Egy kolléga kapott egy fali fűtőpanelt egy 400-500W teljesítményben amit feltett egy kisebb helység falára plafonjára akárhova.
A helységben van egy klasszikus csillárkapcsolás MM falvezetékkel a csillárig ami egy 2 áramkörös UFO lámpa.
Szerette volna megoldani hogy ne kelljen baszakodni a vezetékbővítéssel hanem meg lehessen oldani azt hogy a csillárkapcsolóból megbontás nélkül lehessen kapcsolni a világítást vagy a fűtőpanelt úgy hogy nem menjen a kettő egyszerre s teljesítmény miatt.
A probléma megoldva maga kitervelte és megcsinálta olyan alkatrészekből ami egy menő villanyszerelő otthonában van.
A feladat az hogy hogyan?
A méretekkel ne foglalkozzunk most mert ha nincs otthon olyan lehet venni kisebbet belőle. Az elkészült dolog kívülről nem látszik olyan mintha nem is lenne.
Az elv a lényeg.
Nincs rádió, vagy SONOFF, nem eletronika, klasszikus villnyszerelő feladat.
Ja, csak az a baj, hogy ez a te esetedre nem vonatkoztatható, mert a te helyesírásodat speciel nem kifogásolta senki. Te magad fogalmaztál úgy, hogy "helytelen helyesirásom", és én írtam később, hogy az automatikus helyesírásellenőrző mindenütt ott van, tehát azt nem igénybevenni szándékos.
Itt a
- fórumosok által vélt, vagy a
- szándékolt, vagy a
- valódi jelentésekkel van baj, illetve mindhárommal. Ezt kifogásolták. Például senki nem érti, minek kellett a vén Steimetzt megfogatni a sírjában. A kísérő vezeték fogalmára többen rákérdeztek, hiába. Ésígytovább.
Tudtok e ajánlani olyan műanyag csövet védőcsőnek, 20mm-es, ami egyenes(elég 50cm hosszú), és a teherbírása megfelel pl egy symalen vagy hasonló 20mm-es védőcsőnek.
Hogyne károsodhatna, ha a megengedettnél kisebb ívben hajlítod. Az ív "hosszabb" oldalán az ér, erek nyúlni fognak, csökken a keresztmetszet. Nagyobb keresztmetszet esetén nem tud nyúlni, szinte "lapos" lesz a kábel annyira összepréselődnek az erek. A megengedett ívben hajlított kábelnél is esélyes, hogy a hosszabb íven hajló erek elmozdulnak a köpenyben.
A sarokba két ívvel tudsz bekanyarodni, úgy hogy ne törjön. Az első ívvel bekanyarodsz a sarokba, úgy hogy ott függőleges legyen a kábel, a másik ívvel pedig rákanyarodsz a másik falra. Tehát a két fal között, a sarokban lesz egy kis függőleges szakasz, és ez ívben megy át a vízszintesekbe mindkét falon.
Réz vezeték jobban bírja a hajlítgatàst mint az alu. Nyugodtan meghajlíthatod 90 fokban is. Csak ne túl sokszor, de gondolom ha elsőre nem is, harmadjàra sikerül eltalàlni a megfelelő ívet és azt ki fogja bírni!
Majd el felejtettem, egy két fontos infó lemaradt. Új falon kívüli kapcsolóval is teszteltem, azzal sem oldódott meg a probléma, pedig az két sarkú kapcsoló volt, tehát az se játszhat, hogy csak a nullát szakítom meg
Tanácstalanul állok egy probléma előtt. Egy régi raktárhelység meglévő két kültéri lámpáját cseréltem le két ledes fényvetőre. Mindkét lámpát külön külön egy falon kívüli kapcsoló üzemeltet. Azonban a probléma ott jelentkezett,hogy lepakcsolt állapotban is egy minimálisan világítottak a ledek. Kimértem 50V feszültség volt a kábelben megszakított áramkör esetén. Régi alumínium vezetéket és fut mindenhol, befolyásolhatja ez ezt a problémát? Hozzá teszem 3 fázis van a területen. Valahol esetleg még lehet törve a régi alumínium kábel, és a feszültséget átvezetné?
Amit még furcsálltam, hogy 244-245V feszültség van egységesen az egész komplexumban, csak csak 5-6%-al magasabb feszültség van. Vagy ez normálisnak tekinthető?
A kulcsszó: maurerpfanne / mörtelpfanne. A "pfanne" az németül a serpenyő (amiben főzöl a konyhában, sok étterem nevében is szerepel). Ami a hivatalos németben a "pfanne", az vagy bajor, vagy osztrák tájszólásban: "pfandel", kiejtve fandel. Ebből lett a magyar nyelvben a fándli.