Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pajaci Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16038

50km BP-től autópályán, ha írsz mailt, adok címet telefonszámot. Másoknak is...

Előzmény: anegytech1 (16037)
anegytech1 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16037

Szia! Örülök, hogy ennyiből megúsztad, megkérdezhetem, hogy hol csináltattad? Nem árt tudni, mert én más árakkal találkoztam a közelemben, pedig sok helyet megnéztem.

 

Nekem a full polír önmagában 20-22ezer + 8-10ezer a waxolás, tehát a full polír+wax már elvisz bő 30ezret és nem a legdrágább helyre viszem, sőt, ez még az olcsóbbik fajta. Ha ehhez hozzáveszem 5 elem fényezését, nem hiszem, hogy az 20ból kijönne. Nem beszélve arról, hogy nekem a két tenyérnyi lakatolást két doblemezen 200-300 ezerért vállalták volna, azért csináltam végül magamnak.

 

De azért leírhatnád, hogy hol csináltattad, mert ha végül nem tudom megcsinálni, akkor ennyiért megérné. Főleg, hogy a saját autómon is kellene egy elemet fényeztetni. Amit egyébként fényező csinált, de csak 1 réteg bázisig jutott el, lakk sincs rajta (de ezt meg ugye nem vettem észre időben).

Előzmény: pajaci (16035)
pajaci Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16036

A jobb első ajtót az előző gazdája festette, a valóságban nem látszik különbség, a fénykép érdekes módon más árnyalatúnak mutatja.

Előzmény: pajaci (16035)
pajaci Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16035

Cserélt más színű bal első ajtó kívül-belül festve. Mindkét oldali küszöb cserés volt, azok telibe. Bal első sárvédőn tenyérnyi lakatolás, jobb hátsón kettő. Első hátsó lökhárító alatti műanyagelemek tenyérnyi foltokban vedlettek több helyen. Csomagtér tető és üveg találkozásánál 100Ft-osnyi rozsdapúp. Felpolírozva az egész kocsi. 50ezer volt cakkompakk.

Szóval nem százezrek.

 

 

 

 

Előzmény: anegytech1 (16031)
anegytech1 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16034

Elnézést, hogy ennyit írok, de közben megkérdeztem a cégtől is, hogy mi a véleményük. Azt írták, hogy 7-14 nap után tehetem ki időjárási körülményeknek és hogy ha nincs meg a 20°C, akkor nem keményedik ki 24 óra alatt. Azért ez érdekes. Mert oké, hogy a teljes kikeményedés akár hetekig tarthat, de hogy eső sem érheti 1-2 hétig, azt nehéz lesz megoldani :(.

anegytech1 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16033

Ja, és még a csomagtérajtó, amin volt két folt és az alja, amit javítottam, mert rozsdásodott. Ez plusz egy elem. Tudom, hogy ez gány meló, én sem kedvtelésből csinálom és tudom, hogy nem lesz a legszebb, de a rozsdánál jobb azért. Csak most nem tudom, hogy mennyire szívtam meg, ha rossz lakkot kaptam.

Előzmény: anegytech1 (16031)
anegytech1 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16032

A leírásban a teljes kikeményedésre 8-14 napot írnak 20°C-on. Most kb 15 fok volt, éjszaka hűvösebb. 12 óra után elvileg szerelhető, de ez nem volt az, mert még az ujjlenyomat meglátszott rajta. Részletesebb leírás nincs hozzá. Ma kíváncsi leszek rá, remélem, nem szívom meg nagyon.

 

Esetleg ismeritek ezt a lakkot? Lehet, hogy melléfogtam? :(

Előzmény: anegytech1 (16030)
anegytech1 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16031

Lehet, hogy le kellett volna venni a lököst, de nem számítottam rá, hogy így járok, azt hittem, hogy bírni fogja az esőt egy nap után :(.

 

Elemenként 25 ezer. Van első és hátsó lökhárító, ezen kívül a két első sárvédő alja. Az már 4 elem, ami 100ezer minimum. Tudom, hogy az én életem lenne egyszerűbb, ha fényezőhöz vinném, de most ez van, segítségből megcsinálom.

 

Ennél a lakknál elvileg egybe van töltve a két komponens, és kifújáskor aktiválódik az edző. Felráztam alaposan, mást nem kellett csinálni.

Előzmény: no_holy_shit (16027)
anegytech1 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16030

Ezt a lakkot használtam: http://www.carcolor.hu/shop/hu/2k-spray-termekek/1592-2k-szintelen-lakk-spray-fenyes-400ml.html

 

Nem volt 20 fok, ez lassíthatja a száradást. A leírás alapján ez 2K-s spray, azért ma megnézem, hogy milyen lesz, mire hazaérek.

Előzmény: Stetten (16026)
Mafia05 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16029

De jó áruk van. Szinte mindegy melyiket veszem meg.

Stetten Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16028

a lakknak a neve volt 2K vagy valoban 2K volt? ha 2K volt akkor összeeresztetted a 2 komponenst??

Ez nekem is megfordult a fejemben, de nem tértem ki rá, mert gondolom csak elolvasta a használati utasítást...

Előzmény: no_holy_shit (16027)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16027

1, miert nem vetted le a lökös?

 

" mert nem akar (tud) százezreket rákölteni fényezésre"

elemenkent 25eFt (van ahol olcsobban, de azt most nem firtatom) fenyeznek. elso hatso lökös eseten legyen 40eFt (mennyisegi kedvezmeny cimen)

 

lakk altalaban 1h utan jonak kell lennie

 

a lakknak a neve volt 2K vagy valoban 2K volt? ha 2K volt akkor összeeresztetted a 2 komponenst??

Előzmény: anegytech1 (16025)
Stetten Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16026

Szia!

 

Nekem az nem kerek a történetben, hogy ha 2K-s lakot használtál, annak 24 óra elteltével semmi nem szabadna hogy ártson, és ki kell keményednie. Semmi alatt értsd oldószert vagy esövizet. 1K-s lakkok szoktak nedvesség hatására fehéredni.

Előzmény: anegytech1 (16025)
anegytech1 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16025

Sziasztok!

 

Nemrég lefújtam egy Focus zöld-metál lökhárítóját, amit javítani kellett. Színre kevert metál bázis sprayt és 2K spray lakkot használtam. Tudom, hogy a fényezők ettől kiütést kapnak, de azért szeretnék néhány tanácsot kérni.

 

Első problémám, hogy nem tudom teljesen fedett helyen csinálni, csak egy beállóm van. Már szidom magam, hogy ezt bevállaltam, de apámnak akarok segíteni, mert nem akar (tud) százezreket rákölteni fényezésre, csak azt szerette volna hogy ne legyen túl csúnya. Viszont én szívok vele rendesen, de már nekikezdtem...

 

Szóval a beállóból sajna kilóg a kocsi (kombi), ezért egyszerre csak az elejét vagy hátulját tudom csinálni. Megcsináltam az elejét. "Szép" narancsos lett, de takar és a szín is passzol.

 

A második problémám az elsőből ered: miután megfordultam a kocsival, hogy csináljam a hátulját, jött az eső. Ekkor már 24 óra eltelt a lakkozás után, gondoltam, nem lesz gond. Ahol megálltak az esőcseppek, kifehéredett a lakk. Agyérgörcsöt kaptam, de miután kisütött a nap, ezek a foltok is eltűntek. Ezután elővigyázatos voltam, ezért letakartam fóliával. Majd jött egy rohadt nagy vihar, így a fólia alá is befolyt a víz, ahol pedig a fólia rátapadt a lakkra, ott ismét fehér lett, ami ismét visszazöldült, viszont a lakk felülete rücskös lett.

 

A kérdésem az volna, hogy mennyi idő kell a lakknak, hogy ne ártson neki az eső? Illetve alapvetően normális az, hogy egy napi száradás után ilyen hatással van rá a víz? Vagy valamit elronthattam?

A most még gondolom nem teljesen kemény lakkot hogyan tudnám kijavítani ott, ahol ilyen rücskös, foltos lett? Szürke dörzsi majd ismét lakk jó lehet? Csak ha a víz ilyen hatással van a még firss lakkra, akkor nem tudom, mennyire örülne a vizes csiszolásnak :/.

 

Másik kérdésem a narancsos felületről szólna. Olvasgattam itt a fórumon, többnyire azt olvastam, hogy 2000-es papírral kellene óvatosan megcsiszolni, majd polírozni. 2000-es papírom van, de gyakorlatom és polírgépem nincs. Ha már a fényezést gányolom, legalább a polírozást szakemberre bíznám. A "fényezés" végeztével elvinném az egész autót políroztatni. Kérdés az, hogy ha elviszem egy céghez políroztatni, akkor ott meg tudják-e oldani a narancsos réteg elsimítását, vagy nekem előtte mindenképp érdemes lenne 2000-essel megcsiszolni és utána vinni a polírozóhoz? Illetve mennyi időt kellene várni a csiszolás/polírozás előtt?

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.04 0 0 16024

Nagyon szépen köszönöm az értékes segítséget! Elmentettem amit javasoltál alapozó, és üregvédő anyagokat, ha eljutok a kivitelezésig, küldök fotókat. További szép napot kívánok!Üdv, Gyula

Előzmény: bádogember86 (16023)
bádogember86 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16023

Szia! Na jó, nincs harag... ;)

 

Szóval. 

Fogod és kivágod mondjuk az ajtó alját, próbálj minnél kissebbet. A váz részét kipucold tiszta fémig, értelemszerűen ahol kéri ott foltozni is kell. Megcsinálod a foltot, próbálgatod, illesztgeted és ha már passzol akkor alapozhatod a többé ki nem látszó részeket. Én egy ajtó alját pl élben szoktam illeszteni és végig varrni de mivel hogy neked nincs valami nagy rutinod így számodra marad a peremezés. Sokat segít ez a kis merevítés amit maga a peremezés ad és persze tud minek támaszkodni a folt széle is. 

Jelen esetben én a foltot peremezném meg mert így könnyebb alapozót vagy viaszt juttatni a két réteg közé a gravitációnak köszönhetően. Magyarul; ajtó alja levág, a vágás hátsó részéről a sorját gondosan eltávolítjuk, elkészítjük a foltot, peremezzük és illesztjük. Ha minden tuti akkor alapozás majd hegesztés. 

Nekem pl Würth peremezőm van amibe ha koppig betolom a lemezt akkor 13mm-es peremet tud csinálni. Mindíg kb 15mm-el nagyobb foltot készítek hogy legyen rendes peremem. A peremet is meg szoktam fújni hegeszthető alapozóval de csak akkor ha jó minőségű mert ha nem valami minőségi akkor csak "fröcskölni" fog hegesztés közben. 

A hegesztés az megint egy másik kérdés hogy ne nyújtsd meg annyira a borítást hogy egy napig egyengetned kelljen. 

Álltalában pozícionálom a foltot és nagy közöket hagyva végig fűzöm. Ilyenkor még lehet kicsit egyengetni és összesimítani az anyagokat. Utána felezem a közöket és így tovább. A lényeg hogy minnél messzebb hegessz az elöző hegesztéshez képest, így kissebb az esélye egy nagyobb nyúlásnak. Esetleg ha fut gyári él a folt közelében akkor célszerű ahoz a legközelebb illeszteni mert ott a legnagyobb a borítás szilárdsága és könnyebb is lesz összedolgozni hegesztés után. 

A lényeg hogy nem szabad kapkodni! Hagyj egy kis időt hűlni a hefteknek. Van aki csak összefűzi és a maradék rést cinnel tölti föl. Teljesen mindegy csak legyen eldolgova a rés mer a gitt gyakran beszívódik a résbe vagy éppen elreped a sok csapkodástól és ha nincs végig összehegesztve/cinezve akkor idővel szépen kirajzolódik a vágás sugara. Köszörülés is sokat számít, ha nekiesel a klasszikus köszörűkorongal és kissebb részenként haladsz akkor szintén nagy eséllyel hevíted túl az anyagot. Inkább ajánlom a "lepke" tárcsákat. 40 től indúlj neki és mondjuk egy 80-al fejezd be. Bátrabb, nagyobb mozdulatokkal dolgozd el a varratokat így kevesebb lesz a keletkezett hő is. Ha kész akkor hátulról amennyire tudod tisztísd meg a varratot és amennyire csak tudod fújd a két anyag közét ki alapozóval. Valamennyi rés úgy is lesz, én bőven meg szoktam locsolni hogy had csorogjon be a kialakult kis "zsebbe", ilyenkor segít hogy a perem felfelé néz=a gravitáció az anyagot befelé tolja. 

Fényezés után persze jöhet egy jó adag üregvédő ami szintén faszán beül majd ebbe a kis árkocskába. Nyílván ha a borítás lett volna peremezve akkor a perem lefelé nézne és így esélytelen lenne oda bármit is befújni. 

Remélem tudsz belőle hasznosítani valamit, ha bármi kérdésed van akkor nyugodtan jelezz. ;) 

Előzmény: Törölt nick (16011)
diessel Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16022

Akkor engem jol  behuztak :D

Előzmény: Atti6909 (16021)
Atti6909 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16021

Ez a Mirka van nekem is. Szerintem az utolsó darabot vettem meg 5E Ft-ért.

Előzmény: Paco155 (16018)
Atti6909 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16020

Voltam Kecskeméten. 4cr lakkgyalu van, 22E Ft. 

diessel Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16019

igen ez az.

Előzmény: Paco155 (16018)
Paco155 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16018
Előzmény: diessel (16017)
diessel Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16017

linkeld már be amit találtál

Előzmény: Paco155 (16015)
diessel Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16016

boltba vettem nem netröl

Előzmény: Paco155 (16015)
Paco155 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16015

Linked van? Mert én csak 16000-ért találok.

Előzmény: diessel (16014)
diessel Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16014

Én  Mirka-t vettem 11500 -

Előzmény: Mafia05 (15993)
Paco155 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16013

Egy ekkora méretű, és tömegű dobozt 10 euro alatt szoktak küldeni Németországból, de természetesen nem tudok semmit biztosra mondani, írni kell nekik a levélcímükre, hogy mennyi az annyi - és utána eldönteni. Vagy ha van kint ismerősöd....

Előzmény: Mafia05 (16012)
Mafia05 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16012

Csak még kérdés mennyibe van itt.

Előzmény: Paco155 (16009)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16011

Szia! Ne haragudj, hogy ismét zavarlak, de lenne egy kérdésem! Anno a régi iskola és gyakorlat módszereivel barkácsoltam a lemezeket, soha fel nem merült olyan kérdés, hogy belepiszkáljak nagy (ráadásul látható) felület foltozásába, most viszont, szükség lenne a dologra. Adott egy ajtó borítás, és egy hátsó sárvédő, melyek a külső jegyeik alapján foltozásra szorulnak. Miként oldható meg a dolog? Ha kivágom a sérült részt, és peremezem azt is meg a foltot is, kivitelezhető úgy? Vagy kedvezőtlen ilyen esetekben a peremezés? Ha ez a módszer működhet, mivel nincs körbe hegesztve, hogy védhető a lemezek közötti rozsdásodás?

Előzmény: bádogember86 (15973)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.03 0 0 16010

A gyorsacélt már próbáltad, az nem bírja a gyűrődést? Szerintem kérj egy esztergályostól egy rossz HSS kést, és teszteld le. Ha működik a dolog, olyan formát alakíthatsz,ami csak tetszik.

Előzmény: Mafia05 (16008)
Paco155 Creative Commons License 2017.05.02 0 0 16009

És abból a videoból amit linkeltél 12 ezer körül?:

 

https://www.carvice-shop.de/de/lackinstandsetzung/zubehoer-36/lackhobel.html

 

Előzmény: Mafia05 (16008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!