Pesterzsébettel kapcsolatban:
Pesterzsébeten a vágányokat a Soroksári út felől kell számolni.Az 1-3 vágány tároló vágány a 4.vágány megy Vágóhidra az 5.pedig Ráckeve felé.
Igy,ha a 4.vágányról Vágóhidra a 5.vágányról Ráckevére akarunk vonatot meneszteni nem kell váltót állitani.
Más: Sajnos a kocsiszin és köztem harci helyzet van itt Csepelen nem tudok intézni semmit Üzemlátogatás ügyében,de Ráckevén meg tudakolom,hogy mi a helyzet.
Éljen a Szentendrei Zöldvillám, gyermekkorom sztárja :-)
Mostani kiskorú rokonaim is rögtön megnyugszanak, ha beígérek egy kis hévezést, vasárnap délutáni programként :-)
Ugyanis a Pestszenterzsébeti állomáson az Állj-jelző helyett a vonat a felvételi épületen túl áll meg, arról már nem beszélve, hogy bemondják, Vágóhídig közlekedő vonat érkezik a 4.vágányra...ehhez képest bejárt az elsőre...(Julius 28.vasárnap 11:06)
Igen, ismerem Malmost is, bár nem annyira. de az biztos, hogy nem olyan, mint az én ex főnököm. De nem akarok írni semmi roszat róla, mert nincs értelme. Már nem a főnököm, és azt csinál, amit akar, nem érdekel:)
Helló mindenkinek!
Örülök,hogy ha már én nem tudok minden nap itt lenni,legalább ti itt vagytok.
Tytalus ex-kolleg a szivemből beszél,amikor a pénzt hozta fel oknak,amiért kilépett,arról már nem is beszélve,hogy állitólag a Sándor Pistával nem lehetett jóban lenni.
A mi főnökünk (Malmos László) egy tök yo fej manus csak az a baj,hogy fogalma sincs arrol,hogy a helyettesei játszák a kiskirályt a háta mögött.
Apropó,Szentendre.
A vágányzár első napján jöttem le a 29-es busszal a Kolosy térre.Arra gondoltam innen be megyek a Batyira HÉV-vel,de csak gondoltam.A megállóban szembesültem a véres valósággal miszerint nem jár a HÉV.
(Ami a HÉV pótlón van,az eszméletlen.)
FOMA: A sok jelző a dunahid elött a pályaiv miatt van.200 méterről a jelzőre való folyamatos rálátás nem biztositott.
A legdurvább vonalszakasz ilyen szempontból aGödöllői. Mogyoród után Gödölő irányába olyan szakaszok vannak, hogy biztos nem lesz veseköve annak aki ott utazik. Ezen a vonalon csinálják azt, hogy csak toldoznak-foltoznak, ahol már épp széthullana a szerelvény, vagy kidőlne a sín, oda tesznek egy sebesség korlátozást, aztán 20-40 méterenként javítgatnak a pályán. Uoljára Kerepesnél ügyködtek valamit.
Ilyen szempontból talán a Csepeli van leginkább rendben.
Még valami: biztos emlékszel, az Árpád-híd és Filatorigát között a legutóbbi felújításnál sikeredett betenni egy éles kanyart az Árpád híd felé vezető részen. Ez mi volt?
nem fog változni a menetidő. Marad 38 perc.
Régen fa talpfák voltak. Ma már beton. Ahol most fa talpfák vannak, azok is le lesznek cserélve, ha vágyányfelújítás van.
Minden vonalon van egy olyan forda szám, ami alapján a beosztás készül, ami az utolsó, és az első járatot istartalmazza. Ennek azonos a járművezetője.
Pl. Csepelen eddig az egyik éjszakás forda vezére a Borároson aludt a szerelvényen, és kezdett reggel. Asszem augusztus közepétől kell rezsijáratban (üresen) visszamenni Csepelre aludni.
Azért a járműveken is sok múlik! Szerintem ezek az NDK szerelvények sokkal rosszabbul türik a pályahibákat, mint a régi MVIII,PXV kocsik. Igaz ezeket már csak nosztagiában lehet kipróbálni néha, de igen észrevehető és meglepő a különbség, hogy a régi szerelvény sokkal kevésbé ugrál a ugyanazon a szar pályán mint a mostaniak.
1988-89-ben még utaztam a ráckevei vonalon menetrendszerinti MVIII+PXV szerelvénnyel is. Kár hogy nem maradt meg belőlük egy tiszteséges szerelvényre való :-(((
Miniszter, egyértelműen a pálya állapota a ludas. Nagyon rosz állapotban van a pálya. Rengeteg a vízzsák, a kisebb-nagyobb sínhiba. Éppen ezért újítják mostanába szinte minden nyáron.
Én naponta használom a szentendrei hévet és hát tényleg minden viszonylag OK lenne: sűrűség, járművek belső állapota, de hát a "menetminőség" tényleg katasztrófa: ráz nagyon, ez miért van: sín vagy járműprobléma áll a háttérben?
Más:
Régebben volt olyan, hogy este elmentem modjuk 22-felé és kora reggel (kb. 4.30) jöttem haza ugyanazzal a vezetővel, akivel este. Akkor egész éjjel, amikor nem járt a hév, "ügyeletben" volt vagy esetleg ilyen volt a beosztás hogy késő estére kora reggel következett?
Nos, több oka is volt, hogy kiléptem. Egyfelől a pénz játszott közre, másfelől meg a T. Üzemvezető úrral ( Sándor Pistike) is fasírtban voltam. Nem olyan volt, mint mikor kezdtem. Akkor még szerettem bejárni, lazább volt sokkal, nyugisabb.
Hogy miért? Nem is tudom. Talán azért, mert közel volt. Meg a kíváncsiság is bennem volt, milyen lehet egy ilyen nagy monstrumot vezetni.
Minden bizonnyal változni fog. Bár az Árpád-hídnál, ahol most cserélnek, ott nem olyan lényeges. Kint volt a 40-es tábla, de mivel a megállóba halad be, úgy sem megy ott már 40-eel. Azért cserélik a pályát, mert tényleg baromi nagy vízzsákok voltak. Ha esett egy kis eső, baromi nagyokat dobott a járgányon.
Milyen szakszavakra emlékszem:)) Mondjuk csak fél éve léptem ki:)
No, annyira nem vagyok HÉV mániás, bár egy kicsit a vezetése hiányzik. Ugyan is a Szentendrein voltam járművezető, amíg ki nem léptem. Szóval valamennyire van közöm a HÉV-hez.
Gondolom a rálátási problémák miatt, jó kis jobbos ív van ott, a végében pedig védöcsonka nélkül lesz a 2 vágányból egy, így elönyös a fedezöjelzö elött megállni, ha az vörös :-) Ha jól emlékszem, már egyszer volt ott egy baleset. Régen.
A múlt héten kimentem Ráckevére. Több, mint 10 éve nem járta arra, eléggé leromlott azóta a vasút. (Képek hétvégén.) Ami feltűnt, hogy visszafelké a Ráckevei-Duna előtt van egy előjelző, két ismétlő és egy főjelző, mindez kb. 200 méteren belül. Mire szolgál ez a sűrű telepítés?
Hát ritkábban netezek mint mondjuk Jülius 1 elött.
Csak arra sporolok,hogy kiköhögjem a 25000 ft-ot Chelloéknak.
A videót egy tárhelyre fogom felrakni.Annyira tuti volt a CD,hogy megkockáztattam azt irni,hogy nálam van.Nos a kollegám visszajön a szabiról a jövő héten a CD-vel együtt.
MINISZTER: A sifára gondolsz???
Menet közben egy pedált kell nyomva tartani.Átlag 15-20mp-nyi időközönként kigyullad a sifa lámpa,ilyenkor a pedált fel kell emelni,majd ismét lenyomni.Ha 3mp-en belűl a járművezető nem reagál,akkor elkezd csörömpölni a sifa csengő.Ha még ezután sem pedálozol,akkor azt a vonat úgy értékeli,hogy cselekvés képtelen vagy és magától vészfékezést hajt végre.
Újítják fel a hév vonalát Szentendre felé és erről nem ír ide senki?
Tegnap ott jöttem el, és a Filatorigátnál egy Csörgő (M41 21xx) állt a síneken. Kár, hogy visszafelé már sötét volt ahhoz, hogy lefotózzam...
Hány mp-enként vagy percenként kell jelezni azon a készüléken, és akkor mit csinál, ha elfelejted?
Csak úgy átülsz a metróhoz? Aztán majd a villamos jön? :-) Fő a változatosság!
A Gacsaj Pistát nem ismerem,de sok sikert neki.
Egyébként már filózom azon,hogy ha lejár a 2 évem átmegyek metrót vezetni.(Ott csak napi max 4 órát lehet dolgozni)
Ráadásúl a pénz is jobb.de ha valaki másként tudja az most szóljon,mielött hülyeséget csinálok.
Akár én is lehettem volna és is szemüveget hordok,de én most augusztus közepéig szabin vagyok.Már annyira vártam a szabit,hogy az utolsó nap utolsó kanyarjában elfelejtettem sifázni,késöbb meg a megállót néztem el fél méterrel.(Remélem a menetdiagrammot nem fogják kivenni:))
Szia!
Szuper a topicod, itt leszek rendszeresen én is. Nem HÉV-ezek, de szeretem, mint minden sinen gurulót, és van cimborám, aki szintén Csepelen vezet, voltam már nála néhányszor "peronozni".
Mint egy ovisnak annyira tetszik mindig!
:))
Valószinű,hogy augusztustól a csepeli HÉV vonalon az utolsó Boráros térre érkező vonatnak (23:43) vissza kell mennie üres szerelvényként Csepelre,mert a Duna-házban lakó milliomos tagokat éjjelente zavarja a vonat légsűritője.
(Az nem zavarja őkez,hogy a Soroksári úton éjjel-nappal forgalom van)
Arról már nem is szólva,hogy tudták hová költöznek.
Annó az utastájékoztató berendezés hangerejébe is belekötöttek.
Csereberélni nem nagyon lehet.Ha akarsz vezetni más vonalon is,akkor arra a vonalra vonalismereti vizsgát kell tenni.
Ilyenkor azon a vonalon,ahová eredetileg jelentkeztél,ott vagy főállásban.A másik vonalon pedig besegitő státuszban leszel.
A besegitő 600 Ft-ot kap óránként,de havi 2-3 szolgálatnál többre nam vezényelnek.
Mégegyszer elnézést kérek mindenkitől a késői válaszokért,de általába hetente 1-2 alkalommal van időm a gép elé ülni!
Köszi. És a járatok között lehet csere-berélni is az embereket, vagy az engedély csak egy viszonylatra szól? Szóval ha pl. Te vagy mondjuk a csepeli vonalon, áttehetnek pl. a gödöllőire, vagy oda külön pl. "pályaismereti" tanfolyam kell?
Helló mindenki!
Bocs,hogy csak most válaszolok,de a gépem elszállt a múlt vasárnap és csak mostanra lett kész.
A tanfolyam 6 hónap.A tanfolyam elött aláiratnak veled 2 évet.Egyébként a tanfolyam dija 200.000 Ft,de mivel aláirsz két évet ingyen van.Ha kilépsz a 2 év letelte után,akkor időarányosan ki kell fizetned a tanfolyamot.
Egyébként a HÉV-ek pályaszámozásának van egy érdekes logikája:
Ha a motorvonat páros pályaszámának az utolsó két számjegyétmegfelezed,akkor megkapod a pótkocsi pályaszámának az utolsó két számjegyét.
Figyeld meg: 833-617-834
34-et elosztod kettővel és kijön a 17.
És mivel az MIXA-k pótkocsi száma mindig 6-al kezdődik egyértelmű,hogy 617
Ez az összes szerelvénynél(MX,MXA-nál is))igy van.
825-613-826
Látod ezt nem tudom,de ma megnézem.
Ha a kocsiszin mellett álló 612-es pótra gondolsz,akkor az elviekben szalonkocsinak van megőrizve.A motorkocsijait (823-824) már 1998-ban leselejtezték.
Nincs róla egyéb infóm,de lehet hogy viszik ezt is bontóba.
Nem tudod, Cspelen a 825-6xx-826 szerelvénynek megmaradtak a zöld falai az ajtók mellett? Áll Csepelen hátul a gazban egy MIX pótkocsi, neki mi lesz a sorsa?
Hát én sem tudom,de az autók elé is ugyanúgy kimennek a külömbség annyi,hogy az autónak rövidebb a fékútja.Kiváncsi lennék,hogy vajon egy 160-200km-es sebességgel száguldó InterCity elé is igy kisétálna.(Az a gyanum,hogy igen)
Itt a CD,holnap este elküldöm mindenkinek aki kérte!
Ma,majdnem sikeres gázolást hajtottam végre Pesterzsébeten.Egy idős nő majdnem elém tolta babakocsiját unokástól.
Láttam,hogy nem figyel,rásipoltam,erre megtorpant a babakocsit meg elengette (persze gurult a sinekre)
Sikerült megállni,ekkor le ku@va anyázott.
Na,ilyen a kulturált közlekedés Budapesten 2002-ben.
Filatorium = selyemcérnázó üzem, működött a 18 sz. vége 19. század eleje között, a később róla elnevezett gáttól északra. Forrás: Bp. lexikon, Bp. Akadémiai K. 1973.
Köszi a Hév-topicot tetszik. Csak azt nem tudom, hogy miért maradt meg az ellenkező oldalú közlekedés a gödöllői vonalon, holott azt minden más járgánynál, egyéb hévek, vagy kisföldalatti esetében átvariálták. A vonalat nem ismerőknek ez meglehetős balesetveszély.
Ja és még valami.
HÉV-et én nem nagyon használok (vidékiként elég nehéz...), de amikor arra jártam számomra értelmezhetetlen volt a Filatorigát név. Erre most olvasom, hogy az Filatori-gát. Márcsak az a kérdés, hogy mi az a Filator/filatori. :-)))
A CD-t holnap vagy kedden megkapom és küldöm.
Mr Cyber: Szoktam olvasni a weboldaladat,sőt a HÉV-es oldalt már a munkahelyemen is népszerűsitettem.
OFF
Sajna mindenkinek csomagos vagyok,úgyhogy augusztus 1-ig korlátoznom kell a netezést,de minden este (hacsak nem vagyok éjszakás) itt vagyok 23 óra után.
Hi!
Én is komálom ezeket a jószágokat, úgyhogy gyakran fogok előfordulni ebben a topicban. Referenciának itt van a honlapom HÉV-történelemmel foglalkozó része:
Apropó van lesz egy 2-3 perces TV hiradó felvételem a Boráros téren 1978 április 13.-án történt HÉV szerencsétlenségről.Akit érdekel az szóljon és emailban elküldöm.
Bocs!Tényleg 86-os a pályaszáma,nem tudom honnan jött ez a 93.
Hogy Szentendrén mi újság azt nem tudom,de legutóbb Dunaharasztin a kocsiszin mélyén láttam tigrist.
Úgy gondolom,hogy a jobbnál-jobb villamosos és vonatos fórum után jöjjön egy HÉV-es is azon emberkék számára,akik ezért vannak oda.
Magamról csak annyit,hogy Budapesten élek,22 éves vagyok és az egyik HÉV vonalon vagyok forgalmista ill.besegitő járművezető.