Köszi. Érdekes dolgokat írtál. Ha készen lesz az autó visszamegyek a gázszervízbe és megnézetem a beállításokat. Egy részét nem igazán értem, de a szakembernek biztos többet mond. :)
Azt nem tudom, hogy az az érték az úszó alapján mért, vagy számított érték.
Ha az árnyékolót leszeded, akkor bal kézzel hozzáférsz a csatlakozóhoz. A biztosító fület elfordítod, az kitolja a csatit. Majd vissza is fordítod, és már nullázódott is minden.
Az árnyékolót nagyjából a tetejével párhuzamossan kell magad felé húzni.
Zolival átkapcsoltuk a kijelzőt Benzin/gáz üzemanyagra, de nem lett jobb, mivel can buszon kellene kapnia a gázrendszerből az infókat, azt meg nem kap, mivel nem a gyári gázrendszer van benne.
Mivelhogy a K-jet egy mechanikus szerkezet, nulla elektronikával, valamint folyamatos befecskendezéssel: nem, nem teszi meg, nem vesz vissza a befecskendezési időből, mivelhogy maga a fogalom sincs értelmezve a rendszerben. :)
Az enyém már üres tankot jelzett. Mert a fogyasztás alapján csökkenti a mutatott szintet az óraegység. Bizonyos időközönként megméri azért az úszót, de nem azt mutatja és ez az időköz nagyon ritka.
Én jelenleg úgy oldom meg, hogy gáz tankoláskor nem a nullázó gombbal nullázom a napi számlálót, hanem lehúzom a csatlakozóját a km órának (könnyen hozzáférhető) Így a napi számláló is nullázódik, és leolvassa az úszószintet. Így nullázva most kiderült, hogy valamivel negyed alatt van a szint, nem nullán.
A régi benzinnel most nekem is lesz gondom. Kivettem a tankból az átemelőszivattyút. A szintjelző csak pár litert mutatott, erre föl belenézek, és majdnem tele van a tank. Úgyhogy most van egy tanknyi jó féléves benzinem. Hogy ezzel mi a fenét kezdjek...
Arra gondoltam, töltök hozzá etanolt, azzal emelkedne az oktánszáma.
szerintem ne tedd bele a légtömegmérőt, kint a fiókba meg nem megy tönkre,
igazabol benzines üzembe is megy nélküle, annyira tuti elég hogy beindísd és pár percig elketyeg nélküle még át nem kapcsolsz gázra.
egyébként láttam valamelyik autógázos honlapján szívócsőbe befúrható tulnyomásleengedő szelepet, ami a visszarobbanás káros hatásait levezeti, ezt kiegészítve, a visszacsapószelepes védővel sztem megoldható hogy a légtömegmérőd se károsodjon amennyiben még-is szeretnéd használni.
csak szeretném amúgy megtudakolni valaki szakitól hogy állandóan visszadurrog az opelom. már harmadik légtömegmérőt veszem hozzá. mér van ez? gáz vagy gyujtás? mindenki mással etet. már unom nagyon.
A múltkor a haverom javított egy 1,4-es 16V Pólót: elégtek benne a szelepek, és mégcsak nem is gázos autóról van szó. Egy autópályás meghajtás után kéthengeres lett a motor. Ezekben a kis hengerűrtartalmú 16V-s motorkban olyan picike a szelepek tányéra és vékony a szelepszár, hogy egyszerűen nem tudja a hőt átadni a hengerfejnek. Nem kell meghajtani sem, elég ha szegény keveréken üzemel, esetleg szelephézag vagy gyújtásprobléma, és kész a baj. Az esetedben megnyugtató lenne tudni, hogy mi okota a szelepek túlhevülsét. Valóban üzem közben nem lehet érzékelni a vízhőfokmérőn, hogy a kipiufógószelepek meggyvörösen ízzanak.
Teljesen mindegy, mert amíg a "kipucolásra" használod, addig azt használod üzemanyagként. A gyári ecu meg érzi, hogy szegény lesz a keverék, állít rajta és viszi magával a gáz ecu-t is. Aztán hogy ha újra benzinre visszatérsz, kérdés, hogy visszaáll e. Elméletileg igen.
Egyszer jártam így etanollal, a vége az lett hogy akku saru le/az enyém még ilyenkor elfelejti a beállításokat/, benzinnel megtankol, megy vele, majd a gázon is finomállítani kellett.
Bár nem bizonyított, hogy ettől volt e vagy esetleg valami roszabb minőségű gázt tankoltam, de azóta nem erőltetem.
Viszont az állítás óta kb 1 literrel kevesebbett fogyaszt gázból. Ami nagyon jó.
Ezt meg most nem tudom, hogy azért van e, mert amikor beszerelték etanolos keverék volt benne, ahhoz hangolták és emiatt evett előtte sokat, és most utolsó állításkor pedig csak benzin volt benne vagy attól, hogy reggelente a hidegek miatt többet megyek vele mire átvált és emiatt jön ki az átlag fogyasztás kevesebbre.
Elorebocsatom, hogy nincs konkret tipusismeretem, de tul sokmindenre tudok tippelni ahhoz, hogy egyszeru legyen eldonteni mi hibas, mert sokminden okozhat ilyet, Pl:
A lambdabol ez latszik ha egyseges, de a gyari kompik emiatt nem feltetlenul nyavalyognak
- keves elogyujtas. A modern motorokban amugy is nagy divat egyeb okokbol. Ha az LPG langterjedesehez kepest keves az elogyujtas, elhuzodik az eges a kipufogasi szakaszba
- rosszul zaro szelepek, lotyogo szelepvezetok (lecsokkent holeadas a szeleptanyeron, szaron)
- nagy kipufogogaz-visszaramlas (pl. hibas belso kipuf.gazvisszavezeto rendszer, allithato szelepvezerles, osszeomlott keramia a katalizatorban, stb.)
Persze a szelephezag lenne az elso gyanusitott, de hidrotokesnel nem konnyu ilyen hibat produkalni, inkabb az ellenkezojet. En a helyedben probalnek mindent kontrollalni, amit konnyen lehet (nyomasokat, homersekleteket, lambdat, stb. merni), es ha valami gyanus, idejeben kiszurni, amikor meg nem ment szet a motor.
Sziasztok! Először is szeretném megköszönni az eddigi hozzászólásokat!
A benzinnel kapcsolatban: már ahogy többen is írták és én is így hallottam, vannak gondok a sokáig el nem használt anyaggal. Nekem az injektort cserélő mester -aki még ráadásul sok éves gázos gyakorlattal is rendelkezett- javasolta, hogy annyi benzint tartsak a tartályba amennyi feltétlenül kell és járjam is ki rendszeresen. Én ezt eddig nem tettem. Mikor elhoztam tőle az autót, jártam ki a még tankban lévő erősen hígitó szagú üzemanyagot és utána már csak a legszükségesebb mennyiséget tartottam benne.
Szelephézag: hidrotőkés, tehát ezen állítani nem lehet. Ahol beszerelték nekem a rendszert megkérdeztem és azt mondta az egyik srác, hogy ezt a beégéses problémát eddig hidrosoknál nem tapasztalták, csak a hagyományosoknál, ha elmarad az állítás.
A vizem egyszer sem forrt fel, sőt még túl sem melegedett. A leírtakon kívül egyéb hibajelenségem nem volt.
Szeretném tudni, hogy mi legyen az autó elkészülte után? Használjam a gázt nyugodtan tovább és majd lesz valami, vagy többet járjak benzinnel?
A kipuff szelep szokott elégni. Nem azáltal melegíti fel a vizet, hogy kifúj mellette, hanem a teljesítmény veszteség miatt túlterheled a gépet, mintha mindig hegynek felfelé hajtanád.