Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Imiii Creative Commons License 2015.08.23 0 0 60485

Ne viccelj már, ez Pözsó, hogy jön ez ide?

Amit kérdeztem az az, hogy a 2011-2012-es Octavia 1.6 ccm-es crtdi-ben mennyinként kell.

A totalcar cikk meg nem teljesen oké. Nekem a 2011-es Passat szervizkönyvében világosan leírják...

 

Előzmény: Törölt nick (60481)
Skodri86 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 60484

Köszi, kockázat mindig van, ilyen a 'használtcikk' vásárlás.

Előzmény: timla (60471)
Skodri86 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 60483

Köszönöm, rájuk csörgök!

Előzmény: kezdo_O1-es (60469)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.23 0 0 60482

Az O3-as dízelbe  21oe-nél kell cserélni.  A poros oszágokban (dust rich-hozzánk közel Oroszország és Törökország) 12oe-ben.

 

Előzmény: Törölt nick (60480)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.23 0 0 60481

Nem Skoda, de az idő/fizika/kémia az dolgozik ...  

Előzmény: Törölt nick (60480)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.23 0 0 60480
Előzmény: Törölt nick (60479)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.23 0 0 60479

valószínüleg 18oekm-ben

Előzmény: Imiii (60474)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60478

ezen még lehet segíteni (mondjuk a felületi fél mm lekoptatásával) vagy egyszerűen kuka?

 

 

Kuka :-(

Előzmény: nohab (60477)
nohab Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60477

Ha nagyon nem kopik a gumi, akkor előfordulhat, hogy egyszerűen felüvegesedett.

 

ezen még lehet segíteni (mondjuk a felületi fél mm lekoptatásával) vagy egyszerűen kuka?

Előzmény: stevie-13 (60456)
nohab Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60476

OFF

 

Egyetertek Veled, ennek ellenere eleg szemellenzos amivel alatamasztod az allitasodat, ugyanis ez alapjan balf*sz horvatok, csehek, lengyelek, stb, sot mellettuk az egesz Euro ovezet. Dallamra ugyanaz az arfolyam gorbe.

 

Dallamra ugyanaz, de azért nem teljesen mindegy, hogy az euróhoz képest 20%-ot romlik egy deviza mondjuk az elmúlt 4 évben (HUF) vagy 8-12-t (PLN/CZK).

 

 

Előzmény: kezdo_O1-es (60452)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60475

A kereskedés nem olyan, mint a piacon az árus, hogy ha látja, hogy olcsóbb a dinnye a szomszédnál, és az övét senki se viszi, akkor akciózik 10 percen belül ő is?? Bárki megkérdezése nélkül, hisz a saját biznisze ez.

 

 

Vannak hasonlóságok, de sok a különbség is.

 

1) A kofa akármelyik termelőtől megveheti a portékát, és a sajátját is árulhatja. Tud alkudozni maga is, vagy olcsóbb beszerzési forrás után nézni. A márkakereskedés csak egyetlen forrásból kap árut: az importőrtől.

 

2) A piacon ki vannak írva az árak, és nagyjából mindenki a kiírt árhoz tartja magát. Az ismerősnek becsúszhat még pár szem cseresznye a mérés után, vagy kezelhetik nagyvonalúbban a kerekítést, de alapvetően lehet látni, hogy ki mennyiért árul. A márkakereskedések legfeljebb csak sejthetik, milyen valós áron mennek el az autók, de amiket itt olvasni a 10-15-20 százalékos kedvezményekről, az nagyon megnehezíti a pontos tájékozódást a valós árakról.

 

3) Akármilyen könnyen is dobja oda az értékesítő a milliós kedvezményeket, az a pénz hiányozni fog a teljes üzleti modellből. Ha a kofának rosszul megy az uborka, majd pótolja, ha jól fogy a paradicsom. A márkához kötött autókereskedőnek nincs ilyen B-terve...

 

 

Vagy nem a sajátja? Üzletileg ezek hány cég? Márkája válogatja? Vagy a mögöttes (keret)szerződés és a mellékletek döntenek/irányadnak ebben inkább??

 

 

Érdekes folyamatok vannak, az importőrök igyekeznek kiskereskedéseket átvenni. Renault-éknál a (csaknem) 100% Renault Hungaria tulajdonú Autó Triplex kft például elkezdte kiszorítani Budapestről Baumgartner Öcsi bácsit, aki még 10 évvel ezelőtt is az egyedüli Renault kereskedő volt egész Budapesten. A PoHu ellenben vidéken tolakszik be a kiskereskedői helyére, így lett a tatabányai Vértes Autó meg a Szegedi IKESZ is Porsche, és azt hiszem a győri Leier is, de arról Ckerti talán többet tud elmondani.

 

Vannak ellenkező irányú folyamatok is, ilyen például az Auto Carma csoport  létrejötte, ami alapvetően úgy indult, hogy egy fél tucat kisebb Seat-kereskedő összefogott, és saját beszerzési csoportot hozott létre. Az MKB banknak is van egy nagyobb autókereskedés portfóliója az Euroleasingen keresztül, Carnet néven, de vannak sikeres autókereskedők is, például a Schiller csoport vagy Nyitraiék Dél-Nyugat Magyarországon, Császárék ÉszakNyugat Magyarországon, akik több márka több kereskedését viszik.

 

De alapvetően egy kölcsönösen függő kapcsolatról van szó az importőr és a hálózat között, mert az importőr csak a kereskedéseken keresztül tud eladást realizálni (legalábbis új autók esetében biztosan ez a helyzet), a kereskedések pedig szintén gyakorlatilag csak egyetlen forrásból jutnak új autóhoz. (Elvi lehetőségnek ott a re-export, de ebben a játékban a magyar kereskedések kizárólag importőrként vesznek részt, már amelyik.)

 

Előzmény: Varshi (60464)
Imiii Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60474

Sziasztok!

2011-2012-es 1.6-os crtdi Octaviában milyen gyakran kell vezérműszíjat cserélni?

Előre is köszönöm!

 

stevie-13 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60473

Alapvetően az autó szívére vagyok kíváncsi, hogy milyen volt az előélete, mit mutatnak a szenzorok.

 

 

Alapvetően ez nem túl értelmes :-)

 

Ha a próbaúton az autó normálisan működik, a hibatároló is üres lesz, maximum valami lényegtelen apróság lehet benne. (Mi most adtunk el egy hibátlan Mégane-t, és a hibatároló kiolvasása mutatott egy furcsa hibát, az üzemanyag szint mérőjétől jött valami tűrésmezőn kívüli adat. A vevőjelölt tök ideg lett, de szerencsére maga a szerelő megnyugtatta, hogy ezzel nem kell foglalkozni. Nagy baja szerintem sem lehetett, mert időben jelezte a fogyást, telitank után pedig telitankot mutatott.)

 

Sokkal érdekesebb a mechanika, pontosabban a kopó-fogyó alkatrészek állapotának ellenőrzése. Egy átvizsgálás alapvetően úgyis arra jó, hogy az azonnali és a rövid távon (egy éven belül) szükséges kiadásokat megtalálja. Az autó "szívéről" max egy megbontásos vizsgálat alapján lehetne bármi értelmeset mondani, de abba nyilván semmilyen eladó nem megy bele. Egy vezetett, ellenőrzött szervizkönyv, ne adj isten a számlák megléte nagyjából megnyugtató lehet.

 

 

Előzmény: Skodri86 (60467)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60472

Ne örülj, nem foglak olvasni! Csak kíváncsi voltam, a könyökömön jön már ki az összes hülyeséged. :)

 

 

Ezt a másodnicket már megint beszoptam.

 

Na nem baj, legközelebb jobban figyelek.

Előzmény: Törölt nick (60470)
timla Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60471

Szintén egy szavazat rájuk.

 

(Bár én egy kintről hozott Octaviat messze elkerülnék.)

Előzmény: kezdo_O1-es (60469)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.22 -1 0 60470

Ne örülj, nem foglak olvasni!

Csak kíváncsi voltam, a könyökömön jön már ki az összes hülyeséged. :)

Előzmény: stevie-13 (60462)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60469

En biztos ide vinnem, telefonos egyeztetest kovetoen:

 

http://hildep.hu/contact.htm

 

Lelkiismeretes korrekt csapatnak ismerem oket, evek ota jarok hozzajuk.

Es ezek mellett: profi felszereles es szaktudas. Altalaban fullon vannak, igy

tenyleg erdemes idopontot egyeztetni.

 

Ami tetszett: azt vallaljak el amihez tenyleg profin ertenek, azaz Seat-VW-Audi-Skoda.

Fultanuja voltam, amikor a telepen, a szomszedos ceg ledoglott Opeljat nem vallaltak el,

mivel ok nem Opel szakosodott szerviz igy nem feltetlen tudnak a megfelelo szinvonalon

vallalni a javitast. Nekem ez nagyon szimpatikus, korrekt es oszinte, profizmusra vallo hozzaallas volt.

 

 

Előzmény: Skodri86 (60467)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60468

Koszi, ezt fogom tenni. A hatso uj kipufogot Doniek raktak fel, es igy a bilincset is, szoval a szakszerusegben nem ketelkedem, dehat 1 ev alatt barmi tortenhetett. Megnezem a kozepso dobot meg a bilincset es kornyeket is mi a helyzet.

 

Sajna nincsen aknam. Tudom hulye kerdes, de nem tudtok egy olyan helyet a 11. kerulet v. kornyeken, ahol ala lehet nezni a kocsinak? A lenyeg, hogy en szeretnem nyugodtan latni mi ott a helyzet, mert ilyen kivancsi fajta vagyok.

Előzmény: Octi19 (60465)
Skodri86 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60467

[Használt autó vásárlás előtt - állapotfelmérés]

Sziasztok!

 

A tanácsotokra lenne szükségem - hova érdemes elvinni a kinézett autót állapotfelmérésre és járműdiagnosztikára Budapesten? 1.6 CRTDI Octaviáról van szó (kintről hozták be).

Állapotfelmérést mindenki csinál, míg tudom, hogy a diagnosztika sem ment meg minden esetben a rejtett hibáktól. Alapvetően az autó szívére vagyok kíváncsi, hogy milyen volt az előélete, mit mutatnak a szenzorok.

 

Előre is köszönök minden jó tanácsot,üdv.

Octi19 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60466

Mivel próbáltam párszor az O3-at és vezetem pár ezer km óta a B7-et ezért azt nyugodt szívvel mondom, hogy még ha tényleg akkora is lenne az O3 mint a B7 (de nem akkora!) még akkor sem egy kategóriában játszanak! Ez már az ajtó kinyitásakor, de legkésőbb mondjuk egy leengedett ablakos becsukáskor egyértelműen kiderül!


(Korrektség: az O3 "kütyüileg" egy sokkal, majdnem egy évtizeddel fejlettebb autó mint a B7, míg a B7 inkább egy sokkal-sokkal-sokkal de tényleg sokkal minőségibben összerakott és képességeiben, vagy ha úgy tetszik "kütyüileg" full extrás és méreteiben alaposan megnövelt O2...)

Előzmény: Törölt nick (60455)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60465

Ha kifújás van akkor inkább szedd szét és keresd meg a kifújás okait. Ha a kifújás oka a száraz illesztés akkor pasztát neki!
...de ha valami más, törés, repedés, korrózió, nem megfelelő méretű alkatrészek, csövek összerogyása, stb... akkor a paszta maximum időlegesen fog segíteni, ha fog egyáltalán...

Előzmény: kezdo_O1-es (60452)
Varshi Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60464

> , és a kereskedésnek nem az a dolga, hogy "kijavítsa" ezt a hibát, hanem hogy jelezze

 

Várj, szerintem én ezt nem értem.

A kereskedés nem olyan, mint a piacon az árus, hogy ha látja, hogy olcsóbb a dinnye a szomszédnál, és az övét senki se viszi, akkor akciózik 10 percen belül ő is?? Bárki megkérdezése nélkül, hisz a saját biznisze ez. Vagy nem a sajátja? Üzletileg ezek hány cég? Márkája válogatja?

Vagy a mögöttes (keret)szerződés és a mellékletek döntenek/irányadnak ebben inkább??

Előzmény: stevie-13 (60448)
Varshi Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60463

Kikerült az Indexre is tegnap vagy mikor. Te ajánlottad amúgy nekik, vagy hogy működik a kikerülés?

Előzmény: stevie-13 (60462)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60462

Melyik a gumis blogja?

 

 

Ez :-)

Előzmény: Törölt nick (60460)
olomana Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60461

Bocs, félreértettem, azt hittem a Nexenről  van szó.

Szóval én meg pont ilyet hajtok az 1.8 TSI-n meglehetősen dinamikusan, és szerintem nagyon jó gumi, én maximálisan elégedett vagyok vele. Azt kell mondanom, hogy még kopásban is jobb egyelőre, mint amire számítottam.

Majdnem minden tesztben az élmezőnyben volt, sőt volt olyan teszt, ahol jobbnak találták a Conti Sportcontact 5-nél. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-Subjective-Shootout-Battle-of-the-heavyweights.htm

Előzmény: Törölt nick (60453)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60460

Melyik a gumis blogja?

Előzmény: Törölt nick (60450)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60459

Gyakorlatilag az elet minden teruleten igaz, hogy annyiert adjak, amennyit hajlandoak fizetni erte. A legnagyobbat talan nem is a megvetelkor kaszalnak, hanem a sok eves kotelezo szervizen, alkatreszeken stb. Nekem ez az erzesem, de akik belelatnak majd helyretesznek ha hulyeseget irtam:-)

 

 

Én magam is írtam, hogy az autó listaárának nagyon kevés köze van az előállítási költséghez.

 

Az autószalon üzleti modellje elég komplex, és valóban benne van az autó karbantartásán, javításán, alkatrész utánpótlásán elérhető profit, meg mondjuk szolgáltatás-közvetítői jutalékok, pl hitelkihelyezés vagy biztosításkötés után, meg a használtautó-beszámítás is profithely stb stb.

 

Ugyanakkor az nem megy, hogy a több profithely közül az egyikről eleve lemondunk. A kereskedések mai helyzete számomra éppen azt mutatja, hogy a többi profithelyen nem lehetséges annyira emelni a marzsot, hogy pótolják a legnagyobb profitszerző pontot. Lehet az alkatrészek árrését a csillagos égig emelni, de akkor a garanciális időn túli autókhoz egyetlen alkatrészt sem tudunk majd eladni. (Miközben az úton futó járművek 99.5 százaléka már nem garanciális.) Emelhetjük a szerviz óradíjat, de ezzel nemcsak hogy elüldözzük az autósokat, hanem még a biztosítós javításokból sem lesz pénzünk, mert egyszerűen GTK-ra mennek azok az autók, amiken a legtöbbet lehetne keresni. 

 

Talán mutattam a Modusunkat, amibe a múltkor hátulról belecsúsztak (pont egy Fabiával): a Baumgartnernél 1.180.000 javítási költség jött ki. A biztosítóval egyezségre mentünk, és a végén a saját szerződéses műhelyünk 150 ezerért hozta rendbe az autót, de ebben már benne volt a balesettől függetlenül megsérült mellső lökhárító telifényezése is....

 

A biztosító amúgy 1.6-ra értékelte az autónkat, tehát 800 ezerig még meg tudta volna javítani a Baumgartner, és azon is kerestek volna ugye egy fél millát, így viszont nulla forint bevételük és nulla forint nyereségük keletkezett az autómon.

 

Szóval ez is kétélű fegyver.

 

 

 

Előzmény: kezdo_O1-es (60452)
olomana Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60458

Hát én egy új több milliós autónál biztosan nem sajnálnék még pár tízezer forintot arra, hogy normális gumi legyen rajta. Szerintem sokkal fontosabb, mint pl egy digitklíma vagy a tempomat.

Előzmény: Törölt nick (60453)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60457

Értem az autókereskedésekről írt gondolataidat, de szerintem nem kell sajnálni őket (ne ébressz senkiben bűntudatot, ha kedvezményt kap), hiszen annyiért is megéri nekik amennyiért adják. Engem/minket sem sajnál senki ...

 

 

Már többször leírtam, hogy az nem az illető "hibája," ha valaki elfogad egy kedvezményt. Magam is így tennék, naná.

 

Ugyanakkor éppen ez az őrült árverseny mutatja, hogy mennyire rosszul mennek a dolgok nálunk, ezt igyekeztem kifejteni. Sajnos vissza fogjuk kapni az alacsony vételárat is: mondjuk a rossz minőségű szervizszolgáltatásban.

 

A kereskedésnek feltehetően messze nem éri meg annyiért odaadni az autót, amennyiért odaadja. Az érné meg, ha listaáron adná oda, esetleg mínusz importőri árkedvezmény.

 

Előzmény: Törölt nick (60450)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 60456

Korábbi írások alapján kicsit izgultam, hogy ne Nexen legyen rajta. Mi a vélemyéned erről a gumiról?

 

 

Ez egy Dunlop SP Sport MAXX RT.

 

Elég sokat használjuk, mert jók a kapcsolataink a forgalmazóval. Nagy méretekben ezt adtuk prémiumguminak, mert biztonságos és jól tapad. Mondjuk nem is tart sokáig...

 

A te méretedben 2013-ban tesztelték:

 

http://gumibiznisz.hu/2013/02/24/adac-nyarigumi-teszt-2013/

 

 

 

 

Ha egyszer lekopik a (mostanra már 10 éves) M. Alpin 2-es, ami jelenleg kb. 90%-os, megkereslek a következő téli gumi szett miatt! :)

 

 

Itt inkább az a veszély, hogy elöregszik. Mutasd meg a gumisodnak még a szezon előtt, hogy mit szól hozzá. Ha apró repedések vannak a futófelületen a mintaárok mélyén, illetve az oldalfal és a futófelület találkozásánál, akkor már ne tervezz vele hosszú távra. Ha nagyon nem kopik a gumi, akkor előfordulhat, hogy egyszerűen felüvegesedett. Ha körforgalomban már alacsony sebességnél is sír, akkor pont ez történt.

Előzmény: Törölt nick (60450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!