Hány mp-enként vagy percenként kell jelezni azon a készüléken, és akkor mit csinál, ha elfelejted?
Csak úgy átülsz a metróhoz? Aztán majd a villamos jön? :-) Fő a változatosság!
A Gacsaj Pistát nem ismerem,de sok sikert neki.
Egyébként már filózom azon,hogy ha lejár a 2 évem átmegyek metrót vezetni.(Ott csak napi max 4 órát lehet dolgozni)
Ráadásúl a pénz is jobb.de ha valaki másként tudja az most szóljon,mielött hülyeséget csinálok.
Akár én is lehettem volna és is szemüveget hordok,de én most augusztus közepéig szabin vagyok.Már annyira vártam a szabit,hogy az utolsó nap utolsó kanyarjában elfelejtettem sifázni,késöbb meg a megállót néztem el fél méterrel.(Remélem a menetdiagrammot nem fogják kivenni:))
Szia!
Szuper a topicod, itt leszek rendszeresen én is. Nem HÉV-ezek, de szeretem, mint minden sinen gurulót, és van cimborám, aki szintén Csepelen vezet, voltam már nála néhányszor "peronozni".
Mint egy ovisnak annyira tetszik mindig!
:))
Valószinű,hogy augusztustól a csepeli HÉV vonalon az utolsó Boráros térre érkező vonatnak (23:43) vissza kell mennie üres szerelvényként Csepelre,mert a Duna-házban lakó milliomos tagokat éjjelente zavarja a vonat légsűritője.
(Az nem zavarja őkez,hogy a Soroksári úton éjjel-nappal forgalom van)
Arról már nem is szólva,hogy tudták hová költöznek.
Annó az utastájékoztató berendezés hangerejébe is belekötöttek.
Csereberélni nem nagyon lehet.Ha akarsz vezetni más vonalon is,akkor arra a vonalra vonalismereti vizsgát kell tenni.
Ilyenkor azon a vonalon,ahová eredetileg jelentkeztél,ott vagy főállásban.A másik vonalon pedig besegitő státuszban leszel.
A besegitő 600 Ft-ot kap óránként,de havi 2-3 szolgálatnál többre nam vezényelnek.
Mégegyszer elnézést kérek mindenkitől a késői válaszokért,de általába hetente 1-2 alkalommal van időm a gép elé ülni!
Köszi. És a járatok között lehet csere-berélni is az embereket, vagy az engedély csak egy viszonylatra szól? Szóval ha pl. Te vagy mondjuk a csepeli vonalon, áttehetnek pl. a gödöllőire, vagy oda külön pl. "pályaismereti" tanfolyam kell?
Helló mindenki!
Bocs,hogy csak most válaszolok,de a gépem elszállt a múlt vasárnap és csak mostanra lett kész.
A tanfolyam 6 hónap.A tanfolyam elött aláiratnak veled 2 évet.Egyébként a tanfolyam dija 200.000 Ft,de mivel aláirsz két évet ingyen van.Ha kilépsz a 2 év letelte után,akkor időarányosan ki kell fizetned a tanfolyamot.
Egyébként a HÉV-ek pályaszámozásának van egy érdekes logikája:
Ha a motorvonat páros pályaszámának az utolsó két számjegyétmegfelezed,akkor megkapod a pótkocsi pályaszámának az utolsó két számjegyét.
Figyeld meg: 833-617-834
34-et elosztod kettővel és kijön a 17.
És mivel az MIXA-k pótkocsi száma mindig 6-al kezdődik egyértelmű,hogy 617
Ez az összes szerelvénynél(MX,MXA-nál is))igy van.
825-613-826
Látod ezt nem tudom,de ma megnézem.
Ha a kocsiszin mellett álló 612-es pótra gondolsz,akkor az elviekben szalonkocsinak van megőrizve.A motorkocsijait (823-824) már 1998-ban leselejtezték.
Nincs róla egyéb infóm,de lehet hogy viszik ezt is bontóba.
Nem tudod, Cspelen a 825-6xx-826 szerelvénynek megmaradtak a zöld falai az ajtók mellett? Áll Csepelen hátul a gazban egy MIX pótkocsi, neki mi lesz a sorsa?
Hát én sem tudom,de az autók elé is ugyanúgy kimennek a külömbség annyi,hogy az autónak rövidebb a fékútja.Kiváncsi lennék,hogy vajon egy 160-200km-es sebességgel száguldó InterCity elé is igy kisétálna.(Az a gyanum,hogy igen)
Itt a CD,holnap este elküldöm mindenkinek aki kérte!
Ma,majdnem sikeres gázolást hajtottam végre Pesterzsébeten.Egy idős nő majdnem elém tolta babakocsiját unokástól.
Láttam,hogy nem figyel,rásipoltam,erre megtorpant a babakocsit meg elengette (persze gurult a sinekre)
Sikerült megállni,ekkor le ku@va anyázott.
Na,ilyen a kulturált közlekedés Budapesten 2002-ben.
Filatorium = selyemcérnázó üzem, működött a 18 sz. vége 19. század eleje között, a később róla elnevezett gáttól északra. Forrás: Bp. lexikon, Bp. Akadémiai K. 1973.