Nem először írjuk, minden jegyet gyakorlatilag mindehol meg lehet venni, mindenkinek. Ezekre a vonatokra legalábbis. Szóval ne skerázzál, egyben megveheted az egészet itthon is, forintban. Az otthon nyomtatott jegyek nem működnek minden nemzetközi viszonylatban, arra figyelj.
Azt hiszem meg is van a téli vasúti kirándulás: Budapest-Zürich RJ 162, Zürich-Praha CNL 459, Praha-Budapest Hungária EC 171, kérdés persze hogy a CNL-re itthon adnak-e jegyet. Az SBB oldalán lehet rá venni. Szóval ha ott vezsek, és kinyomtatom az elég szerintetek? Ja és az SBB is kínál SparNight jegyet?Az magyaroknak is jó,vagy csak svájci állampolgár veheti igénybe?
Egyre jobban tetszik az új menetrend...közvetlen nappali RJ Zürichbe...végre!
Meg tudnátok mondani, hogy ha az SBB vagy az ÖBB oldaláról veszek jegyet (mivel a mi elviránk nem ismeri egyedül a 2012-es menetrendi időszakot) azt is ugyanúgy csak kinyomtatom és kész??
Az FS es SZ mar teljesen liberalizalt vasutak, nem?
Hát, az olaszoknál vannak magánoperátorok személyszállításban is, de azért az FS-hez képest elég szűkös kapcsolatokkal az utasok felé...
De az SZ maga az őskövület, bár idén már eljutnak amolyan "vasúti ügynökség" felé, ki tőlük függetlenül fog hálózat-hozzáférési és kapacitás-elosztási tevékenységet végezni...(mert bizony Brüsszelben rájuk is csűnyán néznek a vasúti csomagok be nem tartása miatt)
Akkor meg hogy nincs min. egy olyan maganvallalkozo, aki beinet FS-nek es SZ-nek is, majd azt mondja, hogy reggel, este es napkozben indit egy -egy Trieste - Ljubljana jaratot (esetleg tovabb is)?
Lenne ott vonatonként minden nap 100-200 utas? Mert kb. annyi hozná ki a vonat közekedtetését...
Meg tudnátok mondani, hol találok egy 2012-es menetrend tervezetet?Nem a változásokat,hanem teljes olvasható menetrendet. Pl. láttam,hogy az EN346 is beáll az ütembe és nem 6.00-kor, hanem 5.10-kor megy majd Bécsbe...sok változás lesz,az biztos:) Amőgy a német BAHN sem írja a Veneziát december 11-től sajnos:(
Pont a Veneziát szüntetik meg?Kizárt.A kihasználtsága a karnevál idején és nyáron 90-100%,ilenkor is legalább 70...Ez olyan lenne,mitha megszüntetnék pl. a Beogradot vagy az Avalát.
A Brenneren is csinált valamit talán az FS, hogy lefoglalta a menetvonalakat, hogy a DB-ÖBB EC-ket ne legyen egyszerű bepréselni a menetrendbe, vagy valami ilyen volt..
Nem tudom - valahol (talán itt) írták...
De vonat nem jár(t) - tehát FANTOMVONATOK foglalták a pályát...
Azért azt ne felejtsük el, hogy ITALIA a Maffiozik hazája, lehet, hogy valaki keveset fizet valakinek :))
"Az FS-nek meg nem kene mast tennie, csak amikor nincs teher, akkor hadd menjen a magan Goldoni vagy Casanova, vagy Simplon Express, stb..., es a jutalekat veszedni. Miert is ne erhetne ez meg neki is?"
Hát pont ez a baj. Szednék a jutalékot ők bőszen, és olyan számokkal dobálóznak, hogy ha azt a másik vasút képviselői elfogadják, másnap elviszi őket a rendőr gazdasági bűncselekmény gyanújával...
Európában pont az olasz és a szlovén vasutak vannak mérföldekkel lemaradva az igazi liberalizációt tekintve. Előbbiben történt valami, de csak papíron. Utóbbiban még úgy sem. Ennél lejjebb talán csak az írek vannak.
Jegyertekesites meg MA MAR nem tetel: Lejart a penztari ablak mogott all a neni es eladja a jegyet cimu dolog ideje. Ott a net, fizessen az utas kartyaval, online, oszt jonapot. A jegy meg egy SMS-ben elkuldott sorszam, amit a kaller IS tud, es nincs mas dolga, mind azt checkolni!
Ill. ha atlag Monica olaszbol nem rendelkezne netan internettel es/vagy bankkartyaval, akkor meg kallernal a vonaton cash vagy kartyas fizetes (ha csak a net a baja).
Szoval nem ezt erzem a fo akadalynak...
Inkabb tan azt, hogy FS es/vagy SZ szivozna a maganjarat uzemeltetojevel csak azert is (de ez jo szerzodesekkel kivedheto lenne), vag tan azt, hogy ez nagyon alapos elokeszitest es piacfelmerest igenyelne, nehogy nagy bukta legyen belole... No de reklamokkal, szorolapokkal mar FEL EVVEL ELOTTE a Trieste Centrale-n alldogalva, no meg Ljubljana-ban is, ez tan orvosolhato lenne...
Az FS-nek meg nem kene mast tennie, csak amikor nincs teher, akkor hadd menjen a magan Goldoni vagy Casanova, vagy Simplon Express, stb..., es a jutalekat veszedni. Miert is ne erhetne ez meg neki is?
OK, ertem en a pozicio orzesenek gondolatat FS reszerol, no de:
- igy Villa Opicina NEM tejel nekik (szemelyszallitasban)
- ha ENGEDNEK, hogy Giovanni a maganvallalkozo pl. inditson napi 2-3 Trieste - Ljubljana jaratot, azert ok (FS) palyahasznalati dijat kaphatnanak, esetleg a haszon nehany szazalekat is.
- azt meg nem tudom elhinni, hogy ne ferne meg be napi 2-3 gyors a Trieste - Ljubljana duplavaganyos palyara a teherek melle ...
Minden mas meg CSAK szervezes kerdese!
Ha teherben lehet maganvasut, akkor szemelyszallitasban miert nem? (Jo, a tehernel egyertelmubb a siker es a haszon... Ennek ellenere meg lehetne probalni ...)
Voltak, vannak próbálkozások olaszföldön is, de az FS féltékenyen őrzi piaci pozícióit, azonfelül a vonat nem csupán abból áll, hogy eléakad a gép és gyí. Valakinek értékesíteni is kellene pl a jegyeket..
Egyebkent nem tiszta vmi: Az FS es SZ mar teljesen liberalizalt vasutak, nem? Akkor meg hogy nincs min. egy olyan maganvallalkozo, aki beinet FS-nek es SZ-nek is, majd azt mondja, hogy reggel, este es napkozben indit egy -egy Trieste - Ljubljana jaratot (esetleg tovabb is)? Aztan ha lesz utas, bejott es dol a leee, ha nem, akkor meg majd maskor ...
Ez a max. Nagykanizsa-ig, ez mennyire eldontott teny mar a MAV (es esetleg HZ ill. SZ reszerol)?
Ha mast nem, akkor tan Zagreb-ig?
Vagy akkor 2011 dec. valahanytol mar csak napi ketto vonat lesz Bp - Zagrab kozt (is)?
(Mig Bp - Beograd bovult 2010-2011 atmenetben, addig Bp - Zagrab meg szukul 2011-2012 atmenetben, EU tagsag kuszoben? Ez fajo lenne!)
(Az meg temeszetesen nem kerdes, hogy Bp - Ljubljana az a Venezia idofekveseben nem igazan lenne esszeru, de a Kvarner, az vihetne esetleg Ljubljana kocsikat, mindket iranyban...)
Végül is határeset, mi még úgy tanultuk, hogy pont Zágráb alatt van a határa a Balkán-félszigetnek, a Venezia némi jóindulattal súrolja a Balkánt, Szlovéniának pedig valamivel kevesebb, mint az egyharmada tartozik oda. A régi Venezia útvonalának döntő része viszont a Balkán-félszigetre esett, erre utaltam.