nem nem akarom, hanem nincs padlásfeljáróm, a feleségem bármelyik nap órájában szülhet 39 hétben van, most nem akarok lyukat utni a plafonba, létrára meg nem engedett ma fel, mert a szomszéd 7végén leesett 4m, ről, és majdnem lebénult, egy kismamaszaurisszal meg nem lehet ellenkezni:-(
azért tippletem a porhóra, mert soha nem volt még ilyen, és a hó után mikor először ment a radiátor, akkor jelentkezett, a kocsimnak is kinyitottam a motorterét és tele volt hóval.
mi a helyzet akkor ha eleve úgy jön hogy az üvegről számlát kér külön mert azt szeretné a biztosítóval kifizettetni?
ez nyíltan és egyértelműen biztosítási csalás. viszont én megcsinálom az ajtóját ablakját, üveget meg kell vennem, de mivel így kéri akkor a számlát is igy kell megkapnia.
ha vitatkozom akkor nincs megrendelésem, = nincs bevételem, de van csekkem, szívás.
Kedves Bitmester! Olvasod még a fórumot? Érdekelne hogy mi lett a salak vs. tégla sztory vége, sikerült e valamire jutnotok a perben? Hasonló szituációba keveredtem, és jó lenne más tapasztalatát hallani.
a pl. purhabbal rögzitett EPS milyen súlyú homlokzati burkolatot bir el? nem kellen dübellel is rögziteni ha mondjuk valamilyen kő lemez kerül a homlokzatra?
most jutott eszembe hogy hazaértem, sajnos tetőtér is van, ott meg vagy a gk. szedném le amihez nincs kedvem, vagy a cserepet amihez szintén nincs, csak kevés rész van a padláson 30% kb a tetőből.
A szarufa oldalára tűzőgéppel fel kell tűzni új tetőfóliát végig, és ezt a letűzést tetőléccel lerögziteni. Természetesen a szarufákat nem szabad becsomagolni, a közöket kell külön-külön fóliázni.
Ha a porhó veszély ennyire fennáll, akkor érdemes 25-30 cm-es átfedésekkel rakni a fóliát, valamint természetesen gondoskodni kell alul a kicsepegtetésről is.
Ez utóbbi tud macerás lenni, mert vagy dobozolva van az ereszalja, vagy látszó szarufás és úgy lambériázott. Mindkét esetben a cserepeket vissza kell szedni, és valahogy megoldani a berakott fólia lecsurgatását. Ellenkező esetben annyit érsz el, hogy a talpszelemenre folyik az összes lé.
csak hó lehet semmi más, mert eddig sehol nem volt beázás azon az oldalon, nyáron mikor nagy eső volt akkor, a másik oldalt a kéménynél vagy a tetőablaknál beázott ha nagyon nagy eső volt, de azt már megoldottam.
de a porhónak se kellett volna ekkora vizet okozni, bár mikor nyáron felszedtem pár cserepet, látszott hogy a 3 éves fóliát teljesen szétette a nap.
Ha nem lesz padlófűtés, akkor 5 cm aljzatbeton bőven elegendő. Ha lesz, akkor viszont a hőszigetelés vastagsága nagyon kevés.
Nem nagyon kell foglalkozni a hőszigeteléssel, el fogja birni a kandallót. Tegyetek a kandalló alatti betonba vashálót, úgy hogy 1-1 métert túlnyúljon mindhárom irányban. Ez segit eloszlatni a súlyt.
A szobánál ugyanez a helyzet, és a hálós vasalás felesleges bele, de ártani nem árt.
(memorix grafitos lépésálló ötletét érdemes megfogadni, mert manapság ez a 7 cm hőszig elég kevés)
Ha nagyon agódsz akkor vegyél közetgyapotból lépésállót a tűztér alá... kb 2-3 csomag elég... amúgy érdemes a 7 cm EPS -100 helyett grafitosat venni...azt olyan mintha 2cm -l vastagabb lenne az alja...
6-6 cm aljzatbeton közé 7 cm Isomaster EPS 100-as szigetelés kerül. Kérdésem az lenne, hogy egy leendő beépített tűztér alatt hogyan fog viselkedni a szigetelés. Elbírja-e a "kandalló" súlyát? Vagy oda ne tegyünk hősziget? De akkor mi lesz a hőhíddal?
A másik kérdésem az lenne, hogy egy 3x2-es kis szobába a 6 cm-es betonba (7 cm szigetelés és természetesen vízszigetelés is, legalul 4 cm kavics) feltétlen kell-e a hálós vasalás?
Ha készítek neked egy ablakot akkor a faszerkezetre és a vasalatra adok garanciát,
az üvegről meg hozom a számlát és azon ott van a gyáró meg az ablak adatai, hogy erre mennyi garancia van, nem tudom, 1 év biztos, de inkább 3.
Egy biztos, hogy nekem vannak gond nélkül működő ajtóim ablakaim amiket 20 éve készítettem, sok emberenk meg új műanyag ablaka aminek már a gyártója sincs meg nemhogy a garanciája.
én megkérdezném a helyedben a kiviteleződ, hogy mi a helyzet az ablakkal, de így első gondolat az lenne amit már leírtam, hívj egy üvegest...hisz betört az üveged.
ez a legegyszerűbb, és legkevesebb utánnajárás is ezzel van.
telemegy hoval. a ho rafagy. elkezd olvadni. a lent felgyult jeg elzarja a "valyu"t, es felette mint a gat felett felgyulik a viz. es kilep a medrebol. remelem sikerult elegge plasztikusan fogalmaznom. Tehat felette lesz egy to, es a szintje siman fole megy a szelen a felhajtasnak.
Nekem tavaly volt hasonló. Totálisan porhó volt, erős széllel.
Hiába csináltam meg jól a vápabádogozást, alatta duplán hajtott fóliázással, a vápa és cserép között befújta a porhavat, púposra töltve a fóliát. Aztán amikor elkezdett kicsit olvadozni, akkor a szögelés melletti réseken beszivárgott a lé, és jelentkezett a konyha feletti gipszkarton dobozolásnál...
Extrém időjárás volt, azóta se volt több ilyen.
Ahhoz, hogy kijavitsam, vissza kéne szednem a cserepet, bádogot, léveket, és a szögelést gumilapkán keresztül csinálni. Szóval megvárom a következőt, mert nagy munka lenne.
Egyáltalán sehogy nem akarom gányolni az üveget, hanem ki akarom cseréltetni.
A kérdésem az hogy a 2009-es gyártású ablak esetében - három év volt a garancia - jogos-e ha szavatosság keretében akarom kicseréltetni az üveget mert az üvegrétegek között kezdett párásodni azaz tuti elszökött belőle az argon.
azzal egyet értek hogy meg kell várni a pára eltűnését.
azzal viszont nem hogy az alu távtartó megfúrásával párasót kiszórod, és újjal feltöltöd.
minek?
attól nem lesz jobb, sőt direkt nagyobb lyukat fúrtál.
ez hasonlít ahhoz amikor festékkel lefestette a kolléga a léc keretet, ráfektette üveglapra szórt bele a pezsgőtabletta kupakjából kiszedett párasót, majd rárakta a másik üveget aztán körbe szilózta.
az sem lett hőszigetelt üveg.
ez sem az már.
a vékony réteg sziloplaszt még eltömíti az esetleges kis lyukat és akkor szerencséje van.