Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hx125 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16434

Az elég is, ha a lambada mondjuk 1,2 (vagy még több).

Boldog Karácsonyt!

Előzmény: mpeti339 (16432)
csiki222 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16433

Szerinted az 1,4-es-nek a 130 nem meghajtás főleg fojamatos tempónál?Menyit pörög ijenkor???

Előzmény: MM. (16402)
mpeti339 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16432

Hát nekem nem volt semmilyen meghajtás. Autópályán is csak 130-al járok.

Előzmény: hx125 (16412)
mpeti339 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16431

Köszi. Érdekes dolgokat írtál. Ha készen lesz az autó visszamegyek a gázszervízbe és megnézetem a beállításokat. Egy részét nem igazán értem, de a szakembernek biztos többet mond. :)

Előzmény: _lezsi_ (16409)
Kisg2 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16430

Most kivételesen azt kívánom, hogy ne legyen GÁZOS a karácsony! ;-))))))

Kellemes Ünnepeket!

KoAn Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16429

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!

KoAn Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16428

Azt nem tudom, hogy az az érték az úszó alapján mért, vagy számított érték.

Ha az árnyékolót leszeded, akkor bal kézzel hozzáférsz a csatlakozóhoz. A biztosító fület elfordítod, az kitolja a csatit. Majd vissza is fordítod, és már nullázódott is minden.

 

Az árnyékolót nagyjából a tetejével párhuzamossan kell magad felé húzni.

 

Zolival átkapcsoltuk a kijelzőt Benzin/gáz üzemanyagra, de nem lett jobb, mivel can buszon kellene kapnia a gázrendszerből az infókat, azt meg nem kap, mivel nem a gyári gázrendszer van benne.

Előzmény: Kisg2 (16427)
Kisg2 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16427

Ezt nem is tudtam.

Merre van a csati? Ezt kipróbálom én is.

Ha indításkor már nyomod a "mode" gombot, akkor megtudod nézni hány liter van a tankban. Az valós érték lehet?

Előzmény: KoAn (16421)
t.lantos Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16426

Balotaszallas?

Előzmény: csiki222 (16360)
t.lantos Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16425

Ay nem gyanus, max pofatlan :)

De ez erosen atlagar alatt van, es szines.

Előzmény: 208D (16233)
MM. Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16424

pedig indulnia kéne, nekem mind2 autóm indul nélküle és még megy is...

 

http://gazauto.lap.hu/

 

valamelyik gázszervíz honlapján láttam, de már nem tudom melyik volt az, át kell bogarászni.

Előzmény: Kíngörcssanyi (16418)
Trebitsch Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16423

Mivelhogy a K-jet egy mechanikus szerkezet, nulla elektronikával, valamint folyamatos befecskendezéssel: nem, nem teszi meg, nem vesz vissza a befecskendezési időből, mivelhogy maga a fogalom sincs értelmezve a rendszerben. :)

Előzmény: Beer Monster (16417)
KoAn Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16422

Amúgy kapcsolj át benzinre, és járd ki belőle. Tök fölöslegesen cipelsz magaddal majdnem teli tankot.

Előzmény: Beer Monster (16420)
KoAn Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16421

Francia autó?

Az enyém már üres tankot jelzett. Mert a fogyasztás alapján csökkenti a mutatott szintet az óraegység. Bizonyos időközönként megméri azért az úszót, de nem azt mutatja és ez az időköz nagyon ritka. 

 

Én jelenleg úgy oldom meg, hogy gáz tankoláskor nem a nullázó gombbal nullázom a napi számlálót, hanem lehúzom a csatlakozóját a km órának (könnyen hozzáférhető) Így a napi számláló is nullázódik, és leolvassa az úszószintet. Így nullázva most kiderült, hogy valamivel negyed alatt van a szint, nem nullán.

Előzmény: Beer Monster (16420)
Beer Monster Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16420

A régi benzinnel most nekem is lesz gondom. Kivettem a tankból az átemelőszivattyút. A szintjelző csak pár litert mutatott, erre föl belenézek, és majdnem tele van a tank. Úgyhogy most van egy tanknyi jó féléves benzinem. Hogy ezzel mi a fenét kezdjek...

Arra gondoltam, töltök hozzá etanolt, azzal emelkedne az oktánszáma.

promega Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16419

Ott biztosan nem állít el semmit 8)   csak szegény lesz a keverék...

Előzmény: Beer Monster (16417)
Kíngörcssanyi Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16418

Mindig benzinnel indul a verda, nem vehetem ki azt a mérőkét anélkül nem indul. hol lehet vásárni azt a szelepet?

Előzmény: MM. (16416)
Beer Monster Creative Commons License 2010.12.24 0 0 16417

" az etanollal az a baj hogy elállítja a benzin befecskendezési időket, és ezzel a gázét is, "

 

Ezt egy K-jetnél is megteszi?

Előzmény: MM. (16398)
MM. Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16416

gondolom keverős rendszer.

szerintem ne tedd bele a légtömegmérőt, kint a fiókba meg nem megy tönkre,

igazabol benzines üzembe is megy nélküle, annyira tuti elég hogy beindísd és pár percig elketyeg nélküle még át nem kapcsolsz gázra.

egyébként láttam valamelyik autógázos honlapján szívócsőbe befúrható tulnyomásleengedő szelepet, ami a visszarobbanás káros hatásait levezeti, ezt kiegészítve, a visszacsapószelepes védővel sztem megoldható hogy a légtömegmérőd se károsodjon amennyiben még-is szeretnéd használni.

 

a probléma meg a gyujtásban keresendő

 

Előzmény: Kíngörcssanyi (16414)
zavoli Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16415

Köszi! Külsőre ugyan olyan, de nem voltam benne biztos, hogy tényleg ugyanaz.

Előzmény: csiki222 (16410)
Kíngörcssanyi Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16414

csak szeretném amúgy megtudakolni valaki szakitól hogy állandóan visszadurrog az opelom. már harmadik légtömegmérőt veszem hozzá. mér van ez? gáz vagy gyujtás? mindenki mással etet. már unom nagyon.

Kíngörcssanyi Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16413

jesz, egy dolog tuti bizti...

nem csak gázos verdákat szokás javítgatni:-)

Előzmény: hx125 (16412)
hx125 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16412

A múltkor a haverom javított egy 1,4-es 16V Pólót: elégtek benne a szelepek, és mégcsak nem is gázos autóról van szó. Egy autópályás meghajtás után kéthengeres lett a motor. Ezekben a kis hengerűrtartalmú 16V-s motorkban olyan picike a szelepek tányéra és vékony a szelepszár, hogy egyszerűen nem tudja a hőt átadni a hengerfejnek. Nem kell meghajtani sem, elég ha szegény keveréken üzemel, esetleg szelephézag vagy gyújtásprobléma, és kész a baj. Az esetedben megnyugtató lenne tudni, hogy mi okota a szelepek túlhevülsét. Valóban üzem közben nem lehet érzékelni a vízhőfokmérőn, hogy a kipiufógószelepek meggyvörösen ízzanak.

Előzmény: mpeti339 (16406)
Kisg2 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16411

Teljesen mindegy, mert amíg a "kipucolásra" használod, addig azt használod üzemanyagként. A gyári ecu meg érzi, hogy szegény lesz a keverék, állít rajta és viszi magával a gáz ecu-t is. Aztán hogy ha újra benzinre visszatérsz, kérdés, hogy visszaáll e. Elméletileg igen.

Egyszer jártam így etanollal, a vége az lett hogy akku saru le/az enyém még ilyenkor elfelejti a beállításokat/, benzinnel megtankol, megy vele, majd a gázon is finomállítani kellett.

Bár nem bizonyított, hogy ettől volt e vagy esetleg valami roszabb minőségű gázt tankoltam, de azóta nem erőltetem.

Viszont az állítás óta kb 1 literrel kevesebbett fogyaszt gázból. Ami nagyon jó.

Ezt meg most nem tudom, hogy azért van e, mert amikor beszerelték etanolos keverék volt benne, ahhoz hangolták és emiatt evett előtte sokat, és most utolsó állításkor pedig csak benzin volt benne vagy attól, hogy reggelente a hidegek miatt többet megyek vele mire átvált és emiatt jön ki az átlag fogyasztás kevesebbre.

Előzmény: Bolti (16408)
csiki222 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16410

Ugyan az! Azt használ amilyen verziot töltesz rá.

Előzmény: zavoli (16407)
_lezsi_ Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16409

Elorebocsatom, hogy nincs konkret tipusismeretem, de tul sokmindenre tudok tippelni ahhoz, hogy egyszeru legyen eldonteni mi hibas, mert sokminden okozhat ilyet, Pl:

- szegeny keverek (alacsony uzemanyagnyomas, koszos injektorok, stb) -akar benzin, akar gaz.

A lambdabol ez latszik ha egyseges, de a gyari kompik emiatt nem feltetlenul nyavalyognak

 

- keves elogyujtas. A modern motorokban amugy is nagy divat egyeb okokbol. Ha az LPG langterjedesehez kepest keves az elogyujtas, elhuzodik az eges a kipufogasi szakaszba

 

- rosszul zaro szelepek, lotyogo szelepvezetok (lecsokkent holeadas a szeleptanyeron, szaron)

 

- nagy kipufogogaz-visszaramlas (pl. hibas belso kipuf.gazvisszavezeto rendszer, allithato szelepvezerles, osszeomlott keramia a katalizatorban, stb.)

 

Persze a szelephezag lenne az elso gyanusitott, de hidrotokesnel nem konnyu ilyen hibat produkalni, inkabb az ellenkezojet.
En a helyedben probalnek mindent kontrollalni, amit konnyen lehet (nyomasokat, homersekleteket, lambdat, stb. merni), es ha valami gyanus, idejeben kiszurni, amikor meg nem ment szet a motor.

Előzmény: mpeti339 (16406)
Bolti Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16408

Az etanollal a benzinrendszer "kipucolására" gondoltam, nem üzemszerű használatra. Arra ott a gáz :)

Előzmény: MM. (16398)
zavoli Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16407

Sziasztok!

 

Az lenne a kérdésem, hogy a Zavoli fémházas vezérlője gyakorlatilag megegyezik az AEB2001NC vezérlővel, tehát ugyanazt a szoftvert használja?

mpeti339 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16406

Sziasztok! Először is szeretném megköszönni az eddigi hozzászólásokat!

 

A benzinnel kapcsolatban: már ahogy többen is írták és én is így hallottam, vannak gondok a sokáig el nem használt anyaggal. Nekem az injektort cserélő mester -aki még ráadásul sok éves gázos gyakorlattal is rendelkezett- javasolta, hogy annyi benzint tartsak a tartályba amennyi feltétlenül kell és járjam is ki rendszeresen. Én ezt eddig nem tettem. Mikor elhoztam tőle az autót, jártam ki a még tankban lévő erősen hígitó szagú üzemanyagot és utána már csak a legszükségesebb mennyiséget tartottam benne.

 

Szelephézag: hidrotőkés, tehát ezen állítani nem lehet. Ahol beszerelték nekem a rendszert megkérdeztem és azt mondta az egyik srác, hogy ezt a beégéses problémát eddig hidrosoknál nem tapasztalták, csak a hagyományosoknál, ha elmarad az állítás. 

 

A vizem egyszer sem forrt fel, sőt még túl sem melegedett. A leírtakon kívül egyéb hibajelenségem nem volt.

 

Szeretném tudni, hogy mi legyen az autó elkészülte után? Használjam a gázt nyugodtan tovább és majd lesz valami, vagy többet járjak benzinnel? 

 

Előzmény: 208D (16401)
208D Creative Commons License 2010.12.23 0 0 16405

A kipuff szelep szokott elégni. Nem azáltal melegíti fel a vizet, hogy kifúj mellette, hanem a teljesítmény veszteség miatt túlterheled a gépet, mintha mindig hegynek felfelé hajtanád.

 

Előzmény: no_holy_shit (16403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!