Egyébként szerintem csak teszi magát (néha kevesebb a hiba, gondolom, mikor nem figyel), fényképezős fórumon is volt valaki, aki olvashatta kiskorában Rejtőnél Török Szultán leveleit, és abban a stílusban kommunikált. No meg más fórumon is volt hasonló fazon, bár annál nagyon látszott, hogy járt iskolába, mert latin szavakká gyötörte a magyart, meg hasonlók.
Hát, utódaimnak szoktam mondani, mikor nyolc évesen nem akadtak le egy dolog ismétléséről: egyszer tréfa, másodjára hülyeség...
Tudod amikor elindult az internet azaz internettó/index az egy truváj dolog volt. Volt ugyan ami most is van egy netikett dolog amikor még ismeretlenül is segítették egymást az emberek IRL vagy itt a neten is. Már ez sajnos elfogyott, amiatt is hogy a kommunikáció elterelődött más médiumok felé, meg felhígult a társaság ...
Köszönöm meg ha a házban a régi porcelános 2 vezeték volt és azokat ki cserélték akkor nyilván nem tudták azt a vastag vezetéket bele húzni az órába és más lehetőség nem volt.
Üdv szó sincs erről ezt hivatalosan csinálták ÉMÁSZ öreg házakban ez van sokaknál látom ezt van ahol még le is van blombázva a kockás doboz
nálam nincs nincs idegen rákötés csak toldva van igen már beszéltem szaknberrel akinek joga van felbontani az órát csak kíváncsi voltam mert lehet csak jövöre jön ki megnézni mi is a helyzet.
Tehát a transzformátor üzemmód valószínűleg csak az állórészt használja,
(mert 50 kW transzformálása egy enyhén szólva nem ideális trafóban akár 5-10 kW hőfejlődéssel is járhat, amit vízzel viszonylag könnyű csendben elhordani onnan, levegővel csak meglehetősen hangosan lehetne :)
Nem hűtőventillátor, hanem inkább vízhűtés lehet, az én kocsimban is külön vízhűtőköre van a villanymotornak, kiegyenlítő tartállyal, fagyállóval, kis elektromos vízpumpával meg minden egyébbel.
"dolgozhat az állórész és a forgórész két független (párhuzamosan kapcsolt) transzformátorként is."
Vagy pl az álló- és a forgórészben is jelen van a primer és szekunder tekercs egy-egy része, ekkor a köztük lévő légrés tulajdonképpen nem "merőleges" a fluxusra (nem metszi, vagy csak kis részét), hanem mintegy "párhuzamos" azzal, ezért mintha ott se lenne.
A "trafó" léghűtése szempontjából viszont hasznos ott a légrés :)
Feltételezem, hogy az extra funkció miatt a motor tekercselése is eltér a szokványostól és/vagy transzformátor üzemmódban pl egyes tekercsek sorba kapcsolódnak egymással, stb
Először azt akartam írni, hogy transzformátor üzemmódban nagyon rossz lehet a hatásfok a légrés miatt, de egy kör (hengerpalást) alakú légrés szórt fluxusa nem is olyan nagyon szórt :), ráadásul lehet, hogy egyedül csak az állórész a trafó, vagy dolgozhat az állórész és a forgórész két független (párhuzamosan kapcsolt) transzformátorként is.
Inkább a melegedés miatt aggódnék, de gondolom nagyenergiájú töltés közben dolgozik valami komoly hűtőventilátor.
Hát nem tudom mire gondoltál, remélem nem arra amit értelmezni vélek....
Egy mai korszerű kazán, amikor a keringető szivattyúja is üzemel, kb 70-80W-nyi fogyasztást mutat. Tudom, mert mérem, mint a képen is látszik, nem megy fölé soha. Ennél egy régebbi kazán sem lehet sokkal több.
Szinkron motornál a forgórészen sose megy át a tengelyen kiadott vagy benyelt mechanikai energia villamos megfelelője, féküzemben is az állórész termel.
Mint írtam, nem ismerem az alkalmazott technológiát, de a leírásból azt feltételezem, hogy generátoros üzemmódban a gerjesztés a töltendő akkuról , míg transzformátoros üzemmódban ez külső áramforrásról történik.
Ez egy szakmai fórum, legyünk pontosak. A transzformátoros üzemmód nem féküzem, még akkor sem, ha oda írod, hogy mintha. Az egyetlen hasonlóság, (ahogy azt a második hozzászólásodban írtad) hogy mindkét esetben a forgórészről történik a töltés. Most lehet kötözködőnek nevezni, lehet közellenségnek kikiáltani.
A motoron keresztül táplál vissza "mintha fék üzemben visszatermelne"
Komolyan nem lehet érteni? Vagy kötekedni akarsz? Nem fék, mert nem forog a motor, de ugyanazon a körön a motoron keresztül táplál vissza, mint fék üzemben. Ezt még a fiam is érti.