Nagyon szívesen belengetem a megoldást...csak ahhoz előbb ismernem-értenem kellene a feladatot.
Egyszerűen nem értem, hogy mit-miért-mikor-mi célból kellene itt áramot korlátozni...illetve hogy mi lenne a valódi értelme az egész akciónak.
Ha ezt valaki pontokba szedve, konkrétan megfogalmazza - akkor majd a legjobb tudásom szerint, szívesen elmondom, hogy szerintem mi a leghatékonyabb megoldás.
De most komolyan nem értem, hogy mit-miért is kéne 4 Amperre korlátozni ? .
Jaj ez meg fontos és majdnem elfelejtettem. Külső zuhanycsatlakozáshoz kreáltam egy ilyet a télen a fürdőből kivett csaptelepből. Félcolos lett a csatlakozó, mint a zuhany gégecsőnek. Műanyag ragasztópisztollyal egy fél/háromnegyedes betétet tettem rá és az első tárolóba akarom felrakni. Szerintetek a max 70 C -os vizet birják ezek a műanyag ragasztópisztolyos műanyagok.
A másik, hogy tudna valaki fotót feltenni az alvázon lévő emelési pontról. Az enyémen nincs az alvázat meg mivel vékony lemez nem merem emelni.
katalógusban láttam már,de az nem olyan mint amilyen nekem felrakható lenne.
Na megvolt a reggelei hatos megyek keritést csinálni.
Ja Helem a napelemes töltésvezérlők elvre jók csak az a bibi vele, hogy az 4 ampernál nem korlátoz le hanem ha nagyobb az amper akkor bizti ki vagy egyszerűen tönkremegy. GPS nyilatkozzál már, milyen amper korlátozót lehet 5 ft-ból összerakni.
nekünk fiuknak is van időjárás állomásunk, minek venni. Állandóan hordjuk a gatyónkban. Ha megereszkedik meleg lesz ha felhuzódik hideg. Vizhőfokmérésre is tuti.
Azért irtam le a véleményem. Mellesleg egy összerakott rendszert nem jó szétszedni. Inkább keress bele egy ilyen vezérlőt. Vadkempingnél minden mA-re szükség van.
Bocs hogy eltüntem,de tegnap pincebuliztunk. Rétegesen rakott keverés nélkül főzött alföldi birkapörköltet ettünk. Borral pálesszel öblögettük.
Ja és persze müvelődtünk is,mert kiderült hogy a pince szomszédunk-aki ott lakik aztán este odakeveredett- az ország első és egyetlen kavics kézművese. Kerti gombák tömkelegét békát stb csinál kavicsokból. Na meg minden egyéb okosságot. Ha valaki errejár turázni nézze meg, mellesleg nála tud pecsételni is.
Csinálok neki egy kis reklámot www.meseskavics.hu Akkora arc még zenélt is, nekünk azzal az ausztrál ősi eukaliptusz fa csővel, amit a bennszülöttek használnak.
"A bódéleégesről annyit, hogy az a 6A töltőáram és ha hozzáveszem a hűtő fogyasztását (az enyém 6.75A a régebbiek meg kb 8-9A) összeadva, azért elgondolkodtató. 13 polusúnál szerintem gond nélkül megoldható a hatramenő két plusszal és a két üres pólussal. 7 polusúnál cinkes lehet. Igaz majd nemcsak a bódé hanem az autó is leég vagy állandóan elolvadnak a csatik. Ja és a bódék kábelei sem vastagabbak 1-1.5 mm-nél. A 220/12 voltos tápnak általában vajmi kevés köze van a töltéshez. dióda van abban is, de nem ahhoz. Szerintem azért keresd meg a vezérlő kütyüt, ha van. ha nincs a GPS által konkrétan emlitett kütyüt érdemes beletenni. Gondolom nem akkora összeg egy ilyet venni csinálni."
Alaposan átnéztem a plussz csatit és a bekötéseket. A másik csati tényleg valami számomra ismeretlen bódén kívüli vezérlőhöz mehetett, mert a vezetékek nem a lámpákhoz, meg az indexekhez mennek. A plussz csatin a hűtőtől jön egy szál, meg egy választó kapcsolótól amivel ki lehet választani a bódéban, hogy a belső vagy a kocsitól jövő aksiról menjen a belső világítás. Teljesen kiiktatom az egészet úgyse tudnám sehová a kocsiba dugni.
Marad a plussz szál ami a normál csati 2-es pontján van. Erről fogom a belső világítást és a belső aksit táplálni. A hűtőt nem. Állítólag az gázról megy menet közben is. Valaki úgy használja. Én még nem próbáltam.
Ebben: "PSR4 Ez a kis töltésvezérlő kitűnő választás kisebb napelemes felhasználásokra. Optimális töltési karakterisztika mellett 4 Amper áramerősséggel képes tölteni egy 12V-os akkumulátort anélkül, hogy túltöltené azt. "
Ez bekorlátozná az áramot ami a kocsiból átjöhet az egy szál vezetéken. 4Amperre. Szerintem ezt kéne föltenni. Mit szólsz hozzá?
Ez egy faszság, kb. annyit ér, mint ha a szemközti ház ház-számát olvasnád le.
Én (főleg a vitorlázás miatt) aktívan figyelem ezeket az oldalakat, sőt, még privát meteorológiai állomásom is van (jobben bízok benne, mint a hatóságiban) - és meg kell mondjam neked, hogy szart sem ér még a 3 napos előrejelzésük sem - nem hogy a 2 hetes.
Tipikus kereskedelmi TV-s előrejelzés:
"Az elkövetkezendő 24 órában, alapvetően csendes, napos száraz idő várható, helyenként felhősődéssel, esetleg záporral zivatarral és viharos erősségű széllökésekkel, hajnali ködképződéssel elszigetelten talajmenti fagy is előfordulhat.
A nappali hőmérséklet 9 és 23 - az éjszakai 4 és 17 fok között várható."
Húbazz - ebből aztán mindenki válassza ki magának a neki megfelelőt - mert egy ilyen előrejelzéssel tuti nem lehet tévedni. Ez 100%-os pontosságú. .
F@sza! Én most indulok az utolsó síelésre és húzzuk haza a bódét. Azt sem lesz egyszerű megmozdítani, október óta beépült a talajba. Úgy raktam le, hogy nem értek le a kerekek, a bakok teljesen eltűntek és most kerekeken áll. Az én kocsim sajnos nem összkerekes, de lesz kint egy barátom terepjáróval, remélem kirángatjuk....
A Basteiben a tolatóautomatika a vonószerkezetben van.
A működési elve az, hogy fékezésnél a előre történő mozgás közben hat ellentétes erő a vonószerkezetre, és ezért fékez. A tolatáskor a tolóerő álló helyzetből indul, és ez kapcsolja az automatikát.
Mindenféle rugós, kilincsszerkezetes irányváltós mechanika van beépítve.
A 30 éves dethleffsemen is volt már ilyen automata. A lényege az, hogy a pofák nem közvetlenül az alaplaphoz csatlakoznak, hanem egy rövid kis heveder segítségével. Előre forgásnál ráfeszülnek de ha megváltozik a forgásirány akkor a kis hevederek kibillennek és a pofák eltávolodnak a dobtól. Ez csak duplex (kétkulcsos) rendszerű féknél oldható meg, ahol a pofák nem egymással szemben mozdulnak, hanem mindkettő egy irányban áll.
Jajj, ne is emlegesd. Úgy döntöttünk a barátommal, hogy kedden levisszük a bódéinkat a partra. Nekem nem lett volna ennyire sürgős - de neki nagyon sűrű a programja - hát legyen.
Valamivel utána érkeztem és messziről láttam, hogy rettenetesen harcol a bódéjával - vagyis irtózatosan kínlódik vele úgy kb. 1 méterre a szokásos telepítő-helyétől.
Gondoltam magamban, hogy hát ezzel mi van? Ősz óta ennyire kijött a gyakorlatból, vagy mi a túróért nem megy be az a bódé a helyére - hisz már annyit állt ott, hogy magától is oda gurulhatna.
Akkor még nem láttam, hogy mi a gebasz? Hát az volt, hogy azon a helyen annyira fel volt ázva a talaj, hogy tengelyig lesüllyedtek a kerekek a lágy talajba.
Bazzz, ez nem vicc. Neki nem-gyenge autója van...de bizony már abból is jött rendesen a ferodó-szag a kuplungból. Hihetetlen egy kínlódás volt, nem is tudom már, de 2 órába tuti beletelt, amíg azt az 1....1,5 métert be tudtuk kínlódni. Hihetetlen.
A végén acélsodronnyal húztuk be a helyére - mert horogból nem ment volna, mert a húzó-kerekek a gyepre kerültek - amin esélytelen lett volna az az erőkifejtés, ami oda kellett.
Úgy terveztük, hogy mindkét bódét fittre-állítjuk, elősátorral, mindennel....hát egy nagy túróst. Örültünk, hogy a tavaly-gyártott védőtetője felkerült a helyére - az enyémhez hozzá se nyúltunk - az most hétvégére maradt.
Na itt merült fel a kérdés a tolatási-fékezéssel - amit én most úgy oldottam meg, hogy simán kikötöttem az egész féket - oszt jónapot.
Mellesleg megjegyeztük, hogy vajon mit csinált volna itt egy mover - ebben a helyzetben - ahol még a 6 hengeres dízel is megizzadt a mozgatásba? .
Igy van automata, ha nem akkor kis kar (egy anonim okos szerint a kiskar csak a hosszabb hátramenetnél szükséges. A tabbert-emről hiányzott a kar ugyhogy abba a járatba vágtam egy peremes vasat és azt raktam be.
GPS éppen ma volt a kezemben ez a vas, sőt megtaláltam a régi kerek földeletlen villanydugót. Elküldjem?
Mi van a május elsejés hétvégével. Asszonynak felvetettük Péliföldiszentkeresztet.
Rákerestetek?
Csucsmászós tura,bringázás, védett növény mustra. Kegyhely látogatás szentforrásból kortyolgatás. Lovaglás igény szerint, lovaskocsi kiállitás ,de van horgásztó is. Ja és felszentelt földön zárt részen kamperolás. Vizért villanyért vatikáni valutában (isten fizesse meg) fizetünk.
Ha messzebb akarsz menni Gézáék invitáltak bennünket hajdúböszörménybe nyitó talira.
Csak jó éccakát akartam kivánni, mert látom mindenki elment alukálni.
No meg a saját kis szösszeneteimet gyorsban leirni.
Berekfürdő nekünk sem jön össze,mert anyóca szombaton dolgozik.
Kezdővállalkozóknak mit is szoktak kivánni-nem tudom mert nem vagyok az-de megrendelő legyen rogyásig,rezsiköltség legyen minimális. Ja és persze a 100/75-80ft adó arány csökkenjen mondjuk 100/30ft -ra.
Az már jó lenne. Vagy nem.
A bódéleégesről annyit, hogy az a 6A töltőáram és ha hozzáveszem a hűtő fogyasztását (az enyém 6.75A a régebbiek meg kb 8-9A) összeadva, azért elgondolkodtató. 13 polusúnál szerintem gond nélkül megoldható a hatramenő két plusszal és a két üres pólussal.
7 polusúnál cinkes lehet. Igaz majd nemcsak a bódé hanem az autó is leég vagy állandóan elolvadnak a csatik. Ja és a bódék kábelei sem vastagabbak 1-1.5 mm-nél.
A 220/12 voltos tápnak általában vajmi kevés köze van a töltéshez. dióda van abban is, de nem ahhoz. Szerintem azért keresd meg a vezérlő kütyüt, ha van. ha nincs a GPS által konkrétan emlitett kütyüt érdemes beletenni. Gondolom nem akkora összeg egy ilyet venni csinálni.