A hátramenetre írt példa megállja a helyét a 407-re is. Nem igaz, hogy nem tudnak váltót építeni a franciák. A bátyám 250E-t futott A4-ében szinte beszívja a sebességeket.
Köszönöm! Kíváncsiságból bementem egy kereskedésbe, hogy mégis mennyit adnának érte. Összeget nem mondott, de azt monda, hogy 1.8 a reális eladási ára. Ebből gondoltam, hogy kb. adna érte 1.5-1.6-ot.
Ha nem kapok érte így, téli gumi nélkül 1.9-et, akkor megmarad, asszonynak meg majd lesz valahogy autója. Minimum program, max. 400-ért egy PUG206.
Nem igazán szervizkönyves. Az első 2 bejegyzés Franciaországban történt, utána néma csend (2010. és 2011.-ben nem volt francia bejegyzés), majd Magyarországon volt egy bejegyzés 2011.-ben egy szerelőtől (vezérléscsere, olaj, miegymás). Utána semmi, magam írtam bele az olajcserét :o). A km szerintem nem valós, de lehet. A behozatalnál lehetett valami, ha volt. Majd 2 év használat alatt belemehet 30Ekm, ami szerintem reális, így vettem 73Ekm-rel.
koszi szepen hogy irtal de most jol megfogtal fogalmam sincs, nem nagyon ertek az autokhoz raadasul a vetel sem egyszeru mert itt angliaban nem olyan hozzaertoek a mukik. pl. e heteg jartam a pug szervizbe meg rajottek mitol megy el a gaz a klimabol. megnezem a konyvet hatha le van valahova irva.
Milyen a szervó? Sima hidrós vagy elektrohidrós? Ha sima akkor Total Fluide LDS ha elektrohidros akkor Total Fluide DA. MÁST NE! A teljes rendszerbe 0,8 liter kell.
Segitseget szeretnek kerni toletek megpedig a kovetkezo dologgal kapcsolatban. Ma vettem eszre hogy beremeg ha kanyarodok a kormany. letekertem a tartaj kupakjat es teljesen ures volt a kerdesem az milyen olaj kell bele es mennyi. A segitseget elore is koszonom mindenkinek.
Túl sok olyan információ van benne ami eltérítí az esetleges vevőt.
A hibákat meg kell szüntetni , nem nagy dolgok tudok benne segíteni.
Mivel hogy az autó tényleg jó ezért csak is jókat kell írni , karcokat ilyesmit nem kell leírni mert sokan meg sem akarják majd nézni , karcos autó nem kell neki , lehet hogy észre sem veszik .
Nyilván a mélyszántás van benne azt leírja az ember , apró karc minden sötét autón van , a világos színűn kevésbé látszik.
Nem kell túl sokat írni az ís zavaró lehet.
Én minden automat nagyon hamar eladtam igaz mind közel tökéletes volt , ezt ki is hangsúlyoztam.
Viszont, jó tanács, az egr falazás, chiptuning, és a hibakód mondatait nem tenném bele. Az emberek 90%-a ebból semmit sem ért. Azt látja hogy nem tökéletes motorikusan, húzott, akkor biztos széjjel van taposva. Ha megjön a madár akkor kell ezeket szépen beadagolni, mint pozitívum. Ja és a téli tappancsokat sem adnám oda :) Amit majd venni akarsz, arra mit fogsz tenni? :)
Tisztelem a kitartásod. Az a baj hogy sok az előítélet ezzel az autóval kapcsolatban, úgy mint francia.
Pedig semmivel nem rosszabb mint bármelyik másik. Sőt. Szerintem senki nem hiszi el hogy ennyi van benne. Olcsó és kevés km? Tuti kamu. Ennyit gondolnak. Ha 130-150 lenne benne szerintem többen hívnának. :)
Meg kell állapítanom, hogy nem igen kapkodnak a járgány után. Még senki sem hívott fel, csak nepperek (AAA Autó, Budapark,). Nekik nem adom oda kótyavetyére, akkor megmarad.
Parkolószenzor cseréjekor újra kell taníttatni az autóval az új szenzort? Ebay-ről rendeltem egyet (nem eredeti Bosch), de a diag "koherens hibát" ír. A meghibásodott szenzor esetében "pozitív zárlat" a hiba diag szerint.
Ráadásul a külső átmérője kör, de a belsőben van négy kicsi dudor hogy megtámaszkodjon a porlasztó végén. Azonkívül nem normál réz, hanem valami ötvözet, keményebb, nem lágyul le annyira mikor berakás előtt melegíted.
Na, akkor itt. Volt már falazva az EGR-em, de szoftveresen nem lett kiiktatva, be is dobta pár km után a hibát. Ettől függetlenül a falazással a torpanás jelenség egyáltalán nem szűnt meg. A hibakód miatt ki is vettem a falazást másnap, pár 10 km után a hibajelzés is eltűnt.
Sok. :) Én naponta ingázom melóba, nagyjából fele város, fele országút (vagy talán picivel több város). 35-40 km/h az átlagsebességem, stabil 6 literes átlagfogyasztás mellet.
Pedig tapasztalatom szerint pontos a komputer, falazás előtt 5 - 5.2 volt. Baja és Pest között szoktam egyutas méréssel szórakozni. Aki volt már az 51-esen, tudja mennyi lakott terület esik útba (éppen ezért a 71km átlagban még jónak mondható) + az út"minőség".
Figyu, a turbo csöveket néztétek, nincs vhol repedés?
Az EGR csőrendszer tömítéseit kéne még átnézni. Ha legközelebb esetleg kitisztíttatod a szelepet, ne hagyjátok ki . Szvsz ezek is okozhatnak torpanást...
Segítség kellene. Kinlódok a 2 dines egység bekötésével , már a végén vagyok az átalakításnak, de a mellékelt fényképen llévő bekötési rajzon szereplő illumi elnevezésű vezeték 19. Hova kell azt kötni, mi a szerepe? Kösz hátha válaszol valaki.
Sziasztok, keresnék olyan plafonlámpát amiben van kialakított hely az ultrahangos érzékelőknek. Sedánhoz. Keresnék króm betétes hűtőrácsot, és gyári tetőcsomagtartót. Minden sedánhoz kellene. Aki tud valamit, vagy helyet ahol beszerezhető azt megköszönném.
Hát... én pont így vettem. Elhanyagolva nem volt, de visszatekerve igen, jelentősen. Mai napig nem értem, hogy hová a jó büdös francba tettem a szokásos óvatosságom és körültekintésem, alaposságom. Az idő majd megmondja, de ha belenyúltam valami fosba, csak magamnak köszönhetem. Ha belenyúltam a jóba, az csakis a vakszerencsének köszönhető. Nem, egyáltalán nem vagyok rá büszke, csak gondoltam megosztom a gondolataim. Hiába mondta több szerelő is azóta, hogy rendben van a gép, nem volt megbontva, nem volt összetörve, satöbbi, én szinte folyamatosan parázok, pedig lassan 1 éve nálam van a gép és a még mindig megoldásra váró torpanás mutatvány kivételével semmiféle probléma nem volt vele, vagyis az autó nem szolgált rá a bizalmatlanságra... Na mindegy. Majd elmúlik.
A családba mindenkinek peugeotja van! Apum partnerral jár,tesóm 307 -el,én ugye 407 -el és még ráadásul van egy peugeot robogóm! :) ! De azért maradtam ennél a márkánál mert az előző autóm is pug volt! Az egy 2.0 benzines 307 -es volt! Persze azzal se volt semmi baj de a csaladba levő egyik puggal sem! A307 -est 220000km -el adtam el és még a mai napig semmi gond nincs vele!
Üdv. Kérdésem a következő lenne. Ma megyek haza munkából a paripával és mint a karácsonyfa elkezdett nekem világítani. Gyakorlatilag minden rendszer hibát jelzett. Fék rendszer, ABS, ESP, ASR, légzsák, szervó, engine anti pollution system, depollution system, tempomat, stb. Amit lehetett mindent kipróbáltam. Szervó megy, kézifék, fék, ABS... mind működik. Aztán elkezdtek eltűnni a hibák és lassan megint vissza aztán megint el és vissza egészen amíg haza nem értem ez kb 20 perce volt, azóta nem néztem rá. Kérdés a következő. Ez ugye valamilyen érintkezési hiba, mert egyszerre túl sok ahhoz, hogy ne az legyen. Mit kell tennem, hogy abba hagyja, mert külföldön dolgozom és nem tudom mikor jutok haza. Előre is köszi.
1.7 volt! Használtautón talaltam! Amikor felrakta rá 1 órára ott is voltam megnézni!! Magánszemélytől! A mai napig szoktam vele beszélni, amióta megvettem már vagy háromszor voltam lent nála! Nálam fontos szempont volt hogy tudjam ki a gazdája eés hogy honnan veszem a kocsit!
A fő gond ha belenyulsz egy elhanyagolt visszatekert romba , akkor aztán lehet szívni vele, vakon semmi képpen ne vegyél legyen valaki aki átnézi , Bp tudok segíteni.
Szia! Én is nem rég vettem kb 1 éve! :) Gondolkoztam hogy disel vagy benzin legyen végül maradt a disel! Nem bántam meg ,nagyonszeretem! Idáig én csak jót tudok mondani róla! Az enyem 2.0 HDI! A fogyasztása 5.6 oda kell figyelni rá és nem lessz baj!
Az egyik márkatárs sajna pont most akar megválni a paripájától. Nagyon jó vétel. Less vissza pár hsz-t ott láthatod. Amúgy olvass vissza, többször leírtuk már hogy mire kell figyelni ezeknél. Jó verda nagyon.
Ezen a fórumon elég gyakorta találkozom azzal a véleménnyel, hogy az 1,6 HDI ilyen meg olyan okok miatt egy nem szerencsés konstrukció -és ennél még durvább véleményekkel is. Nos egy magamfajta nyuggernek azért van egy fontos szempont:)
Peugeot 407 coupe-ba keresek első parkoló szenzort (1 db-ot). PSA száma: 96 532 115 77 XT. Tudja esetleg valaki, hogy kompatibilis-e az alábbi PSA számmal: 96 638 215 77?
A 3/4 külős kormány felszereltségfüggő. Az alap a 4 küllős, a "sportosabb" a 3 küllős. A régi felszereltségi világban a Sportline-hoz járt szériafelszereltségként, az új világban a Premium/Premium Pack-hoz volt.
A legteteje, ahol a fokozatkiosztás van, nekem fém, de körülötte (a fém pereme körül) vékony csíkban látszik, meg - mint említettem - ahol a hüvelykujj folyamatosan támaszkodik. Váltógombot kell cserélnem, mert zavar... Kicsit megnyugodtam olyan tekintetben, hogy kb. annyi lehet az autóban, mint amit gondoltam. Mert hát a számláló 80 000-et mutat most, muhaha... Én ha el akarom adni majd, nem vissza kell tekertetnem, hanem előre... :D
Ráncolódik a homlokom, bár ha mégiscsak figyelmetlen (felelőtlen) hülye fasz voltam vásárlásnál, már úgyis késő homlokot ráncolni. Említette itt valaki, hogy a kormány nem hajlamos a kopásra. Ez rendben is lenne, nálam is csak fényesebb ott, ahol fogja az ember, de a pöttyök és az erezet-minták megvannak mindenhol, a varrás sem foszlik.
A bőrözött (?) váltógomb mennyire hajlamos a kopásra? Mert ott látok már ilyen jeleket, különösen ahol a hüvelykujj támaszkodik folyamatosan.
Két helyen tárolja a km-t, az órában és a BSI-ben. Összehasonlítja a két értéket és a nagyobbikat veszi át mindkét egység. Vagyis magyarra fordítva felfelé bármikor tudsz állítani, lefelé nem. Mi úgy jártunk, hogy a haver 150.000-es óráját betettük az én 70.000-es kocsimba, s a BSI-m átvette a nagyobb értéket. Amikor visszatettem a saját órámat, lábon kihordtam egy szívrohamot, mert a nagyobb érték maradt meg az agyában.
Gondolkodom,hogy kicserélném fehér számlaposra a kilométerórás egységet. Azt hallottam az egyik barátomtól,akinek szintén Peu407-ese van, hogy a csere után a az órán a magasabb kilométerállás jelenik meg. Hogy teljesen érthető legyek: autóban van mondjuk 127e, a km órában 150e, akkor a 150e fog megjelenni. Így van ez?
Próbáltam mindig a legtöbbet megadni a járgánynak. A feleségem meg is jegyezte, hogy ez a heppem, a takarítás. A lányom meg mindig meg volt sértődve, ha nem ehetett csokit az autóban.
Valaki meg tudná mondani, hogy a képen jelölt alkatrész az micsoda? Riasztót szeretnék beszerelni már kaptam pár dolgot hozzá. Meg azt is meg köszönném, ha tudna valaki abban segíteni, hogy mit hová kell rakni, mit kell megbontani a beszereléséhez.
Visszakerestem. Először a 17040-es hozzászólásomban tettem fel a kérdést, végigolvastam minden kommentet mostig, de nem találom az általad említett választ képpel. Ha megismételnéd, hálás lennék.
Urak, sajnos eladósorba kerül a járgány 1 év használat után. Sok mindent megcsináltam rajta. Elköltözünk Dunaújváros mellé Rácalmásra egy családi házba és a feleségemnek is lenne egy kisebb járgány (PUG206) a vételárból.
Egyszer már kérdeztem, de most megpróbálom még egyszer.
Azt szeretném tudni, hogy hogyan tudnék a motortérből átvezetni az utastérbe egy kb. 5 mm vastag dolgot. Kellene egy helyet tudnom, ahol úgy át tudnám vinni a cuccot, hogy ne kelljen túl sokat bontanom sem bent, sem kint. Ha valaki már bontott vagy szerelt úgy, hogy tudná a választ, nagyon megköszönném.
segítsen már nekem valaki,nem rég vettem egy peugeot 407-est és olyan gondom van,hogy a középső kijelző melegedésre elhomályosodik ,lehet ezt javítani vagy cserélni kell?előre is köszi a választ!
A B oszlop alján levő fekete műanyag borításon pont van egy olyan rész, ami 45 fokban néz hátrafelé, olyan félmagasságban a fekete alsó borításnak. Oda pont bele lehet applikálni egy-egy Peugeot 206 csomagtér világító testet oldalanként (fekete keretük), a borítás mögött a B oszlopban pont ott a köteg, amelyik a hátsó ajtóba megy, abban ott az a két szál, amelyik az alsó élvilágításé, arra kell csak rákötni. Esztétikus, szinte gyárinak tűnik.
Elöl pedig le kell venni a lábtérfűtés burkolatát (a kardánboxról), s abba is belefér oldalanként egy-egy lámpa lábtérvilágításnak.
Vagy ha mennyezet világítást akarsz, akkor le kell pattintani a hátsó mennyezet borítást (nekem SW) és abba kell beleültetni egy szürke keretes lámpát bármiből. Hely van rá, áram meg jöhet az oldalvilágításból.
Tapasztalatom szerint a belső világítás nem kényes a hiányzó vagy eggyel több izzóra, azt nem figyeli a kompi. Egy 5W-os lámpán 0.4A megy át, ezt elviseli a gyári vezetékelés. Ha megjön a jó idő, ezeket én is megcsinálom.
Mindenhol led van. Kemény 6$ volt 20 db. Gyönyörűen leveszi a fényét. A végén kicsit vibrál de alig észrevehetően. Hátul így is gyenge. Nagyon. Az a bajom a led csíkkal, hogy nem irányított a fénye, mindenhová világít és az zavaró.
Ja, meg még arra is gondoltam, hogy beapplikálok valahogy LED csíkot hátra mindkét ajtó fölé valahová. Vannak már meglehetősen vékonyak-keskenyek, öntapadós, stb, mi szem-szájnak ingere, jó fényerővel. Itt az egyik kérdés ugyanaz, mint az előző esetben, illetve hogy a tápot ki lehet-e vinni kulturáltan a hátsó beltéri lámpáktól.
Hátul nem cserélted ki ledesre? Nekem is hasonló a gondom, a két hátsó beltéri lámpa egyszerűen értékelhetetlen, filózok, hogy kivágom a francba az összes gyári izzót és teszek bele ledest. Azt nem tudom csak, hogy a ledek másmilyen ellenállása nem tesz-e keresztbe az átmenetes trükkbe fel- ill. lekapcsolódásnál... :)
Valakinek van esetleg ötlete, hogyan lehetne a hátsó ülésekhez több fényt juttatni? Annyira béna megoldás ami jelenleg van. Kicseréltem az össes belső világítást ledesre, a járműben nappali világosság lett, kivéve hátul.
Péntekre ígértem fotót a dísztárcsáról. Egyet örökítettem meg mert mind ilyen. :-) Kisebb hibák előfordulhatnak, de semmi komoly, szembetűnő dolog. A koszért elnézést, de nincs nagyon időm lemosni őket. :-) Tehát mind a négy darab ép, egészséges, nem törött. Ha érdekel valakit akkor hívjon mert nem nézem a fórumot csak ritkán.
Ja ezt meg is találtam, de azt nem, hogy pontosan hol vannak a patentok, rejtett csavarok, díszléc hogy jön le stb... nem szeretném olyan helyeken fedzegetni, ahol felesleges :D kárt nem akarok tenni semmiben :)
Nem tudok, mert ami érdekelne, arra kiírja, hogy fizetős...
A bal oldali ajtókárpitomat szedném le holnap, mivel még mindig semmi javulás az ablakommal. Még mindig 5 mm-rel lejjebb van. És már biztos, hogy alul van valami gebasz a felfogatással, mivel akár milyen pozícióban van (egyforma) a jobb és bal ablak, a bal mindig 5 mm-re van lejjebb... Megnézném az üveg alján a felfogatásnál, hogy tudok-e állítani rajta valamit... Esetleg valakinek ötlete, hogyan álljak neki? :D
Most mentem kb 60 kmtert vegyesen varoson kivul es kisebb varosokban.
Mostanra szepen visszajott az ero.
Rajottem hogy mit mondtal. Alacsony fordulaton szetkormolja magat. Ezert tomodik el a reszecskeszuro. 10 napja hasznalom meg tanulnom kell de kezd osszeallni a kep a geppel kapcsolatban.
A lenyeg hogy akkor inkabb jarok 6 literrel es figyelek a fordulatra.
Nekem a 807 utan ami 10 litert kajalt ez is csoda :-)
Azt azért írhattad volna hogy a részecskeszűrő piktogram világított. :) Most lehet hogy nem világít de attól még az el van tömődve, csak javult a regenerálás miatt. Ki kéne tisztítani. Azért erőtlen, szenved a motor.
És igen, a lehető legrosszabb amit egy ilyen motornál tehetsz, hogy magas fokozaton alacsony fordulaton használod. A város ezeknek a legnagyobb ellensége. Kormol mint állat, attól tömödik el a részecskeszűrő. Az egr is részterhelésen kapja a legtöbb ívet. Ki kell menni a városból és kikormolni. Én 3-as 4-es fokozatban járok Pesten. 70-nél forog 2000-et, az alatt semmilyen dízel nem szeret, csak a teherautók. De azok arra vannak kitalálva, áttételezve.
Koszi. Eddig erosebbnek ereztem. 5,6 volt a fogyasztas varosban.
Es nagyon keves gazzal elgurulgattam a pillanyatnyi fogyasztasom 110 nel 6. Ban is 4 korul alakult.
Hogy ertheto legyen erezhetoen erobol gurult nagyon keves gazadassal alulrol is.
50nnel 4dikben kb 5 literes pillanyatnyi mig 5ikben kb 3 literes pillanatnyi volt a max es siman vitte gazpedal pockolesekkel vagy siman ratettem a labam a gazpedalra es tartotta a pillanaytnyi fogyasztast.
Nekem is 2.0 HDI-m van. 50-nél én még 4-be sem feltétlen kapcsolok fel. Ha 50-nél 4-ben erőtlennek érzed, az teljesen normális. Ezt a dízelt nem úgy kell már vezetni, mint a régebbi dízeleket. Ha megnézed a fordulatszámot, 50-nél 4-ben a 6-os váltó esetében forog 1300-at. Ott bizony ne keress erőt.
A helyzet az hogy tenyleg regeneralt. Most befejezte megszunt a rangatas nem megy a ventillator. Lement a fogyasztas. Eltunt a reszecskeszuro piktogram a kijelzorol is.
Most a nullason elment 200ig.
Viszont viszont ugy erzem hogy most negsem annyira harapos mint eddog.
50nnel eddig siman valtottam 5os sebesseget most 4es kell.
Rohadtul nem vagyok autószerelő, de Én megnézetném azért még egyszer, hogy nincs-e elrakva a vezérlés? Csak hogy jelen van-e minden, mert ha jól értem, a traktor hang az a vezérlés csere óta van.
Az elozobol kimaradt. Hogy jelenleg nem magas a hofok. Hanem normal 90. A hofok tegnapelott volt magas. Akkor voszont nem ment a ventillator meg 97foknal sem.
A depollution lehet sokminden, de szerintem csak simán az EGR-el lesz gond, attól rángathat és írhatja a depollutiont. A ventillátor pörgés, és a magasabb hőfok annak a jele hogy regenerál (részecskeszűrőt tisztít) ezt természetes folyamat. Ha nagyon sűrűn csinálja az nagyobb baj mert akkor a részecskeszűrő a végét járja. Kellene egy diagnosztika, akkor okosabbak lennénk.
Van egy 2007es 407 sw-m. A motorja 2.0 hdi 6 sebesseg.
Vezerles 3 napja lett cserelve olaj pedig tegnap.
A vezerles skf. Az olaj pedig 5w30 acea a5/b5 c2 ami kell.
Na most a vezerles csere utan elkezdett ingadozni a viz honerseklete
Egeszen elment 97 fokig.
Tegnap ez elmult. Majd este egyszer csak traktor hangra valtott a motor es folyamatosan megy a ventillator.
Es meg valami. Valamiert rangat a motor.
A kocsit hasznaltan vettem es a masodik nap a szerelonel vettuk eszre hogy a gazolaj visszafolyoagon a visszavezeto cso szet volt vagva es ra volt teve egy cso ami a kezemben maradt amikor hozzaertem. Ilyen kontarolast meg eletemben nem lattam.
Ezt megcsinaltuk de most ujra szivarog.
Kerdes. Miert megy folyamatosan a ventillator. Miert rangat az auto?
Miert lett ilyen traktor hangja?
Egyetlen hibat ir fed comp de ezt akkor is irta amikor megvettem.
A nyomóágra gondolsz? Mert a benyásokban a szivattyú a tankban van, és van olyan szivattyússzűrősszintmérős, meg szivattyúszintmérős, és külön szűrős ami a nyomóágon van.
Esetleg még benzinszűrőt tennék bele. Total QUARTZ INEO ECS 5W-30 tökéletes bele. A First 0W30 volt amiről beszéltünk itt anno, de nemigen lehet még kapni. 2 évente érdemes hűtővizet és fékolajat is cserélni.
Köszönöm a jókívánságokat és a jó tanácsot is, jövő hét keddre kaptam időpontot az ismerősöm által profinak mondott szerelőhöz, aki a PÉ-TA M6-ban dolgozik!
El is felejtettem, hogy még pár nappal az autóm eladása előtt rendeltem kulcs házakat, ami most jött meg. Három gombos, (csomagtartó jellel) nem elemtartós, azaz olyanhoz való amiben az elem a kulcs nyákján van. Két darabról van szó. Annyiért amennyiért vettem el is adnám. Darabja 2500 Ft-ban volt, ennyi az ára is. Ha valakit érdekel hívjon bátran! :-) Harmincas-négy8888tizenegy.
Holnap pedig rakok fel képeket a gyári 16-os dísztárcsáimról is. Most már a kerekek nélkül is eladóak, mert azt helyben értékesítettem. :-)
100% hogy jó, max 4 csavart kell venned, ha neked fém anya tartja most a lámpát. Ha fekete műanyag akkor azt sem kell. Akad ha kell lámpa is, meg csavar is olcsó pénzért.
Behajtott tükörnél találsz egy picike torx csavart, tekerd ki és nyomass be kenőanyagot pl wd40. Nem jellemző a szorulás, inkább pont, hogy lógni szokott.
Toma autójában 180 körül van, de az eredetileg 4 küllős volt, ez amit most árulok rgy 80e mérföldes autóban teljesített szolgálatot tavaly őszig, most meg vált az én coupe kormányomra. Egyébként patent állapotban van, de a 407 re egyébként sem jellemző a fokozott kormánykopás.
Nem Előszállási Dunaújváros tól 25km. Budapest kb 100. :) Tapasztalat a szelepnél rengeteg ereszt, nem tudom ki mennyiért adja a szelepet, de én most vettem Budapesten a Kozma utcában az Eszkimó sulinál kb 350 ft/db. Kollégám 407 esében is május elején cseréljük, a rendszer vákuumolásánál már ki is derült hogy ott ereszt.
Akkor majd kiiskolazom az oreget, nekem a betolto szelepnel endegte el a gazt, azt megbuheralta azt mondta mostmaaa jo lesz. Remelem ott van a hiba es megint ott engedte el, mert akkor ingyen megcsinalja nekem megint. Aztan ha nem sikerul akkor elmegyek hozzad. Pesti vagy?
Neee, persze. Ezeket a rendszereket g ra töltik nem nyomásra. Természetesen van +- érték pár g. de 525 helyett 790g az rengeteg. De még a 625 ös töltethez is sok. Természetesen igen, nagyobb nyomásokon jár. És ugye autónál, fordulat függő a szívó oldali és a magas oldali nyomás is. Amit még befolyásol a környezeti hőmérséklet is. Pl van 22fok kint megyünk olyan 2500 fordulaton előírt töltettel magasnyomás kb 27bar, töltetmennyiség növelésével nem arányosan de nől a nyomásunk ugyan ekkora hőfokon fordulaton 35bar. Csak egy példa volt.
Rendben ertem. Tavaly lett feltoltve a klimam, es felirtam az erteket, most neztem vissza. R134 hutokozeg az passzol, azt nyomatott bele az oreg, meg olyat irtam fel h 790. Csaknem ennyit nyomatott bele az agyoniskolazottya...ennyivel tul lehet nyomatni?
igazán nincs mit, persze, de igazából ma már mindenki alvázszám alapján megmondják, hogy melyik kell bele és pl bárdi, unix már adják is. Hűtőközegileg foglalkozom már autóval is, meg szivárgáskereséssel. De még hűtőkör kiépítéssel, hűtőkör össze szereléssel, nem mert az egy speciális szerszám szükséges amivel sajtolni kell (préselni) a csövek illesztését. És az sok sok pénz, az még várat magára. De célba van véve az is.
Urak, gyors kérdés: A jobbos tükröm kicsit szorul meleg időben, ha a parkolóban süti az autót a napl, van, amikor nem is nyílik ki rendesen. Ilyenkor beindítás után manuálisan becsukom és újra kinyitom, másodszorra már kinyílik mindig. Kérdésem, hogy meg tudom-e kenni a szerkezetet valamivel, esetleg egy kis WD40-et a házba fújni, ahol (szerintem) a csuklós mechanika van? Biztos, hogy szorul valami, mert kis szorulós hangja is van. :)
Alakul, de még nem tökéletes. A Xado kezelés előtt ha be volt melegedve, lényegében a teljes jobbra, vagy balra tekerési úton darált. Most már csak az utolsó fél - háromnegyed fordulatnál érezni, de az is szolidabb, mint eredetileg volt.
Szia bocsi a késői válaszért, már 2-3 407 esben kellett cserélni a szivó oldali szelepet a csatlakozóban. Ha nincs benne hűtőközeg akkor nem is szabadna elindulnia a kompresszornak, nem húz be. Két töltettel szerelték őket eggyik az 525g a másik 625g. R134 hűtőközeggel. Egy gyors ráméréssel kilehet deríteni, hogy elment-e a hűtőközeg, ha igen akkor meg egy nitrogénes nyomáspróba kimutatja az esetleges sérülést lukat.
EGR hiba, a takarítás vagy segít vagy nem. 1,6-nál a falazás nem biztos hogy jó ötlet. Egy próbát megér, ha utána depollution failed-et ír akkor vagy egr csere, vagy falazás és szoftveres kiírás.
EGR szelep hiba. Elkoszosodott és ragad. Nekem ugyanez volt a jelenség, nemes egyszerűséggel lefalaztam az EGR szelep lyukát. A rángatás megszűnt, lett több nyomaték és lóerő.
Segítsetek. Mi lehet a gond. Folyamatosan 50-el megyek 4-ben néha rángat a motor, mint ha nem kapna folyamatosan üzemanyagot. Ha gyorsítok, vagy 3-ba nagyobb fordulaton megy a kocsi semmi gond. Alapjárat is egyenletes. 1,6 HDI 2008 év végi.
Keresek 205/60 16-os téli garnitúrát. Ha valakinek lenne emailban.
Üdv neked, sok boldog km-t és évet a legszebb kombival.
De.
Már egy párszor leírtam itt, hogy ez nem Lada. A szerkezete, az elektronikája már szinte nem is autó, inkább űrtechnika. Legalábbis a bonyolultsága a régebbi kocsikhoz képest. Ennek következtében a vállveregető, bizalmaskodó, bennfenteskedő fajta atyai típusú, de műszerekkel és tapasztalatokkal nem rendelkező szerelő nem tudja megjavítani. Az olyan arról ismerhető fel, hogy blöfföl és tippelget, majd a te kontódra nekiáll javaslatokat tenni és cserélgetni az alkatrészeket. Aki motortorpanásra bakot cseréltet, hát az... Ennél durvább, hogy apámnak a kispözsójában kanyarban kattogott a féltengely, erre kicserélték a tűzkarikákat a porlasztók alatt. Szegény öreg be is vette a jó vastag számlát.
Vagyis keress egy hozzáértő szerelőt. Nem feltétlen márkaszerviz a megoldás, de a sufniszerelés komoly károkat tud okozni. A kocsiban és a zsebedben is.
A szenzorok csatlakozóit, a porlaszrók csatlakozóit, a dobozt amiben az elektromos cuccok vannak. Leveszem a fedelet tolok folpackot, majd visszateszem. A nagynyomású víz mindenhová bemegy, hiába víz és porszigeteltek a csatik, jobb a biztonság. Egyszerűbb mint fujkálni levegővel mert valami elszaródott. Milyen hő? Nem járó motornál mosom. :) Hidegen, aztán beröffentem és megszárad.
Megosztok veletek egy elmenyt :-) Mult heten nem is tudom mi utott belem zene nelkul mentem, lehuzott ablak, fekvorendor, hatulrol csorges, katyu, ismet csorges....no mondom hatso kipufogodobnak annyi. Vagy kilukadt vagy szetrohadt....nagyon boldog lettem. Bealltam godor fole es latom hogy azon a hoallo vedolemezen rohadtak le a csavarok es az csattogott neki a dobnak. Orvosoltam a hibat adtam neki egy doboz kipufogofesteket, tudom az nem igen segit mert bevulrol rohad el a dob de legalabb ha valaki ala fekszik akkor jot mutat az egesz kipuforendszer :-)
En elnek a lehetoseggel es kerdeznek egyet klima ugyben :-) Bekapcsolt klimaval sug a legbeomlo, es nem is hut, de kattan szoval bekapcsol. Keves a gaz benne? Tavaly toltottem, a betolto nyilasnal ment el a gaz, szerelo tett oda masik szelepet, bizok benne h megint ott ment el es a hutom jo. Mennyi anyag kell a rendszerbe? Klimas szerelom se tudta, sacc per kabera nyomott bele valamit. Koszi a segitseget
Az adalékok semmit sem érnek, ne vásárolj bele fölöslegesen ilyeneket. A FAP-ot ki kell tisztítani, házilag, vagy vannak helyek ahol ki tudják tisztítani. EGR cserélhető, nem bonyolult, vannak jók bontottan is. De a legjobb megoldás a FAP és EGR szoftveres kiiktatása.
Kb. egy hónapja vettem egy gyönyörű 407 sw-t. Vásárlás előtt el vittem a Zuglói Gablinba állapotfelmérésre. A felmérés eredménye az lett, hogy korához képest, 8,5 év kicsit sok a km-er 222 200, de nagyon szép állapotban van, azt mondta a szerelő, hogy régen látott ennyire egyben lévő 407-est. A hibái: EGR szelep kuka, de a szerelő szerint "ki ne merjem cserélni", ezen kívül csak egy motortartó bakot, kell cserélni. A computer jelzett még pár hibát de azok csak izzóra, vissza pillantóra vonatkoztak. Bele vágtam meg vásároltam, és élveztem is addig míg ki nem cseréltük a bakot, mivel az addigi torpanást annak tulajdonítottam, de nem az csinálta, az autó torpan. Aztán egyik reggel nem tudtam elindulni, beindult, de gáz adásra lefulladt a hangja pedig iszonyatos, csörgött csattogott. Kb. az 5 ik indítás után minden rendben volt, ezután teljes olaj, és szűrő cserén esett át az oroszlán. A torpanás nem szűnt meg, és egy hét után újra, meg viccelt egyik reggel. Okosak mondták részecske szűrő van eldugulva, vásároltam egy adalékot, teli tank, és irány húsvétra vidékre, fel a vastagra hagy tisztuljon az a szűrő! az eredmény az lett, hogy tegnap alig tudtam rá bírni a mozdulásra, be indult mindig, de 1500-tól nagyobbra nem ment a fordulat. A probléma úgy oldódott meg, hogy egyszer csak a kipufogóból megindult valami fehér fűst, fordulat helyre állt, és még kb. 5 percig eregette magából ezt a fehér, és végtelenül büdös vegyszer szagú füstöt alapjáraton. Azóta indul rendesen, de meddig? Valakinek van e valami ötlete, vagy hasonló tapasztalata? Vagy tud e ajánlani valaki hozzá értő embert aki nem csak a pénzre megy, hanem szereti is a munkáját.
Az enyém is ilyen tiszta lenne, ha 10 éve nem szedik fel az aszfaltot közmű korszerűsítés címmel, majd miután azzal végeztek, úgy hagyták, széttárva a kezüket, hogy nem maradt pénz az új burkolatra... Így aztán most nyáron por, amikor meg nem por (meg nem hó), akkor sár. Amiből aztán még több por lesz... :(
Holnap Pesten leszek, nálam lesznek a felnik. Mivel így is, úgy is fel kell mennem, a felnik árából elengedem az üzemanyag költséget így 140e helyett 120e-ért vihető, vagy egy Samsung Note 3 telefonra cserélhető esetleg LG G2-re érték egyeztetéssel...
Esetleges kérdéseket, ajánlatokat e-mailben megválaszolok, meghallgatok. (El szeretném adni, így kompromusszum képes is vagyok bizonyos keretek közt)
Nekem évek óta van (kb 8) DIADEM izzóm, szerintem baromi jó, nem égett még ki, sokkal nagyobb a fényereje mint a sima izzónak, ha gondolod rakok majd fel képeket.
Van még 1 ettől is jobb izzó, ha nem üres facelift lámpát veszel abban van, de egy philips izzó amúgy, az nem színezi el egyáltalán a lámpát. Nekem ilyen van hátul, elől meg diadem.
Szóval ajánlom. Ha érdekel tudok amúgy philips izzót jóárasítva.
Sztem gyakorlatilag a helyzetjező (3-3 izzó)az index és a tolató lámpa is sokkal erősebb fényt ad pedig még csak azok az izzok vannak benne amiket adtak hozzá. Nekem piszokul bejött + a nejemnek mivel ez az övé.
A hátsó lökhárítón is gondolkodtam de brutál árakon lehetne megvenni )Most még a felnikre várok, meg a festés van hátra( krómozott díszléceket akartam rá de a bontóban is drága úgyhogy színre fújatom +a tükröket is teljesen.)
A régi búrában a két "körlámpa" körül van a piros fényvisszaverő. A ráncfelvarrás utáni modellek esetében a hátsó spoiler is más, abban alul vannak különálló macskaszemek. Spoilert nem cserélsz? :~D
Még az érdekelne, hogy a tolatólámpa fényereje is jobb a régihez képest?
Nincs ellentmondás. A lámpánál lévő csatikat eleve vasárnapra terveztem végignézni, mert múlt héten kezdett el szórakozni és úgy volt, hogy aznap lesz időm szórakozni vele.
Szombat reggel viszont nem indult a kocsi, és azt a tippet kaptam, hogy lehet összefüggés és egy esetleges testhiba miatt tilthatott le a computer is (nem szomszédtól, hanem valakitől, aki szerelt már egy kevés 407-est), tisztítsam meg, amit meg kell és próbálkozzak újra az indítással. Szóval, eredetileg csak a lámpatest csatlakozóit néztem volna meg, de a PUG-szerelő tippje a légszűrőház alatti testkábel volt, sajna nem arról van szó. Csak egy tipp volt, túl nagy erőfeszítésbe nem került, egy próbát megért.
Több testvezetéket is javítottam, de a kocsi már előtte sem indult be (nem voltam egyértelmű). Elég gyalázatosan nézett ki némelyik saru, így megpucoltam őket. Amúgy minden a helyén van, erre figyeltem.
Nem annyira mint a régiben ,ebben hosszanti irányban vannak csíkozások belülröl,ma nem találtam meg elsőre Szegeden a parkolóban a hátsó lámpák miatt D Még szokni kell az új designt )
Ha az üzemanyag ellátással van gond, akkor ez már sajnos nem Lada.
Amikor a testvezetékeket javítottad (bár csak a hibás lámpáét kellett), akkor minden testvezeték vissza került és meghúztad őket? A motortérben is keresgéltél? Nem rántottál le véletlenül egy csatlakozót?
A gépkönyv alapján nézd meg az idevágó biztosítékokat, nem olvadt-e ki valamelyik.
Aztán ahogy mondták, diag. Az azonnal megmondja.
Egy jó tanács: ne fordulj a szomszédhoz, önjelölt amatőr szerelőkhöz, sőt amelyik szerelő vakon olyat javasol, hogy ezt meg azt (üzi szivattyú, stb.) cseréljük ki próbából (persze a te költségedre), azt nagy ívben hagyd ott. A tagtársak között van, aki segíteni fog. Én csak elméletben.
Tudom, hogy a távdiagnosztika és a távgyógyítás csak a Budapest TV-n ment, de most mégis kérdeznék, hátha...
Adott egy 2005-ös 407 2.0 HDi, péntek estig hibátlan, majd szombat reggel csak forgatja-forgatja az indítómotor, de semmi...valószínűleg nem kap üzemanyagot a motor, elsőre az üa. szivattyúra gyanakodtam, meg is próbáltam a kézi pumpálást, semmi.
Volt a kocsival a héten olyan gond, hogy balra indexelésnél a féklámpára, fékezésnél a balos indexre írta a computer, hogy hibás...erről azt olvastam, hogy testhiba. Szombaton neki is álltam leszedni a testkábeleket, megpucolni-csiszolni a sarukat, WD40...de semmi. Ennél többet házilag nem tudok, van valakinek ötlete, mire számíthatok? Eddig hibátlanul indult mindig, nem volt előjele.
(Ja, az, hogy most már "Economy mode" van, az gondolom, az akksi "gyötrésének" a következménye?)
Most nem kifejtendő okok miatt tudnom kellene, hogy a motortérből hol tudok bevezetni az utastérbe 2 db, 6-8 mm átmérőjű csövecskét. Vagyis hol van olyan hely a tűzfalon, amihez kívülről és belülről is hozzáférek úgy, hogy nem kell lebontanom az egész kocsit. Jobb kormányos a verda.
Szia! Csak be lett téve a lemez semmi más nem lett piszkálva! Én caak ajánlani tudom,eddig nagyon rendbe van és öröm menni a kocsival! Annyit vettem észre hátránynak hogy a kipufogó gáz "büdösebb" lett!
Olybá tűnik csillapítókat kell cserélnem a multkori szeles időbenl libegett össze vissza.Futómű felújítva már csak a csillapítók vannak hátra.Olyan segítségét kérném aki boxban megtudja nézni és mondani milyen tipusú kell bele.Én már megnéztem de a cikkszámok alapján nem sokra mentem vele )
Valaki nem tud egy jó programot amivel, alkatrészeket lehetne megtekinteni az autón, pl mi hol helyezkedik el, vagy mik ből áll össze, ami robbantott rajzokat tartalmazna?
Pár nappal az egr falazás után! Semmi hibaüzenet,a motor sokkal szebben jár, hidegen jobban indul,sokkal kiegyensúlyozottab lett a menettulajdonsága,gázadásra job reagálás! Fogyasztást még nem tudom de amint érdemlegesebb km-t teszek meg vele írni fogok! További szép napot! Boldog húsvétot!
Sikerült ismét hibát generálnom.) Futómű felujításnál +Hátsó lámpáknál volt áramtalanítva a kocsi.Most vettem észre,hogy az első park égők nem égnek.Próbáltam a régiekkel azokkal sem megy.Újra áramtalanítottam és odáig eljutottam,hogy még mindig nem égnek viszont mostmár a csomagtér gombja sem reagál ) Úgyhogy inkább megkérdezem hátha valaki tudja a megoldást erre. Előre is köszönet és hála.
Bár az enyém most fekete, az előző verdámban világos műszerfal és kárpit volt. Enyhe mosószeres langyos vízzel tisztítottam és műszerfal ápolóval kezelgettem.
Sziasztok! Bézs színű műszerfal van az oroszlánomban,viszont nem igazán tudom mivel kellene tisztítani félek bármivel hozzá nyúlni. Akinek ilyen műszerfala van kérem írja már meg hogy ő mivel tisztítja.Előre is köszi!
Ma bekerült az rt3 as fejegység és a nagy kijelző! Már nagyon vártam! :) Köszönet érte Moó-nak!Plusz lefalaztuk az EGR-t! Kíváncsi vagyok milyen lesz majd tőle
A szombati napon elköszöntünk egymástól a gyári kerékőrömmel. Alig tudták leszedni a kerekeket mert kitört a négyből kettő stift, és a csavaron is el voltak nyalódva a mélyedések. (Az előző tulaj gumisa biztos szakember volt). Tanakodom, hogy mit vegyek. Lok Nox, MCGard, vagy van valakinek ötlete? Gyárit nem veszek.
Köszönöm szépen a fáradozásodat! :) Én is utána jártam, 4 tárcsát cseréltek rajta, ja a fékeket. Lehet kissé nagy volt a lába a tulajnak? Fene tudja, elméletileg azok is újak :)
Most 2,3/2,3van benne, így érzem jónak, így komfortos. 2,6/2,3-al olyan, mintha feknin mennék, pedig puha Michelin gumikat vettem... na mindegy, akkor adok neki még bárt :)
Szuper, úgy látszik sok esetben a probléma gyökere az EGR bekormozódása.
Értelmesebb lett volna valahová a motor elejére tervezni ahol könnyen szerelhető és mondjuk előírni az olajcserével együtt a tisztítását gyárilag ha már a környezetvédelmi normák miatt berakták.
Én úgy látom minden mai "modern" diesel motornál sűrűn előforduló probléma ez a szelep mindegy milyen típusról beszélünk.
Nem igazán kiforrott technológiai megvalósítás, arról nem is beszélve, hogy kicsit fura visszavezetni a motorba a kipufogó gázt és kormot.
Inkább el kellett volna égetni a kipufogóban egy spéci utánégetővel a felesleges kormot az NOx-et és társait meg vízbefecskendezéssel csökkenteni.
Ez utóbbi még tisztán is tartotta volna a motort :)
Most viszont az elsőkkel kell kezdenem valamit . Főleg a jobb oldali,kivülröl fellett polirozva de belül is sárga a búra. A búrát éredemes leszedni?Lehet külön kapni rá vagy polirozni belülröl? Vagy inkább vegyek újat ? Már mint ha marad rá pénzem .)
ūdv mesterek. Új lámpák beépitve a nejemnek tetszik úgyhogy az ebédhez még somloit is kapok ) Köszönet Toma407 nek az ihletet adó képért és a segitségért. )
Én is belefogtam az EGR tisztításba tegnap délután. Nem is volt bonyolult művelet. 1.5 óra ki beszereléssel tisztítással mindennel, ma már használtam a gépet, és megszűnt a szaggatás remegése.
Jól hangzik. Én mindenképp ott leszek mert előtte 206 fanclub ban voltam és mi mindig ott rendeztük. Sőt már most is lebeszéltük. Illetve megy az egyeztetés, hogy külön legyen vagy egybevonva.
Végül nem jutottam ki ,sajnos. A gumis fél háromkor végzett a kocsimmal. Volt egy márkatárs aki guminyomás szenzort cserélt,mikor összerakták akkor értem oda és mondtam hogy ugye összepárosítod majd mert sikítozni fog. Na akkor szétszedték megint és visszarakták a régit, csak kicseréltük a szelep részt. :)
Egy speciális segítséget szeretnék kérni, illetve konzultálni szeretnék egy olyan fórumtárssal, aki otthon van a finom mechanikában és a barkácsolásban. Ha van köztünk ilyen, kérem jelezze és privát e-mailben felveszem a kapcsolatot vele. (Ne ijedjen meg, csak elméleti távsegítség kell). Megakadtam egy tuning kérdésben, és arról szeretnék értekezni. Előre is köszönöm.
Eszembe jutott egy érdekes ötlet a középső kis narancssárga kijelző problémára.
Valahogyan át kéne alakítani a display vezérlő jelét és usb-n (vagy más tablet által értelmezhető bemenetként) beküldeni egy androidos tabletnek amit be lehetne középre építeni egy nagyobb keretben a helyére.
Ha ez sikerülne akkor onnantól már egyszerű lenne a helyzet csak egy kis androidos programot kéne írni ami a bejövő jelekből előállítja az eredeti display képét a tableten ez utóbbi talán menne is. Plusz használhatóak lennének a tablet egyéb funkciói is.
Van valakinek ötlete, hogyan lehetne az elektromos jel átalakítást megcsinálni és bevezetni egy tabletbe?
Úgy tűnik, hogy a szer beválik. Igaz ugyan, hogy a 100%-os hatásfok eléréséhez megjelölt távnak még csak úgy a 20%-át tettem meg, de most már kizárnám, hogy bedumálom magamnak a javulást. Bár teljesen nem szűnt meg a kormány "darálás", határozottan jobb a helyzet. Remélem, hogy további javulás lesz, és akkor már "csak" ezt a kozmikus torpanás gebaszt kell(ene) megoldani...
Ja, nem küldök mailt, mert nem publikus. Az enyém viszont az, úgyhogy plíz dobj rám egy mailt, hogy a tetőcsomagtartó és a dísztárcsák hogyé' vannak forintálisan.
Kérdésem lenne, hogy tud e valaki abban segíteni, hogy komplett riasztót lehet sikerült szereznem, és olyanok kellenének, hogy gyári számok meg, hogy mi mindenből tevődik össze egy riasztó szett. Mik kellenek hozzá pl kapcsoló modul ilyesmi, és esetleg valami robbantott rajz mi hol található meg. Előre is köszönöm
Így szezon előtt megkérdezem hátha tervez valaki felszereltetni. Eladó egy teljesen új split klíma még dobozában. Sinclair ASH- 09AIE típúsú tehát 2.6 kw os. Inverteres. Bolti árakon 149900 az új ára. 110 be hírdetem irányárba. De ha valakinek nagyon kell 100 ig tudok lemenni árban. Bármi kérdés van, nyugodtan klímaszerelő vagyok.
Eladtam a 407SW-met. Ami megmaradt az értékesítem. Gyári 16"-os acél felni, gyári dísztárcsával, 4db, kitűnő állapotban 70-80%-os téli gumikkal. Illetve gyári tetőcsomagtartó amit a hosszgerendára lehet felfogatni, zárható kivitelben. Utóbbinak megvolt a papírja is, de azt véletlen odaadtam az autóval, a kis mappában. :-)
Esetleg ha valakit érdekelnek a fenti dolgok akkor hívjon bátran! :-)
Egy speciális segítséget szeretnék kérni, illetve konzultálni szeretnék egy olyan fórumtárssal, aki otthon van a finom mechanikában és a barkácsolásban. Ha van köztünk ilyen, kérem jelezze és privát e-mailben felveszem a kapcsolatot vele. (Ne ijedjen meg, csak elméleti távsegítség kell). Megakadtam egy tuning kérdésben, és arról szeretnék értekezni. Előre is köszönöm.
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy nem világít a középső féklámpám, ami a hátsó ablaknál van, fenn. Sedan-ról van amúgy szó. Tudtommal 5 db W5W izzó van benne. Ha kiég benne egy, akkor nem világít az összes? (Sorba vannak kötve?) A másik két féklámpa világít, de ez a középső nem. Az autó nem ír hibát. Amúgy hogyan kell levenni a burkolatát, tudja valaki? Kérlek benneteket, ha tudtok, segítsetek.
Az egr mindenképpen káros a motorra nézve , hogy gyújt e rá lámpát az sokszor szoftververziótól függ , a legjobb megoldás , a lefalazás és a szofveres kiiktatás , ez hosszú távon mindenképpen megéri főleg annak aki sokat megy városban , nem kormolodik agyon a motor stb stb , a V6 2,7 hdi nél az egr től annyi korom került a motorba hogy , egy dugattyú megragadt és eltört a főtengely , ez rendszeres hiba , az 1.6 hdi -nél szintén egy kormos borzalom az egész motor belülről a városi használtanál egr-el , ehhez jön még egy 30ekm olajcsere , aztán csodálkoznak hogy turbó , motor csere stb .
Mikor ledugóztam, egy darabig úgy éreztem hogy hűű meg hááá, sokkal jobban megy, nem rántott 50-nél tartott gázon mint előtte, aztán egyszer csak menet közben leállt. Depollution, negyed óra szarakodás, indítgatás. Szétszedtem teljesen az egr-t kitisztítottam megkentem egy kicsit fent a rugónál, és egy darabig jó volt megint. Aztán ismét otthagyott. Mindíg 0401 hibakód, magas léghozam. Ha megállt akkor már villáskulcsal vertem az egr tetejét, mig vissza nem ugrott, akkor beindult. Volt hogy 3-400 méterenként leállt. Kicseréltem az egr-t, dugózás maradt, és ismét lerobbantam. Depollution, 0401 magas léghozam. Kivettem a dugót, azóta jó. Nem fogyasztott többet, nem vettem észre semmit. Csak azt hogy elment a kormányszervó mikor megállt. :)
A dupla levegőhozam milyen jelenséggel járt? Gyenge volt? Sokat fogyasztott? Pedig nekem is folyamatosan bent lehet a P0401 hibakód. Hosszútávon okoz valami károsodást?
Az EGR akadozás okozhat valami bajságot rendszerben?
Az izzítórelé probléma, ha jól emlékszem már a falazásnál is meg volt, mikor is Zoolan megnézte a hibát.
A relét azt sem tudom, hogy merre van. Az izzítógyertyákat hogyan lehet lecsekkolni? Télen nem volt gond vele, pedig nyáron voltam EGR vakoláson. Egyedül talán majd új akksit kell vennem a jövő télre, mert kicsit fulladós volt az indítózás, mikor is több napot állt a fűtetlen garázsban.
Nem is értem neked hogy bírja a falazást, nekem megkergült tőle, dobta folyamatosan a P0401-et ami mögött a valós hiba az volt hogy az előírt levegőhozam dupláját kapta a gép.
Még csak 50 km-t mentem az autóval, a Xado termékleírása alapján kell úgy 1500 km-t menni a 100%-os hatás eléréséhez (az nekem egy hónap lesz majdnem), de szerintem alakul a dolog. Remélem, hogy nem csak bedumálom magamnak... :)
Na, megvettem a Xado cuccot, de nem azt, amit HZ2 kollégám írt, hanem van egy újabb cumó, valami EX120, vagy mi. 2400 pénzbe került. Betöltöttem, tekergettem a kormányt az előírás szerinti ideig, de próbakanyarra már nem volt kedvem. Holnap jelentkezem a tapasztalataimmal, melyek remélem, hogy pozitívak lesznek.
A turbó levegő csövei rendben vannak?(repedés, laza bilincs) Diag szerint a turbónyomás rendben van? A depollution mögött milyen hibát írt a diag? Iszapos a gázolajszűrő, ha rossz minőségű gázolajat tankolsz, vagy nagyon régen lett cserélve.Emiatt tönkre mehet a nagynyomású szivattyú, porlasztó. Sokféle hiba lehet, így nem egyértelmű. Bele kellene nézni a tankba is az ott lévő szűrőt az üzemanyag szintmérőben kitakarítani, mert ott is lehet iszap bőven, ha a szűrőben volt.
Ezúton szeretnék érdeklődni, hátha tapasztalta már valaki a következő hibát egy 407 2.0 hdi-nél. Előfordul, nem állandó jelleggel, hogy az autó nem pörög 2000-nél nagyobb fordulat fölé, vagy csak nagyon lassan. Írja a depollution system faulty-t. Tavaly hasonló problémája volt, annyival kiegészítve, hogy befulladt a motor, ingadozott a fordulat. Szerelőhöz elvittem, cserélt benne üzemanyag nyomásszabályzó szelepet. A probléma ezek után megoldódott. Sajnos most megint jelentkezik, motor fulladás nélkül. Visszavittem a szerelőhöz, diagnosztika megvolt. Cserélt üzemanyagszűrőt, volt is benne iszap rendesen, reméltük, hogy megoldódik a probléma. Nem így történt. Felhívtam másnap és azt mondta, hogy akkor valószínű, hogy porlasztó problémája lesz az autónak. Olvasgattam fórumokat, hátha tapasztalt már valaki hasonlót és találtam is 1-2 esetet hasonló tünetekkel, ahol annyi volt a probléma, hogy a turbónak egy érzékelője koszos volt, kitakarították és onnantól nem volt baja az autónak. Szóval érdekelne, hogy tapasztalt-e valaki hasonlót az autójánál?
A motor leállítása után kb 1 másodperccel hallok egy rövid "nyiu"-t, ha az a szervo, akkor hallom... :) Viszont működés közben nemigen van hangja, legalábbis én felnyitott motorháztetőnél sem hallottam nagyon a hangját.
Én le szoktam venni a tartályról a visszatérő csövet, beindítom pár másodpercre, kinyom amit kinyom, majd töltök a tartályba új olajat, lezárt visszatérő csonknál (egy darab csövet rátolok aminek dugó van a végében), majd megint beindítom egy pillanatra, ekkor az új olaj kitolja a régit. Összerak feltölt, tekerget, hogy lelégtelenedjen. Ez a sima hidrósnál megy, elektrohidróst nem csináltam még, de gondolom ott sincs nagy eltérés.
Ha csak balra (vagy csak jobbra) tekerésnél remeg, akkor esélyes, hogy erősen megkopott a rendszer. Nekem is volt ilyen problémám, az lett a vége, hogy menet közben balra tekerésnél teljesen elment a szervó hatás. Fel kell emelni az autót, bal oldalon el kell húzni a gumiharangot, ha folyik belőle az olaj, akkor az szívás. Nekem komplett szervó csere lett a vége.
2. álló helyzetben/parkolásnál/kis sebességnél remeg
Hallottam a nyomócsöves megoldásról, de még nem volt "kedvem" kipróbálni (nem olcsó az a cső...)
Viszont 2-3 hete öntöttem a szervo olajhoz Xado szervo adalékot, és láss csodát pár nap hajtás után elmúlt a remegés. Érdemes kipróbálni...
Amikor tekergeted a kormányt, a szivattyú hajtás igénye megnő, és a motorvezérlő nemtudja egy stabil fordulaton tartani az alapjáratot, hanem egy picit leesik. Mivel csökken a motor fordulata így a generátoré is, ha a generátoron nagy a terhelés akkor már teljes gerjesztésnél sem tudja tartani a ~14V körüli feszültséget, így egy picit esik a feszültség és ezt észrevenni a tompított halványodásán. A szervócsőben még szokott lenni egy nyomáskapcsoló, ami a motorvezérlőnek ad jelet, hogy kicsit emelje meg az alapjáratot.
Zajos morgás: a szervókormánygépekben bizonyos kritikus nyomásviszonyok mellett (részterhelésnél) hidraulikus lengés keletkezik. A rezgésszám kormánytípusoktól függően változó(100-200 Hz). A rezgés a kormányzást nem zavarja.
Szervos mesélte, hogy abban a nyomóági vagy visszatérő csőben (már nem emlékszem melyikben) van vmilyen rezgésnyelő spirál. Ennek esetleges szakadása, deformálódása nem okozhatja a problémát, ill. a nehezebb kormányzást?
Szia, neked nem hangos a korm.szervo szivattyúd? Középálláson, terhelés nélkül értem a kérdést. Majd nézd meg este, hogy a tompított fénye elhalványul-e láthatóan parkoláskor, kormánytekeréskor.
Egy bizonyos időponttól kezdve a PUG orvosolta a kormányrezonálás hibát, előtte úgy tudom az újakon még gariban cseréltek szivattyút vagy nyomócsövet.
Az imént beszéltem egy kollégával, akinek szintén 407-ese van, neki is hasonló kormánygondja van. Neki nem segített a csapágy csere... Tanácstalanság van.
Nem biztos, hogy hülyeség, nekem is megfordult már a fejemben, hogy esetleg valami mechanikai probléma lehet, mert a hang és az érzés olyan, mint amikor egy kopott perselyben a tengely, vagy inkább egy tengelyen a fémkarika a túl nagy hézag miatt nem tud siklani, hanem bizonyos forgási sebességtől akadozva forog.
Lehet hulyeseg de az also csapagy csere elott azt hittem ennek a kocsinak ilyen nehezkes es darabos a szervoja) felemelve es kormany gombfejet kiveve alig lehetett kezzel elmozditani a kerekeket. Egy probat meger.
Nem sok az, kb reálisnak tűnik. Bár nem vagyok nagyon képben a felszereltségekkel, a konzolon nem láttam az autótelefont, biztos, hogy Premium felszereltség? Ha mégsem Premium, akkor valóban kicsit túl van árazva,
Szeretném megtudni,hogy van e olyan aki tutira megtudja rendelni a kijelző keretemet. Kb 1 hónapja a helyi szalonban lebeszéltem, kikerestettem a 7 colos előlapot (ár is megvan 11 ezer )de biza azóta semmi akivel lebeszéltem beteg, azt mondták másik megyeszékhelyre irjak az ottani szakinak akivel eljátszottuk a beazonosítást ,ez volt 2 hete. Tele lett a hócipőm.Természetesen korrekten kifizetem a terméket + tejet sört,felest bármit állok az ügy elintézőjének )
Ja más,egy éve megvan kb a nejemnek a 407 1,6 hdi.Lotyogott a futómű ,alsó támcsapágyakat megrendeltettem -cserénél derült ki a jobb első csap elkopott előző javításnál sörös dobozzal hézagolták a csapágy és a csap közötti külömbséget,a kocsi mappájában megtaláltuk a számlát amit egy helyi viszonylatban jó nevű autó szervízben javítottak ( 2 első támcsapágy 2 kormány össz gömbfej, 2011 ben 158 260 ft-ért) a pofám leszakadt még a szerelőnek is.
Jah mégegy dolog. Az indexkar szeret elgyengülni, és a középső fütés beömlőnél ellenőrizni kell hogy a terelőlapkák nem töröttek-e mert azt macerás javítani.
Nekem is az van. Imádom, el nem adnám semmi pénzért, bár a 2.0hdi nyilván egy jobb motor, de nekem ez is elég mindenre. Rendkívül kényelmes, tágas, hátul ugyan kissé szűkös és a csomija sem a kategória legnagyobbja de minden befért eddig és a 135 utazót kényelmesen viszi 4 személy full csomaggal, klímával is. Az 5 literes fogyi felejtős, átlagban 6-6,5 közötti a reális. 5-ös váltóval az enyém 180-nál elfogy, 135-nél 3100-at forog. Elektronika. Csak abban megy tönkre bármi amiben van. Ebben van bőven, mindenféle szenzor a motorban, kerékben, féknél, stb. de egyáltalán nem olyan rossz a helyzet mint az sokan mondják. Kisebb bosszantó hibák lehetnek, de összességében nem roszabb mint bármelyik másik gyártó terméke. 165 ezernél már figyelni kell erre-arra. Kettős tömegű lendkerék, részecskeszűrő (eolys). Éredemes megnézni hogy száraz-e a porlasztók melletti rész, ha taknyos akkor az nem egészséges. Egy értő szemnek rá kell nézni diaggal, mégha nincs hibaüzenet akkor is ki lehet szúrni egy-két hibát az élő adatokból. Ha az olaj, szűrők rendesen (nem gyári ütemben) voltak cserélve, nem tescossal járt akkor a motor sokáig jó lehet, illetve gondos tulajról árulkodik. Gázolajból sem szereti a gagyit. Jó autók nagyon, kicsit tutujgatni kell őket, de olyankor hálásak. :)
A legszebb kombi. Ha tudsz választani, inkább vegyél 2.0 motorost, nem eszik sokkal többet, de jóval erősebb, nyomatékosabb. A motor is tartósabb. Keress jól felszereltet, mert hamar fájni fog, ha egy fapadban ülsz és látod, mennyi minden okosság lehetne benne. Ennél a típusnál az utólagos berakás nem egyszerű út, a vezeték kötegek és a fedélzeti elektronika miatt. Kényelemre számítsál, de ez a kombi nem nagyon jó cuccolni, mert erősen befelé dőlnek a hátsó traktus falai. Amúgy arra számítsál, hogy mindig lesz valami apró nyűgje, mert francia és mindent figyel. Még egy helyzetjelző hiba miatt is hisztizik. A km legyen benne biztos, mert egy visszatekert kocsi nagy és drága meglepetéseket okozhat. Fő, hogy ne higgy az eladónak, ha az anyja szeme világára is esküszik. Ez vonatkozik magánszemélyre és kereskedőre egyaránt. Kérjél papírokat, szervizszámlákat, szervizkönyvet. A vásárláshoz, próbákhoz vigyél hozzáértőt, vagy vidd el egy átvizsgálásra, de ne a tulaj mondja meg, melyikbe, mert az le lehet zsírozva. Ha papírokkal valami nincs rendben, pl. a törzskönyv nem névre szól, akkor hagyd ott. Fő, hogy ne szeress bele egy példányba azonnal. És alkudj.
Kacérkodom a gondolattal, hogy veszek magamnak egy 2008-as 407 sw 1,6hdi symbolt-t. A kocsiban 165e km-t írnak. Tudtok valamit mondani ezekről a kocsikról? Jót vagy rosszat? Amit hallottam és olvasgattam róluk az az, hogy a motorjuk kimegy a világból is, csak az elektronikájuk nem a legjobb. Tud valaki valamit ezekről? Milyen fogyasztást kell várni ettől a motortól a 1,5 tonnás kaszniban? Megállítom 5-6L közt? Nyilván nem Senna stílusban, hanem a normál 100-120 körüliben.
Nem rossz, de ódzkodom az automatától, lehet ez az én butaságom, de egy jobb ha én irányìtok. Holnap felhìvom a pecséten lévő szervizt, remélem minden ok lesz. A lentebbi soromban kérdeztem, hogy mi az oka, hogy szervizt kér, mert nincs meg a km, sem a 2 év sem! Valami okos ötletetek van rá?
Egyet azért tegyél meg. Hívd fel a pecséteken szereplő kereskedést, hogy valóban járt-e ott az autó.
Ha tényleg 68 van benne akkor egy darabig nemigen kell hozzányúlni. Amúgy remek kis gépek ezek, csak igénylik a törődést, olajcsere ciklust nem szabad betartani, tescos olajat nemigen szereti, gázolajból sem az osanos a nyerő. Egy hibaolvasást érdemes megejteni mielőtt megveszed, bár a kereskedő általában gondoskodik róla hogy üres legyen. A legtöbbünk itt a fórumon imádja a sajátját.
Holnap kuplung csere. Akksit levesszük. Ha visszadugjuk miket kell újra beállítanom? Olvastam már itt párszor, hogy ez, meg az elment akksi levétel után. Mik ezek és hogy kell őket újra kalibrálni?
Másik kérdés.
Az alábbi dolgokat szeretném kikapcsoltatni a kocsimban:
- Az autómata fényszóró bekapcsolást
- esőszenzor helyett ha lehúzom egyszer az ablaktörlőkart akkor csak 1x töröljön
- visszapillantó tükrök ne csukódjanak be, ha lezárom a kocsit
- a sofőr oldali ablakom 5 milivel lejjebb áll meg, mint a jobb, ha felhúzom az ablakot. ugyan addig megy le mindkettő, csak a sofőr oldali nem megy teljesen fel. Kalibrálnám, vagy ha alul az üveg felfogatásnál van 5 mili állítási lehetőség, akkor szétbontanám ripityára a kárpitot és feljebb állítanám...
Egyelőre ennyi kérdés...
Csattog 1-2 hidrotőkém. Van rá egy adalék asszem Protec termék, amit ha beleöntök a motorba, elhalkul a töke és olyan lesz mint új korában. Tudtok ti ilyenről? ezért nem bontom meg a motort, mert csak hidegen csattog...
És van 4 db eladó AEZ 19"-os felnim nyári gumikkal. Esetleg csere is érdekelhet. Ötleteket várok...
Új felszállóként hozzátok fordulnék pár tanácsért. Kacérkodok egy 407-essel, Premium felszereltség.
2009.12. havi 2.0 HDI 140 LE, elméletileg 68.000 km van a kocsiban, amit alátámasztanak egy szervizkönyvvel i,s a szegedi Peugeotnál volt szervizelve az autó. Persze ez lehet kamu, de a kereskedő esküdözött, hogy nem buherált. Lutri a használt autó, de tetszik a "kis dög." Vásárlás előtt ki szeretném vinni a márkaszervizbe átnézetni.
Mire érdemes figyelnem a kocsival kapcsolatban, illetve mire számíthatok, ugye hitel lesz rajta szóval nem lesz mögöttem egy raklap pénz a nem várt kiadásokra. Elkezdtelek olvasni visszamenőleg benneteket, de meló és család mellett ember legyen a talpán aki ezt a rengeteg hozzászólást elolvassa. :)
A kocsinál feltűnt, hogy "kéri" a szervizt, pedig óra szerint 6000 km lenne addig, amúgy tavaly márciusban szervizelték 54 ezer km-nél, és azt olvastam a könyvében, hogy 2 év, vagy 20 ezer km. De még egyik sem aktuális, vagy a computer 1 éves intervallumot jelez?
A másik kérdésem, megnyomtam a "Tel" funkciót vagy valami ilyesmi gomb van benne (ne nevessetek ki :))), de nem írt semmit a kijelző, igaz nem volt gyújtáson..stb, ez a funkció hogy működik?
Minden érdekelne a kocsival kapcsolatban negatív/pozitív egyaránt, illetve, hogy szerviz terén a közeljövőben milyen kiadásokra számíthatok? Az asszony áldását adta, de azt hozzátette "Apa, légy alapos....." :D Gondolom tudjátok mit jelent ez egy nő szájából..... :D
Megvolt az olajcsere (Total Ineo) + szűrők cseréje a verdán, de megint agyfaszt kaptam. Kifizetem a számlát, ülök be az autóba és látom, hogy a Total Fluide DA ott figyel az anyósülés előtt ás a háromnegyede benne van a lötyinek. Megyek vissza és kérdezem, hogy mi van? Azt felelték, hogy a tartályból leengedték, de a kormányműből nem tudták kiszivattyúzni az olajat. Így hát töltöttek a tartályba annyit, amennyi belefért... :((((
nem vágni kell hanem átalaktó. Aztán eladásnál vissza az eredeti.. nálam is így lett.. új tulaj nem kérte a JBL-t, Navit stb.. ki is ugrott röpke egy nap alatt minden :)
Lépcsőshátúnál az ún. kalaptartó kárpit adhat még kopogó hangot, ugyanis kevés patent rögzíti, feladva ezzel a leckét nekem (is)... A coupe-nal nem ismerem a felállást, fix vagy felnyílós a kalaptartó??? Meg még a hátsó fejtámla is tud zörögni a lyukakban.
Srácok, 407 kopogás kálvária: kicserélték a két hátsó rugó&lengéscsillapító egységet de a kopogás még mindig "megvan". Kimondottan rossz úton, rázkódásnál kopog. Van valakinek ötlete h mi lehet? Szétb**sz az ideg tőle!
Az ajtókárpit egyben jön le, a hangszóró keretben van a keret pedig az ajtómerevítő lemezre van csavarozva. De ha jól tudom a 165-ös hangfal a gyári keret nélkül pont bemegy a helyére. Csak csatlakozót kell vágni.
- légkondi foltozás és feltöltés (először színes gázzal majd normállal)
- 4 gumi csere (a gumit én vittem)
- valami futómű bizbasz csere
- futómű állítás, mert enyhén húzott jobbra
- ködlámpahiba keresés (a faszi szerint nagy szopás volt, mert nem égő és nem csati hiba volt, valami kötegben találták meg a hibát)
Odavittem szerdán 10-re és csütörtökön délután 6-kor adták vissza. A végösszeg 210 Font lett. Beszorozva sem sok, de a fizuhoz képest egészen semmi. Plusz a nyelvtanulást ki sem fizettették velem, mert mire a szerb akcentusos angolt megértettem, kifejlődött pár új agysejtem :)
Na meghoztam a műszakiról a gépet. Az emisszió rendben (EGR levakolás után). Megcsinálták a nem világító ködlámpám kötegét, minden apróságot megcsináltak rajta, úgyhogy most teljesen hibátlan. A kompi nem ír semmi hibát, minden működik. (A vezető ülés nem fűt, most jut eszembe.) Szerintem valami törpe vizsgáztatta a gépet, mert az ülés max. előre volt húzva. Megkeresték a lyukat a légkondin, most az is jó. Kicseréltek egy alsó lengőkart valahol, kapott 4 új gumit, beállították a futóművet.
A fiam vitt ki a gépért az ő 206-osával. Ilyenkor érzem, mennyire remek gép a 407.
Egyenlőre úgy néz ki nincs túl nagy kár, keresik a hiba okát, intercooler megkerülő cső elpukkant közvetlen elötte.
Nálam még semmi ilyesmi baja nem volt. Autószerelő vette meg. PPS két napja volt rádugva, semmi hiba nem volt, csak a nyárigumikat meg a keréknyomásérzékelést állítottam vissza.