Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16266
Ja és fizethetsz rá egy csomó regadót a szlovák rendszám miatt.
Előzmény: Crvoyager (16265)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16265
Ilyet Te is vagy én is csinálok egy mikrobuszból. Ráadásul drága. Ennyiért gyári lakóautót is vehetsz. Gondolom a futót nem adja hozzá.
Előzmény: caerleon (16259)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16264
Köszi de ehhez C jogsi kell. Az meg megint egy vagyon lenne.
Előzmény: caerleon (16260)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16263

Azt gondoltam Te. Nekem belülről csip.

 

Lakóhoz használtad azt a pasztát?

Előzmény: Törölt nick (16262)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16262

Látom ma csalánra pisáltál!

Előzmény: Crvoyager (16253)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16261

A múltkor szó volt a tetőablakhoz való tömítésekről.Én a sikaflex helyett találtam egy másikat aminek az az előnye,hogy éppen a felébe kerül:

 

http://soudal.hu/download/termekeink/pdf/soudaflex40fc.pdf

 

Ma használtam és éppen olyan jó,mint amaz.Ugyan-úgy többféle színben létezik,lehet válogatni.

Előzmény: Alkapánó (16250)
caerleon Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16260
Előzmény: Crvoyager (16258)
caerleon Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16259
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16258
Hát igen. Mióta lipót bezárt ezek a nagy jogállamban szabadon kószálnak. Ha meg a gyerekedet molesztálja ismét kényszer kezelésre itélik, de ott nem lehet bezárni aztán indul az egész előlről.
Előzmény: caerleon (16257)
caerleon Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16257
temprás Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16256
Nem megyünk, mert rövid lesz a hétvége.
Valószínű a lakót barkácsolom, mert eddig csak két ledet építettem be, a többi még vissza van.
Talán majd Pünkösdkor megyünk valamerre.
Előzmény: Crvoyager (16253)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16255
Király ez a térkép. azt sem látod hol keresel. Ennyi erővel bárhol engedhetnék a leállást.
Előzmény: Alkapánó (16250)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16254
Volt már tv arrafelé?
Előzmény: Törölt nick (16251)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16253

Ja. Sajna akkor oberwart van tervben, de a rót manó sokat károg akkor felejtős lesz.

Főleg ha jövő hátvégén gipszbe rakják,mert megint terepre megy.

 

Elsejés hétvégén Ti Igalba mentek?

 

Előzmény: temprás (16246)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16252

Nem rinya ez öcsisajt, csak gondoltam mások is olvasnak bennünket és lehet szivesen megnézik. Neked amugy is drága mert csak a 14 ojros labanc placc a jó.

 

Ha akarsz menni kipróbálhatjuk, csak azon a környéken biztos lehet vadkamperolni is. Mellesleg 20 százalék kedvezményt adnak az MHKK klubtagságira.

 

Majsára elmentem. Évek óta terveztem. Szép volt jó volt, mert együtt volt a társaság. Aztán ennyi.

Egyszer néhány év múlva ha a lurkók nagyobbak lesznek nyáron amikor a nagycsúszdák is üzemelnek még elmegyek, mert akkor tuti jobb.

 

 

Előzmény: Törölt nick (16247)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16251

Ez nagyon kirááály!Jól ráragadtam:-)))

A legjobban az a stellplatz tetszett ahol a villanypóznára felraktak egy parabolát és alul ott volt vagy 5 csatlakozó meg  3 villanydugalj...

Előzmény: Alkapánó (16250)
Alkapánó Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16250
Nem rég regisztráltam a német meinwomo.net oldalon, így elérhető Európa több ezer leállóhelye térképpel, leírással, fotókkal...

caerleon Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16249
1-2 hónap aztán visszacsatolna minket a sógorékhoz és benne lesz a belföldi prospektusba... nem kell itt fáradozni :)
Előzmény: Törölt nick (16248)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16248

Esetleg akit érdekel.Ez egy osztrák lista amiben benne van a Hallstatt.(Caerleonnak)

 

http://mitglied.multimania.de/womosp/womo_SP_A.asc

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16247

Most már végképp nem értelek!Akkor minek írtad be?

Mert milyen ez a kemping,hogy te ilyenekért nem fizetsz?Mennyivel rosszabb,mint a majsai amelyik hiperkedvezményes áron többe került fürdőbelépővel,mint ez?

Hát ez ám félelmetes nem a medve :-))

Ráadásul a környék tele van látnivalóval nem úgy ,mint majsán!

Előzmény: Crvoyager (16239)
temprás Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16246
Az Május 2. hétvégéjén lesz, amikor a Patyi jön.
Sok a meló, meg a villanyos témához nem igazán tudok hozzá szólni.
Előzmény: Crvoyager (16244)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16245

Nem semmi nyitási akció az esztergomi praktikerben. Első kétszáz vevő plüss macit és müanyag vödröt kap ajáéndékba. Ennek örömére reggel ötkor már 150-n álltak sorba, hogy megkapják. Megérdemlik.

 

Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16244
Azt hittem azért nem irogatsz mert a Patyival kamperolsz.
Előzmény: temprás (16236)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16243
Hát igen. El is döntöttem, valahogy csak szétszedhető a csatiban a kanóc és a negativot meg a pozitivot kicserélem 1.5-re. Az elvileg már kényelmesen birja a hűtőt. Vastagabb nem megy mert a beforrasztós tüskébe nem fér bele.
Előzmény: GPS (16241)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16242

Hát igen. Arra jó lesz, hogy elkerüljem a hasonló szitut, mint anno az előző voyimmal .

Kibontottam a csomagtartó kárpitot, hogy az elődöm által bekábelezett plusz hifi vezetékeit kiszedjem,mert ott lógtak a padlón. Olyan jól sikerült, hogy a kábelkötegelővel együtt az ABS jeladót is elcsiptem.

Néhány nap mulva indultam volna aztán világit a visszajelző. Ijedtség szemeim előtt lebegő pénztárcámból távozó ötezresek stb-stb.

Budapestre fel komputert olvastatni. 6000ft az olvasás és kb 3000ft Pest másik végébe az ut.

Szaki ráköt, majd közli hogy rossz a hátsó jeladó. Árajánlat uj jeladóra 180 ezer, bontottra 40 ezer.

Megköszöntem aztán hazajöttem és ujra szétszedtem a hátsó kárpitot és megkerestem az elvágott jelvezetéket.

Szóval ezért is kell, meg olyan jól néz ki.

Előzmény: macimoci (16234)
GPS Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16241

Nézd: az hogy melyik szélhámos cég, hogyan veri át a dolgozót - az még nem módosítja az elektrotechnika törvényeit.

Mondok egy példát: ezrével árultak olyan bikakábeleket a különféle boltokban, amelyek kivül vagy 6 mm-es átmérőjűek voltak ugyan - de bennük a réz-kanóc alig volt vastagabb 1 mm-nél. Vastag műanyag, minimális réz.

És még az se volt becinezve a krokodil-csipeszbe, csak úgy betolva, lazán.
Beszarás, mi? A 100-150 Amperhez - 1 mm-es drót. Fasza, ugye?

Közlekedési fényeknek éppenséggel elég lehet az 1mm - na de tápvonalnak...hát már elnézést kérek.
Egyébként, az 1,5 mm -es drót már elég sokat kibír, mondjuk egy akkutöltést azt biztos.
.
Előzmény: Crvoyager (16240)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16240

Hát Te hitetlen vagy, de pl a 7/13 átforditóban 1 mm-es a vezeték. vagy a kocsim 7 polósó aljzatához a köteg 1.5mm-es.

Na most a németeknél a 13-as csati amiben szét tudod szedni a nagy fogyasztókat nincs gond. Itt a gondot és ezért beszélgetünk róla a 7 polósó aljzatunkban egy helyre kötött (hűtő,pl akksi töltés,fogyasztók ) okozhat meglepetést. Főleg ha figyelembe veszed annak terhelhetőségét.

 

Azért köszi a táblicskut gyorsan elmentem.

Előzmény: GPS (16237)
Crvoyager Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16239
Nem csak az olcsósága miatt irtam. Ilyen kempingért nem szokásom fizetni, mert vadban is megoldható.
Előzmény: Törölt nick (16235)
GPS Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16238

Kicsit összeborította a táblázatot a Fájerfox, talán így áttekinthetőbb:

Átmérő.........Keresztm.....Terhelhető
Ø 1,0 mm.....0,8 mm2.......6,3 A
Ø 1,5 mm.....1,8 mm2.....14,1 A
Ø 2,0 mm.....3,1 mm2.....25,1 A
Ø 2,5 mm.....4,9 mm2.....39,3 A
Ø 3,0 mm.....7,1 mm2.....56,5 A
.
Előzmény: GPS (16237)
GPS Creative Commons License 2010.04.25 0 0 16237

"Azt saccoltuk, hogy mondjuk max 4 Ampert bír a drót és csati. Ha nagyobb akkor füst lehet és büdi."


Nehogy megaharugdj rám, de nekem erről az a hasonlat jutott eszembe. Az hogy

"valakinek a házán recseg-ropog a tetőszerkezet - de nem azon agyal, hogy azt megjavítsa - hanem inkább szögvasból-zártszelvényből összehegeszt egy ketrecet az ágya felé - hogy ha szakad a tető, ne nyomja agyon."

Olyan a világon nincs, hogy egy jármú-villanyszerelés ne bírja ki azt a normál terhelést, ami ott előfordulhat.
Olyan meg, hogy "4 Ampert bíró kör" - olyan meg pláne nincs.


Csak egy kis segédlet ahhoz, hogy értve legyek:

1 mm2 keresztmetszetű rézvezeték cirka min. 8 Amperre terhelhető - abszolút biztonságosan!.
De mivel mi inkább csak átmérőt tudunk mérni (nem keresztmetszetet) - ime pár példa:

Átmérő Keresztm. Terhelhető
Ø 1,0 mm 0,8 mm2 6,3 A
Ø 1,5 mm 1,8 mm2 14,1 A
Ø 2,0 mm 3,1 mm2 25,1 A
Ø 2,5 mm 4,9 mm2 39,3 A
Ø 3,0 mm 7,1 mm2 56,5 A

Egy normál (6,3-asnak nevezett) csúszópapucs akár 30 Ampert is röhögve átvisz - ha megfelelően szoros.
Én egyszerűen nem hiszem el, hogy egy járműben 1 mm átmérőjű vezetéket használtak volna - mert ennél bárhol vastagabb kell legyen. Tápvonalon meg pláne.

Egyébként még a nagyon lemerült akku is csak egy bizonyos ideig vesz fel nagyobb töltőáramot, de olyan nincs, hogy azt mondjuk egy 1,5 mm átmérőjű vezeték ne vigye át.

A leválasztás természetesen kell - erre párezer forintért lehet kész kütyüt kapni - ezzel nem érdemes szarozni.
.
Előzmény: Helem (16216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!