Egy kis segítségre volna szükségem... jelenleg egy 2006-os Mitsubishi Lancer boldog tulaja vagyok.. minden szép és jó, szervizbe csak a kötelezőre kell bejárni.. csak az elmúlt napokban közelebbről is sikerült szemügyre vennem egy ilyen tényleg csodaszép 607-est. Egyszóval "belehabarodtam" igaz nem tudom, hogy egyáltalán melyik az a kivitel 2.2hdi, 3.0 tiptronic stb... amelyik kevésbé szervízigényes. Mint már az egyik előttem hozzászóló leendő 607-es tulaj is ugy én is hozzáteszem, hogy tisztában vagyok vele ezek az autók bő 8-9-10 évesek.. és nyílván az állapotuk nagyon eltérő hiszen nem mindegy ki, hogy hajtja... Szóval örülnék neki ha valaki kicsit segítene a döntésben, melyik volna a jobbik választás hosszabb távon.? Esetleg ha oda kerül a sor, hogy megnéznék egy két autót akkor valamelyik tapasztaltabb fórumozó eljönne-e velem.. No nem ingyé..:)
Most már zárom a mondókámat kicsit hosszúra sikeredett... :S
Esetleg van valaki itt köztetek aki éppen megválna tőle?.. ;)
Köszi a tájékoztatást, de szerintem nem minden motorhoz ilyen a pálca. Nekem például teljesen más a formája és a színe is. De azért megnézem, nehogy ilyen történjen az enyémmel is.
Bocsi ezt el rontottam rendesen mellényúltam na még egyszer.
Hali minden 607 kartársnak!
Szóval visszatérve az előbb leírtakhoz amit sikerült nem kijavítani helyesírásilag véletlen rá nyomtam, hogy be linkelje bocs:-)......
Akkor újból felhívom minden 607-es kartárs figyelmét a gyári nívópálca hibájára és ha netán már valaki járt így és írt a forumban erről a típushibának tűnő dologról, akkor előre is elnézést kérek. Szóval csináltam képeket a régiről és az új (gagyinak tűnő) gyári nívópálcáról, ha valaki esetleg felfedezni vél a sajátján repedéseket, azonnal cserélje, mert a darabok akár bele is hullhatnak vagy eshetnek a motorba vagy rosszabbik esetben a nívópálca lemenő csővének belsejét akár el is tömítheti !!!!!
A képek.
Remélem felfedezni vélitek az anyagminőség külömbségét, az új olyan, mintha horgászbotból levágott üvegszálas darabból csinálták volna azért én úgy gondolom, hogy egy ilyen kategóriájú autóhoz a gagyi nem dukál, persze nem tudom, de amikor a kezemben fogtam nem volt túl bizalomgerjesztő, még fogásra sem. A végét már le sem mertem fényképezni :-) Szóval hová tartunk, ha a gagyi kiskategóriás autók szintjére süllyedünk, ha az ilyen gyárinak mondott gagyival lepnek meg a márkakereskedésekben. Szépen fokozatosan úgy érzem a jó anyagok kivételével a gyári alkatrészek helyett (mert változtat a gyár a fém helyett műanyagot ad, nem akarok más márkát írni, de gondoljon mindenki arra amire akar) a végén még lesz egy alsó kategóriás kocsim, fém helyett műanyag, értitek?
Következő a Veszprémi márkaképviselet szervíz részét nagy ívben kerüljétek, mert az úgymondott szakemberek (komoly) :-) egy egyszerű lámpamosó hibát nem tudtak megcsinálni, és már majdnem szétszedték szegény kocsit, s nem jöttek rá a hibára. Komputeren is minden oké, akkor mi lehet, miért nem működik a lámpamosó, biztos a motor, de ők csak egyben tudják adni 30.valahányszázezerért nah mondom, akkor nem locsolok húsvétkor vele :-) Képzeljétek bontóban a nagy motor 10.000.-ft a kicsi 5000FT, gondoltam megnézem én is mi lehet a gond, 20 Amperes biztosíték !!!!!! Ez van :-)
Felhívnám figyelmetek ha esetleg még valaki nem írt vagy nem tapasztalta a következő talán (típus hibára utaló baj) még pedig a nívópálca felsó szilikonos gumitömítés elöregedésére és szétmálasára gondolok én így jártam de ídőben sikerűlt orvosolni a hibát de sajnálatos módon rossz tapasztalattal vagyok a veszprémi peugeot szervíz elátásával és szakemberek hozzáálásával is meg is kérdőjelezném a hozzáértésüket és pancserságukat azt későbiekben meg osztom veletek de térjünk vissza az előbbi hibára.
Hát kösz a vidit, már majdnem elfelejtettem,miért voltam úgy oda annak idején a 607-ért.
A kinézett kocsiról így fotó alapján tényleg nem lehet mit mondani, hacsak annyit nem, hogy nyilván külföldről hozták be, így az előélete kicsit nehezen kereshető. Viszont úgy látom a gyári szőnyeg van még benne elől, ami némiképp igazolhatja a benne levő km-t.
A motor szerintem strapabíró kipróbált szerkezet, kötelező szíjcserékkel nagy bajod nem lehet vele. Ha alapjáraton dízelesen kopogó hangja van, az viszont hibás hidrotőkékre, hiányos kenésre utal - cserés, és elég borsos egy garnitúra belőle.
Ha folyamatosan világít a motor checklámpa a műszerfalon, akkor katalizátortól kezdve bármi, viszont ha egyáltalán nem világít beindításkor, akkor gyanakodj, hogy kivették az izzót :-) (persze a középső kis kijelző azért mutatja)
Sajnos bármi nyűgje lehet egyébként, mindenképpen érdemes egy szervízben feldugni a computerre, és felmérni az állapotát.
A futómű érzékeny és nehezen állítható (a hátsó is külön!), ha kímélni akarod a gumikat, ne mulaszd el a beállíttatást.
Köszönöm a válaszokat! Tudod már rég szeretnék egy ilyen autót! Tudom,hogy nem fiatal és azt is tudom,hogy majd költenem kell rá! Csak ugye az nem mindegy,hogy mennyit is! Ezalatt azt értem,hogy nem szeretném már az első héten vízpumpát vagy trafót cserélni ha nem muszáj! Ez lenne a 11. autóm! És igen be kell vallanom,hogy ez lenne a legkomolyabb is! Nagyon jó ez a fórum és remélem nemsokára én is BÜSZKE tulajdonosa lehetek egy pözsi 607 nek! Még egyszer köszönöm,hogy reagáltál a kérdéseimre! Balesetmentes nép napot mindenkinek! Surfeek
Nehéz így képről megmondani, látni kellene élőben is. Talán annyi, hogy nincs benne szerintem gyári xenon.
Hibaforrás lehet: ablakemelők (nekem még szerencsére nem volt vele gondom). Egyébként bármi :)) Érdemes megnézni a szokásos dolgokon kívül a futóművet, hogy milyen állapotban van. Elég puha, ezért jobban eszik benne az alkatrészeket a hazai utak.
Fogyasztásról: Nekem a vegyes fogyasztás 11,4l (ebben van város és autópálya is)
Sziasztok! Én még nem tartozom közétek,de bevallom már nagyon szeretnék!
Most szeretnék venni egy peugeotott de nem vagyok vele tisztában,hogy milyen hibákat is kellene keresnem benne! Nem egy mai gyerek és kilométer is van benne bőven! Kíváncsi lennék rá,hogy menyit is eszik vegyesen és mik lehetnek a fő fő hibái és mire is kérdezek rá!
szia. engem érdekelne a felnid ha persze megvan még. létszi uzenj vagy csörges. tores1@citromail..hu tel: 0620 346 0 346 deha valakinek van 17 felni az is érdekel. köszi
Total 5W-30-ból van egy speciális, ami nem köti meg a kormot és ezáltal kiméli a FAP szűrőt.
Ha leereszted a használt olajat nem ragad meg a kezeden egy rondjal le lehet törölni.
Szervizben anno ezt ajánlották, www.formula3000.hu -n kapható olcsó pénzért.
Persze az 5W-30 én álláspontom szerint már motornak annyira nem kedvez.
Egy lényeg van 10e olajcsere, persze lehet erre mondani bármit ez hülye. De én sokat megyek az autómmal és meg lehet kérdezni pár embert, aki szintén sokat megy és szakszervizbe a rendes 20-30-40e periódus szerint cserélik az olajat, hogy milyen problémái voltak 100e km fölött. 10e km-nél, akinek van füle az meghallja, hogy a turbonak is más a hangja.
Jó példa, Lagunák nagyon turbó zabáló gépegységek. Volt egy orvosnak újonnan vette nagyon sokat használta városba szolid emberke volt és 90e turbo kakukk.
Én 160e km-mel adtam el halálba volt tuningolva hajtottam is és turbonak és motornak se volt semmi baja. Természetesen a tuning egyéb alkatrészeket megevett, de hát valamit valamiért (bakok, difi futóműalkatrészek).
Amúgy szerintem és a márkaszerviz szerint is 5W-40 kell a 2.2 HDI motorba. Az 5W-30 kicsit hígabb, és amúgy is jön a nyár. Én mindig 5W-40-et tettem bele, nem is evett egyetlen decit sem soha. Amúgy sok jó olaj van, az ELF is az.
Nem szeretnélek befolyásolni olaj ügyben, csak elmondom amit hallottam. Egyik ismerősöm akinél lehet kapni Castrol olajat is, mondta hogy nagyon szar a minőségük. Továbbá van két szerelő ismerősöm aki szintén mondta, hogy nem igazán jó minőségűek ezek az olajok. Nem konkrét típusra, hanem úgy általában a Castrol-ra mondták ezt.
Egyébként én meg azt mondom, hogy motorfüggő. Én a dízelbe az ELF olajat használom. A benzinesekbe (a 607-be is) pedig a Mobil1 Synt-et. Egyszer volt benne Total Quartz 9000, azt például ette egy kicsit. Szóval minden kocsiban máshogy viselkednek az olajok.
Köszönöm, de engem csak a gyári érdekel. Felvette velem az Attila a kapcsolatot ( aki megvette a felnit tőled ) mert neki nem lett jó! Talán megegyezünk:))
5x108 mindegyik, tehát jónak kell lennie, ET szám lehet picit más, de nagy eltérése nem lehet. Még agy méretet tudnék elképzelni esetleg másnak, de akkor meg kell tehermentesítő gyűrű vagy a felniből kell kiesztergálni megfelelő átmérőre (bár kétlem az újabbaké kisebb lenne).
Nekem a peug.-nál mondták mikor szemet vetettem a másik(szebbikk) típusú gyári 17-es felnire.Ha jobban belegondoltok láttatok már gyári faceliftes felnit az első modelleken, mert én egyet sem............