Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mafia05 Creative Commons License 2017.05.01 0 0 16003

Oké! Köszönöm!

Előzmény: Atti6909 (16002)
Atti6909 Creative Commons License 2017.05.01 0 0 16002

Nálam bevált. Még pár nap amíg eljutok festékboltba. Szolnokon és Kecskeméten is rákérdezek.

Előzmény: Mafia05 (15997)
Steven 68 Creative Commons License 2017.05.01 0 0 16001

Hirdesd meg más portálokon is a pisztolyt  , Szerszámpiac, Jófogás, stb biztos akad gazdája.

Előzmény: Pita11 (15999)
Mafia05 Creative Commons License 2017.05.01 0 0 16000

Máskor már néztem eszterga késre való lapkát, de nem próbáltam ki mert nem tűnt olyan élesnek aztán hagytam is. Mondjuk biztos lehetett volna élezni.

Előzmény: Paco155 (15998)
Pita11 Creative Commons License 2017.05.01 0 0 15999

Hy.

 

Lenne egy eledó Satajet 3000b hvlp digitálom eladó ha valakit èrdekelne

bemutató darab volt 2x használtam de nem jött be valahogy!

Iá: 90000 v csere devilbissre

stilo007@gmail.com

Paco155 Creative Commons License 2017.05.01 0 0 15998

Esetleg megpróbálhatsz bemenni egy esztergályos szaküzletbe és megkérdezni van -e nekik  2-3 centis méretben hasonló keményfém lapkájuk váltólapkás maróhoz.

Valami ilyesmi stílusú:

https://www.fetis.hu/forgacsolastechnika_57/marok_esztergakesek_es_sullyesztok_93/valtolapka-marofejekhez-547/esztergakes_marolapka_spkn_1203_50341

 

http://contisys.hu/Shop/Product/25222

 

Biztos vagyok benne, hogy lesz olyan ami kb ugyanazokkal a méretekkel van mint a festool, csak tizedannyiba kerül.

 

Vagy esetleg:

http://shop.szvgtools.hu/index.php?id_product=34949&controller=product

Bár ár nincs kiírva.

Előzmény: Mafia05 (15995)
Mafia05 Creative Commons License 2017.05.01 0 0 15997

Jól működik? Ha utána tudnál kérdezni megköszönném.

Előzmény: Atti6909 (15996)
Atti6909 Creative Commons License 2017.04.30 0 0 15996

Én 5000Ft körüli összegért vettem, talán Mipa. Ha érdekel rákérdezek.

Előzmény: Mafia05 (15995)
Mafia05 Creative Commons License 2017.04.30 0 0 15995

Itt néztem én is. Nem volna nagy baj ha tudnék olcsóbban találni nem feltétlen festool érdekel.

Előzmény: Paco155 (15994)
Paco155 Creative Commons License 2017.04.30 0 0 15994

Hol akarod megvenni?

Ha itt Magyarországon akkor ezen a linken kattints a kereskedő keresésére:  https://www.festool.hu/g%C3%A9peink/csiszol%C3%B3k-%C3%A9s-kef%C3%A9k/k%C3%A9zi-csiszol%C3%B3toenk-%C3%A9s-k%C3%A9zi-csiszol%C3%B3anyag/497525---lzk-hm#%C3%81ttekint%C3%A9s

 

Ha külföldről rendelnéd akkor keress a googliban erre: Festool LZK-HM

Előzmény: Mafia05 (15993)
Mafia05 Creative Commons License 2017.04.30 0 0 15993

Valaki tudja honnan lehet beszerezni ilyen pengét?

Előzmény: mrzpoa (15992)
mrzpoa Creative Commons License 2017.04.30 0 0 15992

Nagyon szépen köszönöm a választ, életmentő volt ! :)

Előzmény: mykeman72 (15990)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.30 0 0 15991

Koszonom,jol mondtad!a gravitacio mindig dolgozik .

Előzmény: Törölt nick (15988)
mykeman72 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 15990

1, epoxy esetében a keverési arány általában 1:1. Létezik ebből csiszolás nélküli változat ami a felhordást követő kb 1-1,5 óra múlva felülfényezhető.

A csiszolós változat az 20 C-on kb  24 óra száradási idővel kalkulálható.

 

2, A füller esetén a  száradási idő kb 3-4 óra ezután- ha a 20 C' biztosítható volt-  csiszolható.

 

3, A teljes mattulás után kb 15-20 perc után már lehet ráfújni a másik festéket.

 

4 A vizes festéknél/Mipa Vicrom/ hosszabb száradási idővel lehet kalkulálni,mivel függ a külső hőmérséklettől , a páratartalomtól és az esetleges légáramlás sebességétől a száradási idő. Itt is a teljes mattulás után vihető fel a fedőlakk !

Előzmény: mrzpoa (15989)
mrzpoa Creative Commons License 2017.04.29 0 0 15989

Sziasztok!

Sajnos lenne pár hülye kérdésem.

1.Vettem 2K epoxi alapozót alumíniumra, külön mérettem ki 1 litert a dobozra rá is írták a keverési arányt, de a márkát nem (én meg elfelejtettem megkérdezni) , így nem tudom pontosan megnézni a szikkadási időt, ill. mennyi idő elteltével csiszolható a felület (sima edzőt kaptam hozzá). 

 

2. BESA 2K Acrylic high build filler töltőalapozót vettem gyors edzővel, de a cég honlapján csak 2k acrylic és 2k high bulid filler van, mindkét adatlapon más szikkadási stb időkkel és nemtudom melyik adatlap utasításait tartsam be.

 

3. 1K fekete bázis festéknél (szintén külön mérettem ki nemtudom a márkát, észterrel higítanám) kb mennyi a szikkadási idő ill. mennyi időt várjak hogy felvihessem a MIPA Vicrom vízbázisú festékét? Illetve a króm festék után elvileg 30 percen belül fel kéne rá vinni a BESA glass HS lakkot (a BESA szerint) de szerintem ha 35-40 perc után viszem fel akkor sincs nagy baj (félek hogy 30 perc allatt a víz nem párolog ki ha nem fűtött helyiségben csinálom. 

 

Az alapozót meg a töltőt is 180/240/320 fokozatban akarom átcsiszolni szárazon.

 

A hülye kérdések oka, hogy régebben vettem szórópisztolyokat stb hogy szép lassan ha lesz időm kigyakorlom/tapasztalom a fényezést (10 éve foglalkozunk felni javítással, és felni fényezéssel bővíteném a tudástáram), de most külső nyomás hatására sos be kellett vásárolnom lista nélkül (mézes kendőt is elfelejtettem:( de van mikroszálas). Ha esetleg vannak ötletek, vagy kritikák ha hülyeséget írtam és nem úgy kell, mindent szívesen veszek. Köszönöm a válaszokat és elnézést!

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.29 0 0 15988

Biztos, hogy sokkal nehezebb,az ívelt és vízszintes síktól eltérőt, de igenis lehet. Többek között azért külön szakma a festés!:-)

Előzmény: Mafia05 (15986)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.29 0 0 15987

...igy van,ez nem volt kerdes.

De....ez ez nem teljesen vizszintes .mivel ivelt felulet.tehat ha valaki nem meri ugy fujni hogy az kisimuljon ez is narancsos lesz ha meg bartabban tolja siman megfolyik.de ugye belemehetunk a higitasba,homersekletbe retegek szamaba is.nem okoskodasbol valaszoltam .csak azert hogy aki probalkozik az ilyesmivel ne ragadjon le annal hogy bozony jo az ha narancsosra fujja.azert forum hogy segitsunk egymasnak,szerintem.

Előzmény: Mafia05 (15986)
Mafia05 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 15986

Persze egy vízszintesen fújt elemet nem nehéz tükör simára fújni.

Előzmény: Törölt nick (15985)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.29 0 0 15985

...hat ez az amit en sem ertettem.

Olvastam vissza a kommenteket es ott irta egy "kollega".....neki senki ne mondja azt hogy simara lehet fujni,a profi fenyezok is narancsora fujnak majd poliroznak....ezen kaptam fel a fejem,erre reagaltam.

Termeszetes hogy az a cel hogy minel kevesebb utomunka legyen .

Mast nem tudok az illetonek mondani ...gyakoloni...tapasztalatot szerezni minel tobbet es menni fog az-) 

Előzmény: Steven 68 (15984)
Steven 68 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 15984

Miért ne lehetne simára fújni ?

Előzmény: Törölt nick (15983)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.28 0 0 15983

...hopp,ezt nem igy akartam...no mindegy,irta itt valaki hogy nem hiszi el azt hogy nem lehet simara fujni csak narancsosra.en hobbi szinten szoktam fenyezni de siman lehet narancsmentesen fujni.radasul ez egy   haszongepjarmu festek,tehat olcso kategoria.

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.28 0 0 15982

Előzmény: atubus (7493)
Mafia05 Creative Commons License 2017.04.26 0 0 15981

Inkább lehet hogy nem fújtad ki az alapozót vastagabban és azért lett kiporzásos.

Előzmény: ger86 (15980)
ger86 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 15980

Nem csiszoltam fel. Elvileg nedves-nedves módszerrel 20 fokon 1 óra után lehetne felülfényezni. De az lehetett baj, hogy nem volt 20 fok, hanem kb. 12-13? Arra nagyon érzékeny? 1 órát vártam. Lehet elsiettem. Legközelebb kipróbálom úgy, hogy teljesen megszáradjon/kitérhálósodjon az alapozó és felcsiszolás után megy a fedő. Nem tudom mennyire lehet linkelni ilyet, nem reklám, de ez az alkalmazástechnikai adatlap az alapozónak: http://www.carcolor.hu/shop/adatlapok/vim/tds_ime.fp400-fp401_hu.pdf
Köszi!

Előzmény: mykeman72 (15979)
mykeman72 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 15979

Ez nem feltétlen a levegőben lévő "szemét"! Valószínűleg ez az epoxy alapozónak a felszíne ,mivel ezek hajlamosak olyan jelenséget produkálni,-mivel ezek durva pigmentszerkezettel rendelkeznek -ami a fedőfestéken porzárványnak látszik,mert a fedőfesték egy jóval kisebb töltőképességgel rendelkezik. Gondolom nem csiszoltad meg az alapozót.Azt azért jó lett volna tudni,hogy az alapozó alkalmas e a  nedves-nedves technológia alkalmazására.

Előzmény: ger86 (15978)
ger86 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 15978

Sziasztok! A hétvégén "lefényeztem" az autóm két első gólyalábát. A cél korrózió védelem volt, meg tapasztalatok szerzése. Úgy sem egy látszódó elemről van szó. Aki tapasztalt tudna segíteni a kép alapján milyen hiba ez a sok kis szemcse? Elsőnek a csiszolt zsírtalanított felületre ment 2k epoxy alapozó. Azzal nem volt gond úgy mond nem volt "szemetes" a felület. Után ment rá a fedőszín. Az is 2k magas fényű gyanta alapú festék. A legproblémásabb helyet fényképeztem le. Itt a kép : http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/04/25/649DSC_0277.jpg
Arra tippelek, hogy a levegőben lévő "porszemcse" volt sok. A felszerelés egy 50l-es kompresszor kb. 270l kimeneti levegő szállítás, levegő előkészítésnek szűrő+kondenzvíznek nyomásszabályzó, egy nyomásszabályzó a pisztoly előtt és egy gagyi 10k-s HVLP pisztoly. 1,8 báron fényeztem. Az epoxi után egy órát vártam. A fedő szín két rétegben lett fújva és kb 5-10 percet vártam a 2 réteg között. A függőleges oldalakon nincs ennyi szemét. Elég hűvös volt, kicsit narancsos, de magamnak lesz nem gond. A festékkel nem volt gondom, elég minőséginek tűnik, vannak olyan részek ami azért elfogadhatóak. Köszi!

mykeman72 Creative Commons License 2017.04.24 0 0 15977

Itt alapvetően a gond az ügyfelek általi bizalmatlansággal is van- ami egyfelől érthető a rossz tapasztalatok miatt -másrészről pedig az állandó bizonyítási kényszer ,hogy az elvállalt megbízást maradéktalanul teljesíteni tudod! 

Előzmény: Törölt nick (15976)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.24 0 0 15976

Kívülről egy átlagember nem igazán tudja megítélni az említett szakemberek adott munkáját! Példaként említeném az adott szántó-vető barbárkodását, és a riporternő szakmai analfabetizmusát .https://www.youtube.com/watch?v=ediZ3m0o0W4 A jelenkor autói olyan szinten elektronizáltak, hogy sok esetben szinte képtelenség eldönteni, mechanikai, vagy elektronikai hiba okozza-e a jelenséget. Egy karosszériás vagy fényező gyorsan észre fogja venni, ha egy "kolléga úr" a rohadt részt egy felhegesztett lemezel (szép átfedéssel) letakarta, vagy "okosan" kipúrhabozta. Az önhordó karosszéria lehet, hogy nem törik ketté, viszont érezhetőek lehetnek a menettulajdonsági romlások!Meglát olyan illesztési hibákat ami nem is sejtenénk, hogy nézni kell, pedig szakszerűtlen munka vagy karambol következményei. 2db egymásra rakott küszöböt bírt el a Zsiguli, Béni barátom munkáiban! Vannak az autón olyan pontok, amik csak célirányosan arra törekedve, hogy ne legyen látható a karambol nyoma, javíthatók. No persze ehhez már nagyon kevés a kalapács és a púrhab!:-)

Előzmény: Stetten (15975)
Stetten Creative Commons License 2017.04.23 0 0 15975

Valójában én nem a márkaszervizes fényezökre, hanem az autószerelökre gondoltam.  Ök brutál pénzeket elvesznek, de a végeredmény gyakran egy nagy semmi. Azért gondolom ha egy karosszériás vagy fényezö dolgozik, ott valami látszatja kell legyen a munkának. :-)

Előzmény: bádogember86 (15971)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.23 0 0 15974

Nagyon szépen köszönöm az értékes segítséget! Régen elég sokat  lemezeltem a saját, és barátaim roncsait, de azóta a festékek és a technológia rengeteget fejlődött (lemaradtam). :-( 

Előzmény: bádogember86 (15973)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!