Vegyél bele újat pont egy éve cseréltem 180.000Ft volt munkadíjjal 120-160e km-ig megint nincs vele gond! Nem véletlenül van ezzel szerelve, ráadásul dugózás után meg a partikelfilter megy tönkre utána azt is ütheted ki. Én nem mókolnám ha nem muszáj!
Köszi! Tudom hogy ez mar egy elgyötört kérdés de penteken szervizbe megy az autó és jo lenne tudni mi a megoldás, hogy elkerüljük ezt a bajt? csappantyu csere vagy dugózás vagy egyszeruen vegyük ki?
Sziasztok! Tényleg igaz az hogy egy 2004-es 525D lépcsős hátú, manuális váltós autó szívósorában nincsen az eltörésre képes csappantyú csak az automatában? Vagy rosszul tudom?
Igen, ezzel egyedül vagyok, utál is érte a többi "közlekedő"...meg faterom is :D
ha jön velem valahova akkor mindig az a vége hogy"fiam, soha nem érünk oda" :D
zebráknál is megállok ha van átkelni szándékozó, azt se szeretik..kétszer ezért majdnem elütöttek pár gyalogost, mert mikor a harmadik zebránál álltam meg zsinórban, egy autós kivágott mögülem és szó szerint behajtott közéjük, másodszor meg megálltam , a barom meg előzte a sort és úgy hajtott be a gyalogosok közé vagy 60-nal....még jó hogy láttam a tükörben és dudálni tudtam a gyalogosoknak....
A 6-os úton kb egy éve megy valami csatornázási munka Budafok magasságában, sávelhúzással, 30-as táblával biztosítják. Na ott láttam olyat, hogy azóta sem hiszem el: este 11-kor a néptelen utat -ahol amúgy 70-nel lehet menni, de akár 100-at is kiad az út- MINDKÉT irányból mérték!
Ha te az ilyen esetekben is 30-cal mész, akkor gratulálok, de szerintem ezzel egyedül vagy. Persze ez egy szélsőséges példa, de tényleg vannak szemét módon elhelyezett trafik.
Abban természetesen igazad van, hogy blokkolóval sem kell száguldozni, de szerintem itt nem is erről volt szó.
Üdv! Van pár megmaradt alkatrészem 2004-2005 -ös 525d-hez ha esetleg valakinek kell olcsón vihető!! -Első gyári fékbetétek szinte újak+kopásjelző: 10.000ft/ teljes szett -Izzításvezérlő: 8.000ft -Kuplung szett +kinyomócsapágy+lendkerék(kuplung még tökéletes sok 10 ezret elmegy a lendkerék még jó de már kicsit lóg) :együtt:50.000ft kuplungszett külön 20.000ft -2db befecskendező jó értékekkel : 12.000ft/db 06203649268
Annyira lenyomták az árakat,ezekkel a lelakott,a helyszinen vagy szervizben kiderülő igencsak komoly hibás autókkal,hogy az hihetetlen... Ezek az autók jóval többet érnek..el van b*szva a piac
A piac ott van elb..szva hogy a sok lomot is a jó állapotúak árában hirdetik..aztán 3-4 hónap után kiderül a dolog, és akkor azt mondja a tulaj: inkább miért nem vettem féláron egy xart, ráköltök mégegyszer annyit és akkor van egy viszonylag jó autóm...
És inkább keresik az ilyeneket mint a kétszer annyiért a csilli villi külső alatt a lerohadt műszaki tartalmat amit laikusként, vagy első prémium márkás tulajként nem fognak tudni, mert még ott járnak hogy megnézem én, mert a Lada is jó vétel volt, azt is átvizsgáltam....Tisztelet a kivételnek..persze vannak olyanok akinek csak az számít hogy menő BMW legyen, és olcsón megvegye mert "segíjből" erre telik...
de gondolom a használtautó vételre is van külön fórum....
Nem voltam kiváncsi,hogy büntettek e már meg vagy sem.. engem igen,de gyorshajtásért akkor sem mikor nem volt blokkolóm.. Ettől ÉN nem száguldozok,de erre blokkolós témára van más fórum, vitasd meg ezt ott.
egyedüli védelmem a KRESZ tudásom, és a sebességhatárok betartása :D
most arról nem fejteném ki a véleményem hogy " biztonságos, gyors autóm van, nekem kell, muszáj gyorsabban mennem....sőt lehet gyorsan mennem, és utálom a féklámpákat nézni"
5-6éve van, nem volt büntetésem. Nem egyszer mentett meg... főleg ha hátúlról kapod,úgy,hogy nem is látod... Nem kell félni a használattól,le kell kapcsolni mikor esemény van,senki nem szól.
Tévedsz.. A cam1s amit horodznak magukkal az lézeres,a fix telepített radaros rendszer.. Van egy "etikett" a blokkolósok körében,ha betartod senki nem fog szólni érte..nem kell 200al végigblokkolva elmenni a rendőr előtt... Lehet,hogy profibbnak mondják az új lézert,de azért annyira nem az...
Ertem. Es valoban jo ra? Mentett mar meg? Szeretnek venni, mert nayon nem erezni a sebesseget ezekben a kocsikban, csak olyat keresek, amirol vannak konkret jo tapasztalatok.
volt már ilyenem, a Waze-t nem verte át ... ( inkább az a "baj", hogy sokan a sima pályakamerát is traffiként jelölték meg, így néhányszor "feleslegesen" lassítok ..)
az új fix trafik lézeresek..intelligens felismerő rendszerük is van.
Emléletileg a záróvonal átlépését , az irányjelzés elmulasztását, vagy a biztonsági öv becsatolását is tudják "nézni", amellett hogy sebességet mérnek...3-4 kamera figyel egy irányba, de különböző dolgokat...
érdemes egyáltalán blokkolóval játsznani? Sztem ha zavarják a mérést, a fix trafi rögzíti az eseményt (autó-rendszám), és bármikor kivonulhat a yard akár lakcímre is és elviteti a kocsit ellenőriztetni hogy valóban van e benne....persze addig erre kicsi az esély amíg ezt sokan nem fogják használni....
Ha nem lenne óriási meló kiszerelni akkor megtartanám,de így inkább benne hagyom..de új autóba is tenni fogok az 100.. Vagy ez a márka,Laser Interceptor vagy az Antilaser G9 .. ezt a kettőt biztosra tudom mondani,többit nem tudom hol tart :)
Sajnos minden annyit ér, amennyit a piacon adnak érte, és a külföldi romok letörték a hazai árakat. Szerintem megvan a kereslet a jobb példányokra, csak ki kell várni.
Az E60 meg "sajnos" nagyon kurrens típus, ergo az olcsókért nagyon odavannak, ami azt is jelenti, hogy a drágábbakért nem. De legalább pár éven belül tele lesz minden E60 cuccokkal a bontókban.
Annyira lenyomták az árakat,ezekkel a lelakott,a helyszinen vagy szervizben kiderülő igencsak komoly hibás autókkal,hogy az hihetetlen... Ezek az autók jóval többet érnek..el van b*szva a piac... a 3millió teljesen reális ár lenne a szebb példányokért...nem számít már az extra sem... bmw+e60 és olcsó legyen..első 20hirdetés mozog a többi autót már a por lepné,ha nem közlekednének vele... Azon gondolkodtam,hogy ha más nem lesz oda adom egy kereskedőnek,akkor inkább ő járjon jól mint az aki azt várja,hogy 1,8millió legyen..csak fáj a butaság:nem kell a jó...
Sziasztok! Megosztanám újra eladó autómat,mivel még csak hívásom sem érkezik(eltekintve 1-2"komoly"érdeklődőtől),nem hogy még aki el is jöjjön megnézni.(hátha valakit vagy valaki ismerősét pont érdekli :) Nyilván azért mert nem 1.5millióért árulom,ami az állapot és felszereltség miatt érthető is..10éve van nálam,fanatikusként mindig rohantam szervizbe ha probléma volt..
Van két szintszenzor, az első és a hátsó tengelyen is 1-1. Meg kell nézni, hátha kiakadt a rúdja. Ha rendben van, akkor gépre kell dugni, lehet valamelyik szenzor rossz.
Olyan gondom van hogy a tompított fényszóróm nagyon lefelé világít. Csinált indításnál egy tesztet a magasságállító (előtte sose vettem észre hogy csinálta volna) utána lent maradt.
Mivel a tesztet csinálta gondolom az állító motor jó, lámpa modul lehet vagy szintszabályzó? Ötlet valakinek? Hibát nem ír.
Geometriára gondoltál, mert az mozog, lehet mozgatni? Akkor nem kapcsol le a turbó, hanem elveszi vmiért, nem tudom, szerelőnél van a kocsi már, hátha rájön, h mi a baja.
Nem e60, csak E46 de hátha tud valaki segíteni nekem. 320d,150le.A jelenségem, h mentem pályán kicsit megvetettem neki füstöl is, le volt rakodva a rendszer már, sokat járok városba, azért...egyszercsak elment az ereje, lekapcsolt a turbó, félreáltam, ujra elindítottam és ment, aztán a 140-es utazot nem birta lekapcsol, egy idő után...most már 150 a vége és nem megy, 3.000 fordulat felett, meg picit erőtlen lett a kocsi, diagon turbonyomást mutatta hibának, de meg lett nézve jok az értékek, turbó is jó, nem log, nyomás is van. esetleg légtömegmérő hiba lenne? nem mutatta ki hibának, igaz, csak én gyanakszol rá...
Szia, a gumikérdés-felnikérdés topikban van néhány olyan gumis, aki jó árakkal dolgozik, illetve a facebook e60/e61fórumon keresd Radírt illetve Saving Grace kft.-t.Ők jók és nem dolgoznak elszállt árakkal.
Nyári gumi vásárlása előtt állok. 245/40 R18 defekttűrő volt rajta, és ebben a méretben keresnék 4 újat.
Ti mit ajánlanátok, ami ár -érték arányban is jó? Valahogy 60e/db most így építkezés közben nem jön túl jól,ezért keresnék valami barátibb, de jó megoldást. Köszi!
Szasztok a mai nap folyamán kicsereltem a nagy termostátot a bmw 535d gépjárműmben sikeresen tul vagyok rajta de a check lampám kivillant és a következőt irta ki: "fault affecting emissions"
Mi lehet a baj ? Es hogyan kell megszüntetni a hibajelzést ? Valaszukat előre is köszönöm !
Természetesen wandlert is újít fel. Pár éve volt hozzá szerencsém (még a 750 5HP30-át javította), én csak ajánlani tudom. Nekem sem volt annyira közel, de nem bántam meg. Gari van! Csak váltóval foglalkozik és direktben hozza az alkatrészeket a ZFtől.
adok egy másik címet...Balatonfűzfőn van a "srác" Volvó, SAAB és BMW automatákat csinált már, Volvó és az Automata váltós fórumokon dícsérik.. (Előtte Nemesvámoson volt, adatait kiírom, mert a neten is elérhető nyilvánosan, bár weboldala nincs)
Balogh Gábor , 06/70-331-5254
Balatonfűzfőn a volt Nitrokémia "Főportáján" (2-es Porta) kell bemenni, mindjárt ott van balra a műhelye..(portás útbaigazít)..Telefont ha nem veszi fel írj neki sms-t , visszahív...(mikor megvettem a kocsim vele nézettem meg a váltót hogy mit szól hozzá, javíttatni csak a hosszú javítási idő miatt nem hozzá vittem)
Próbát megér, sajna a Dunántúl nemigen van eleresztve automata szerelőkkel (Dél Dunántúl meg aztán fekete lyuk...)..Győrben van még Heidinger Autocentrum ami megbízható...
Székesfehérváron Katona Jácintot és partnereit kerüld messziről...
ismerőseim ajánlottak egy nagyon profi szerelőt, elmondásuk szerint csak azt cserél amit kell, a többi cuccot visszapakolja a váltóba... kiszerelt váltót is javít, ha rákészül akkor megvárható a dolog... (azt nem tudom hogy wandlert felújít e)... nekem messze volt a Dunántúlról, és ezért nem hozzá fordultam.
En egy ideig (kb 2 honap) pont a masik oldalrol (elado) szemleltem a szitut.
Mindenki sir-ri, hogy csak lefingott szar peldanyok vannak..... Hat persze kerem, 2M-ert tuti csak korai evjaratu, also hangon 300-400k km-t futott autok vannak. Csodak nincsenek.
Az enyem 2009es xDrive volt 190km-el, vegig BMW szerizkonyv, szamlakkal igazoltan.... de csak azt hallgattam, hogy mar 2-2,5M-ert siman van ilyen.... modtam is mindenkinek, hogy akkor azt kell megvenni.... Az, hogy kezzel mosattam mindig, legkesobb 2 havonta borapolozva volt a belseje, csak premium diesellel tankoltam...... na azt mindenki leszarta.
Mivel kulfoldon elek, itt is meghirdettem de itt meg mar csak a helyi tezsviirek, erdeklodtek a vegso ar irant....
Aztan mergemben beszamitattam egy BMW Premium Selection F11 530d xDrive-ba.
Ugyhogy nekem ennyi volt az E60 palyafutasom....
Leirom hatha valakit erdekel:
2 evet hasznaltam az autot ezalatt 70.000km-t tettem bele (123.000-193.000)
A szokasos dolgokon kivül (olajcsere, levego-, pollenszuro, fektarcsa+betet):
- olajfolyas a szivocsonel--- ez aranylag koran olyan 135k korul
- 3 izzitogyertya, de csereltettem mind a 6ot
- egy hatso lampafoglalat, mert megolvadt az egyik lab es zarlatos lett
- egy EGR szabalyzo szelep
- onszantambol es Steeef tanacsara 150k km-nel olajcsere az xDrive-ban
- sajat magam megnyugtatasara 6 havonta diagnosztika a DPF allapotara (a Chip miatt)
Szerintem ez egyaltalan nem veszes a megtett 70.000km-t figyelembe veve.
A computeres dignosztika nem mutatja ki csak a tünetekből lehet tudni a wandler problémát, ha az autóban 300ekm körül van és meg akarod tartani az autót 4-600e között áll meg a váltó felújítása.
Ez maximálisan így van..meg kell keresni az okot is hogy a wandlerben miért ment tönkre az áthidaló tgk (lock up)...mert gondolom ezért kellene felújítani..
Tudna nekem valaki segíteni hogy, 2004-es évjáratú professional dvd-re melyik legújabb navi dvd futtatható? jelenleg 2012-es van bennt de az pl ausztria nem utcaszintű. ezért akarom újabb verzióra cserélni amit még elvisz
El tudom képzelni, kb semmit nem adtak alapáron...
Ezzel együtt valószínűbbnek tartom, hogy nem váltócserés, hanem egy 30d megkotlott motorja helyett megkapta egy 35d-jét.
Én sem szeretem az automatát, így ha jól meg van csinálva, tényleg kemény gép lehet...
Emlékszem a korabeli gyári kommünikékre, hogy a 35d-nek akkora nyomatéka van, hogy "a biztonság érdekében" csak automatával adják, kb hogy akkorát bólintana gyorsuláskor, hogy az a biztonság rovásár menne, meg a hajtásláncnak is nagy terhelés lenne pár durvább kuplungolás.
Ha el akarod tenyleg adni, akkor sokkalta hatekonyabb lenne ha hirdetned.
Ugy emlekszem te benzinest szerettel volna helyette, en meg dizel parti vagyok, igy lett a E60 25d-bol ( szinre, felazereteltsegre kb pont olyan mint a tied), eloszor rovid ideig egy alapfelszereltsegu 25d majd egy jol felszerelt 30d f10.
Az autod egyebkent valoban ritka jo allapotu, nem akartam az ellenkezojet sugallni a hozzaszolasommal.
A miértre a válasz, hogy nem hirdetem sehol, ha itt látom, hogy keres valaki bedobom a köztudatba...F10-re pályázom én is de még nem találtam megfelelőt :) te mire váltottál? Az autóm amúgy hibátlan, kopp-kopp-kopp...:D
Üdv! Kérem valaki segítsen nekem abban hogy hol találom a fűtőventillátor előtét ellenállást /SÜNI/ BMW E61-en.Pontosan írja le mert nem találom pedig már a műszerfalat is megbontottam de rendesen.A neten nem találtam videót.Köszönöm szépen!
Amit masfel eve arulsz es nem veszik meg... Miert? Mielott E60-at vettem volna szerettem volna megnezni, de nem jartam sikerrel... Mar F10-zel jarok, neked meg mindig megvan :)
A masik az "ezt az autot erdemes megvenni, vagy sem" kerdeshez: barmit meg lehet venni ami nem volt porratorve, csak legyen kb egy misid a bajokra. Ha nincs, akkor lehet nezegetni a Honda Civiceket, azoknal nem kell tartalek. Egy 10 eves -az uj ara otodebe kerulo- BMW-re kell locsolni a zset rendesen, ezt fogadjuk el!
Nekem ugyanez az évjárat és felszereltség van 530d-ben! A kilométer közel ugyanennyi nekem is egy kollégámtól vettem aki újonnan vette, tehát ha magyarországi az autó akár valós is lehet a km-állás. Az autó szépnek tűnik és az m-packet és a felnik is gyáriak ,minden képen nézesd át BMW márkaszervizben 300km-nél igen sok probléma felmerülhet ami több százezres kiadás.
turbó,váltó (wandler), szívósor, partikelfilter,aktív kormánymű,motor csapágyak kopása, vezérműlánc nyúlása és szakadása ennél az évjáratnál jellemző a láncszakadás minden előjel nélkül. A vezérműlánccserén és a csapágyak cseréjén januárban estem túl.
Sziasztok! BMW 525 d szeretnék vásárolni: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/525/bmw_525d_gyari_m-packet-9812271 Mire figyeljek oda igazán, ezt az autót érdemes-e megnéznem esetleg? Szervízkönyves, de ez nem jelent semmit míg nem láttam gondolom, meg azt sem ,hogy meddig van vezetve. Kivülről elég jól néz kí így képeken.Segítsetek nekem légyszives.
Hogyan is van ez akkor? Az autóban lévő kijelzőhöz miként lehet csatlakoztatni valamilyen külső eszközt? Fizikailag milyen csatlakozó van a kijelzőn? Pl. HDMI, USB, CANBUS, Komposit video, stb. Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Jól gondoltad hogy a fő kérdés a csatlakozás helye. Mivel én 1-2 éve kértem rá ajánlatot így tudom hogy kell ehhez egy multimedia interfész is , annak már kellemetlenebb az ára.
7500-10000 között írtam Kínából a HDMI csatlakozós verziót..nem véletlenül írtam utána hogy a kérddés hogy itt mivel csatlakozik a kocsi multimédiájához......azért gondolom nem túl drága 25 ezerért Kínából egy ilyen...Magyarországon mennyi?50-70 ezer?
ennek az eszköznek a kínai gyári fél ára is több mint 20 ezer !! amiről te beszélsz azok használhatatlanok soha nem tudod frissíteni és azok nem működnek IOS 9 el ! valmint egy IOS frissítés után kidobhatod, nem tud USB felületet kezelni, persze lehet próbálkozni de kicsi az esély hogy jót kapsz :)
Na így kell fogadni egy tanácsot(ami nem irigységből,vagy rosszindulatból született)!Ha az ember ismeri képességei és eszközei határát kisebb a rizikó!
Szia! Én 30D-vel tudok szolgálni,neked,aminek 2.tulaja vagyok már 10éve,tehát eléggé jártas vagyok az e60ban,magyar autó,eléggé magas felszereltségű, nincs szétülve,szétkopva.. nem olcsó,de nem véletlenül,nem kell mindjárt szervizbe hordanod,hogy ez nem működik,az nem működik... ha gond volt,mindjárt rohantam a szervizbe,mai napig szerelmese vagyok :) Ha esetleg érdekel,keress nyugodtan.. (nyári kerek nélkül is vihető) :)
Akkor feltenném így estére, újra a kérdést... milyen töltöt használtok, diagra, kódolásra, amivel nem merül le a kocsi. Kaptam egy linket már délután, de sajnos nem beszerezhető... valakinek egy olyan ötlete amit meg tudnék venni holnap, és nem kell várni rá heteket..... köszönöm előre is....
Sziasztok! Számos autó kipróbálása után eldöntöttem, hogy BMW-t veszek. 520d, 520i, illetve 525D sedan változatában gondolkodom. Semmiképp nem szeretnék neppertől vásárolni, ezért hozzátok fordulnék. Van valakinek, vagy ismerősének eladó, megbízható, szervizelt kocsija?
Andras520D köszönöm, ismerem ezt a megoldást én is, nekem mondjuk Iphone van ugyan az a program, de egy ELM wifivel, az is jó bár van pár funkció amit nem enged, ott azt kapom üzenetnek, hogy vegyem meg a 2. generációs originál adaptert. Neked ez hogyan van összerakva hogy engedi az összes funkciót? Hogyan csatlakoztál a tabletra? van usb? Nekem usb-s a Dcan kábel.
Én is Dcan kábelt használtam kódolásra, diagnosztikára, de ezekre a pár perces műveletekre inkább járattam a motort. A modulok firssitéséhez ami több órás tényleg komoly töltő kell. Amit én most használok egy androidos tablet és a Carly for BMW program mindent tud amit kell, bele értve a kódolást akksi regisztrálst, dpf regen stb.
Köszönöm szépen a választ, de esetleg lenne másik ötlet is ami fogható? ezt sajnos csak rendelni lehet.
Az intelmet, figyelmeztetést is köszönöm, de szeretem a kihívásokat, a tanulási vágyam mindig is csillapítatlanan volt, így 2 diplomával, nyugodtan állítom, hogy tanulni mindig kell, és a tapasztalt szakértőktől kapott tanácsokat, mindig nagyon tudtam értékelni, és megbecsülni. Nagyon körültekintő leszek minden alkalommal, de nagyon érdekel ez a jármű diagnosztikai világ....ez számomra egy új terület, és ezek mindig is vonzzák az embert.
Veszélyes jégre merészkedsz!Szerintem okosabb ha műkedvelőként nem turkálod az autót!Mondom ezt úgy,hogy szerelő vagyok és nagyjából érzem mekkora káoszt lehet így csinálni!Neked is jobb (és olcsóbb) ha hozzáértő mond diagnózist,vagy hobbi diagnosztaként találgatsz!
hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon :D
"Az elzárás hatására gyorsabban eléri üzemhőmérsékletét, kevesebbet fogyaszt és tisztábban működik a motor. Mihelyt aztán hűtésre van szükség, önműködően kinyílik"
Segítséget kérnék tőletek. Nemrég megtudtam venni a régen áhított E60 530D autómat. Van rajta, benne pár apró hiba, természetesen, mivel már sajnos nem új. Próbáltam összeszedni információkat, a diagnosztikát illetően, vettem egy kábelt, (k+dcan) hozzá programot (virtuális gép alatt DIS) beállítottam, tökéletes,kiolvassa a hibákat, stb, de kb 20-30 perc mulva már nem volt hajlandó beindulni a kocsi mivel gyujtáson volt.... Olvasgattam tovább, van valami újabb okosabb software amit a "nagyok" használnak, de ott még nagyobb a baj ebből a szempontból, olvastam, hogy 13v alá nem eshet a feszültség mert akkor összeomlik a rendszer és esetleg egy két vezérlő tégla lesz. Az szeretném kérdezni töletek, milyen töltöt használtok ahhoz hogy esetleg órákon keresztül gyújtáson maradhasson a kocsi, és ne merüljön le az aksi. Nem akarok, és nem is tudnék konkurencia lenni senkinek, nekem nem ez a szakmám, csak nagyon érdekel, és érdekesnek tartom ezt a diagnosztika, codolás, történetet, és a sajátomat szeretném magamnak megjavítani, stb.. Segítenétek? üdv mindenkinek Lali..
Szerintem az a légellenállás csökkentése miatt van nem a gyorsabb melegedés miatt, van egy Efficient dynamics 118d-m azon is van de nem melegszik gyorsabban mint az e60 amin nincs.
de emberek most tényleg a 40éve tervezett benzines lada házi tuningja lesz a megoldás??
Nem, viszont egyre több gyártó csinál belülről elektronikával zárható hűtőmaszkot (főleg a dízeleknél) ...
sztem ők is hülyék :D (a Totalcar válaszát nem kommentelném..miért? keress rá a neten a pl arra hogy a tej egészséges, majd utána hogy a tej egészségtelen...mindre találsz pro és kontra véleményt...de mit mond a gyakorlat?
én nem keverném össze a fűtő és a hűtő radiátorokat, sem helyileg sem funkciójukban nem igazán tartoznak össze, ha esetleg a termosztát által elzárt kis vízkörben benne van a fűtőradiátor és csak a vízhűtőt zárja el, akkor talán még fagyoskodni sem kell hiszen a folyamatosan melegedő víz oda még eljut, ellentétben a radiátorral.... nekem ez így logikus....
szerintem a ladákra sem azért tették a maszkot, hogy gyorsabban melegedjenek, ha megnézed ezeket a régi autókat gyakorlatilag átfúj rajtuk a menetszél a motor hőmérséklet szabályozása sem nevezhető precíziósnak, a mostaniakhoz képest, ott lehet hogy volt helye mókolásnak............de emberek most tényleg a 40éve tervezett benzines lada házi tuningja lesz a megoldás??
/remélem látszik a link mert szarakodik valamiért, ha nem, akkor keress rá a totalcaron a Kartonpapír a hűtő elé szavakar/
szerintem ha 10km alatt nem melegszik fel a kocsid, akkor valamelyik termosztát, ha meg felmelegszik de te kevesebbet mész, akkor reggel indulás előtt 10 percel kapcsold be az állófűtést, vagy fűtött garázsból indulj...
Nem világít! Nem jelezz semmi hibát! Kivétel, h valamiért laposnak érzékeli az egyik kereket! Pedig nem is.... Turbó? Ha gépre teszük kell hoznia a hibát?
Vásároltunk egy törött e60-t 2004-est! A következő a jelenség! Szépen össze lett rakva, de 3-4000 fordulatig az autó nem akar menni! Lepadlozható alig alig vánszorog, majd jöN a 3000 fordulat és iszonyat megindul, bár nem maradsz az ülésbe! Szerintetek mi lehet a gond? Életünk első bömbije ☹
gondolod végig a vízkör működését, akkor rájössz, hogy a letakarás semmit nem old meg: ha jó a termosztát nem enged semmit a radiátorba, csak ha már elérte a 89 fokot /az van ráírva ugyanis/, ha rossz, akkor meg cserélni kell és nem takargatni...a probléma okát szüntesd meg, ne az okozatot.
gyáááá :D ezt gondold végig még egyszer :D
csak pár példa:
addig akkor nem is fúj meleget az utastérbe a ventillátor amíg nem lesz 89 fokos a víz? (akkor lehet fagyoskodni 20 km-en keresztül, majd hirtelen a forró levegőt benyomatni)
azért észrevetted hogy 1-2 perc után már langyos levegőt fúja kocsi nem?
tudom hogy nem Lada, vagy régi Opel, Skoda stb...
de azoknál vajon miért volt gyári hűtőtakaró? mert jól nézett ki? :D
rövid távon nyugodtan le lehet takarni, semmi baja nem lesz a "teknikának"
gondolod végig a vízkör működését, akkor rájössz, hogy a letakarás semmit nem old meg: ha jó a termosztát nem enged semmit a radiátorba, csak ha már elérte a 89 fokot /az van ráírva ugyanis/, ha rossz, akkor meg cserélni kell és nem takargatni...a probléma okát szüntesd meg, ne az okozatot........letakarástól gyorsabban nem melegszik fel az tuti, rakd sportba és pörgesd jobban, akkor esetleg gyorsabban melegszik, de hidegen meg jobban kopik........nem erre való ez a vas
2 hete vagyok tulajdonosa egy 520D típusú autónak.Az eddigi tapasztalataim pozitívak,kivéve azt a tényt hogy
valami meríti az akkumat. Meg tudná valaki mondani mekkora áramot vehet fel az autó,ha a központi zár be
van zárva, és az autó nyugalmi helyzetben van. Én 350mA mértem, ami kb.4w-os fogyasztást jelent.Esetleg valakinek van ötlete azzal kapcsoltban, mi használhat 4 wattot.
Tudna nekem segíteni valaki tolatóradar ügyben.Szerintem nem működik.De nincs külön kapcsolója és az Idrive menüjében sincs PDC menü ,pedig a könyvében benne van ha hátramenetbe teszem nem csipog és a kijelző sem mutatja az autó "alakját".
Minden kerékcsere után újra resetelni kell a keréknyomás ellenőrző rendszert. Kerékcsere után, álló helyzetben követed a videó utasításait, majd elindulsz és a rendszer menet közben beméri a mostani állapotot, és ezután az új beállításhoz fogja viszonyítani.
Az előzőleg elmentett értékhez képest ellenőrzi. Ha kisebb kerék megy fel, vagy alacsonyabb nyomásra állítod a gumikat, akkor resetelni kell a menüben a guminyomás ellenőrző rendszert .
Utána jártam a problémának sajnos nem a motorfelújítás miatt ingadozik a teljesítmény hanem 100% wandler (konverter, turbina)probléma aminek a cseréje munkadíjjal kb 180.000ft a problémát 85% megoldja de ha meg akarod tartani a bömöst érdemes felújítani a váltót kb 400.000ft és 150-200e km biztos nem lesz gond a váltóval viszont a wandler cserénél 10-20e km után újra elő szokott jönni a probléma!
A szerelő javaslatára sportban használom az autót így megszűnik a fordulatszám ingadozása mert megfelelő lesz az olajnyomás igaz 2-3dl többet fogyaszt az autó .
Valós 317.000Km! Ha szorgalomból kicseréled a láncokat érdemes a csapágyakat is cserélni! Havi több csapágyas autó érkezik a műhelyükbe ahogy láttam nemcsak ötösök.
Sziasztok.egy 2006 os 530d be szereltem be 2009 es hátsó ledes lámpát balos szépen működik a jobbos irányjelzője gyorsan villog elméletileg ellenállás kellene bele vagy a lcm et kellene frissiteni 25.01es verziora ki az aki meg tudná nekem csinálni?kihez forduljak?vagy mit csináljak hogy működjön rendben?
Igen. De ha kisebb kereket teszek fel? az átmérő akkor is változik, vagy mihez képest érzékeli. Csak mert nekem folyamatosan írja ki a hibát és azt az információt kaptam eddig, hogy azért van mert nincs "beültetve" a szenzor a szelephez. Csak szeretnék utána járni ennek, hogy végül is mi is a igazság
Ezeket a tüneteket okozhatja beállítási probléma is? Mivel pénteken hoztam el az autót a szerelőtől láncszakadás miatt hengerfej, vezérműtengely, csapágycsere lánc láncvezető stb? Előtte nem volt probléma, most meg bizonyos fordulatnál 1500-2000 80-100km/h 1cm le,fől jár a fordulatszám mérő időnként és a teljesítmény is ingadozik.
Nekem a végösszeg 650.000Ft! Az ilyenkor szükséges alkatrészeken felül bontott hengerfej és vezérműtengelyek, csapágyak is cserélve lettek. A vezérműtengely, hengerfej és csapágyak nem minden esetben mennek tönkre teljesen nélkülük 420.000Ft lett volna.
A Converter áthidaló tengelykapcsoló zárásának az ellenőrzése (Lock up funkció) :
Általánosságban a következőket tapasztaljuk egy kifogástalanul működő Lock-Up esetében: Üzemmeleg állapotban a legfelső fokozatban 80-100Km/h sebességgel haladjon. Ezek után a terhelést növelve / gázpedál óvatos lenyomásával/ fokozatosan gyorsuljon. Zárt Kifogástalanul működő Lock-Up tgk esetében a motor fordulatszámának az emelkedése arányos a sebesség növekedésével. / mint ahogy egy hagyományos mechanikus váltóval szerelt jármű esetében tapasztalható / Gyors pedál elmozdulás esetében a Lock-Up oldása nem rendellenes.
A Lock-Up rendellenes működésére utalhat , ha az előbb említett üzemi viszonyok között fordulatszám ingadozás , és/ vagy vibráció érezhető a karosszérián / utastérben/
A rossz hír az egészben hogy a converter áthidaló tgk tönkremenetelét ki kell vizsgálni, mert ez a végkifejlet.Ennek volt egy oka is... (ha szerencsés vagy akkor csak simán elkopott, és nem egy hidraulikus vezérlés, vagy a váltóban mechanikus kopás miatti nyomásvesztés tett pontot a végére...)
Ez a tengelykapcsoló egy hasonló tárcsás "kupplung" mint ami a kézi váltókban van, ugyan úgy elkopik, vagy le tud égni is akár...
A fórumot visszaolvasva ezt találtam egyik bajtársunktól aki már túl van rajta!
KrisszK7
Ha menet közben a fordulatszám hullámzik, akkor szerintem a wandler (konverter, turbina) hibásodott meg, egy egyszerű teszttel kiderítheted, hogy tuti az-e a hibás: indulás előtt lépj erősen a fékre, hogy a kocsi ne tudjon elindulni és maradjon végig álló helyzetben, majd fokozatosan a gázra, a fordulatszámmérő nem mehet 2000.-es fordulat fölé, ha jó a wandler.
Nálam ugyan ez a probléma áll fen! És tegnap előtt voltam túl egy láncszakadás javításán (BMW530D) most jöhet a váltó:(
Sziasztok van egy 535d-m és a következőt tapasztaltam de ezt csak videón tudom megmutatni .. a fordulatszám mérőm ingadozik 2 féle képpen kicsit és és valamikor kileng nagyobb mértékben és ez érződik is az autón hogy hirtelen gázt ad majd elveszi.
Simán lehet MAP szenzor hiba is (szerintem az lesz...nem lehet hogy elnéztétek a MAP-ot MAF-nak?) , de kellenének a hibakódok, és eredeti angol nyelven típusspecifikusan megnézni...
Van egy 535d-m (aut) valtolaj csere volt benne termeszetesen szurovel egyutt. A szervizbol (fuggetlen) elhozva kb 30-40m utan a auto lefulladt es megallt, nem lehetett ujra inditani, azota semmi. Visszavittek a szervize ahol termeszetesen nem az o hibajuk es nem tudjak mi lehet vele. Az olajat leeresztettek belole, mert meg akartak bontani a motort, de ezt mar nem engedtem nekik. A kerdesem az lenne, hogy volt e mar valakinek hasonlo tapasztalata illetve van e valakinek otlete, hogy mi tortent a motorral? Tudom, hogy igy nem igazan lehet pontos diagnozist felallitani, de sajnos az auto egyenlore eleg tavol van miden szakertelemtol.
Sziasztok!uj vagyok a forumon.Vettem egy bmw e61 530xdt automata.Elotte egy e39 530d automatam volt.A valtommal van szerintem valami gond.Alapjaraton valami ercesebb zummogosebb hangot hallok a valto felol.Ha D be teszem teljesen megszunik a csatlakozas hatasara.Ha ismet uresbe teszem vagy parkoloallasba akkor ismet hangossa valik valami.Elvileg 219 ezernel valtofelujitason esett att.Most van benne 333 ezer.Neha erzem hogy finoman rant is egyet ha sebessegbe teszem r vagy d- be. Vagy ritkan ha valt 2-3 vagy 1-2 fokozat kozott. .Fordulatok jok.kik down, lok up funkcio tesztelesre megfeleloen reagal.Egyenlore csak a zorges zavar a tobbit elfogadom a kopotsag miatt.Valakinek valami ötlete? Tanacsa....elore is koszonom: zsolti
Nos, az ilyen autószerelők miatt van a rossz hírneve a használt E60-nak. Ezek az "autószerelők" rontják az E60-ak és más márkájú autók hírnevét. Milyen E60 javítási munkát lehet rábízni az ilyenekre? Olajcserét? Talán még azt sem.
Nekem turbófelujjítás után párezer km-rrel kezdett hasonlókat produkálni állandóan,amire a turbó vezérlő elektronikát piszkálták-forrasztgatták-cserélték(bontottra) ,de később belefáradtam és eladtam az autót.
Ha jól tudom nincs semmilyen szenzor a kerekeknél ( ha lenne, amúgy is a felniben lenne ) . Az ABS szenzor érzékeli a kerekek fordulatszámát. Ha defektes lesz a kerék , kisebb lesz az átmérője, r-go gyorsabban forog mint a többi. Ezt érzékeli hibának a rendszer : ilyenkor jelez be.
Donorból (e60 520D 2007 n47m2) megmaradt egy rakat cuccom nincs sem helyen, sem időm árulgatni, olyan valakit keresnék aki alkatrészekkel foglalkozik és egyben elvinne mindent. Természetesen jóval piaci ár alatt. Komoly érdeklődés esetén listát tudok adni... (elektronikák, kéziváltó, befecskendezők, modulok, vezérlők, pdc, stb...)
Szia! Magáról a kocsiról nem tudok semmit, de az eladótól már vett a baráti társaságom autót. Akkor ott egyenes volt és elmondta amit nem biztos hogy mások is elmondanának. Mivel a hirdetésben nem írja, hogy valós a km (pedig bele szokta ha tudja, szoktam nézni a hirdetéseit) így tuti hogy volt tekerve.
írnál árat E39 facelift Touring bal hátsó lámpatest csomagtartóba szerelhető részére? Égen-földön nem találok gyári bontottat, depo-s utángyártott meg nem érdekel ( kínai sem)
Sziasztok! Nekem egy e60 525D 2005/11 havi bmw van és olyan problémám lenne, hogy a napokban cseréltem benne akkumlátort (gyárit vettem bele regisztráltuk is) és azóta minden indításnál újra be kell állítani az időt és még a km számláló is nullázódik (az óra beállítás menünél be van pipálva az óra mentése)
Tudtok ebbe segíteni, hogy mi lehet a gond és hogy lehetne ezt megoldani?
a 35 D-m hasonlóan viselkedik 206 E km-el vettem, most 310
80-100 között kissé vitorlázik a fordulatszám mérő
alatta fölötte nem, 140-nél pedig tökéletes
én megszoktam így, a nyomatékátadással nálam nincs probléma
a váltóban most cseréltünk olajat, de azóta nem sokat mentem még, de szerintem ettől nem változott..
én így használom, és ha egyszer letérdel, vagy elromlik, majd akkor javítom
a hűtőidet viszont mindenképpen takaríttasd ki, úgy hogy ki is veszik őket, közel van a klíma, víz, olajhűtő egymáshoz, iszonyatos mennyiségű koszt összeszednek, és nincs rendes hűtés, hengerfej veszély... és a termosztátokat is cseréltesd
Vásároltam egy hónapja egy Bmw e60 535d tipusú autót.
Azt a hibát tapasztaltam hogy a fordultatszám ingadozik.
Tegyük fel 80-90 km/h között megyek vele ,akkor a fordultat 1500 és 2000 fordulat körött járkál.
Én váltó problémára gyanakszom mert kigyorsításkor sem úgy viselkedik ahogyan kellene mint hogyha a nyomatékkal nem stimmelne valami. A válaszukat előre is köszönöm.
Tudnátok segíteni? E60 2004 dec 530d ben mi érzékeli az emelkedőt?az autó emelkedőn de már egy kicsin is hatalmas nyomateékkal rendelkezik also tartományon 1600-2100, viszont síkúton nyomatéktalan(szerintem rossz valtoprogram van rajta mert modositottak de nem nálam).udv bmwsek
ez a terv hogy inkább lecseréltetném de a szerelőm jövő hét végén ér csak rá,addig is arra gondoltam mi van akkor ha kiszippantom a tartályból és úgy töltöm jelzésig vissza?
Köszi a segítséget! Akkor tulajdonképpen bármilyen atf dexron II jó ilyen esetben ha utána akarok tölteni? Igazából épphogy minimum alatt van egy picivel,csak zavar :(
rátölteni akartam igazából de kicsit elbizonytalanodtam se piros,se zöld,erre fogalmam nincs melyiket tölteném :( inkább le kéne cserélni azon gondolkodok
Sziasztok! kormányszervó tartályba milyen olaj kell pontosan tudna valaki segíteni? Az oké hogy ATF,de gondolom nem mehet bármilyen...próbáltam utána olvasni de elakadtam,van zöld,piros,dextron III stb... :((köszi
Srácok segítsetek, csomi beázás után nem akar működni a légrugó, kompresszor búg , de csak halkan , és nem emel semmit. A végén cisszen egyet, ennyi. Mikor észre vettem a beázást akksi saru le, most vissza. Áramtalanitás után esetleg kellene vmit csinálnom? A csomi behuzó motor sem megy azóta ,és trailer indicator left/right check hiba üzenet van
Pedig volt benne meló nekem is, hogy megtaláljam a videót, de nem ment.......
Mostmár csak a többi kérdésemre kellene válasz, de majd csak segít nekem valaki.
Az a baj,hogy igy még hozzá értő szakihoz sem tudok/merek elmenni.
Szoktam olvasgatni a fórumot, de segítséget most először kértem azt hiszem(biztosra nem merem mondani , mert 2008 óta van meg a vas) , és sok jóságot olvastam már itt, többek között ezért lett 2.5d , és nem 3d, ami jó döntés volt, de tényleg :)
Ezen a videón rajt van hol kell keresni a szabadba vezető lefolyót. Nekem is zárva volt a tetőablak, mégis ázott. A dugót kivéve kifolyt nálam vagy fél liter víz :) Viszont azt már nem tudom, hogy mindkét oldalon van-e ilyen
316km van valósan az autóban. A lánccserére minden kötelező alkatrész cserével 320e mondtak pár éve! Így utólag megérte volna megcsináltatni csak még a Wallis-ban is azt mondták nem szokták cserélni ha meg megnyúlik úgy is hallani fogom, hát én nem hallottam semmi gyanúsat.
Egy 2005-ös E60-as 525D-nek mennyi idő alatt kell felmelegednie a víznek? nekem 75fokig ment fel városban de jó lassan. Valami támpontot tud valaki adni, hogy le tudjam tesztelni így a termosztátomat.
Igen van panoráma tetőm , működik is , de ha nem volt nyitva akkor is annak a túlfolyója okozhatta?
Keresgettem a neten , de semmit nem találtam róla. Egy linket meg köszönnék, légrugó fog működni kiszáradás után? Nem merem kipróbálni még vki aki ért hozzá nem mond valamit. Köszönöm előre is
Most regeltem a fórumra mert egy E60-as tulaj lettem. 2003-as 520i sorhatos kéziváltó mellet döntöttem.
Meg vagyok elégedve az autóval csak lenne egy -két kérdésem.
A belső levegő keringető ventilátorom cicereg, emelem az intenzitását és emelkedik a zaj is. mintha csapágyas lenne vagy csak koszos? A kérdés pedig : könnyen cserélhető?
A nagyobb hidegekben előfordult párszor , hogy a gyújtás ráadása után nem állnak alaphelyzetbe a mutatók , csak valamilyen relé kattogás hallatszik a műszerfalból. 6-8s után abbamarad és minden OK.
Ezzel mi a helyzet???
Sajnos csak egy alap bussiness fejegységem van, 6.5coll kijelzővel. navihoz pedig nincsen lemezem
csak egy régi nyugat európai. A fejegység meg nem is tud MP3 így lassacskán a cserén gondolkodom.
A kérdés: a csere előtt kell -e a komplett SW frissités? Van -e veszélye ? Kell-e valamilyen egység még ehhez vagy csak a 8.8 kijelző és a fullos fejegység? Illetve ehhez művelethez és a frissitéshez kellene egy BP környéki szakember.
Van panoráma tetőablakod? Mert akkor annak a lefolyócsöve van eldugulva. Valahol a hátsó kerékdobnál van a kivezetése, azt a kivezetést kell kitisztítani.
A neten rengeten infót találsz róla, hogy helyileg hol van, hogy kell szétszedni, stb.
Segítsetek nekem, E61 csomagtér beázott elég erősen, pótkerék, és akksi alatt/körül kb 3-4cm viz, vannak itt mindenféle relék vagy mik, amik eléggé párásak/vizesek lettek,(2 fekete habszivacs között)
a hiba jelentkezett elöszőr rádió jel gyenge,tolató lámpa nem világit, hiba üzenet - trailer indicator right! /Left Check, és most pedig nem működig a kommpresszor sem már, ekkor vettem észre a vizet a csomiban.... Levettem az akksi sarut, most szárad ki....
Mit tudok kezdeni vele, hogy a kompresszor felfújja a seggét? (lehet ha kiszárad mükődni fog?)
Olvastam itt olyanokat akiknek a kiszáradás segített - remélem nekem is fog, mert így még szerviz is nehézkes, a sarut vissza tehetem simán az akksira?
Abban is segíthetnéltek, hogy hol folyhatott be a viz? kis vizet láttam a csomi rolón is, de azt gondoltam, az csak felnyitáskor folyt oda, mostmár gondolom nem akkor.
Csomi térben a két kjs lenyitható ajtó mögötti műanyag dobozban is állt a viz, és az akksi oldalon az oldal szigetelés is vizesnek tünik. Azt gondoltam az antenna, vagy tető sínnél folyik be a víz, de ahogy itt olvasgattam már nem bíztos.....
Nekem nem volt munkadíj.Magam csináltam.Nem tudom merre vagy de nagyon régió függő a munkadíj.Míg nálunk 4-5-6 ez/óra addig az Ország szívébe tudom hogy ennyiért rá se néznek.
Ja annyit még hozzátennék, hogy a kulcsok sem nyitják a központi zárat azóta. Lehet hogy van összefüggés? Vagy csak egyszerre merültek le az akkus kulcsok? ( nem hiszem)
A touring gyári hibája, hogy el tud szakadni a csomagtartó fel nyitástól a kábelezért. Ez lehetséges hogy hiba, de minden hátsó lámpám világít, szóval passzolok.
Menet közben egyszer csak kiírja hogy SOS call system malfunction, ezután kikapcsol az idrive, es vagy ujra indul a rendszer, vagy ujra sem indul, csak később teljesen radom. Ilyenkor se radio se Bluetooth, se navi, se multi gombok a kormányon. Mintha a teljes redszer leallt volna. Az auto megy tovább persze. Próbáltam már resetelni (eject gombok+hangerő nyomás) de semmi. külföldi oldalon írtak ilyet hogy a telefon nem megfelelő neki. iPhone 5s-m van, szóval nem hiszem, ráadásul fél éve ezzel megy. Ránéztém a TCU-ra hátul, hogy nem-e beázott, de semmi. Szóval lehet hogy ez cserés? Fölöslegesen azért nem rendelnék egyet. Egyelőre értetlenül állok a hiba előtt, ráadásul, hamarosan el szeretném adni a kocsit és előtte azért szeretném, hogy rendben legyen. (525d E61 2006)
Valakinek van ötlete? Vagy hallott már ilyenről? külföldi oldalakon is csak tippelgetnem, hogy mi lehet, de megoldást még nem olvastam sehol.
Hideg motornál indulva is azonnal égett gumiszag jön a szellőzőkből. Szíjtárcsa gyárira lett cserélve 40 e km van benne. Kipufogó leömlő csinálhat ilyet vagy valami más tipp, tapasztalat valakinek? (Motortérben nincs büdös.)
Automatát, sedant, 2004-2006-os évjáratot, dízelt, (sötétszürkét, vagy ezüstöt :) ) szeretnék! Ha tud valaki ilyet, vagy véleményt ilyen autóról, azt megköszönném!
2004-es E60 525D van. Lenne egy-két kérdésem, remélem tudtok segíteni. Az egyik, hogy a bal lámpám nem mindig kapcsolódik fel, azt olvastam kezd meghalni az izzóm. Ha kellene vennem milyen kellene bele pontosan, még sárgásan világít, még a másikat már cserélték, és ilyen fehéres-kékes.
Valamint most a hidegekben elindítás után az alapjáratom elég nagy tartományban mozog, amíg a gázra nem lépek kicsit, néha le is fullad, ez mennyire problémás?
Valamint a fogyasztásom 12L nőtt a tél beálltával és a fűtésem se jön meg olyan hamar, ez normális vagy a termosztátom esetleg megadta magát.
És még annyi, hogy ha kanyarodok akkor valami mintha súrlódna (nyekereg) a kormánykeréknél, de ez is csak akkor ha már jó pár kilométert megtettem.
Amúgy az autó október eleje óta van meg, így sokat nem tudok még sajnos az E60-okról
szerintem faceliftes órákban nem mozog az a csikozott rész, mint a régebbibe...
nálam van egy 2006-os 520d abban pl nem megy... facelift
a 2005-ös 25d-ben igen... pre-facelift
és mivel az nem csak a vízhőfokot, hanem a motorolaj+vízhőfok együttesét jelzi (avagy hogy mikor üzemmeleg a rendszer) a rossz termosztát magában nem befolyásolja...
illetve ha rossz is a termosztát akkor is elmozdul csak lassabban
csinaltam rajta tesztet nem mozdult el rajta, igen face liftes de szerintem akkor is elkene h mozduljon rajta... legalabbis en youtubon ugy neztem h elmozdul...
termostatot akkor megnezetem de szerintem nincs veluk gond...
Milyen problémád van vele.Én most csináltam meg a sajátom.525d.Csapágy cserék,gyűrű cserék,1-db dugattyú,hengerfej fel új,henger fej töm+csavar,szelep szár szim,egyéb töm és apróságok,stb.
Beszer árban úgy kb 150.000 és 200.000.ft.
Bontottat ne vegyél!
Átbasznak!
Magyarországon minden ilyen motorba 150.000 és 200.000.km van.
Gyerekek találkozott már valaki olyan hibával,hogy E60 525d nem megy az üzemanyag szivattyú ahogyan indítom ezért nem indul az autó!
Mivel nem, sokat használom ezert a hét elején lemerült az aksi.Levettem a negatív sarut és töltöttem.Tegnap visszaraktam és próbáltam beindítani.
Már amikor beszántam a kocsiba feltűnt,hogy amikor kinyitottam az ajtót nem indította el a szivattyút és a motortérből nem hallottam a szokásos elektronikát ami működteti a fojtószelepet.
Egy haver kiolvasta de csak szakadt üzemanyag szivattyút szállítást írta.
Hátha találkozott már valaki ilyen hibával.És könnyen orvosolható.
Szia! Nem pesti, de Maszi az pesti és valahol itt megtalálod az elérhetőségét is /pontosabban talán budai/. Én Szeged, Békéscsaba, Debrecen vonalon szoktam szereltetni a kocsit.
legyen igazad......csak a láncszakítós 20-30-35d-k nem ezt mondatják velem.....és ez ám vérciki a bömösnek....meg nekem is amikor az egyébként kifogástalan E87-el már ki sem álljak a szervízből /ahova az E61-et mentem megnézni, hogy hogyan is áll :) / mert a szerelőmnek fennakadt a szeme a kocsi láttán: "már ment 180ezerkm-et és nem szakadt el a lánc??? jobb ha gyalog mész haza...." és nincs olyan hónap, hogy ne lássak nála egy láncszakított 2007-utáni kocsit.....
Köszönöm! Én is azt mondom,hogy meg kell nézni,össze kell hasonlítani. Nyugodt szívvel merem ajánlani,nem lesz zsákbamacska :) A jövőről nem beszélek még( babonából) de márkánál maradok :) Esetleg egy jobb Zaporosec szóba jöhet :)
Tény, hogy nagyon sok helyről jön vissza az az info, hog az E39-46 voltak az utolsó autói a BMW-nek, ahol még a "tervezett avulás" vs a "prémium márkához illő tartósság és megbízhatóság" párharcból, még az utóbbi jött ki győztesen....talán ez kicsit olyan mintha most visszasírnánk a Nokia 2110-et :) mert azzal 2 hívás között, néhány téglát is szét lehetett verni és talán csak megkarcolódott volna kicsit...
Szia! Érdekel de egyenlőre nem tudom, hogy mikor lesz aktuális, mert elhúzódik a telekügy is és a munkám is április környékén lesz olyan, hogy bele merek vágni ilyesmibe.
Légyszives egy e-mail címet írj mert nem publikus.
attól függ mennyi az ingatlan ára és mennyiért vesz kocsit....
hogyha 6-7 misi az ingatlan, miért ne vehetne 3-4 milláért autót?
Más kérdés hogy ki miért vesz autót..eleve befektetésnek minősített veteránt kell venni, de gondolom itt nem is ez a cél...
Ha ilyet szeretne miért ne venné meg? Csak mert lebeszélitek? Akkor nem is szeretne ilyet :D
Ha meg reálisan akarjátok nézni, miért nem egy ÚJ kisebb kategóriás kocsit ajánlotok neki, amivel 6-8-10 évig nem sok gondja lesz...( max az hogy abból kell néznie azt a kocsit amit szeretett volna megvenni)
Vedd meg amit szeretnél, max. drága lesz a "tanulópénz" ..
Nem minden használt kocsi hulladék, és nem mindre kell milliókat költeni egy évben...
Ha ezt tartottam volna szem előtt autóválasztáskor akkor én például Lexust veszek és nem azt ami van :D
Köszönöm neked is a választ. Még az is lehet, hogy benzines E38-as lesz belőle, úgy tudom, azok némileg egyszerűbb autók még. Meg hát azért ott akad V8 :))) Tudom, nem feltétlenül ez a fórum, de azokról tudtok valamit? (Olvastam sok népítéletet is, de csak nem árt több embert megkérdezni.)
Ingatlan árát kocsiba forgatni....az álmos könyv szerint sem nagy ötlet. Ettől függetlenül, érdekes jelenség, hogy szinte bárki bedob egy " most gondolkodom E60-ba, mi a tanács skacok" kérdést, arra azonnal jön a summás "felejtsd el kishaver, jobban jársz" válasz. Amihez persze rögtön csatlakozom én is :)
És ami valóban érdekes és elgondolkodtató: ennek ellenére az E60-at nem kis kritikával illető tulajdonos társak még mindig ezt a "szervízimádóistenátkát" használják!! Aminek azért valami oka csak van...remélem nem az, hogy itt mindenki mazohista?? Szerintem nem :)
Ugyanerre gondoltam. Egy akármilyen telek 10 év múlva is minimum annyit fog érni mint ma, vagy inkább még többet. Egy öreg BMW-vel még csak villantani sem lehet.
Egyszer volt egy jó tanács: a vagyonod max 10%-áért vegyél kocsit. Egyéb esetben csak sírás lesz a vége, ha romlik, törik stb.
Ha van eszed a telek árát nem e60 költöd ! Ha gyári állapotban akarod tartani és mindent megadsz neki ami szükséges és nem mókolod használt után gyártott alkatrészekkel milliókat fogsz rá költeni és lesz egy 10év körüli autód. Én valós 190e km vettem 2012-ben munkatársamtól végig márka szervizben volt szervizelve azóta a kötelező téli, nyári gumi garnitúra (200e), olajcserén felül min 500.000 költöttem évente gyári alkatrészekkel szervizelve most ott tartok két ünnep között elszakadt a vezérműlánc teljes motorgenerál és a turbó se tökéletes ez még itt évelején közel egy millió lesz. Akitől vettem 190e szinte semmit nem költött a kötelezőkön kívül. Vagy egy 100e körüli f10 vegyél vagy semmit ha 530ban gondolkozol. Egyébként 300e km az enyém olyan mint az új kívül, belül a bőr minimálisan van megkopva a vezető ülés baloldali támaszán a ki,be szálás miatt! Tehát a valós km nehezen állapítható meg mert az enyém simán elmenne 120 km futottnak.
Lengéscsillapítók ,lengőkarok ,fékek ,váltó,elektronikák,millió vezérlő,stb. a benzinesben is van,,,,,Majd a szakik pontosítanak,de sztem 200e km fölött az 500e-ből 400e a benzinesre is rámegy
már-már barátom, tőle idézek: ami a dízelen a turbó, az a benzinesen a lamdaszonda, amit fel kell újítani az automata váltón, azt a kéziváltóson ráköltöd a kupplung-kettőstömegű kombóra. A benzines központi kijelzője is tönkremegy, a futóműve ugyanúgy, de valóban azt mondják, hogy a benzines fenntartása olcsóbb.
Én ezt - igaz nem E60, csak E39 vonalon - nem tudom megerősíteni. Nekem 530 DA Touringom van, egyik fiamnak 528i Touring, a másiknak 530i Sedan. Én cseréltem - "műsoron kívül" - 2 év, 120k km alatt magasnyomású szivattyút, turbót és felújították az aut. váltót, 380k km. van a kocsiban. Az 528i eszi az olajat - szelepszár szimmering -, megvakultak a fényszórói, a futóműve lassan kuka, 260 k km. Az 530i nem eszi, hanem zabálja az olajat, és szar a kupplungja, pedig már volt cserélve állítólag, 215 k km.
Nem kívánok hitvitát generálni - de nem is én kezdtem !! :-)))) -, de én még mindig az éves futás alapján dönteném el, mikor, mit veszek: dízelt, vagy benzinest. Évi 12-13k km-re Bpest + agglomerációra egy 1.3-as, 2007-es évjáratú Swiftet tartok, és vezetek. A külföldi melómat - évi 65-70k km - meg a dízel E39-cel intézem...
Sokat vacillálok mostanság autóvásárláson és az egyik jelölt az E60-as BMW. Elég sokat olvastam róla többek között itt is legalább 40 oldalt visszaböngésztem, de 99%-ban csak dieslekről esik szó. Azonban én csak benzines autót vennék. A dieselekről olvastam, hogy évente 500e HUF környékét kell rákölteni, aminek a kifizetésével nem volna gond, csak hát inkább költök a benzines többlet fogyasztására, mint a diesel javítására. Éppen ezért kérdezném Tőletek, hogy a benzinesekre is kell-e hasonló mértékű összeget költeni, mik az előforduló hibáik és úgy általában milyen tapasztalatok vannak vele. Előre is köszi.
Ilyen alacsony futásteljesítményt csak akkor nem kérdőjeleznék meg teljesen, ha legalább egy hitelesnek tűnő szervizkönyvet mutatnak hozzá. De még utána is elvinném Maszihoz, hogy olvassa ki, mennyi a pontos futás, és csak utána fizetném ki az autót...
Szia! http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/525/bmw_525d-9689456 rá gondolsz? Este már nézegettem, tetszik csak az a baj, hogy április környékén lesz meg rá a pénz. Telek eladásból ami sajnos elhúzódik ha még akkor meglesz visszatérek rá.
A ledugózás kényes téma, erősen megoszlanak a vélemények jelen és más fórumon, ill. a szakemberek körében is...
De többségében preventív jelleggel meg szokás csinálni, mert még mindig ez a legolcsóbb (legkisebb) rossz.
A kézi váltó kettőstömegűjének cseréje vélhetően olcsóbb mint az automata váltó javítása. Plusz a többletfogyasztás, mínusz a kényelem, valamit valamiért...
Ha már egy szívósor-kettőstömegűtől tartasz ,mindenképp keress egy hozzáértőt akivel felveszed a napi kapcsolatot mielőtt 2007 előtti 3milliós e60-ba beleugrassz.
Az e60 csak gyári alkatrészekkel hozza a formáját,bármilyen utángyártottakkal előbb-utóbb csak problémák lesznek meg a beégés,így azért bőven lehet számolni rá átlagosan évi fél milliót a kötelezőkön kívűl A jó szintentartásához.
10+ éves autókról beszélünk ahol már a jól ismert kisakkozható tipushibák a legkevesebbek,ott a többi elfáradt méregdrága kopó alkatrész amik körforgásban vannak már keményen.
Na mindeggy,nekem volt 3 db 100-200e km körüli,
Ezért én nem ajánlom senkinek mindennapos/"ütős"/pörgős használatra már ezeket mert nagyon sok energiát/pénzt/időt elvesz,viszont második autónak nyaralás/hosszútávok/kikapcsolódás-utazásra stb. 100%-os állapotban iszonyatosan jó autó ,simán ott van a mai konstrukciókkal mindenben,de soknál még jobbak.
De már csak 70%-os lengőkar-csillapítókkal,segberugós-rántós váltóval,vagy fütyülő-esetleg felújjított nem összhangos turbóval ,nyikorgó betétekkel ,olajtócsás garázzsal,stb. kín szenvedés használni.
ja és ha esetleg manualisba is gondolkozol mindenképp próbáld ki előtte mindkettőt ,mert sztem mintha más-más autókategória lenne a kettő.
Egy ismerős profi hozzáértővel ,meg bő anyagi tartalékkal simán vállalható,anélkűl sajnos sokkal mélyebbre kell nyúlni egy bőven 100e km alatti f10-et megpályázva.
Egyszerre kell indítani a "new device search" funkciót a telefonon és az autón, aztán ha "látják" egymást, akkor "pairing", ilyenkor kéri az azonosítót. Kb. 3 hete csináltam végig az új telefonommal.
Én is nézegettem a 30 D-ket csak először 320D és 530D között vacilláltam és így jött a 20és25 a képbe. Én is gondolkodok a külföldről behozatalon, ha esetleg meg tudsz valami "autóvadász" ügyben kérlek jelezd.
Az nagyon drága mulatság lenne, láncos motornál nincs ilyen előírás (mint a szíjasnál).
Lehet, hogy van valami sokszázezres határ, ami fölött mindeképpen cserélni kell (illik?), de alatta egyedileg kell ellenőrizni a lánc feszességét, és az alapján dönteni a cseréről.
Kb. 300e alatt azért csúnya dolog egy 6 hengerestől, ha új láncot kér. Ami a járulékos költségekkel többszázezres móka...
Ja, és érdemes tudni, hogy a 2007 előtti 20d-k még első oldali vezérlésesek, tehát legalább ha láncot kérnek, akkor kisebb a meló, mint a 2007 utáni (amúgy láncszaggatós) változatoknál, ahol a motor hátsó végénél van a vezérlés.
Csak a 2007 utáni 20d-k szaggatnak láncot, az az előttiek szívósor lapkát darálnak be néha, de ez nem olyan gyakori.
Ha nem akarsz fogyasztásra gyúrni, válaszd a 25d-t, szebb a hangja, gyorsabban belelegszik, jobban tol, stb., és relatíve nagyobb belőle a kínálat is. És egy hibalehetőséggel kevesebb, ha manuális váltóval keresel.
En mindig nemetbol hoztam az autoimat, a magyar piac valoban lelakott autokbol al tobbsegeben, persze ki lehet fogni... de azoknak megkerik az arat. Nem is szabad ilyen autot 3 milllio alatt venni! En 3,4 millioert vettem az enyemet es ez egy nagyon egyben levo auto valos km-vel stb, de 5 honap alatt mar 500 ezer ft koltottem ra es meg mindig van ket fals hibam amivel szenvedek. Jo tanacskent annyit tudok mondani, ne tevesszen meg a sok relatíve kedvezo aru e60-as... azokkal millios koltsegek fognak felmerulni hamarosan, meg sok szivas.
megorít mar ez a hiba, meg a hatso fekbetet kopasjelzo is! Tarcsak-betetek, kopasjelzo cserelve lett raadasul gyari alkatreszekkel, es megis a fek tovabbra is kopast jelez, volt egy szall szakadas a csomagtarto tajekan de azt kijavítva is fental a fals hiba, meg ez az ules foglaltsag jelzo kínoz... amugy hibatlan az auto es minden mukodik is benne.
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy április környékén szeretnék váltani BMW-re 520és 525D-ket nézegettem 2005-2007 között max 3 Millió-ig. Szeretném megkérdezni, hogy ezeknél mire kell figyelni?
Mik a típushibái? Azt olvastam, hogy valamelyik motor a láncot szaggatta az melyik motor? Ezeket ha javították akkor már megbízhatók? Ezekről a típusokról minden infó vagy bármilyen tanács érdekelne.
Nem nyomtam még meg... tudom nyomd meg és kiderül! :D nah de még is van neki valami visszajelzése valahol hogy most legutóbb röviden lett benyomva vagy hosszan? Műszerfalon ikon, vagy világít valami lámpácska a gombon?
Ha röviden nyomod meg, akkor a menetstabilizátor DTC funkciója működik. Ez egyenesben engedi kipörögni a kerekeket, de oldalirányú megcsúszást nem enged. Ez jól jöhet pl. hóban való elinduláskor. Ha hosszan nyomod a gombot, akkor a menetstabilizátort kikapcsolod.
Papám pár napja vett egy e60-ast, 30d automata csak hátsókerék hajtás (218 lóerő) . Még ismerkedünk a géppel, viszont elég sok dolog nem igazán tiszta, ezek közül az egyik a DTC gomb. Hát most vagy én túlmisztifikálom vagy nem tudom de hiába olvastam utána egyszerűen nem tudtam rájönni, hogy az mikor mit csinál, mikor kell megnyomni stb... Ahol vettük ott a kereskedő, dadogott róla valamit hogy rövid megnyomás meg hosszú meg havasút, de nem igazán állt össze a kép. Kicsit tisztába tudnátok tenni ezzel?! Köszönöm szépen.
Illetve ez mellett még érdekelne, hogy 200 ezer körül van a km óraállás (év járatot sajnos nem tudok), milyen hibákra/cserés alkatrészekre kell számítani?
de nem garancia rá hogy 10-20 ezer km után nem fog tönkremenni bármi....
Ne aggódj ha használod a kocsit te is legalább 6-8 évig tuti belefutsz egy váltófelújításba , mert kopik az automatában is a cuccos...nem sokan vállalnak be egy 4-800 ezer forintos nagyjavítást...
Inkább csak azt hogy tüneti kezelésként a hibát megszüntetik aztán adják el gyorsan mielőtt más hiba is jelentkezne..
Üdv. mindenkinek kellemes ünnepet kívánok. Segítség kellene BMW E60 2004 s villog a zöld led a lámpakapcsolón, nem megy lámpamosó, a kanyarkövetés és a szintezés. A fényszóró működik közlekedni lehet vele de hátha csak biztosíték probléma azt indulás előtt megnézném, holnap indulnák külföldre. Előre is köszi......
Nem tudom, valaki tud e segíteni, E61 csomagtér ablak zárjában van egy motor, ami már másodjára ég le folyamatosan megy… Esetleg valakinek valami ötlet?
Miskolcon a BMW szervizben dolgozott egy autovillamosági szerelő kb. fél éve leszámolt és maszek lett valaki, esetleg ha ismeri, tel, számot tudna küldeni
Kellemes karácsonyt mindenkinek! Van olyan fórumtárs aki épített be Dension 500BT-t E90-be a gyári cd tár mellé? Elvileg minden korrektül be lett kötve, de sehogy nem kapcsol be, a kék led nem világít rajta, nem is csinál semmit. Tápot megfelelően kap, az optikák is jól vannak bekötve, de meg se moccan....
Eladó BMW e61 2005 Alucube belső dekor lecek facelift előttibe Homelinkes,sötétedős belső tükör Touring teljes külső M packet Távolság tartós tempomat Combtámaszos,komfort ülések,elektromos memoriás,hűthető,fűthető,maszírozós xenon fényszórók M-es fekete panoráma tetőkárpit Logic 7 nagyhifi M-es lábtartó Fénypakettes és sötétedős és elektromosan behajlós külső tükrök
Szerintem nem játszik le bluetooth-on keresztül zenét.
AUX nekem (igaz 2008. E61) a könyoklő mögött van. Hátra ülj be középre, és ami a két lábad között van légbeömlő, alatta nekem van 2 szivargyujtó aljzat, és a ezek között van az AUX. Ezen keresztül nekem a telefon játszik zenét.
De még azt is meg nézheted, a menüben, ahol választod az "FM-CD-DVD-AUX". i-Drive-ot tekergetve ha itt van AUX, akkor lenni kell a kocsiban is bemenetnek.
Sziasztok! Biztos vagyok benne, hogy errol a temarol mar volt itt szo, talan tobb izben is, de keptelenseg atolvasni minden elejtett mondatot ebben a temaban ... lenyeg a lenyeg 2007-es bmw e60 530D autom van, professional navis, es elge jol felszerelt... stb A problemam az, hogy sehol nem lelek benne se usb, se aux bemenetet, se a kesztuytartoban se a kartamaszban... Valoszinuleg nincs is benne, de lehetseges lenne bluetooth-on keresztul a telefonomrol a zene hallgatas? Sony telefonom van es bluetooth-on keresztul mar kommunikal az i-drive val, minden funkcio mukodik is (kihangositas, telefon stb) De a zenelejatszast nem tudom bealitani... Talan nem is lehet?
Víz volt az autó alatt ? Nálam kb. egy hónapja volt hasonló probléma ( olvass vissza ). De nekem elég nagy víztócsa is megjelent rendszeresen az autó alatt. Nekem a nagy termosztát volt a ludas. Működött rendesen, de mégis ott volt a szivárgás.
köszönöm fiuk a. segitseget. meg annyi kerdesem lenne h mik azok a dolgok amire legeleoszor erdmes oda figyelni egy 530.xd vasarlasanal? pl lehet nagy hulyeseget kerdezek de alvaz szamon kivul h tudom megallapitani h valoban xd? vagy mik azok alap dolgok amit rogton megneztetek mikor vettetek a kocsit? eloszor szerelo nelkul tudom csak megnezni az autot. köszi meg1x
Én őket jó szakembereknek tartom mindig rendben volt az elvégzett munka !
M POWER KFT
SZERVIZ NEVE:M Power KFT
SZERVIZ FAJTÁJA:Autószerviz
SZERVIZ AL FAJTÁJA:BMW szerviz
MEGYE:Budapest
IRÁNYÍTÓSZÁM:1162
Leírás:
1996-ban szakosodtunk a BMW járműveire, ezalatt a majd 2 évtized alatt magas szakmai tapasztalatra tettünk szert, és sikerült egy országszerte elismert BMW szervizzé válnunk. Kizárólag 2004-es vagy annál fiatalabb BMW-k szervizelésével, diagnosztizálásával és programozásával foglalkozunk. Lángi Attila: 06 70 314 5313 Lángi Kati, iroda : 06 70 314 5312 Cím: 1162 Budapest Szlovák út 60.
Vay szarakodik az íród, vagy próbáld meg lassabban írni. Volt mikor ez nekem bejött. Plussz lehet hogy hülyeség de annak az egy két számnak a bitsürüsége magas nézd meg ha lehet ne legyen 192-nél nagyobb.
Évek óta Nero-val írok MP3 lemezeket a kocsiba, de mostanában néha akadozik egy két szám a lemezen, és a lemezre kerülés előtt az íróban már nem az igazi, ahogy rájöttem.
Gondoltam próbálkozom másikakkal - amiket nem játszik le - és azt írja ki hogy nem támogatott formátum.
Ki tudja, hogy a fejegység milyen író programmal bír el, ill. ti mivel írtok MP3-at? Kösz.
Csak az F10 nyomatékgörbéjét leltem meg így hirtelen, ami ugye 14 lóval, 35 Nm-rel, és főleg fél liter lökettérfogattal több, de azért jól látszik a lényeg:
A közvetlen benzin befecskendezéses technológia nagy előnye, hogy olyan "turbódízeles" lesz a nyomatékgörbe alakja, ami kis fordulatról való jobb autózhatóságot hoz a konyhára.
Igen, ez a "lyuk" valóban létezik a szívó benzines esetén. Ami számomra meglepő volt az előző 328Ci-hez képest is, hogy a mostani motor nyomatékának valahogy más a karakterisztikája, mert alacsony sebesség esetén, akár 6-ban sem rángat, hanem veszi a lapot gázadásnál, ez nagyon kényelmes, szerintem. A minap említettem, hogy nem nagyon kellett rá költenem. Tegnap becsúszott egy elektromos vízpumpa csere.:(((
Hát, papíron minden paraméterében elveri előző autód a mostanit :), pl. a max 280 Nm azért meggyőzőbb a 235-höz képest, ráadásul utóbbit már az Euro4 (?) is gúzsba köti.
Persze ha nem nyomod neki, akkor mindegy, a magyar autópark 99%-nál mindegyik jobb, erősebb.
Nekem a szívó benzinesekkel az a bajom, hogy városban kettesben kanyarból, vagy csak simán gurulásból kigyorsítva "nagyon lassan" éri el azt a fordulatot, amikor már harap is...
Sziasztok, valakinek volt már szerencséje 2007-2008 as e60 525i hez? Ez az,ami már 3 literes motort kapott és a neten eleg alacsony fogyasztást irnak rá, már benzineshez képest. Nekem még nincs BMW-m de a csaladban van egy 520i e60 és atlagosan 12,5 litert eszik munkába menet, (5km) ja sajnos tudom a rövidtáv az oka)
Persze, szívesen válaszolok. Előtte egy E46 328 Ci-m volt, 193 LE. Tapasztalatom szerint a mostani E60 a súlyához képest nem lomhább. Nyílván "kismotoros", ezért ha gyorsulni kell, ahhoz fordulatszámot illik társítani.
Volt nekem AMG Mercim is, tehát tudok mihez viszonyítani.
Lóerő szempontjából nem mérettettem meg, hiszen vásárláskor erre lehetőségem sem volt, ezzel együtt már nem a versenyező korosztályhoz tartozom.:)
Fogyasztásban, szerintem, felveszi a versenyt a dízelekkel. Igaz, én csak prémium benzint teszek bele, és hamar 6-ba teszem.:)
Csak azért költöttem rá sokat, mert olyan dolgokat vettem rá, melyektől még jobban tetszik+a védelem.
Rendszeresen nézem az autós oldalakat, szánalmas az itthoni felhozatal, benzinesből meg egyenesen nevetséges.
Mindegyik autómat be fogom méretni, mert kíváncsi vagyok, hogy csak nekem kevés a megszokott, agy tényleg halnak a lovak.
Érdemes egyébként a dízel autókat is nézni, ott rendre nagyobb értékek jönnek ki tuning előtt, mint ami gyárilag meg van adva... Benzinesben még ilyet nem láttam.
Mivel magam is egy Németországból behozott E60 LCI-vel járok, N53 motorral szerelt ráadásul, gondoltam megosztom a tapasztalataimat, akit érdekel.
Magam is keresgéltem itthon fél évig, aztán feladtam. Kb.másfél éve vettem, 191000 km volt benne akkor, vezetett szervízkönyv, 1 tulajdonos. Azóta mentem vele nagyjából 23000 km-t, és olaj-, szűrőcserén valamint fékbetétcserén kívül 1 termosztát adta fel a szolgálatot. A magam részéről nagyon elégedett vagyok a paripával.
Való igaz, kintről macerásabb behozni, de tapasztalatom szerint megéri. Nekem van egy ismerősöm, aki "autóvadász",
megfelelő díjazás fejében mindent intéz, kint és itthon is. Ha valakit érdekel, privátban megadott az elérhetőségét.
Amikor a korai FSI-kről kérdeztem az Audi szerelőimet, akkor félelmetesen ugyanazokat mondták, mint a BMW specialisták az N53-ról. Nyilván nem véletlenül..., és ezt tapasztaltam meg én is a saját bőrömön.
Óvatos szerelői vélemény, hogy a későbbi (T)FSI-kkel némileg kevesebb a baj, főleg elektronika terén, de azért ezt helyén kezelném, tekintettel arra, hogy nagyon friss motorok, nem nagyon tudjuk, mit csinálnak 100-200e fölött...
Abszolút mellékszál: kis méretű (T)FSI-któl mindenki óvakodjon...
3.0 literes kompresszoros (!) TFSI-hez volt röpke szerencsém, nagyon jó, amikor nagyon jó :), turbósan alul tol, de turbólyuk nélkül. Ha valaki ilyet vesz újszerűen, és kellő időben eladja, az jól járhat.
Aki nem, az készüljön fel arra, hogy zavarérzékeny a rendszer, tehát pl. trafót, meg injektorfejeket szettben kell cserélni.
Aki meg sok km-rel jut hozzá (vagy tartja meg addig), az nem ússza meg a teljes kipucolást...
Az A8 fórumban van egy nagyon felkészült, autófan 4.0 TFSI tulaj, de ő kb. újonnan vette, és max 100e-nél eladja, tehát jó eséllyel nem ő lesz, aki szívni fog vele. Eddig nagyon elégedett.
Sajnos a technológia korlátai adottak, meg lehet nézni egy pártízezer km-t futott motor kipufogóját...
Azóta (fű alatt) a VAG is áttért ( a motorok többségénél?) a vegyes befecskendezési rendszerre, remek lesz ezeket javítani. (Az általad kérdezett motorok még nem ilyenek.)
Végül is semmi tragédia, csak fel kell készülni arra, hogy a dízel és a benzines egyre közelebb állnak, a benzines egyre kevesebbet fogyaszt, de egyre bonyolultabb...
Ja, és!
Kifejezetten lassan melegszik be a (T)FSI, érdekelne, hogy az N53 is ennyivel lassabban melegszik be az N52-nél?
Nekem 3db volt (nincs az az autó ami mindenbe megfelelne nekem😀)
120-170e km között voltak mikor vettem
mondjuk egy szaros körbefékezés is 3-400e gyári cuccal ugye mert utángyártottal próbálkozni sem érdemes.
lengéscsillapítók-lengőkarok-harditárcsa+automataváltóolaj folyás-fejegység-generátor-légzsákmodul-szívósor-kipufogóleömlő-izzítórelé gyertyákkal felváltva,motorolajszaporodás,meg amit még elfelejtettem 2007óta
amúgy nem annyira vészes ha van jó alkatrészforrás és profi hozzáértő,,(nekem sajnos nem volt mert nagyrésze nem ért hozzá csak találgat és huzogatna pofátlanúl ),,vezetési élmény-mindennapos pörgős használata páratlan az e60
f10 1db van a családba amibe nem sokat csücsülök,80e környékén van benne,baja még nem volt
új x5 meg az x5m50d is van,(50-80e km)nekem ezek semennyire nem komfortosak,feszesen billegő/pattogósak,mondjuk az élmény nem rossz 😁mert még a "sima" 3.0d is felkarmolja a betont,
utóbbiak családba vannak amikbe csak néha-néha beleülök ha úgy alakúl
Az utolsó e60 d-re közel egymilliót költöttem pár hó alatt.amiből max. 150ezret,a turbófelújjítást varhatom a dieselre....a többi benzinesekben is ott van
egyszerűen rohadt drága fentartani az ötös szériától felfele a bömösöket ,mindeggy,h benzin vagy diesel
Gondolom azért még mindíg kevesebb a gond (potenciális veszély) az N53-asokkal mint például egy diesel-el, és kevesebből rendbe lehet tenni. Arra nem számítok hogy soha semmi gond nem lesz vele csak mert benzines.
Mi a véleményed a 2012-től gyártott Audi 3.0 és 4.0 V6-os TFSI motorokról? Ugyanolyan problémásak, mint az N53-ak a BMW esetében? Azért merem ezt megkérdezni mert Te Audizol/Audiztál, ha jól tudom. :) Előre is köszi, a többiektől meg bocs.
Igen, csak a frissített változatokat nézem. Köszi az infókat, a többieknek is.
Úgy látszik jobban járok ha Németországban is körülnézek, mobile-n azért jobb a választék az ilyenekből, viszont több nyűggel jár (legalábbis nekem), minimális német nyelvtudással nehéz lesz leszervezni egy szerviz ellenőrzést.
Csak LCI érdekel? Eladó lesz az E60-am, sok extrával, jól felszerelt, frissen szervizelt, de régebbi évjáratú. (2003 évvégi, 2004.09 forg. helyezésű)
Az újabb közvetlen befecsis motorokról kormosodást hallottam, az elektromos vízpumpa is fel szokta adni a harcot, a régebbi, bevált M54 motorkódosnál a tömítéseknél szokott az olaj szivárogni (szelepfedél, olajszűrőház alatti)
Én ennyi pénzért nem vennék kisnavis, bőr nélküli kocsit. A 2. meg amerikai lehet, ami önmagában nem baj, de nem a legjobb példányok szoktak jönni ide, kétszer is átnézetném.