Én is vezetek excel táblázatot. Én nagyon örülök a mostani hetesnek. Egy év alatt gumikkal felnivel szervizzel 400 ezret költöttem rá.
Most vigyorogtam ezerrel és örültem a döntésemnek. A kézi váltóm hidegben néha kelletlenül vette a rükvercet. Első után úgy csináltam, hogy egyes megmozdít utána rükverc. Meg egyszer vasúti sínnél nehezen ment be 1-esbe a váltókar.
Nem is vártam tovább vele. Váltóolaj, kuplung tárcsa, kinyomó csapágy csere. Nagyon kis pénzből megúsztam, legalább is a 350 ezres automata váltó felújításhoz képest. Most olyan mint az álom, vaj puhán veszi a fokozatokat.
Valamint megtörtént a második szerviz is a kocsin. 9800km 1 év után. Jól belőttem az évi 10 ezres futást. Próbálom az insp 1 insp 2 szerint csinálva. Km állás időpont márka szerint vezetve az excelt. Külön a tételeket nem írom csak egyben.
A poén még 400 ezer ft ment el szervizre, javításra és a tankolásaim is 380 ezer ft-ot mutatnak egy évre. A 730ia anno 700 ezer ft benzinköltséget mutatott. Így igaz amit állítottam, hogy a fogyasztás igen is számít, mert durván a tds v8 közötti üzemanyag költség fedezte a tds javítását.
Nem adtam én el, nem is fogom, sőt, 1-2 hetente most is a kezeim közé kerül, csak már nem velem ébred reggelente :), így napi szinten nem férek már hozzá.
(Konkrétan a nyugdíjas szüleim adják egymásnak a kulcsát, ők az egyedüliek a világon, akiknél számomra is jó helyen van, széthajtani biztos nem fogják évi párezer km alatt.)
Én pedig nagyon nem szeretem, ha 1 autóm van, és ki vagyok szolgáltatva, így kéne valami...
es tetemes resze a koltsegeknek az utolagos extrazgatasok is
bizony ám...
van egy megnemvett autók című excel táblám, ahol a kinézett példányokra szépen tételesen összeírom, hogy
- vételár
- átírás
- 2 x 4 jó állapotú gumi alufelnin (manapság rengeteg autót kukázott gumikkal adnak el, jó ha 1 garnitúra alufelnivel tud számolni az ember vételkor...)
- hiányzó de nélkülözhetetlen extrák (ez elég jó belőhető, de fájú tud lenni*)
- kezdő szerviz (nem extra javítások, csak a kötelezők).
És általában a vételár 150-200%-a jön ki.
Amikor még alig indultam el az autóval, és nem esett ki egy csontváz sem a szekrényből...
* Hihetetlen, hogy pl. egy E91-nél a tempomat, multikormány, xenon, ülésfűtés című "must have"-ből mennyi tud hiányozni, amit súlyos százezrek pótolni.
Nem csoda, hogy csak a hahu parkolóban gyűlik a darabszám...
Nem tudom a többi autónak milyenek az alkatrész árai, de ha a gumikat is beleveszem, akkor a téliek vásárlásakor már közelebb leszek a kettőhöz mint az egyhez.
sokat, az X3-ra talán kicsit kevesebbet, de őszintén szólva ennyi km-rel én még magamtól sem szívesen vennék autót ... az E39 530D-mben 400 van, rendben van, de most pl. az a gondolat basztat, hogy a 280k km-nél cserélt vízpumpát - ami nem is gyári ráadásul - vajon ki kellene-e cserélnem prevenciós célzattal, vagy várjam meg, míg megszorul?
Ekörül a futásteljesítmény körül egy bizonytalan előéletű autónál - szerintem - nem tudod, mire számíts, mihez nyúlj hozzá elsőként, hogy - ahogyan fogalmazol - "jól használható" legyen.
Vagy azt mondod, hogy magasnyomású pumpa, turbó, generátor, önindító felújít, összes folyadék lecserél, a fékeket futóművet látod, kell-e hozzányúlni, oszt GO, a többit majd "kiadja" menet közben ...
:-)
Hülye vagyok egyébként, mert azt gondolom, hogy az autóm most, 400-nál jobb műszaki állapotban van, mint amikor 257-tel megvettem, igaz, nekem van egy két és fél éve vezetett Excel-táblám, aminek a legalján egy igen jól látható számokat tartalmazó cella van, és ez a szám sok-sok szerviz és az akkor elvégzett, az Excelben szintén feltüntetett tevékenységek ellenértékéből áll össze.
Ilyen azonban nem gondolom, hogy lenne ehhez a két autóhoz, úgyhogy nehezet kérdeztél ...
A 8 legzsakot sem tudom, mire alapozza, mert ebben hatul bizony nincs.
Mivel allapotrol nem ir semmit, ara alapjan gondolom a szokasos dolgokat kell cserelni, turbo, leomlo, szivosor, injektorok, osztomu, csomagter zar, futomu, szilentek, stb stb. Valahol 1 és 2milla kozt, ha akarod, hogy tenyleg jo legyen. Es akkor meg manualis alap ulesben ulsz.
ha már itt tartunk, áruljátok el nekem kérlek, hogy a vezetőülésben ülve az E38 és E39 között van-e akkora különbség beltérben, helykínálatban, anyagokban, stb., mint amekkora az E46 és az E39 között van?
(tehát nem amikor elindultunk, hanem "állva".)
mert szerintem az E39 nem "középen" van, hanem közelebb az E38-hoz.
Nem dehogy, ahogy utánad is írták az OM611 sorozat (2001-2005?) egy remek motor, talán tényleg jobb mint a korabeli M47, legalábbis hangja, menetkultúrája nekem jobban bejött. Fogyasztása meg vicc, 4,7-5.5. (200cdi) Ami utána jött, 2005 után, az OM646 az már jóval betegesebb, újabb CR szivattyú amit már nem újítasz fel egy 7000ft-os tömítésszettel :(
Kár hogy az autó amikben benne van porrá rohad mind kivétel nélkül.
Ez még 5HP! Amugy a dizel is majdnem ennyit forogna 6HPval, ha tudna ennyivel menni! Pont ezen akadtam ki anno. A 6HP 30d 3000 aljat nyalja 150nel, az iS 5HP a 3,91es vegattetelevel meg 3200.
Megjártam ma Münchent az X5tel. 13,5re jött ki a fogyi, amivel elégedett vagyok. Elvégre kergettem Cayennet, voltam párszor 220 felett, hol senki sem nevet, kivéve én! :-))
Imádom ezt a kocsit, és a pedálboxot is élvezem! :-)))
Ezzel azért vitatkoznék, 2005-6-ig gyártott 2.2 cdi motorok majd nem jobbak mint a Bmw 20d motorja.
Ha oda van figyelve akkor 4-500e km-ig bírja.
2 nagy titok van, egyik a porlasztót 60ekm-enként ki kell venni, réz pasztával vissza tenni. Sajnos a porlasztó lefogató csavar gyenge, 60e-nél cserélni kell mindig.
Másik a az izzító gyertya, senki nem keni be speciális zsírra, vagy réz pasztával és bele törik.
Ez durva, de tényleg így van, minden bontóban hiány van a Merci 2.2-es motorból, vagy ami van, az is élet és halál között lebeg. Ez a motor alapból kerülendő
a Mercinek konkrétan nincs is más kisdízele... és az összes kerülendő? azért elég sok altípus van...
a BMW -nél azt legalább tudjuk, hogy az M47 a lapkát szívja be, az N47 meg a láncot szakítja (2011-ig)
az Audinál azt tudjuk, hogy az 1.9 PD - azon túl hogy a hangja borzalmas - örök élet, már csak a jól felújítható PD elemek miatt is, ellenben a 2.0 PD kerülendő konstrukciós hibák sokasága miatt
Jön elő, hogy nincs olyan, hogy kicsi, öreg motor megbízhatóan és jó erővel hajtja a nagy kasztnikat....
ZF szerviznek van erre célszerszáma, járó motornál egyik lyukon nyomja be az új olajat, másikon szívja le a régit. Így szétszedés nélkül kicserélődik a teljes mennyiség.
Erről még nem is hallottam. De elég meggyőző. Ám 1 kicsit szkeptikus vagyok abban, hogy a "citromból" is kiveszi, de biztos jó, ha tényleg alkalmazzák a szervizek.
Egy nemet manus (Tim Eckart) fejlesztett egy vakuumos modszert, amivel allitolag a teljes mennyiseget le lehet cserelni, nagyon sok helyen igy csinaljak.
Megfordult a fejemben nekem is. Kb 10-20% teljesítménynövekedés egy alapszettel (alsó-felső tárcsa), olyan 400-440 lóerő. Meglátjuk, egyelőre annyira nem érzem a szükségességét. :)
Megvolt a nyomáspróba, és nem hengerfejes! Juhé :D Egyik gumicső adta meg magát, mert 1,5 bar-on látványosan spriccelt ki belőle a víz. A motor/váltó teljesen hibakód mentes.
A szívás az, hogy a gumicső, ami szétment a kompresszor alatt van (ezért nem látszott, és valószínűleg a katalizátorra csöpögött, ahol meg elpárolgott, így nemvolt tócsa, hideg motornál meg nem nyílt szét annyira a repedés), így muszáj lekapni, ami nem kevés idő (munkadíj)... de úgy is ki akartam cserélni egy pár dolgot (láncfeszítőket az utolsó generációsra, ami már nem műanyag, így nem tud elrepedni), amihez le kell kapni a szelepfedőt, szóval számoltam vele.
bár drága a szerviz, és a 220-as common rail dízelmotorok letérdelnek kevesebb mint 200 ezer kilométeren belül, egész Európában a Mercedesnek van a legtöbb szervize.
Ez durva, de tényleg így van, minden bontóban hiány van a Merci 2.2-es motorból, vagy ami van, az is élet és halál között lebeg. Ez a motor alapból kerülendő, ezért jobb választás a Fiat Ducato, ami Iveco motorral készül (a Boxer és a Jumper a Ducatoval ellentétben Ford motorokat kap), 2.3-as vagy a legjobb 3.0 literes.
Sokkal olcsóbb is és elsőkerekes is. A kardántengelyek szintén szarok a Sprintereknek.
Nem így van, a Pappas Mercedes szerviz a legprofibbak között van, mindent meg tudnak csinálni, és bármit rendelnek a gyárból, másnapra megérkezik az alkatrész. Ezt ebben a kategóriában egyetlen más gyártó se tudja, és egynek sincs olyan sűrű szervizhálózata, mint a Mercedesnek.
Ha nem állhat a flotta, akkor tényleg Mercedes.
Ez az elképesztő mértékű rozsdásodás meg rozsdásodás elleni garancia után kiált, látom is, hogy módosították a szervizajánlatot, hogy 20% helyett 80% lesz a javítás árengedménye, mondjuk nem értem, miért nem 100%, elvégre a garancia, az ingyen jár, és végig vezetett szervizkönyv is van, hagyott ott a tulaj náluk épp elég pénzt, amiből futnia kellene.
A hátsó ablak majdnem beesett az utastérbe, és bár a futásteljesítmény magas, az átrozsdásodás elleni garancia még tart, a tulajdonos pedig vitázik a márkaszervizzel. Tovább »
(és olyan olcsó volt-16e/db, garival, házhoz szállítva-, hogy olvasva róla a teszteket gondoltam ennyiért kipróbálom. Az árkülönbségből egy jobb prémiumhoz képest meg majdnem meg tudtam venni a felniket)
( Egyébként valami olyasmi a történet, hogy - állítólag - párezret futott Sachs gátlók, de az ember vett helyettük valami csodakonit + csodarugót, ezeket meg ott hagyta.
15k HUF volt darabja, ha csak 100-at elmegy, nincs vele bajom)
Volt már "szar" gátlós autóm, ez azért nem volt rossz.
Ha komoly gond lett volna velük az kijött volna pl az őszi vezetéstechnikai tréningen.
Azért egy 100-as tempóval abszolvált (és ugye nem egyszer a gyakorlás okán) dupla sávváltásnál okozott volna galibát.
Vagy a gumik kopásából is lehetne következtetni a gyenge gátlóra, de azok is szépen egyenletesen koptak. Azok most átkerültek felnistől a Compactra mert a feleségemnek jobban tetszett a Styling 169-es design, mint a most vett Styling 42
Mondjuk most határozottan feszesebb lett az autó, de ez részben a Konik miatt is van.
És a felkerült Hankook (Ventus Prime3) gumikban is nagyon kellemesen "csalódtam" .
Ne tépdessük a sebeket, húgyért szarért elkelt, most bontják, és abból fizetgetik a hátralévő vételárat. Én sem így terveztem, nem lett egy sikersztori, ne feszegessük inkább. Most az a fontos, hogy nagyon jó helyre ment a Z1, a restaurator azonnal meg akarta venni, de nem adtam! :-)
Ez a látatlanban aláírás azért nem lenne teljesen igaz, mert ha ezt a gondolatmenetet követem akkor az E46(36) Compactból is "hiányzik" egy negyednyi autó, de az(ok) mégis normálisan, szépen rugózik
Ma, amikor leengedett vezető oldali ajtóval beálltam eredetvizsgara, megkérdezte a mester, hogy ezt így vettem, hogy nincs meg az egyik ajtaja? Nagyot nézett, amikor megnyomtam a gombot!:-)))
Nagyon sokan csinálják azt, hogy nyáron bukó helyzetben hagyják parkolás közben a tetőt. Arra viszont nem gondolnak, hogy a szél bármit befújhat oda (növénydarabok, levelek) és szépen be is dolgoztatják a mechanikával
Tényleg, azt hogy a bánatban lehet "rendben tartani"?
Szerelőtől kérdeztem a tetőablak ropogást, azt mondta a karosszériás csinálja, nem is értem... Pl. hogyan pucolod ki a síneket, illetve milyen anyaggal kened be utána?
Sógorom egy 318i e46-al jár Magyarország Németország között. Ő is 160-al jár amikor lehet 7,4 liter az átlagja imádja nagyon. Nem is sokat kellett rá eddig költenie. Nagyon imádja, áldja a nevem mindig mikor beszélünk róla, hogy rábeszéltem.
Eeegen, ezt nekem is kidobta minap a figyelő, be is került a parkolóba :)
A baj csak az, hogy ez már N53, ami ugye a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok összes nyűgjét magán viseli. (kormolódás, lassú bemelegedés, millió Nox szenzor és annak borítékolható hibái, nagynyomású pumpa, érzékeny injektor fejek, stb.)
Az az igazság, hogy ma már teljesen értelmetlen benzinest venni, csak a kellemesebb hang szól mellette. Ha javíttatásra úgyis sokat kell költeni, akkor legyen inkább dízel, ott legalább a tankoláskor lehet örülni.
Vagy gáz.
régi álmom, hogy egy kvázi régi, megbízható szívócsőbefecskendezéses benzinesbe gázt rakatok, de nem találtam meg a megfelelő alanyt és kombinációt. Tudom hogy egyesek szemében egy istenkáromlás, de gazdaságilag bizony igen racionális tud lenni.
Az 1er pattogó hátsóját látatlanban is aláírom, nyilván kevés ott a súly, hiányzik onnan egy negyednyi autó :) setleg homokzsákos megoldás, mint a skodánál előre? :-))
A belső teret ez ügyben sosem néztem, bár az a kifejezett tapogató, kocogtató ember vagyok, akire a totalcar-osok úgy haragszanak.
De bevallom, egyik sem tetszett, talán ezért sem kocogtattam (eleget.)
Sőt, az E60 sem tetszett (belülről, szörnyen PVC), de abban legalább van hely. Azzal csak facelift után, és szép belső színvilággal lehet kibékülni.
Márpedig kéne egy jó hátsókerekes autó, mert 10+ éve először nem áll egy sem a háznál...
Lehet, hogy átmegyek a stuttgarti konkurenciához, ott még úgysem voltam soha...., mert pont a célzott 8-12 éves autótartományban elég nagy lyuk van a BMW kínálatában, hála a Bangle korszak forradalmian újító marhaságainak...
Felkerültek a nyári kerekek a hétvégén és ezzel egyidőben beindult a fogkefe project is :)
Szerintem megérte.
(Mondjuk azt gondolom kevés olyan eladó van aki eladás előtt vesz vadi új nyári gumikat, négy új lengéscsillapítót, de még a hátsó ablaktörlő lapátot is lecseréli...:) )
De, elől (hátul meg főleg) több hely van benne és természetesen a csomagtartója is nagyobb.
A felhasznált anyagok (az utastérben) jobbak.
De ami (nekem) a legfontosabb, használható futómű van alatta. Az egyes úgy pattog (főleg a hátulja, az úgy le tud zökkenni az útra már egy fekvőrendőrről is...) , hogy a feleségem nem is szeretett vele menni, utasként (nem a vezetési stílusom miatt :) ) néha hányingere volt benne.
Kövezzetek meg, de azt mondom, hogy az E87-nél még az E46 Compact is határozottan jobb/használhatóbb
Elöl nincs benne több hely, a motorok kb. ugyanazok, a műszerfal ugyanúgy nem tetszik, (két nagy órás bangle féle minimalista anti bmw-s stílus), ezeket ki merem mondani.
Jobb beltéri anyagválasztás?
Jobb összeszerelési minőség?
Jobb megbízhatóság?
Jobb ülés?
Csak mert keresgélek, és nem meggyőző egyik sem... Szívem szerint egy másik E39-et vennék az utolsó szériából, de az sem könnyű, sőt...
Sot, az egyes (3ev es 70e km tapasztalata utan) gyakorlatilag csaladi autonak egyaltalan, de mindennapos autonak is csak nagyon eros kompromisszumok aran alkalmas.
Tenyleg szerettem, de soha tobbet nem vennek egyes BMW-t
Úgy tudom, Neked van / volt mindkettő, így kérdezem:
Mennyiben jobb az E90 család az E87-nél?
Mindkettő szűkös (elöl), mindkettőnek elég spártai a belseje, az alapmotorjaikkal mind szar, (és fapados...), jó motorral mindkettő megy, jó hátsókerekes módjára.
Vagy tényleg ott tartunk, hogy 8-10 éves BMW-t manapság nem szabad venni, mert nincs egy jó sem? (Most az extrémitásokat (6er, stb.) nem számítva)
Freising-ből jött,224ekm végig vezetett szervízkönyv,4 gyári kulcs,gyári téli-nyári szett, sérülés mentes,festve a rozsdák miatt volt a szokásos helyeken,hibatárolókban semmi komoly
Az igaz, hogy az egyes nem egy igazi családi autó, sőt, külső méreteihez képest meglepően szűkös belül. Viszont nagyon jó élményautó tud lenni egy 130i / 135i, és elgondolkodtató alternatíva egy Z4 helyett. Ilyesmire gondoltam egyébként:
Nagyon-nagyon élvezetesen vezethető autók, csak hát itt olyan a minőség érzet is, mint a minőség. És mint tudjuk, abban az utóbbi időben nem jeleskedik a BMW.
Íme egy példa, első gazdás, sérülés mentes E87 első ajtó keret:
Mert az 5GT egy ferdehátú 7es. Csak nem merte a bmw bevállalni, hogy 7GT legyen, féltették a 7est. De F01 padlólemez, ugyanazok az ülések, műszerfal, felszereltség, stb.
De ezek kozul egyik se mindennapos, csaladi auto :(
Sot, az egyes (3ev es 70e km tapasztalata utan) gyakorlatilag csaladi autonak egyaltalan, de mindennapos autonak is csak nagyon eros kompromisszumok aran alkalmas.
Tenyleg szerettem, de soha tobbet nem vennek egyes BMW-t (pedig az enyem a navi es az M optika-de kormany, ulesek, futomu, tetokarpit mar igen-kivetelevel gyakorlatilag "fullos" volt)
Valamikor divat volt a fényes bőr, és ha jól tudom, sok veterán kocsinál erre oda is kell figyelni. Azonban az utóbbi 30 évben inkább a matt a trend. Nekem is jobban tetszik.
Úgy tudom, a pedálpoti biztonsági okból kettőzött, és talán szemben is dolgoznak (nő/csökken a két ellenállás); lehet, ez a visszacsatolás.
Nekem az (lenne) a furcsa, hogy a motorvezérlő elfogad(na) a normál pedálpoti értékektől eltérőket is, és ezekhez vannak (lennének) is tervezett, ráadásul erősebb jelleggörbék.
Nalam is bor festes lenne a kovetkezo lepes, amihez az anyagokat vadaszgatok.
Lexol tisztito es kondicionalo cuccok mar uton vannak...
Szinezeshez van tippetek, hogy hol talalok n6tt-s szurke felujitot ami jo is? Igazabalo a kerdes az, hogy van e tapasztalaltotok ilyennel... picit kopott ki a szine igy a bort meg nem kell javitom...
Hosszúnevű azt írta, lett egy gázpedál átbaszó cucca. Erre te azzal reagáltál, hogy csináltál valami "hasonlót" de annál valódi lett a teljesítménynövekedés. Akkor az nem hasonló, hanem egész más. Meg ezt a visszacsatolás dolgot sem értem, ahogy valszeg mások sem. Nem kell azt gondolnod, hogy az itt nyomulók egyből vágják, hogyan lehet egy dízel tuningolni. Soha nem foglalkoztam ilyesmivel, mert annyira nem érdekelt.
Amúgy most már teljesen zavaros a kép, hogy mit csináltál. Én legalábbis nem értem. Tisztázzuk:
1. Ha te is csak a gázpedált manipuláltad, akkor az semmilyen körülmények között nem hoz teljesítménynövekedést.
2. Ha átkúrtad valahogy a befecskendezést, ahogy pl. a powerboxokkal szokták, akkor az egy más téma, és akkor az hogy jön ide? :D Mármint nem a fórumhoz, mert ide lehet bármit írni, hanem a gázpedál karakterisztika variátorhoz.
Próbálkoztam spec cuccokkal...és arra jutottam, h a legjobb a PARAFFIN olaj. Puhítja a bőrt és fényes is lesz tőle, na és nem is drága. Nem szagos...nem illatos, nem lesz ragacsos a felület.
Ügyes vagy! Annyit érdemes lett volna elkövetni, hogy nagy telj. hajszárítóval, esetleg hőlégfúvóval (óvatosan!!!) ki is simíthattad volna a bőrt. Ezt még utólag is elkövetheted, csak festés előtt jobb lett volna. Fújtad, vagy ecsettel vitted fel?
Lassan befejeződik a vajbőrösítés projekt. A sötétkék bőrbelsőt felváltotta a vajbőr belső...
Kissé kopot, de nem szakadt állapotba vettem. Most a bőrfestésen is túlvagyok...nagy nehezen.
Sokat keresgéltem, ki fest bőrt...Pesten horror árat mondtak...Felénk Szegeden meg nem nagyon találtam aki ezzel foglalkozna. Ígyhát kevertettem ilyen színű bőrfestéket, és megcsináltam magam.:
most hallottam rádióban hogy vergődik a kereskedő szakszervezet vagy mi, hogy csak 8 évesig lehessen autót behozni.... remélem nem sikerül nekik átvinni.....
Azt szerettem volna megosztani, hogy csináltam házilag nagyon olcsón kivitelezhető hasonló kütyüt, amivel megmérve is erősödött az autó,nem csak mentálisan.
Sztem a pedálpoti elcsalásával nem lesz erősebb :) csak mentális mert kisebb nyomásra nagyobbat ad, de az eredeti 100%-os állásnál nem lesz több a végérték.
Korai villanydízelen ilyen potival a kivezérlést csalod el akkor lesz erősebb.
Semmivel,ugyanazt tudja. Csak a Tiny valamiért nem akart működni és a karácsonyi szünetben kiolvasva a kinti fórumokat arra jutottam,hogy összeteszek egy olyat,ami másoknak bevált erre a célra.
Egyébként a Tiny teljesen ugyanígy működik,csak tele van más (felesleges) dolgokkal. Páldául a gyújtás jel annyira hozzá van illesztve a soros porthoz,hogy az egyik compaq deskpro-m nem is látja a gyújtásjelet,kicsit át kellett alakítanom hozzá a Tiny-t. Ez egy egyedi alaplapos asztali PC,valószínű más jelszintekkel dolgozik.
Egy meltanyossagi alapot lehet, hogy megerne. Nem tudom, mennyi egy ilyen hütö, de lehet, hogy belengetnem a BP motorsnak, hogy bevizsgaltatom. Mar ha akarsz velük veszekedni. Többnyire sajnos kilatastalan dolgok ezek.
Egyebkent meg, ha elöveszel egy 20 eves Swiftet, amiben tuti 15 eve a kutya sem cserelt fagyallot, nem lesz szetrohadva a hütö, legalabbis nem belülröl kifele.
Érdekes, mert márkaszervizbe volt hordva a Budapest Motorshoz. Mondjuk az előző tulaj semmit nem konyít az autókhoz. Lehet, hogy a számlán szerepelt...
No, ma megjött a RaceChip pedalbox. Hát, kurva jó játék, azt tudom mondani! Döbbenetes, hogy milyen Hulk lakik az ember autójában! Megtaláltam azt az állást is, amivel pont jó utcára, pont olyan sportos, pont úgy ugrik, mint az előző iS. Ez a gyárinál egyel fickósabb verzió. És ennél még van 3 fickósabb. A brutál módban levert a víz, remegő kézzel írom a posztot. Szóval tetszik!:-)))
Tegnap probaltam 850i-t diagolni, de csak az interface-re panaszkodott. Letezik/tudsz csinalni olyat, amivel lehet ezeket az oldtimereket is olvasni?:-)
Nekem tavaly ősszel a 3 vezetékes elektromos venti adta meg magát, (felújítás után term. éppen lejárt a gari), le kell valamikor kapjam a lököst, hogy meg tudjam nézni kap-e delejt, mert inpa sem tud vele mit kezdeni, csak hibásnak írja. Nem tudom diagról elindítani. Biztosítékja ki volt menve, ez gyanús, azt kicseréltem, de nem oldotta meg a gondot :-)
a Dénessel, végre megvan, honnan folyt a gázolaj a jobb háta alól... az üzemanyag szintjelző engedte el magát, tömítésestül. Most, 392k km-nél lett cserélve a diffiolaj, ember aszonta, hogy aranytiszta volt...
:-)
Viszont milyen buzi már a kézifék megoldása, de a négy fékpofa is le lett cserélve ( gyári volt még) a tárcsákkal és betétekkel/kopásjelzőkkel együtt, én erre a részére már biztosan nem költök többet, amíg nálam lesz az autó. Most viszont király a kézifékem.
Zsolti: nem az első betétekre jelzett a kocsi, hanem a régi tárcsákra 2013-ban, 260k km-nél feltett új hátsókra betétekre.
Az elejében még volt vagy 30k km ...
Következik: négy, hátsó hídszilent, hűtőfolyadék-csere, hűtőpuceválással.
Lecseréltem a téli garnitúrákat a szekereken. Lapajon (E32,730) 15-ös volt a téli felni, most 17-es. Előtte utána mentem vele rendesen, szóval össze tudtam hasonlítani. Jobb a 17-es. Úgy lett feszesebb, hogy nem veszített a komfortjából. Sátánka (E46, 320i) 15 téli, 16 nyári. Kicsit kapkodja a kezemből a nyári gumival / felnivel a kormányt szar úton. Valszeg a gumi profilja miatt.
No, en megrendeltem a felnit az X5re. Most irtak vissza, hogy kesziteni kell ebben a meretben, majus elejen kapom meg:-( Persze hamarabb is kitökölhettem volna.
Meg rendeltem egy pedalboxot is, az elvileg a heten itt lesz, nagyon kivancsi vagyok ra. Az elözö iS valahogy sokkal agresszivabb volt, jobban ugrott, arra gondoltam, lehetett benne valami ilyesmi. Most olyat rendeltem a RaceChiptöl, ami 6 fokozatban allithato. Kettö (ECO, ECO+) lustabb, mint a gyari, negy meg egyre fürgebb. Majd beszamolok, hogy milyen.
Viszont tervezem elöszedni a bronzot is, csak hogy egy kis ON is legyen. Gyakorlatilag Majus ota nem mentem vele egy 6km-es teliesites elötti bemelegitest (rendszam nelkül) leszamitva.
Érdekes a kialakítása, mert van hely normál pótkeréknek is, de úgy van megcsinálva, hogy gyárilag lejjebb lehet rakni az also takarólapot, így csak mankókerék fér be (jelenlegi felállás). Viszont hiába veszem ki a mankót, azzal már nem nyerek semmit, szóval fölösleges a defektűrő.
Ezért is írtam, hogy ne lepődj meg ennyire az árak eltérésén, egy 18-as "normál" és egy 19-es defekttűrő között már elég komoly különbség alakulhat ki.
Illetve fogalmam sincs, hogy a Jag egyáltalán fel van e készítve a defekttűrő gumi használatára, van e pótkeréknek hely, mert pl a GT-ben és a Z-ben nincs is helye.
Amiket neztem videokat, azokban olyan lexolos cucc volt ami olyan hig mint a viz... en meg nem hasznaltam. :) csak keresgelek az opciok kozott, hogy megis mikent alljak majd neki :)
abban az időben még nem volt annyira "lenézett" méret a 16 coll, így én 120k körül megúszom a garnitúracseréket. Előre rettegek, amikor 18-asokat kell keresgéljek ( bár most láttam egy zsír Touareget valahol Hamburgban, 22-es felnikkel árulták...Anyának pont jó lenne boltba szaladozni.)
Eleve már a gumi se kevés, most pl. a 4 nyári lesz 300, plusz a görgőztetés, plusz a felnik festése. Ehhez jön hozzá az említett karbantartás, és máris 7 számjegyű a dolog. Ehhez teszem hozzá, hogy 109e km-el vettem biztos helyről és 2010/10 évjáratú, szóval még nem is mondanám oly öregnek.
Remélem ezt a szart meg tudják valahogyan oldani, rohadtul bosszant, főleg így nyár előtt, amikor tűző napnál nem árt elhúzni az árnyékolót... Bár így is el tudom, csak folyamatosan össze-vissza gyűri.
Érdekes egyébként megvizsgálni, mire, mennyi megy el
- javítás ( tehát valami ténylegesen elromlott) : kicsit kevesebb, mint 1 milla
- karbantartás ( forgó-kopó alkatrészek, olaj, gumik) kicsit kevesebb, mint 1 milla
- saját faszakodás ( zene, szépészet, megelőző karbantartások) fél milla körül..
Én úgy fogom fel, hogy ha vettem volna 6 milláért egy új - pl !! - Kia Cee'd-et, akkor abból 2,5 Milliót megbuktam volna az amortizáción, 135k km alatt meg kellett volna ugyanennyi olajcsere, gumi, fék, stb, stb. Mivel garis autó lett volna, márkaszervizes árakon nem valószínű, hogy olcsóbban megúsztam volna, mint most. Így viszont olyanban ülök, amit élvezek is...)
E témában még nem képeztem ki magam. Az tudom, hogy a panoráma tető el szokott romlani, és 1500 euro a díjszabás. Bár a kárpit becsípődés egyszerűbbnek tűnik.
A prémium életérzéshez szervesen kapcsolódó, extra szolgáltatások ....
( Az Excel-tábla nem hazudik, még nem késő elkezdened a vezetését.. Én egy E39 530 DA Touring kapcsán hamarosan jubilálok, és elérem két és fél év-135.000 km alatt a 2,5 Mio forintot. Üzemanyag nélkül.)
Az. Fel van gyűrődve a vászon, viszont ugye mivel ugyanaz a kapcsoló mozgatja a vásznat és az ablakot is, nincsen olyan opció, hogy ablak elhúzva a vászon meg nem...
Így nem tudom felülről megcsinálni. De ha jól láttam felülről az ablakon át, ki is szakadt szerencsére... Nem is értem, hogyan történhet ilyen...
tudhatnád ... Ha meg már első tárcsát/betétet cserélsz és úgyis összekoszolod a kezedet, cserélhetsz egy füst alatt hátsókat is. Tudod, fontos, hogy megbízható, jó állapotban add el ...
( 530 Dezső kedden szintén igen komoly beavatkozást fog elszenvedni...)
Ha az, nem kergetném meg, mert ha forró, kupak nélkül kinyomhatja a vizet, akár belefúj a vízkörbe, akár nem. De hidegen esetleg látni, ha belefúj (bugyog vagy kinyomja).
Nem volt vizes egyik lábtér sem, szagát sem éreztem a hűtőfolyadéknak, mikor bekapcsoltam a fűtést. Tócsa továbbra sincs. De nem is füstöl, hűtőfolyadék még mindig ugyanolyan színű, állagú, mint amikor beletöltöttem.
Jövő héten elviszem átnézetni. Amire még gondolok, hogy valahol alul a katalizátorral folyik, ahol egyből elpárolog. A katalizátor mellett megy le egy hűtőcső, és pont rá tud folyni elvileg, meg másnak is volt már hasonló baja.
Azért bízom benne, hogy nem hengerfejes, bár nem tudom elképzelni, hogy egy végig szervizelt, 145e km-es autó hengerfejes legyen, ha amúgy egyáltalán nem jellemző a típusra. Főleg, hogy 1-2 héttel ezelőttig semmi gond nem volt a hűtőfolyadékkal, most meg egyik pillanatról a másikra 1 nap használat után eltűnik 3-4 deci.
Ezt még nem figyeltem, de ma megszaglászom. Viszont az feltűnt, hogy ma reggel, amikor bementem melózni, és kiszálltam az autóból, akkor vízcsepp nyomok voltak a cipőm orrán, de nem tulajdonítottam neki különösebb jelentőséget. De jó hogy mondtad, megnézem ezt is. Köszi!
BBS Pitlane, 8.5X17 ET13. Vadonatúj karbon kupakokkal és szintén új hozzávaló kerékcsavarokkal. 235/45ZR17 nyárigumikkal, elöl 5mm hátul meg ahogy illik 3mm mintával.
Az XJR elkezdte enni a hűtővizet kb 1 hónapja (nem nagyon használtam azóta).
A következő a jelenség. Feltöltöm a gyári előírás szerinti szintig a hűtőfolyadékot előre bekevert folyadékkal. Megyek kb 1x10 km-t, lerakom az autót a munkahelyemen, eltelik kb 8-9 óra hazaindulás előtt megnézem a szintet, és kb hiányzik 3-4 deci a rendszerből.
Nincs tócsa a kocsi alatt
A hűtővíz nem keveredik olajjal, nem is füstöl, ha nyitott sapkával járatom, max gőzölög, ha hűvösebb van
A hűtőrendszer csövei jónak tűnnek, nincs repedés és porszáraz mindegyik (amikor vettem az autót, akkor át is lett nézve és nem találtunk hibát)
Nem tudok másra gondolni, mint hogy valahol elpárolog. Arra tippelek, hogy esetleg a fűtőradiátorom lyukas és ott párolog el a víz. Mostanában nem nagyon fűtöttem, de ha ment a fűtés reggelente, akkor mintha pici hűtőfolyadék szagot éreztem volna, de mivel 5 perccel előtte töltöttem rá, így be tudtam annak, hogy csak a flakon szagát éreztem.
1. Még mindig alig várom, hogy mehessek vele, rettenetesen élvezem továbbra is.
2. Jópofa App van hozzá, ami még engem is rávesz arra, hogy finoman közlekedjek az autóval, kis beépített Ökoterrorista.
3. Az App arra is jó, hogy tudom, hogy merre jár és hogy vezet az asszony, ha nála van az autó.
4. Fogyasztás : átszámoltam az áram költségét benzin költségre. Így az jött ki, hogy ha hülyegyerek módjára csapatok és élvezkedek, akkor 2,5liter benzin árának megfelelő áramot fogyaszt 100km-en, ha fogyasztásra megyek, akkor 1,5l/100km.
5. Hatótáv : veretve 100km, finoman 160km. Utóbbi becsült érték, még nem bírtam ki, hogy ennyit menjek finoman.
6. A konditerem előtt van ingyenes parkoló ingyenes napelemes töltővel. Amíg gyúrok, kb 40 kmre elég naftát tölt (sima 220, gyorstöltőm nincs). Tehát ha szorgalmasan járok edzeni, nem csak egészséges leszek, hanem ingyen autózok.
7. Az ajtók szűk helyen tényleg unpraktikusak, ha hátra akar beülni valaki. Szerencsére ez engem nem nagyon érint.
Kiírtam CD-re a "BMW Road Map Digital MK3 2014 Map set"-ből a "East Europe 2014 CD10"-et,amit harmadik etetésre bevett és most működik,szépen hazavitt, nem tévedtem el :-)
Na eljött egy nagyobb karbantartás. Két első alsó lengőkar, 6 izzítógyertya elektronikával, jobb hátsó légrugó, olajcsere, váltóolaj csere, hűtő tisztítás. Plusz 4 nyári gumi. Szép is a használt prémium élet. :)
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 97-es 740i-m. A váltó tökéletesen vált fel-le minden fokozatban, viszont 110-120-as tempónál elkezd rángatni az autó. Ha lassabban megyek tökéletesen működik, és ha gyorsítok, ott sem produkál ilyet. Találkoztatok-e már ilyennel, vagy tudjátok mi okozhatja a hibát?
Ezek elvileg át lettek nézve, és jók. Jön még 2-2 db Bilstein gyári lengéscsillapító is, és akkor elvileg le van tudva a futómű.
Illetve van még pár dolog, aminek nem tudok rájönni az angol megfelelőjére (lelkes amatőr vagyok :)), vagy hogy hol keressem a TIS-ben - ha esetleg tudnátok segíteni:
Futóműtartó bak (elvileg 2 db kell belőle előre)
Jobboldali alsó kitámasztó csapágy (2 db hátsó futómű)
Az is jó, ha a német megfelelőjét meg tudja valaki mondani.
Berendeltem 2-2 db felső szilentet, 2-2 db alsó szilentet, 1-1 felső gömbfejet (Lemförder), 1-1 alsó gömbfejet (Lemförder szintén), illetve 1-1 stabilizátor pálcát. Ez így összesen 260 EUR+posta. A lengőkar önmagában lett volna 300+ euró... 1 db.
Jó ,lehet hogy igazad van ! Én csak frissíteni szerettem volna azért raktam fel ennyiszer ! De akit nem érdekel ugy is át siklik felette ! Egyébként ez nem egy gagyi akármilyen replika,sőt ez nem is replika ! Igaz hogy hasonlít a Styling 135 re,de mégsem az ! Ez ugye egy német gyártású MAM felni ami paramétereiben csak BMW re jó ! A fórumokon meg szoktak hirdetni, mivel van kereslet-kínálat ugye ! Nem akarok okoskodni de én is régi motoros vagyok a szakmában,pár Bmw -t én is elszaggattam ! Amúgy én is úri embernek tartom magam ! Még egyszer elnézést !!!
A világon semmi baj azzal, ha felteszed ide. Egyszer. Még a másodiknál sem szólt senki, mert itt csupa úriember levelez. A harmadiknál (mindezt ugye igen rövid időn belül) gondoltam, szólok, hogy felesleges ennyiszer betenni.
Azt, hogy mi a baj a replika felnivel inkább ne itt vesézzük ki, hacsak nem ragaszkodsz hozzá.
Továbbá ez nem egy adok veszek fórum. Ezzel együtt senki nem szólt volna a hirdetésért, ha nem nyomulsz vele folyamatosan.
Mennyire szokták bevállalni a szakik, hogy a komplett lengőkar helyett csak a gömbfejet cserélik? Nagy nehezen találtam komplett lengőkart, de 100k körül van darabja... (mert csak gyári Jaguart lehet kapni, OEM-et nem nagyon) a gömbfejnek pedig 10-15k között (Lemförder).
Azon kívül, hogy lényegesen egyszerűbb művelet a komplett lengőkart cserélni, van még bármi haszna, ha az egészet cserélem, nem csak a gömbfejet/szilentet?
"Az 1992-99-es generáció (7? 8? 9? :D ) a legjobb eresztések közé tartozik: ez az évtized az autógyártás csúcsa, amikor a mérnökök már mindent tudtak a tervezésről, de még nem kellett kemény környezetvédelmi normáknak megfelelniük."
Ma még lett volna egy utolsó utáni ötletem amit kipróbáltam volna,
de a tegnap még működő géped ma hangos nyikorgással indult,ami később megszűnt viszont az XP nem indul el. XP telepítőm csak lemezen van,de az a meghajtód szerintem halott,nem tudom telepítő CD-ről elindítani a gépet.
Én is kacérkodom az elektromos autó gondolattal második autónak (jelenleg egy B180 CDI tölti be ezt a szerepet), de még nem találtam olyat, ami árban is megfelelt volna. :(
Én múltkor meghajtottam egy Volvo XC90 T8-ast. Full elektromos módban egy csoda az az autó :) Baromi nagy élvezet, ahogy csorgok le a hegyről "motorfékkel" és töltődik az akksi, hogy utána a dugóban egy deci benzin nélkül eljussak A-ból B-be :)
Köszi! Egyelőre nagyon élvezem. Tegnap este Csabi is átjött kipróbálni, csak röhögött mint egy kisgyerek. De eddig magamat beleértve mindenki, aki ült benne. A müncheni barátom fején már látom, hogy nagyon keresi azt az érvrendszert, ami szerint vennie kell egyet valamilyen célra.
Eladó BMW re 5x120, 4db 19 es,8 széles ET15, MAM alufelni(germany), 245/35-19 es gumikkal ! Szép állapotban kettőn kicsi padka nyomok láthatóak ! 2 db gumi nagyon jó állapotú 70-
80% os,2db kopott kuka 0 -ás !!A felnikben nyomás szenzorok vannak ! ár : 140.000 ft /4db ! 0630 488 2125 !
Utolsó emlékem szerint nyitott tetővel beférek, de szemmagasságban van a tető keret, úgyhogy csak 10 méterrel a kocsi elé látok. Sajnos genetikailag beszoptam ezt a roadster témát... Egyedül a Z1ben(!), meg az Elise-ben férek el.
Átvettem ma az i3-at. A szomszédos szalon Mazda, és ki volt rakva egy MX5. Nosza, azonnal hoppantam is bele. Sajnos koppantam. Bármilyen zseniális is az új MX5, sajnos a japánok még mindig nem fogták fel, hogy a kormányt hosszában is állíthatónak kell csinálni.
Így az van, hogy koppra hátratolt ülésnél nyomja a sípcsontomat a műszerfal alja (!), 3 és 9 óránál pedig a térdeim ölelik a kormányt, a kezem nem fér rendesen oda, nem tudom tekerni a kormányt. Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy nyomja a seggem az ülés kétoldalt, pedig beférek a gyerek etető székébe.
esetleg probald ki, hogy az eszkozkezeloben a com portnal a fifo-t 8 ra allitod. mindkettot. egyszer olvastam ezt vhol, azota mindig erre allitom, es nem volt bajom. (aztan lehet nincs jelentosege)
Viszont az összes feltett "diag" kütyü kábele virtuálisan soros portnak képzeli magát (COM3 COM4 COM5 stb...)
és ebből lehet kavarodás mert egyezhetnek a driver-jeik stb.. Ezzel megszívtam az én gépemen is,de a vége az új XP lett és egyesével mindent fel kellett újra tenni. Azóta nem dugok rá ismeretlen eredetű kábelt.