Mindenhová. A 266-os a Volánok történetének legnagyobb darabszámú típusa volt, 30-35 éve a helyközi indulások kb. 90%-át biztosan 266-os teljesítette, az egész országban.
Köszi! Én ma láttam 16:10-kor a CCN-157-et a Mars téren. (Tábla már nem volt kint rögtön ment a garázsba.) Valaki tud hozzá esetleg járatot ind. idővel mondani?
A 8700LE-k tavaly április-május tájékán, a 8900LE-k október végén, illetve december elején álltak forgalomba.
Lapozd át az akkortájt született hozzászólásokat, mert ott jó hosszan és részletesen ki lett tárgyalva a téma.
Egyébként pedig engedd meg, hogy megjegyezzem: ha utólag tanultál magyarul, akkor nem akkora nagy baj, ha csak így írsz, mert viszonylag nehéz megtanulni, de ha kezdetektől fogva ez az anyanyelved, akkor azt hiszem, ideje lenne valakinek valamit kezdeni veled.
ma kipróbáltam a "Körös Volánhoz" került távolsági kivitelű 8900-est...hát mit ne mondjak, a mijeinkhez képest kellemes csalódás volt kényelemre, szomorú, hogy nem ebből rendeltek többet, és elővárosiból kevesebbet, de gondolom ez meg volt szabva...múltkor láttam, berakták az egyiket Szeged-Debrecen járatra. Gondolom kellemes lehet azokon a kemény üléseken végigülni 230 km-t, de láttam a héten az egyik KMB-s rendszámú Alfa-t Szeged-Szekszárd táblával is...:D
Kérdésem az, hogy gondolom az elővárosi 8900-eket nem lehetett volna rendelni más ülésekkel, vagy ez azért bizonyos árkülönbséggel variálható lett volna?
Én a "DAKK / Tisza Volán" név mellett kardoskodtam volna. Pl. a KMKK hatvani, gyöngyösi térség eléggé blődül hangzik.
Amúgy nem lehet kiírni úgy a buszokra a DAKK nevét, hogy alatta ott virítson a TV neve és logója is? Pl. "Tisza Volán, a DAKK csoport tagja" vagy hasonló néven.
"DAKK Dél-Alföldi Közlekedési Központ Zrt. cégcsoporthoz tartozó Tisza Volán Zrt" topikra kellett volna átnevezni, legalábbis az Életképekben minden esetben ezen a felhasználóbarát néven említik a busztársaságot :)
A vasárnapi 13:20-as Pécs-Szeged járatot a Pannon Volán közlekedteti.
Viszont ez a járat Pécs és Baja között nem autópályán, hanem Bóly, Mohács, Bátaszék érintésével, Baja és Szeged között pedig „lassabb” járatként közlekedik, így a szegedi érkezése kb. 10 perccel későbbi, mint a 14:10-kor induló Pécs-Szeged-Orosháza járatnak, mivel az utóbbi Pécs és Bátaszék között autópályán, Baja és Szeged között pedig gyorsjáratként közlekedik.
Szegeden még többségben vannak a színes buszok, de már érzékelhető a fehéredés, most nem tudok példákat linkelni mert karbantartás van az indafotón. A fehér egy dolog, de ami szánalmas az a még Tisza arculatú buszok nagy száma amelyekről félig meddig hiányzik a csíkozás.
Úgy néz ki, hogy bővülhet. Most áll egy pár kocsi selejtezésre várva illetve már leselejtezve. 260-asok, 3-4 db 415-ös asszem, s lehetséges, hogy a szentesi csuklós sem igazán fog már dolgozni, sőt a makói sem. A GOE-vel sem tudni mi lesz per pillanat. Elkezdték, de abbamaradt a javítás:((.
Bővülhet még az év végéig a selejtsor? Azért is kérdezem, mert a Tisza Volánnál hagyományosan az év végén szoktak a tömeges selejtezések lenni. Meg most aztán tényleg érdekes kérdés, hogy mi minden lesz az, ami nem megy tovább az új évbe és gyarapítja a DAKK állományát.
Az EOG-357 már hónapok óta selejtes(kb nyár óta). A 471-es is ott áll mellette, selejtezésre várva. Az EVL-477 II-es szemlés. A BSE valószínű már nem fog dolgozni, őt is félreállították.
Hát, ez... tipikus. Jóformán minden, ami kell, tartalék. Mondjuk van, amiről csak javítási szándékkal kellene valami értékelhető produktum, de azért na. :D EOG-357 selejtgyanús? Illetve még ezt a hármat találtam jobban elnézve a listámat. Ugyanez lenne a kérdésem velük kapcsolatban is:
Üdv! Lenne egy hatalmas kérésem. Ezekhez a vasakhoz tudna valaki mondani egy szegedi indulást és útirányt? Már persze azokhoz, amik be is járnak Szegedre, mert sokuk nem oda tartozik. Valamikor reggel 9 és délután 3 közt lennék ott. Ha nem járnak tanszünetben, akkor január legelején mennék, hátha még legalább a kék-fehér buszok nem fehérednek ki addigra.
DZA-034
DZA-035
EOG-355
EOG-357 (Hmvh.)
ESZ-366
EVL-469
EVL-471 (Csongrád)
EVL-472
EVL-474 (Szentes)
EVL-475 (Szentes)
EVL-477 (Hmvh.)
FGM-320
FGM-323 (Szentes)
FLX-342
GDN-227 (Hmvh.)
HHS-636
HHS-637
Cserébe néhány, javarészt statisztikai jellegű kép az új beszerzésű Volvókról:
Egy kivételével az összes kocsit kiadták a mai napon. A 936-os, vagy a 937-es lehetett. A 937-es ma délután már járatban volt, a 936-ost pedig csak hazavitték Vhelyre.
A csongrádi is dolgozott már délután, ha jól emlékszem a 938-ast vitte a srác.
Van, csak oda valamiért nem került bele. Pl.:Gemenc Volán járata - a 120 sz. járatot, amely Bonyhád, aut. áll-ról 4.55 órakor indul Szegedre, 75 perccel később, 6.10 órakor indítjuk. A járatok nem állnak meg Szeged, II kórház megállóhelyen.
Úgy gondolom, hogy a társ volánok megyét érintő járatait a Tisza Volán is közölhetné.
Már csak a két E95.41-es hiányzik a sorból. Bár őket 2003-ban szerezte be TV a Volvo Hungáriától, de rájuk nagyon ráférne egy felújítás így lassan 12 év után.
Ma nézem a Tiszavolán honlapját, hogy 2015.01.01.-től munkanapokon, sokkal több alacsonypadlós autobusz fog közlekedni (Pl:http://www.tiszavolan.hu/Default.aspx?sm=601&pg=LocalDetail) . Vki erről tudott? Újbuszok fognak érkezni? Selejtezni is akarnak?
Most két BKV-s 435-ös van felújításon. Az egyik már festés után van a belső kiszerelés állapotában, a másikon még a karosszériamunkák folynak. Egy 412-es most készült el. Tiszás felújítós nincs, de gondolom hamarosan lesz egy újabb Carrus.
Végre összefutottam a 932-es új volvo-val...:D KMY-s volvo-khoz képest tényleg elég kemény az ülés, sőt még a régi Alfabusz Regio-khoz képest is...vezetni valamelyest biztos jobb lehet, mint utaskén ülni rajta.
Van még kavar egy kicsit ahogy néztem. MWK-041(ex.KBS-648) őt helyettesítette a JYR majd őt most a GIM-058. De láttam vissza került már a MWK most meg ő van az LLE-633 helyett.
Euro 6-os? Én is láttam ma legalább tucatszor ahogy Párizsi krt-on elhúz. Tán a Tisza is vesz majd belőle (ha arról lesz szó?) -ahogy látom ez valami elővárosi kivitel lehet. Szép példány.
Miféle tesztbusz van a Tiszánál? Valami piros-fehér matricás Citarot láttam ma, Tisza Volános iránytáblával, ugyanolyat mint a képen. Lehet róla valamit tudni, a fordáját esetleg?
Ezek szerint akkor a meglévő volános matricákat leszedik? Mondjuk ez nálunk még nem is akkora gond, a körös és kunság volánnak nagyobb felületet kell leszedniük...:D
Kíváncsi lennék, ezért kinek fizetnek több és több pénzt...nem hiszem el, hogy külön volánokként nem lehetett volna beszerezni új buszokat.
Mivel közszolgáltatást végeznek és annak végzője jelenleg még a Tisza Volán Zrt. ezért feltételezem, hogy az üzemeltető emblémája, vagy jelzése fel kell legyen tüntetve a járművön.
Jut eszembe, január 1-től formálisan is megszűnik az önálló Tisza Volán, és a "helytartóság" Szegeden, vagy ilyen szintű önállóság azért megmarad? Már csak azért gondolom, mert pont az MXU-k is volános matricákat kaptak, és csak a "fenekükre" került DAKK-os.
pl. Tisza Volán Életképek megmarad mert a honlapon a legutolsó az augusztusi szám
vagy lesz helyette új lap, mondjuk "DAKKtales" néven? :-D
Ja és ha már elindultunk ezen a vonalon a BKV Figyelő mintájára lehetne egy "KK-n is csomót kereső" blogot indítani. De azt hiszem inkább abbahagyom az idétlenkedést. :-D
MRY-hez meg még nekem nem volt szerencsém, én főleg Makó-Szeged relációban utazom, de az "én" járataimon még a jó öreg C56, Carrus Vega, E94, háromtengelyes E95-ökkel találkozom. (GUF, HHR, KBK, KBS, HPD rendszámtartomány) Ez az MXU-s kaland is véletlenül jött össze Mezőhegyes-Szeged járatot csinált a 932-es, visszaolvasva látom, hogy IkarusEAG írja is, hogy 932 mezőhegyesi busz, tehát így van értelme a dolognak.
lobbanómotornak pedig köszi az infót, most utólag visszakerestem és tényleg 8900LE-k az MXU-k, ezt más hozzászólásban meg is találtam.
nos igen, volt szerencsém egy alfához Szeged-Székesfehérvár járaton végig...én idáig elkerültem az MXU-kat...tegnap pont összejött volna a 931-es Vásárhelyen, de 2 busz jött...MRY-n ültem egyszer, ahhoz képest keményebb az ülése?
Az MRY-széria az 8700 és 9 évesek, az MXU-széria pedig 8900LE (a háromtengelyeseké is, de ha mindenképpen meg kell különböztetni, akkor azokat 8900LE 6X2-ként jelöljük).
Meg tudnátok mondani, hogy pontosan mi a típusa az idei Volvoknak, tehát MRY és az MXU szériának. Eddig mindkét típusra Volvo 8700-at olvastam, de érdekelne, hogy pontosan mi a típusjelzésük, és nem akarok telhetetlen lenni, de az öt új háromtengelyesé is érdekelne, ha már itt tartunk :-)
Bónuszkérdés, hány évesek az MRY-k?
De, hogy ne csak kérdezzek ma volt szerencsém az egyik MXU-hoz, nem tudom ti mit gondoltok róla, de rettentően zavarónak érzem, hogy ahányszor valaki megnyomja a leszállásjelzőt az egész buszban (a hangszórókból) "fölsír" egy csúnya hangjelzés. Ezt vagy le kellene halkítani, vagy teljesen megszüntetni, mert már egy Makó-Szeged úton is elviselhetetlen volt Ferencszállás tájékán. Ezt leszámítva negatívum, hogy alig lehet látni a busz belső óráját, és az ülések is elég kemények, remélem távolságiba nem küldik el őket, mint szegény Alfákat (vagy inkább szegény utasaikat), amúgy jó buszok lennének nagyon.
Az expressz a 8:30-as "lassú" másodrész járata lehet. Azért közlekedtetik így és azért expresszként, mert Szegeden az Indóház térről 9:25-kor induló mezőhegyesi járatra fordul a busz és időben kell hozzá odaérni (a "lassú" 9:22-es Mars téri érkezési ideje már késő lenne ahhoz, hogy kijusson 9:25-ig az Indóház térre), másrészt pedig a jármű hasznos futása növelhető, ha járatban közlekedtetik nem pedig üresen.
Sziasztok! Nyár óta rendszeresen utazok egy járattal, amiről semmilyen információm nincs, menetrendben sem találtam meg! Vasárnaponként 8.30-kor indul Makóról Szegedre expressz járatként Tisza Volán busz (nem a 8.27-kor induló Körös Volán Gyula-Szeged járata, és nem a 8.30-kor induló Tisza Volán "lassú" járata). Tudnátok erről valamilyen információt adni? Mennyire érdemes, várni/számítani rá a Makó ABC és a Makó Kölcsey utca megállókban? A mai napon (nov16) egy LLE rendszámú Alfa Regio végezte ezt a járatot. Köszönök bármilyen infót!
Ha Szentes hírmondója mondja akkor bizonyára így van;). Lehet ez most tényleg igaz, nem úgy mint a legtöbb kamulása. XD de ez biztos, hogy kéttengelyest nem kap Szentes.
?? Bocsika, de ezt hol hallottad? 8 kocsi jött nem kilenc. Az autókat már elosztották. A vhelyi jövő héten kezd a Földeák - Szeged járaton, a csongrádi pedig hétfőn. A makói két kocsi is melózik már. Mint írtam Szentes nem kap. Az Mbz meg most volt szemlés, szép lenne, ha leselejteznék ilyen gyorsan. Háromtengelyes lesz helyette.
Szentesre az MBZ helyett kéttengelyes lesz, szerdán lesz a kocsi csere, le kell adni szerdán a szentesi selejtet és visznek egy kéttengelyest. Vásárhely 2 Szentes 1 Makó 2 Szeged 4
Most 2 415-ös vár selejtezésre. Az egyik a csongrádi KKK és a vhelyi EOG. Nem tudom mely kocsik vannak selejtezésre betervezve. Az MBZ és a BSE-388 jövő nyárig szerintem biztosan marad, mivel friss műszakisak.
Az is megvan már nagyjából, hogy mi várható selejtnek?
Ha megjönnek a háromtengelyű gépek, szerintem az olyan vén csatalovak automatikusan kiesnek, mint az ESZ-361 vagy a HES-808, de szerintem CCN-157, GVX-908 és MBZ-683 is esélyesek. (Én ezeket jelölném meg Vágó úrnál. :))
Az AEX az elgépelés és az AFY volt az igazi. (Igen, már 1990-ben is előfordult, hogy nem kockarendszám jutott egy 200-as Ikarus hátuljára, de később szerencsére kijavították a hibát.)
az új újszegedi bevásárlóközpont kapcsán felmerült a TV-ben, vagy akár a lakosság részéről pl a 72-es busz útvonalának, vagy más járatnak a módosítása az objektumig?
Mit vár az ember egy ilyen szennylaptól, ami még a kommentelőt is letiltja azért mert kétségbe vonta a cikkben leírt infók valódiságát. Nem is csodálkozok, hogy a T.V. nem állt szóba ilyen hiteltelen lappal.
A képek alapján talán még érdemes megcsinálni, ha a váz nem reccsent meg a hőtől és amúgy is jó állapotban van. Meg a beltér sem mindegy, ha le van lakva akkor már nem érdemes a volánnak, talán valami maszeknak megéri melósbusznak megcsinálni. Nem tudom milyen lehet belül, eddig csak kívülről láttam.
Szerintem a GVM nem volt szegedi. Akkoriban meglehetősen sok új kocsi állt forgalomba, de a 263-asok azért a típusokat figyelő szemnek elég feltűnőek, és akkoriban már volt egy kb. '96. elejétől vezetett listám a szegedi, városi buszokról. Ebben a GVM nem szerepel, a másik két 263-as viszont igen, sőt tudom, hogy utaztam is velük. Ha itt lett volna, akkor valószínűleg emlékeznék rá.
Ezzel az AEX-148-cal viszont bajban vagyok, remélem nálam jobban informáltak is mondanak rá valamit.
"Volt ennek szintén egy kisteleki felújítós párja, egy ráncos 260-as (talán ez volt az e-s rendszámú), ennek az volt az érdekessége, hogy ugyanolyan stílusban újították fel, mint a 168-at, és az összes ajtaján volt alul is ablak (tehát nemcsak az elsőn, hanem a második és harmadik ajtón is)."
Nekem erre hirtelen a BOX-482 ugrott be, de aztán rájöttem, hogy nem lehetett, mert annak még az első ajtóján is mind a négy szárny üveg nélküli volt alul is.
Rám inkább ne, mivel ha jól emlékszem, köztünk az információáramlás iránya inkább fordítva volt :)
A GVM-et inkább üzemeltetési okokból sejtem szegedinek, a BOX pedig bekerült a listába valahogy, gondolom véletlenül. Az AEX-ről nekem is csak egy fórumos infóm van. Egyszer csak előkerül, pár másikkal együtt, de azokkal ellentétben csak egyszer említik. Gondoltam arra, hogy a 149 az, csak elgépelés, de a 149 az 1999-es selejt, a 412-k meg később érkeztek.
AEX-050. Emlékszem, az akkori 50-es vonal törzskocsija volt, illetve aztán a számozás nélküli - szinte mindig üresen közlekedő - Szeged pu - Újszeged pu. járaton, ami ha jól emlékszem külön tarifával ment? (de erre Te biztos tudod a megfelelő választ). Aztán később kikerült a Mars térre. Emlékszem rá, a kékje világosabb volt, mint a többi buszé, belülről (mint az akkoriban összes sárgáról átkékülő busz) világosbarna famintás oldalsó, felül meg egyszínű fehér dekorlemezek voltak rajta, hátul meg tele volt ragasztva óriási schölleres fagyis cuccokkal (ez valami maszek akció volt, nem reklámcucc).
Az AEX-168 az elsők között kékült át. Ennek a kékje sötétebb volt, mint az eredetileg érkező BOS-oknak, CCP-knek, ha jól emlékszem a biztosítékszekrényére fel volt szegecselve egy tábla is, hogy a felújítást valami kisteleki cég végezte (vagy lehet, hogy épp a volán volt). A kéküléskor a legtöbb busz csúszásmentes padlót kapott, de ennek a gépnek pöttyös padló jutott, sőt annyira telenyomták a szakik, hogy a kerékdob beborítása is pöttyös padlós lett :). A vezérére is emlékszem (később az SZKT-nál folytatta), mindig úgy vezette a buszt, hogy kihúzatta, aztán kitette üresbe és végiggurult vele a megállóig.
Volt ennek szintén egy kisteleki felújítós párja, egy ráncos 260-as (talán ez volt az e-s rendszámú), ennek az volt az érdekessége, hogy ugyanolyan stílusban újították fel, mint a 168-at, és az összes ajtaján volt alul is ablak (tehát nemcsak az elsőn, hanem a második és harmadik ajtón is).
Az AHA-879 valóban osztott volt, eléggé ki is volt tuningolva. Ha jól emlékszem sárga volt, de a lököse fehér és két vékony kék csík volt rajta. A makkosháziak még akkoriban bele is pakolták a hifit a régi csotrogányba, meg volt benne UV fény is. Annyira emlékszem rá, a vége felé kivették a budiajtós fülke ajtaját is belőle, meg asszem a hifi rendszer matricáival is körbe volt nyalva a busz.
A makkosháziak úgy emlékszem, hogy a DUD-926-ot kapták utána (legalábbis azért követeztetem így utólag, mert az lett ilyen hifis tuning busz).
Az AHA meg átjött hozzánk a 74-esre, mert az akkor állandó gyálaréti kint alvós CJN-356 akkor ment el teljes felújításra és - utolsók között a BHJ-606 és 909-et megelőzve megkapja a kék fényezését. Ekkor már nem volt benne hifi, de a régi optikai tuning cuccok maradtak. Emlékszem, egy lyukas kipufogós szívós gép volt, amelyik okádta magából a füstöt.
"Szerintem van egy AEX-148 is, ami szegedi volt, talán 2002-es selejt."
Ha volt ilyen kocsi, akkor az nekem nóvum, nincs róla semmiféle adatom.
"- BOX-114 szerintem egy 280.54"
Létező kocsi, csak 2-0-2-2 ajtóképletű, helyközi kocsi, azokkal most nem foglalkoztam.
"- az az IDY-718 valójában 782"
Igazad van, elgépeltem.
"Amúgy nem lehet, hogy a GVM-086 is Szegeden kezdett?"
Akár lehetett, csak míg a két GTU-ra világosan emlékszem (a szegedi fehér-világoskék-fehér flottaszíntől eltérő fényezésük volt eredetileg + GNX-361-nek is), ez egyáltalán nem rémlik innen Szegedről.
"ELS-425 ex AHA-627 ex BV 03-85 ex GF 22-32, Ikarus 280.06, 1978 - 2000."
Aúú, ez most fájt, mielőtt kérdezek, bele kellett volna néznem a listámba, ez ugyanis ott virít. De látod, valahogy mindig kellesz, hogy kisimuljanak a dolgok :-)
Ne haragudj,nagyon korán volt még,az BPZ-864 akart lenni,amiről írtam reggel. AZ AHA-627-ről nem tudok korábbi rendszámot,róla az az emlékem van,hogy nagyon sokszor kapták meg az algyőiek,mikor valamelyik algyői kocsi lesántult még az M32/32-esen,és mindig olyan örökkévalóságnak tűnt azzal a busszal való utazás.Sajna én már erősen a kilencvenes években gyűjtögettem ezeket,akkor meg már ezek a rendszámok voltak. Még amiket kérdeztél azok után is utánanézek,van még valahol néhány ilyen jegyzetem.
Két kocsi az általad felsoroltak közül nagyon érdekelne, mert soha hírüket nem hallottam: BPZ-854, AHA-627. Esetleg korábbi rendszámot tudsz hozzájuk, mert lehet, hogy annak alapján be tudnám azonosítani őket.
Üdvözlet! A következőkről tudok szólni,talán segít: AHA-626 (260) Szeged,helyi AHA-879 (280) Szeged,utolsó időszakban makkosházi osztott volt AVD-379 (280) Szeged,sokáig állandó tarjáni,osztottban Vidámparkos matricával. :) AVD-388 (260) Szeged helyi BOX-329 (260) Szeged,helyi BOX-506 (260) Szeged,helyi ELM-297 (260) Szeged helyi,kéken is ráncajtós,tarjáni kocsi volt BPZ-854 (280) Szeged,helyi,tarjáni volt elég sokáig
Létezett egy AHA-627 is.280-as,szegedi helyi kocsi is.
Most így ennyi,de ha jobban utánaások,talán találok még infót.Remélem segített valamit.Üdv.
Most csak a 260/280 helyis kocsikról írok. és ez elég sok kocsi, lévén, hogy a Tisza Volán vagyis Volán 10. sz. Vállalat az elsők között jutott ilyen típusú buszokhoz. Kezdjük a mai rendszám rendszerben megfordultakkal (a korábbi rendszámaikat most nem írom ide, legfeljebb majd igény esetén), melyek többségét az itteni törzsközönség is ismerte/ismeri.
Tudomásom szerint Hódmezővásárhelyen közlekedett/közlekedik: DUD-595, (illetve a szegediek között már jelzettek).
Tudomásom szerint Szentesen közlekedett/közlekedik: BOX-329, CCY-036, CCY-050, CCY-209.
Makóról és Csongrádról (GVM-086-on kívül) külön nem tudok semmit.
Jó volna tudni, hogy hol közlekedtek ezek: AFF-701, AHA-626, AHA-879, AVD-379, AVD-388, AVD-562, BFF-507, BHJ-427, BHJ-713, BOX-270, BOX-329, BOX-506, BPZ-864, CCY-105, CCY-403, CJN-489, CJN-532, CMX-890, ELM-297. Ha valakinek ismerősek ez utóbbi rendszámok, ne tartsa magában.
Azon kocsik közül, amik '74-'82. közti beszerzésűek és már nem kaptak új rendszámot, a következőket sikerült azonosítanom:
Van egy csomó kocsi, amiről valószínűsíteni tudom, hogy szegedi volt, de csak közvetett információk alapján, mint pl. az első sorozat 280.06-os 1975-ből (GC 74-42 .. GC 74-60, később BV 03-40 .. BV 03-58). Mellékesen sikerült pár darab IK66-ost és 620-as csuklóst is azonosítani szegedi városi buszként, de ez már nagyon messzire vinne.
Bármilyen javítást/kritikát, hozzáfűzést/kiegészítést szívesen fogadok.
Úgy néz ki, hogy '82-től beszerzett 260.06/280.06-asok városát sikerült beazonosítani. A túlnyomó többségük szegedi. Viszont a '82. előtt 1974-től beszerzett 124 db 260.00 ,260.06/280.06-asból egyelőre csak 35-ről sikerült kiderítenem, hogy melyik városban közlekedett. Egyelőre itt meg is állt a tudományom ezügyben.
Így közelebb tudunk-e kerülni a megoldáshoz? (Az a bajom, hogy a '80-as években gyerekként csak az SzKV kékbuszainak a rendszámait tudtam fejből, a volánosokat csak úgy '95. táján kezdtem figyelni és még akkor sem a teljesség igényével, ráadásul csak amolyan pótcselekvésként, mert addigra már tudtam a "kékbuszok" új rendszámait. Arról már nem is beszélve, hogy a '80-as években minden szegedi 260-as BV 01-xx, a 280-asok meg BV 03-xx rendszámúak voltak. Az első BX-esek is SzKV-sok voltak, nem volánosok. Szóval a tömegével létező sárgabuszok nem voltak nekem olyan érdekesek, mint a kékbuszok. Pedig hát:http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131428295&t=9135666)
"Magamtól viszont nem tudom megmondani, hogy melyik 260/280 nem szegedi volt. "
Nekem is ez a problémám. Valószínűleg az összes 10-es (Tisza) Volán által beszerzett 260/280 rendszáma és állományba vételi dátuma (nagy többségük selejtezési dátuma is) megvan, csak nem tudom, hogy melyek nem voltak szegediek. Épp ezért érdekelt, hogy van-e valaki, aki akár még emlékszik a felsorolt városok korabeli rendszámaira. Jó lenne ugyanis kiszűrni a tömegből a nem szegedieket.
Egyszerűbb lenne, ha konkrét rendszámokra kérdeznél rá és azokhoz tudnék mondani exet. Magamtól viszont nem tudom megmondani, hogy melyik 260/280 nem szegedi volt.
Van még egy lehetetlen kérdésem, de ki tudja, hátha...
A '80-as évekből keresem a szentesi, hódmezővásárhelyi, makói és esetleg csongrádi helyi buszok (IK260, IK280) rendszámait. Igen, a régi BV, BU, BX, BY kezdetű, két betű-négy számos rendszámokat, esetleg ezeknek a mai rendszerbe történő átrendszámozását.
Tisza-állományban maradtak. Már egy cég a Tisza a Báccsal, szóval elég hülyén vette volna ki magát, ha az egyik cégnek meg kellett volna vásárolnia a másik buszait.
Ja, és még egy kérdés. Lehet, hogy ez korábban itt már ki lett tárgyalva, csak én lemaradtam róla. Szóval a Bajára küldött buszok a Tisza állományában vannak most is, vagy átkerültek a Bács Volánhoz?
Ez elvileg egy 211.01-es, talán '79-es évjárat volt. (Aztán lehet, hogy zsákutcában vagyok ezzel az infóval, láthattad, hogy az itt off Agria-állománynál is belefutottam néhány fals információba.)
Ezek még élnek: ABU-013, BSE-570, CJN-356/357, ELM-348, ELS-566(Baján van). Viszont a CJN-294 selejt, a BSE-388 és a CMX-841 a kereső szerint forgalomban van.
Volna egy borzasztó kérésem a Tisza Volán állományával kapcsolatban. Nagyon hiányosak az adataim selejtezés és állományba vétel tekintetében is. Segítsetek, ha tudtok! Keresem az állományba vétel dátumát a következő kocsiknál:
Pécs. És lehetőleg minnél hosszabban Pannonos busszal :) Néztem Veszprém felé is, de nem lehet elérni a pécsit. A közvetlen 16:00-ásig meg nem szeretnék várni.
Ha nincs rumli a 81-es úton, akkor be tud érni a délutáni csúcsban, 3-5 perc plusz a városi forgalmak miatt összejöhet.
Ha csatlakozási eset merül fel, akkor tudom ajánlani az előtte 13:25-kor közlekedő 1822/118-at, azon biztos, hogy lesz helyed, és kb. 15 perccel ér be a Tiszás járat előtt.
Fiúk-Lányok! Valakinek van kedve jönni a jövő hét szombaton (aug.30-án) megrendezett Polgári veterán találkozóra? Akit érdekel írjon már egy e-mailt a simenszky(kukac)citromail(pont)hu-ra, vagy írjon facebookon! :) Szegedről az FKF-640-nel megyünk! Útiköltség 5000 Ft, belépőjegy 1800 Ft Polgáron. Ebből tavaly is járt vissza pénz!!! :) Még van pár hely! :)
"5206 KECSKEMÉT – KISKUNFÉLEGYHÁZA – SZEGED autóbuszvonalon az 501 sz. (Szegedről 3.45 órakor indul Kecskemétre), az 502 sz. (Kecskemétről 6.25 órakor indul Szegedre),az 515 sz. (Szegedről 19.25 órakor indul Kecskemétre), az 505 sz. (Szegedről 19.50 órakor indul Kecskemétre), az 504 sz. járat (Kecskemétről 22.20 órakor indul Szegedre) megszüntetésre kerül. Az 501, 502, 515, 505, 504 sz. járatok üzemeltetését a Tisza Volán Zrt. végzi a továbbiakban. "
Rendszám: bse-570 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.51 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: bos-247 Gyártmány: IKARUS Típus: 260.32 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: bos-257 Gyártmány: IKARUS Típus: 260.32 Szin: KÖZÉPKÉK A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: box-017 Gyártmány: IKARUS Típus: 260.39 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: bpg-686 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.44 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: cly-142 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.44 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: cmx-841 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.17 , 280.54 /CSUKLÓS/ Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
BOS-252, BPG-685, CLY-143, KAY-557 még forgalomban vannak.
Cserébe valaki foglalja már össze, mi lett ténylegesen selejt a helyi üzemtől az idén.
A minap a volán telepen nézelődve felfigyeltem az egyik HBA-s gázos csuklósra. Pont ugyanígy néz ki:). Sőt, a dísztárcsák is átkerültek arra a kocsira. A DUD-921, már egy ideje ott áll, ahol a fényképen látható.
A Szentes-Kkhalas mikor lett átminősítve országos járatra? Az csak regionális járat. Az igaz viszont, hogy nem ezek az elővárosi járművek a legmegfelelőbbek erre a viszonylatra. A klímával kapcsolatban pedig csak annyit tudnék mondani, amit a korábbiakban Dénes úr is megtett, hogy szólni kell a gk vezetőnek.
Nem tudok ezek az MRY családú förmedvények hogy keveredtek távolsági forgalomba, de azért Szentes-Kkhalas távra elég durva szerintem. Nyitható ablak nuku, függöny szintén nincs, klíma se. Ma még elment, de 40 fokba kíváncsi lennék ki bírja ki rosszullét nélkül :(
Lehet amúgy írogatni az atyaúristennek, csak ha már az az alapvető funkció (is) kiveszett az utasból, hogy odamegy a gkv.-höz, és megkéri, hogy kapcsolja be, akkor megette a fene az egészet. Nyilván a legkönnyebb panaszt írni (főleg noname....), napi szinten látom, hogy az ominózus járat még el se ért a végállomásra, de a panasz már befutott az ügyfélszolgálat e-mail címére...
Múlt héten Berlinben voltam másodmagammal, és felültünk a helyi közlekedési vállalat 100-as jelzésű, emeletes autóbuszára. Meleg fülledt idő volt, fölül csak 3-4 buktatható kisméretű ablak volt, ebből csak egyetlen egy nem volt lezárva. Mindenki sóhajtozott, legyezte magát, meg mente a "sájzézás", aztán meguntam, lementem az alsó szintre, és a balegyben ülő ifjú pilótát angolul megkértem, hogy legyen szíves bekapcsolni a klímát. Érdekes módon bekapcsolta. Érdekes........
Lehet, hogy a "kérem" és a "köszönöm" varázsszavak? :)
Gyuláról Mezőhegyesre utazom rendszeresen a 10 óra 15 perces járattal és ha az ügyeletes szépfiu a gépkocsivezető akkor sosem müködik a klima mig az idősebb úr használja nem vagyok már fiatal de még fizetek a szolgáltatásért nem
Melyik lehetett az a távolsági járat, ami Szegedről indult, Kiskunmajsa-Kiskunhalas-Kalocsa útvonalon ment? Láttam egy távolságis táblát, csak a végállomás le volt vágva. :(
Az Ikarus-30 típusú autóbuszokat 1951-1955 között vásárolták az autóközlekedési vállalatok (kapták központi elosztás alapján, még a Volán, sőőőőt, még az AKÖV idők előtt.
A Tisza Volán jogelődjei is sokat használtak a típusból.
Ezek a buszok (nejlon buszok) a '60-as évek közepére, végére teljesen kikoptak a közforgalomból.
Kb. 1964-69 körül futott Magyarországon az un. "tanya program".
Ebben a programban tanyaközpontokat hoztak létre, ahol bentlakásos rendszerben tanították a nebulókat és valamilyen minimális közfunkciókkal is ellátták ezeket a tanyaközpontokat.
Pl. védőnő, posta kirendeltség, kmb-s rendőr, stb.
A tanyaközpontok és a kisebb városok hivatásforgalmi diákforgalmának ellátására, a közforgalomból már kikopott Ikarus-30-as autóbuszokat használták fel.
Kb. 200 db Ikarus-30-as autóbuszt felújítottak és Iskolabusz felirattal az oldalán újból forgalomba állították őket.
A képen, a busz oldalán elöl a MÁVAUT embléma, középen az Iskolabusz felirat olvasható.
A kép Szegeden készült, valószínűleg a Tisza Volán jogelődjének egyik ilyen autóbuszáról.
Az Iskolabuszok egyik fő feladata az éves osztálykirándulások lebonyolítása volt.
Az 1960-as években egy-egy felsőtagozatos általános iskolai osztály, évente egyszer - általában - három napos országjárásra ment, melyhez az AKÖV vállalatok legtöbbször Ik-311 tipusú autóbuszt biztosítottak.
Ezek kapacitását egészítette ki a 200 db, Ikarus-30-as Iskolabusz.
Emiatt az ország majd valamennyi csücskébe eljutottak ezek a kis Ikarus-30-as buszok.
Nyaranta majd mindegyik olyan AKÖV akinek volt Iskolabusza (Dunántúlon nem volt) köteles volt 1-2 Iskolabuszt a hozzá tartozó személyzettel Csillebércre és Zánkára 70-80 napra kihelyezni.
A mezőfalvai útvonal kb. 7,5 kilométerrel hosszabb, de folyamatosan lehet rajta haladni.
Aki arra jár számítson arra, hogy még kb. 1 évig 10-30 perces késések is lehetnek az áthaladó járatoknál.
Az Szfvár-Seregélyes szakaszra pedig ismételten írom, hogy KÖZÖS, tehát, ha ott kaparják az utat és nem tudnak a buszok haladni, akkor így is, úgy is megkésik a járat.
Hogy lenne már belekalkulálva?Akkor nem késne mindig 20-30 percet,ráadásul mezőfalva felé semmi felújítás nincs-de mégse lehet 55 perc alatt megtenni a Szfv-Dújv szakaszt-Ma arra jöttünj és padlógázzal,nulla forgalommal is 70 perc!!!Szvsz nagyin kéne egy ideiglenes menetrend ide!
Hetek óta bele van kalkulálva a kerülőút a kezdetek óta.
Csak a Volánok nincsenek abban a helyzetben, hogy külön utakat építsenek nekik, így marad az, hogy a Szfvár-Seregélyes szakaszon folyó munkálatok mind a két útvonalat érintik, ergo, ha ott megcsúszik hiába megy Mezőfalva felé, akkor is késni fog.
A 62. út felújítására szép lassan nem ártana egy menetrend (pl. belekalkulálva egy Dújváros-Sárosd-Szfv kerülőt) mert lazán késnek 20-40 percet a buszok, ma pl. lefelé kivétel nélkül!! Az Alba és a Büki Tisza/Vasi simán üti a 40 percet napok óta.
Én tegnap próbálkoztam bejelenteni, a mi utazásunkat 12 gyerekkel... csak felférnek, és hogy a busz nem várja meg a vonatot című eposz volt a válasz. Végülis mi is az értelme az Indóházteres járatoknak? És pláne, hogy mondhat egy közlekedéssel és menetrenddel foglalkozó cég munkatársa olyat, hogy 5-10 percet vár egy busz a vonatra? Most akkor 5 percet vagy 10 percet? Meg egyáltalán...
A Tisza Volán problémáját nem az utasnak kell megoldani, azt hiszem.
Egyetértünk. De én a volán helyében előleget is kérnék, csak a bejelentést nem fogadnám el. (Ha meggondolja magát a csoport, akkor az nekem veszteség, hogy fölöslegesen állítottam készenlétbe egy buszt.)
Ha előre bejelentették akkor már had ne a csoport érezze szarul magát. A Volán tudomásul vette, hogy lesz egy ilyen csoport, neki kellett volna másodrészt indítani, ha nem tudja elszállítani a csoport utazását megtagadni menetrend szerinti busszal.
Jó lenne nyáron korlátozni a kölökcsoportokat nyáron,milyen jogon foglalják le kb 30an a Szeged-Hévíz járatot,a maradék 10 helyre meg jut 50 utas!!!!felháborító!!!
Azt vajon melyik kocsit adják,hogy kiegészítő jegyes lesz?mert a KBS jár ebben az időben sulivasárnap!mondjuk a raktere miatt nem hinném,hogy ez marad!Mondjuk bármi más,mint Volvo B10B
DUD-957: A Szeged(16:50) - Algyő - Szeged(17:39) járaton sokszor látom.
GNX-361: Hétvégén Békéssámsonon áll.
Tanév tartama alatt munkanapokon:
Békéssámson(04:55) - Hmvhely(05:35)
Hmvhely(05:40) - Békéssámson(06:20)
Békéssámson(06:30) - Hmvhely(07:10)
Hmvhely - ??Székkutas?? - Hmvhely
Hmvhely(13:00) - Mindszent(13:28)
Mindszent - Hmvhely (üresen)
Hmvhely(14:15)-Békéssámson(14:55)
Tanszünetben munkanapokon az EVL-473 helyén dolgozik, ilyenkor jut el általában Szegedre a kocsi. Ha a 415 -s fordulói nem változnak és továbbra is a GNX váltja azt, akkor ez lesz a nyárra: Békéssámson(04:55) - Hmvhely(05:35) -> Hmvhely(12:40) - Szeged(13:22) -> Szeged(14:45) - Csongrád(16:15) -> Csongrád(16:25) - Hmvhely(17:55) -> Hmvhely(18:25) - Békéssámson(19:05)
Ritkán az FGM-324 helyére is bekerül, olyankor van esély arra hogy hétvégén is jár. (általában nyáron van erre példa).
MBZ-683: Munkanapokon jár: Szentes-Hódmezővásárhely, Hódmezővásárhely-Csongrád járatokon találod meg CMX-841: Munkanapokon jár: Makó-Nagylak, Makó-Szeged járatokról tudok DUD-595: Tartalék, jelenleg a KNS-059 helyett jár minden nap BSE-388: Munkanapokon jár: Szentes-Hódmezővásárhely között találkozhatsz vele GNX-361: Munkanapokon jár: Békéssámson-Szeged, Szeged-Hódmezővásárhely, Hódmezővásárhely-Békéssámson járatokon találod CCN-157: Tartalék, most a KBT-234 helyett jár minden nap. DUD-271: Elvileg csak szombaton nem jár, egyébként meg Szeged-Mórahalom, Szeged-Tiszasziget járatokon találod meg. DUD-272: Munkanapokon jár: Szeged-Üllés, Szeged-Pusztamérges, Szeged-Szatymaz DUD-592: Sajna nem tudom :( DUD-618: Munkanapokon jár: Szeged-Forráskút, Szeged-Baks, Szeged-Csólyospálos, Szeged-Szatymaz DUD-945: Munkanapokon jár: Szeged-Gátsor, Szeged-Tiszasziget, Szeged-Algyő DUD-957: Munkanapokon jár: Szeged-Algyő, Szeged-Pusztaszer, Szeged-Sándorfalva, Szeged-Tiszasziget HES-808: Munkanapokon jár: Szeged-Baks, Szeged-Dóc, Szeged-Forráskút, Dóc-Balástya
Az igazat megvallva hangfelvételt tervezek majd készíteni néhányról, viszont arra "inkább" a nagyrábás gépek a jobbak (tehát a közepesek nem játszanak). Ebből kifolyólag: BSE-388, CCN-157, CMX-841, DUD-618, ESZ-361, GVX-908, HES-808, MBZ-683. Nyáron tervezek visszajönni Szegedre, nem tudom, hogyan járnak ezek tanszünetben. Majd jelentkezem :)
MRY-936: FJU-310 helyére Algyőre jött MRY-942: ?? MRY-943: HFF-710 helyére Kistelekre jött MRY-944: ?? MRY-945: FLX-336 helyére Zákányszékre jött MRY-946: ?? MRY-949: ?? MRY-950: ??
Kicsit azért bánt, hogy itt nem kísérelték meg őket VIN szerinti sorrendbe rakni, mint a jászkunos MLC-knél. Legalábbis az MNX-eket nem sikerült, így itt se remélek sok jót.
Az EVL-469-nek más lett a fordája már egy 3 hónapja úgy néz most ki a fordája hogy:reggel bejön Tiszasziget:5:45domaszék 6:45 tanulószállítás Tiszasziget:12:45 domaszék:14:30 tanulószállítás Tiszasziget:16:30 Tiszaszigetre megy hazafele :)
Ha már úgyis összeolvadnak egyszer, remélem, nem offolnánk szét a topikot, ha összeírnánk őket egybe. Én sajnos eléggé elkavarodtam a két szállítmánnyal, ezeket tudom csak:
Lemaradtam, miről is van szó? Annyit értettem, hogy megérkeztek és hogy "Fosvo 8700"...azt ne mondd nekem, hogy a TV-hez is kerül ilyen hulladék. Remélem nem Helyire.
A többit láttam Cinkotán, a Volvo-bázison. Remélem, hogy azok az ocsmányul felrakott kék csíkok mihamarabb eltűnnek róluk vagy kijavításra kerülnek, mert ez így esztétikai borzalom.
A szegedit ne bolygassuk, így is elég nyakatekert és hosszú az útvonala. A Fejér megyei és a Bács-Kiskun megyei üdülési igényeket nem feltétlenül kellene egyazon autóbuszjárattal kielégíteni.
Ha már járatokat tervezünk: Dunaújvárosból leginkább egy helyből induló járatot lenne célszerű indítani, a Kiskunhalas környékieknek pedig Kiskunhalasról lenne célszerű indítani járatot, ami viszont Solttól párhuzamos lenne a Kecskemét-Hévíz járattal. Megérné?
Ha már ennyire bevált ez az új Szeged-Székesfehérvár (Veszp./Sop./Győr) vonal, sok utassal, el kellene gondolkodni hogy sokkal jobb lenne nyáron a Szeged-Hévíz járatot is errefelé üzemeltetni. Pl. Halas,Kőrös, Dunaújváros városokból EGYETLENEGY járat SINCS!!! a Balatonra a nyáron... Nem kalkuláltam ki percre pontosan de 6-7 óra között lenne a teljes menetidő mondjuk ha Szfv után Siófok-déli part lenne az útvonal...
Állítólag a jövő héten 4 sofőr megy fel a BKV hoz. Hoznak buszokat felújításra. Felújításra bement a KBT-234 belső kiszerelések folynak ülések már kint, klíma már lekerült. KBS-691 szépen halad, hamarosan kész.
— helyközi regionális, alacsony belépésű vagy alacsony padlós szóló autóbusz, kéttengelyes 16 db; — helyközi regionális, alacsony belépésű vagy alacsony padlós szóló autóbusz, háromtengelyes 7 db; — helyközi országos távolsági szóló, kéttengelyes autóbusz 7 db; — turista autóbusz 2 db:
Megtudná nekem valaki mondani, hogy a Makóról 11 órakor induló buszon, melyik két sofőr dolgozik. Nekem elég azt megírni, hogy maradt a régi beosztás, vagy új dolgozó is van.