Csak akkor játsza az mp3-at ha a neve után oda van írva magán a lejátszón: "Symphony MP3", ha nincs akkor csak sima audiót játszik.Általában 2006 közepétől tették bele az újabbakat.
> > Afejlesztésükhöz ért, a tuningolásukhoz nem. Ennyi a történet.
> Ez azert nem ket teljesen kulonallo dolog.
Nem, de nem is teljesen ugyanaz. A BME VIK-n végeztem, oszt mégse vagyok programozó. :) Vágod? :)
Nem azt mondom, hogy nem tud magasabb nyomást beállítani vagy MAP-ot átírni, de nem is onnan közelíti meg, nem is ugyanolyan szemlélettel... a hiányzó ilyen irányú tapasztalatról nem is beszélve.
Meg egyáltalán, nem is akarta a "másik oldal" szempontjait nézni. :)
A 2005-ös gyári Symphony CD-s rádió tud alapból MP3-at? Próbálom szóra bírni, de vagy ez nem tud MP3-at, vagy a lemez nem OK, noha DVD-lejátszóban ill. PC-s CD meghajtóról lejön róla az MP3 gond nélkül. Változott a Symphony CD-s rádió 2005 óta?
Afejlesztésükhöz ért, a tuningolásukhoz nem. Ennyi a történet.
Ez azert nem ket teljesen kulonallo dolog.
A cikkben is, es a forumos hozzaszolasaiban azt allitotta, hogy a beszallitok altal garantalt hatarertekekig mar a fejlesztes soran felhuzzak az autokat. Tovabb is lehet huzni, es bizni abban, hogy a beszallitok tekintelyes rahagyassal szamoltak, de azert az mar -- kockazat. Nem arrol van szo, hogy aki rahuz egy tisztesseges 20 szazalekot az autora, annak masnap eltorik a feltengelye. De a matematikai eselye lenyegesen magasabb. Azt hiszem, ezt konnyu belatni.
Mindenki maganak donti el, mi mennyit er meg neki.
Nekem volt egy 1.8T-m, aztan egy 2.2 dCI-m, mind a ketto remekul tuningolhato, de en nem nyultam hozzajuk. Derus, boldog oregkort is ert meg mind a ket motor :-)
A 130-150 lovas PD TDI gyári cuccaival (váltó, féltengely, hajtókar, dugattyú, szívósor, légtömegmérő, map szenzor stb.). És tudod, hogy miért? Azért mert azok gyárilag túl vannak méretezve.
Persze. A sima adagolos TDI-hez kepest.
De a PD TDI-k teljesen mas kovetelmenyeket tamasztanak, azokhoz mar nincsenek tulmeretezve.
Gondolom nagy tapasztalatod van a dízel autók tuningjával kapcsolatban.
Egyik szavaddal cáfolod a másikat.
Korábban írtad, hogy az adagolósok jól tuningolhatóak a PD-k viszont nem.
Ez csak részben igaz. Az adagolós TDI kurva jól tuningolható, a PD TDI szintén. A különbség csak annyi, hogy míg egy adagolósra vagyonokat kell elkölteni ahoz, hogy kihozz belőle 220 lovat, addig a PD-re elég ennek a pénznek a harmadát költeni.
Mondom ezt úgy, hogy nekem egy gyári teljesítménye duplájára húzott adagolós TDI-m van kb 220-230 lovas teljesítménnyel.
És tudod milyen alkatrészekkel van mechanikusan megerősítve???
Igen tudom. Egy kicsit nem a gumis beszél belőled? (csak vicc) Egyetértek a rendszeres nyomás ellenőrzés fontosságával, de a hibajelenség nélküli havi rendszerességgel történő gumisműhely látogatással nem. (nem a pénz miatt!!!)
Párszor elvittem ellenőríztetni (magán szorgalomból, nem mostanában) soha nem kellett korrigálni a centírozást.
Mint talan tudod, egeszen a legkozelebbi multig csendestars voltam egy gumis cegben. Foleg import, de van ket muhely is. Maganszorgalombol megtanultam kezelni a centrirozo gepet.
A centrirozas kenyes dolog, nagyon gyorsan elmaszik. Ez teny, ezen kar vitatkozni. Szerintem, mivel minimalis osszegrol van szo (ha mondjuk osszeveted a havi uzemanyagkoltsegeddel), nem erdemes ezen sporolni.
Nem szeretem a gumis műhelyeket mert: be kell jelentkezni. Azt sem tudom holnap mi történik nemhogy négy nap múlva 9ó15-kor. Ennek ellenére mindíg várni kell. Az eltöltött idő ezért sokkal több. Nagyon fontos továbbá, hogy a négy gumit egyszerre nem tudom elvinni, csak ha az ülésre teszem (amit nem szeretnék) de akkor ki kell szerelnem a két gyerekülést. Ez a dolog két autónál dupla szívás. Semmi értelme a költségek centizésének, pl. ha lekopik a hólánctól, majd 6-8e-ért felujítják de akkor is jobban jártam 2-3e-el. Így akkor cserélem amikor időm engedi, a két autó 1 óra alatt elkészül, de mivel precíz faszi vagyok ebbe bele számít a levett kerekek takarítása is. Szerintem! Párszor elvittem ellenőríztetni (magán szorgalomból, nem mostanában) soha nem kellett korrigálni a centírozást. Az viszont előfordult, hogy a csak a sarat kellett ki kefélni és máris jó lett. Közben megfigyeltem, hogy a rutinos gumisok először leszedik a régi sullyokat majd kitisztítják a felnit így amikor ráteszik az új fényes súlyt, olyan mint ha csináltak volna valamit.
Hátránya, hogy utántölteni csak gázzal szabad,és hogy kerekenként, szervíztől függően 1000-1500 Ft-ot kérnek érte, viszont a jobb gumisok adnak piros szelepkupakot )))
Erre a Gumikerdes topikbol vett idezettel reagalnek (45701):
A gumiabrocsot általában a minket körülvevő, belélegzett levegővel pumpáljuk fel. Ennek összetétele kb. 70% nitrogén és 30% oxigén. Azt mondják a gázt hirdető cégek, hogy ez nem jó, mert amivel pumpálunk abban víz, piszok és sok olyan dolog van ami árt a guminak.
Amit ők kinálnak abban nincsen oxigén és nincsen pára, tehát víz. Az oxigén és víz szerintük károsítja a gumit, tehát jobb ha nincsen a gumiban oxigén és víz.
A techikai kivitelezés úgy néz ki, hogy a gumit felszerelik a felnire. Ekkor ez tele van a körülöttünk lévő "szennyezett" levegővel. Erre rátöltik a gázt, tehát ideális esetben az oxigén tartalom 30-ról 15 %-ra csökken. Tovább csökkentés gyakorlatilag lehetetlen.
Szerintem: a gumit egyáltalán nem károsítja a belsejében lévő oxigén és esetleges víz. Ettől a belseje 100 évig lenne használható, míg a külsejét az UV sugárzás kb. 15-20 év alatt tönkre teszi, kikeményíti és elporlasztja.
Szóval, ha majd vákumban szereljük a guimikat, akkor elérhető, hogy a belsejében ne legyen oxigén, mely a hő hatására jobban tágul, mint a nitrogén.
A gyakorlatban verseny körülmények között volt mérhető a nyomás növekedés különbsége hő hatására, utcai autón nem mérhető.
A gáztöltés annak jó, aki eldja a gázt. Azt mondják, a gáz töltés nagyobb molekulákat tartalmaz ezért nem ereszt le a gumi.
Sok hülyeséggel lehet kábítani a Vevőt ez is olyan.
Már aki elhiszi.
A szerzo Pasztoy Tamas. Nem tegnap kezdte a gumis szakmat. Szerintem sokaknak remlik a Pirelli-Pasztoy cegnev...
Ne feledjük, hogy a dízelek közt az 1.9 PD TDi a legstrapabíróbb és legjobban tuningolást tűrő dízelmotor.
Ez egyaltalan nincs igy!
A Pumpe-Düse technologia problemaja, hogy oriasi nyomasok lepnek fel a befecskendezo-szivattyukon. Tobbletteljesitmeny kizarolag tobb uzemanyag elegetesevel lehetseges, tehat az eleve nagy terhelest kapo befecskendezoknek még tobb uzemanyaggal, meg nagyobb nyomason kell dolgozniuk.
A bekebeli "sima" TDI technologia valoban jol tunngolhato volt, de az ujabb PD mar egyaltalan nem az. A koltsegcsokkentes erdekeben raadasul ujabb alig-alig van tartalek a mechanikus alkatreszekben, a megnovekedo homerseklet-csucsok sokkal gyorsabban kifarasztjak az anyagokat.
- nem mindegy, melyik serul telen (padkára csuszas, hóval fedett kátyú, stb.), acelt kapsz masikat ujabb 10e-ért, vagy javítható, alu kb. duplája
Az acelfelni sokkal konnyebben serul. Az alufelni nemigen serul, legfeljebb torik, de ahhoz mar komoly erohatas kell. A peremserulesek viszont ugyanolyan tokeletesen javithatoak, mint az acelfelninel, igaz, a technologia dragabb.
- minden csere egyben ujabb centrirozast is igenyel: idő, pénz
Felevente amugy is kotelezo centriroztatni a felniket. Még soha nem lattam olyat, hogy ne kellett volna hozzanyulni egy felnin a sulyokhoz. (Gyakorlatilag egy nap alatt elmaszik a beallitas, de fel ev utan mar durva kiegyensulyozatlansag lep fel.)
Szerintem nem eri meg negy kulon acelfelnit tartani telre. Osszessegeben, sok ev alatt valoban megterulhet a hasznalatuk (a gumi fel-le szereleset nem kell kifizetni), de hogy az ev feleben ronda kerekeken jarjak....
A gumiszereles koltsegeinek megsporolasan kivul mas elonye viszont nincs az acelfelninek. Ha az elveszett disztarcsakat is beleszamoljuk, a hasznalatuk akar sokkal tobbe is kerulhet.
Viszont ha valaki tenyleg gyakran hasznal holancot, akkor megerheti az acelfelni, mert az alufelni tenyleg nem szereti a hagyomanyos, lancos holancokat, egySuperb-meretu alufelni felujitasa pedig 6-8 ezer ft.
Amióta bejött az országba ez a feltöltési forma, azóta használom/-tam az összes autómnál!
A lényge annnyi, hogy szinte nem reagál a környezeti és a menetközbeni (gumi )hőváltozásra, és mindíg ugyan annyi a keréknyomás.
A régi autómnál az egyik télen nem cseréltettem le a gumimat és 0,1 tizednél nem volt nagyobb nyomásváltozás. A sima levegős feltöltésnél 20-25 fok, külső hőmérséklet esésnél 0,5-0,8 bar nyomásdiferencia is lehet!
Hátránya, hogy utántölteni csak gázzal szabad,és hogy kerekenként, szervíztől függően 1000-1500 Ft-ot kérnek érte, viszont a jobb gumisok adnak piros szelepkupakot )))
Egy "kirándulás" adatai: Sajnos a gépet nem tudtam felkészíteni (lemosni, mert vízkorlátozás van nálunk) a nagy út elött, ezért az indulás előtt nem egyszer hanem kétszer jártam körbe. Meglett az eredménye, nem úsztuk meg "hiba" nélkül. Bocs a gyenge képekért, a lényeg azért látható.