A gyari navigaciokban van mindenfele kisegito dolog, amivel pontosabba teszik a navigaciot. Peldaul jelvesztes eseten a kerekek fordulatabol plusz egy giroszkopbol antennajel nelkul is kepes valamennyire kovetni az utvonalat.
Ez azonban majdhogynem teljesen felesleges. A parkolohazakban ugyis a "Kijarat" jelet kell kovetni, alagutakban meg ritkan van keresztezodes. Mas helykeen a jelvesztes eselye kicsi -- az elmult idokben negyfele GPS-vevot hasznaltam (mindegyik a 20 ezer forintos kategoria, tehat semmi extra), es ha mar felallt a rendszer, egyszer sem vesztettek jelet.
Praktikus szempontokbol nem lehet az onallo PDA-iGO parost megverni, dehat a gyari kijelzo szep :-)
Nekem mondjuk eszembe nem jutna ennyi penzt kiadni egy sima kijelzoert.....
bocsi, h fabiaskent irkalok ide :-), de nekem is van gyari navi az autoban, latom ez a tema mostansag...
ez az iGo-s dolog biztosan jo lesz, de tenyleg gaz, h igy elvesziti egy csomo funkciojat, nem 'beszel' a kerekjeladokkal, stb, raadasul nem olcso.
Becsben es par masik ny.europai varosban remekul mukodik a gyari rendszer, hibatlan. nem hiszem el, h vmi ugyes programozo nem tudja megoldani a dolgot... Mo. terkep-adatbazis van tobb fele is, "csak" meg kene fejteni, h milyen formatumban van ez elrejtve a gyari rendszerben. de lehet, h hulyesegket beszelek! :-)
meg ha nem keves penzbe is kerulne a dolog, sztem lennek itt egy paran, akik aldoznanak erre. nem ismer vki ilyen emberket? annyi ugyes ember van...
NEM játszik le audio CD-t. (nem csak tapasztalat) Szívesebben adnék 160 ezret egy CD-ért. Nem vicc! Egy dolog, hogy rakhatok be még egy antennát, meg bíbelődhetek a távirányítóval, de ha AUX-ra teszem akkor nincs rádió sem CD tár sem semmi. Tehát két megoldás válaszható: elsőben felnyálazok egy PDA-t a szélvédőre amit másra is tudok használni, de nem szép.(kb. 50-90e) Másodikban pedig beszerelem a kütyüt, jampizok a távirányítóval és ha szeretnék zenét hallgatni közben, faragok egy CD-s rádiót a kesztyűtartóba. (vicces) (kb. 160e+50e) Hát ennyi.
Közben megtudtam, hogy kb. 160.000Ft lesz az ára az iGO Limousine navigációs rendszerének.
Azt lenne fontos tudni, hogy mindenképp szükséges-e az MFD gyári navigációhoz CD-tár, audio CD lejátszásához.
A kérdés azért merül fel, mert a gyári leírások szerint maga az MFD nem tud audio CD-t lejátszani, viszont egyszer egy telefonos érdeklődésre a Porsche Hungária (!) azt mondta, hogy önmagában is képes rá.
Ez azért is fontos, mert amennyiben szükséges az további kb. 55.000Ft-al (CD-tár ára) növelné a rendszer beépítésénék költségét.
Martinéknál még nem tudnak pontosat mondani, de nagyon rövid időn belül lesz már náluk is és akkor vállhatnak érdekessé a dolgok!
Igaz nem lesz olcsó mulatság, de ha az ember hosszabb távra tervez az autóval szerintem megéri és ha eladja a Superbet(ami nálam jó sokáig nem fog bekövetkezni) akkor beleteszi a következő Superbjébe.-:)
A német gyártók még idővel sem fognak kelet európa térképekkel "kinlódni", szerintem.
Új fejlemények vannak a gyári navigációs rendszerhez építhető magyar nyelvű és részletes Magyarország térképet (és sok egyéb országot) is tartalmazó navigációs rendszerről, az iGO Nav NGo Limousine-ról!
2007. június 9-én termékbemutatót tartott a Nav NGo Kft. a Hungaroringen és állítólag hamarosan értékesítési forgalomba is kerül a termék.
Tudjátok, - aki esetleg még nem ismerné az eszközt - ez az, a rendszer, amelyet a gyári navigációs rendszerhez, illetve annak képernyőjéhez lehet kötni (lásd. mellékelt fotó), anélkül, hogy a műszerfal "művészi" kreációját megzavarná; továbbá magyar nyelven és Magyarország térképpel kényezteti a vezetőt.
A részletek, mint ár és a forgalmazás pontos kezdete még nem tudható pontosan, de akit érdekel a dolog az kísérje figyelmmel akár a gyártó hivatalos honlapját (http://www.navngo.com/hu/company/index.php) vagy az igényesebb és szakszerű szervíz-viszonteladókat, mint például a Martin Car Audiót (http://portal.martincaraudio.hu/).
Ja, igen és addig is lehet gyűjteni.
(a gyári MFD navigációs egység utólagosan kb. 155.000Ft, míg az iGO rendszere min. 150.000Ft lesz)
Köszönöm az információt, a héten sikeresen lebonyolítottam az üzletet a kobetuningnál. Kicsit szégyeltem is magam, mert a telefonon emlékeim szerint 11 ezret beszéltünk meg, de ott kiderült, hogy mégis 12-ről volt szó. Na mindegy, holnap remélem újra szép lesz az asszony kocsija.
Fejből nem tudom, de le van írva a kezelési útmutatóban, megnézem Neked nincs. VIGYÁZZ, ha még esetleg változó (30e) kijelzésen van, a kézi visszaállításnál átvált fix 15e-re. 60e-es szerviznél egy laza (lusta) mozdulattal így b*szták el az enyémet!
Ami, így hirtelen eszembe jutott, hogy ha a bontóban nincs Superb tükör, akkor érdeklődj úgy, hogy Passat tükör, mert az 1996-os VW Passaton elvileg ugyanaz a tükör van.
Segítséget szeretnék kérni valakitől. Tegnap este szerencsétlenül leesett a falról a tetőboxom épp a SuperB-em oldalára. Kisebb kár keletkezett, de a legfontosabb, hogy letört a jobb oldali tükör. Nem teljesen sérült, de a kaszni és a tükör testet összekötő öntvény eltört. Erre lenne csak szükségem, de sehol nem tudnak adni, mivel bontóban is kevés, vagy egyáltalán nincs SuperB-hez alkatrész. Szerintetek az Oktávia tükör jó lehet hozzá? ( 2005-ös évjárat, motoros, fűthető, de nem elektromosan behajtható)
Nem, ez egy meterenkent parszaz forintos kromcsik-matrica, amit tekercsben lehet kabni a Homasitaban :-)
De nem valami jo minoseg, nehez egyenesen felragasztani, raadasul az UV-sugarzas miatt csak kb 1-1,5 evig szep, utana megmattul, a hajlitasoknal kitoredezik.