A quick brake gyárt 5,6,7mm es fém csőhöz toldót,olyan mint az autógáz cső toldó,az nem lenne jó ehhez? Mondjuk akkor is lehet peremezni kellhet bizonyos részeket.
Nem fékcsőnek kell, a fék az szuper, hanem a szervóolaj folyik belőle, köze van a lengéscsillapító cseréhez. Fékbolt azt hiszem nincs felénk. Rézcsövet lehet kapni egy helyen, legalábbis úgy 8-10 éve vettem egyszer, de már azt sem tudom hol. (Lehet mégis fékbolt lesz, passz.) Utána nézünk holnap a lehetőségeknek, elég izgalmas. Kemény diónak ígérkezik, mit rakjunk oda. Ha lesz alkatrész, meg tudnád mondani, hogy könnyen cserélhető, vagy egész napos munka ez is?
Szia! Hozzá lehet férni ehhez? Most a sötétben zseblámpával nem olyan egyértelmű a szerelhetősége. Ugye nem kell nagyon szétszedni ott mindent? Valami 4 cső megy el ott, a jobb oldalit már előttem cserélték, az rézből van. Többi az vas, valamelyik ezek közül lesz.
Hogyan lehetne olcsóbban megjavítani? Rézt nézzünk, vagy bolti alkatrészt?
Sziasztok! Ma hozta haza a szerelő az autómat, lengéscsillapító és gázgömbök lettek kompletten cserélve. Aztán vissza is vittük, mert eldurrant a bal oldali fém hidraulika cső, talán elkorhadt. Mintha a diffi tetejéről csorogna, ott van valami elosztó, ha jól gondolom. Nem akar hazajönni a szerelőtől.:(
Hogyan lehetne hozzáférni? Nincs valami szerelő ablakja esetleg, az utastérből? Vagy az autó elejétől a végéig megy ez a cső?
Segítséget kérek. Tegnap még fogalmam se volt róla, hogy egy pillanatnyilag semmire sem szükséges 15 éves C240-est akarok venni, de találkoztam egy rég látott atyai jó barátommal, ki mondja, hogy megöregedett, nem vezet többé, adja el az autóit. "milyen autókat?" kérdeztem, mert egyről tudtam, mire mondja, hogy nem, a C-t nem adta el 11 éve , az garázsban áll az akkori 60e-rel. Nincs kétségem az autót illetően, annak idején utaztam vele.
Pontosabban ..egy kétségem van , az pedig a festés. Segítsetek felidézni, melyek azok az évjáratok, ahol az MB vizes alapú festékeket használt, elég szomorú eredményekkel, rozsdásodni könnyen hajlamos kasznikat kibocsátva. Egy 2004-es C beleeshetett ebbe a "vizesvödörbe"? Van -é ennek jelzése az adattáblán , vagy akárhol?
Még pontosabban... van még egy kétségem, hogy ha megvenném az autót , és az összes öregedni hajlamos gumialkatrészt ,csövet/ ékszíjat kicseréltetném, az mit dobna hozzá egy " normál" ( összes szűrő /összes ( motor +váltó+szervó+diff.+ fék) olaj ) szerviz -vagy jó 200e- költségéhez.
Pár hete agyaltunk rajta mi lehet a problméma a fűtésemmel (Mercedes W203 C220cdi). Megoldódott a probléma végre. Vettem egy tisztító folyadékot, amit közvetlenül a radiátoron keresztül keringtettem. A folyamat végén a víz tiszta volt, semmi lerakódást, vízkövet nem hozott ki. Szépen járt benne a víz, ellenállás nélkül. Már a radiátor lebontásán gondolkodtam amikor még tettem egy próbát a feltöltéssel.
Arra gondoltam, lehet csak levegő buborék képződhetett a radiátorba. A radiátoron keresztül feltöltöttem az egész rendszert, gondolván így csak nem marad benne levegő. Indítás után kicsit lehúztam még az AGR és radiátort összekötő csövet, kis levegő még volt benne, de azután szépen jött a víz.
És láss csodát működik a fűtésem... :D Hátha ezzel tudok valakinek segíteni a jövőben (egy próbát mindenképp megér, ha fűtés probléma akad).
Szomszédom kért meg, hogy segítsek neki a 2012-es B180-as mercijén a navit frissíteni. A neten találtam különféle verziókat, de ehhez melyik való? Vagy hol tudom ezt megnézni a menüben?
Pár éve hirdetett egy arc 2001es legacy kombit,állítása szerint hogy milyen szép s jó🙂,alapjárat nem volt,a képek alapján nem azt az autót vártam amin a küszöb lécek rendes pz-s fa csavarral voltak fel rögzítve hogy a fejük színe csillogott a zöld műanyag elemen. Illedelmesen elköszöntünk😬.
E 36 BMW tetőkárpit dekoráció gyanánt láttam már konkrét csillagképeket rajzszögből pl. A legdurvább a kormányoszlop alá beiktatott kapcsoló volt, ami az ablaktörlő kapcsolását látta el. Kb 2 ezerért volt akkoriban bontott bajusz kapcsoló.... Természetesen ominózus autóban a bőr ajtókárpit facsavarral volt rögzítve. A műszaki tartalmat nem is szeretném részletezni, de beégette az agyamba a magát....
Ez MB szervizhez képest nem drága ajánlat. A szűrőket -különösen a pollenszűrőt- elég normális áron számolták , az olajokat is. Amúgy kifizetni drága. Nem vigasztal nagyon, de egy w212 CDI 250 normális soros garis szervize , benne pollenszűrővel -de semmi váltóolajcsere- 167e volt....2016-17-ben, egy másik nagy MB márkaszervizben. Elvadítottak lassan engem is, de nem csak az árral.
Semmi gond az ajánlattal, ha spórolni akarsz, akkor a váltóolajcserét hagyd ki. Jól gondolom, ez a 7G váltó, nekem az enyém közvetlen olajcsere után ment tönkre. Nem köszöni meg az olajcserét, ha régebb óta nem volt cserélve, márpedig nem írják elő, csak egyszer 60e km után... Előbb utóbb így is úgy is tönkremegy, akkor legalább az egyébként nem olcsó olajcsere árát a javításra félreteheted.. Saját vélemény.
Igazad van,csak én voltam a lüke és ha már kapott az érdeklődő egy ilyet akkor jó lett volna látni is egyből. Nekik valóban nem nagy idő ezt elkészíteni,rendelkezésre áll minden.
Azt eddig nem írta vagy linkelte be hogy itt van nézzétek manapság ez-az alkatrész/szolgáltatás ennyibe kerül,pedig biztosan szívesen olvasná mindenki és lehet az matematika révén ki is jönne az a szám azzal a szerviz által kalkulált összegre. Bemondhatja egy szervizes gondolom a napi x árajánlat közül hogy ó,épp múlt hónapban kertek ajánlatot,vagy csináltunk egy ilyen autót az 267000be került,gondolok itt erre.
Gondolod az itteni Mercedes szerelők nem ismerik a szakszervizes árakat? Amúgy nem tudom mit polemizálsz.? Ki akarod cseréltetni az olajokat, szűrőket. Független szerviz nem vállalta a kocsit elmondásod szerint, a szakszervizes árat meg sokallod. Szerinted mi a megoldás?
6 gangos a váltóm. Árat direkt nem irtam! Mert láttam itt is vannak jo mergaszerelők
kérek tőlük is árat cakk pakk mindenre.
most hoztam be a bringat magamnak valos 1 gazdis osztrák
219.400 km van benne! 202.000km nel volt szervizben es akkor volt olajcsere benne majd 7 honapot állt az auto utana vettem meg. Cimke a motorterben olajcseréről viszont a német nyelvtudás hiányában nem tudtam kideriteni mikor volt váltó olajcsere! Viszont diaggal megnéztem még 16000km van a nagyszervizig. Szeretnem rendbetudni az autot!
A gyári Mercedes 1 L-es kiszerelésű aut. váltófolyadék flakonja 1:1-ben megegyezik a Swag, Febi, Vaico, váltóolajok flakonjával, csak a címke más. Nem vagyok összeesküvés gyártó kisiparos, nade.... : O )))))
Nem írtál árakat..... azt hiszem , a 211-hez még 229.51 minősítést kérhettek. Ilyen olajat 5W-30-ast 3000-ért nagyon jót veszel a civil életben. Nekem márkaszervizben ...ahogy emlékszem... úgy 52 rugót számoltak olajcserekor 6.5l-re.... de nem emlékszem mire, meg azt se , hogy olaj neve az fel volt -é tüntetve.
Ha a váltód 5 gangos 722.6-os abba gyárilag még a 236.10-est tették, ilyet már nemigen találsz . Váltotta a 236.14-es , amennyire tudom, TITAN ATF tudja a szervizben is ezt teszik . Le lehet ereszteni/kiszippantani az egész mennyiséget, és 9 l jár bele. Youtube-on találhatsz videót spéci olajcserélő pumpa alkalmazásáról, de kézivel is megy.
Majdnem 9 liter kell bele. Amúgy nincs megtiltva, hogy máshol is érdeklődj. Árat nem írtál. nem mindegy, hogy 3000-ért, vagy 8000-ért adnak egy liter olajat.
Enyhén maró hatású általában, de sajnos szinte soha nem lehet kimosni a rendszerből, így évekig dolgozik a hűtőben is. Ha azt ecet nem oldja fel, akkor sajnos az adalék sem fogja szerintem, de ha a véleményemre vagy kíváncsi, én nem játszanék vele. Egy radiátor ára piskóta, a csere sem vészesen bonyolult és ugye ami új....
Benne van a szelep a hpp(high pressure pum), magas nyomású szivattyúban. Sajnos házi módszerrel nem lehet kicserélni. szakosodott bosch szervízek megcsinálják, de attól tartok sokkal olcsóbb egy bontottat venni. Van benne kockázat, de nekem eddig szerencsém volt. Egy alalommal "xado ex 120" diesel adalék megoldotta a problémát egyébként tartósan. Ha valóban kizárólag 1/4-nél levegősödik azazt jelenti, hogy valamennyit még átenged a szelep, szóval egy kisérletet megér a dolog. ha féltank környékén már levegős a rendszer, akkor sajnos kuka a nagynyomású.
Amúgy ennyire nehéz lecserélni a váltóban az olajat? Beszéltem 3 szerelőmühellyel és mindenki azt mondta nem vállalják még a motorolaj cserét sem! hmhm
Köszi az infót. Hát kb fèl nap volt mire elèrtem az olajhűtőig, Ráadásul ez alany egy w204, hely az nem sok van ,de minden ki jött szèpen.
Sziasztok, valaki megtudná mondani hogy om642 motoron a 2 db szívósort összekötő hengernek ,amin gumigyűrű van mi a neve olajhűtő tömítèst cserèlek ,ès már minden meg van Csak az hiányzik,előre is köszönöm
Magam résézre vásároltam online megyei autópálya matricát.
A https://www.nemzetiutdij.hu/ honlapján nincs tranzakciós díj, online bankártyás és utalásos módszert is elfogadják ( megyénként az 5000 mellé nem kell kicsengetni a 280 Ft pluszba )
A többi hasonló honlap mind ráteszi maga hasznát, nálam a 6 matrciánál már 1680 Ft, ami már 6 sör ára ( márha söröznék).
Ami a cuki az egészben, megtévesztőek a honlapok, 1 látásra azt hiszed, hogy a hivatalos útdíjas honalpon vagy.
Ma megnéztem a csövek hőfokát ismét. A bemenő cső tűzforró, viszont a kimenő langyosnak se mondanám. Megpróbálom ezt a tisztitófolyadékot keringtetni csak a radiátoron át ha nem változik semmi akkor muszáj leszek lebontani. Köszönöm az infókat!!
Sziasztok! A napokban lettem egy 1997es E220 D büszke tulajdonosa. A történetem röviden: Az adásvétel részeként az eladó vállalta az eredtiségvizsgálat elvégzését a szerződés aláírását követően. Annak rendje s módja szerint el is készült, és az átírás is megtörtént. A merci elkerült a szerelőmhöz (folyadékcsere, fékek...), aki hívott délután, hogy bár az ülés előtt található adattáblán lévő alvázszám egyezik a forgalmiban lévővel, de a csomagtartóban van egy gyári matrica, és ott telhesen más számok szerepelnek.... Valamint a B oszlopnál lévő adattábla le van kaparva.. vagyis hiányzik több mint a fele... Szerintetek? Mire gondoljak? Hamis az eredetvizsga és lopott az autó? Lehet más a gond? Vagy van egyáltalán gond? Van szerepe a gyári matricának? Segítségeteket előre is köszönöm. Tibi
Ha a radiátorból forró víz jön ki akkor annak fűtenie kell.Amennyiben nem úgy az a gond,hogy a víz csak a legkönnyebb úton szalad keresztül a radiátor és nem tudja leadni a hőt.Magyarul a radiátor kuka.A tisztítás nem igazán szokott működni.
A képen látod,hogyan néz ki egy eldugult radiátor,és azon is látszik.hogy egy-két cella átjárható ott megy a fagyálló,a többi az teljesen el van tömődve
Igen erősebb, viszont nem teljesen nyitott csappal is szépen jött kifele. Diaggal már tesztelve volt és működött minden. A tisztitófolyadékot akkor nem javaslod inkább? Ennyire maró az oldószer?
Mondjuk a hálózati víz nyomása erősebb picivel, mint a pumpájé, de ha valóban könnyen átfordul....
Diaggal nézd meg a ratdiátorlapát nyitása végbemegy -e. elképzelhető, hogy a klímavezérlő nem ad neki áramot, vagy szorul a lapátmechanika, esetleg lefeküdt a motor. Ha minden ok adiaggal mozgasd át amotorokat többszöregymás után, és próba. A tiszítófolyadék marja az alumíniumot, ezt vedd figyelembe mielőtt beleteszed.
a motorblokk védve van. a hűtőkör nyitása előtt is vissza tud forogni a víz egy véknyabb keresztmetszetű csövön. Télen, helybenjáratvataán megrottyanna a víz, de még így is sok idő után.
A 722.8 pl. a W169-es A Mercibe szerelt CVT váltó, ide ajánlott az 1220mm-es pálcát megvenni. (Ha hosszabb az nem gond, a lényeg ugye az, hogy leérjen a teknő aljáig.)
Igen vízzel szépen ment ellenállás nélkül. A motorblokk-AGR-radiátor bementő ág között nincs semmi olyan, ami eldugulhat? Igazából már csak ez a szakad maradt ki az ellenőrzésből. Diag géppel át lett mozgatva az összes zsalu, azok is működtek rendesen.
Ebben igazad van,de mint ahogy le volt írva vízzel átnyomatva könnyen jön a vít,tehát,ha le is van rakódva én nem fűtene rendesen akkor is meleknek kellene lenni a visszatérő ágnak is,
A radiátorban olyan kőkemény dzsuva tud lerakódni, ha nem cserélik a hűtőfolyadékot, ami kétlem, hogy valamilyen oldószerrel kijön. Nekem a saját 18 éves mazdámban is a gyenge fűtés volt a probléma. Ott egyszerűbb a rendszer, de termosztát, motrhűtő csere, sokszoros trisós átmosás sem segített. Pedig minden irányból nyomattuk. Nem volt bonyolult kiszerelni. Amellett, hogy kívülről is kb. alig láttad a lamellákat olyan kőkemény porréteg volt ráégve, ( gondolom ezt a pollenszűrő kiküszöböli) belül is vízkőszerű lerakódás volt benne, csak ezt nem oldotta az ecet.... Ja hűtőfolyadék,ismert előéletű autóról van szó tuti nem volt 10 éve cserélve, max utántöltve.
Igazából csapra kötve egy csövet nyomattam, csak a radiátor részt és szépen végigment rajta a víz, a kimenő csőből jövő vizet nézve pedig nem láttam benne semmi lerakódást. Most kaptam egy tisztító folyadékot, ezt még kipróbálom és átmosom a rendszert, ha ez se segít megnézem a vízpumpát.
Gondoltam már rá én is, viszont a motor hőfoka stabil és úgy érzem a csövek keménységéből is hogy nyomhat eleget. De igazából ha a radiátor nincs eldugulva már csak a vízpumpa maradt.
A kiegyenlítést autómatikus. egy viszonylag bonyolultnak tűnő, de az egyszerű fizika törvényeit kihasználó rendszer végzi. A magasnyomású szivattyúban van egy szelep, ami időnként tönkremegy( nyitva marad) és így csak jobb tankba megy vissza üzemanyag. A cikkszámára nem emlékszem, szerencsére régen cseréltem :)
Üdv! Ha valóban ellenállás nélkül megy be a víz a radiátorba, akkor valószínűleg nem az a hibás, mert nem tudnak átszakadni a cellák. Ha az üzemi hő megvan, akkor innentől kezdve az áramlással lehet probléma. A vízpumpa lehet önhibáján kívül, de nem szállít eleget. a radiátor a legszükebb keresztmetszet az első fűtéskörben, azt már nem bírja átnyomni rendesen. Hosszútávon ez az állapot nem használ a hengerfejnek sem!!! Én kiszerelném a vízpumpát, lehet, hogy kopott a lapát, vagy a tengelyen szinte szabadon forog a lapátkerék, mindkét esetet láttam már, bár nem ennél a motornál.
Következő volna a kérdésem : C203 2002 év 2.2 CDI. Hogyan működik a tank üzemanyag kiegyenlítés. Jelenleg az egyik tele van a másik amelybe tankolunk az üres és levegősödik a rendszer.Mi lehet a gond?
Még mindig szenvedek egy Mercedes w203 220cdi 2006-os autó fűtésével.
Termosztát jó (85fok körül van az üzemi hőfök), víztartály tele, kiegészítő fűtőmotorom nincs, ebbe a szériába fűtáscsap sincs. Vízzel átnyomattam a fűtőradiátort közvetlenül, de ellenállás nélkül megy benne a víz és lerakódás se jött ki belőle. Öndiagnosztikát lefuttattam a kezelőpanelen, nem jelez semmi hibát. Amit észre vettem, hogy a radiátor bemeneti csöve forró, viszont a kimeneti része hideg...
Esetleg valakinek lenne még ötlete mit próbáljak meg?
Sziasztok! W211 2006 320 cdi. Van külömbség sportpackett és nem avatgarde között. Elöl lyuggatott féktárcsám van, hátul két kipufogóvég, az airmaticben két sportbeállítás. Mit jelent egyáltalán a sporpacket? Mit tartalmaz?
Üdv. Kis segítségre lenne szükségem. A 140 -es em betegeskedik. Néha menet közben kanyarokban felkapcsolódik a belső világítás meg a központizár is önállósodik. Nem értem mi köze a kettőnek egymáshoz és miért csinàlja ezeket?
No akkor. Hiba törlés után ugyanezeket a hibakódokat visszaírja,vagy esetleg nem is törölhető,tehát állandó hiba?
Első körben vezetékek csatlakozók állapotának ellenőrzése.Ha ez ok. akkor oda fogsz érni amit a korábbi hozzászólásomban mondtam,hogy váltó elektronika.Általában a panelon repedés,forrasztási hiba szokott lenni,de volt már olyan is ami simán behalt.
Igen diaggal.Deén szeretném megérteni mit csinálok,nem csak alkatrészt cserélgetni.Egyébként autóvillamossággal is foglalkozom,de ilyen cuccal még nem találkoztam.Ezért kérdezek.
Sziasztok! Kérném a segítségeteket! Egy W203-as C180 autóm van. Két napja többször előfordul, hogy gázadáskor, sebességváltáskor mintha lefogná valami az autót. Majd lassan felveszi a fordulatot, és ezzel együtt a sebességet is. Ezekben az esetekben a fogyasztás is nő. Köszönöm a válaszokat!
Srácok. Ilyen fejegységen lehet videot nézni? Tehát ha írok dvd lemezre mesét, a gyerkőc nézheti? Alkalmas rá? Bluetooth nincs benne sajnos ez már biztos.
P1747 MERCEDES-BENZ - Elektronikus sebességváltó modul: CAN hibás kölcsönhatása a vezérlőegység műszercsoportjával P0700 MERCEDES-BENZ - Sebességváltó-vezérlő rendszer meghibásodása P1784 MERCEDES-BENZ - Mechanikus hiba a sebességváltásban
Szia!Nekem ott csak egy jeladó van,meg a két bowden.Van még másik két jeladó a váltó tetején a kapcsoló karoknál,meg egy elektro-hidraulikus egység a bal sárvédő alatt.Nincs véletlenül kapcs rajzod hozzá?Jó lenne tudni pontosan hogy működik,és vissza állítani a gyári állapotot.
Sziasztok!Kellene egy kis segítség!Van egy A160-as "robot"váltós kis szörnyem.(sajnos az A140-esem betegség miatt el kellett adnom.)Eddig ment szépen,de most kiírt egy"F"-et és nem hajlandó váltani.Három hiba kódott dobott a gép ezek:P1747,P0700,P1784.Sajnos a neten semmi infót nem találtam erről.Se kapcsolási rajz,se működési leírás.Ha valaki tudna segíteni a javításban,azt megköszönném.Vagy tegyek bele egy normál kuplungot?
Légyszi segíts kicsit! Nem tudom hogyan kell működnie gyárilag, de sejtem ,hogy valami gebasz van. Ha zárom bezár végállásig de lent marad a hátulja. Megnyomom az emelést és tetősíkra zár.
Sziasztok!Tudja valaki ,hogy hol találhatnék mercedes b.A170 (w169) -hez a váltóról robbantott rajzot .Tönkrement a tolatólámpa kapcsolóm,de nem találom.Rendes 5 sebességes nem autómata!Vállaszotokat előre is köszönöm és boldog új évet mindenkinek.
Köszönöm a fényszóró tippeket. Alaposan megnéztem a fényszórókat, és úgy láttam, hogy az egyik búrája nagyjából a fele fényt engedi át a másikhoz képest. Mivel belülről sem éppen makulátlan, a polírozásnak nem sok értelme van, ezért marad a csere. Még egyszer köszönöm a tippeket.
Kollégák, egy 2001-es gyártású A170 CDI-m van nyolcadik éve. Sose mentem vele este-éjszaka országúton, de pár napja rákényszerültem. Megdöbbentem, hogy a tompított fényszóró mennyire nem világítja be előttem az utat, és a távolsági se volt sokkal jobb. Ez típushiba ennél a gyufásdoboznál, vagy ideje lecserélnem az elöregedett fényszórókat, amelyek ráadásul nem is egyformák, mert az egyiket nyilvánvalóan cserélte az előző tulaj, méghozzá láthatóan egy megviselt használtra....?
Parkolóban leállított motorral egyszer csak az autó alja felől csattanó kongó hang jött... vajon? Eltört rugó látszik vagy mutat valamit? Mentem vele és nem tűnik fel semmi. W124 200d-ről van szó! Válaszaitokat előre is köszönöm! Boldog Újévet!
Ahogy Barna írta, merciboltok. Egy mezei műanyag darab amiben van egy kis villanymotor, és egy fogaskerekes rendszer segedelmével zsilipet mozgat. Már nem olyan mint a régieké. Nekem a 126-ba nemrég 90ezer Ft-ért került új fűtéscsap :P
210-es gépezet,digitális klímás,az a probléma,hogy bárhova állítom a fűtés befújását minden helyzetben csak középre fúj,lábtérre,szélvédőre nem,mit nézzek meg,van e valami tipikus hibája?
Csak, hogy ez nem fejlesztés volt, ez vissza fejlődés volt. Van amúgy ember, aki kimegy, kiveszi a motorkötegedet, elmegy vele 3 napra, és vissza jön egy full újjal, és vissza is teszi. Ezért kb 130000Ft-ot kér.
A lengőkarokat kicseréltük hátul, a hídtok szilentet tavasszal cseréljük.
A nagynyomásúból jön alapjáraton a gázolaj. Alvázszámra 2 félét hoztak, tehát szét kell szedni, hogy tudjam vinni a mintát. Nyugodtan leszedhetjük a hengerfejről, vagy van valami trükk?
Amúgy meg elmehetnek a p.csába ezzel a sok idióta "környezetbarát" f@szságukkal! Környezetbarát fényezés, kábel, üzemanyag, usw. Nem 1 pohár jogobelláról beszélünk!!!
Persze ezt mind MI fizetjük meg.......:-((( ....és akkor mi is a helyzet a zátonyra futott tankerekkel, a kigyulladt, elsüllyest fúrótornyokkal.........folytassátok!
Így volt,bal elől volt valami falevél vagy izzócsere stb,akkor ért hozzá apu,és így jött a chocapic😬. Mindkét szigetelés centinként betöredezve,alatta a réz bezöldülve/feketedve egyebek.
Feldolgozom ezt a drámát,majd készülök rá úgy reálisan,bár csupa öreg autónk van nem fog érzékenyen érinteni😏,persze tudom ha valamit elkaszál akkor pipa van.
Sziasztok!Van egy 2000-es èvjáratú s 320 cdi mercim!A napokban egyik pillanatról a másikra elment a fűtèsem,tudnátok valami tanácsot adni hogy mi lehet a baj?Köszi
A motortérben van, a sebváltón. A fotó alapján biztosan megtalálod. A cserénél vigyázni kell a sebváltó állására (hátramenetben kell lennie), különben előfordulhat, hogy az ötödik sebességet nem lehet kapcsolni. Még Merci szervizek is el szokták cseszni. Mielőtt elindulsz a csere után, ellenőrizd az összes fokozat kapcsolhatóságát!
Saját 93-as OM606. Általános hiba,más márkáknál is korjellemző,akkori információ szerint akkor tértek át egy környezetbarátabb szigetelőanyagra.ami a bontás után később önmagától lebomlik,de elsőre nem sikerült túl jól,mert a motortérben lévő hő hatására korán kikeményedett és lepergett a drótokról.
Sajnos ha még nem volt javítva, nagy az esélye annak, hogy a motorod kábelkötege is hasonló cipőben jár, izzító kábelek, hőfok jeladók, olajszint jeladó, önindító behúzó tekercs kábel, olajnyomás jeladó, stb.
W202 nél mennyire jellemző vagy mi okozhatja hogy az Abs motorra menő piros és barna kabelek szigetelése fel keményedik és jól levedlik? Nem történt még baj(majd holnap kiderül),csak érdekelne hogy ez egy ismert nyűg,korral jár,egyéb baj előjele stb? Köszönöm.
Sziasztok!Valaki tudja esetleg,hogy a Mercedes A170 nél hol találom a tolatólámpa kapcsolót?Nem mindig kapcsol és így sajnos a tolatóradar sem működik rendessen.Válaszaitokat előre is köszönöm!
Ez egy német cég ami magyar weboldalt is üzemeltet. Legalább 1 hét mire megjön a megrendelt áru. Mondjuk 37000Ft fölött ingyenes a kiszállítás, kis tételt nem érdemes venni tőlük.
Bárdi-Unix által nekem (mezei vásárlónak) adott 10% kedvezmény nem tudja felvenni a versenyt az áraikkal.
Idáig 3-szor rendeltem tőlük, mindig mindent rendben megkaptam. Legutóbb a megrendelt 15W-40-es olajból kifogytak. Egyeztetést követően küldtek helyette egy drágább 15W-40-es Castrolt.
nem olyan fiatal,2005-ös.Igen én is olvastam azóta a tipushibákról.Valóban balansztengely fogaskerék és szívóoldalon is vannak problémák.Egyenlőre tökéletes,bár bedobott egy hibakódot,ami:p0410.levegőbefúvás hibás működéde és p2004 a perdítőcsappantyúk megszorulnak/szenzorvezetékek rövidzárlata a test felé. 141000 kiolvasott valós van az autóban,szervizek idóben,rendben. Tudod orvosolni,Zolibácsi?
A kivett lengőkarhoz mértük. Beleraktuk a csavart a persely nélküli szilentbe (mindkét lengőkarba egyszerre) és így az alsó persely furata nem jó helyen volt. A persely már benne volt, nem mi tettük bele.
Be tudjuk szerelni, csak a majd' fél centi eltérés miatt nem merjük, mert attól tartunk, hogy elviszi a futóművet, és nem lehet majd beállítani.
Az az alsó hosszú. Nem lehet, hogy a csomagban lévő perselyeket+csavart nem a megfelelő helyre raktátok. Univerzálus az alsó kar szándékosan nagyobb furat van benne elől hátul, a hézagoló persellyel és a megfelelő csavarral todod jól beszerelni. Hol mértétek az eltérést. Furatközéptől furatközépig mérj .
Kiderült, h 124-eshez való a hosszabb lengőkar (3 pár jó lett). Az autoalkatreszonline24 a saját költségemen utaztatta volna vissza a nem megfelelő alkatrészt. Nem küldtem vissza, van a családban több 124-es is, de ezzel a céggel végeztem! Már régen kész lenne az autó, most miattuk, még mindig a garázsban áll, a megfelelő lengőkarra várva :-(
Km valos lenne nem agyalnék rajta semmit... Örök élet meg egy nap nem lenne de biztos kiszolgálna. Tudom hogy,állapotot veszünk azert a 70000 km simogatná a lelkemet :-) :-) :-)
A többek között a 211-esekbe a faceliftjükig szerelt első generációs,egyébként nagyon hatékony elektrohidraulikus fékrendszer,a központ egységéből kétféle van,ami már megállt és ami meg fog állni.
Üdv Mindenkinek! W210 e220 cdi 99/6 . Központi zár nem működik a kulcsról , műszerfal kapcsolóra zár-nyit, egyébként indít , megy, rendben van. Nem régen van nálam az autó még nem ismerem. Egyszer összerakta magát tanításra ( nyit-zár gomb egyszerre nyomása míg 2-öt villan a led a kulcson) de aztán soha többet. Hogyan tovább?
Sziasztok! Nekem van egy w211 320cdi (V6) kombi 2006-os autóm. Azt a jelenséget produkálja, hogy alapjáraton járatva, hidegen és melegen egyaránt néhány perc után elkezd kékes-fehér, nagyon könnyű füstöt eregetni. Miután elindulok vele a füstölés teljesen abba marad párszáz méter után. Majd ujra megállok és minden kezdődik előlről. Semmi egyéb hibát nem tapasztalok, egyenletesen jár, szépen megy, hidegen is jól indul és szépen jár, turbózaj nincs. A hideg oldali csövet levettem róla, a lapátokon kopás nem látszódik, hossz és oldalirányban sem lóg a középrész. Kartergáz nincs, egy pösszenésnyi sem. Mire gondolnátok, merre keressem a hibát. részecskeszűrő? Porlasztócsúcs? Vároma tippeket. Köszi!
Megérkeztek a lengőkarok, ma be is akartuk szerelni, de a lengőkarokat összehasonlítva 2 db-nál eltérés van: az alu, ferde lengőkar a Mapco esetében egyenes, ill. az egyik hosszú karnál a csavarközepek távolsága kb. 3 mm-rel nagyobb.
Neten kutakodva más szetteknél is ezt látom (a 3 mm-t természetesen nem, de a ferde helyett, mindegyik utángyártott egyenes).
Más is tapasztalta már ezt? Rosszat küldtek, vagy ez ilyen?
Sajnos nincs,mindkettő üres,egyben van immo chip és kész. Rohadt égő,de ezt nem néztük vásárláskor és apám már többször bezárta emiatt a kulcsot(leragasztottam az ajtó kapcsolót hogy a középkonzolról be tudja zárni mert központilag csak így zárodik,bal kívülről kulccsal csak a bal elsőt zárja).
Az hogy új kulccsal lesz jó úgy érted hogy kár a köröket futnom a bontott dolgokkal? Csak pár lepesben leírnád ez a rendszer hogy működők,miért nem elég csak a másik kulcs és a km óra mögötti vezérlő? Sokat segitenél rajtunk.
Elindítottam az autót, és ahogy engedtem fel a kuplungot, elkezdett veszettül kalapálni valami. Ha benyomtam a kuplungot, abba maradt. Ekkor gyorsan leállítottam, majd újra beindítottam, és néztem honnan jön a hang... aztán rövid idő után elmúlt.
Elindultam utamra, és már a településről kiérve vettem észre, hogy nem tudok ötödik sebességet kapcsolni.
Előtte 200 km-t gond nélkül végigjöttem az autópályán meg országúton. Megálltam, majd kb. fél óra múlva mentem volna tovább, ekkor szembesültem ezzel a jelenséggel. A kuplung nem csúszik, nincs semmi nem odavaló hang (bár menet közben egyszer még hallottam valami kopogást), csak nem tudom ötödikbe berakni. Minden más fokozatot bevesz.
Valami esetleg szétugrott, vagy megadta magát a váltó? Pont hazajöttem vele vidékre, jókor szórakozik velem....
W124 300D ötös manuál. Olajcsere meg váltóbak csere kb. 1 évvel ezelőtt.
Gondoltam rá,65ert kapnám. Ott meg attól félek mi van ha a vevő rész nem jó pl. Lehet ezt előre ellenőriztetni,van erre hiteles/biztos eljárás vagy egy diag.? Köszönöm a segítséget.
Tudnál rajtam segíteni? W202 bicska kulcsos infrás. Elcsépelt ügy tudom. Lehet úgy másik autóból venni egy szettet(csak nem tudom mit) hogy a miénkkel gyári formában tudjon tovább működni? Nem akarok utólagos vezérlőt stb. Azt agyaltam ki hogy elég lenne a km óra mögötti infra modul plusz a kulcsa vagy ez így állatság és nem fog működni/vagy így kevés? Köszönöm a segítséged.
Bármennyire is utált itt a típus csak ide járnak sokan ezért beteszem ide is.
Üdv.
Volt itt ez az alábbi töltésgond a kismercivel.
A megoldás is megvan és már rég meg is csináltam.
Szóval többektől jött az ötlet, hogy tuti a generátorhiba.
Azonban jobban utánanézve a neten már más képet láttam, teljesen szokványos és nagyon sűrű hiba, hogy a szíj szakad el.
Az is azért mert az alsó görgő csapágya tönkremegy, megszorul, keresztbefordul, stb...
Már mikor hoztam el a kocsit (lábon, kb. 20km) megnyugodtam, mert hát fűtés sem volt benne, tehát nem megy a vízpumpa sem. A nagy hidegben semmi baj nem volt, nem melegedett túl, szépen megfordult a víz magától a radiátor felé.
Kicseréltem a feszítő görgőjét és az alsó kis vezetőgörgőt is. 76/65mm a méretük. A felső görgőnek semmi baja, az szinte épp csak hozzáér a szíjhoz, gyakorlatilag csak a lebegést akadályozza meg. Ellenben az alsóval amit teljesen körbeölel a szíj és nagyon durva erővel húzza. Ezért is megy tönkre az összes kocsin.
Alsó és a feszítő görgőt nagyon könnyű kicserélni, felsőre már nem mondanám ezt. Felfűzni a szíjat a lehetetlen helyen sem akkora mutatvány. Igazából a legnagyobb meló a sok műanyag lebontásával van. Itt egy kép. A klímás verzión a 7-es számú a kritikus. A klíma nélkülin a 4-es a megfelelője, bár ott talán nem kap akkora terhelés az a kicsi görgő.
Én is 123-asnál. :D .Rendes kutakon tankolok, fene tudja.
A vízmelegítőt szétszedtem, körbe voltak repedve a forrasztások a nagy saruknál, ahogy mondtad. Utána nem jött vissza a hibakód, bár nem is volt hideg a motor.
Így lehet a megemelt bért elszedni a paraszttól. Minnél jobban emelik a bért annál rövidebb ideig tartanak a termékek, tehát ugyanott vagy csak többet idegeskedel.
Azt látom, felhasználóként én is, hogy egyre xarabb kocsikat gyártanak, meg úgy mindent. Mostani w210-esemre ráköltöttem úgy egy-két hónap alatt 250-300-at, és nem lesz elég..Költenék még, de hiába, szélmalomharc-küzdelemnek látom. Csak a kasztni. Motorikusan, mechanikusan semmi probléma. Mindenhol képes rohadni, a tetőn is,,, látom. Soha nem volt még olyan autóm, aminek a teteje is rozsda hólyagos volt, vagy lett volna. Pedig elég szép darabot fogtam ki, úgy 3 éve, gondolom azóta csak romlott a helyzet.
Fogyasztói társadalom jegyében született ez is, már. Anyám vett lapos tévét, 1 év garanciával, 1 év 2 hónaposan vége lett. 60 ezer. Visszatért a régi üvegcsöves tévéhez. Azok 20 évesek, de általában nem rosszak, még mindig ki lehet fogni, aminek a színe is jó. 3000. Ingyen elhoztam, ahol dolgoztam egy Mercire valót, 6 darabot. Hajigálják ki, pedig atom biztosabbak. Én is 1 éve vettem lapos tévét, de ha ez is csak másfél évet megy el, nem veszek többet, üvegcsöves retró lesz, még ha kisebb is.
Már a mosógép terén nekünk csakis hajdú mosógép és centrifuga van. 3-4 évente csapágyat, meg palástot veszek rájuk, ami épp kell, szerelés 1 óra, de ezek mosnak, nem kell minden évben szórakozni velük, nem állnak hónapokig. Ledes lámpák, hogy keveset fogyasztanak, megéri beruházni rá? Ugyan. Amennyibe kerülnek, meg amilyen sűrűn elromlanak, lehet áramot takarítottam meg, elég szép a fényük is, de nem pénzt. 1 évben mindegyik kétszer-háromszor elromlik, vehetek újat, drágán, 10x-es áron, mint a hagyományost. Még itt is jobb, a hagyományos áramzabáló, ami olcsó és 3-5 évente kellett kicserélnem. Havi szinten létrázhatok csak a lakásban, ezekkel a ledes új fajtákkal. Unalmas.
Próbálom menteni a W210 rozsdásodás csúnyaságait, most épp egy bontott benzinesből a leflexelt hátsó sárvédő íveket áttenni, de nincs teteje a dolognak. Szegény kis w124-emet meg eladtam, az még anyagból volt. Ennyi ráköltéssel, az megújult volna. Kasztnis szerint is, minél újabb az autó, annál több munkája van vele. Kár, mert szép forma, csak már szinte hallom a rozsdamanók hersegését. Xar a lemezanyag, szerintem, már gyárilag. Valami retró, megkímélthez fogok visszatérni, előbb-utóbb, van autóm, de úgy néz ki, nem tudom használni, akkor meg minek, nem vagyok vele kisegítve, ha akármennyit is költök rá.
Évente használom 10-12 ezer km-t, mégsem bírja. Ez van. Nem 30 évre lett tervezve ez sem már.
Bánom a w124-et, az minőség volt. Az a baj, hogy a sok időre gyártott termékek is időben lesznek most már, azaz nem marad más opció. Mindenki vegyen újat, 5 év múlva másik újat.
Ez van, nincs mit tenni, xarabbnál xarabb árucikkek vannak, meg még xarabbak jönnek, csak fizesd meg, addig jó, amíg elviszed, meg használod kicsit, utána meg nudli a seggedbe.
Így látom, kicsit ittam is, de azért nem nagyon sokat. :)
De mást se hallasz " növekedni kell, növelni a piaci részesedést, növelni a bevételt" ezt meddig lehet????????? amíg évente nem vesz meg mindent az ember a tartós használati termékeiből?? tűzhely/tv/számítógép/HIBAKÓDKIOLVASÓ, ha mindet meg kén venni évente, aztán ??? félévente??
Segítségeteket szeretném kérni, 2007-es w211 280 CDI ülésfűtése nem működik, egyik oldali sem. Az autó 2 éves kora óta nálam van, hibamentesen, most van benne 165000 km, de ez amióta megvettem nem működik. Biztiket néztem elvileg az mind jó, valakinek ötlete?
"A verseny meg, ha valahol van , és ahol nehéz lehet effektív kartellezést csinálni, az az autóipar ...és nemigen hiszem , hogy szar és romló minőséggel tartósan fenn lehet maradni."
Pontosan az autóipar ami nagyban űzi a kartellezést. Az éven 2 nagy botrány is kipattant, az egyik az acélbeszerzés miatt, a másik pedig az adblue tartályok miatt (ebből lett a diesel-botrány). Mindkét esetben összefogtak a nagy gyártók, hogy lenyomják az árakat. És ez csak az, ami kiderült...
Az anyagminőségről meg nem is érdemes beszélni. Ott is garantáltan megvan a megegyezés a színfalak mögött.
Sziasztok! Diagnosztika szerint nem működik a hűtővíz elektromos fűtése w210 cdi-ben. Szedett már szét ilyet valaki, javítható, vagy csere?
Másik kérdés: 7 liter üzemanyag szint jelzés mellett megállt az autó. A szintjelző romolhatott el, vagy a tankban eldugulhatott a szűrő, és nem folyik ki ami az alján van?
Sziasztok Győrben tudtok jó futóművest mert állatira kotyog a a kis A merci eleje a kutyacsontokat kicseréltem kicsit csendesebb lett de még mindig kotyog kopog jó lenne nem mindent kicserélni hanem azt amit kell
Előre is köszi a tippeket
Még egy kérdés az mitől lehet hogy a hátsó kerékjáratnál lévő rés az egyik oldalon 3 ujjnyi magas a másikon 4 ujjnyi mármint a bal oldalon 3 a jobb oldali kerékjáratnál meg 4 ujjnyi. rugó lengéscsillapító stb??
A W169-es A-Merci egyik infrás kulcsát évek óta nem használták. Elemcsere után valószínűleg újra kell programozni/tanítani.
A fórumban egy ilyen hozzászólást találtam:
"Mercedes infrás kulcs tanítása
1. Ráteszed a gyújtást az egyik kulccsal. 2. A tanítani kívánt kulccsal folyamatosan nyomod a tükörre a kulcs gombját. 3. Miközben nyomod 3X leveszed-ráteszed a gyújtást. 4. Leveszed a gyújtást- kulcs ki. És ha minden igaz ismeri az uj kulcsot"
Ez működik a W169-nél is?
Ha igen, lenne néhány kérdésem.
1. Gyújtáskapcsolóba a működő vagy a tanítani kívánt kulcsot kell tenni? (Vagy mindegy?)
2. Ezt a mondatot nem igazán tudom értlmezni: "A tanítani kívánt kulccsal folyamatosan nyomod a tükörre a kulcs gombját."
A piac már csak ilyen...és hála istennek, ha van piac. Ha és amíg megadják az E Classe-ért az 50-70.000 Eurót...gyártani fogják és eladják. Abban a formában , amit megfoghatsz, kipróbálhatsz, tízezer értékelést olvashatsz ...nincs csalás. Ha kételyed van...van még ilyen, ( vagy majdnem ilyen) autó 2-3-4 fajta. Olcsóbb meg ezer tucat. Azt veszed.
3 éve vettem egy E-t, 85e km-rel , féláron. Igen, dühítő a legkisebb ( pl hátsó rdsz világítás hibajelzés minden 3. hónap első napján, DPF szenzor tönkremenetele, thermosztát csere, " BŐR" címzetű ülésem kitöredezése.) hiba is. De : minap egy repülős utamon autot béreltem, népautó legnagyobb tagja , 2500km , gyárszagú .csendes, suhan , repül, kanyarodik, mint álom. Hazaérve a reptéren felveszem a sajátot, felkanyarodok a 4-es főútra, és azt mondom : Drága istenem....mégis sokkal különb! Nos az egy komoly kérdés - kinek -kinek - hogy ez az egyébként nehezen kottázható különbség megér-e valakinek 30-40-50 , vagy egyes esetekben 300% árdifferenciát, nem beszélve a fenntartás megint durván dupla költségéről.
Pár hónapja olvastam tanulmány( ocská) t az európai gyártók autónkénti profitjáról ( valszeg. Bruttó , nem emlékszem, de az biztos, hogy sajnos nem volt lebontva modellekre) Eszerint a Porsche magasan elöl van valami 18.000 Euró/ autó haszonnal, második Daimler MB tán 3800-al , 3.-4 BMW, Audi 3200-3500. Ezek nem túlzóan magas profitok, azt hiszem. A verseny meg, ha valahol van , és ahol nehéz lehet effektív kartellezést csinálni, az az autóipar ...és nemigen hiszem , hogy szar és romló minőséggel tartósan fenn lehet maradni. ( pl. a legtöbbet ment OM 651-es motorok 700e km-rel vannak a német piacon)
Gyárival azonos kinézetű Xtron márkájút nyomogattam 4 magos proci 3 Gb ram. Külalakra ok, menü fényév ugrás a gyárihoz képest, nekem harman kardon van benne, de ahhoz képest sem szolt rosszul, sajnos nem tudom mennyire tartós én azért nem dobtam még ki belőle a gyárit a Minecraft-os navi felbontásával együtt, illetve plusz 100 dollár a 350-400 $ túl még a harman erősítőhöz való kábel. Viszont tud tolató kamerát, képernyőt tükrözni és a hangszín állítás kicsit bővebb a gyári 3 sávoshoz képest : O ))))
Szép estét ! Egy kis segítség jól jönne, a következő kérdésben: van egy 2009.04 havi évjáratu w204, c250 Cdi autóm, manual 6-os váltóval. Az autó nincs tempomattal szerelve, viszont érdekelne, hogy utólag milyen feltételei vannak a beszerelésének. Csak a gyári megoldás érdekelne. Több tulaj infója szerint, csal a bajuszkapcsolóval ellátott kormánygyűrűt vette meg, majd programozás után működik. Van olyan, akinek beszerelés után azonnal működött, programozni sem kellett. Egyes válaszok szerint viszont még külön ESP tömböt is kell cserélni. Tudja-e valaki, vagy van-e olyan kontakt aki megválaszolná hogy ez évjárat, vagy tipusfüggő-e. Pl alvázszám vagy valami alapján. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni
Nemrég vagyok Merci tulaj, korábban csak japán és BMW-vel foglalkoztam. De ugye a fiatalkori álmot be kellett teljesíteni a 124-essel. :)
Nem vagyok autószerelő, csak egy érdeklődő építőmérnök, aki többnyire magának próbál csinálni ezt-azt, de inkább csak mechanikus szétszedés-összerakás, alkatrész cser szinten.
Na mármost, van ez a merci, E280 M104 motorral (pont most volt a 24-ik szülinapja a napokban) és nem ment csak 5 henger a legutóbbi túrám után. Akkor láttam, hogy a 6-os henger gyertyája benzines, tehát nem volt jó a gyújtás.
Vettem gyorsan 6 gyertyát, és kicseréltem a 6-oson lévő trafót újra, de ekkor is csak 5 henger ment, rángatva járt a motor alapjáraton, a kasztnit is tata mercisen ringatta. :DDD
Vettem ekkor NGK gyújtáskábel szettet, amit kicseréltem. Ezt abból az indíttatásból vettem, hogy a bent lévő egyik régi kábel a trafó és a gyertya közti szakaszon két sérüléssel bírt, agy jobbnak láttam cserélni.
Ekkor indítás, majd még 5 hengerezés, de utána kisimult a járás, aztán ismét 5-ös járás van. Nem erőltettem, leállítottam. Nem volt időm beleásni magam, de rendeltem még két új trafót, ma, vagy holnap jön meg, azt kicserélem.
Ha nem javul meg ettől, akkor gyanús a motor kábel probléma, vagy egyéb, amit előre nem tudok ugye.
A motor kábel köteg biztos volt javítva, vagy valami csinálva, mert az egész bandázsolva van, de nemigen mostanában, mert a bandázs helyenként bomlik lefelé, látszik, hogy nem eredeti. Valószínű javították már, vagy áthúzták.
Kérdés, ha nem oldódik meg, tudnál-e vele foglalkozni? Nem tudom az elérhetőséged, újként még nem találkoztunk, de örömmel várom a találkozást, látom, és hallom, hogy érted a merciket.;) én kevésbé, tehát pont olyan szakira van szükség, aki vágja a témát.
Én 5 millás új Vitarával járok napi teendőim intézésére.
Nekem csalódás nagyon az az autó. 1,6 szívó benzin, nagyon nem megy, ellenben "jól" fogyaszt, és kicsi is a tankja, így pl Budapest-Vásárosnamény távot oda-vissza elég szűken tesz meg, tehát hosszú távra egyáltalán nem való.
Autópálya közelébe se érdemes menni vele.
Tele van gagyi megoldással, tudni való, hogy műanyag autó, de szerintem csak divatba jött, azért népszerű, kívülről elég jó nagyjából.
De kb 1100 kg és 120 LE párosításból jobban kéne szedni a lábát.
Volt egy seat toledo, céges ezelőtt, 1,2 Tsi. Abban sokkal értelmesebb volt jó pár dolog, pedig olcsóbb kategória, a legalja bizonyos listákon, de használati értéke szerintem érezhetően jobb. De az se kéne saját autónak, abból marad a klasszik :)
"Ismét igazad van, de mégis szívesebben ülsz egy 213-ban, mint egy Suzukiban."
Ez nem ilyen fekete-fehér!!
A suzukiban azt kapom cca 3-4 milláért amit ennyiért elvárhatok. A 25 millás 213-ban viszont műbőrt, és jó esetben 6 évet, ja és olyan érték vesztést a gyárnak köszönhetően, ami felér egy tőzsdei csőddel! Visszakanyarodva, egy 213 esetében nem kapom meg azt ami járna 25 milláért.
Világos, támogatom a tervezett avulást, fizikailag nem kikerülhető, különben a világ gazdaság megállna. Nem is ez a gond! Az a gond amikor veszel egy új kocsit 15 vagy több millióért, és 80ezernél el kell kezdj figyelni, 100-nál napirendre kell vedd, 120-nál már kockáztatod a motorod életét. Arról beszélek mikor leveszem a 18 millás GLK ajtókárpitot, és pont annyi, és olyan anyag van benne mint egy 200ezer Ft-os suzukiban. És lehetne a végtelenségig tetten érni a sok milliós kocsik filléres anyagválasztékát, és mennyiségét! Vagy mikor kiderült, hogy a full-full extrás W213-ban (aminek már W222-es bele van) műbőr az ülés, miközben igazi bőrkárpitozásról hadoválnak. Reggelig lehetne a példákat írni. Nem az avulás a gond, hanem az, hogy el kell fogadd ezt, de ők nem hajlandóak kevesebbért adni a fröccsöntött szarhalmokat, pedig drasztikusan csökkentek az előállítási költségek! Te fizess ugyan annyit, ők adhatnak kevesebbet!
Az olajok közti különbség végett tettem be, 0w-és nincs köztük. Bár találok 0W-ést is ha kell ami nem folyik a hidegben, persze vicaverza is. Egyenlőre úgy áll a helyzet, hogy azok a motorok amik idejében még nem beszélték tele a gyártók az emberek fejét pl 0W-és olajokkal, a mai napig mennek, míg az oltalmazott hightec motorok esetében 200E felett minden reggel örül az ember, hogy beindul, és minden nyaralás végén hálás, hogy megtette az utat. No meg aztán -25 se nagyon van errefele :)
Teljes mértékben igazad van, de belegondoltál abba, hogy hány ember él a autóiparból? Amit az emberek az autóért fizetnek, abból más fizetést kap. Én mindig úgy fogom fel, hogy amit az alkatrészért fizetek, azt kapom majd vissza a fizumkor, remélhetőleg többet is. :)
-Hát- ha rajtam múlik túl nagy profitra nem tesznek szert :)
Amúgy meg az amit csinálnak a gyártók, köztük a Mercedes is, és az egyéb infrastrukturális beszállítók simán bűncselekmény! Oka van azért annak, mikor pár 1000Km-es BMW-ék, Mercedesek, és mostanában Volvók vannak felgyújtva, és szétverve a márkakereskedések előtt!
A minap beszélgettünk ezekről a "jó" MB motorokról! Anno a Fiat bemutatta a bordás szíjas vezérlést, megtapsolták, egyedül az MB mondta azt, hogy köszi, de mi nem tesszük ki veszélynek az ügyfeleinket azzal, hogy szakadhat, öregedés miatt átugorhat!! Ezzel az emlékeztetővel kb szívesen besétálnék studgardba, ki hívnám a felelős mérnöki csapatot, és a gazdasági vezetőt, és egy M271-es vezláncal úgy verném el a portán őket, mint székely gyerek a rossz patkókovácsot!! A lánckerekekre meg térdelnének annyi ideig, míg cserélek egy M271 szettet! Jó lassan dolgozom, ráérek!
Én a következő 5-10 éven belül, ha nem hamarabb hatalmas botrányra számítok az autógyártás világában, mert amit ma kínálnak igen figyelemre méltó, sokak számára álomkategóriás összegekért az semmi több mint szélhámosság, csalás, köztörvényes bűnözés!! És ez kézzel fogható 2005 óta gátlástalanul, és egyre pofátlanabb szinten!
A 10w-40-et nehezebben szívja fel mi? :)))))) (Arra ki sem térek, hogy nem is kell felszívja, mert a prolong reklám, és a totalcar baromságain túl vissza se folyik) :))))
Nem kerülheted el azt, hogy motorolaj kerüljön az égéstérbe. Konstrukcióból adódóan mindig marad nagyon kis mennyiségű olaj a hengerfalon. Az, hogy amíg a motor rendben van ez nem számottevő mennyiség, abban teljesen igazad van. Viszont ha ez az olaj elég, akkor az alacsony hamutartalommal ég el, szerintem ez nem baromság.
Amúgy meg nem csak mercedesbe gyártják az olajakat, ha más motor elégeti az olajat, akkor se legyen extra terhelés a szűrő számára.
"Ha ott olaj van egy MERCEDESNÉL akkor már régen rossz."
Ördögi, betűről betűre ugyan ezt mondtam amikor a műhelyben erről vitáztunk, elmélkedtünk a kollégákkal, barátokkal.
Nekem büdös ez a DPF olaj dolog, ugyan én bele öntöm, mert az ügyfél szava, kérése szent, de ha nekem DPF-es kocsim lenne, akkor látna ilyen olajat, ha valaki titokban bele öntené. Úgy tolnám bele a 10w-40 fél szintetikust egy Metabond társaságában, hogy csak úgy fütyülne.... Ez történik most is a 606-al.
A duma az, hogy kevesebb a korom képződése ennek az olajnak, tehát magasabb szintű fejlesztés. Csak tudnám azt, hogy miközben az egész EU éppen a farkát metéli idegében a dieselek miatt, miért nem bax oda az asztalra, hogy hát urak ezt meg lehet csinálni? Akkor miért nem ilyen minden olaj alapból a környezetvédelmi szigorításokra hivatkozva?! Ha jól értem az olaj tekintetében akkor a diesel tulajdonos törvény felett állva, szabadon dönthet, hogy mennyire figyel a környezetre? Az olaj gyártó is? Érdekes dolgok ezek, és nagyon büdösek. Persze ahogy írtad a gumik esetében is számtalan ponton akadnak érdekes dolgok, az is simán elbírna egy botrányt. Na meg a fagyálló, arra már ki sem térek.
Én továbbra is fönntartom azon véleményem, hogy az autós ipar a világ legnagyobb szélhámossága a gyártók és a beszállítók jóvoltából, a kis autós meg a brével a szájában cumizza befelé a sok szivatást.
"Ha ott olaj van egy MERCEDESNÉL akkor már régen rossz. Persze vannak autó típusok amik elmennek 5 liter gázolajjal és 3l motorolajjal ott van érteme de ott nincs csillag az elején."
TC hidegindítási, és használati cikk olvasásból 5-ös :D Na abban a cikkben írtak még le akkora baromságokat, hogy arra nem méltattam a face oldalukon, hogy hozzá szóljak :)
7g váltó hát elég f..sz vagyok olvasgatom a váltó leírásait 2010 09 után kapott ujabb olajat a váltó. Mit tanultunk az olaj lelke a viszkozítás. Erre olvasom az új modern olaj borzasztó előnye hogy csökken a surlódás a CSÖKKENTETT VISZKOZÍTÁSU olaj miatt. MIVAN ??? Attól jobb hogy szarabb:-))
egyszer láttam egy oktatófilmet hidegen a 0-s olaj hamarabb eljut a végső kenési pontokhoz, de éredekes melegen a hajtórúd csapágy alol szinte kifröccsen mikor megkapja a dízel teljes terhelést.
Értem, jól hangzik , amit írsz, de azt is lehet mondani, hogy a hidegen "hígabb" olajat könnyebb szivattyúzni.. és vmitől fekete lesz az olaj, arra, ami a tetején úszik, arra nem tudok mit mondani. Fém darabok biztos nem úsznak a tetején :)
A 10w-s olajjal pedig hidegen szívatja rendesen az ember a motort sajnos.
Az olajcsere márpedig csak ilyen, amíg nem ér oda az olaj, addig nincs kenés. A 200D n is szoktam olajat cserélni, látni a mutatón, h pár másodpercig nincs olajnyomás csere után.
Amúgy meg a 7G váltó sem bírja sokáig, a kasztni sem fog örökké tartani, a xenon fényszórók is baszakodnak, ha az egészet nem arra tervezték, hogy sokáig jó legyen, akkor nem lehet életben tartani.
Ugyanezt vallom ,mitől kerül a kipufogóba motorolaj, hogy mindenáron DPF-olaj használata kötelező.Ha ott olaj van egy MERCEDESNÉL akkor már régen rossz. Persze vannak autó típusok amik elmennek 5 liter gázolajjal és 3l motorolajjal ott van érteme de ott nincs csillag az elején.
Nagyon tartok tőle, hogy hamarosan az olajakkal kapcsolatba is fény derül majd csalásokra mint a dízelbotrány , a gumiabroncs teszt meghamisítások, stb. a mercedes gyári szerviz ajánlásban is szerepel , hogy 200km felett egy kategóriával gyengébb olaj is használható. A 320 v6 cdi 5w40 ír a350cdi kér 5w30-at. mit mondanak savasodik az olaj évente szükséges a csere. Na most akkor mitől gondolja a gyár hogy egyik motorba ad 365 napos szervíz intervallumot a másikba meg 720 napot ugyanarra a motorra és olajra.
Értelek, de ami olajtulajdonságot megtaláltam a neten, összehasonlítottam és ugyanaz volt. Korom gyűjtési képesség most nem rémlik, de 12ezernél cserélem a 25 ezer helyett. Többet nem tudok tenni.
Én továbbra is azt állítom, hogy az összes 40es végű olaj melegen ugyanazt kell, hogy tudja.
Azt olvastam valahol, hogy alulméretezett a hajtórúdcsapágy, azon meg nem tudok segíteni.
Ha ahogy lent írtad, 300 ezernél megáll, akkor neked volt igazad.
Amúgy az olaj ügyben annyit tennék én hozzá, hogy a viszkozitás csak egy dolog, van még sok más, pl a 0-hoz köthető tulajdonság, ami megkülönbözteti egy 5, vagy 10W-től. Ha csak a viszkozitás lenne más, nem lenne több fajta :) Más a korom gyűjtési képesség többek közt, de az olajnyomási értékek is változnak az egyes olajértékek közt, de pl az olajba jutó gázolajra való reakció is, és így tovább. Ahogy Laci írta, nem ritka, hogy 10W-40 DPF-et használnak bele. Én pl 5w-30-at tolok a DPF-es kocsik 95%-ba, de tettem már be 10W-40 DPF-et is nyugodt szívvel. 0-ás olajat nem tartok, ha véletlenül be kerülne a műhelybe egy ilyen, elhasználnám az esztergához....
Halkan jegyzem meg, hogy ez a DPF/nem DPF olaj is szerintem egy orbitális parasztvakítás, több ponton is alá támasztható a hipotézisem.
Egyszerűen jó húzás a DPF-es kocsik megjelenése óta, olyan ez mint a sznob háztartásokba a KV főzőbe való víz, mert ezt önöknek fejlesztettük :)
De kérem ezt ne vegye figyelembe senki, csak az én véleményem, amolyan Smafu féle összeesküvés elmélet :)
Nem tudok rá ésszerű magyarázatot, ami tönkre ment motor mind híg olajjal futott. Egyszer beszélgettem egy komoly olajszakival, és elmagyarázta nekem, hogy a modern olaj lebegteti a szennyeződést az olaj tetején. Kérdeztem tőle, hogy olajcserekor biztos kijön a szennyeződés a leeresztő csavarnál, határozottan állította, hogy igen. Mondtam neki szerintem meg nem, mert látott már fürdőkádban szappanos koszt fürdés után, na mikor leengedem a vizet a kosz egy része ott marad a kád szélén a motorolajnál is ez a helyzet szerintem. szó nélkül ott hagyott azóta a megyébe sem jött okoskodni. Mindenki idegenkedik az olajleszívástól pedíg ha a megfelelő technikával csinálják jobb eredményt lehet vele elérni mint a leereszéssel. Pontosan a v6 olajcsere kritikus mivel centrifugál olajszivattyus, ha kicsit kopott a pumpa nehezebben szívja fel az olajat. olajleeresztéskor mikor kihúzom a szűrőt leeresztő vissza az olajszűrő helyén öntöm fel olajjal, hogy az olajcsatonába már legyen olaj szűrő vissza és indítás. az olajfeltöltő sapkát nem is babrálom.
Nem csak a Lacit kérdeztem pár napja. ;-) Ma "berágtam". Nem ám, viccvót!:-))
Sajnos kiütöttég alólam a gyönyörű 210-et, így vennem kell vm-t. :-(( Tervben volt már, de nem ennyire gyorsan. Megtartottam volna a 210-et is, de így már nem. :-((((
Amúgy GLK 350CDI-t néztem, nekem az bőven elég kettőnknek, és a csónakot is "elbírja". :-)
Mindegy melyikkel szivatod magad:-))) A 350 kicsit több kacatot kapott ami végén van elektromos csati, mint a 320, amíg nincs velük baj addig nagyon jó vele menni. Rettenetesen sokat jelent a motor előélete, nem szereti a 0-ás olajat. Érdekes dolgok derülnek ki, pl: ha a sok dpf regenerálás próbálkozás amiatt nő a motorolaj szint egyes tipusok nem jelzik vissza. Engedtem már le 11 l olajat a 8 l helyett. Ennek eredménye a sok csapágyas motor. Hallottam már , hogy merci szerelő csak teherautó motorba való dpf-s 10w40-t önt bele és soha semmi problémájuk nem volt még. Pár éve kacérkodom a gondolattal vagy om651 vagy a v6 cdi . Inkább a v6 de visszatart mikor látom az ügyfelek frissen vásárolt agyonjavított motorja. Mindig arra jutok kell, hogy szivassam magam. Ósszegyűjtöm a v6 hibáit és felteszem ide.
Lacit kérdezted, én nem szólok bele :D :D Amúgy kifejtettem a véleményem nem régen, a Mercedes utolsó értékelhető diesel motorja az OM648 :) Amik utána jöttek, konkrétan már alkalmatlanok arra, hogy bizalmat adjon nekik az ember. 5-8 évre vannak tervezve. Persze mind valós 150-250 ezer km közt van, vak orvos házaspártól, vagy a család legjobb barátjától aki sosem hazudna, és még millió süket duma, de valójában 300++ mind bőven, és jönnek a finomságok, mint porlasztó, turbó, hőcserélő, izzítórelé, motor szellőztetési gondok, DPF bajok, stb, stb.... Amíg nem lesz kötelező, vagy nem nyerek a lottón, én fiatal kocsiba nem teszem a seggem, nyugodt békés életem van, szeretem így :) A W220 még talán esetleg nem olyan rossz, csak nekem az a váltás nem fér bele formavilágot tekintve mind kint, és bent is, ha egy sangyong, vagy Kia felirat lenne rajta, fel tudnám dolgozni :) Jelzem, ez csak az én személyes véleményem, nem reprezentatív, sokaknak pl nagyon tetszik. Akinél működik a W220-al a kémia, én azoknak jó szívvel ajánlom a 320CDI-it.
Mire vagy kíváncsi? Amennyire tudom, ugyanaz a motor, mint a 320 CDI, kicsit nagyobb teljesítménnyel és euro 5 és 6 normával. Ahogy olvastam a kipufogó leömlő problémát javították, meg lent említett izzítórelét is.
A szívócső állítómechanika és a motor szerintem még mindig ugyanaz a szétkopós..
Segítségeteket kérném, w211 E200 gázelvételre kattogó hangot ad, mind ezt csak menet közben produkálja. Automata minden sebességet elvált rendesen, fogalmam sincs hol kezdjem keresni a hibát, nektek esetleg van tippetek?
Azért mechanikusan ellenőrizd a gyertyákat a helyén, mert zárlatos gyertya hazavágja a relét. Figyelj mert nem 12v kap a relén keresztül a gyertya csak 4,5 vagy 5v kap. Ne akard kivenni a gyertyát a helyérőr mert ha beletöröd cumi lesz mert kerámia a vége a gyertyának,
Végül ma vettünk egy 2007-es A150-est. Picit kockáztattunk, mert hidegben csak többszöri próbálkozásra indul. Hibakód nincs. Netet túrva a benzinpumpa reléje vált az első számú gyanúsítottá. Délután ki is cseréltem, nem volt egy leányálom. Hangelnyelő "szivaccsal" szépen fel van tuningolva a padlókárpit. Nehéz hozzáférni a relékhez. Biztos vagyok benne, hogy a padlókárpitot a műszerfal, kesztyűtartó stb. berakása előtt rakták a helyére. Nem gondoltak arra, hogy a relékhez valamikor hozzá is kéne majd férni.
A következő napokban kiderül, hogy jól tippeltem-e a hibával kapcsolatban.
A kocsi különben jól felszerelt kényelmes darab, anyós szerintem szeretni fogja. A jobb oldali bajusz-kapcsoló hiányát azért még meg kell szoknia.
Egy 2002 évjáratú SLK 200 Kompresszor autóról van szó. Motorja M111 958 Kompresszor típus ha jól gondolom: A111 090 09 80 / EATON 206127
A probléma: ha 24 óránál többet áll, akkor indítás után cca 1 másodperccel egy fémes köszörülő hangot hallani, ami 1-2 másodperc után megszűnik. Mi lehet ez? Talán kompresszor kenés hiba ? Ha igen, akkor hova kellene vinnem?
Az mit jelent,hogy porlasztók rendben? A résolaj veszteséget mértétek az "üvegpoharakkal" ? Ez tipikusan az a jelenség,amikor az indítómotorral forgatott blokk nem termeli meg a szükséges rail alapnyomást és ennek legsűrűbben egy átszakadt belső porlasztótömítés az oka,amikor a nyomás elmegy a résolaj ágba.
Sziasztok! Találkozott közületek valaki a P1222-es (Gázpedál-helyzetszenzor 1 / A feszültség túl magas) hibával (W211 E270 CDI)? Itt biztosan a szenzor a rossz? Lehet cserélni külön, vagy csak a pedállal együtt? Esetleg szokták ezt javítani? Mivel az autó nem produkál súlyos hibát azon kívül, hogy hidegen hamar felvált, erre gyanakszom.
Sziasztok! W124-es 94' évjárat E200 benzines autóval kapcsolatban szeretnék kérdezni.
A hétvégén vásároltam egy ilyen autót,kifejezetten azt a típust kerestem automatát,klímásat és limuzint.
A következőt vettem rajta észre sokkal gyorsabban pörög a km számlálója ill 20 km/h val tobbet mutat a sebesség mérője. pld 50 helyett 70,100 helyett 120, 120 helyett 140-et mutat.
Ill nem működik az olajnyomás mutatója,egy helyben áll. Mi okozhatja ezeket a hibákat,vki esetleg tudna segíteni?
Többször rendeletem tőlük, a minőség és az árak nagyon jók. Utoljára a bálnámra rendeltem tőlük téligumit, nagyon korrektek, folyamatos chat-es segítségük van, ha nem vagy biztos abban, hogy az adott alkatrész jó-e a te autódhoz. Egyetlen negatívumként tudom említeni, hogy 1-1,5 hét a szállítási határidejük, tehát sürgős alkatrészrendeléssel ne hozzájuk fordulj.
Igen, német. Már addig eljutottam, hogy itthonról rendelem, Delphi vagy Mapco. Közben találtam olyan Mapco-t is, amihez vannak csavarok is, így árban annyi, mint a Delphi. Már csak az a kérdés, hogy melyik a jobb.
Alapvetően működik. Indulás után lezár , a klima matatásánál is mükszik, hallani, hogy dolgozik, műszerfal kapcsolóval lehet nyitni az ajtókat. Zárni nem! A hátsó fejtámlák és a csomi ajtó sem reagál! Sőt a kulcs távval sem csinál semmit. DDDDDDDDDDDD Elemeket mértem.Ok. Holnap ha lesz időm megnézem a kapcsolókat.
(Egyébként valami elektromos káosz van valahol mert mindent lekapcsolva alapban 1.9-2.5 A között mászkál a nyugalmi áram felvétel. Ha leveszem a vacum motor tápját fix 0.9A .Ez is nagyon sok de nem ingadozik.)
Eldöntetett. Egy W169-es MB lesz a befutó 1.5-ös benzinmotorral (A150, A160). Anyós beleült és megszerette. Már csak keresni kell egy szép problémamentes példányt. :)
MB szervizekben alvázszám alapján valóban megmondják, hogy pl. vezérműlánc mikor volt cserélve a kiszemelt autóban? A szerviztörténet valóban lekérdezhető?
Felhasználói kézikönyvet, esetleg szerviz kézikönyvet honnan lehetne letölteni? A Google-al keresve csak gyanús oldalakat találtam, ahova nem mertem belépni. Tuti linkje valakinek?
Ez -ennek egy műhelye- volt Szolnokon a Mercedes szerviz. Évek óta nem az...mostanra le is került mindenhonnan a csillag. Maradt talán 2 v. 3 ember, aki még kapott kiképzést tán a W212-ig bezárólag a kocsikra. Egyikük a munkafelvételen dolgozik. Miután leszoktam -szoktattak a gyári szervizről , 2-3 időszakos szervizre és egy fékcserére ez év elejéig saját beszerzésű prémium anyagokat vittem oda , és nagyon tisztességes munkadíjért csinálták a szervizt ...szerettem őket. Aztán - talán tulajváltás okán- a felvevő fiatalember mondta, hogy stratégiaváltás van...nem építenek be hozott anyagot. De átnézést, diag-ot talán még tolerálható pénzért megcsinálnak...bár Star Diag., ahogy tudom nincs.
Valaki saját tapasztalat alapján tudna ajánlani felni javítót Budapesten? Vidéken felrakattam a téli garnitúrát és gőrgözni kellene 2 felnimet is a gumis szerint. Neten néztem árakat, nincs nagy különbség, manapság amúgy sem feltétlen igaz az ár=minőség egyenlet.
Üdv Mindenkinek! Az alany még mindig w210 e220 cdi 99/6. Nem működik a központi zár. Beülök lenyomom az ajtókon a pöcköket a műszerfal kapcsolójával nyitom , berreg a szivattyú és kinyit, de be nem zár. meg se kukkan. Mi lehet a probléma megoldása?
Anyósom vásárolna egy kis méretű automata váltós benzines kocsit, és képbe került a második generációs A Merci (W169).
Mivel jellemzően városban, rövid szakaszokon használná, ezért az A150-es lenne a kiszemelt.
A Népítéletben elég pozitív véleményeket olvasni róla.
Azt már kinyomoztam, hogy ezeket CVT váltóval szerelték, ami elvileg nem egy háklis szerkezet. Valóban nincs velük probléma ha normálisan karbantartják? A 1.5 L-es M266-os motornak van valami gyenge pontja, amire érdemes figyelni? A vezérlése ennek láncos vagy szíjas? Mennyire hajlamos a szakadásra?
Mennyire kell félni a korróziótól? Ezt már normális alapozóval festették?
A keskenyebbik, amelyik a tetejéről indul, a fékszervóba csatlakozik. A másik, a vastagabb, amelyik lefelé megy, a (szemben állva) a motor bal oldalán lent lévő vákuum szivattyúba.
Lenne egy w211 220d autóm és valami történt a váltóval mert kb 1hónap állás után mentem vele egy lejtős szakaszon és éreztem egy kis rántást majd nem kapcsol fel....elindul de 2nél tovább nem vált...kéziváltással se reagál..és a c-s gombra se...egy párszor kivettem a kulcsot és újra...valamikor számolgatja a kéziváltót de csak felfelé lefelé máris 1be vált....eléggé le volt merülve az akksi de beindult....mi lehet a gond??...köszönöm előre is...
Valaki nem ismeri véletlenül a szolnoki Alfa Kft-t? Állítólag ők azon a környéken a "Mercedes szervíz". Egy ottani kereskedésben lévő autót szeretnék átnézetni velük, de semmi információt nem találtam róluk azonkívül, hogy néhány weblap-gyűjtő "Mercedes autószalonnak" titulálja őket.
Légyszi ha valaki tud segítsen, akár anélkül is hogy a kódját megmondaná, csak egy telefonos rendelés az egész, én érte megyek, kifizetem, nem leszek hálátlan! Max kedvezménnyel lehet kb. 3000-3500 Ft x 6 db, Filtercenterben meg van (a Bárdisnál egyébként sokkal kisebb) kedvezményem, azzal is valami 4.500 Ft x 6 db. A kettő között ha megegyezünk, az csak megér valakinek egyetlen telefonhívást ;)
"Egy kis problémába ütköztem izzítógyertya-ügyben: mindenképp Berut szeretnék venni és ami a kocsiba kellene (B2-GN860) jelenleg nem kapható a Bárdinál, központban sem, csak egyedi igénylésre hoznának a gyártótól, az meg 4-5 hét is lehet mire ideér. Unixnál néztem, nekik van, csak oda nincs kódom, tudna segíteni valaki? (mailem publikus)"
W210 első ablakspriccelő, hogy kell kiszedni az also fekete műanyag takarót? Van rajta 2 fül. Nem szeretném eltörni. Itt a kép róla: http://oi66.tinypic.com/28hicua.jpg
Ha mákom van, csak lecsúszott a cső róla (az elsők alig pisilnek pár cm-t) mikor belefagyott(?) a nyári lötty a napokban. Téli volt már benne, csak én hülye nem mostam át :(
W210 első ablakspriccelő, hogy kell kiszedni az also fekete műanyag takarót? Van rajta 2 fül. Nem szeretném eltörni. Itt a kép róla: http://oi66.tinypic.com/28hicua.jpg
Ha mákom van, csak lecsúszott a cső róla (az elsők alig pisilnek pár cm-t) mikor belefagyott(?) a nyári lötty a napokban. Téli volt már benne, csak én hülye nem mostam át :(
Köszönöm,. Ma sikerült (részben) megoldani a problémát. Gyári diagnosztikai programmal "tettek rá" dátum beállítási lehetőséget és be is állították a dátumot, majd törölték a két szervízjelzést. A "szervíz memória megtelt" problémával viszont nem sikerült (egyelőre) megbirkózni. Nem engedi egyesével sem törölni a bejegyzéseket és a teljes memória törlését sem teszi lehetővé. Azt tervezi a szakember, hogy kicseréli az ezt tároló egységet egy leürített, ugyanilyen egységre. Egyébként a diagnosztikai gép szerint 50db szervízbejegyzés fér Merci (W211, 2003.) memóriájába.
csak 1 a bibi, hogy nekem audio 10 van benne, a régebbi....és egyáltalán nem gond hogy behúzok még egy szálat már sok mindent próbálgattam, de reménytelen.
úgy látom hogy a kötözgetős linken mutatja, hogy melyik pin ad az antennának 12 voltot, hát ezt megpróbálom....ha már a can bus adapterem alapból nem ad neki, pedig kéne...
utolsó próbálkozást adok neki
ha esetleg valakinek még ötlete van szívesen veszem, de ha nincs, ezt is nagyon köszönöm
Szeretnék egy olyan problémát felhozni, amivel már egy ideje küszködök, hát elmesélem - hátha valaki érti és segíthet - mert nem akarok 10ezreket kidobni szervizben emiatt biztosan tök egyszerű.....
Szóval adott: a kocsi w203 kombi 2001-es évj.
És szeretném kicserélni a már kiöregedett benne lévő becker audió 10 fejegységet egy modernebb sony mp3asra.
De!
beépítettem, 1 jó adag videót végignéztem, piros szálat behúztam...stb de a rádió sehogy sem működik.
Erre lerendeltem és bekötöttem egy can bus adaptert, hátha a kormánytávirányító miatt csinálja, de így sem. a fejegység kapcsol, de a kormányról nem vezérelhető és a rádió továbbra sem működik benne.
Az antenna erősítő biztosan nem kap jelet, ezzel tisztában vagyok, csak amatőr létemre azzal nem vagyok képben, hogy mit kéne tennem, hogy ez ne így legyen.
Reményeim szerint közületek tuti 1 hozzászólással le tudja írni valaki a megoldását......ha a távirányító nem is működne de a többi igen, az már fél siker lenne nekem.
Mindkét kocsi megfelelően karban volt tartva, tesómé makulátlan, a S majdhogynem új volt mikor jött a szikra. Hadd ne részletezzem... olvasgass csak a hibákról. 2000-2006 között elég nehezen tudnék választani. (Kivéve a kifutó m111 kompresszoros gépek meg az 500)
Sziasztok! Segitsegeteket szeretném kérni egy Mercedes A class 170 cdi turbó szabályozó szelepen levő gumicsőnek a vége az hova kellene hogy passzoljon? A hütővizes tartaly mellett a tűzfalon rajta van. Elore koszi a segitseget
Alapvetően ugyanúgy áll mindig (csak a hátsó legrugós), nagyobb terhelés miatt fúj rá. Pl álló motornál megpakolod a csomagtartó, aztán induláskor visszarmeli az eredeti szintre. GubaL nagy tapasztalatú szerelő nem a levegőbe beszél. Én csak a saját peldamat mondtam el. Az első figyelmeztető jelzés ilyen autópályás menet után jelentkezett.
A "tudományos" megoldást szerintem ne keresd az autóalkatrész vásárlásban. Csak egy példát mondok:
Bementem a Bárdiba az utcáról. Nem volt sk kedvezményem, de tök korrekt volt akibe botlottam, gyorsan csinált egy regisztrációt, ami rögtön -10%-ot jelentett a 6 db gyertyánál. Majd kérdeztem trafót. Bosch 25 e Ft. Noname ERA 8500. Megnéztem Kovács wbshopjában: Bremi van 5500-ért. Szóval van ám szórás fogalma a matekban is, tanultuk ezt is az egyetemen... ;)
Köszi, de sajnos a webshopok (meg pl. sokszor a Merci boltok is, utángyártott cuccok esetén) láthatóan a Bárditól/Unixtól rendelnek, ez megfigyelhető az áraikon, ha az embernek van viszonyítási alapja: maga a termék a Bárdis 48% maximális kedvezménnyel sem olcsó (de mondjuk akkor van piaci áron, külföldi viszonyokat is ismerve). És erre nagyjából egységesen tesz még mindenki észnélkül, tehát hiába kutatod itthon a 38. webshopban is ugyanazt, nem lesz olcsóbb. Szóval ma normálisan (az eladónak még így is haszonnal) csak ilyen brutál kedvezménnyel, vagy külföldről lehet vásárolni. Namármost ha sokan beletörődnek ebbe, veszik így is, akkor sose lesz vége a drágulásnak. Ha meg külföldről rendel az ember, akkor egyrészt kérdéses lesz a garancia, másrészt áramlik ki a pénz az országból. Muszáj ragaszkodni itthon a reális árakhoz, megosztani egymás között a kedvezményeket, ugyanúgy mint a szerelési praktikákat, okosságokat itt a fórumon. Képzeljétek csak el az ellenkezőjét: XY ír a fórumra, hogy pl. nem tud izzót cserélni az autóban. Nyilván segítünk, mit hogy csináljon, minimalizáljuk a gondját, költségeit. Máskor, másban meg majd ő segít. Ehelyett ha mindenki féltve őrizgetné az okosságokat, értelmét vesztené a fórum is, mert az egyetlen mindenhol elhangzó válasz az lenne, hogy "vidd márkaszervizbe". Viszi is az illető, de miből? A saját szakmájával megkeresett pénzből, tehát neki meg azt kell egyre drágábban csinálnia. Szóval így mindenki "maximalizálná" a költségeket, újra és újra. Mi az elfogadhatóbb: ha egységesen a 0 felé konvergálunk (ami azért sosem lesz nulla, kellemesen kisimul a görbe, csökkennek a kilengések), vagy ha a végtelen felé elrepülnek az árak, minden egyes duplázódáskor egyre fájdalmasabban, egyre követhetetlenebbül? Tehát nem én c*gánykodok, ez csak a tudományos megoldás :D
Ami kimaradt: a rendszeres szakszerű karbantartás hiánya vezet túlnyomó részben a nagyobb bajhoz Le kellene szokni az embereknek, hogy megcsinálok magamnak egy olajcserét az felér egy komoly karbantartással.
Azért ne ássuk el teljesen a típust, látok több olyan állítólag rendszeresen karbantartott 211-t , amivel hidegebb időben kabát nélkül még próbaútra se mennék. Dugattyú tető lyukadás egy hosszabb folyamat, ott azért a injektor adott már figyelmeztető hangot, mindegy ki mit mond. Kigyulladás nem mindennapos , ha valahol folyik az olaj, vagy üzemanyag, vagy eltömődött a dpf azt nem leszarni kell, hanem megcsináltatni.
Nekem is a radiátor tisztítás segített , de visszafelé kellet mosni mert a kiegyenlítő tartályban lévő páramentesítő zsák kilyukadt és a silica granulátum keringett a rendszerben.
A 2000 előtti CDI-ről is emlékszem horrorokra tíz évvel ezelőtti szervíz élményeimből. Sajnos a modern dízelek - nem csak ezeknél - komoly karbantartási költséget képesek produkálni ha nem 0 km-el veszed és adod el 50 ezer környékén!
......, mai friss gyártásúak ezek a kocsik, lehet a légrendszer vmelyik csöve lyukadt ki. Amikor beindítod a kolcsit hallod a kompresszort dolgozni? Tud emelni a bódén? Bal elől van a lökhárító mögött, nem lehet eltéveszteni a hangját.
A kompresszor valami miatt nem tudja újra az adott szintre beállítani a két hátsó légrugót. Nálam egy sima kompresszor csere segített. De mivel nem mai játékosok, lehet a légrendszer vmelyik csöve lyukadt ki.
Elnézést az ismétlésért, de "elsüllyedés" ellen csak ezt javasolták itt az Indexen, szóval ne rám haragudjatok :)
Még egy kis problémába ütköztem izzítógyertya-ügyben: mindenképp Berut szeretnék venni és ami a kocsiba kellene (B2-GN860) jelenleg nem kapható a Bárdinál, központban sem, csak egyedi igénylésre hoznának a gyártótól, az meg 4-5 hét is lehet mire ideér. Unixnál néztem, nekik van, csak oda nincs kódom, tudna segíteni valaki? (mailem publikus)
Elöl a motortérben jobb oldalt az ABS egység elött találsz egy elektromos vizpumpát az segit rá a keringésre. Alapjáraton kevés a hütőfolyadék keringési sebessége és a kintröl jövő hideg levegő elhűti hamar azért lessz hideg.Nézd meg hogy megy-e az a kis pizpumpa.Lehet hogy az a rossz az okozza a tüneteket én is igy jártam.
Semmi nem szabályozza ha nincs fűtéscsap. mindig áramlik benne. Lehet hogy tele van a radiátor lerakódással, vagy valami hasonló ok, amiért a víz nem áramlik megfelelően a fűtésben. Múltkor hasonló gond miatt kimostam a fűtőradiátort és megjavult a fűtés.
Sziasztok! Adott egy Mercedes w203 c220cdi 2006. Fűtésem hőfoka ingadozik. Termosztát jó, víz stabil a tartályban. Fordulaton kb. 2000 felett viszont elkezdi nyomni a meleget bár nem úgy ahogy előtte. Alapjárat környékén ha ketyeg viszont full hidegre lemegy. Mi lehet a probléma? Kiegészítő fűtőmotor nincs. Mi vezérli így a meleg víz beengedését A radiátorba?
Ezúttal nem kérdezek, hanem megosztok egy tapasztalatot, talán segítek vele másoknak.
A 170 CDI, (w168) 2001-es. Többnyire városban használom, ezért csak lassanként vettem észre, hogy mintha egyre erőtlenebb lenne. A fogyasztás nem nőtt, semmi nem utalt komolyabb bajra. Kaptam tanácsot az EGR szelep tisztítására; megtörtént, sőt, ki is cseréltem, de minden maradt a régiben. Aztán egy budai hegyi menetben nem tudtam kihuzatni kettesben, 2500 fordulatszám fölött elfogyott az erő. Akkor már sejtettem, hogy a turbó körül van a gond. A diag ki is mutatta, hogy a turbóban nyomásprobléma van. A megoldás: annak a kis turbó szabályozó szelepnek a cseréje, ami a hűtővíz kiegyenlítő tartály mellett van a tűzfalon. Azóta megy, mint a rakéta!
Utóirat: érdemes néha ránézni arra a kis gumicsőre, ami a szelep tetejéről indul, mert hajlamos elöregedve megrepedni és/vagy lecsúszni, és akkor ugyanúgy megszűnik a turbónyomás vezérlése.
Az én w124-esemben (E280) 306 e km van, de eddig nem panaszkodok.
Most vettem rá pár dolgot, meglepően olcsó minden. Így egy trafó, egy gyújtáskábel szett (NGK), viszkó, olajnyomás jeladó, rögzítőfék betét alig volt kb 50 e Ft.