Kérdésem lenne: napfénytetős a masinám és mostanában (gondolom a nagy meleg miatt) ha egy rosszabb útszakaszra érek (elég gyakran megesik ebben az országban),akkor nyiszogást hallok a tető felől, van valami tippetek mivel lehetne ezt orvosolni?A hangok onnan jönnek ahol összeér a tető széle a kasztnival,nem gumi szerintem,de olyasmi anyag van a szélén.Tipp?
Nem elég hogy csúf, még törni sem tud normálisan. Biztos egy csomóan mondják majd: nehogymá skodát vegyek, kiröhög a szomszéd, de egy jó kis "Brillance BS6" mmmmmmmmmmmmmmm az ám a gép. Jó éjt!
Az ADAC mégis egy kalap alá vette őket, de sebaj fő a győzelem és a márkanév, illetve a jól bevált "PD TDI-Superb házasság" hírnevének öregbítése.
A mai nap folyamán a nemzetközi sajtó egy másik hír kapcsán is megemlítette a Superbet, mégpedig annak kapcsán, hogy az ADAC letesztelte a felső-középkategóriába szánt kínai Brillance BS6-os modellt és kemény 1, azaz egy csillagos eredményt (!) ért el a törésteszten.
A Német Autóklub pedig felhívta a közvélemény figyelmét arra, hogy a német piacon van egy olcsóbb és sokkal biztonságosabb modell, a Skoda Superb ebben a szegmensben.
(Na jó, még ugyanígy ide sorolták a Hyundai Sonatát is.)
Azt hittem, hogy be tudja tenni a táblázatot, előnézetben ugyanis igen.
A lényeg, hogy a felmérések szerint a felső-középkategóriában a Skoda Superb 1.9 PD TDI (115LE) "Classic" rendelkezik a legkedvezőbb átlagfogyasztási adatokkal.
És ezzel olyan autókat szorít maga mögé fogyasztás tekintetében, mint a BMW 520d, Opel Signum 1.9 CDTi, vagy Audi A6 2.0 PD TDI és Mercedes-Benz E200 CDI.
Lapinformációk szerint már biztosra vehető, hogy a 2007-es szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatják az új Skoda Superbet.
mint, ahogy az új Fabia combi változatát,
és a jelenlegi új Octavia face-liftes változatát is.
A mellékelt képen az új face-liftes Octavia - állítólagos kémfotója - látható, azért tettem fel, mert hátha el lehet csípni belőle egy kis, új Superb hangulatot is.
Ismerősöm vett 1.9 pd Octiba egy "kis dobozkát" ami állítólag a gázolaj hőmérséklet jeladóját "veri" át és azt mondja jobban húz és a fogyi is csökkent. Alapjáraton 0.7-ről lement 0.5-re és ugyanazzal a tempóval haladva tempomaton is kevesebbet mutat a board.Ezt sem értem, ha az érzékeli a jeladó, hogy hideg van, több üzemanyagot nyomat be és mégis kevesebbet fogyaszt?Vagy ez nem így működik, én gondolom rosszul?
2 hét múlva nekem is ideadnak egyet próbára, de én félek tőle hosszutávon tönkre fog tenni vmit!
Nagyobb teljesítményt ad le az autó, de kevesebbet fogyaszt, ezt nem értem,azzal a dumával, hogy "több le ugyanarra a súlyra eredményezi a kevesebb fogyasztást" szerintem kamu duma!
Nekem eddig bevált és ez a lényeg, arról nem is beszélve, hogy nem szívesen rakatok olyan dolgot az autómba, amiről nem lehet tudni, hogy honnan van, mit csinál és még garancia sincs rá.
Ezt a márkakereskedésen keresztül intéztem, ők rakták bele, ők javítják ha kell - tiszta sor, ha valami gond van.
> Ez egy elég jó márka (osztrák cég) és a Skoda gyárral együttesen vállal garanciát, éppen ezért viszont az árát is megkérték.
Ja, ez is közkeletű tévedés.
A gyár nem vállal garanciát. Az osztrákoknál az illetű tuningcég vállalja át a garit (asszem akkor, ha újautóként rakatod be, vagy van vmi ilyen kikötés), míg idehaza a Porsche Hungária maga döntött úgy, hogy ezt bevállalja. A gyár nem.
Az már más kérdés, hogy fékpadon nem tudják az autók az igért lóerőt, de ez most más kérdés.
Ugya 230ezerért tényleg vállalnak garit, de jó pár új PD Octaviáról beszéltek az RS topicban (egyszerre több is állt a szervizben) ami hengerfej-problémákkal volt ott. Mind tuningboxos volt...
(Ha garin belül jön elő, akkor nincs gond. De ha 1 hónappal utána...)
A box leginkább plusz dózist ad csak, míg a chip jóval többet tesz, pl. turbónyomást is emel, korábban elkezd tölteni, és megmondható fordulatszám-tartománytól és pedálállástól függően elég sok minden.
A box sokszor csak egy jeladó jelének átverése, a chip sokkal szofisztikáltabb, a teljes vezérlés bármely paramétere módosítható (lényegesen durvább, de ugyanakkor szarul megírva sokkal károsabb is lehet).
A box szükségszerűen jobban füstöl, a chip meg nem feltétlenül, sőt sokaknál a széria állapot kis füstje is eltűnik (az emelkedő turbónyomás miatt). A box óriási előnye a gyors installálhatóság, és hogy nyom nélkül eltüntethető (a gariidő alatt akár minden szervizelés előtt), és ritkán tesz nagy kárt, bár ez is képes azért, csak kisebb mértékben és ritkán.
Bárkit kérdezel, aki a) foglalkozik a tuninggal, b) próbálta már mindkettőt, a chipet fogja javasolni. Ja, chipelve természetesen sokkal nagyobbat lép a kocsi. :)
Gumiban lehet, hogy igazad van, de felniben azért nem kell nagyon sokat várni a "gyári" felniktől. Egy csomó audi felni Tatabányán készül a Suoftec-nél.
A cég ahol dolgozom beszállítója többek között a felnigyáraknak is az egész világon.
Nagy valószínűséggel ugyanarról a sorról jön le a gyári és a replika is, csak más a marketing...
Nem oszatni akarok itt, ezt remélem Te is látod, csak leírtam a véleményem, ami azt mondja, hogy biztos nem adnék 3 kilót használt felniért+gumiért...