és a hócipőm tele volt k. sokszor, hogy az A portához szlalomba lehetett eljutni a sok össze-vissza parkoló autó, taxi, kisbusz és az azokat kerülgető autó, taxi, kisbusz és bkv busz között.
5 perc igérete??? ez nem igéret. tény. ha csak kihozza valaki a barátját-bárkit, 5 perc pont elég és max 15méter plussz séta. Tudod amig a bal szélsőbe engedélyezett volt a megállás, nem a várakozás, addig mindenki ( tisztelet a kivételnek ) leszarta a kresz ide vonatkozó szabályait, bezárta az autót majd eltünt a terminálon, néha úgy hogy másodikként állt be, lehetett legózni annak aki el akart menni.
Igen, persze, a reptér újabb lehúzása... állandóan azt hajtogatjátok, európa legdrágább reptere... mondjuk ezt még senki nem támasztotta alá, de mindegy...
Tehát eu legdrágább repterének egy trükkös, rafinált húzása, hogy autónként és óránként kb. 5 eurót keressen. tényleg ez lehet... ehhh
Ha megnézed a google szatelit képeit, akkor láthatod, hogy a terminál előtt van két sáv, plusz egy harmadik, parkoló sáv. Ez utóbbiban a képen éppen több, mint 10 autó áll hosszában, és még vannak üres helyek. Ezen kívül van még egy sávnyi füves rész is a parkoló autók és a nagy gépkocsiparkoló között. Szükség esetén valószínűleg ezt is le lehetne betonozni.
Szóval azt igen nenéz elhinni, hogy a szabálytalanul parkolók ellen az a megoldás, hogy bezavarjuk a népet a fizető parkolóba azzal az ígérettel, hogy 5 perc ingyenes.
Sokkal inkább hihető az a verzió, hogy a reptér meg akar mindenkit kopasztani ahogy csak tud. És mivel a gépkocsi parkolásra nem vonatkozik az árszabályozás, ezért mindent megtesz a reptér, hogy ebből pénzt sajtoljon ki.
(jól látom a szatelit képen, hogy a P4 eredetileg sorompó nélküli terület volt?)
csak azt felejted el, ha 2sávba áll 3 percre 10 autó egyszerre, mennyire akadályozza a forgalmat, illetve egy parkolásra kialakított területen mennyi autó fér el ugyanabban az időben... a sorompón áthaladás max 3mp...
és nagyon sok helyen van ilyen ill. hasonló rendszer. utoljára bergamoban láttam, mikor mi kiszálltunk a buszból, egy rendőr folyamatosan ott volt és büntette a rossz helyen ( a terminál előtti sávban ) megállókat.
Gyanítom, hogy ha a 2 sávos út a terminál előtt nem tud megbirkózni az állítólagos forgalmi hullámmal, akkor a 3 sávnyi sorompós keresztmetszetű parkoló be- és kijáratok sem fognak tudni.
A döntés indokairól az aktív repteres topictársakat kérdezd. Én csak azt tudom, hogy az általad felvázolt félperces részidőt a Wizzair crew caron kívül szinte senki nem tudta hozni. A legtöbben bementek az épületbe, sokan végigállták a C/I és az UB sorokat is a rokonokkal, utána pedig kimentek integetni a teraszra - ezzel nincs is baj, érthető emberi dolog. Az már kevésbé fogadható el, hogy eközben az autójuk a busz- és taximegállóban parkolt, néha pedig a forgalmi sávban hagyták az autójukat lezárva. Ez egy rossz megoldás.
A terminál előtti parkolóban ácsorogtak a hiénataxisok is, meg azok a román és szerb kisbuszok is, akik az érkező utasok között vadásztak kuncsaftra, őket is valahogy át kell terelni abba a parkolóba, ahol nem akadályozzák a forgalmat.
A kapzsiság akár igaz is lehet, de ha 5 percen belül tényleg kijösz a parkolóból, akkor nemhogy pénzt nem adsz a reptérnek, de még pluszköltségbe is vered őket, mert a parkolókártyának és a sorompóüzemeltetésnek is ára van. :)
Tehát akkor arra a problémára, hogy csúcsidőben túl sokan hoznak és tesznek ki utasokat, és emiatt dugó alakul ki a T1 előtt, a reptér azzal a megoldással rukkolt elő, hogy inkább megpróbálja beterelni ezt a forgalmat két parkolóba, amelyeknek összesen van 3 sorompbós sáv áteresztő képessége. Mindezt úgy, hogy ezekbe a parkolókba az autósok szándékosan nem akarnak behajtani, hiszen pont azért hozták az utasukat, hogy azokat csak kitegyék az épület előtt.
Én semmi mást nem látok ebben, mint kapzsiságot a reptér részéről, hogy még egy kevéske parkoló díjat sajtoljon ki a vendégekből.
Nem baj, csak épp sok értelmét nem látom. Két okból:
1, Mivel már nem dolgozom a reptéren, így nem kell mindenáron védenem a céget. A magánvéleményemet írom, mindenféle kényszer és elvárás nélkül.
2, Mivel ezelőtt viszont a reptéren dolgoztam, így naponta sokszor szembesültem azzal, hogy mekkora dugó van csúcsidőben. Többször tapasztaltam, mint bármelyik taxis.
Ugye nem baj, ha egy volt? reptéri dolgozótól ezt a véleményt ignorálom....Jópárszor megfordultam AP1 en. Nekem sose volt gond a megállással és azzal h kirakjam az utasomat.
Jah és kimaradt a következő: Tájékoztatunk, hogy szemben az Europai repterek többségével, itt nem tudsz megállni a terminál előtt. BE KELL hajtanod a parkolóba, ha ki akarod rakni az utasod.
Érdekes. Erről az egészről nem láttam tájékoztatót, csak a weblapon. talán kéne vmi útbaigazító tábla, hogy "Hé paraszt! Üdvözlünk a Lisztferihegy Szkájkúrt Élményterminál Nemzetközi Repülőtéren. 5 percig ingyenes a parkoló, hajccsá' be nyugodtan, a jegyedet nem kell kezelni külön!" Továbbra is azt gondolom, hogy nonszensz ez az eljárás, és totális agyhalott aki ezt kitalálta. És nem, nem érdekel mivel indokolja.
a gyorsparkolóban és az expressz parkolóban is 5 perc díjmentes - bemész, megállsz, 2 perc alatt kirakod a családot, majd kihajtasz. Teljesen legális és ingyenes az egész. A távolság pedig talán 10 méterrel hosszabb mintha a terminál előtti úton álltál volna meg
És mit szóltok hozzá, hogy az 1-nél nem lehet megállni kirakni a családot az autóból, csak valamelyik parkolóban? Az épület teljes hosszában felfestés, táblázás stb. Legálisan nem tudsz megállni arra a 2 percre amíg kirakod akit kivittél.
Ez valószínű, ám ekkor sem mindegy, hogy pontosan mi történik.
Érdekes, hogy a Budapestnél nyilván sokkal-sokkal fontosabb Brüsszelben mi történt: máig nem sikerült elérni a Sabena csődje idején produkált utasszámot. Pedig ott az EU központja, gazdaságilag sem gyenge város, stb...
Plusz: a szomszédos (kicsivel közelebb van hozzá, mint Bp-hez Bécs) Amszterdamban ugyanezen idő (2001-2008, válság) alatt jelentősen nőtt a forgalom... Különös a két utasgrafikont egymás mellé tenni...