Ránéztem egy KIA árlistára, azért egy LX P2 csomaggal sok szempontból az Elegance Octavia alatt van, ami nekem fontos azok közül, amik a Skodában vannak és az LX-ben P2-vel nincsenek az a kétzónás digitklíma, bőrkormány, hátsó sor fűtés, hátsó könyöktámasz sízsákkal, alufelni, színezett üvegezés, alufelni, tükörindex+talajvilágítás...
Szóval messze nem annyira fekete-fehér a dolog, és még kérdés az is, hogy milyen motor van abban a KIA-ban.
Amikor anno autót néztek a testvéremék az O3 Combi 1.2 tsi-vel, semmi extrával nem állt meg 5,5 alatt.
Kérdés, hogy mit értünk a semmi extra alatt, mert a Style (Elegance) felszereltséget ma is megkapod a konfigurátorból 5,5-ért (azaz egyetlen másodperc alku nélkül). Ez a csupasztól nagyon messze van, a csupasz az Active 4,7-ért.
A KIA 4,5-ből megállt P2 -vel, és egyéb kedvezményeket is kaptak.
Milyen motorral? A fenti Elegance Octavia nagyjából 5-ig tudott volna lemenni különösebben nagy közelharc nélkül, de ez az Octavia harmadik szintje a KIA második szintjével szemben - bár felszereltségben szerintem így hasonlók.
Ha a KIÁ-ban kapott plusz extrákat hozzáadom az Octavia ajánlatához nem állt volna meg 6 millió alatt.
A +500 ezret el tudom képzelni, bár a KIA 2. szintje sem atombomba felszereltség. Kérdés, hogy ezek olyan extrák-e, amikért egyébként is fizetne az ember vagy olyanok, hogy ha ajándékba jön, akkor esetleg maradhat.
Ebben az esetbe, ha csak kell egy autó A-ból B-be menni és nem érdekelnek az extrák csak legyen egy klíma és egy tempomat nem kérdés a KIA előnye.
Ez tuti. Erre még a Dacia is racionális választás lehet :)
Nekem ugyanilyenre (+ dsg, xenon, navi, tolatókamera, kétzónás klíma, ülés fűtés, riasztó, stb...) 6,5M ajánlat volt... (kedvezmény nélkül 7,1) de a szögre ilyen felszereltségű és még csak nem is kombi O3-ra meg 7,3 és nem is szóltak az őstermelői lehetőségről...! (Persze az Octiban a 150 lovas motorral, de a Golf is megállt volna 7,3-ban kedvezmény nélkül ezzel a motorral... és az Octiban meg nincs is a kisebbik motor)
Jelen pillanatban szerintem is jobb árak érhetők el a VW-nél és azért a Skoda és a VW minősége között van némi különbség is... és nem a Skoda javára!
(Persze ezt nem mindenki látja így...)
Mondjuk az is igaz, hogy a papíron közel azonos Golf-VII és O3 közül a Golf szűkösnek tűnt és az Octavia meg nem...
Tényleg idegesítő a KIA P1,P2 stb. felszereltségi szintjei.(Bár a P2-ben már sok kellemes extra van).
Saját véleményem szerint külsőre a KIA Ceed tetszetősebb, mint az O3.
A műszerfal, beltér megszokható, szerintem nem gáz, viszont az én O2 FL + bézs belsőmtől messze van.(A KIA belseje nagyon komor).
Amikor anno autót néztek a testvéremék az O3 Combi 1.2 tsi-vel, semmi extrával nem állt meg 5,5 alatt.
A KIA 4,5-ből megállt P2 -vel, és egyéb kedvezményeket is kaptak.
Ha a KIÁ-ban kapott plusz extrákat hozzáadom az Octavia ajánlatához nem állt volna meg 6 millió alatt. (Erőltették ez a "hagyd itt szalonautónak, meg csak a menedzser megy vele 3 hónapot" akkor adunk még 500 ezer kedvezményt.)De akkor több mént fél év lett volna az átvétel. A KIÁ-nál meg pont 4 munkanap, mert volt raktáron.
Ebben az esetbe, ha csak kell egy autó A-ból B-be menni és nem érdekelnek az extrák csak legyen egy klíma és egy tempomat nem kérdés a KIA előnye.
A 2016-os modellévtől már vállalhatónak gondolom csicsa és extra szempontból is.
Hát, remélem, sokat fejlődött :-)
Egy ismerősömet kísértem el még a télen autót venni, a Rapid Spaceback érdekelte, dupla napfénytetővel, piros színben, fekete nagyfelnivel (broáf). Ennyire ki volt már találva, bizony, feltehetően azért, mert egy ilyen tesztautót adott ki a PoHu az összes újságnak.
Sajnos a szerelem csak az első ajtónyitásig tartott - az a rondaszürke plasztik sivatag, ami a beltérben fogadta, egyből összedöntötte a tervét. (És végül egy fiatal használt Golf VI kombit vett.)
a csókos a listaárból jön le, a kedvezmény ennek nem része.
mindenki olyan autót vegyen, ami szerinte az adott összegért neki megéri :) nekem alapvetően semmi bajom a kiával, kívülről nem is rossz, de a műszarfala az octaviához képest számomra egy szomorú nagy fájdalom.
ami még nagy baj, hogy a xenon másfél millió bele, mert meg kell hozzá venni minden szart csomagban a bőrüléstől kezdve a nyomógombos indításon át a motoros ülésig. ezek klassz dolgok, csak éppen egy fillért nem adnék értük. így viszont ott tartunk, hogy a legmagasabb felszereltségű automata 1.0 benzines turbós kombi automatikus kedvezményekkel csökkentett listaára magasan felette lesz a szintén legmagasabb felszereltségű automata 1.2-es octavia kombi automatikus kedvezményekkel csökkentett listaárának (~8m vs. ~7,0). igaz, hogy a kiának így jóval magasabb a felszereltsége, de az 1 milla előnybe gyakorlatilag minden fontos belefér, és pl. állófűtés, panorámatető, szélvédőfűtés pedig egyáltalán nem rendelhető a kiába.
szóval nem rossz, nem rossz, de ne akarjál xenont, normális benzinmotort és egyedi konfigurációt.
Egy Skoda sose lesz olcsóbb egy Kia-Hunday-nál, ezen nem tudom mit csodálkozol. Másrészt ráadásul inkább az O3 konkurensei a Ceed/i30-as, ezek nekem is tetszenek, O3 ellenében is, mert pl. csak 4.48m hosszú a kombi.
Az ára ki van találva. Nyugaton simán vesznek full felextrázott Fabiát is 20.000 euróért, (6 millió), sőt leginkább azt veszik. Ezt onnan tudom, hogy a német Skoda fórumon az 1.2 TSI 110LE a legkelendőbb modell 50% felett, és ennek nagyrésze DSG-s mindenféle asszisztens cuccokkal.
Ennyiből meg itthon a fapados Octaviák mennek cégautónak. A Rapid meg pont a kettő között van. Nyugaton az a fontos, hogy már EU6 új motorok vannak, Xenon, csicsás belső, érintős navi, asszisztens rendszerek, led-es menetfény, visszapillantóba integrált index, már mind elérhető a Rapidban is. Egyébként kint a kompakt Spacebacket veszik, nem a limót, és ott elég, ha 2000 euróval olcsóbb a Golf7-nél, ahhoz mérik.
Ha új autót vennék, nálam is szóba jönne a Rapid, mert tetszik az 55 literes nagy tank (nagy hatótáv), kisebb, kompaktabb, dinamikusabb az Octavia-nál, nekem utóbbi egész egyszerűen túldimenzionált, feleslegesen nagy. A limó 550 literrel, 5 ajtós csomagtartóval, nagy lábtérrel bőven elég családnak is. A 2016-os modellévtől már vállalhatónak gondolom csicsa és extra szempontból is.
Nem olyan rossz az a Rapid, egyébként mostantól a 2016-os modellévre teljesen lecserélték a motorpalettáját is Euro 6-ra, erősebb szíjas 90/110-es TSI ill. 115-ös TDI is van, meg egy csomó mindent változtattak rajta, kényelmesebb futómű, Xenon, stb.
A 2013-as fapados rettenethez már nem sok köze van. Az árak pedig itthon VW/Skoda szinten alapból 15-20%-al túl vannak árazva, amit le lehet alkudni.
igen, cégesként talán van értelme, ezért is írtam azt, hogy fogalmam sincs, hogy mennyi a tényleges ára, mert az Octavia, Superb százalékaival tisztában vagyok.
Remélem, nem bántok meg senkit, de SZVSZ a Rapid a Skoda valaha volt legbénább és legértelmetlenebb autója. (Ezen az árszinten.)
Céges flottaként értelmezhető: nem akar Fabiát adni mert az mégis kiskocsi ne azzal jelenjünk meg de valamivel olcsóbb mint a Zoctavia ami eddig volt -> több 10 autónál már érezhető.
Ötszáz traffipax beszerzésével harcolna a BM a gyorshajtók és közlekedési szabályszegők ellen. A hatás olyan lenne, mintha minden nap fokozott ellenőrzéseket tartana a rendőrség. Tovább »
de ez már így nyilván késő, úgyhogy majd jól megb..nak 15 ropival. Ez létezik????
igen :( attól a pillanattól kezdve kell lennie matricának, hogy ráléptél a díjköteles útra. nem tudom, hogy az M70-en van-e telepített kamera, ha van, akkor ez sajnos bukta :(
Ez minden turbós motorra igaz. De nem kell ennyit várni, és csak akkor, ha előtte nagy terhelésen ment, pl pályán toltad neki 140-el, kigurulsz a kútra, akkor járatod még max 10-15 másodpercet, de ha már üresben gurulsz ki, akkor annyit se kell.
Városban nem kell ilyennel foglalkozni. A falábúak ezért szoktak 100e KM-ként turbókat cserélgetni, pedig odafigyelve gyak. soha nem kellene.
Ismerősöm említette az imént, hogy a TSI motoroknál (mivel az is turbós), javasolt a megállás után még kb. fél percig alapjáraton járatni az autót, és csak utána leállítani.
Indoklás: a felpörgött turbónak is idő kell, mire leáll...
Ha nem túl precíz a megfogalmazás, akkor sorry, vegyészmérnök mesélte, de talán a lényege átment... Valóban érdemes várni fél percet a motor leállítása előtt?
(A start-stop rendszernek talán még fél perc se kell az automatikus leállításhoz...)
Kicsit OFF téma, de kíváncsi lennék a tapasztaltabbak véleményére. Történt, hogy vidáman jöttünk haza jól sikerült nyaralásunkból Szlovénia felől az M70-esen, aztán rövid időn belül megkeseredett a szájízünk és nagyon idegesek lettünk. Kifele menet még volt érvényes matricám, és tudtam, hogy ha jövök haza, venni kell újat. Igen ám, de semmilyen lehetőséget nem láttam a vásárlásra. Mivel ezer éve nem jártam erre, naivan azt gondoltam, hogy mint minden egyéb határátkelőnél, közvetlenül a határ után van egy benzinkút, de legalább valami kis bódé, mint mondjuk Romániában vagy Bulgáriában, ahol lehet matricát venni. Haladtam előre, egyre idegesebben, de gondoltam, hogy addig biztosan ingyenes a használat, amíg nincs vásárlási lehetőség. Így volt pl. Olaszországban is, hogy a belépés után jó sokat lehetett ingyen menni az első kapuig. Aztán az M7-es bejáratánál már csak megálltam pánikszerűen és SMS-ben megvettem a matricát, de ez már így nyilván késő, úgyhogy majd jól megb..nak 15 ropival. Ez létezik???? Ahogy belépsz az országba, már matricaköteles, de nem biztosítanak vásárlási lehetőséget? Ilyet még sehol nem láttam, ennek kizárólag a lesre futattás lehet a célja, szerintem óriási görénység. És mi van a sok külföldivel? Vagy azokat úgysem büntetik meg, hadd szopjon csak a magyar, aki egyébként meg akarná venni a matricát, csak nem tudja???
En is O1 1.4-rol valtottam OIII 1.2TSI-re. Joval erosebb az uj autom es a fogyasztasa is kb egy literrel lentebb van, pedig picit jobban is nyomom neki. Nem egy liga a ket motor.
Elhiszem, hogy fürge, de a végsebesség szinte csak a teljesítmény és a légellenállás függvénye. 80 lóerővel csepp alakúnak és mondjuk 1 méter magasnak kéne lennie szerintem, hogy vigye a 200-at. A fizika nem viccel.
Remélem, nem bántok meg senkit, de SZVSZ a Rapid a Skoda valaha volt legbénább és legértelmetlenebb autója. (Ezen az árszinten.)
Két :rabla programos: értékjeggyel, nálunk bruttó 11.5e euróba áll a Rapid, jó hogy full fapados, de van benne egy TSI motor és egy hatos VAG szekérny, 4 év gari-12oe km.