Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Bodrogszerdahely felé egyvágányozás volt ma, gogy miért, azt nem tudom. A 183.012 hidegen ment Tiszacsenyő felé, de az oldalán valami 20 év-es papír volt...
A 200-as kivételével mindegyik többé-kevésbé fut még, de szinte kizárólag Csehországban, az ODOS színeiben. Néha betéved egyik-másik Jókútig is, de tovább nem jön.
Szia! Ne haragudj, hogy kötöszködök, de a leírtak között az nem "Túrócfürdő", hanem Stubnyafürdő eredeti Magyar nevén. Ha szó szerint fordítottad a szlovák nevét, akkor megfelel. Egyébként érdekesek a képek és jók! Biztos sok izgalmat adott ez a túra! :))
A mai DNES is címlapon hozta a sztorit, még annyi derül ki ebből és a zelpage cikkéből, hogy 7 pár vonatot akar Prága és Ostrava között (nem írják,hogy heti, havi, napi) és már beszóltak az SZDC-nek, hogy valószínűleg a CD-t fogják pozitívan diszkriminálni, nekik meg nem lesz hely a menetrendben...
Azért kiváncsí vagyok, hogy mennyi embert tud elcsábítani és mikor tudja megtölteni a vonatokat, mert ugye ez nem egy 45-50személyes busz... Hétvégét leszámítva, meg nincsen valami hűde nagy forgalom.
A jegyárakat a CD-hez közel 1.24Kc/km illetve 1Kc/km (kedvezményesen) akarják megállapítani. Személykocsikat lizingelni vagy venni akar és valószínűleg újat, nem használtat. Kétlem, hogy a vasúti cége önfenntartó lenne záros határidőn belül, mivel nem látom,hogy a hatalmas befektetés mikor térülne meg egyáltalán...
a Student Agency sro. 9 darab villamos mozdonyt vásárol fél milliárd koronáért (kb. 5 milliárd forint). A mozdonyokat ugyan külföldről veszik, azok azonban nem ismeretlenek a cseh pályákon, mivel az FNM E630-asai a jelenlegi cseh 163-as sorozattal egyeznek meg és az utoljára gyártott ilyen típusú mozdonyok közül valók (a 99E2-es mozdonyokat 1992-ben gyártották és 1995-ben adták át az új tulajdonosuknak).
A mozdonyokat átalakítják 140 km/h-s max. sebességre, illetve modernizálják az elektromos és biztosító berendezéseit is.
A cég (valószínűleg a RegioJet név alatt) a közeljövőben megjelenő belföldi távolsági gyors- és IC vonati tenderekre készül fel a flottával, azonban saját erőből, támogatás nélkül is közlekedtetne belföldi távolsági vonatokat.
Jogos. Pöckölgetem is a fenntartómat időnként egy blogmotor telepítésére, egyelőre kevés eredménnyel. Gondolom, a terelt gyorsokra gondoltál a különlegesség alatt. A megoldás egész ötletes volt a tót atyafiak részéről, de a kommunikációja viszont csapnivaló. Gyakorlatilag a második napra jöttem rá a csízióra.
Lefele a gyors Divéken lepakolja a népet, akik buszokra szállnak, a gyors megáll még Turócfürdőn, majd a fene tudja, hogy szerelvényvonatként-e, vagy utasokat is szállítva landol Felsőstubnyán. Majd ugyanez visszafelé, fordítva.
Valamint este az utolsó felfelé tartó vonat gyakorlatilag a Kassa-Zólyomi gyors folytatása, megfejelve egy hálókocsival, valamint 2db 2.o-val. Gépcsere búvárról búvárra, majd 5-10 perc késéssel indulás Zólyomból. Ezt sikerrel feltornássza 20-25 percre, mert a terep és a vonat terhelése egy kicsit nehéz feladat szegény búvárnak. A Turócfürdő környéki vonali találka ezért az ott töltött két estémből mind kétszer stubnyai állomási keresztté vált.
Szerintem sokkal hatásosabb lenne, ha némileg jobban leírnád a 171-es terelt forgalmát, így a sok kép ömlesztve nem nagyon jön át. A végén van az izgalom, de rajtam kívül szerintem nem sokan látják, hogy mi a különlegesség, amit ott látni kell, tényleg jó lenne ha áttérnél már valamilyen szöveges verzióra.
Felvidéki ráadás három napban: különleges együttállás Somoskőn, Fülek-Zólyom személyvonatai, Felsőstubnya rendkívüli forgalma, a Fekete-Garam áradása, 812-es motorkocsik a volt-fogas pályán, első találkozásom keresztes viperával, a zólyomi fűtőház lakói, Zsolna és Csaca környéke, Trencsén és a pozsonyi járműparádé piciny része: http://hbweb.hu/fg/fg1482/
Nem, mert már tudom pár napja, hogy ilyen lett az egyes és meg barátkoztam a látvánnyal. Előbb utóbb a négyes kivételével mind ilyen lesz, kár ezen rágódni! Különben lehetett rá számítani, hogy átfestik.
Pozsonyban a főpályaudvaron a párkányi belépő gyorsok mindegyike az 1-es peronhoz szokott érkezni, ugye? Konkrétan az EC174 érdekelne. Szerdahely felől a személyek meg a 4-hez, jól emlékszem?
Ha ennyire felesleges a 160-as vonalon a szakaszos második vágány, akkor jó lesz az a széles pályának. A Jablonovi alagútnál meg lesz fonódott a pálya. Amúgy gondolom a 160-as mentén menne a széles nyomtáv Pozsony felé, de Fülek/Losonc után menne tovább Zólyomnak, majd a 150-es mentén Suránynak, vagy átvágna "egyenesen" a hegyeken Érsekújvár felé?
De érdekes is lenne, ha Losoncnál deltán lejönne Kalonda-Szécsény-Balassagyarmat-Drégelypalánk-Ipolyság-Zselíz-Érsekújvár vonalon menne a széles pálya, és Hontnál a 2-es útnál épülne egy nagy depó.
A vlaky.net portál 6. születésnapja alkalmából szervezik ezt a különvonatot Poprád és Szepesbéla között. Szepesbélára a Poprád-Palocsa vonalról egy mellékvonal ágazik ki, melyen már időtlen idők óta csak tehervonatok járnak. Most a T466.0254+3 kocsi+M240.0042 összeállításban közlekedik oda a különvonat, a megadott menetrend szerint, több fotómegállóval.
A vonatra csak a vlaky.net regisztrált felhasználói jelentkezhettek, de a jelentkezési határidő már lejárt.
Jó lenne ezt a különlegességet fotózni a Tátraalján, de sajnos nem lehet az ember egyszerre két helyen :)
Próbálkoznak mindennel, hátha egyszer bejön nekik valami.
Egyenlőre csak különmenetekben rúghat labdába, de idén még lesz egy pár turné, ahol népszerűsítí magát a firma (pl. nagy valószínűséggel júl. 15-18 között Zlín felé lehe majd látni a sárga Desirókat).
Azért, mert nincs rá szükség jelenleg, bőven elférnek a vonatok egy vágányon is. Így is lehet spórolni a karbantartási költségekkel.
Valaha az volt, manapság max. 50 eurós pihenő, ott ugyanis tilos megállni (vagy 10 behajtani és megállni tilos tábla van). De későn délután tényleg lehetne onnan jót fotózni, de amint Nógrádkövesd is írta, 2 személyszállító vonat van 4 óra után nem sokkal, utána a következő már csak fél 7-kor jön Kassa felől. És ha nincs terelés éppen, ilyenkor tehervonat se jön (csak egy Pelsőc felől, de az olyankor már nem túl fotogén).
Itt nem használják a második vágányt az alagút előtti szakaszon, hogy ilyen rozsdás a pálya? A képen jobb felső sarokban a főút pihenője látható? Onnan akkor lehet lefelé fotózni nem? Mert a völgy nagyon szép, ezért gondolom, hogy jó hely lenne itt.
Tegnap én is északi szomszédunknál jártam, de Kassa helyett inkább egy közép-szlovákiai kanyart tettem, útbaejtve értelemszerűen a 160-ast is. Milliomodszor állapítottam meg, hogy a 160-ashoz egy dologra van szükség: minél több időre. Mármint, hogy valami normális termést is betakaríthasson az ember. Na, majd egyszer... :)
Idén május elsején is érdekes lesz a szécsényi vasutasnap! Micsoda fotótémák lesznek Nagykürtös felé... 3 vonat is közlekedik arra+ a Magyar oldalon a Desiró menetrend szerinti vonatként. http://www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=14bbde63e72ebe
Ezek a gépek bármelyik nosztalgiaflottában megállnák a helyüket, négyen együtt 192 évesek, és meglepő módon messze a dízelmozdony a legfiatalabb. A színpompa se tévesszen meg senki, jelenleg mindegyik masina ugyanazon üzemeltető flottájába tartozik, mégha a három különböző tulajdonostól is.
Breclav - Kuty között én már találkoztam szlovák kalauzzal: Breclavban, mert ott szállnak fel és rögtön el kezdik a jegyek kezelését. Sokszor utaztam Csehországba FIP-el. A cseheknél még sose volt probléma, ha többször utaztam be ugyanazzal a FIP jeggyel az érvénytartamon belül még üres ablakkal. Volt, hogy két ablak között majdnem 3 hónap volt a különbség.
A szlovákok tényleg szivatnak a "jegykiadó ország vasútjáról történő ismételt beutazással", de nem a 3. országból pl. CD felöli beutazással. Nekem sikerült már magyarul beszélgetni a felvidéki kalauzzal, elmondta a szabályt aztán elengedett. Most úgy látom, ha a vonatszám alapján a MÁV felé valaki kiutazott szlovákiából, azt a jegyet már ne használja, mert nehéz megmagyarázni, bár ha gyalog (vagy kocsival stb.) megy át a határon az nem ismételt beutazás, de ezt idegen nyelven elmondani és megértetni nem egyszerű. Azt azért érdemes megjegyzni, hogy jelenleg a tényleges dolgozóknak a MÁV-ZSSK-CD egymásnak 3-3 FIP jegyet ad évente, tehát évente 3x lehet MÁV-tól beutazni. Nálunk is a feleségem jegye szokott a szük keresztmetszet lenni.
Ez az egész szabályozás úgy ahogy van hülye. A 48 óráig érvényes ablakot is nagyon sokáig nem értették a kalauzok, a 2. napon sokszor bele akartak barmolni az ablakba. Mióta minden vasút saját nyelvén rá van írva, hogy hogy kell érteni a 48 órát, kevesebb a probléma. Bár még mindig úgy adom oda a jegyet, hogy figyelem a kezét a kallernek és ha a következő üres ablakba akarna belebarmolni kikapom a kezéből, hogy excuse me!!! Volt már olyan bejegyzés lengyel kalauz részéről: ez a lyuk nem lyuk.... Van más tapasztalat is, igaz messziről: a portugál kalauzok olyan tisztelettel vannak a FIP szabadjegy iránt, hogy hozzá se akarnak sokszor érni csak barátságosan köszönnek (2010-es tapasztalat).
A FIP-nél is az interrail módszert kellene alkalmazni: 8x24 óra (8 nap) és az ismételt beutazási kizárást elfeljteni.
Megjegyzés: utóbbi időben többször tapasztaltam a kalauz kéri a FIP szabadjegy mellé a FIP igazolványt is, nem tudom miért. Bár én ki szoktam váltani, mert évközben van amikor valahol 50%-os jegyet kell venni pl. spórolás az ablakkal, ha egy nap csak keveset utazok.
Szerintem is értelmezésbeni a megoldás, hisz a kiállító ország felőli beutazásról rendelkezik a szabály. De ha Komáromban átgyalogol az ember az egyik pályaudvarról a másikra, ott már nem beutazás volt...
Egy nem szomszédos ország esetében pedig még nehezebben lehet tudni, hogy éppen honnan jön az utas, még akkor sem, ha egyértelműen a pesti vonattal érkezik. Különben is, mi van akkor, ha külön-külön füzetben van a két ország szelvénye? Egyetlen vonatkísérő személyzet győződik csak meg arról, hogy megvan-e a többi is: az éjszakai kocsiké, de ők is csak a meglétet nézik.
A cseheknél is viszonylag állandó az a jegyvizsgálói garnitúra, akik az EC-ket viszik Brno és Prága közt (hosszú combú szöszivel más is találkozott már? ;-) ) de nem csinálnak abból ügyet, ha egy-két hónapos különbségek vannak két ablak között.
(A 331-es vonalon meg amúgy is ritka a FIP-es utas, aki ráadásul négy napon át akár kétszer is utazik arrafelé... ;-) )
A németeknél se nagyon követhető, hogy mit csinált az ember két utazás között - nem is foglalkoznak vele - és az osztrákok is valószínűleg csak a Hegyeshalom felől bejövőkre harapnak, a kifelé utazók már nem érdeklik őket túlzottan.
Köszi, olvastam korábban,hogy szeretne vonatozni is, csak nem voltam benne biztos, hogy valamilyen vonalon engedik versenyezni, vagy valami másról van szó. Így érthető.
Korábban arról is volt szó,hogy azért lesz Najbrt festés, hogy a CD legyen a kék vonat, mivel a csehek nem studentagency-nek hívják a céget, hanem csak 'sárga busznak'. Mivel ez az egyik legjobban ismert márka Csehországban, a CD is valami hasonlót szeretne a vasúttal kapcsolatban.
mint említettem az a 10perc valamilyen szinten senkiföldje,ha nemzetközi vonattal mész. A cseh kalauzt meg nem fogja érdekelni, hogy neked milyen jegyed van a határpont után, addig jó vagy a FIP-pel,neki édesmindegy,hogy hova mész,ha érvényes jegyed van. Onnantól a szlovák kalauz gondja vagy.
Tapasztalatom szerint az EC-ket a Sturovo - Kuty (és vissza) szakaszon párkányi vagy érsekújvári személyzet viszi (rajta van a bélyegzőn), ebből kifolyólag az elmúlt 1.5 évben kb. mindig ugyanazzal a 4-5 kalauzzal találkoztam, akikből 2 biztosan szlovákiai magyar (akik nem beszélnek magyarul hozzád,de ez egy másik történet). Szóval lehet hogy belefutsz ugyanabba az emberbe könnyen,akkor meg kérdezhet könnyebben. A magyar szakasz ugyanilyen, a 70-esen mindig ugyanaz a 4 jv jön a nemzetközi vonatokon. Cseheknél meg mindig más van, legtöbbször Breclav-i személyzet.
...de ha jól tévedek, akkor külföldön "szabadon" lubickolhatsz az országok között, a Hazádba nem léphetsz be vele egynél többször...
Én is így tudtam, de egyszer egy német kalauz - ráadásul nem is az, aki a határ után rögtön jött, hanem a következő - felvilágosított, hogy nem így van. Tehát ha egyszer már visszafelé menet kiléptem az adott országból, azzal a jeggyel újra már nem léphetek be. [Akkor végül hagyott a kalauz továbbutazni.]
Ellenben, ha itthonról kelsz második utadra, akkor valóban végy egy Ókomárom-Érseki jegyet (50%, ha van FIP igazolványod), Érsektől már jó vagy. Ezzel mindenképp fedezve leszel, elvégre a határt bizonyítottan nem a FIP-pel lépted át.
Ugyan FIP szabályzatról a neten nem tudok, de ha jól tévedek, akkor külföldön "szabadon" lubickolhatsz az országok között, a Hazádba nem léphetsz be vele egynél többször. Hasonképp a kilépéssel.
Vannak azért legális trükkök erre vonatkozóan. (Illegálisak is, de azokat nem hangoztatjuk)
így már érthetőbb, tényleg keveredet az állomásokat...
szerintem odafelé nem kell plusz jegy, hiszen ott még nincs szó két belépésről, visszafelé meg felesleges, mert mint DVB írta, a kalauz szinte biztosan nem fog jönni Břeclav és Kúty között, másként meg ha jönne, az úgyis a szlovák kalauz lenne, és ha már találkoztatok, neki úgyis hiába próbálnád beadni, hogy Kútyban szálltál fel :)
bármelyik általad megadott állomáson meg tudod venni, de még Csehországban is, ha már úgyis arról jössz.
az ára menettértiben mindenképpen ára 4 euró alatt van, hogy pontosan mennyi, az attól függ, hol veszed (Csehországban kicsit olcsóbb mostanában, mivel ott nem emelték az árat).
Jančura úr megint reklámozza magát. Próbál betörni a vasúti személyszállítási piacra Regiojet márkanéven, de valahogy mindig keresztbe tesznek neki, így vagy a ČD nyeri a kiírásokat dömpingáron, vagy ahol esélye van, ott visszavonják a tendert (lásd Plzeň), furcsa körülmények között.
Ezért most két héten át a jelenleg üzemen kívüli Děčín-Oldřichov u Duchcova (132) vonalon, illetve Litvinov-Teplice-Ústi között csinál bemutatójáratokat (menetrend (pdf)) 5 koronás egységáron csatolt Desirókkal, megfűszerezve előtte pár prágai kanyarral holnap és holnapután.
Jančura úr másik érdekeltségét bizonnyal sokan ismerik: Student Agency néven futnak a buszai.
Nem lehet,hogy kevered a két állomást? szlovák fip-pel Kutyig és Breclavtol CD fip-pel. Magyarországon kiadott FIP jegyek? Én amikor anno azzal mentem, arcképes a magyarnak - a 4-napból elsőre beirtam a dátumot a szlovákoknál és a cseheknél is,visszafelé ugyanúgy - szerintem az jó a határig, bár ennek jó pár éve volt már.
Nem feltétlenül korrekt ajánlat, de ha Eurocityvel mész - lehet meg is úszod azt a 10percet jegy nélkül. Nézd meg hova száll a szlovák kalauz (vagy hol van) és sétálj el a másik vége felé. Breclav - Bratislava viszonylatban még nem találkoztam a kalauzzal Kúty előtt. Másik irányban meg általában örül,hogy vége a menetnek és ha jókedve van akkor még azokat se nézi meg, akik ott szálltak fel. Persze mindez csak Eurocityre igaz!
Hát elhatározta, mert más választása nem volt, ugyanis senki más nem tett ajánlatot a tenderen...
A 33 járműnek is pontosan megvan a helye, mivel a cseh vasút által korábban megnyert két regionális kiírást kell teljesíteni velük, ahol is a kiíró meghatározta a műszaki tartalmat, amit kénytelen volt a ČD is érvényesíteni a saját két tenderében (saját megfelelő járműve nem lévén).
Elkezdődött a Bézék végjátéka: a ČD új, Stadler RegioShuttle vonatok beszerzését határozta el, igaz, egyelőre mindössze 33 járműről van szó, mindenesetre ez éles váltás a reginális forgalomban eddig az iker- és triker-bézékre építő társaságnál.
Még valami: nem tudsz egy jó fotóhelyet a 190-en Kassa és Tőketerebes közötti szakaszon, mégpedig olyan részen, ahol a normál és a széles vágány egymás mellett fut. Ugyanis a fűtőházi látogatás után délután szívesen kimennék arra a részre egy-két fotót csinálni.
Igen, óránként megy ki vonat a Nagyállomásról, de nem egy nagy távolság. Visszfelé gyalog jöttünk, a kijelölt úton (a sínek mellett) semmi gond nem volt, és útközben is lehet érdekességeket fotózni. Vonaton 5 perc, gyalog maximum 15.
A programok java 10:30-kor kezdődik, 10:45-től 11:45-ig a mozdonyparádé (fordítókorongon bemutatják lényegében). Utána érkeznek a külföldi vonatok (Nohab), majd 14:30-tól a Stefánik mozdony Besztercebányáról.
A nap egészén látogatatók a mozdonyok a depó területén (többségükre fel is engednek), modellkiállítás és vásár is lesz, nameg Haluska, kolbász, Aranyfácán és Kofola minden mennyiségben :-)
A zelpage-n van egy cikk, amiben a CD-től kapott adatok szerepelnek. Múlt hét pénteken 9.5millió korona értékben adtak el nemzetközi jegyeket,csak a főpályaudvaron 3.5millió koronáért - ez kb. 10500 nemzetközi jegy volt.
Az összes értékesített jegy (nemcsak nemzetközi) kb. ötszörösére nőtt a megszokottnak, a belföldi utasokat eltanácsolják a nemzetközi vonatok igénybevételétől, mivel azok teli vannak. A legtöbb utas vagy a Drezda-Berlin-Hamburg vagy Bécs felé utazik és onnan tovább.
Nem hiszem, hogy annyi utas lenne Usti-ba, hogy a megszokott letszam haromszorosa lenne. Hasonloan emelkedett a reggeli 6.30-as EC-re is. Raadasul hetkoznaprol beszelunk, ami belfoldi forgalomban egyaltalan nem csucsido.
utánaolvastam más helyeken is (képet nem találtam sehol), a 230.103 siklott, utána 6 kocsi is kilépett, de azok visszatértek a sínre. Az előfogat mozdony (230.091) és a többi kocsi a pályán maradt.
A vulkáni hamu miatt ránéztem a Prága - Berlin EC-kre, csak a példa kedvéért, EC 176 csütörtökre 179 másodosztályú foglalással (Ez kb. 3 teli másodosztályú kocsi az összesen 5 közlekedőből.), kb. 10 első osztályúval, péntekre 150 másodosztályú foglalással, kb. 33 első osztályúval rendelkezik. Egy májusi csütörtökre kb. 20 foglalás van és 4-5 első osztályú.
Azaz a CD azért elég szépen profitál a repülő nélkül maradt utasokból. Kiváncsi lennék,hogy a hétvégén és ezekben a napokban (hétfő-kedd) mennyire kihasználtak ezek az EC-k.
Idén is megy Nohab, viszont ajánlom figyelmetekbe a 7:55-kor induló gőzőst Kisújhelyről és 15:45-kor vissza Kassáról, gyakorlatilag Sátoraljaújhelyről ingyen meg lehet járni, ugyanis ezekre nem kell vonatjegy!
Tegnapi Hasek Pragaba rendben volt,nem voltak sokan rajta, valahogy osszeszedett 10percet de nem volt erzekelheto hol vagy mikor. Vacon bemondtak a parjara,hogy potjegy nelkul igenybeveheto,fel is szalltak ra negyen, mindenki az elso osztalyra. Jv-t nem zavarta nagyon, a masikrol is Vacon az elso osztalyrol szalltak le. Rajtam kivul 1 tavolsagi felszallo volt.
Érdeklődnék, hogy lesz-e Kassán az ilyenkor szokásos "Katka", avagy a fűtőházi nyílt nap? Ápr 17 vagy 24-én lesz? Úgy tudom, mindig a harmadig szombaton van...
Pontosan... Azt a pár szót meg meg lehet tanulni. Én 10 évvel ezelőtt Lengyelországban leírtam mindent papírra, mert az öreg néni nem beszélt semmilyen idegen nyelvet és kiadta a jegyet szépen. Angolul vagy németül is meg lehet próbálni, lehet kedvesebbek lesznek, mintha magyarul mondanád. Azt a pár szót,ha mégis szlovákul szeretnéd, még itt is megkérdezheted.
Ma az EC 175 Prágában 15 percet késett, aztán szépen behozta. Brno-ig normálisan volt teli, utána meg nagyon, főleg Pozsonyig, alig maradt szabad ülőhely. Voltak németországi utasok is,akik jöttek vissza Mo-ra, MÁVnál váltott nemzetközi jeggyel. Határátlépőben kb. a szokásos 50-60 utas.
Ami érdekesebb volt,hogy a Metropol Párkányban benn állt a másik peronon. Amennyire a kocsi-összeállításból ki tudom sakkozni: A 376-os cseh hálóban 1-2 fülkében voltak, mindhárom ülőkocsi kb. 70%-on volt. A varsói fekvő és hálóban majdnem minden fülkében voltak, a krakkói kocsik viszont majdnem teljesen üresek.
a City Star egy kedvezményes menettérti jegy, minél több ember utazik, annál olcsóbb. illetve cseh-szlovák forgalomban ennek létezik egyúti variációja is.
Jegyet venni nem nehéz, bemondod, hogy hova akarsz menni, elmutogatod, hogy oda-vissza kéred (már ha így akarod), és ennyi.
Bécsben még annyira sem beszélnek magyarul, ott vajon hogy veszel jegyet?
Elég baráti ára van a jegynek. City Star pontosan micsoda? Nekünk nincs semmiféle papír. Komárnoban nehéz jegyet venni mert többen írták hogy nem beszélnek magyarul. Nem tudtam hogy Szlovákiában akkor sem kell helyjegy ha kimész Csehbe.
A Komarno-Brno szakaszra a jizdenka 23,60 eurót ir (oda vissza - City Starral), ha Komárnoban veszed pár euróval olcsóbb lesz, pontosan nem tudom.
A Komarno-Pozsony szakasz nagyon lassú, alföldi táj, nekem kissé unalmas. Ha siettek érsekújvári átszállással sokkal gyorsabb, és van pár közvetlen EC is, (nincs pótdíj) amikkel nem kell Pozsonyban átszállni. (Jesenius, Hungária, Hasek, Avala)
De azért ott kéne tudni, mert Komárnoban és környékén sok a magyar.
De azért érdekes, hogy amikor megkérdeztem beszél e magyarul, egyből rázta a fejét... Szóval vagy tudott magyarul vagy nem akart ezen a nyelven megszólalni...
1. Ha a csallóközi vasúton mész Pozsonyba, annak megvan a maga mellékvonali hangulata, ha Érsekújváron át, akkor semmi különös.
2. Az emberek ugyanolyanok, mint bármelyik magyar vonaton. Vannak kisebbségiek, falusiak, városiak, melósok, hivatalnokok, családok, jó csajok... ugyanazok az arcok, mint itthon, legfeljebb a klasszikus kopasz(odó)-bajuszos archetipus a több... :-)
3. Nem vesztesz sokat, ha egyből Brno-ig veszed meg a nemzetközi jegyet, mert kellően nagy kedvezményeket adnak rá - olyan 15 körül jön ki fejenként.
Sziasztok a Komárno-Kúty közti szakasz milyen? Megyünk Brnoba és szeretném tudni milyen a táj az emberek. Erre a szakaszra a jegy ára 7,30 euro? Mert a szlovák elvira annyit számolt ki. Pozsonyban át kell majd szállnunk. Nem tudjátok hogy Kúty-Brno között mennyibe kerülhet a jegy tudom off topik de mégis.
még csak az kéne, most is alig fér el Ústiban a peron mellett, a csatolt szerelvény meg talán csak a prágai főpályaudvaron tudna úgy peron mellé állni, hogy csak 1-2 kocsi lógjon ki.
Ma a EC 174 JAN JESENIUS túrovo 118 perc késéssel hagyta el. Ha ügyesek a szlovákok és értesítik a cseheket, hogy a EC 172 VINDOBONA várja be Břeclav os.n., akkor csatolva haladhatna Drezdáig. Már látom hogy nem Bratislava hlavná stanica 141 percnél tart. Talán jobb is lenne ha csak követi, mert túl hosszú lenne a szerelvény.
Én is így gondoltam, a visszaút kérdéses,mivel a reptérről érkeznek vissza, aztán a franc se tudja késik-e a gép vagy sem. Majd elmondom az opciókat és meglássuk. A sima jegy,nekem kellett volna, aztán rájöttem,hogy májusban 2x is kell hazamennem Magyarországra,így München helyett, majd a Hasek üléseit nézegetem. :)
FIP jegy sajna régen volt utoljára (8éve) és akkor is csak 2x használtam Prágára, Krakkóba meg jártam jeggyel... Birkáskodás :)))
Ami a tegnapiból még lemaradt,hogy az utastájékoztatás, nem volt valami fényes ezeken a szlovákiai EC-ken, odafelé bemondás cseh nyelven, de csak annyi,hogy következő megálló mikor. Idegen nyelven semmi,se büfékocsi. A kis Reisebegleiter ott figyelt, erre úgy látszik figyelnek a csehek. Visszafelé még annyi se.
eTiket-tel ki lehet jönni 2x58 euróból, a City Star kb. 130-140 körül jön ki két személyre az én számításom szerint, mindenesetre olcsóbb nem lehet az eTiketnél. Ha viszont nem biztos a visszaút dátuma, akkor a City Star sem sokkal drágább, így megérheti az árkülönbség.
München-Prága inKartával 2. osztályon 41,3 euró, elsőn 66,8 a csédénél váltva, a débénél némileg drágább.
elsősorban Gw topiktárshoz lenne kérdésem, hogy Prágából 2 személyre mi a legolcsóbb módja a vonattal való eljutásnak Münchenbe? Retúr jegy kellene, 16 nap telik el az oda és visszaút között, 26év feletti utasok. Az eTicketnél van olcsóbb? City star vagy ilyesmi? In-Karta nincsen.
A másik,hogy egy visszaúti München-Prága mennyibe kerülne 1. illetve 2.osztályon In Kartával?
iKVC van, bárhova tudsz jegyet venni. Szerintem 2 perc alatt el tudod intézni a jegyvásárlást, úgy, hogy ebbe beleszámoljuk a vonatról való le- és felszállást.
Az érkezési idő helyesen 15:37 (indulási mi időnk: 14:01, kijevi: 15:01), kijevi idő szerint (tudom, minden menetrend mást ír, de én ezt találtam a legautentikusabb időnek). A menetidő tehát 36 perc, a szlovák határvizsgálat a határponton van, ott áll a vonat amíg ez meg nem történik.
Visszaúton is így értelmezendő, tehát kijevi idő szerint 17:29-kor indul, a tiszta "menetidő" (+útlevél és vámvizsgálat a határon) tehát 57 perc (20 perccel hosszabb ideig tart így, mint kifelé). Így kijevi idő szerint Csernyőre kijevi idő szerint 19:26-kor, a mi időnk (Közép-Európai) szerint 18:26-kor.
Valaki segíthetne értelmezni, hogy a 190-es vonalon az Ágcsernyő-Csap vonatoknak milyen időadata szerepel a menetrendben? Mert nekem sehogy nem jön ki, hogy a +1 óra hol van-e számolva, vagy van-e?
Ha a Tótújhelyről 13:10-kor elindulok az Os8805-el, akkor ténylegesen 14 percem lesz átszállni a csapi vonatra? Az meg 46 percig megy Csapig? Vagy a 14:47-es érkezési idő az milyen időzóna lehet? Vissza felé nem is értelmezem már a 17:20-as csapi vonatot, hogy miként lesz ebből 18:26 Tiszacsernyőre, miközben -1 óra az időzóna eltérés.
Volt egy kellemes kirándulásom Olomoucba, odafelé szombat reggel EC 121, elég sokan voltak rajta, legalább 70foglalás is volt. Az autószállitón 8 kocsit számoltam, cseh és szlovák rendszámmal vegyesen. A vonat utolsó kocsijában utaztam, ami egy szlovák Bpeer volt. (a linken alább látható képek, kellemesebb fejtámlával) http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bpeer.php
A kocsi elég leharcolt volt, a wc szétesőben volt és a kapcsolószekrényt sem lehetett becsukni,igy '2 ajtón' keresztül kellett kimenni. A kényelme így egy 3 órás útra elég volt,de többre nem szívesen.
Visszafelé ma reggel EC 128, kevesen voltak rajta, a legelső vagonban utaztam, ami a linkelt képek közül a fentebb látható, minimalista fejtámlás megoldás volt. Ezen kihúzható volt az ülés, ami kellemes volt.
A vonatok mindkétszer pontosak voltak,semmi panasz. Ja és Olomouc szép hely, érdemes meglátogatni,de 1 nap alatt mindent meg lehet nézni.
... és a Mohora és Szügy közötti Bz ütközés? Nem halt meg senki! És a motorkocsik is helyre lettek állítva! Jó az a Bz! Amire gyártották arra jó! Arról nem tehet, hogy barmok mennek mint a güzü, se lámpa, se vasút nem állja útjukat, de egyszer csattanás a vége! (mert ugye: "addig jár a korsó"... )
Gondolom, épp utascsere közben történt az ütközés. Igló elég forgalmas állomás, gondoljatok bele, ha épp leszállás közben nagyon durván meglökik a vonatot. Az a minimum, hogy Józsi bácsi lenyeli a sörösüveget, a brinzové halusky pedig a torkán akad az étkezőkocsiban a honpógárnak.
A másik leszállásnál kitöri a nyakát, a harmadik tyúkszemére ráesik a bőrönd, a negyedik pedig nekiesik egy térelválasztó ablaknak és puszta fejével betöri azt.
Néhány ilyen esetből símán összejöhet a 60 sérült a 10-12 kocsis vonaton.
Igen, de az nagyrészt Púchov és Zsolna között van, ahol nincs nagy kereslet az IC-re... meg ugye a csehek mindig másodlagosan kezelik az erre járó IC/EC-ket...
egyébként aki belföldi forgalomban utazott ezekkel a vonatokkal, szerintem többségében eddig sem fizetett felárat, okosban lezsírozták a kalauzzal (ez egyébként még mindig jellemző, múltkor is felajánlotta az egyik kalauz hogy olcsóbban megoldjuk jegy nélkül...).
Szlovákiában is ezért szokás, hogy belföldi forgalomban Ex-ként járatnak egyes EC/IC-ket, hogy ne kelljen rá pluszt fizetni.
Sajnos a crash testek magukkal hozták azt, hogy a kocsik azokat és csak azokat veszik jól. Így más típusú ütközéseknél alig van esélyed, gyakran még egy Dácsiához képest is.
Arról már ne is beszéljünk, hogy a 40 km/h-s féloldalas ütközés enyhén szólva lópikula a mai őrültekházában.
A feleségem egy éve egy biztonságosnak tartott kisautoval vagy 40 km/h-val nekicsuszott egy épületnek.
A kocsi összecsuklott mint egy harmonika, az utést tompitotta a térde mégis ráfázott mert a müszerfal alja egy ilyen ütközésre teljesen alkalmatlanul lett kialakitva. Megnéztem utánna az én nagy kocsimat, ugyenilyen ütödött ez a rész, semilyen esélyt nem ad a a térdnek.
Kerestünk egy uj autot az összetörött helyett - akkoriban 2 volt a piacon, ahol az ilyesmire gondoltak. (csak zárojelben egyik sem volt a crash tesztben extrán kiemelve ebböl a szempontbol...ott a kimondott vackok vitték el a pálmát :-( ).
Hát mindenre nem lehet felkészülni a tervezéskor. Mint pl. a 010-es Gorilla pozsonyi balesetére, hát, mozdonyt nem láttam még így összetörve. A lánglovagokon vannak rettenetes képek frontálisan ütközött és árokba repült autókról, azokhoz tudnám hasonlítani.
Amennyire igy követem a vasuti balhékat, (még szerencse, hogy ilyen kevés van belölük) nem emlékszek egy olyan jármüre sem, amelyikröl az ember azt mondhatná hogy biztonságos.
Az egyikben azér élték tul, mert ott volt a végtelen orr, a másikban meg azért mert a ütkozés elsö fázisában szöcskévé vált a jármü és a sinek mellett bozotban szerdte össze magát. Egyszer segitett a laminátka müanyag boritása mert ripitýara törött, máskor meg a kemény osszahorpadt pléhek szoritották be a személyzetet és az nem tudott menekülni.
Ott van az OFF szőnyi utoléréses baleset....a pőrekocsi megskalpolta a Taurus műanyag kupakját....vagy a korábban tárgyalt ON Laminátka...az se lehet egy életbiztosítás bizonyos szituációban.
Az tény és valo, hogy két FLIRT (stb.) valoszinüleg simábban uszik meg egy ilyen találkozást, de valoszinü, hogy két Bz-ben sem lennének tul nagy károk (ne felejtsd a 30 éves korkülönbséget - azaz azzal a mértékkel kell mérni).
De gondolj el egy FLIRT stb. meg egy mezei tehervagon találkát. Annak az ütközöje biztosan kiemelne sok mv-t a székéböl.
(az egy más kérdés, hogy mi történik majd az utassal).
Emlékeim szerint a görögök kisvasútján volt egy csúnya utoléréses baleset, ami után a képek alapján minden mv ki akart szállni a FLIRT-ből, hogy ez életveszélyes. Aztán kiderült, hogy az utasok gyakorlatilag meg sem sérültek, a hátsó vezetőállásban az mv székén pedig a huzat sem szakadt föl.
Persze, hogy egy dongo (cmelak T699) a Bz elött nem csak a méretével, hanem a tömegével is tiszteletre kötelez és véd egy mezei kamiontol, de a Bz-be nem fér bele a Dongo, és nem is lehetett akkor több okbol nagyobbra csinálni, már igy is megnyujtották mint a háziasszony a rétestésztát.
De hol van ilyen védelem a modern hasonlo kategoriáju járgányokban? Azok a müanyag orrok elrepülnek már a kamion láttára, és ami alattuk van az is legjobb esetben egy fáradt légytöl véd meg.
A Bz a maga egyszerü felépitésével, nem annyira massziv keretével (mert az még egy mezei vagonnak sem felel meg) nem tesz kis semilyen nagyobb veszélynek mint pl. egy tolt személykocsi (push pull rendszerben), és semmivel nem igen lehet alátámasztani az állitásodat (persze ez kevésbé érvényes a mv. kartársra, mert az valoban kirakatban van).
Sajnos valaki ezt anno igy igényelte és igy lett legyártva - és azt kell mondani, hogy eléggé eltalálták vele a kor igényeit és lehetöségeit. Én biztosan raktam volna oda egy nagyobb ormányt (legalább a tizorainak) meg az tompitott volna valamit, de ezzel legalább 2 m-rel lett volna hosszabb a járgány, ennek minden következményével.
A fene tudja...beültetni valakit egy 2mm-es vaslemez mögé egy olyan járműbe, mai csak úgy nem tud megállni egy elé hajtó kamion előtt....egy jó hosszú géptér...az megvéd. :D
Tudtommal nem. A puha kaszni még csak-csak, de amíg az ütközés közben fellépő erőhatások elérik a főkeretet, számos deformációs zónát törnek át. Ld. a Flirt-ek tavalyi tatabányai ütközését.
A "bézénél" ennenben az ütközési energiákat a belső szerveid szinte csillapítatlanul átveszik/ átvehetik, ami vígasztalhat, hogy valószínűleg életedben utoljára. Talán a padlóból kiszakadó ülések valamelyest tompítanak a kivégzéseden...
Merev, nagyon szilárd főkeret és alufóliaként gyűrődő kaszni.
Nem ez a modern jármütervezési elv?
Sok modern jármüben kezdik már elhagyni a szilárd fökeretet is..
A hétvégén mentem egy uj német járgánnyal - se kényelem (szük) se nyugalom (zajos), se nem gyorsabb mint a hajdani vonat (ami ugyanazon a szakaszon csendes és széles volt).
Az Ikerbézék szerintem elég sikeresek, a legtöbb viszonylatra a kapacitásuk is elegendő, nem kell GTW méretű járgány.
Jelenleg új járműbeszerzés zajlik a fővonalakra, a mellékvonalaknál az ilyen színvonalú Bézé-felújítások mellett sem sok pénz jut a menetrend javítására. Meg akarat se. Pedig az lenne a legfontosabb.
GW Úr, köszönöm segedelmedet. Füleken végigszimatoltam egy olyan 012-es kocsit és... hát, azért annyira nem estem hasra tőle. Tény és való, hogy esztétikus, szép és igényes (már amennyire egy "bézé" igényes lehet), de szerintem továbbra sem erre kéne költeni...
Én is így vagyok ezzel, de nálam azért a Pantográfok az abszolút elsők. Sajnos ők is egyre fogyatkoznak.
A Bh kocsikkal nem tudom, mit fognak kezdeni, néhányat állítólag átépítenek majd. Év elejétől elvileg már nem közlekedhetnének, de mint a mellékelt ábra mutatja... :)
A belinkelt cikkben is van "némi" igazság, mondhatnám egyetértek, most voltam egy hetes vonatos körúton, a tapasztalataim kb. hasonlóak. Ha lesz időm felteszek majd még pár képet.
Nemsokára akarok megint egyet karikázni SONE jeggyel,tudsz valami olyan vonalat,ahol nagyon szép a táj?Prágából kiindulva. Lehet jönne velem még valaki,aki nem annyira vasútbarát, hogy 6-8órát vonatozzon csak úgy :)
5 egység Pantográf van most Érsekújváron, ebből jelenleg 2 üzemképtelen. A maradék 3 járja a 3 egységnek való fordát, így bármilyen karbantartás esetén borul a bili. Nem igazán a City Elefántok miatt kerültek oda, mivel azok Zsolnára mennek majd, inkább amiatt, hogy a nagyszombati depó fel tudjon készülni az új emeletes ingavonatok érkezésére.
Ezek a megállások azért kellenek, hogy belföldi vonatként el lehessen adni az EC-ket, és kérni rá az állami támogatást. A csak váci megállással zűrök voltak, hogy ez kevés még belföldi vonatnak így, ezért lett RÚ és NV is.
Igen?? Akkor valószínű hogy az érsekújvári gázolás és az ebből adódó 2 órás késés miatt vitték az elsőre. Én azonban aszondom hogy egy nk. vonatnak a csarnokból lenne ildomos indulnia.
Érsekújvárt viszont mereven ajánlom a Pantográf-fanok figyelmébe! Most sok volt ott, valószínű a City Elefantok érkezése miatt tették őket oda. Valamint meg nem erősített hírek szerint június 19-én és 20-án lesz a nosztalgia járműbemutató (RENDEZ 2010) Bratislava Vychod állomáson, de ebben még nem vagyok biztos.
Szép volt a tegnapi havazás, de nem annyira emiatt állt le a vasút, hanem inkább a letovicei alállomás meghibásodása miatt. Emiatt jópár vonatot autobuszokkal pótoltak, az EC72 pedig Havlickuv Brod felé került. Gondolom a 175-nél is ez volt a szándék, aztán mégis ment az eredeti irányban és ez jó döntés is lett, mert addigra helyrehozták a hibát.
Egyébként én a múlt héten Rákospalota-Újpesten szálltam fel a Hungáriára (számomra is meglepő módon nem egyedül, hanem 4 másik utas társaságában), ma viszont egyedül szálltam le ott. Nagymaros-Visegrádon a hazaúton volt egy felszálló, odafele 0 utascsere.
Ja, további érdekességek: a vonatunkat a retró-Gorilla (004) vitte és ugyanaz hozta vissza is! És a vonatszemélyzet is oda és vissza is ua volt Szlovákia területén.
Na hellótok! Tegnap kinn voltam Pozsonyban, hazafelé úton az EC175 Pozsonyba +20-szal érkezett mert állítólag Kolínban 20 percig állt a havazás miatt, ráadásul gázolt is Érsekújvár előtt. Emiatt 0.22-kor értünk be a Keleti pu.-ra. Ja és a reggeli EC174-et kirakták az első vágányra és az esti is oda érkezik. A csarnok meg sokszor kong az ürességtől.
Az új EC-megállásokról: Rákospalota-Újpesten nem volt felszálló, de ANNYIRA nem hülyeség az ottani megállás. DE!! Nagymaros-Visegrád... megállás és azonnali indulás, kifelé és vissza is! Az itteni megállás viszont elég gáz.
"Igen, ennyi EU pénzt kapnak, mert van koncepció, amit végre is hajtanak."
Inkább fogalmazzunk úgy, hogy kihasználják Cseh-Szlovákiában az EU-t meghatározó Németország vasút építési terveit. Így az kevés (7?) kiemelt fejlesztés egyike az európai vasút fejlesztés. Mivel Európában kis távolságok vannak a települések között. Az önrész forintban milliárdokba kerül, és korrupció mindenhol van, viszont Magyarországon nem ez, hanem a politikusai miatt nem érdekli az EU-tól könnyedén elnyerhető pénzek. Autópályákra nem ad pénzt, a mezőgazdaság "szereplőinek" csak keveset ad az EU. Ezek után érthető a pályázgatás sikeressége, lehetet volna többet és a megnyerteknél az ellenőrzés után ugye visszakérhetnek vagy nem adják oda az összeg egy részét. Emlékezz! 600-800 km autópálya-fejlesztés és vasúton meglevő pálya állapotokon az IC-k erőltetése (DRAVA IC 20-40 km/h). Kell-kell az a méregdrága motorvonatok, csak nehezen tud 160 km/h haladni. Vajon miért nem népszerűsödik a vasúttal utazás?
Másra kellett/ másnak kellett. Szomorú volt ez a késlekedés, de már épül Tárnok Székesfehérvár. És még hány vonalon indulhatott volna meg a fejlesztés (a nagy topikban siránkoztam)? Munkahelyteremtés lett volna már 2002. előtt is, a EU-csatlakozás előtti támogatások nem lehívása.
A szlovákok is megtervezték a Pozsony-Zsolna-Kassa 120 km/h és ahol lehet 160 km/h. Csodálkoztam 2007-2013-ig tervezték az átépítést, de a kezdeti lendület után elérhetetlenné vált. A csehek nem álltak le, igaz hogy náluk a fejlesztés 1992 után csak átmenetileg lanyhult van EU vagy nincs EU. Mindkét országban figyeltek arra, hogy a busz és vasút egymásra épüljön, ne egymással versenyző.
Most sok autós van, és nem fogja a drága autót mellőzni. Közöttük vannak a döntéshozók!
Szlovákiába mi legolcsóbb megoldás néhány napos (3-5) vonatozásra. Most az interrail jegyet néztem az 50 Euro 3 napra ! Van ennél olcsóbb megoldás. Esetleg Csehország is érdekel :)
A hetveget Ceske Budejoviceben toltottem, kellemes kis hely. Szep a taj vonatozas szempontjabol, foleg az elso Benesov kornyeki szakasz, utana meg Tabor utan. Odafele pentelen R639, visszafele R652 (http://www.zelpage.cz/razeni/10/vlaky/cd-652) es a vasarnap delutan miatt elso osztalyon jottunk vissza, egy szepen felujitott A kocsiban. (Ilyenben: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_A.php) Eleg sokan voltak mindket vonaton, az orankenti utem ellenere is.
Erdekes volt,hogy csoportos kedvezmeny csak 2.osztalyra van,elsore nem.
Nem, a ČD net sajnos nem elérhető online verzióban. Mondjuk jó drága lett, tavaly a normál hetijegy még 900 korona körül volt.
Az In-Gold In-Kartához csak 50 koronával több (igaz, tavaly ez is még csak 1024 korona volt), ráadásul első osztályra is érvényes és még lanovkázni is ingyen lehet vele Liberecben, vagy ingyen lehet igénybe venni a reptéri buszt is Prágában.
Ez nagyon jól hangzik! Én azt tervezem, hogy most szombaton indulok Komárnóból egy City Star retúrral Břeclavig, ott egy kis pihenővel veszek egy hetes ČD net síová jízdenkát, és egy hétig elvonatozgatok Csehországban, majd vissza. (Ez mindösszesen 19EUR+1250Kč) Ez off- line egész jól működik, de össze lehet ezt, vagy vmi hasonlót hozni on-line vásárlással?
Igen, ennyi EU pénzt kapnak, mert van koncepció, amit végre is hajtanak. Igaz, ez már kezd kifulladni, az új tervek kezdenek elrugaszkodni a valóságtól (alagút Prága és Beroun között, nagy sebességű vasút Budejovice és Linz között stb.).
De az is igaz, hogy kevesebbet nyúlnak le a pénzekből, bár azért ott is van néha botrány ilyesmiből.
Azon kívül semmi. Elvileg év végével most már tényleg 160-as vonat Szlovákiában, most éppen alkalmas gép nincs rá.... Zólyom-Fülek-Kassa jelenleg a fiókban.
Terv szerint két részben történik Zsolnáig az átvillamosítás 2012 és 2015 között. Ez Zsolna utánig tartalmazza a terveket, illetve Puhótól fel a cseh határig. Hogy utána mikor és mi lesz, az nagy kérdés.
Az első menetrendi módosítással (nem is) kicsit finomítottak az internetes jegyvásárláson a Csehszlovák vasutaknál.
Csehországban immár lehetőség van SparNight jegyet venni eTiketként Prágából Bécsbe a közvetlen hálókocsiba, 49 Euróért (T3).
Immár a heti vonalbérletet is lehet In-Kartára venni (a havi és negyedéves bérletet eddig is lehetett.
Havi és negyedéves vonalbérletet már internetes is meg lehet vásárolni, azonban azt később valamelyik erre alkalmas pénztárban rá kell tölteni az In-Kartára. Hasonlóképpen most már lehetséges In-Gold hálózati bérletet venni az interneten (ezt már ki is próbáltam, holnap ki is derül hogy működik, így már nem is kell leszállni a vonatról, hogy megvegyem a bérletet), helyjegyet venni magában jegy nélkül a bécsi Billencsre és a nürnbergi IC buszra.
Szlovákiában mostantól nem csak egyes IC és gyorsvonatra lehet interneten jegyet venni, hanem bármely vonatra, és már átszállásos variációval is, sőt, akár határponttól határpontig is lehet otthonról jegyet váltani. Így Csehország túlsó végéig immár előre otthonról megváltott jegyekkel, az itthoni árnál jóval olcsóbban el lehet jutni.
Nézem folyamatosan gw topiktárs képeit, és azon gondolkozom, hogy a Cseheknek honnan a fenéből van ennyi pénzük a vasútra?
Nem elég, hogy sokkal nagyobb hálózatot üzemeltetnek mint mi, de azt látom, hogy folyamatosan szépül, újul a hálózat. Zajlanak a második vágányok építései, a vonalvillamosítások, állomás átépítések, nyomvonal korrekciók. Arról nem is beszélve, hogy a 160-as pálya, az 160-al is járható, na meg Prágában sem ki munka volt az átépítés.
Most is nézem a bauker.net oldalon, hogy a Prága-Tábor-Ceské Budejovice között is megépül a 2. vágány, és több helyen nyomvonal korrekció is lesz. Na meg a Prága-Plzne között is lesz jókora nyomvonal korrekciók. Ennyi EU támogatást kapnának, vagy csak szimplán kevesebbet lopnak ott el?
Amúgy a Szlovákoknál-e téren mi várható? Az már írva volt, hogy a 120-as fővonalon haladnak a felújítással Puhó felé, de ezen kívül semmi? Zólyom-Fülek-Kassa vonal villamosítás, 2. vágány kiépítés...stb?
Amúgy ha folytatódik Puhó után az átépítés Zsolna felé, akkor várható, hogy a felsővezeték átépítéssel egyben 25 kV-ra történik majd a feszültségváltás is, és így haladnak majd Kassa felé akkor?
Nem túl meglepő módon a OS Zvolen a.s. nyert a SSK dízelmozdony felújítási pályázatán. Így az elkövetkezendő 5 évben ők modernizálhatnak 20 darab 750/754 sorozatú mozdonyt, 46,8 millió euróért. A jövőbeni 757-es sorozatú gépek megegyeznek a SSK Cargo számára készített 756-os mozdonyokkal, csak pluszban vonatfűtő berendezést is tartalmaznak majd.
A szerződés egy 5 darabos opciót is tartalmaz.
Szintén nem túl meglepő a gyors reakcióidő, a 757.001 jelölt már be is vonult a felújító kúrára...
Kedden vagy csütörtökön Bánréve felől megyek szlovákiába. Kassára vonatozok fotózni, majd délután vissza. Ha valakinek van kedve utazngatni, keresen meg !
A hazai építésű Sarló alakú hidak felsorolásában (közút, vasút) azt nem említik. Bár igaz, hogy szerkezetileg azonos az a hídpár, de mint ha valamilyen régebbi képeken én ott nem ilyen hidat láttam volna, meg tán egy vágányú volt csak még Trianon előtt ott a vasút. Mosat nézem, hogy a Sztencsény-Ruttka szakaszon a második vágány csak 1940-ben lett átadva. Sőt, ha jól értem a rail.sk oldalon, itt régen teljesen más nyomvonalon ment a vasút a Vág völgyénél, így szerintem biztos, hogy nincs hazai kötödés azokhoz a hidakhoz már.
753-asok már csak Nymburk-Mladá Boleslav-Liberec között járnak, ritkábban tovább Zawidowig (bár ez inkább már a remot 753-asok birodalma).
851-esből Olomouc környékén jár pár, 750-es már csak ritkán és teljesen esetlegesen kerül elő Csehországban, kivéve a Liberec és Děčín között továbbított két pár gyorsvonatot.
754-esből van még bőven, szinte minden dízeles vonalon megtalálhatóak, ahol gyorsvonatok járnak, de még sok egyéb helyen is.
tegnap a Jesenius pontos volt, eleg sokan voltak rajta vegig,de hataratlepoben a szokasosan csak. Kiderult,hogy a kollega azert kezdett el gondolkozni a vonaton,mert a Studentagency tele volt, az Orangeways szerinte meg 2000koronat kert el, gondolvan,hogy ha a masik tele van, akkor keresnek penzt. Igazabol ott rontotta el,hogy 2 szemelyre keresett jegyet. :))) Viszont tetszett neki a szerelveny szinvonala (korabban egyszer jott Hungariaval es utana nem nagyon volt kedve vonatozni), kellemesen megvacsoraztak a bufekocsiban, egyedul a 100koronas 0,33as Krusovicet talaltak kicsit erosnek. Viszont a vegkicsengese az volt,hogy sokkal jobb mint a busz - szoval,ha a Hasek is jol teljesit vasarnap, akkor valoszinuleg a vasut nyert 2utast, akik evi 4-5x jonnek Pragabol Budapestre.
Bizony-bizony Milovice nagyon fejlődik :)) A reptér helyére valami napkollektor parkot akarnak telepíteni sokmilliárd koronáért,de a helyieknek nem tetszik...
Találtam egy kollégát, aki mindennap Nymburkból jár be Prágába és In-kartára veszi a bérletet. A 3 hónapos került neki 3400koronába, ami az 50km-es távolságot véve, elég baráti árra jön ki az otthonihoz képest. Egy srác jár még Kutna Horából vonattal, mindenki más aki ingázik az vadul buszozik...
Ja, és sikeresen eltérítettem két kollegát Orangewaysről vonatra, másik kettőt is meggyőztem,hogy Budapestre elöszőr csak vonattal érdemes, mert kényelmesebb.
Kiváncsi lennék a CD Tip ajánlatból mennyi fogyott el, egyet én tuti elvittem. :)
A CD március 9-én akciós, 1 koronás áron adja a Milovice-Prága retúrjegyet. Ez egy "utasfogó" akció, természetesen ismét elhangzik, hogy milyen gyorsan fejlődik a város, és milyen jól járnak azok, akik a vonatot választják az autó helyett.
Szép helyek! :) Én kezdetnek Igló-ra megyek majd, a Dvojicska (131 sor) paradicsomba. Modellben is megvan, H0-ás, az egyik kedvenc villanygépem. Azt nem tudom, hogy hol és mikor, de láttam olyan képet, amikor személyvonatot húzott az amúgy tehervonati gép. A Tátrába is tervezek menni, méghozzá Ótátrafüredre és onnan fel Hrebienok (a Magyar neve most nem jut eszembe) Onnan egy kis séta a hegyek közt, és vissza Zólyomba a szállásra.
Én is vmi ilyesmiben gondolkodtam, hogy Popradról föl a Csorba tóhoz, ott egy kis séta, aztán le Csorbára. Egy kétnapos utat tervezek Szlovákiában és Csehországban. Egyik nap Tátra környéke, aztán éjjel vonatozás, másik nap meg Karlovy Vary.
Az oda nagyon jó, még a csorbai fogaskerekűn is elfogadják, csak jól legyen kitöltve! Ők, mint tőlünk nyugatabra, fordítva írják a dátumot. 26.02.10
Én szoktam úgy is utazgatni, hogy Porádról felmegyek a Tátrába, Csorba Tó (Strbské Pleso) átszállok a fogaskerekűre és lemegyek vele Csorba állomásra, onnan meg Ruttka vagy Kassa felé tovább.
Hát az durva, de miért puszították el a Poltár Fülek vonalat? Azért csak lett volna arra utas, és a pálya sem volt annyira szar (nálunk azért borzalmasabb állapotban vannak a mellékvonalak)
Lovinobana a Losonc- Zólyom fővonalon fekszik. Onnantól Kriványig két vágányú a pálya. Poltárból Rimaszombat felé ha akarna sem tudna vonat közlekedni, mert felszedték a síneket. Max kerülővel, Fülek és Feled érintésével. Újantalvölgy megmarad még...
Hát nem mentem vele csak délután ment kifelé Utekács felé visszafelé meg este jött, de vagy 6 kocsival (ember nem sok volt rajta akkor már)
Viszont napközben nagyon jól ki van használva, ott nem konkurál a volán. Lovinobana az nem tudom merre van, Poltárnál 2 felé ágazik de Rimaszombat felé se járt már meg valami bánya izé van Utekács irányában, de arra a mellékágon sincs forgalom valamiért. Remélem utekács megmarad azért.
A Szlovákok tavaly meghívták a mi Desirónkat, azelőtt a Lengyelek "Pápavonatát". A mi Flirt-ünket mikor hívják meg? Mehetnénk vele Érsekújváron át Zólyomig :))
Nem tudjátok Lucenec - Poltar felé jár még az a 6 kocsis BZ szerelvény ami tavaly vagy tavaly előtt délután ment kifelé és este 6 körül jött visszafelé? (az csak napi egyszer járt valahonnan a világvégéről jött azért volt ilyen hosszú állítólag) Megvan az még?
Nincs valahol egy mozdonyból készült videó erről a vonalról Losonctól Utekacig?
Hááát, kérem mi azt gondoljuk, hogy többen lesznek így a vonaton akik kijönnek velünk. A rendezvények miatt amúgy is nagy a tömeg és az érdeklődő. Hátha. Gyarmat felől aki akar kimehet előbb Szécsénybe a Desirós menettel, ami Bgyarmatról fél nyolckor indul reggel. Ott kifotózhatja magát mire odaérünk mi és ha akar, vagy ha van előre váltott jegye, utazhat velünk oda s vissza.
Szeptemberi zólyomi gőzösversenyre milyen különvonattal lenne érdemes kimenni szerintetek?
Hát nem nagyon értem az utazási taktikádat, de te tudod....
Zv osobná stanicán a Restiben adnak jó kaját, pl: knédlit, sült oldalassal és párolt káposztával. Hm, de fincsi. Legurít az ember utána egy jó sört és Búvár vagy Laminátka vontatta vonattal haza felé indul és nincs is szebb utazás:)))
2010 május Elsején a szécsényi vasutasnap keretében közlekedni fog egy Bz szerelvény Balassagyarmattól a szlovákiai Nagykürtösre és vissza. A szlovákiai vasúti megállókban és állomásokon fotómegállások lesznek, valamint az országhatárnál az Ipoly-hídon is. Tehát olyan vonalon közlekedik majd a vonat, ahol a Szlovák vasút 1992-óta szünetelteti a személyszállítást és Magyar Bz még nem járt arra! A vonat összeállítása: Bzmot+Bzx+BDzx+Bzmot A vonaton utazó kiállítás is lesz a poggyászkocsiban, amely díjtalanul megtekinthető! Bővebb információ és jelentkezés: http://vasutazo.extra.hu honlapon lehetséges.
Modellezés miatt kellene nekem a 850/851-es motorkocsik színtervének színkódjai. Ha valaki tudna segíteni, azt nagyon megköszönném! A színes verzió kellene, mint a mellékelt képen:
Egy ujabb történelmi album jelent meg a Lokorama sorozatban.
A Pendolino egyik utolso utját rögzitették Wien Südbhf és Praha hl.n. között. A 243 perces filmen a vezetöállásbol filmezték a pályát az állomások megjelölésével.
Március 7-étől változik a vasúti menetrend Szlovákiában.
A legfőbb változás, hogy a 120-as vonalon Vágújhely-Puhó (Nové Mesto nad Váhom-Púchov) illetve a 127-esen Zsolna és Csaca (ilina Čadca) között a korridorok modernizálása miatt egyes személyvonatokat autóbusz pótol, illetve általában is meghosszabodik a menetidő ezeken a szakaszokon.
Hozzánk közeli változás, hogy 134-es Vágsellye-Negyed vonalon bevezik a kalauz nélküli üzemet, azaz csak előre váltott jeggyel lehet felszállni a vonatra, vagy a vezértől kell jegyet venni.
Ezzel egy időben, bár ettől függetlenül március 3-tól átmeneti ideig nem lehet interneten jegyet venni a gyors- és IC vonatokra. Hogy ez a szünet meddig tart, az még bizonytalan.
A Délmorva kerület csak a júniusi második menetrendi módosításig (június 30.) rendelte meg a CD-től a személyszállítást a 245-ös Hruovany nad Jeviovkou-Hevlín vonalon hétköznapokra. Hétvégén már most is csak buszok járnak ezen a 7 kilométeres szakaszon. A vonalvezetés teljesen párhuzamos, azonban az utasforgalom minimális.
Eredetileg a márciusi első menetrendi módosításig rendelt a hrádec královéi kerület a 028-as Opočno pod Orlickými horami - Dobruka vonalra személyszállító vonatokat, azonban már most kiadták, hogy egy egy reggeli vonatpár iskolanapokon továbbra is megmarad.
Szintén március 13-ig járnak már csak személyszállító vonatok a 063-as Bakov nad Jizerou-Kopidlno vonal Kopidlno-Dolni Bousov szakaszán. Itt már most is csak hétvégén van forgalom (már amennyire), hétköznap buszokkal lehet utazni.
A decemberi menetrendváltás óta nincs személyforgalom Bruntál Malá Morávka (312) vonalon, igaz, itt korábban is csak nyáron, hétvégén volt vonat. A 326-os Hostaovice Nový Jičín horní nádraí vonalon tavaly nyáron árvíz vitte el a síneket, azóta buszok járnak, és úgy tűnik már maradnak is, a vonalat nem állítják helyre.
Ezeken kívül számtalan vonal van, ahol az utóbbi években korlátozták a közlekedést csak hétvégére, vagy éppenséggel csak hétköznapra.
Megszűnni egy vonal sem szűnt meg az elmúlt években, csak a személyforgalmat nem rendelték meg némelyikre (az elmúlt három-négy évben egy tucatnál kevesebb vonal, vagy vonalszakasz veszítette el a személyforgalmát). Ezek jó részén egyébként teherforgalom sincs, rendszeres semmi esetre sem (csakúgy mint a fent felsoroltakon sem), viszont fenntartás alól egyik sincs kivonva, azonban tervek már vannak rá (iparvágánnyá minősítéstől a komplett megszüntetésig, felszedésig).
de amiket te bemásoltál, azok közül is csak a Rimaszombat-Poltár vonal szűnt meg (gaz, azt azóta már fel is szedték), az összes többin van rendszeres forgalom.
http://www.rail.sk Szlovák vasút történetehttp://rail.sk/arp/slovakia/history/histzsr.htm ezen belül térképesen isNem adta ki menetrendet: 115 Holíč nad Moravou - Hodonín ČD a spä 2005.03.28
124 Trenčianska Teplá - Lednické Rovne a spä 2006.03.28
161 Lučenec - Kalonda a spä 2006.12.06
163 Katarínska Huta - Breznička a spä2006.12.07
166 Pleivec - Slavoovce a spä2006.03.28
167 Dobiná - Roňava a spä Roňava mesto-Roňava között ritkán és vagy nem! 168 Moldava nad Bodvou - Medzev a spä
175 Rimavská Sobota - Poltár a spä 2006.03.28
192 Trebiov - Vranov nad Topžou a spä 2004.12.08
Boncolgatni azért lehetne tovább is a témát, mivel a Gorillák eddigi történetük során 10 féle kabátot viseltek (ezek csak a főbb verziók, ezen belül kisebb eltérések lehettek) :)
Helyesen egyébként kék-elefántcsont a gyártáskori festés megnevezése, nem kék-krémszínű. Az "utolsó" 005-nek (de egyébként a 004-nek is) volt olyan időszaka, amikor a kék-sárga-kék CSD uni festést hordta.
Idén a Május elsejei szécsényi vasutasnap programjaként közlekedni fog egy különvonat Balassagyarmattól a szlovákiai Nagykürtösig és vissza. A különvonat szerelvénye Bzmot+Bzx+BDzx+Bzmot összeállításban fog közlekedni. A vonatról részletesebben a http://vasutazo.extra.hu weboldalon lehet tájékozódni. Jelentkezés a fenti címen lehet, 2010, 04.09-ig!
Figyelem! A vonaton az ülőhelyek száma korlátozott számban áll rendelkezésre, ezért mindenki akit érdekel időben igényeljen helyet!
Tegnap befelé és kifelé is kék Gorilla nap volt a Hasekkel. Számokra nem emlékszem. Vácon mindkettő pontos volt. EC 273-n a hátsó 1.oszt zöld volt ezúttal és mögé volt sorozva egy MÁV 1.oszt. Asszem Amz vagy Apmz. A fülkés verzió. A 272-esen nem voltak sokan,pontos is volt.
Szerintem egyáltalán nem dúl a szlovák személyszállító vasútnál a kisérletező kedv, a jelenlegi változatosság (001, 004) elég sok belső harcnak köszönhető, hogy ne vörösödjön ki mindegyik 350-es.
A Blonski színezés ugyanis a corporate design, tehát annak kell(ene) megfelelnie minden masinának. A következő Blonski (007) is hamarosan megjelenik majd.
Reggel a Nyugatiból a 6:23-as Holló Kör IC, vissza meg a Keletiből délután a 15:33-as Tulipán Kör IC Tau+CD kocsis, a Hasek szerelvénye, igaz ebből lecsípnek 3 kocsit ami az Isterrel megy le, és jön vissza reggel Lökösházáról.
Esténként a Nyugatiba szokott érkezni egy CD (cseh) kocsikból álló,MÁV-Taurus vontatta szerelvény,reggel meg a 2817-essel találkozik Kőbánya-Kispest környékén,de akkor mintha Fcv felől jönne. Milyen vonat ez?
egyébként a vasútállomás mellett van a buszállomás, a Veoliának ott is van elárusító helye, gondolom ott is kapható (bár az csak hétköznap van nyitva).
A 18-as Gorilla EH javítás keretében megkapta Blonsky festését: <a href="http://js-trains.slovaktrains.sk/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=1" target="_blank">KÉP ITT</a> Valamint a 006-os Gorilla kapott ETCS-t, valamint egy reklámmatricát: KÉP ITT
"Az alábbi oldalakon bemutatom Szlovákia közforgalmú vasúti közlekedésben részt vevő járműveinek állományát.
Na nasledujúcich stránkách predstavujem vozidlá pouivané vo verejnej elezničnej doprave na Slovensku.
"Az adatokat rendszeresen frissítem, de eltérések előfordulhatnak. Ha hibát, eltérést fedezel fel, vagy csak egyszerűen pontosítanál, kérlek, keress az alábbi e-mailcímen: "
Údaje budú pravidelne revidované, ale pripadné chyby nemono úplne vyluči. Ak najde chybu, rozdiely, pripadne nepresnosti poli mi informáciu na uvedenú adresu:
Elnézést, lassú voltam. Szóval kért egyszerű kis mondat lenne:
"Az alábbi oldalakon bemutatom Szlovákia közforgalmú vasúti közlekedésben részt vevő járműveinek állományát. "
és
"Az adatokat rendszeresen frissítem, de eltérések előfordulhatnak. Ha hibát, eltérést fedezel fel, vagy csak egyszerűen pontosítanál, kérlek, keress az alábbi e-mailcímen: "
Igy az idos-on neztem meg a kapcsolatot, kozvetlen buszt egyet talaltam Pragaba,igy tomegkozlekedesnek marad a vonat. A menetido 5perccel gyorsabb mint a busz, az ar viszont majdnem dupla... Tekintve,hogy hogyan autoznak a csehek, en tuti vonatoznek.
Lehet,hogy a polgarmester ismerose valakinek stb. Vagy csak lobbi.
A hivatalos indokot én is ismerem, csak nem értem a sietséget.
Bármennyire is növekszik a lélekszám, korábban itt szóló 810-es járt. Elefánt ide vagy oda, nem hiszem, hogy ettől most hirtelen a vonatonkénti max 60 utasból hirtelen több száz lesz...
Miközben a közel 60 ezres Frýdek-Místek, ahova hétköznap félóránként jár vonat (nem egy vagy kétrészes) Ostravából, már hosszú ideje vár a villamosításra. Ehhez képest Milovice alig pár éve tűnt fel először a színen és máris ott a drót, meg az S-Bahn.
Eközben a szintén az ország másik végén lévő Hevlínben már fél év sincs hátra a vasútból.
na megnézegettem a decemberi albumokat, nem rossz képek. A Vsetaty-ba becsúszott egy extra r betű. http://www.wlab.hu/trip/112009/1228/index.html
A Milovicei fejlesztésre ez az indok: A new train to Milovice
The number of passengers on Prague railways is likely to grow. Czech Railways wants to gradually improve frequency. We will gradually improve frequency in the direction of Prague, as much as the infrastructure allows. This means mainly from the eastern suburbs, from Běchovice, and we are also preparing more adjustments in the direction of Beroun and Beneov. There is also a new line S20 which will connect Milovice with Prague from December. On working days there will be a train every hour and the line will be included in Pragues integrated transport system. The reason for introducing a new line is the increasing number of Milovice residents. 20 years ago a thousand people lived in Milovice, nowadays there are more than 8500, said Blaek. At present there is only a line from Lysá nad Labem to Milovice. Therefore people travelling to Prague have to change trains.
Ez meg csak úgy érdekességképpen: Trains of the ESKO system which are included in Prague integrated transport, carry 87,000 passengers every working day. The biggest increase in the number of passengers has been monitored on trains coming from Beneov and Beroun. Trains from Beneov bring about 6,000 passengers a day into Prague, even up to 8,500 from Beroun. With regard to Beneov, this track will be further improved when the rail corridor is finished. However, the number of ESKOs wil not be increased in the near future, noted Pavel Procházka, the person in charge of Ropid management.
Ezeket a képeket találtam a neten... Az első Breznóban készült a 752 028-ról. A második képen egy eltűnőben lévő sorozat egyik tagja (MSTS) A harmadikon, pedig egy másik eltűnt sorozat egyik tagja látható (851-022)
"Hogy van az, hogy ilyen gyatra fékkel száguldozhat 100-al gépmenet?"
Régebben olyan kollégától hallottam,aki még Bp-i mv,ként dolgozott 240,350-es gépeken,hogy emiatt a Vmax.csak vonattal alkalmazható.Gépmenetben Vmax 80 km/h.
Sturovo-ból vagy Komárno-ból szeretnék eljutni Trnava-ba. nézegettem a ZSR honlapját, de elég kusza volt számomra, jegyárakat pedig egyáltalán nem találtam.
Valaki tudna esetleg linkelni egy épkézláb honlapot ahol megtekinthetőek az adott napon induló összes járatok nevezett irányba? Illetve tud valaki konkrét infót a jegyárról?
nem annyira biztos, hogy a változás fő oka a Gorillahiány. inkább annak lehet több, hogy a tervek ellenére nem lehet Szilit fotózni Zólyomban, és ez láthatóan így is marad.
Azért ne felejtsd, hogy pillanatnyilag sok helyen vannak még háborus károk, és ahol nincs eléggé lerobbant állapotban van minden, igy lesz ott is pénzfalo felujitás.
Na ja, most éppen 2012-ig 660 milliárd forintot terveznek költeni pályarehabilitációra. Ez a magyarénál jóval kisebb hálózatukat figyelembe véve elképesztő színvonaljavítást fog eredményezni.
(Összehasonlításul: a 30a mostani felújítása 54 milliárd, de az autópályaépítési költségeket tekintetbe véve valószínűleg ugyanennyi munkát elvégeznek sokkal kevesebbért is.)
Ha ismét gépcsere lesz, annak itt Miskolcon jópáran fognak örülni, higyjétek el.
Több bajuk volt a szlovák gépekkel mint a Szilikkel, aztán nem kell az mv-knek Miskolcról önköltségen feljönni, meg a Sziliket lezárni/felnyitni Hidasban...
Oké, értem, hogy miért lesz gépcsere, kevés a Gorilla. De nem lehetne Pershinget (362 v. 363) helyette beállítani? bból is kevés van? Úgy tudom, hogy nálunk a miskolci vezéreknek van rá típusuk.
Mennek bizony, és elég sok helyen. Van saját 160-as mozdonyuk is, de amióta Taurus birodalom lettek, és nem kell a Gorillákra "számítani" még több vonat megy 160-al.
Ugyanazzal a Szilivel ment a 272-es is (V43-1350). A 273-as is Szilivel jött (V43-1332). A 476-os a V63-007-essel ment Párkányig. Sajnos a Gorilla nem szereti a hideget nagy hóval vegyítve. (A számítógép a géptérben a - x fokon nem biztos, hogy a tudásának megfelelőt nyújtja. / A 174-es és a 171-es pedig Szili előfogattal közlekedett, hogy a magyar gépek oda- ill. vissza találjanak.)
jelenleg a 13 gépes fordára van 6-8 üzemképes Gorilla. Szerintem nagy boldogság, hogyha legalább a 160-as szakaszokra való mennyiséget ki tudják adni. Egyébként a Metropol már Németországban összeszedte a késésének a jó részét...
Jelenleg meg úgy tűnik, a Rákóczi márciustól újra gépcserés lesz.
teljes áron 1,18 euró egy irányba, oda-vissza a duplája.
attól függ, hány éves vagy, "alanyi jogon" csak 16 éves kor alatt kapsz kedvezményt, egyébként szükség van valamilyen kedvezményre jogosító igazolványra (amilyen neked 99 %, hogy nincs).
Valaki nem tudja véletlenül, hogy mennyibe kerül egy komarno-nove zamky menet, valamiért nem engedi, hogy megnézzem, valamint, szlovákiában van valamiféle kedvezmény fiatalok számára, mint itthon pl.: a 33°% os?
Tegnap este a Hernád IC nem ment el kassáig,mert egy baleset miatt csak Ludasig jutott. A 014-es Gorilla szolgálatképtelen lett. Az útátjáróban eléhajtott egy Opel Vectra 3 utasával,mivel a rendörök elöl menekültek. A vonat 700 métert tolta maga elött a roncsot. A Gorilla fölégtartálya, pályakotroja leszakadt. A fötrafóból szvárog az olaj. A gépet Hatvan vontatási telepre vitték.
Délen tegnap reggel néhány óra alatt 25cm hó esett, Prágában tegnap reggel óta 25cm szintén és keddig folyamatos havazást mondanak valami 50cm végleges mennyiséggel. Majd meglátjuk. :) A vlaky meg lehet hogy bárányhímlős lett :)))
Mi történt a Cseheknél? Ennyi piros pöttyös vonatot még nem láttam, mint most este.
Az itthonról Prága felé menő Avala ritka jól csak 7 percet késett, erre belekerült a káoszba Csehben, és már 94 percnél tart. Na a Jeszenszky János sem fog ma már Pestre érni, majd 3 óra késésnél tart már.
Az érdekes az egészben, hogy a gond több helyen jelentkezik, azaz van amely Brno-nál akadt el, de van olyan, ami teljesen más vonalon Prerovnál állt órákat.
idén április 24-én különvonatozás lesz Bz-vel (Bzmot+Bzx+Bzmot) Balassagyarmattól Nagykürtösig és vissza. Nógrádszakáltól Nagykürtösig minden állomáson és megállóhelyen megáll., oda és vissza is. Magyar területen Őrhalomban, Szécsényben és Nógrádszakálon. Jegyárat nem tudok mondani, de érdeklődni lehet: kulonvonat78@freemail.hu
Azt még elfelejtettem a tegnapiról,hogy volt egy házaspár,akik Brnoban szálltak fel és indulás után kicsivel realizálták,hogy a következő állomás Pardubice és nem áll meg pár helyen, így Svitavy-ban sem. A kalauz rendes volt,nem kért tőlük extrát, hanem csak mondta,hogy Pardubicéből vegyenek másik jegyet vissza. Amikor megálltunk, nem kicsit örültek és fel is ugrottak valami buszról,ami onnan indult.
Az in gold ára, nem is olyan vészes,de tényleg kell vele menni rendesen,hogy visszajöjjön. Ezt a rendes kártyádra kéred? Gondolom akkor csak csippant a gép és jó utat kívánnak. Sajnos én még nem is használtam az enyémet,csak egyszer e-shopban etickethez,de ugye semmi kedvezmény nem volt rá. Valahogy sosem megyek egyedül és mindig más kedvezmény is megadja a 25%-ot. Lehet,hogy 150-es SONE-vel fogom kombinálni,azaz 1.oszt gyorsan elmenni messzire,ott kommandózni azzal és vissza megint így. Így talán nagyobb lesz a régió,amit el lehet érni.
egyhetes In-Gold. ha sokat van úton az ember, akkor nagyon megéri. én meg többször átszeltem az országot (többnyire éjszaka), így sok kilométer jött össze.
Tök jó a csipkártya, csak az utolsó két napon már kicsit idegesített, hogy minden kalauz figyelmeztett, hogy már csak két napig érvényes, már csak egy napig érvényes... stb., mert feldobta a kütyüjük a kisablakot a kontrollnál. kivéve azok, akiket megtévesztett a narancssárga kabátom, mert vasutasnak néztek, és nem is kértek semmilyen jegyet :)
sajnos már nincs az első osztályra extra kedvezmény, de még így is nevetségesen olcsó a magyar viszonyokhoz képest.
ami még előny, hogy az In-Kartával az amúgy is kedvezményes cseh-szlovák nk. jegyek még olcsóbbak, így a szlovák belföldi árnál is olcsóbban lehet eljutni Párkányig, onnan meg ugye szintén olcsó a vonatozás Budapestre.
Na akkor kalandosabb lett az út,mint a szokásos. Nem is a Hasekkel jöttem Prágába végül.
Vácon pontos volt,nem sok utas, az első 2.oszt vagon, 85%-ban helyjegyeseknek, a második üres volt. Beültem mint kiderült haldoklott a fűtés, kicsit ment,aztán semmi. Kb Érsekújvár és Pozsony között ment el végleg, kb Breclavra ki is hűlt. Nem voltak sokan összeségében,jó ha 50%-on volt a Hasek. Sajnos nem volt szerencsém,mert ezen az egy fülkés kocsin kivül a másik 2 erősen kihasznált volt, a maradék 3 meg termes Bpee amin nem tudok rendesen ülni,mert túl keskeny a szék és a lehajtható asztalka nyomja a lábam. Igy lőttem egy meleg teát 45KC-ért Brno és Pardubice között. Ceska Trebovánál lassitottunk, aztán amikor kezdtünk gyorsulni, kellemes csikorgó hang jött elölről,de azért tepert tovább rendesen. Valami füstszagot is éreztem, de mentünk szépen :)
Végül észlelték a füst okát és szépen megálltunk Usti Nad Orlici állomáson. A másodiknak besorozott Bee (első 2.oszt vagon a sok foglalással) füstölt. Mindkét forgóváz(on) égett (valami) valahogy, mindkét oldalon a kerekeknél. Szép lassan leszállt mindenki a hóesésbe,és fényképezgették a lángokat. Megpróbálták poroltóval oltani,rányomták az első három kocsi 6 poroltóját,de nem segitett, aztán jöttek a tűzoltók és vízzel elkezdték oltani. Csúnya fekete füstje volt. Aztán a kalauz néni mondta,hogy majd jön valami Prága felé hasonló útiránnyal, és arra felszállhatunk. Ez az EC 126 volt, beültem a harmadik felújított Bmee kocsiba, kellemes volt,mivel rengetegen álltak Kolinig. Ott kicsit megritkult. Prágába végül 25 perc késéssel érkeztem az eredetihez képest,de asszem lehetett volna sokkal rosszabb is. EC 126 megállt Praha Liben-en is,kár hogy nem tudtam,mert az kellemesebb lett volna. Ja és nem jött jv se, így nem kellett magyarázkodni,hogy miért is nincs jegyem erre a vonatra.
EC 272 Hasek: http://poloha.vlaku.info/vlak/272/
EC 126 Fatra: http://poloha.vlaku.info/vlak/126/
Kalandos kis út volt,de végülis semmilyen komoly kellemetlenség nem ért.
Milyen jeggyel mentél,hogy ilyen olcsón jött ki? Nekem kb. 1Kc per km szokott lenni. Majd igyekszem én is kirándulni SONE jeggyel,ha jobb idő lesz, dél felé meg az Érchegységbe. Meg persze,ami jön a túrázásokkal együtt.
Többnyire nyugat és dél, 3417 kilométer. Mindezt 4 Ft/km-ből. Ahol lehetett első osztályon :)
Egész gyűjteményem lett az új színtervű járművekből, vannak amik furcsán néznek ki, vannak amik sokkal jobbak mint régen.
Viszont az elmúlt egy héten nagyon élveztem, hogy nem volt sehol pályaépítés, mindehol érezni lehetett a menetrendi tartalékokat, az összes vonat összes sietése talán 2-3 óra lehetett. A Hasek -7 perce 31-én lehetett volna -10 is, ha nem várunk Libenben.
Jó utat, remélem ma még nem sokan utaznak és lesz hely bőven.
Nem lehetetlen. :) Ez még így pont beleillik a képbe, az oldalán egy fehér pl e-ticket-et vagy bármit hirdető felirattal. Az általad leírtakat erősíti hogy a kocsi 160km/h-os volt. (ez még beugrott)
De ha legközelebb látom, biztos lefényképezem akkor már nem fogok rohanni és akkor tisztul a dolog számomra :) (ha csak addig meg nem teszi ezt valaki innen vagy a 70es vonal topikból :) )
Közelítünk. :) Hasonló, ilyesmit kell elképzeni, csak teljesen új csili-vili változatban, ami a színeket illeti, kék sárga helyett, kék fehér a színterv. (talán ez a képen egy régebbi WLAB ha jól látom bár lehet hogy tévedek)
Hétfőn és szerdán láttam csak rohannom kellett. Vagyis egy darab ilyen háló forog jelenleg. (ha igaz) A másik szerelvényben a szokásos prágai háló van.
Nem ez a "régi" amihez már volt szerencsém korábban. :)
Amit láttam az egy új (legalábbis ami a festést illeti bizonyosan) kocsi lehetett. Kék a festése ennek is némi felirattal az oldalán. (amit láttam az alapján úgy kell elképzelni kb mintha a régi WLAB kocsi színterve egy WLABmz kocsira alkalmazva) Annyi biztos csak hogy újnak tűnt. :) Sajnos csak távolról láttam és ez is csak azért tűnt fel mert nem a szokásos (linkelt) háló volt a Metropol szerelvényében a prágai kocsiként.
De most megnéztem ezt az oldalt amiről linkelted és ilyen színterves kocsiról nem volt kép sajnos.
"A Gorilláknak két nagy ellensége van, a hó és a nagy meleg"
A nagy meleget megértem, ö is hozzátesz, tehát az még nagyobb lesz. De ennyi elpazarolt energiával 100 m-es körben el lehet olvasztani minden havat. :-)