Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Licsimi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1556
Add nekem :))))
Előzmény: zzoollyy (1555)
zzoollyy Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1555
Igen, az enyém is ilyen.-:)
Előzmény: bigjohni (1553)
Chris905 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1554
Előzmény: bigjohni (1553)
bigjohni Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1553
Van olyan?
Még nem láttam.
(Ma sikerült kicserélnem a kirándulás alatt kipurcant alkatrészt.)
Előzmény: zzoollyy (1552)
zzoollyy Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1552

Hali!

 

Csak akkor játsza az mp3-at ha a neve után oda van írva magán a lejátszón: "Symphony MP3", ha nincs akkor csak sima audiót játszik.Általában 2006 közepétől tették bele az újabbakat.

Előzmény: Ursa Major (1549)
bigjohni Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1551
Szerintem nem játszik MP3-at.
Előzmény: Ursa Major (1549)
Varshi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1550

> > A fejlesztésükhöz ért, a tuningolásukhoz nem. Ennyi a történet.

> Ez azert nem ket teljesen kulonallo dolog.

 

Nem, de nem is teljesen ugyanaz. A BME VIK-n végeztem, oszt mégse vagyok programozó. :) Vágod? :)

 

Nem azt mondom, hogy nem tud magasabb nyomást beállítani vagy MAP-ot átírni, de nem is onnan közelíti meg, nem is ugyanolyan szemlélettel... a hiányzó ilyen irányú tapasztalatról nem is beszélve.

Meg egyáltalán, nem is akarta a "másik oldal" szempontjait nézni. :)

Előzmény: stevie wonder (1546)
Ursa Major Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1549

A 2005-ös gyári Symphony CD-s rádió tud alapból MP3-at? Próbálom szóra bírni, de vagy ez nem tud MP3-at, vagy a lemez nem OK, noha DVD-lejátszóban ill. PC-s CD meghajtóról lejön róla az MP3 gond nélkül.
Változott a Symphony CD-s rádió 2005 óta?

üdv.
A.

Zolkobatyo Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1548

Magyarországon van adagolós tdi 300 lóerő körüli teljesítménnyel.

És pdtdi 250 loval és 600nm-rel.

Csak bírják ezek az alkatrészek.

 

 

De megint újat tanultam,mert azt nem tudtam,h a 2.2 dci jól tuningolható.

:-D

Egy lájtos chipptől széthullanak.

 

 

 

Előzmény: stevie wonder (1546)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1547

Nem arrol van szo, hogy aki rahuz egy tisztesseges 20 szazalekot az autora, annak masnap eltorik a feltengelye.

 

Bocsanat, termeszetesen főtengelyt akartam irni.

Előzmény: stevie wonder (1546)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1546

A fejlesztésükhöz ért, a tuningolásukhoz nem. Ennyi a történet.

 

Ez azert nem ket teljesen kulonallo dolog.

 

A cikkben is, es a forumos hozzaszolasaiban azt allitotta, hogy a beszallitok altal garantalt hatarertekekig mar a fejlesztes soran felhuzzak az autokat. Tovabb is lehet huzni, es bizni abban, hogy a beszallitok tekintelyes rahagyassal szamoltak, de azert az mar -- kockazat. Nem arrol van szo, hogy aki rahuz egy tisztesseges 20 szazalekot az autora, annak masnap eltorik a feltengelye. De a matematikai eselye lenyegesen magasabb. Azt hiszem, ezt konnyu belatni.

 

Mindenki maganak donti el, mi mennyit er meg neki.

 

Nekem volt egy 1.8T-m, aztan egy 2.2 dCI-m, mind a ketto remekul tuningolhato, de en nem nyultam hozzajuk. Derus, boldog oregkort is ert meg mind a ket motor :-)

Előzmény: Varshi (1544)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1545

A 130-150 lovas PD TDI gyári cuccaival (váltó, féltengely, hajtókar, dugattyú, szívósor, légtömegmérő, map szenzor stb.). És tudod, hogy miért? Azért mert azok gyárilag túl vannak méretezve.

 

Persze. A sima adagolos TDI-hez kepest.

 

De a PD TDI-k teljesen mas kovetelmenyeket tamasztanak, azokhoz mar nincsenek tulmeretezve.

 

 

Előzmény: Törölt nick (1543)
Varshi Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1544

> Egyebkent az Audi motorfejleszto reszlegeben osztalyvezeto.

 

A fejlesztésükhöz ért, a tuningolásukhoz nem. Ennyi a történet.

Előzmény: stevie wonder (1542)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1543

Gondolom nagy tapasztalatod van a dízel autók tuningjával kapcsolatban.

 

Egyik szavaddal cáfolod a másikat.

Korábban írtad, hogy az adagolósok jól tuningolhatóak a PD-k viszont nem.

Ez csak részben igaz. Az adagolós TDI kurva jól tuningolható, a PD TDI szintén. A különbség csak annyi, hogy míg egy adagolósra vagyonokat kell elkölteni ahoz, hogy kihozz belőle 220 lovat, addig a PD-re elég ennek a pénznek a harmadát költeni.

Mondom ezt úgy, hogy nekem egy gyári teljesítménye duplájára húzott adagolós TDI-m van kb 220-230 lovas teljesítménnyel.

És tudod milyen alkatrészekkel van mechanikusan megerősítve???

A 130-150 lovas PD TDI gyári cuccaival (váltó, féltengely, hajtókar, dugattyú, szívósor, légtömegmérő, map szenzor stb.).

És tudod, hogy miért?

Azért mert azok gyárilag túl vannak méretezve.

Előzmény: stevie wonder (1541)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1542

Nem győzőtt elnézést kérni és égett mint a rongy a szakmai tudásának hiánya miatt.

 

Erdekes, hogy neked ez jott ki.

 

Szerintem egyszeruen finomitott egy-ket kitetelen, hozzateve, hogy ezt a cikkben nem lehetett volna ilyen reszletesen leirni.

 

Hogy melyikunknek van igaza, azt barki eldontheti, a forum keresheto. Asszem Pöcs Gulyás a nickje.

 

Egyebkent az Audi motorfejleszto reszlegeben osztalyvezeto.

Előzmény: Zolkobatyo (1540)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.07 0 0 1541

Nem jol tuningolhato???

 

Ha a mechanikahoz nem nyultal, akkor nem lesz hosszu eletu.

Előzmény: Zolkobatyo (1539)
Zolkobatyo Creative Commons License 2007.08.06 0 0 1540

A totálcaros cikk szerzöjét meghívtuk dumcsizni a a dízel tuning forumba.

Nem győzőtt elnézést kérni és égett mint a rongy a szakmai tudásának hiánya miatt.

 

A cikkből az a kedvenc mondatom,h nyomatékot lehet chippel gyártani,de lóerőt aligha.

:-D

 

 

Előzmény: stevie wonder (1532)
Zolkobatyo Creative Commons License 2007.08.06 0 0 1539

Mindig tanul ujat az ember.

 

1.9 pd gyárilag 130-as toledom hogy lett 220 lo és 500nm????

Nem jol tuningolhato???

Hogy tudom elverni ezzel a nem jol tuningolhato autoval a fönököm 535d-jét(272 lo)?

hogy megy végsebességre ez a nem jol tuningolhato auto 260-at?

 

Előzmény: stevie wonder (1532)
bigjohni Creative Commons License 2007.08.05 0 0 1538
OK.
Nyilván futásteljesítménytől függ nem pedig időtől.
Előzmény: stevie wonder (1537)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.03 0 0 1537

Havonta nyilvan hulyeseg centriroztatni, de azert kerekcserekor, tehat ugy felevente bizony erdemes raszanni azt a par ezer forintot.

 

 

Előzmény: bigjohni (1536)
bigjohni Creative Commons License 2007.08.03 0 0 1536
Igen tudom.
Egy kicsit nem a gumis beszél belőled? (csak vicc)
Egyetértek a rendszeres nyomás ellenőrzés fontosságával, de a hibajelenség nélküli havi rendszerességgel történő gumisműhely látogatással nem. (nem a pénz miatt!!!)
Előzmény: stevie wonder (1535)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.03 0 0 1535

Párszor elvittem ellenőríztetni (magán szorgalomból, nem mostanában) soha nem kellett korrigálni a centírozást.

 

Mint talan tudod, egeszen a legkozelebbi multig csendestars voltam egy gumis cegben. Foleg import, de van ket muhely is. Maganszorgalombol megtanultam kezelni a centrirozo gepet.

 

A centrirozas kenyes dolog, nagyon gyorsan elmaszik. Ez teny, ezen kar vitatkozni. Szerintem, mivel minimalis osszegrol van szo (ha mondjuk osszeveted a havi uzemanyagkoltsegeddel), nem erdemes ezen sporolni.

Előzmény: bigjohni (1534)
bigjohni Creative Commons License 2007.08.03 0 0 1534
Nem szeretem a gumis műhelyeket mert:
be kell jelentkezni. Azt sem tudom holnap mi történik nemhogy négy nap múlva 9ó15-kor. Ennek ellenére mindíg várni kell.
Az eltöltött idő ezért sokkal több.
Nagyon fontos továbbá, hogy a négy gumit egyszerre nem tudom elvinni, csak ha az ülésre teszem (amit nem szeretnék) de akkor ki kell szerelnem a két gyerekülést.
Ez a dolog két autónál dupla szívás.
Semmi értelme a költségek centizésének, pl. ha lekopik a hólánctól, majd 6-8e-ért felujítják de akkor is jobban jártam 2-3e-el.
Így akkor cserélem amikor időm engedi, a két autó 1 óra alatt elkészül, de mivel precíz faszi vagyok ebbe bele számít a levett kerekek takarítása is.
Szerintem!
Párszor elvittem ellenőríztetni (magán szorgalomból, nem mostanában) soha nem kellett korrigálni a centírozást. Az viszont előfordult, hogy a csak a sarat kellett ki kefélni és máris jó lett. Közben megfigyeltem, hogy a rutinos gumisok először leszedik a régi sullyokat majd kitisztítják a felnit így amikor ráteszik az új fényes súlyt, olyan mint ha csináltak volna valamit.
Előzmény: stevie wonder (1531)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.03 0 0 1533

Hátránya, hogy utántölteni csak gázzal szabad,és hogy kerekenként, szervíztől függően 1000-1500 Ft-ot kérnek érte, viszont a jobb gumisok adnak piros szelepkupakot )))

 

Erre a Gumikerdes topikbol vett idezettel reagalnek (45701):

 

A gumiabrocsot általában a minket körülvevő, belélegzett levegővel pumpáljuk fel. Ennek összetétele kb. 70% nitrogén és 30% oxigén.   Azt mondják  a gázt hirdető cégek, hogy ez nem jó, mert amivel pumpálunk abban víz, piszok és sok olyan dolog van ami árt a guminak.

 

Amit ők kinálnak abban nincsen oxigén és nincsen pára, tehát víz. Az oxigén és víz szerintük károsítja a gumit, tehát jobb ha nincsen a gumiban oxigén és víz.

 

A techikai kivitelezés úgy néz ki, hogy a gumit felszerelik a felnire. Ekkor ez tele van a körülöttünk lévő "szennyezett" levegővel. Erre rátöltik a gázt, tehát ideális esetben  az oxigén tartalom 30-ról 15 %-ra csökken. Tovább csökkentés gyakorlatilag lehetetlen.

 

Szerintem: a gumit egyáltalán nem károsítja a belsejében lévő oxigén és esetleges víz. Ettől a belseje 100 évig lenne használható, míg a külsejét az UV sugárzás kb. 15-20 év alatt tönkre teszi, kikeményíti és elporlasztja.

 

Szóval, ha majd vákumban szereljük a guimikat, akkor elérhető, hogy a belsejében ne legyen oxigén, mely a hő hatására jobban tágul, mint a nitrogén.

 

A gyakorlatban verseny körülmények között volt mérhető a nyomás növekedés különbsége hő hatására, utcai autón nem mérhető.

 

A gáztöltés annak jó, aki eldja a gázt.  Azt mondják, a gáz töltés nagyobb molekulákat tartalmaz ezért nem ereszt le a gumi. 

 

Sok hülyeséggel lehet kábítani  a Vevőt ez is olyan. 

Már aki elhiszi.

 

A szerzo Pasztoy Tamas. Nem tegnap kezdte a gumis szakmat. Szerintem sokaknak remlik a Pirelli-Pasztoy cegnev...

Előzmény: Laslie (1528)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.03 0 0 1532

Ne feledjük, hogy a dízelek közt az 1.9 PD TDi a legstrapabíróbb és legjobban tuningolást tűrő dízelmotor.

 

Ez egyaltalan nincs igy!

 

A Pumpe-Düse technologia problemaja, hogy oriasi nyomasok lepnek fel a befecskendezo-szivattyukon. Tobbletteljesitmeny kizarolag tobb uzemanyag elegetesevel lehetseges, tehat az eleve nagy terhelest kapo befecskendezoknek még tobb uzemanyaggal, meg nagyobb nyomason kell dolgozniuk.

 

A bekebeli "sima" TDI technologia valoban jol tunngolhato volt, de az ujabb PD mar egyaltalan nem az. A koltsegcsokkentes erdekeben raadasul ujabb alig-alig van tartalek a mechanikus alkatreszekben, a megnovekedo homerseklet-csucsok sokkal gyorsabban kifarasztjak az anyagokat.

 

Reszletesebb info:

 

http://totalcar.hu/magazin/technika/turbotuning/

 

Ugyan a cikkbol nem derul ki, de a szerzo az Audi dizelek egyik konstruktore, Gyorben....

Előzmény: Chris905 (1507)
stevie wonder Creative Commons License 2007.08.03 0 0 1531

- nem mindegy, melyik serul telen (padkára csuszas, hóval fedett kátyú, stb.), acelt kapsz masikat ujabb 10e-ért, vagy javítható, alu kb. duplája

 

Az acelfelni sokkal konnyebben serul. Az alufelni nemigen serul, legfeljebb torik, de ahhoz mar komoly erohatas kell. A peremserulesek viszont ugyanolyan tokeletesen javithatoak, mint az acelfelninel, igaz, a technologia dragabb.

 

- minden csere egyben ujabb centrirozast is igenyel: idő, pénz

 

Felevente amugy is kotelezo centriroztatni a felniket. Még soha nem lattam olyat, hogy ne kellett volna hozzanyulni egy felnin a sulyokhoz. (Gyakorlatilag egy nap alatt elmaszik a beallitas, de fel ev utan mar durva kiegyensulyozatlansag lep fel.)

 

Szerintem nem eri meg negy kulon acelfelnit tartani telre. Osszessegeben, sok ev alatt valoban megterulhet a hasznalatuk (a gumi fel-le szereleset nem kell kifizetni), de hogy az ev feleben ronda kerekeken jarjak....

 

A gumiszereles koltsegeinek megsporolasan kivul mas elonye viszont nincs az acelfelninek. Ha az elveszett disztarcsakat is beleszamoljuk, a hasznalatuk akar sokkal tobbe is kerulhet.

 

Viszont ha valaki tenyleg gyakran hasznal holancot, akkor megerheti az acelfelni, mert az alufelni tenyleg nem szereti a hagyomanyos, lancos holancokat, egySuperb-meretu alufelni felujitasa pedig 6-8 ezer ft.

Előzmény: Ursa Major (1509)
Chris905 Creative Commons License 2007.08.03 0 0 1530

 

A Diplomata.

Chris905 Creative Commons License 2007.08.03 0 0 1529

Szia,

 

Köszönöm a véleményt.

Tulajdonképpen még csak gondolkodási stádiumban van a téma, de mivel ajánlották,

gondoltam mindenképp megkérdezem a Superbes Kollégákat.

Előzmény: Laslie (1528)
Laslie Creative Commons License 2007.08.03 0 0 1528

Hali!

 

Amióta bejött az országba ez a feltöltési forma, azóta használom/-tam az összes autómnál!

A lényge annnyi, hogy szinte nem reagál a környezeti és a menetközbeni (gumi )hőváltozásra, és mindíg ugyan annyi a keréknyomás.

A régi autómnál az egyik télen nem cseréltettem le a gumimat és 0,1 tizednél nem volt nagyobb nyomásváltozás. A sima levegős feltöltésnél 20-25 fok, külső hőmérséklet esésnél 0,5-0,8 bar nyomásdiferencia is lehet!

Hátránya, hogy utántölteni csak gázzal szabad,és hogy kerekenként, szervíztől függően 1000-1500 Ft-ot kérnek érte, viszont a jobb gumisok adnak piros szelepkupakot )))

Előzmény: Chris905 (1524)
bigjohni Creative Commons License 2007.08.02 0 0 1527
Egy "kirándulás" adatai:
Sajnos a gépet nem tudtam felkészíteni (lemosni, mert vízkorlátozás van nálunk) a nagy út elött, ezért az indulás előtt nem egyszer hanem kétszer jártam körbe.
Meglett az eredménye, nem úsztuk meg "hiba" nélkül.
Bocs a gyenge képekért, a lényeg azért látható.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!