Hát igen. Mióta lipót bezárt ezek a nagy jogállamban szabadon kószálnak. Ha meg a gyerekedet molesztálja ismét kényszer kezelésre itélik, de ott nem lehet bezárni aztán indul az egész előlről.
Nem megyünk, mert rövid lesz a hétvége. Valószínű a lakót barkácsolom, mert eddig csak két ledet építettem be, a többi még vissza van. Talán majd Pünkösdkor megyünk valamerre.
Nem rinya ez öcsisajt, csak gondoltam mások is olvasnak bennünket és lehet szivesen megnézik. Neked amugy is drága mert csak a 14 ojros labanc placc a jó.
Ha akarsz menni kipróbálhatjuk, csak azon a környéken biztos lehet vadkamperolni is. Mellesleg 20 százalék kedvezményt adnak az MHKK klubtagságira.
Majsára elmentem. Évek óta terveztem. Szép volt jó volt, mert együtt volt a társaság. Aztán ennyi.
Egyszer néhány év múlva ha a lurkók nagyobbak lesznek nyáron amikor a nagycsúszdák is üzemelnek még elmegyek, mert akkor tuti jobb.
Most már végképp nem értelek!Akkor minek írtad be?
Mert milyen ez a kemping,hogy te ilyenekért nem fizetsz?Mennyivel rosszabb,mint a majsai amelyik hiperkedvezményes áron többe került fürdőbelépővel,mint ez?
Hát ez ám félelmetes nem a medve :-))
Ráadásul a környék tele van látnivalóval nem úgy ,mint majsán!
Nem semmi nyitási akció az esztergomi praktikerben. Első kétszáz vevő plüss macit és müanyag vödröt kap ajáéndékba. Ennek örömére reggel ötkor már 150-n álltak sorba, hogy megkapják. Megérdemlik.
Hát igen. El is döntöttem, valahogy csak szétszedhető a csatiban a kanóc és a negativot meg a pozitivot kicserélem 1.5-re. Az elvileg már kényelmesen birja a hűtőt. Vastagabb nem megy mert a beforrasztós tüskébe nem fér bele.
Hát igen. Arra jó lesz, hogy elkerüljem a hasonló szitut, mint anno az előző voyimmal .
Kibontottam a csomagtartó kárpitot, hogy az elődöm által bekábelezett plusz hifi vezetékeit kiszedjem,mert ott lógtak a padlón. Olyan jól sikerült, hogy a kábelkötegelővel együtt az ABS jeladót is elcsiptem.
Néhány nap mulva indultam volna aztán világit a visszajelző. Ijedtség szemeim előtt lebegő pénztárcámból távozó ötezresek stb-stb.
Budapestre fel komputert olvastatni. 6000ft az olvasás és kb 3000ft Pest másik végébe az ut.
Szaki ráköt, majd közli hogy rossz a hátsó jeladó. Árajánlat uj jeladóra 180 ezer, bontottra 40 ezer.
Megköszöntem aztán hazajöttem és ujra szétszedtem a hátsó kárpitot és megkerestem az elvágott jelvezetéket.
Nézd: az hogy melyik szélhámos cég, hogyan veri át a dolgozót - az még nem módosítja az elektrotechnika törvényeit.
Mondok egy példát: ezrével árultak olyan bikakábeleket a különféle boltokban, amelyek kivül vagy 6 mm-es átmérőjűek voltak ugyan - de bennük a réz-kanóc alig volt vastagabb 1 mm-nél. Vastag műanyag, minimális réz.
És még az se volt becinezve a krokodil-csipeszbe, csak úgy betolva, lazán. Beszarás, mi? A 100-150 Amperhez - 1 mm-es drót. Fasza, ugye?
Közlekedési fényeknek éppenséggel elég lehet az 1mm - na de tápvonalnak...hát már elnézést kérek. Egyébként, az 1,5 mm -es drót már elég sokat kibír, mondjuk egy akkutöltést azt biztos. .
Hát Te hitetlen vagy, de pl a 7/13 átforditóban 1 mm-es a vezeték. vagy a kocsim 7 polósó aljzatához a köteg 1.5mm-es.
Na most a németeknél a 13-as csati amiben szét tudod szedni a nagy fogyasztókat nincs gond. Itt a gondot és ezért beszélgetünk róla a 7 polósó aljzatunkban egy helyre kötött (hűtő,pl akksi töltés,fogyasztók ) okozhat meglepetést. Főleg ha figyelembe veszed annak terhelhetőségét.
"Azt saccoltuk, hogy mondjuk max 4 Ampert bír a drót és csati. Ha nagyobb akkor füst lehet és büdi."
Nehogy megaharugdj rám, de nekem erről az a hasonlat jutott eszembe. Az hogy
"valakinek a házán recseg-ropog a tetőszerkezet - de nem azon agyal, hogy azt megjavítsa - hanem inkább szögvasból-zártszelvényből összehegeszt egy ketrecet az ágya felé - hogy ha szakad a tető, ne nyomja agyon."
Olyan a világon nincs, hogy egy jármú-villanyszerelés ne bírja ki azt a normál terhelést, ami ott előfordulhat. Olyan meg, hogy "4 Ampert bíró kör" - olyan meg pláne nincs.
Csak egy kis segédlet ahhoz, hogy értve legyek:
1 mm2 keresztmetszetű rézvezeték cirka min. 8 Amperre terhelhető - abszolút biztonságosan!. De mivel mi inkább csak átmérőt tudunk mérni (nem keresztmetszetet) - ime pár példa:
Átmérő Keresztm. Terhelhető Ø 1,0 mm 0,8 mm2 6,3 A Ø 1,5 mm 1,8 mm2 14,1 A Ø 2,0 mm 3,1 mm2 25,1 A Ø 2,5 mm 4,9 mm2 39,3 A Ø 3,0 mm 7,1 mm2 56,5 A
Egy normál (6,3-asnak nevezett) csúszópapucs akár 30 Ampert is röhögve átvisz - ha megfelelően szoros. Én egyszerűen nem hiszem el, hogy egy járműben 1 mm átmérőjű vezetéket használtak volna - mert ennél bárhol vastagabb kell legyen. Tápvonalon meg pláne.
Egyébként még a nagyon lemerült akku is csak egy bizonyos ideig vesz fel nagyobb töltőáramot, de olyan nincs, hogy azt mondjuk egy 1,5 mm átmérőjű vezeték ne vigye át.
A leválasztás természetesen kell - erre párezer forintért lehet kész kütyüt kapni - ezzel nem érdemes szarozni. .