Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csaba123 Creative Commons License 2011.04.14 0 0 65

Nekem még ősszel volt a beszerelés ugyanott ugyanolyan rendszert, de Laguna 1-hez nem volt sorozatátalakítási engedélyük. Készült egyedi engedélyezési terv, kérelem, amit engedélyezett a hatóság.

Akkor lehet, hogy a különbség a sorozati engedélyben van.

Bocs, ennyire nem árnyalt a tudásom!

Előzmény: norbi.sz_80 (64)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.04.14 0 0 64

Nos, rákérdeztem, hogy kell-e mennem műszakira, vagy sem (április 11-én szerelték be Octavia-ba a LandiRenzo rendszert)...

 

Nem kell műszakiztatnom az autót, mert van sorozatátalakítási engedélye a típusra a Medic-Car-nak, így amit ők szerelnek be, azt nem kell műszakiztatni... :)

Előzmény: csaba123 (62)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 63

Erre rá fogok kérdezni, mert ezt nem említették... Legalábbis nem emlékszem rá, hogy újra kellene vizsgáztatni...

Előzmény: csaba123 (62)
csaba123 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 62

Műszaki vizsgára kell vinni az NKH-hoz.

Az a szabály, hogy az átalakítás utáni első műszaki vizsgát hatósági vizsgahelyen kell megtenni, utána mehet bárhová.

Továbbá minden műszaki vizsgára kell vinni egy friss gázbiztonsági tanusítványt (talán így hívják), amit az autógázos cégek szoktak megcsinálni. Az a kis fehér könyvecske, benne pecséttel, dátummal, hogy tanusítják, hogy jó és nem szivárog, stb.

Nekem azt mondták, hogy az átalakítás után (ha megvan a hatósági engedély) akkor egy éven belül kell megcsinálni a friss műszakit (feltéve ha egyébként érvényes a műszaki).

Nekem át lett alakítva, de még nem lett újravizsgáztatva.

Előzmény: norbi.sz_80 (61)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 61

Ha gázüzeműre van alakítva egy autó, akkor milyen vizsgára kell vinni??? Nekem most szerelték be 11-én az autóba a gázt, de semmi ilyet nem mondtak, hogy valahová vinni kellene vizsgáztatni... Viszont fórumon olvastam (máshol), hogy pl. 230-ért szerelték + még vinni kell vizsgáztatni...

Gruau Creative Commons License 2011.04.12 0 0 60

Losoncon 0,7 euró literje a gáznak.

Előzmény: norbi.sz_80 (59)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.04.12 0 0 59

Járt valaki mostanában Szlovákiában (Salgótarjánhoz közel), és tankolt LPG-t? Milyen árban van kint az LPG? Esetleg van valami link, ahol utána tudnék nézni? Kerestem, de sajnos csak Mo-i kutak árait találtam meg...

 

THX

gigabursch Creative Commons License 2011.04.11 0 0 58

Felvidékre gondolsz?

 

65-75 cent között

Előzmény: wayteq (54)
gigabursch Creative Commons License 2011.04.11 0 0 57

általában minden ilyen eset (gyártótól és kocsitől függetlenül) a lambdaszonda fojtószelep-poti páros elállítodásaira vezethető vissza.

Jó eséllyel keverőfejes a gázszetted, de a benya injektoros (így látatlanban). Namost az ECU utánaállítgatja magát a megváltozott égéstéri dolgoknak, utána meg amikor átlépsz benyára -félrevezérel.

 

Szóval:

Elsőként ellenőriztesd le, hogy a millivoltok akkora tartományban vannak-e mint amit a gépkönyv elvár - ha igen, akkor el kell menj egy gázos szakihoz, aki ért is hozzá, és beszerel egy szekvenciálisat, ahol a két ECU összehangolható.

Ha nem, akkor állítasd be rendesen, ZK elemzés, ha minden jó, akkor kezdődhet az egy bekezdéssel ezelőtti történet.

És kerüld a kóklereket.

 

Azt még kipróbálhatod, ha lehetséges, hogy az alapjárati motort kiiktatod, mert így nem ad több levegőt be a rendszerbe és szegényíti halálra a keveréket.

Előzmény: ernike74 (56)
ernike74 Creative Commons License 2011.04.11 0 0 56

Sziasztok.benzin-gázos, 1.8, 55kw,passat variantom van.Gáz üzemben a kocsi tökéletesen működik,de amikor átkapcsolom benzin üzemre a kocsi egyből befullad.Nem bír menni egyáltalán,nem veszi a fordulatot.csak ha leveszem a lábam a gázról akkor pörög föl egy kicsit.Cseréltem benne szivattyút ,benzinszűrőt,kitakarítottam a tankot,a benzin csöveket,az injektort.Ezt a hibát okozhatja e az injektorba a befecskendező hibája ? Köszi.

vierzig Creative Commons License 2011.03.04 0 0 55

Sziasztok!

 

Hát, Suzuki  Swift sedan-om van. Nemrég beépítettem a gáz szettet.

  Jelenlegi benzin-árban a  vegyes-fogyasztásom 22 Ft./k lenne. Szerencsére gázzal csak: 14 Ft./km. Gondolkodjatok el ezen...

És a kedvenc  úticélomnál, olaszországban is van sok GPL (LPG) kút...

wayteq Creative Commons License 2011.02.26 0 0 54

sziasztok. érdeklödnék hogy szlovákiában mennyi a lpg literje. elöre is köszi.

Jaco Pastorius Creative Commons License 2011.02.06 0 0 53

CNG KOMPRESSZORHOZ ELADÓ FŐDARABOK!!!

Felújított (tehát "0-km-es") 'AK-150 SM' típusú, nagyteljesítményű harckocsi kompresszor.

2 db. vadonatúj, 220/2,2 KW-os motor.

2 db. 300 bar-os CNG gázpalack (ez már az autóba).

Bárki - bármit, és a további részletek - ide: mano333@citromail.hu

smenasl Creative Commons License 2011.01.04 0 0 52

újfent köszi. biztonsági tesztet láttam, a rossz minőségű gázszett elég nagyot pukkant kigyulladt kocsinál, de a minőségi gázszett tovább bírta, mint a benzines.

 

automatást csak nagyon leinformáltan vennék, ez természetes. Hahu-n van egy automatás V6-os Mazda 626 ami nagyon tetszik, de ki tudja mennyit hajtottak egy 160 LE körüli autót, a youtube videók szerint nagyon szép hangja van ha odalép az ember.

 

a parkolásból pont kb fél éve volt mondjuk egy balhé, illetőnek szivárgott a gáz amíg parkolt, igaz arra most így nem emlékszem, hogy mélygarázs vagy parkolóház volt-e. de nem szándékozom mélygarázsban parkolni.

 

hirdetésekben a gázszett tartálya sokszor elég korrodáltnak tűnik kívülről, az normális? a páralecsapódástól lehet?

 

 

Előzmény: lacke1 (51)
lacke1 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 51

Hi

 

Ha nem bánod írok még pár gondolatot az LPG-vel kapcsolatban, melyeket homály fed.

 

A legtöbb ember számára ha valaki azt mondja, hogy autógáz még mindig a 20 évvel ezelőtt felrobbant rendőrségi 1200-esek esete jön elő, és az otthoni palackos átfejtegetés...

Tény volt ilyen is, anno még meg is érte, de azóta a világ sokat fejlődött, sőt leginkább a gázpalack ára ment fel olyannyira, hogy ma már nincs értelme ennek az iparágnak.

Jelenleg ez a technika ott tart, hogy sokkal biztonságosabb, mint a benzin, és ezt bátran ki merem jelenteni.

Mi történik ugyanis mikor egy benzines autó frontálisan ütközik? Ha szerencsétlen az ütközés, akkor könnyen forró benzin kerül a motorblokkra, ami gyorsan meggyulladva szénnéégeti az autót, jön a gyors válasz, van nálam ásványvíz, azzal gyorsan lelocsolom, hihihihi. ez a nagy blődség.

Ilyen nincs, ugyanis a lángralobbant benzint, ha vízzel locsoljuk, pont az ellenkező hatást érjük el, viszont ha egy lpg-s autót törünk el pont az ellenkező hatást tapasztaljuk, ha törik a vezeték, akkor a tartályon található biztonsági szelep azonnal elzár.

Tegyük fel ennek ellenére a benzin lángrakap, semmi gond, hiszen a tartályon található még egy biztonsági szelep, amely egy bizonyos nyomáshatárt elérve kinyit, elengedi az összes gázt a tartályból, méghozzá olyan erővel, hogy a gáz kiáramláskor nem tud lángrakapni.

Szóval röviden ennyit a biztonság részről, balgaság, tény a mélygarázsokba tilos leállni, viszont ez lassan már csupán csak nálunk van így, mivel magából a rendszerből szakszerű összeszerelés után nem szivároghat a gáz, így nem fenyeget az a veszély, hogy gond történhet, éppen ezért kényszerültek nyugaton a szervek ezen rendelet felülvizsgálatára.

 

Bár a törvény tiltja én néha-néha le szoktam állni mélygarázsba, egyrészt még senki sem szólt érte, továbbá, még mindig itt vagyok, és semmilyen gondot nem okoztam.

 

Amúgy az emberekre visszatérve azért van a félsz, mert új nem ismeri nem kérdezi meg inkább szív miatta.

 

Egy pár példa a régebbi évjáratokat gyönyörűen lehet átalakítani potom 100-150 körül, ott is olyan 10, de inkább 15% a fogyasztásnövekedés, ha karburátoros, mint a suzuki.

Legutóbb, mikor apám volt a Peugeot-val a gázosoknál ott volt egy tata, aki már 100ekm óta nyüstöl egy Suzukit gázos rendszerrel, azt mondja még soha semmi baja nem volt a gáz miatt.

 

Amúgy ha ránéz az ember a youtube-ra számos lpg-s videót talál könnyedén, minap épp egy Toyota Igo-ról láttam lpg-s videót.

 

Ha idős autót akarsz nézni azért nem mindegy milyet is fogsz ki, vigyázni kell a benzinzabáló szörnyekkel, továbbá annyi idősen már elég sok példány hajlamos a korrózióra, főként a GM termékek ilyenek.

Autómata váltótól én azért óvnálak, mert az ha beszarik irtózatos pénz javítani, talán egy Mazda 626 , ha létezik még gondos gazdás nem lehet veszett dolog, viszont ezt csupán sajnos itthon vehetsz, behozni euro 2-es motorú autót csupán veteránként érdemes amúgy őrültség.

 

Ha esetleg még érdekel átalakított autó, haveromnak van egy Audi 80-a 2000-es 110, vagy mennyi lóerős, abba már vagy 300ekm óta van benne a gáz....

Apámnak is van két haverja egyiknek egy Ford Fusion-ja van, a másik egy gyárilag gázos Skoda Fabia Combi-t hajt, és mondhatom mindkettő tökéletesen rójja az utakat.

 

Az a legnagyobb bajom szkeptikusokkal, hogy fogalmuk sincs arról, amiról beszélnek, léteznek gyakran listák melyek leírják, hogy ez és ez az évjáratot nem ajánlják átalakítani, igen ám, de azt a lista olyan szájhagyomány útján terjedő..... szóval igencsak kérdéses a valóságalapja.

Régebben a propeller.hu-n találtam egy ilyen listát, de milyen érdekes ma már nem találtam meg.

Ezen listán szerepelt többek között audi a4 1998-tól, kivált az 1.6-os motor, ebben csupán az a vicc, hogy ezt a motort gázosítja el a Skoda az Octáviában, hihihi.szóval bukta.

De írhatnék a Mazda 6 zoom-zoom generációjáról is amit szintén állítólag nem ajánlanak, ennek ellenére a legújabb hatosokat már németországban gyári garancia megtartása mellett is alakítják át egyes műhelyek,hmm... ez azért több mint érdekes....

 

Egy biztos, a túlzott állandó max. fordulatszám tényleg nem tesz jót a gázos autónak, és a szelephézagvizságlat elmulasztása is sajnos egy idő után valóban a szelepek beégéséhez vezethez, de erre való a flaslubbe, amit ma már elég sok műhely ajánl is.

 

Viszont ha a gáz olyan rossz lenne mint mondanák miért van, hogy Dél-Korea taxiállományának 95%-a autógáz üzemű?

Számtalan példa bizonyítja az állítások ellenkezőjét, azért én is nem egy lpg-s motorschaden feliratot láttam már a mobile.de-n de ez nem az lpg, sokkal inkább az agyatlan nyélgázzal közlekedő németek érdeme.

 

Előzmény: smenasl (50)
smenasl Creative Commons License 2011.01.03 0 0 50

köszi a választ, akkor "tartok tőle" hogy marad az utólagos átalakíttatás. legalább tudom mi kerül bele.

 

próbáltam tájékozódni a témában, de nagyon sok a tévhit, vagy dezinformáció. a számok abszolút az LPG mellett szólnak, ezért sem értem miért nem terjed el? sokan 5 forint drágulás előtt képesek 20 percig sorban állni a benzinkútnál, hogy egy tankoláson spóroljanak 300 forintot a gázra meg köpköd mindenki.

 

én valami 15 év körüli kényelmes szedánt akarok, 2 liter körüli erős motorral, de nem hideg motorral üveghangon pörgetném persze :) vagy ha kifognék egy jó állapotú automatást ott is jól jönne a megtakarítás.

Előzmény: lacke1 (49)
lacke1 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 49

Hi to all!

 

Sajnos nincs ilyen fórum, ezért csupán nagyon nehezen tudsz lpg járműveket találni, talán a használtautó.hu-n esetleg.

 

De nagyon vigyázni kell, mivel nagyon sok a műhely, aki nem ért az átalakításhoz, így rengeteg kontár van ezen a szakterületen.

 

Nagyon fontos kérdés, hogy milyen évjáratú az autód, hiszen a döntően 2000 után gyártott gyártmányok javarésze a költségcsökkentéseknek köszönhetően csupán egy bizonyos flaslube nevű szerkezet segítségével marad hosszútávon megbízható.

Továbbá nagyon fontos, hogy az lpg magasabb oktánszámából kifolyólag magasabb hővel ég, emiatt nem ajánlatos lpg-vel üzemeltetett járművet tartósan max. fordulaton üzemeltetni.

Van még egy nagyon fontos dolog, a magasabb égéshő következtében a kezdeti időszakban a szelephézagok hajlamosak az elállítódásra, ezek utánállításával azonban ez a probléma könnyedén orvosolható.

 

Rengeteg a tévhit az autógázzal kapcsolatban, a többség alaptalanul fél a technikával szemben, én a Molnárautógázt ajánlom, a mi samaránk is ott kapott ilyen rendszert és több mint 10 év használat után még mindig problémamentesen üzemel egyaránt benzinnel, mint gázzal.

Ja és mielőtt még valaki elkezdene pocskondiázni, hogy ez csupán egy kommunista autó, bevallom igaza van, viszont van egy 2007-es Peugeot Partnerünk is mely szintén gázos már 3e km óta, és szintén problémamentesen üzemel.

 

Mi a legfontosabb előny, hát az ár, autógáz jelenleg Kecskeméten 215Ft, míg a benzin ugye olyan 360 körül van, ehhez jön még a 10% fogyasztásnövekedés az lpg-ből.

Tehát a végeredmény, 20-30ekm alatt garantált a megtérülés.

Tavaly év végén 190e Ft-ért rakták be egy hengerenkénti befecskendezéses autóba.

 

 

Előzmény: smenasl (48)
smenasl Creative Commons License 2010.12.28 0 0 48

üdv, van esetleg külön oldal ahol lehet jó, már LPG-s autóhirdetéseket nézni? vagy fórum?

 

hahu-n elég karcsú a kínálat, ráadásul nem túl biztatóan minden hirdetés azzal ér véget, hogy "dízelre cserélném". ennyire rossz a helyzet, vagy csak senki nem akarja eladni akinek bevált? :)

dvtse Creative Commons License 2010.12.11 0 0 47

Szerintem hívd fel a Szappanos autógázt Tasson. Nekem minden autómat, eddig 5 db-ot, ott csináltak. Szerintem a www.autogazszereles.hu honlapon rajta van a számuk.

Előzmény: Megkő Tóni (46)
Megkő Tóni Creative Commons License 2010.12.08 0 0 46

Sziasztok!

 

Segitséget szeretnék kérni, elgondolkodtam rajta, hogy elgázosítom az autóm (626-os Mazda, 2.0 (100 kw), 2000-es évjárat, 16 szelepes).

Milyen költségekkel jár a beszerelés és az engedélyezés?

Mekkora többletfogyasztásra lehet számítani?

Menetteljesítmény hogyan alakul?

 

Üdv:

Tóni

forumosnick Creative Commons License 2010.11.17 0 0 45

Sziasztok.  Mi lenne, ha mi LPG-s lovagok saját (pl.mozgó) gázkutat üzemeltetnénk.

 

Ez egy ötlet.  Kit érdekel a dolog ?

 

(Beszerzési forrás már van.)

 

 

Az állandó negatívok inkább maradjanak ki a témából.

 

Üdv.

gigabursch Creative Commons License 2010.08.30 0 0 44

A fele sokkal több mint a semennyi!

 

 

Előzmény: Törölt nick (43)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.03 0 0 42
Nézzétek meg a www.poiplaza.com oldalt. Ott a Kategóriák -> Töltőállomás -> LPG Autógáz -> H (Magyarország). Több féle GPS szoftverbe le lehet tölteni a gázkutak helyét. Ha van olyan amit nem töltöttek még fel, akkor azt be lehet küldeni és beteszik az adatbázisba. <a href="http://poiplaza.com/index.php?p=sdb&d=1199&lstpg=ds&lsts=318" target="_blank">itt</a>
jolabácsi Creative Commons License 2010.07.10 0 0 40
Szia

Ha meg kérlek az ember telefonsz. elküldöd nekem .

Jolabacsi@citromail.hu

Elöre is köszi
Előzmény: gigabursch (35)
gigabursch Creative Commons License 2010.06.03 0 0 34
Komárom és Érsekújvár ha lehetne kérni - legalább egyidejűleg...
Előzmény: GarneTT (8)
gigabursch Creative Commons License 2010.06.03 0 0 33
Párkány és Szent István - ha lehetne kérni - legalább egyidejűleg.
Előzmény: GarneTT (7)
golfdva Creative Commons License 2010.05.08 0 0 32
Balassagyarmatnál a szlovák oldalon van gázkút és mennyi ott,ha véletlenül arra jár valaki?!

Köszönöm.
ESI Creative Commons License 2010.05.05 0 0 31
Helyileg nem dél buda véletlenül?
Előzmény: csabsala (29)
mj620di Creative Commons License 2010.05.04 0 0 30
Mennyiért rakta be?
Az omega 6 hengeres volt?Engem az érdekelne!
Előzmény: csabsala (29)
csabsala Creative Commons License 2010.04.06 0 0 29
Sziasztok!
Először kalandoztam közétek.
V8-asom nincs , de két autómba raktak már gáz szettet egy Omegába És egy Oktáviába azóta is tuti, már egy év alatt megspóroltam ezekkel 700 ezret.
Az ember telószáma :70/ 6240095 Szabó Gábor

Másik téma: most olvastam a CNG-ről. Ez a városi gázhálózathoz hasonló üzemanyagot fogyaszt. Van-e valakinek tapasztalata, ismerete vagy fogalma erről?
Mennyiért szerelik be és otthon lehet-e tankolni?
Köszönöm!
Cs

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!