Na megvan a válasz! A Dacia EuroNight vonat, 10 Euróban határozta meg a CFR a kötelezően megváltandó helyjegy árát!
Ahhoz képest elég sok utas van rajta! Szombaton reggel mentem vele Ausztriába, és annak ellenére, hogy volt még 2 mentesítő ülőkocsi is a vonatban, jó 70%-osak voltak az ülőhelyes kocsik!
Ráadásul 1.osztály meg már nincs benne, szóval nem lesz a kedvelt éjszakai vonatom az biztos!
Gondolom, Bp.-Románia között meg még jobban tele van.
Ha jól néztem térképen, villamossal érdemes a Pirnaischer Platz nevű megállóig elmenni és onnan balra kanyarodva ott az óváros. És oda a 3 és 7 villamost néztem ki. Elvileg igazam van? Te merre mentél??
Szerintem olyan 25-30 perc séta az állomástól a folyópart és akkor már mindent láttál útközben. Voltam már párszor Drezdában, mindig csak gyalogosan, villamossal nem közlekedtem.
Én Prágából jöttem vele, pár hete egy szerdai napon, akkor 3 fülkében volt megágyazva a többi üresnek tűnt. Attól függetlenül lehet hogy voltak bent. Amúgy lehet a hálókocsi kalauzokkal boltolni, ha fontos, hogy egyedül legyél, megkérdezed tőle (magyar) van-e üres fülke és ha van te szeretnél egyedül jönni végig. Ennek persze némi forintosított ára van... Én is SPAR jegyet vettem, csak hálóba. Sok üres fülke volt, viszont nekem lett útitársam, mivel szintén SPAR jegyet vett.
A késés miatt meg ne izgulj, ennyit ritkán késnek a vonatok. Ha meg gázos a szitu menetközben, megszakíthatod az utat Prágában, Ústi nad Labemben is. Rengeteg B terv van :)))
Drezdában pedig az állomásról menetirány szerint (Berlinbe) jobbra indulj el a Prager strassán át - átmész a villamosvágányoknál (nem azokon ami közvetlen az állomás mellett van) tovább egyenesen és a régi kultúrpalotával szemben van az adventi vásár, továbbmenve pedig a Frauenkirche, Zwinger stb.
Nem kell nagyon nyomozni mert magad is rájöttél az imént. Igen, az ÖBB csak üzleti vonatként fogadta be a Daciát, a CFR fizet az ausztriai közlekedtetésért mint a katonatiszt. Magyarországon mindkét formában maradt közszolgáltatás.
Még annyiban szeretném a segítségetek kérni, hogy a Metropol fekvőhelyes mennyire szokott zsúfolt lenni? Ha én hatágyasba foglaltam 1 helyet,akkor elvileg tuti, hogy a maradék 5 hely is ki van adva? Keddi nap jövök vele.vagy azért megeshet hogy nem?
Még hogy pontosak a vonatok Szlovákiában...ma a páratlan Avala 5 órát késett!!! És az összes Prága-Budapest vonat legalább 1 órát.Mi történt?? Lehet hogy ott ragadok Drezdában?? Az ember már 2,5 órás csatlakozásra sem mehet biztosra??Vagy elvileg elérem?
A kedvenc vonalam, és a kedvenc utazási módom (abszolút biztonságos), amikor csak elég pénzem van rá, ilyenben utazom - csúcsforgalmon kívül (pl. februárban) azonban még ülőben is lehet feküdni. Nem Itáliába, de Svájcba két bőrönddel és egy hátizsákkal szoktam utazni, és mindig elfértem, annyi a hely a folyosó felett illetve az ágyak alatt. Jó utat! Egy tanács: vigyen magával egy felfújható párnát, mert nagyon kicsi az, amit a vonaton adnak.
1. ezt miből gondolod, hogy rendszeresen ennyit késne? Szlovákián belül max. Pozsonyban kap 5-10 percet, ha éppen gépet kell cserélni, most már Garamkövesden sem kap plusz perceket. egyébként melyik Hungárira gondolsz, a párosra, vagy a páratlanra?
2. a fekvő magyar. Drezdában már fekvő pozicióban van, reggel meg szerintem Budapestig lehet heverni, elvileg Vác környékén kéne újra ülővé alakítani.
Sziasztok!Egy pici segítséget szeretnék kérni,remélem lesz aki tud nekem segíteni...
1, Nem tudjátok mi az oka hogy a Hungária Szlovákiában rendszeresen 40-100 perc késéseket szed össze?
2, A Metropollal utazok Drezdából Pestre kedden és a fekvőkocsi az magyar? Mikortól teszik át fekvőbe és reggel mikortól lesz újra ülőkocsi? Bocs,de még nem utraztam csak hálóban ezért nem tudom,hogy működik a fekvőhelyes foglalás.
Hello, a tapasztaltaktol szeretnem kerdezni, hogy az OBB 4 fekvohelyes fulkeiben mennyi hely van a poggyasznak. Ha minden utasnak van egy jokora borondje, ami igy karacsony korul eleg valoszinu, elfernek a csomagtarton? Egyaltalan hol van a csomagtarto, ha egyszer mindket oldalon fekvohelyek vannak? Bocs a tudatlansagert, de most eloszor fogok ilyen fulkeben utazni (W. Meidling-Firenze). A biztonsaggal kapcsolatban mennyire aggodjak? (Egyedul utazo no vagyok, noi fulkeben foglaltam fekvohelyet.) Olvastam olyanokat, hogy a belulrol bezart fulket is viszonylag egyszeruen ki lehet nyitni kivulrol. Ez igaz vagy csak urban legend? Egyaltalan felszallhatnak az ilyen vagonba masok is, vagy csak az, akinek oda szol a jegye, ugy ertem, mennyire jelllemzo a joves-menes, ami altalaban az ulohelyes kocsikban van? A '90-es evekben parszor utaztam a most megszunt Venezian, de akkor meg tanultam, es MAV-os anyukam utan jart a szabadjegy, eszem agaban sem volt fekvohelyre penzt kiadni, viszont nem volt valami megnyugtato, hogy allandoan jarkaltak a folyoson, nyitogattak a fulkeket.
Kihagytad, hogy nagyon jó az étkezőkocsija, és bár Bécs felé minket nem érint, a hálókocsija is. Amúgy a többi stimmel, bár az első osztály talán nem olyan gáz.
Ez nagyon érdekes. Andó Gergő igazán kinyomozhatná.
Nekem az jutott eszembe, hogy mivel az ÖBB rengeteg pénzt kér a Dacia közlekedéséért a CFR-től, a magyar fél meg a Munteniát sittes személyvonati menetvonalra tette, a román lehet, úgy gondolta, hogy ha a drága pénzért járó vonatát valaki használni akarja, akkor fizessen. Ugyanakkor semmi nem utalt eddig arra, hogy a vonat ne lenne része a közszolgáltatásnak.