Nekem a munkám miatt, napi kb:20-30 inditásom szokott lenni és állandó városi használat mellett.
Kiszerelése egy kicsit technikás, de az a lényeg, hogy nem kell szétszedni semmit.
A szélvédő alatti műanyagot sem!
Egy határozott mozdulattal ki kell kapni! Az a műanyag pont annyit tud elhajolni, hogy az aksi kiférjen. Van benne még egy fém leszorító, azt elötte ne felejtsd el kivenni.
Ez spec. fekete, de szerintem tök mindegy. A töltő teljesen preciz és komoly (mivel én csináltam. először fater feliciaja kapott egyet mert Ő kint áll és télen ritkán használja, évek óta tök jó, pöccre indul 3 hét után is) Tudom állítani a töltőáramot, ez azért jó mert az autó alap fogyasztásán felül tudok áramot juttatni az akkuba. Tehát ha veszel a boltban egy töltőt ami pl.400mA-t tud (ami megfelelő), akkor az én autómban ami alapban 370mA-t fogyaszt semmi nem jut az akkunak. Ezért én 700-ra állítottam. Egyébként a csomagtartóban lévő szivargyujtóba dugtam esténként. (csak télen) Ártani biztosan nem tud.
Nekunk a kiskocsiban van ilyen kek Varta, es en maximalisan meg vagyok elegedve vele. Amikor az autonak nem volt alapjarata, tehat uresben azonnal lefulladt, akkor is egy hetig hasznalni tudtuk az autot. Tehat nem napi egy-ket inditast csinalt, mint rendesen, hanem tizet-huszat-harmincat. Raadasul telen.
Nekem ez a csepptoltes dolog gyanus egy kicsit. Komoly keszulek az a csepptolto? Hiheto, hogy van benne olyan preciz szabalyzas, ami garantalja a megfelelo feszultsegu kimenetet?
Azért írtam kicsit többet róla, mert húsz év alatt velem még hasonló sem fordult elő. Kivéve a perion akku ami két nap alatt állt meg, de természetesen gyári hibás volt ezért azonnal cserélték. Volt kiöntött tetejű bakelit akku a daciaban (évekig), jászakku, szászakku, tehát az összes occsó termék. Mindegyik természetes módon halálozott el. A varta akkukat (annak ellenére, hogy sosem volt) csúcstechnikának tartottam, ezért felháborít hogy 3év, 2nap alatt hipp-hopp beszarik. Meleg garázsban állok, télen gyári csepptöltő van rádugva, úgy érzem odafigyeltem. Ez egy csicsás drága dobozba szerelt silány sz*r. A fabia lassan öt éves nem tudom milyen akku van benne, mert még nem volt kinyitva a nagykabát rajta, de csak városban járunk vele. Barátom a corsában összel cserélt akkut, nem azért mert elromlott, hanem mert illőnek gondolta, a gyári opel akku 13! éves volt. (nem vicc, ott voltam) A kiszereléshez lángvágót vagy flexet kell használni? Esetleg a szélvédőt kell kiszedni? :)
AL kódú, legnagyobb 1.9 pdtdi-be valo pd elemeim eladok. 75 ezer ft a négy darab. Tuning célokra is alakalmas és bele lehet tenni bármelyik 1.9 pd motorba.
A régi automon nekem is rendszeresen 2 évet bírt ki egy aksi.
Ez a 3 év jónak mondható!
Semmi előjel nem volt. Napi szinten járok az autóval, tehát töltötte a generátor.
Volt egy 2 napos állásom és akkor jött a meglepi.
Nem indult, kivettem feltöltöttem és pár nap után megint nem indult.
Tovább nem probálkoztam, vettem bele egy másikat. Nekem 82 Ah volt benne gyárilag. Most 74Ah van benne és teljesen jó! Az aksi keszerelése egy külön történet.
Az előjel nélküli játék nem ilyen. Korábbi (off) autómmal kimentem kb. 30 km-re lévő kisváros hivatalába ügyintézni. 10 perc alatt végeztem. Az autó nem indult be többet azzal az aksival. Ekkor volt 2 éves az autó. Következő aksival (Varta) -majdnem napra pontosan 2 év múlva- ugyanez történt a házam előtt. A 3. aksi (valami metros noname) 3,5 éves volt amikor eladtam az autót, valószínüleg mai is bírja. (Az autó elektromos rendszeréhez egyébként nem nyúlt senki azalatt a 7,5 év alatt, míg én hajtottam, kb.160 000 km) Mindenesetre éredekes volt a szinte napra pontosan 2 évenkénti azonnali aksi halál, mindennapos használat mellett.)
AKKU Tegnap reggeltől estig töltöttem az akksit, kb. 10 óra után kezdett az áram csökkenni (tök olyan mint ha valami leszívta volna). Ma reggel símán indult, majd kezdtem méricskélni, nyitott csomiajtóval ~700mA-ral kezd majd amikor az autó elmegy aludni (1ó) leveszi a világítást és az áram lemegy ~280mA-ra. Soknak találtam ezért elkezdtem keresgélni, erősítő 0mA, TMC 15mA, rádió (navi) 250mA, maradék ~20mA-t az autó fogyasztja. Elképzelhető, hogy a 270mA leszívja a 85Ah-s akksit? Mostanában rövid utakra használom, és városban. Lehetséges, hogy többet fogyaszt mint tölt a tötymörgés alatt, és egyszer csak elfogy? Furi. Azt mondta az akkus szaki, hogy próbáljam meg tölteni, de ha kifingott akkor reggelre úgyis elveszti amit belenyomtam. A navin pislog egy led (kb.10mA) mihez kell a többi 240mA? Vajon sok a 270mA?
Nem akarok vészmadár lenni, de szerintem az aksidnak annyi, faternak is ugyanez volt a céges autójával 3 évesen és aksit kellett cserélni, de ez legyen a legnagyobb bajod, hogy 3 évesen az aksi tönkremegy.:)
Esetleg valamelyik oldalon kinnfelejtett/kibillentett index, ami átmegy parkolófénybe? Netán kézzel bekapcsolt belső világitás (amit észrevenni igen nehéz, hiszen normál állapotban kb 30 sec után eloltja magát) 2 nap alatt már le tudja szivni....
Nem ismerek olyan ketyerét ami a SYMPHONY-nál sz*rabbúl szól, DE Láttam képet erről és úgy rémlik, hogy csak az eleje dupla dines a hátulja pedig sima 1-es. Az edition 100-ban volt ilyen de a hangzás nem mérvadó mert azokban sound system+erősítő is volt. (marha drága) Majdnem ennyi volt a navi (használtan), igaz kellett hozzá még CD tár.
A Skoda Akuma akksijai egesz jok szoktak lenni, nem szokasuk ilyen hirtelen meghalni.
En az OFF automban a sajatomat ugy csinaltam egyszer ki, hogy (szikrazo napsutesben) veletlenul bekapcsoltam a veszvillogot, majd harom nap mulva mentem vissza az autohoz -- de persze mar a kp zarat sem tudta kinyitni...
Riasztó gyári, de a garázsban nem kapcsolom be. Előfordul 1-2-3 nap állás. Szokásom, hogy nyitvahagyom a csomitetőt, de kb. 20 perc múlva elveszi a villanyt a lámpáról. Ezt újkorától művelem, lehet hogy nem kéne? Megpróbálom feltölteni, és mérni egy nyugalmi áramot.
Riasztó? Amúgy ha sokat, több napot állt úgy, ez egy haldokló akksinál "szinte természetes". (3 év után már a lejtő jön a gyári akksiknál.) Meddig állt?
Nyugi, volt olyan OFF autó az ismerettségben, ahol 2 nap állás után már pótakku kellett az indításhoz.
HELP!!! Tegnap elött mentem utoljára a Superbel természetesen gond nélkül. Ma amikor beültem már furcs volt, hogy a maxi kijelzőt a sötét garázsban alig látom. A nyolcvanon Ah-s varta aksi tökig lemerült, a behúzómágnes kattani sem tudott. Mi a túró szívhatta le?? világítás nem volt rajta, rádió nem mehetett, kulcs nem volt benne..... Vagy hirtelen vége lett? Hétfőn volt 3 éves, garázsban áll, télen állandó csepptöltést kapott, most van benne 60e.?!?!?! Egyszerűen nem értem. Tipp? Ötlet?
A legnagyobb baj az, hogy nem eléggé büntetik a gyorshajtást és az egyéb szabálysértéseket, nincs visszatartóerő.Ha lennének komoly pénzbüntetések annak lenne értelme, aki 80nál megy lakott területen és fizetnie kéne 200e ft-ot érte, az biztos meggondolná a szabálysértést. Viszont nálunk meg mindenki felháborodik, ha megszeg egy szabályt és azért felelnie kell!Sokkal inkább mindenki azon töri a fejét, hogy bújjon ki a felelősség alól, pedig egyszerübb lenne kicsit jobban betartani a szabályokat!!!Nem mindenütt van ez így.
Eddig nem merült fel bennem, hogy a redőröktől kérjek kb.14 bizonyítványt, engedélyt, tanusítványt. Ez gond? Valószínüleg tőlünk nyugatra amikor megállít a rendőr 30-as táblánál 94-el, először a dossziét adja át, amiben bizonyítja hogy milyen szabályosan jár el. LÓ*ASZT! Tök mindeggy milyen lejárt szarral méri a sebességhatár kétszeres túllépését. (ez persze mint már sokszor, egyéni vélemény)
(vagy legalább másolata), ennek idopontja, száma, érvényessége 3. Akkreditálás tanúsítása a laboratórium részére a kalibráció elvégzésére 4. HIF engedély 5. Rádió engedély 6. Frekvencia kijelölési határozat, érvényesség frekvenciánként, típusonként külön-külön 7. Elektromágneses összeférhetetlenségnek megfeleloség tanúsítása
(EMC radarelvu berendezéseknél)
8. CE minoség tanúsítása, ennek magyar nyelvu hiteles fordítása 9. Lézerosztály tanúsítás 10. Munkavédelmi vizsgálati jegyzokönyv megfeleloségi tanúsítással
R Ha mindezen papírok közül egy is hiányzik (általában a fele nincs meg) nem használhatják a készüléket, ergo...
Összesen 14 darab új fix telepítésu sebességméro készülékkel találkozhatunk a közeljövoben. Az automatákat az autópályák mellett helyezik majd el, öt darab jut az M1-esre, négy az M3-asra, és szintén öt darab az M7-esre. A közbeszerzési eljárás után telepítendo berendezésekre 98 millió forintot szán az autópálya fenntartója.
M1-es autópálya
Jobb oldalon az 54-es, 104-es, 156-os,
bal oldalon a 63-as, 104-es km környékén
M3-as
Jobb oldalon a 20-as, 139-es,
bal oldalon a 104-es kilométerszelvénynél
M7
Jobb oldalon a 28-as, 86-os,
a balon pedig a 6-os, 16-os és a 82-es szelvények környékére jut sebességméro berendezés.
Jobb oldal 013 mindig Bp 013 rol kifelé menet
Bal oldal 013 mindig Bp 013 re befelé menet
Ezek a kamerák várhatóan nem úgy lesznek kihelyezve, mint eddig az M7 â013 en (nagy dobozba középen), hanem a pálya fölött lesznek rögzítve.