Szia! Sajnálom a malőrt! Sajnos megváltozott az idei év elején a Salomon cég itthoni forgalmazása, más céghez került. Az új cég nem válaszolt a leveleimre idáig, nem sikerült semmilyen kapcsolatot kialakítsak velük. Nekem nincs ötletem hol lehetne ezt javíttatni. Ilyen jellegű szervízről nem tudok. Valamilyen házi megoldásban próbálj okoskodni, kidobni azért csak nem kell.
Egy kis ,,szerintem'' turistajelzés vs szalag vs alkalmi jelzés kérdésben:
Iszonyú nagy munka a turistajelzések karbantartása, és tudtommal nem igazán van olyan szereplő, akinek ez hivatalosan feladata lenne. Igaz ugyan, hogy az erdőgazdálkodónak kötelessége valamiféle helyreállítás (erdőtörvény szerint), mikor az erdőgazdálkodásból kifolyólag (pl. kivágják a fákat) megy tönkre a jelzés, de nem tudok olyan esetről, amikor az erdőgazdálkodó helyreállította volna az turistautat ilyen esetben.
Így marad az, hogy a turistautakat az tartja karban, aki használja, azaz MI.
Ezért minden útvonalkijelölésbe fektetett munkánál mérlegelendő, hogy ha a jelzést erősítjük meg, az jobb befektetés, mint felrakni, majd rendezvény után levenni a szalagot. És - mint ahogy itt is előkerült - a szalagok nem egyértelműek, nem lehet tudni, hogy ki és miért rakta ki, tehát nem mindig segítik a tájékozódást versenyen, sőt férevezetőek is lehetnek.
Harmadrészt a kint maradt szalagok egyre nagyobb támadási felületet adnak, azokkal szemben is, akik mindig leveszik a rendezvény után. Továbbá a leggondosabb szalagbegyűjtés után is óhatatlanul kint maradhat néhány észre nem vett szalag az erdőben, ezek hosszútávon gyűlnek és tiszta szemét lesz az erdő.
Az alkalmi jelzések pedig azért nem szerencsések, mert az elbonthatatlan szalagozásnak felelnek meg.
Bringánál nyilaznak sőt a nyilak jelentésében is van különbség, pl három nyil a durva lefeléket jelöli. Itthon van olyan szervező aki nyilakat, szalagokat kipakolja aztán huss elfelejti beszedni. Ennek ellenére évről évre kap engedélyt a versenyeire, kösöznhető ez talán annak is, h nem a verseny nevével ellátott szalagokat használ így nem lehet utolérni.
A nyilazás alatt ne festést gondolj, hanem táblákat, amit a seprű begyűjt. De Olipapa biztos jobban tudja, hogy szokták csinálni. Igazából nem emlékszem, már régen volt és nem is figyeltem, lehet, hogy bebugyizott A4-es lapok voltak. Mindenesetre jól működött.
Olivér, emlékszel, vettem tőled ezt a jófajta Salomon terepfutó-cipőt, aminek nem igazán van fűzője, csak az a kevláros-húzós-rögzítős izé. A legutóbbi hétvégi terepfutás alkalmával az egyik műanyag bújtató eltört (a legfelső), így a "fűző" egy ponton nem rögzül a cipőhöz... hol lehetne ezt orvosolni? Van olyan "szerviz", amelyik foglalkozik ilyesmivel? Nem igazán vona "kedvem" venni emiatt egy másik terepfutó csukát... :-(
Tegnap futottam Pcsév, Klastrompuszta, Csévi-nyereg, Pszántó környékén. Agyon van szalagozva. Nem is értem mi mehetett erre, talán vmi kerékpáros verseny. Még tábla is van. Kíváncsi vagyok mikor fog mindez eltűnni?!
Furcsa hatósági hozzáállás ez, én már engedélyeztettem természetvédelmi területen tereptriatlont, ott semmi gond nem volt a szalagozással csak le kellett szedni a verseny után. Melyik szerv volt kekec?
Nem. 1981-ben, mint első évben volt a legrosszabb, amikor még senki se tudta a mezőnyből, hogy mire is számíthat. 1986-ban pedig a második legrosszabb, amikor a délutáni órákban egy iszonyatos felhőszakadás vonult át a mezőny felett, rendkívüli módon megtizedelve azt.
Ezt egyébként nem is értem, miért ilyen merevek. Nem bíztak benne, hogy leszedjük a szalagot? Hamarabb megszűnt volna, mint a festés. :-( Mennyi lesz ennek a narancssárga festésnek az életideje? A Balaton-körön ápr. végén félig koptt nyilakat láttam a földön, amelyek a BSI Balaton körüli futásáról származhattak.
Mindig felmerül ez az eltévedés téma. Talán azért, mert a mi terepfutásunk gyökerei inkább a teljesítménytúrázásban vannak, ahol ugye kell tudni tájékozódni.
Egyszer indultam egy (magyar) montis maratonon, ahol, sokkal nagyobb sebesség mellett, fel sem merült az eltévedés veszélye, mert minden kanyar ki volt nyilazva 110 kilométeren keresztül. Lehet, hogy egy ilyen szintű versenyen, mint a Terep100 már ilyesmiben lenne érdemes gondolkodni.
LAVAREDO -ra készülő versenyzők! Leszerveztem a rendezőséggel 10 fő részére szállást a Villa Gragoriana ban (aszem ez maga a rajthelyszín és túristaszállás minőség, a futók nagy része itt száll meg)23 Eur/ éjj reggelivel a versenyt megelőző éjszakára. Ha hozol saját lepedőt, hálózsákot 20 Eur. Helyszínen kell fizetni. Aki esetleg nem él vele, szóljon már légyszi mailban.
Csanyától kérdeztük, hogy ki mikor indult tőlük felénk. Mondta, hogy 2 perc eltéréssel H. Balázs és a belga srác. Hozzánk először Balázs érkezett meg, aki azt mondta, hogy nem tudja, hogy hol van, valószínűleg eltévedt, mert nagyon jól mozgott, teljesen egyben volt, neki semmi esélye nem lett volna vele szemben. Balázs továbbment, majd szűk negyed óra múlva érkezett meg Wouter, picit rossz irányból (a th. kerítése mellett jött). Mondta, hogy eltévedt, de nagyon nem tűnt bosszúsnak, rövid frissítés után továbbment.
Sajnos valószínűleg ismét elvéthette az utat, mert a célba nem érkezett meg, amikor H. Balázs én Andi mér beértek. Amúgy -balazs- beszélte vele a célban (ugyanis én rákérdeztem, h mi lett vele), valami olyasmit mondott, hogy nem valószínű, hogy ez lesz a kedvenc versenye, de lehet, hogy nem emlékszem teljesen pontosan a hangsúlyokra, majd elmondja ó.
Amúgy én ezt találtam róla elsőként, amikor rákerestem:
Amúgy részemről teljesen letargiába estem a verseny óta. Irigylek mindenkit, aki célba ért, és újra akarom érezni, hogy a száz kilométer nem feladat, hanem jutalom. Volt ilyen, remélem lesz ilyen, de most messze van.
Én írtam tavaly is, megtaláltam a Kinizsi topikban. És megállapítottam, hogy egy év alatt egészen új értelmet nyert az a mondatom, hogy "Büszke vagyok rá, hogy pontőr lehettem "a" túrán, arra meg főleg, hogy T100 és K100 pontőr egyben, ezt nem sokan mondhatjuk el magukról."
Valóban sok segítői beszámoló van idén, bele kellene már húzniuk a teljesítőknek, mert egyelőre darabszámban vezetünk. :)
Hihetetlen, hogy mennyien irtak segitoi beszamolot. Volt mar ilyen egyaltalan? Na jo, biztos volt, de ennyi tuti nem. Kezd ugy tunni, hogy a szervezok jobban ereztek magukat, mint a resztvevok... :o)
Ha nem az aszfalton visszük a versenyt hanem a picit nehezebb turistaúton, ott kell lenni ellenőrizni, hogy a futók valóban arra mennek. Ez, szerintem felesleges emberanyag pazarlás amikor máshol nagyobb szükség van segítőre. Ahol egyértelműen volt könyebb út, ott nem akartuk kisértésbe ejteni a futókat és a könnyebb úton vezettük a versenyt. Így konfliktus sem alakulhatott ki amiatt, hogy az elején, a versengőbb fajták letérnek a hivatalos útvonalról. Bár az igaz, hogy kaptam egy olyan megjegyzést, hogy túl sok volt az aszfalt.
Kimentem futni délután a melegben és belém ötlött, hogy még sosem futottam Kinizsit depo vagy T100 frissítő nélkül. Ez most kemény menet lesz :-o Alaposan végig kell ezt logisztikáznom, lehet, hogy viszem a 2 lityós zsákot...
Igen, en is inkabb ezt szurtem le, hiszen a szazalekos megadas (illetve reszben a nagyobb megborulasok torzito hatasa) elegge csaloka, hiszen a kesobbi gyoztesek csak _magukhoz_ kepest voltak joval lassabbak az elejen, ami a valosagban ugyanugy azt jelentette, hogy embertelen tempoban tunnek el az elso kanyarban... :o)
Megpróbálom tartani a bonyolult sorrendet, tehát elképzeléseim szerint előbb az elsőhöz, majd a másodikhoz hozzászólni kicsit. :-) Ha sikerül még ilyen este.
A Dömös előtti kanyar nem tudom, mennyire a mi sarunk, Balázs jó előre felhívta rá a figyelmünket. Még metszőollót is vittünk. Szalagunk azonban nem volt. Tamás testületileg kivonult oda, és még egy nyilazott A4-es papírt is kitett. Valószínűleg feltűnő szalagozással lehetne még többet javítani rajta.
Az útvonalkiijelölésben nem vettem részt, de azt láttam, hogy Dömösön n*k darab kiránduló volt, akik még az aszfalton is kizárólag csatárláncban, a teljes útszélesség kihasználásával voltak hajlandók közlekedni. Mentem a biciklivel, udvariasan megkértem egy ilyen csatárláncot, hogy a hamarosan érkező futót engedjék el maguk mellett, még rá is mutattam, mire ők bólintottak, és visszazártak. A biciklinek azért több tiszteletet adtak. Lehet, hogy a piros jelzésen még nehezebb lenne áthaladni közöttük, de ez csak egy tipp, és nem tudom, mennyire fontos adalék. A Phsz. jelzésen, felteszem, már nem hemzsegtek annyira.
Összefoglalva: előbb az első, majd a második felvetésedre reagáltam annyit, amennyi az én részem a dologból.