-A sebességváltó probléma a 76 lovas sajátja, vagy a VVT-re is igaz?
--1-2 személlyel használnánk. -Az 1000-esnek kisebb az adója, meg a biztosítása, kis távolságokon hamarabb melegszik, az Általad írtak alapján akkor bevállalható. -A motoron (és persze a felszereltségen) kívül egyforma a műszaki tartalom?- Ööö. Csak most, hogy utánanéztem, látom, hogy két 1000-es variáns is volt, a G10A és a Z10XEP ezek között volt különbség? Ez az ezres a Swiftével megegyező elosztós 3 hengeres? (Soha nem tudtam felfogni, hogy a mechanikus elosztós Suzuki motor hogy lehet megbízható, amikor azon nőttem fel, hogy ez komoly hibaforrás:-)
A VVT nyűhetelen. Cserébe drágább, nagyobb fogyasztás, de a teljesítmény is nagyobb. Az 1.3-as 76 lovasra panaszkodnak szelepszár szimering problémára, aminek a javítása költséges. Fogyasztása talán valamivel kevesebb, igaz a teljesítménye is. Az 1000-esre nem olvastam ilyen problémát. Tulajdonképpen állandó városi használatra ez is tökéletesen megfelel. Esetleg szempont lehet a választásnál az, hogy hány személy utazna a járműben. Városi forgalomban az 1000-es fogyasztása természetesen kevesebb. Jellemző hibáról nem hallottam. E két utóbbinak úgymond a fenntartása talán költségesebb. Gyakoribb gyertya és vezérműszíj csere a VVT-hez képest. MOndjuk a gyakori, hideg motorral való kis távolságok megtétele egyiknek sem tesz jót, de erre talán a VVT érzékenyebb a két lambda szonda miatt. hamarabb ad hibát. Hibakód kiolvasása tekintetben viszont a VVT jobb. Azzal gyakorlatilag mindenféle kiolvasó eszköz elboldogul. Szmogriadó esetén a VVT használható. Az 1.3-as 76 lóerős nem tudom melyik osztályba van, de az 1000-es tuti tiltott. De ha nem jársz nagyvárosban, akkor nem sok jelentősége van.
99%-ban (kis)városi közlekedésre gondolkozok Wagon-R vásárlásán, így nem zárom ki az 1000-est sem. A 3 benzinmotor között fenntartási költségben, megbízhatóságban van lényeges különbség?
Gondolom nem boldogít, de a már eu csatlakozást követő vvt motorosomra is csak 6-os besorolás van a forgalmiban. Viszont a vele egy idős ddis-ébe már 13-as került. Talán átlagot számoltak :D
Pár éve egy szmogosabb időszakban az internetes fórumokon felvetődött a gépjárművek környezetvédelmi osztályba való besorolása. Az adott esetben Suzuki Wagon R+-ról van szó. Ugyanolyan típusú motorral szerelt egyik autó Euro 3, míg a másik meg Euro 4 besorolást kapott. Elméletileg sok jelentősége nincs, de ha szigorítják a szmogriadó idején közlekedhető járművek sorát, elképzelhető, hogy az Euro 3-ba tartozók sem közlekedhetnek. Tehát ez a jövő rejtélye még. A kérdésem az lenne, a forgalmi engedély adatai alapján Önök adnak-e ki tanúsítványt, ami alapján az adott jármű a megfelelő Euro és környezetvédelmi osztályba sorolható be? Jelenleg a forgalmiban a V9 mellett a 06 áll, ugyanakkor vannak, akiknek ugyanilyen felszereltség mellett 09 áll. Műszaki vizsgaálomáson kérdeztem, ott is azt mondták, az M13A motoros Wagon R+ Euro 4-es besorolású, de ők nem tudják Euro 3-ból Euro 4-be átsorolni, noha oda tartozik. Csatoltan küldöm a forgalmi engedély szkennelt képét. Előre is köszönöm megtisztelő válaszukat!
T. Cimzett. A következőkben kérném a segítséget.Van Egy Suzuki WagonR autóm,de nem egyértelmű a Környezetvédelmi besorolásom,szerintem.Mellékelem a forgalmim másolatát.Kérem önöket,hogy segítsenek a pontosításban.Köszönöm,szépen.
Sőt, azt mondta, nekik azt be kell szkennelni. Hátz odaadom én azt a papírt amit kinyomtattam az előbb, de pendrive-on elviszem magát a pdf fájlt is, akkor még szkennelni sem kell neki.
Nekem is megjött az igazolás. Remélem a hatóságnak ez elég lesz, nem kérnek hétpecsétes dokumentet. Rajta van az alvázszám, motorkód és szám meg a besorolás. Hivatkozási szám is van a levélen. Csak nem gondolják, hogy én eszkábáltam egy ilyen levelet. Mikor telefonon beszéltem a békéscsabai NKH-val nem mondta a fickó, hogy valami extra különleges biztonságos, pénzpapírra nyomtatott dokument kellene.
Azért volt kérdés, mert tudtommal 2000 után nem forgalmazhattak euro 3nál rosszabb besorolású autót.
És ma kaptam tőlük megint emailt:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton értesítjük, hogy a tegnapi nap folyamán gépjárművek környezetvédelmi besorolásának adatbázisa frissítésre került, ezáltal Ön gépjárművének értéke is módosult.
Tájékoztatjuk, hogy a frissült és jelenleg hatályos besorolása gépjárművének: TSMMMA G13BB EU 3 - 6
Megértését köszönjük, az okozott kellemetlenségért, pedig elnézését kérünk!"
Azt mondjátok nem csak a Mozaikba lehet menni, hanem bárhova, ahol vizsgáztatnak?
olyan hibával találkozott már valaki, hogy gyorsításkor a kocsi elejéből, alulról, kattogó hang jön? kicsit olyan, mint a kormányösszekötő nyöszörgése, de középről jön, nem a keréktől, és nem kanyarban, hanem gázadásnál. amikor kezdődött, akkor inkább gázelvételnél csinálta és néha, most gázadásnál és folyamatosan.
Köszi ismét. Ha jól rémlik akkor 1,5k-s pont van is itthon. Amint a kocsi közelében leszek megpróbálom a trükköt. Szülőket lehet nem idegesíti a magas fordulat de engem nagyon :D
Nagyon sokszor jól jön ha visszafelé kezdi az ember bontogatni a dolgokat, pár problémát már én is megoldottam így...
Nézd meg a 30775 hozzászólásomat. Az én autóm 2002 jun. 25 1,3 GLX 76 lovas. Személyesen beszéltem mindkét vizsgáztató állomással, és mindkettő helyen ugyanazt mondták ! Tehát, első utam a szmogriadó után , hogy felkeresem őket, és elvégzik az átminősitést 04 -rő 06 -ra. Üdv.