyamatát. Ez a gyakorlatban azt jelenti ,hogy felajánlják a lehetőségeket tájékoztatva az ügyfelet a felmerülő költségekről de a végső döntés az ügyfélé. A biztosítós javítások más kategóriába sorolhatóak,mert ott egyértelműen a kárszakértő álláspontja az irányadó!

Ha elfogadja valamelyik lehetőséget akkor annak megfelelően fogják a javítást elvégezni. Hidd el elmúlt az az idő amikor szabadon lehetett az ügyfeleket "lehúzni".

Előzmény: anegytech1 (15964)
anegytech1 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15964

A kevés tapasztalatom alapján én úgy vettem észre, hogy a kisebb műhelyekben még divat a javítás, míg a márkaszervizekben inkább mindent cserélnek. Tehát ha van egy karc, horpadás az ajtón, akkor nem javítgatnak, fényezgetnek, hanem új ajtót rendelnek be és azt fényezik. Ahogy a leírt példámban is volt, hogy a motorháztetőnek a széle horpadt csak kicsit, ezért kb úgy 200ezerért cserélték az egészet, holott egy fényező szerintem megcsinálta volna 30-40ezerért max (tényleg nagyon kicsi hiba volt rajta). De ugye casco állta, így engem nem érdekelt.

 

Apám mondta, hogy márkaszervizekben egyre gyakrabban találkozik éppen az iskolapadból kiesett szerelőkkel, akik el is mondják, hogy nem nagyon értenek hozzá, de ha megvan a cikkszám, akkor berendelik a megfelelő alkatrészt. Apám sokat jár szervizekbe cégautókkal. Pl volt, hogy Fiestában ABS meghalt, márkaszervizben 350ezerért akarták cserélni az egész rendszert, míg egy ismerős szerelő megnézte és mondta, hogy át akartak b@szni, mert csak egy részegységet kell cserélni, és ő meg is csinálta 130ezerért.

Előzmény: mykeman72 (15963)
mykeman72 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15963

Persze nyitott a piac . Aki megtudja fizetni a magasabb szinvonalú szolgáltatást annak ki kell szolgálni minden igényét. Ha találkozik a kereslet és kínálat abból általában jó dolog szokott születni. A márkaszervízben is szakemberek dolgoznak csak jóval magasabb színvonalon drágább szerszámokkal, berendezésekkel. Ezek összessége eredményezi a szemmel jól látható különbséget  árban a kisebb szervizekkel szemben. Hogy minőségben melyik a jobb arról lehet tovább vitatkozni. Mivel az autóból  tömegcikk lett- típustól függetlenül -ezért a javítóipar és az őket kiszolgáló gyártói háttér is ennek megfelelően van jelen a javításban. Gyorsan-olcsón és vállalható minőségben kell kiszolgálni az igényeket.

Előzmény: anegytech1 (15961)
mykeman72 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15962

Az is hozzátartozik a témához,hogy legyen az multi,márkaszervíz vagy kisvállalkozó egyik sem azért dolgozik,hogy elfáradjon! Csak amíg egy nagyvállalat vagy márkaszervíz mögött jelentős anyagi háttér van ,addig a kisebb szervizek és vállalkozók nagyobb kockázatot és anyagi terhet vállalva (kevesebb tőkével) próbál fennmaradni és megfelelni a kihívásoknak.

 

Előzmény: anegytech1 (15959)
anegytech1 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15961

Ugyebár van a kereslet meg a kínálat. Ha én szakemberhez megyek, de ő válogathat a melók között, ezért olyan árat mond, hogy hanyatt esek, akkor megpróbálom megcsinálni otthon (egyébként még mindig úgy gondolom, hogy két doblemez javítására egy jónak mondható havi fizetést elkérni szerintem sok, de lehet, rosszul gondolom - főleg ha arra gondolok, hogy komplett új doblemezt lehet kapni 36ezer Ft/db áron). Ergo kelleni fog olyan szerszám, olyan festék, stb, ami házi mókoláshoz megfelelő, tehát nem kell festőműhelyt berendeznem egy kis festéshez. Ezt kihasználják a gyártók és a forgalmazók is, sajna ez van. Őket sem lehet ezért szidni, mert ők a keresletet elégítik ki.

 

Az más dolog, ha valaki olyan javításba fog bele, ami akár balesetveszélyes is lehet. Tehát pl én most kijavítottam egy kis lyukat, de fékbetét-cserébe nem kezdenék bele, bár azt is nyilván meg lehet tanulni. Vagy ezért nem akarok szélvédőt ragasztgatni, stb. Otthon pl egy konnektort még kicserélek, de az egész villanyhálózat cseréjébe nem kezdenék bele. Az autófényezés pedig olyan dolog, hogy az abszolút nem veszélyes, ha én rondán festem le az autómat :). Persze én örülnék legjobban, ha átfestethetném az egész autót, de nincs rá pénzem. Viszont azt sem akarom, hogy gitt-foltok tarkítsák, így nincs más lehetőség, mint hogy a tőlem telhető legjobban megpróbálom színkódos festékkel lefújni. Az biztos, hogy nem lesz olyan szép, mint egy fényezőkabinban, profik által lefújt elem, de az összkép talán még tűrhető lesz.

Előzmény: mykeman72 (15957)
B.GY Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15960

Így van. A suliba is azt tanították,hogy a legjobb lakatos a fényező :)

Előzmény: mykeman72 (15958)
anegytech1 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15959

Persze, én sem azért drágállom, mert soknak tartom, hanem a pénztárcámnak sok. Pedig hidd el, reggeltől estig dolgozom, nekem is egyszerűbb lenne szakemberre bízni, mint a szabadidőmben ezt csinálni.

 

A lámpacserés eset: apám vitte a cégautót, ott volt egy szaki, fater kérdezte, hogy van-e hozzá izzójuk. Mondta a gyerek, hogy van, ki is cseréli. Apám mondta, hogy nem kell, csak az izzó. Gyerek erre mondta, hogy hagyja, egy másodperc az egész. Ezután kijött a vezető, észrevette, és mondta, hogy akkor erről írjon azonnal egy munkalapot. Nincs is ezzel bajom, de akkor írjon rá 5 perc munkaidőt és 1000 forint munkadíjat. Értem én, hogy mindenkinek nehéz megélni. Nekem is. De én olyan helyen dolgozom, ahol fix a fizetésem, és ha kétszer annyi munkát kapok, akkor sem kapok több pénzt, pedig egy nemzetközi cégnél dolgozom, aminek éves szinten dollármilliós bevétele van csak itt Magyarországon, de munkabéren spórolnak ők is.

 

És azért bántom a márkaszervizeket, mert az, hogy nekik sok a munkájuk, nehéz megélniük, az nem egyenlő azzal, hogy akkor bátran vágjanak át és húzzanak le. Én is dolgozom, nem is keveset, csak nekem nincs lehetőségem se számla nélkül dolgozni, se többet kérni, mint amennyi munkát valójában elvégeztem.

Előzmény: bádogember86 (15956)
mykeman72 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15958

Nem karosszéria lakatos vagyok,hanem fényező,de ez a két szakma szorosan egymáshoz kapcsolódik ,és egymásra utalt. Ezért vagyok bátor megfogalmazni a néha sokak számára nem szimpatikus álláspontomat,véleményemet és tapasztalatomat.

mykeman72 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15957

Persze ,hogy vannak olyan jellegű munkák amik nem igényelnek tulzott szakmai tudást és hozzáértést ezért nem hív az ember minden ház körüli munkához külön szakembert.  Én csak arra szerettem volna utalni,hogy a gépjárműjavítás egy olyan szegmens a sok szakma közül amit sokak bátran és felkészületlenül belevágva művelnek.És tegyük hozzá a bátorítást a sok alkatrész és más egyéb forgalmazó adja az önjelölt szakembereknek. 

Az igazi probléma a -és nem politizálva-,hogy a gazdaságunk nem áll olyan szinten ami lehetővé tenné egy egy szakma- legyen az bármelyik -tartós és megfizethető jelenlétét a piacon.

Igen tényleg jó lenne az az ideális világ amiben meglehetne fizetni a szakembereket. Nem véletlen ,hogy egyre kevesebb az érdeklődés a klasszikus szakmák iránt a továbbképzésről nem is beszélve.

 

Előzmény: anegytech1 (15955)
bádogember86 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15956

És ha példának okáért van a doblemezbe bekötve egy gátló? :)

De ez most teljesen mind1... 

 

A márkaszervíz egy külön állatfaj. Nem kell őket bántani, én is dolgoztam ott. Szerintem a top5-ben bennelévő két nagy cégnél is voltam. Baromi sok követelmény van egy-egy márkával foglalkozó műhellyel szemben amit a gyár állít fel. Folyamatosan figyelik hogy képzik e a kollégákat, előírják a technológiai normákat stb. Havi szinten jártunk tanfolyamra, továbbképzésre. Megvan annak is a jó oldala és hidd el hogy egy ilyen márkaszervíznek több száz alkalmazottja van, baromi nagy rezsivel üzemelnek és eszméletlen rezsióradíja is van. Nem fog nekik beleférni egy ingyen lámpacsere sem. 

Sajnos nem ők drágák hanem a mi nem keresünk annyit hogy megfizessük őket. :( 

 

 

 

Előzmény: anegytech1 (15954)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!