Felénk vannak azok a nagy, márvánnyal kirakott épületek. Na ott bent pár papír aláírása után máris mehetsz autót venni :) Csak utána pár évig még érdeklőnek felőled minden hónapban sárga csekkek formájában :(
Szomszéd topicban írtam róla ( Jumper Boxer Ducato ).
Tényleg jó kis lakóautót lehetne csinálni belőle, de egyelőre hoznia kell a pénzt, nem vinnie :)
Habár a sváboknál az autópályaparkolókban lakókocsikban és lakóautókban várják a fizetővendégeket a rosszéletű lányok. Azok a gurulóházak viszont hozzák a lóvét, nem viszik :)
Pár év múlva meg bekerülnek a szekerek ide, mint kevesett futott, hölgytulajos masinák. Ami igaz is, csak a kárpitokban levő többezres spermaminta-kollekcióról nem esik majd szó :))
Ma találtam az egyik gázos boltban a lámpámhoz való harisnyát.Elmondtam mit akarok és meglepetésemre a polcról levette.Sajnos amit a Fekvőrendőr ajánlott,hogy a dekameronban vagy valami hasonló sportáruházban kapható az errefelé nem jött össze!
Na mit ne mondjak ez egy nagyon vicces dolog!Először úgy néz ki,hogy erősen túlméretes,de amikor először begyújtod rájön magától,hogy mekkora legyen.
Nagyon állatul világít!!!
Sőőt! -a haverom vasárnap vett a piacon egy olyat ami 180 W-os!!Kemping palackra szerelős.Állítólag az egész utcát bevilágítja...
Én meg úgy vettem észre, hogy ritkábban jutok fel ide :) Reggelik is sokszor kimaradnak :))
Március végén leadtam a havernak a Sprintert, úgy döntöttem saját lábra állok. Már egy jó ideje terveztük, de most végre úgy álltak a csillagok, hogy belevágtunk. Anya lett a főnök. Eddig is ő volt, de most már ügyvédi papírja is van róla, hogy ügyvezető igazgató :) Cégalapítás, autóvásárlás, engedélyek, biztosítások, számlanyitás, bankkártya stb intézés, mindenféle hivatalokba mászkálás. Ez elvitt nem kevés időt és rengeteg idegbe került, de most túl a harmadik saját fuvaron kezdek kicsit megnyugodni. Jövő héten hóvége, és számlázás :))
Miért nem osztogatsz a környékbeli gyerekeknek csúzlit ? Lenne meló egyből :)
Hát sajna az enyém nem óótómata,ezért amikor tolatok akkor ki kell szállnom és egy kart be kell akasztani a bütyökbe,hogy ne zárjon amikor tolatok.Vagy óvatosan tolatok,hogy a rúd ne csússzon össze.
Persze ez nehezen jön össze,mert aki már jött utánam az tudja,hogy nekem nehéz a lábam!(állandóan padlógázon közlekedek)
Nálatok hogy van megoldva, hogy tolatáskor (amikor a bódét nem húzni kell, hanem tolni - vagyis autó rűkvercbe) - szóval ilyenkor ti hogy kapcsoljátok ki a ráfutóféket?
Merthát az hülye - az magától nem tudja, hogy most pont tolatás van - ezért pont úgy bevágja a satuféket - mintha keményen ráfutott volna a bódé, a vontató-járműre?
"Gratuláció ennek a kis segédletnek a szerzőjének - hogy a rajzán NEM rajzolta be a kulcsot - vagyis azt a vezető-hornyot, amihez képest a számolás indul."
Most már tuddom. A számolás fölülről indul. Az óramutató járásának megfelelően és az aljzatra nézve szemből. A horony alul van. Továbbá a szám a lényeg, felül az egyes, a megfelelő számok egybe kell essenek a dugón és az aljzaton.
Most már úgy néz ki kezd megoldódni a problémám. Kicseréltem a fura dugót ugyanolyanra, mint a másik amit eredetileg is be lehetett dugni. A vezeték szinek, számok belül a dugóban megegyeznek. Rátettem a 2-3-ra kívül egy aksit és láss csodát világított belül a bódé. A kocsimba is húztam hátra a küszöbben egy drótot, amit a 2-esre kötöttem. De még nincs lengő biztim, úgyhogy nem kötöttem még be és nincs kipróbálva az egész.
A bódéban levő gyengébb aksi szépen vette fől a kintiről a kb. 2 Amperes áramot. Szabályzó elektronikát nem tudom láttam e, az volt vagy sem nem tudom. Van egy egység amiben van egy trafó két grétz meg egy puffer kondi, kapcsolók biztik. A trafó a kinti 220-ból csinál 12-t. Meg külön egy nagyobbacska dióda. Lehet, hogy ezek egy része csinál valami szabályzást. Ha be lesz kötve teljesen a kocsi akkor ráteszem és figyelem a belső aksi áramfelvételét. Ha nem lép túl nekem mondjuk 6 Ampert akkor elfogadom a dolgot, talán nem ég le az egész.
Gratuláció ennek a kis segédletnek a szerzőjének - hogy a rajzán NEM rajzolta be a kulcsot - vagyis azt a vezető-hornyot, amihez képest a számolás indul.
Külön gratula még azért is, hogy nem fejtette ki egyértelműen, hogy amit látunk a rajzon az a dugó avagy az aljzat-e - illetve azt se, hogy ez most szemből látszik-e, avagy hátulról, a kábelezési oldalról?
Ha tegyük fel nincsenek egyértelműen megszámozva a lábak - akkor ezután a rajz után igen "meglepő és mulatságos" bekötéseket lehet végezni :-))) .
Kösz a választ, Utána nézek, hogy van e benne valami elektronika ami ehhez kötődik.
Közben ezt találtam. Ez a dolgok alfája. Innen kell indulni. Megmértem nekem a kocsim 2-es pontján nincs semmi fesz. Nincs bekötve. Ennek kéne lenni a fix 12V-nak állítólag, ha be lenne kötve.
"Különben csak két aksit simán nem illik összekötni a nagy áttöltési áramok miatt."
Nem, nem a nagy áramok miatt nem kötnek két akksit párhuzamba - mert semmilyen rendkivül nagy áram ott nem lép fel sem töltéskor, sem máskor.
Azért nem kötik, mert a két akku között állandó feszültség-különbség van - ami miatt mindig áramlik az áram az egyikből a másikba - ami elfogadhatatlan.
Két akkut csak leválasztóval lehet párhuzamba összekötni - ez a leválasztó lehet egy kis feszültségesésű shotky-dióda...vagy más, komplexebb elektronikai kütyü - ami még arra is vigyáz, hogy az indításra is használt akku feszültsége ne essen egy veszélyes szint alá. .