Keresés

Részletes keresés

DVB Creative Commons License 2011.11.03 0 0 12009

Itt talalsz Magyarorszag alatt - http://dijszabas.uw.hu/

 

Szeptember 15-i verzio.

Előzmény: M41 6212 (12008)
M41 6212 Creative Commons License 2011.11.03 -1 0 12008

Meg tudnátok mondani, hol találok egy 2012-es menetrend tervezetet?Nem a változásokat,hanem teljes olvasható menetrendet. Pl. láttam,hogy az EN346 is beáll az ütembe és nem 6.00-kor, hanem 5.10-kor megy majd Bécsbe...sok változás lesz,az biztos:) Amőgy a német BAHN sem írja a Veneziát december 11-től sajnos:(

M41 6212 Creative Commons License 2011.11.03 -1 0 12007

Pont a Veneziát szüntetik meg?Kizárt.A kihasználtsága a karnevál idején és nyáron 90-100%,ilenkor is legalább 70...Ez olyan lenne,mitha megszüntetnék pl. a Beogradot vagy az Avalát.

40 62 001-5 Creative Commons License 2011.11.03 0 0 12006
A Venezia megszűnik, de a Balt-Orient utolsó infoim szerint visz közvetlen kocsit Velencébe
csabyke Creative Commons License 2011.11.02 0 0 12005

annyira nem vagyok képbe, majd valaki pontosít..

 

A Brenneren is csinált valamit talán az FS, hogy lefoglalta a menetvonalakat, hogy a DB-ÖBB EC-ket ne legyen egyszerű bepréselni a menetrendbe, vagy valami ilyen volt..

 

Nem tudom - valahol (talán itt) írták...

 

De vonat nem jár(t) - tehát FANTOMVONATOK foglalták a pályát...

 

 

Azért azt ne felejtsük el, hogy ITALIA a Maffiozik hazája, lehet, hogy valaki keveset fizet valakinek :))

Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.11.02 0 0 12003

Ferrovie Udine ......... <- Cividale lemaradt. ;-)

Előzmény: Törölt nick (12001)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.02 0 0 12000

Hello!

Dec.10 utánra szeri ntetek még semmi jegyet nem adnak ki?

Frankfurt spec kellene.

Küszi!!

Nandesz. Creative Commons License 2011.11.02 0 0 11999

"Az FS-nek meg nem kene mast tennie, csak amikor nincs teher, akkor hadd menjen a magan Goldoni vagy Casanova, vagy Simplon Express, stb..., es a jutalekat veszedni. Miert is ne erhetne ez meg neki is?"

 

Hát pont ez a baj. Szednék a jutalékot ők bőszen, és olyan számokkal dobálóznak, hogy ha azt a másik vasút képviselői elfogadják, másnap elviszi őket a rendőr gazdasági bűncselekmény gyanújával...

 

Előzmény: SuedBahn (11997)
paca664 Creative Commons License 2011.11.02 0 0 11998

Európában pont az olasz és a szlovén vasutak vannak mérföldekkel lemaradva az igazi liberalizációt tekintve. Előbbiben történt valami, de csak papíron. Utóbbiban még úgy sem. Ennél lejjebb talán csak az írek vannak.

Előzmény: SuedBahn (11994)
SuedBahn Creative Commons License 2011.11.02 0 0 11997

Jegyertekesites meg MA MAR nem tetel: Lejart a penztari ablak mogott all a neni es eladja a jegyet cimu dolog ideje. Ott a net, fizessen az utas kartyaval, online, oszt jonapot. A jegy meg egy SMS-ben elkuldott sorszam, amit a kaller IS tud, es nincs mas dolga, mind azt checkolni! 

Ill. ha atlag Monica olaszbol nem rendelkezne netan internettel es/vagy bankkartyaval, akkor meg kallernal a vonaton cash vagy kartyas fizetes (ha csak a net a baja).

Szoval nem ezt erzem a fo akadalynak...

 

Inkabb tan azt, hogy FS es/vagy SZ szivozna a maganjarat uzemeltetojevel csak azert is (de ez jo szerzodesekkel kivedheto lenne), vag tan azt, hogy ez nagyon alapos elokeszitest es piacfelmerest igenyelne, nehogy nagy bukta legyen belole... No de reklamokkal, szorolapokkal mar FEL EVVEL ELOTTE a Trieste Centrale-n alldogalva, no meg Ljubljana-ban is, ez tan orvosolhato lenne...

 

Az FS-nek meg nem kene mast tennie, csak amikor nincs teher, akkor hadd menjen a magan Goldoni vagy Casanova, vagy Simplon Express, stb..., es a jutalekat veszedni. Miert is ne erhetne ez meg neki is? 

Előzmény: SuedBahn (11996)
SuedBahn Creative Commons License 2011.11.02 0 0 11996

OK, ertem en a pozicio orzesenek gondolatat FS reszerol, no de:

- igy Villa Opicina NEM tejel nekik (szemelyszallitasban)

- ha ENGEDNEK, hogy Giovanni a maganvallalkozo pl. inditson napi 2-3 Trieste - Ljubljana jaratot, azert ok (FS) palyahasznalati dijat kaphatnanak, esetleg a haszon nehany szazalekat is. 

- azt meg nem tudom elhinni, hogy ne ferne meg be napi 2-3 gyors a Trieste - Ljubljana duplavaganyos palyara a teherek melle ...

 

Minden mas meg CSAK szervezes kerdese!

Ha teherben lehet maganvasut, akkor szemelyszallitasban miert nem? (Jo, a tehernel egyertelmubb a siker es a haszon... Ennek ellenere meg lehetne probalni ...)

Előzmény: braun (11995)
braun Creative Commons License 2011.11.02 0 0 11995

Voltak, vannak próbálkozások olaszföldön is, de az FS féltékenyen őrzi piaci pozícióit, azonfelül a vonat nem csupán abból áll, hogy eléakad a gép és gyí. Valakinek értékesíteni is kellene pl a jegyeket..

Előzmény: SuedBahn (11994)
SuedBahn Creative Commons License 2011.11.02 0 0 11994

Egyebkent nem tiszta vmi:  Az FS es SZ mar teljesen liberalizalt vasutak, nem? Akkor meg hogy nincs min. egy olyan maganvallalkozo, aki beinet FS-nek es SZ-nek is, majd azt mondja, hogy reggel, este es napkozben indit egy -egy Trieste - Ljubljana jaratot (esetleg tovabb is)? Aztan ha lesz utas, bejott es dol a leee, ha nem, akkor meg majd maskor ...

Nem igazan ertem ezt!

SuedBahn Creative Commons License 2011.11.02 0 0 11993

Ez a max. Nagykanizsa-ig, ez mennyire eldontott teny mar a MAV (es esetleg HZ ill. SZ reszerol)?

 

Ha mast nem, akkor tan Zagreb-ig?

Vagy akkor 2011 dec. valahanytol mar csak napi ketto vonat lesz Bp - Zagrab kozt (is)?

 

(Mig Bp - Beograd bovult 2010-2011 atmenetben, addig Bp - Zagrab meg szukul 2011-2012 atmenetben, EU tagsag kuszoben? Ez fajo lenne!)

(Az meg temeszetesen nem kerdes, hogy Bp - Ljubljana az a Venezia idofekveseben nem igazan lenne esszeru, de a Kvarner, az vihetne esetleg Ljubljana kocsikat, mindket iranyban...)

 

Előzmény: FOMA (11991)
FOMA Creative Commons License 2011.11.02 0 0 11992

Végül is határeset, mi még úgy tanultuk, hogy pont Zágráb alatt van a határa a Balkán-félszigetnek, a Venezia némi jóindulattal súrolja a Balkánt, Szlovéniának pedig valamivel kevesebb, mint az egyharmada tartozik oda. A régi Venezia útvonalának döntő része viszont a Balkán-félszigetre esett, erre utaltam.

Előzmény: paca664 (11990)
FOMA Creative Commons License 2011.11.02 0 0 11991

"Ennek ellenere a Venezia helyett lehetne meg valami, min. Ljubljana -ig,"

 

Lesz, de nem min. Ljubljana, hanem max. Nagykanizsa.:-)

Előzmény: SuedBahn (11987)
paca664 Creative Commons License 2011.11.02 0 0 11990

Horvátország és Szlovénia erősen ontopik Balkán témában, a kérdés is ezen országok vonatkozásában merült fel.

Előzmény: FOMA (11971)
siófoki35 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11989

nem tudom, igen.

Előzmény: zjakabfi (11986)
SuedBahn Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11988

Na varjal, arra sincs garancia, hogy FS arra meg meghagy barmit is az OEBB iranyban ....

Előzmény: juhlaci (11979)
SuedBahn Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11987

// Az egész törénetben az lesz a legérdekesebb, hogy akkor ezek szerint Sežana-Villa Opicina határátmenetben teljesen megszűnik a

// személyforgalom.

 

Ha a hireitek igazak (Venezia nem fog jarni), en is nagyon sajnalom. Kar erte, ahogy a Drava-ert (eredeti) es a Goldoni-ert is kar volt (sot, a Casanova, meg korabban a Venezia-Simplon Exp.-ert is (egy resze Venezia Mestre-ne Milano Centrale ill. Geneve Cornavin fele ment meg anno Zagreb-bol, ahogy emlekszem), stb...).

 

FS-re visszaterve: SZEGYENFOLT Europaban, amit a Sezena atmenettel muvelnek, no de hat nagyjabol ugyanezt megleptek Tarvioso - Arnoldstein kozt is. (Ki tudja, hogy a front meg meddig tarthato ott is.)

Amit FS muvel, az a kicsinsesseg felso foka, es egyben a kulturalt Europai vonatkozlekedes szegyen is! Palya van, lehetoseg van, megis leallitjak a Sezena - Villa Opicina atmenet szemelyforgalmat! 

 

Az uj Trieste - Ljubljana - stb. nagyseb vonal meg csak egy jo nagy allom, hisz NEM ALL FS erdekeben semmi tomegkozlekedes fejlesztes, csak max a teherek ...

 

----

 

Ennek ellenere a Venezia helyett lehetne meg valami, min. Ljubljana -ig, persze NEM ejszaka, hisz mi ertelme lenne ejjel 3-kor Ljubljanaba erni, stb... Nappal, ugy lehetne esetleg, pl. kora reggel (Kvarnerral, vagy hasonlo, mint anno a Goldoni avagy Drava tette). De persze abbol sem lesz semmi, mert az SZ is csak hasonlo... Na meg mara mar a HZ is....

 

Abbol mondjuk igazat adok a vasuti dontesnek, hogy mara a repules mar egyertelmuen lenyomta a vasutat, NINCS mirol beszelni egy Bp - Venezia tavon vonattal (ezen palyaallapotok mellett), szemben a repulessel...

 

Ennek ellenere SZEGYEN, hogy egy Trieste - Ljubljana NEM lesz osszekotve atlak 3-4 orankent, es epp igy Zagreb - Ljubljana es Bp - Zagreb is....

A Bp - Roma vonatok ideje meg epp ugy lejart, ahogy a Bp - Athens, vagy Bp - Istanbul felallasban is (megha lesz is most esetleg ilyen).

Ekkora tavoknak egeszen addig SEMMI ERTELME vasutilag, amig nincs tisztes palyasebesseg, duplavagany es meg nem szunik mindennemu hatar es oras bohockodas! 

 

A nagy szegyen nem is a tavolsagi (12 ora menetido, stb.) vonatok kinyirasa, hanem az, hogy meg szomszedos nagy- avagy fovarosok kozt sincs semmi mara lassan ...

 

----

 

En szemely szerint remelem, hogy a Venezia idofekveseben vagy valami hasonloban, LESZ Bp - Zagreb (onnan esetleg Split vagy Rijeka) vonat, az FS meg bekaphatja, Italia meg koltse a penzt Berlusconi zuros ugyeire (nok, gyerekprostik, stb.), ha nekik ez a jovo ...

 

 

 

Előzmény: Desert Wind (11978)
zjakabfi Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11986

Két nemzetközi kérdésem van:

 

A Metropol magyar személyzete (mv., jv.) az Párkányban éjszakázik?

Párkány és Szob között álloástávolságú közlekedés van?

 

Köszi

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11985

A mav-start honlapja az EN463-nak 2 ülő, 1 fekvő és 1 hálókocsit jelöl
míg az általad belinkelt fernbahn.de 3 ülőt, a másik kettő stimmel. Melyik a valós?

 

A harmadik ülőhelyes csak szükség esetén közlekedik.

 

Továbbá egy péntekről szombatra közlekedő vonatra München-BP viszonylatra érdemes-e/kell-e rá ülőhelyjegyet váltani? 

 

fogalmazzunk úgy, hogy nem árt :)

 

Előzmény: erdeklodom1 (11984)
erdeklodom1 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11984

Még két kérdésem lenne:

A mav-start honlapja az EN463-nak 2 ülő, 1 fekvő és 1 hálókocsit jelöl

míg az általad belinkelt fernbahn.de 3 ülőt, a másik kettő stimmel. Melyik a valós?

Továbbá egy péntekről szombatra közlekedő vonatra München-BP viszonylatra érdemes-e/kell-e rá ülőhelyjegyet váltani?

Köszönöm.

Üdv,

Előzmény: Törölt nick (11980)
siófoki35 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11983

Éljen az EU...

 

Az viszont tarthatatlan volt, hogy reggel 7-től de. 11-ig nem lehetett normálisab Siófokról Pest felé menni, mert a Venezia teljesen megbízhatatlan volt...

Előzmény: Desert Wind (11966)
erdeklodom1 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11982

Köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (11980)
mcg Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11981

reméljük 1 hónap múlva sikerül valami értelmesebbet, az utasoknak is jobban használhatót kialkudni az újjászületés utánra:)

Előzmény: BahnScorper (11974)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11980

Abban kellene segítség, hogy a következő vonatok vagomszámait honnan tudnám letölteni?
Ismerős utazik Mannheim-be és ne kelljen a vagonokat keresgetni.
RJ 62, EC 216
ICE 597, EN463

 

ICE 597: (18. oldal alja)

http://www.grahnert.homepage.t-online.de/r112-500.pdf

 

rj 62 és EN 463:

http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/nemz_vonatok.htm

 

 

vagy 463 itt is:

7. oldal tetején:

http://www.grahnert.homepage.t-online.de/r112-400.pdf

 

EC 216: (3. oldalon)

http://www.grahnert.homepage.t-online.de/r112-200.pdf

 

 

Előzmény: erdeklodom1 (11977)
juhlaci Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11979

Köszönjük az összefoglalót! Reméljük még valamelyik útvonalon eljutunk olaszba. 82- ben először a Maestrallal utaztunk. Az idén pedig vonattal utaztunk Sziciliába. Ha más megoldás nem lesz akkor Ausztián keresztül fogunk két év múlva.

Előzmény: Desert Wind (11978)
Desert Wind Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11978

A Venezia konkrétan az 1994/95-ös menetrendi időszak óta jár Budapest-Venezia között.

 

Előtte 1991-től Bécsen át volt közvetlen olasz járatunk, a Gondoliere egész Rómáig, valamint Murakeresztúr-Pragersko felé a Drava Triesztbe.

 

1991 előtt közvetlen Budapest-Róma kocsik voltak Zágrábon át, a Drava, korábban a Maestral, azelőtt pedig az Adriatica révén. Az 1960-as évek közepe óta volt közvetlen kocsi Budapestről Itáliába.

 

A Venezia expressz amúgy azelőtt is létezett, az 1977-ben megszűnt Direct Orient egyik utódvonatának számított Venezia-Beograd útvonalon, közvetlen kocsikkal Skopje, Athén, Istanbul felé.

A jugoszláv polgárháború kitörése után Venezia-Zagreb relációra rövidült, ezt hozták át hozzánk Budapestre 1994-ben.

 

Az egész törénetben az lesz a legérdekesebb, hogy akkor ezek szerint Sežana-Villa Opicina határátmenetben teljesen megszűnik a személyforgalom.

 

 

 

Előzmény: Siemens113 (11976)
erdeklodom1 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 11977

Sziasztok!

Abban kellene segítség, hogy a következő vonatok vagomszámait honnan tudnám letölteni?

Ismerős utazik Mannheim-be és ne kelljen a vagonokat keresgetni.

RJ 62, EC 216

ICE 597, EN463

Előre is köszönöm.

Üdv,

 

ui: közben a RJ 62 és a EN 463-ét megtaláltam a mav-start-on....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!