Sziasztok! Tudna valaki képeket küldeni nagy fülkés alsó kuplungos Mtz-ről, úgy hogy látszódjanak a hidraulika csövek a kuplung pedál környékén, a vezérlőtömbból kimenő csövek érdekelnek... Most szerelem át alsó kuplung pedálosra és nehezen akar összejönni...
Én is így voltam az 50.essel. Nem lehetett feljebb vinni a töltőfeszültséget, Fix szabályzója volt. Télen sokat kellett tölteni hogy eléggé megpörgesse a motort.10 Amperrel 15-20 percig és már indult.
Olyan kérdésel fordulok hozzátok hogy adott egy mtz 80-as hidegen hajt rajta az önindító de ha be melegszik olyan mint ha nem lenne erő az akkumulátorban de egy olyan 1,5 óra múlva megint könnyen indul.
Már raktunk rá új önindító de aval is ugyan azt csinálja.
Kérdésem lenne hengerfejjel kapcsolatba a 1025/3-as mtz-be240 1003015 A 091240 számű hengerfej van benne a katalógusba 245 1003015-Aszerepel Milyen problémát okozhat a csere.
Köszönöm, több helyen is utána olvastam azt írták a hegesztés után hajlamos eltörni a féltengely. Lehet valami igazság alapja, egyenlőre így kotyogva használgatom a gépet de félek hogy valamit szétver a hátuljában
Kedves Tagok! Érdeklődnék, hogy MTZ50- KCR-2000 gépkapcsolatról gépkönyvben tudna-e valaki segíteni? Úgy is ok, ha a KCR-2000-ről tud valaki gépkönyvet, vagy valami olyan doksit, ami a paramétereit gyári szinten tartalmazza. Nagyon köszi üdv
Igaz nekem mind két féltengelynél a küls csapággyal volt gondom, fel akartam hegesztettni de feltéve az esztergára rendesen kótyagos volt a közepén vagy 1 centi ütéssel. Vehettem 2 féltengelyt. Előtte mindenképp dobjátok fel, van-e értelme felhegeszteni. Szikrahegesztés azt mondják ilyen felrakásra jobb amúgy.
"Esetleg ki venni a féltengely felhegeszteni picit és esztergálni?" Igen én valamikor így csináltam. Bevittem a céghez, a fiúk Co-val felrakták és leesztergálták. Kb 15 év múlva kezdtem hallani hogy megint kezd "kótogni".
A többi jól áll? Nem kellene még tekerni rajta egy párat? Kell vagy 104-et tekerni ,mire újból összeforognak! De már nem emlékszem pontosan,régen nem csinálom már!Sőt ,csak 50-est ,meg 80-ast ismertem!
Segítséget szeretnék kérni egy mtz 1025/3 traktor már kétszer lett felújítva. Azt szeretném kérdezni hogy mennyire befojásolta a tönkrementelt az egy foggal való elrakás.Válayzokat előre is köszönöm.
Köszönöm, kicsit a belső féltengely csapágytól tartok de ha a féltengely lötyög nem a csapágy akkor gondolom nem nagy rá az esély hogy az is ki van menve. Most költöttem rá egy kisebb vagyont erre kis karbantartás közben veszem észre hogy mi a helyzet. Esetleg ki venni a féltengely felhegeszteni picit és esztergálni?
Intes a szakik régen felszokták pontozni a féltengely a csapágyhelyén vagy rézdrótot szoktak felhegeszteni és visszaköszörülni... ha nem nagy a baj ne bántsd, ha nagy akkor inkább cseréld ki... kókányolás sosem vezet jóra...
Mtz -be lötyög a féltengely, én azt hittem a féltengely csapágy de nem, a féltengely lötyög a csapágyban. Erre van valami megoldás, vagy valami jó tanács mennyire aggasztó, vagy ez tipikus Mtz baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Egy 1990-es Mtz 82-essel dolgozok. Olyan problémám áll fenn, amióta nálam van a gép, hogy az eszköz emelésem és süllyesztésem nagyon gyors/durva. Az lenne a kérdésem, hogy hol lehet ezen állítani, mert amikor például raklapos árut akarok emelni,letenni, akkor nem mindig szerencsés, hogy odacsapja, vagy felrántja a például raklapozott cserepet.
Sajnos a hidraulika terén nem vagyok annyira penge, úgyhogy ha esetleg tudtok képet is küldeni a beállító egységről/csavarról, azt megköszönöm.
Továbbá még lenne, szintén hidraulikához kapcsolódó kérdésem.
A traktor két oldalán van 2-2 hidraulika kivezetés. Én ezt a 2-2 kivezetést elvittem hátra, mert kellett a targoncatornyomhoz. 2 csatlakozó kell a 3.pont helyén lévő munkahengerhez, 1 csatlakozó kell a torony emeléséhez és maradt 1 csatlakozóm üresen. Namármost nekem kellene még 1 csatlakozó, mert a villák oldalirányú mozgatásához kell 2 db csatlakozó. Szerintetek lehet-e még egy csatlakozót hátravinni, mert akkor az egyik oldalsó körbe a 3.pontos munkahenger lenne( 2 csatlakozó) , a másik oldalsó körbe a villák oldalmozgatása lenne (2 csatlakozó), az utolsó csatlakozóba pedig a torony hidraulikus emelése.
(a gépben sajnos 3 db hidraulika kar van, jobb szélső a hátsó emelőszerkezeté, jobbról a második a jobb oldali hidraulika köré, jobbról a 3. pedig a bal oldali hidraulika köré. Ebből fakadóan gondolom kellene egy új kart is beépítenem, ehez is szívesen fogadnék némi szakmai segítséget.)
jobb ha mind a két gépésznek van zöldkönyve jobb nem veszekedni a munkavédelmissel ha valakinek mezőgazdasági végzetsége van az igényelheti ingyen a zöld könyvet
ha az mtz -re fixen van felépítve a rézsű kasza mint a kpm -es gépeken akkor ahhoz gépkezelői jogosítvány kell 5631 kóddal
mondom konkrétan: adott egy zöldterüles kft, minden rendben a kisgépkezeléssel. eddig a nagyobb gépes munkákra alvállalkozót kértem fel.
idén viszont volna egy kis eszközvásárlás, és ugye adott egy mtz 82-es gémes rézsűkaszával, meg egy agt-835 egy padkakaszával.
az embereim b-s jogsival rendelkeznek... a munka olyan jellegű, hogy a megbízó ellenőrzi a minőséget minden esetben (fizetési feltétel!), és a gépkezelést/munkavédelmet szúrópróba szerűen :) nem akarok ilyenek miatt magyarázkodni...
tehát a megoldás, hogy valakit beiskolázok, aki ráül a nagy trakira...
és a kis agt-vel zúzhatok? mert erre nem találtam előírást... a kisgépkezelői papíron ilyen nem szerepel, az általam feltúrt jogszabályok mindegyike a 36kw-ot említi...
ha saját magadnak dolgozol saját területen nincs gond csak ha bérmunkát csinálsz akár vatikáni dollárért is vagy alkalmazott ként dolgozol akkor kell a zöld könyv munkavédelmis szokta kérni meg okmányiroda vállalkozás indításakor
köszi! igazából a közúti közlekedés világos, a kérdés inkább az, hogy a 36kw-nál nagyobb teljesítményű géppel dolgozhatok-e b jogsival, gondolok itt a rézsűkaszára :)
a jogszabály nem említ 36kw-nál kisebb teljesítményre előírást a gépkezelés kapcsán..., ezért úgy tűnik, hogy a 35 lovas agt-vel "bármit" csinálhatok, viszont a 82-es mtz-t csak vezethetem, de nem dolgozhatok rajta lévő eszközzel...
Asszem ennek nem fér be a szondája ahova elhelyezni szeretném, túl hosszú. Meg a víz leengedése nélkül nem lesz oldható a kapcsolat a motor és a műszerfal között.
Hát igen, kb. erre számítottam. Még veszek egy régi típusú órát a TM-100A-hoz mert közben én is rájöttem hogy nem ehhez az órához való egyik jeladó se. Ha az se jó akkor elengedem ezt az MTZ témájú órát és veszek valami normálisat.
Bekötés az órának elvileg, kell kapjon pozitívot és testet a házra.
Jel bemeneten meg szintén testet ad neki a jeladó.
A legalsó képen úgy nézem a két foglalat között levő sarura test, a háznak.
Alul a háztól két szigetelt csatlakozás lesz a pozitív és a jel mint ahogy filccel megírtad. Ha adsz áramot a sarura meg testet a házra, akkor picit mozdulnia kell a mutatónak. Ha még hozzátesteled a jel bemenetet akkor 120-ig vagy feljebb ki kell lengjen.
Ha eddig megvagy, akkor a bekötés jó.
A pontosság meg hát, gomba függő. Sok boltban azt sem tudják melyik órához melyik jeladó való...
TM-100 a régi órákhoz való, ehhez nem valószínű szerintem.
Minőség is, van a belarus gyártmány az drágább is, meg vannak a kínai/ukrán sok szar.
Van nekem egy ilyen hobbi autóm és abba szeretnék egy vízhőfokmérőórát. Elmentem vettem MTZ-be való órát újat, már kettőt is. Meg jeladó gombát, abból is kettőt újat már (sima DUTZS és TM-100A). A jeladó egy fém közdarabon keresztül megy a műanyag vízcsőcsonkba ezért vittem (forrasztottam) rá egy vezetéket ami a testre van kötve. De nem igazán működik az eszköz.
- Ha (a háttérvilágítás izzófoglalatához) testet kap a fémházon keresztül akkor nem mutat semmit a mutató.
- Ha fémházat elszigetelem a testtől akkor a mutató alapból 80 fokról indul és 40 fokos víznél már 100 fokot mutat.
- Ha fémházat elszigetelem a testtől és a jeladóról jövő vezetéket nem csak a helyére kötöm be hanem még a fémházhoz is akkor már működik de 15-20 fokkal többet mutat a valóságnál.
Nem annyira foglalkoztam MTZ traktorokkal ezért nem ismerem az alkatrészek minőségét sem. Ezek az órák/jeladók működőképes dolgok egyébként vagy legtöbbször inkább szarok, de néha azért akad közöttük egy-két jó is ha elég sokat veszel belőlük? Tudom hogy ez nem a Holdra szállás de mégis hogy kell ezt bekötni? Ja, még annyi hogy nekem az óratartó az valami szénszál/karbon/kevlár anyagból van és az vezeti az áramot, hogy az MTZ óráknak műanyagból van a tartója amibe beleül vagy fémből?
Igen sajna én is észrevettem. Ha originalt veszel azzal sem mindig jutsz előrébb, finomítani kell rajta sokszor. A többi cuccról meg nem is beszélva, azok szinte használhatatlanok egytől egyig.
Értem én, jó ez hogy így is megy, de az Mtz-hez is egyre dràgàbb az alkatrész, minősége pedig nem vàltozik! A hidraulika szivattyút hajtó fogaskerék csapàgyban nàlam szerintem nincsenek golyók, de müködik!!😀 Amíg müködik, nem lesz szétszedve!
Nekem Voltyre gumi van fenn több mint 10 éve, nem sokat megy inkàbb semmit ez is baj, szét van repedezve!
ezért szeretjük az orosz vasat. nem értjük miért megy még mindig... :D nálam 1-2 szelepet simán lehet forgatni a hengerfejbe, a rugó nem húzza vissza teljesen vagy már szétkopott, nemtudom, de indul megy, már több éve... :)
Mtz 80-as motor vezérműtengelyen egyik bütyök elkopott, és a hozzá tartozó szelepemelő tőke is, 3-4 mm hiányzik belőle, a többi szép! Miért kophatott el, dugulás miatt nem kaphatott olajat?? Én erre gondoltam! Hozzáteszem, nem hiszem hogy volt benne valaha is olajcsere.....! Még egy érdekesség, egyik hajtókarban egyszerüen ferdén áll a hajtókar csapágy!! A gyárban összekeverték a hajtókarokat! Hajtókar szár, és a fedél nem illeszkednek, de 94-óta ment a traktor!
Nekem is gyanús a hőfokmérő óra. Nincs hűtőzsalum ,de kartonlappal szinte a teljes hűtő és olajhűtő közötti részt kitöltöttem ,és még így is alig bírja feltornászni 50 fokig. Kézrátétellel vizsgálva legalább 60 fokos lehet a hengerfej .
Régifajta termosztátházam van ,ebbe sikerült vennem régebbi típusú Orosz termosztátot . Fazékba jónak tűnt és jól is zárt. Nem értem mi a f@sz lehet. :)
Régen gyakran jelen voltál és jók voltak az írásaid .Ezért volt váratlan az eltűnésed.
Jó látni a nikneved . :)
Hűtő nekem is csepeg ,már vagy tíz éve . Annó a vízhűtő kupakját kiheréltem és azóta elviselhető mértékű a csepegés. Néha rátöltök 1-2 litert. Együtt lehet élni vele.
Inkább nem is próbálom javítani mert annak előbb utóbb csere lenne a vége.
attól függ milyen az előtét ház ha az aljám a a kuplungharang takaró lemeze után téglalap alakú fedél v-an akkor cserés mindenképp de szerintem egy komplett bontott újra csapágyazva jobb választás lessz felező vagy igény szerint gyorsító a váltó felső tengelyét is cserélni kell emlékeim szerint az ötvenesbe nincs zéger gyűrű horony a végén meg a váltó alsó tengelyének a csapágy háza is cserés
ha csak egy saját munkaeszköz hajtása miatt kell és van lehetőség gazdaságosabb módosítani az áttételt
Az öreg 50-esembe hogyan tudnék tenni 1000-es kardánt? Mi kell hozzá? Mennyire kell megbontani hozzá az előtétházat? 50-es TLT kihajtással össze lehet ezt hozni valahogy?
Brutális! Ami még nem az ujabb motoros,az kegyetlen... egy dózer nem eszik annyit. 1025 és a 820 ugyanolyan területen 40%al kevesebbet eszik szántásban pl. Ez képes benyelni a 40litert is hektáronként.
Sziasztok segítsetek már nekem légyszi mert teljesen tanácstalan vagyok. a 1025.3-as mtz-ém első hídjában állandóan összetörik a kúp meg tányérkerék minden szezonban legalább 3-at cserélünk már a környék összes szerelője hézagolta de mindig ugyanaz a helyzet legutóbb kínomban már a difiművet is kicseréltem de mind hiába mára megint összetört . SOS segítsetek légyszi! Előtte 82-sem volt azt sem tudtam hogy létezik a kúpkerék. előre is köszönöm a válaszokat.
Nézd meg a belső fogazású kereket a hídházban, amiről a hajtást kapja. Lehet azon van valami sérülés. Nekem már volt ilyen, igaz, ott összetörtek a bolygókerekek.
Sziasztok! Mondjatok valami okosságot erre: Mtz 80-as tlt lett beépítve egy 50-esbe, minden cserélve ahogy kell teljesen felújított tlt. Bekapcsolt állapotban teljesen jó minden fasza, de ha kikapcsolom ilyen elviselhetetlen síró, fémszerű de mégse fémes, sikító hangja van, mintha reszelne valamit. Többször szétszedtük visszaraktuk, próbáltuk hézagolással, semmi. A külső emelőszerkezet felőli dob fékezetlen állapotban mikor forog akkor adja ezt a hangot, bekapcsolt tlt állapotban mikor fékezve van az a dob akkor szinte hangtalan. Maga a tlt teljesen jól működik ahogy kell nem látszik hibája sehol. Több szakit, szerelőt, régóta mtz-t vezető embert megkérdeztem, meg is nézték de gyógymódot nem találtunk rá. Mi ez, találkozott már valaki ezzel a jelenséggel?
Közbenső támaszt, malacot cseréltem az mtz-n. Az első kardán visszament, a malac és az osztómű közötti viszont mintha nem férne be. Csak úgy sikerült beerőszakolnom, hogy meglazítottam a malac felfogató 3 csavarját, kardán be, majd felhúztam a malacot a helyére. Nagyon feszül szerintem, és nehezebben is sikerült meghúzni a malac csavarjait.
Öreg 50-eshez mi az ajánlott eke? Most egy hattyúnyakas hegerem van, a héten eladom és szeretnék helette venni mást. Nem tudom eldönteni, hogy 3 vagy 2 fejes eke lenne a jobb, mert zömében 2 fejjel használtam 25+ cm mélyen, de egy tarlóhántásnál elég lenne kevesebb is, ott meg röpülne a 3 fejjel is, levenni meg lelehet a 3.-at. Lajta vagy az új megfelelője a kühne ekéket nézegessem? Vagy valami vogelnoot, regent márkát inkább?
A BH-EO kotrókba építet JUMZ -motornál gyakran találkoztam ,hogy az anyából kihúzta a menetet a villa! Ott koronás anyával ,sasszeggel volt megoldva az állítás,biztosítás.
Itt egyik mtz csinálta ugyanezt,pont mikor nem volt idő javításra.
Kiderült aláfekvéskor,hogy az egyik állító csavar meg van szakadva.Beállítottam egyformára szemre,hegesztővel lebiztosítottam (fasza munka,jól potyog a szikra) és azóta is úgy megy 3 éve. Mindig tervben van a kuplung csere,de bírja így marad amíg megy.
Tudod állítani alulról, de az soha nem lesz pontos, mert nem tudsz mérni.
3mm a villák és a kinyomócsapágy közötti hézag. Ha jól van beállítva a pedál rásegítő rugó, akkor kinyomócsapágy hátsó helyzetben áll, és nem ér hozzá a villákhoz.
amint ráteszem a lábam a pedálra érezni, hogy ugrálva mozgatja a rudazatot. ezt ha jól tudom alulról széthúzás nélkül lehet állítani igaz? Mekkora távnak kell lennie, vagy mihez kell mérni? gondolom a kinyomócsapágy távolsága nem lehet túl mérvadó mert az mozog ide-oda.
"pont olyan, mintha futózott gumi lenne." Ha normális körülmények között használod, még nagyon sokáig olyan lesz. Én 2000 körül vettem, akció volt, adtak a két hátsóhoz, + két elsőt. 2017-ben adtam el a traktort, kb 90% -os gumikkal. Mindig 2 báron jártam vele. 11 hektárt műveltem. Szántottam, boronáltam, kombinátoroztam, vetettem, húzattam, kaszáltam, báláztam, szállítottam vele.
Ma végre megnéztem, mind a 4 gumi Taurus. Itt az egyik helyi gazda mondta, hogy pont olyan, mintha futózott gumi lenne. Kíváncsi vagyok meddig megy ezzel így el.
Igen. Ha nem egyformák a villák, akkor nem egyformán emeli el a nyomólapot, és viszi a tárcsát. A másik is igaz. A régieken volt fékezőtárcsa a nyelestengelyen, az újabb MTZ-nél meg várni kell pár másodpercet míg megállnak a fogaskerekek.
Okozhat recsegést ha valamelyik villa/villák nem egyforma távolságra vannak beállítva? Egyik szerelő ismerős szerint ezért recseg a váltóm álló helyből indulásnál, meg kell várnom míg leálla a fogaskerék a váltóban.
Előre tolva a kapcsolóhüvelyt van az útarányos hajtás (váltóról hajt, 3,5 fordulat/m), középen üres állás, hátra tolva, kb ahogy a képen van úgy van a motorarányos hajtás (540/perc)
Sziasztok! Mtz tlt tengelye melyik állásban van ki vagy bekapcsolva? Így ahogy a képen látszik vagy ha előre van tolva és a kapcsoló hüvely összeér a váltón látható körmös résszel?
A munkahengerről annyit hogy mindenkinek máshogy van megkopva ezért változó kinek mennyi ideig bírja a felújítás. Meg a munkahengerszára mennyire sérült.
Na de, nekünk az "erősített" néven emlegetett pirosra festett Hydrosila munkahenger vált be.
Miért nem veszel rá egy új 700W generátort a habiból most úgy is akciós?! Ha meg nem jó a tartó találkoztam már ilyennel azt is lehet kapni nem egy nagy összeg.
Attól függ, milyen gumi. Én az oroszt 0,8-1,4 között használom, tehertől függően. A régi Taurus gumiba kellett a 1,5-2Bar, de kb 1 éves korára már kezdett repedezni, olyan volt mint a futózott gumi.
Munkahenger otthoni felújításhoz meg szerencse kell, van ami egy hétig bírja, van ami több évig (az orosznak mondott javítókészletről beszélek).
Én mindig 2 báron jártam vele. Nyíregyházi gumikkal, 11 hektárt műveltem, 15 év után 90 % gumikkal adtam el. A munkahenger? Vettem hozzá felújító szettet, beleraktam és kész. Nem nagy ördöngősség. Csak neki kell állni és csinálni!
Mi jó, mekkora guminyomással járjak? 80% földút, de a maradék kövesút. Mind a két hátsó gumim az idén oda lett. Hatalmas repedések keletkeztek rajta. Januárban induláskor még nem volt, aztán az év folyamás kialakult. Idén többször használtam a difit, mert az első hajtásom le lett szerelve. Ha akarom össze tudom kapcsolni a két dolgot. Most az 82-esen 400/75r38 van fent hátul.
Másik kérdés a hidraulika munkahenger. Orrán szájján folyik minden belőle. Ezt az elvileg gyárit újíttassam fel egy erre szakosodott céggel, vagy vegyek egy újat. Ha újat akkor milyet?
Sziasztok. Tanács kellene generátor ügyben az öreglányra. A gyári külső fesszabos le szeretném dobni valami normálisra, esetleg van olyan konkrét tipus amihez nem kell új átalakítókonzolt készíteni vagy csak minimálisan kell a gyárit módosítani rajt? Egy 50-es lenne a beteg gyári pár 100 wattos generátorral. Egy másik gépemen 4T wartburg generátort tettem fel, azzal meg voltam elégedve, az jó lehet ide is.
A dobok állapota, egymáshoz való elfordulás, csapágyak lógása. Meghajtatod, ne legyen nagy hangja. Meg a váz épsége.
Ezeknek a kétdobos, 165-ös kaszáknak majdnem mindnek 50 lóerő körülre van írva a teljesítmény igénye, de ha a 28-as Dutra elviszi, akkor a Zetornak is vinnie kell.
Tegnap este sokáig a neten koslattam, ztr 165ösöket találtam értelmezhető pénzért. A kérdés az, hogy mit érdemes megnézni rajta, hogy ne feltétlenül szutykot vegyek, illetve hogy a gyárilag 33 lóerős Zetor viszi-e?
Ha találsz egy jó állapotút, akkor a ZTR jó választás, főleg ha csak ennyi területen használod. Nekem RK kaszák vannak, abból is lehet jókat találni, viszonylag jó áron.
Üdv. Valaki meg tudná esetleg mondani, hogy 820.2 nél a fülke tartó gumibakok helyére milyen rugót lenne érdemes tenni? Vagy, hogy egyáltalán számít e ha rugózott lesz a fülke?
MTZ 82.1 Lefúvószelep nem szakaszosan fúj le, hanem 5bar fölött folyamatosan fúj, de feltermel 6,5 barig. Szétszedtem, elég rozsdás volt, megtakarítottam, de változatlan a jelenség. Mi lehet a gond? Vagy kuka?
Üdv mindenkinek! Mtz 80 hoz D244-es motor milyen hüvelygarnitúrát ajánlotok? Azt lehet tudni hogy melyik eredeti alkatrész? Például hajtókar csapágyra gondolok!! Köszönöm!
Sziasztok, azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van 2 db 700W-os MTZ generátor, mindkettő 13V töltő fezsültségre képes, elképzelhető, hogy mindkettőnek ugyanaz a hibája vagy valami nem jól van bekötve? Köszönöm, szép estét mindenkinek.
Üdv eladó egy belarusz 2626 olcsó kategóriás univerzális rakodó plusz eszközeivel családi okok miatt sürgős fényképet nem enged fel rakni de máshol fent van tel06308841950
Sziasztok! tudtok abban segíteni,hogy képen látható hőfokmérőt meglehet-e bontani , értem úgy ,hogy pl ,az órát le lehet e választani (tekerni)a vezetékről mert az órát egy "tokba" akarom rakni de a jeladó miatt nem tudom befűzni.
Hidraulika problémám adódott 91-es 552e 1400üó jó állapotú gép. Melegen nem emel teljesen, hogy a rögzítő kampót be tudjam akasztani. Módjuk egy nehéz hosszú ásó boronánál tapasztalható.
Az ülés alatt van egy tekerős szelep, ha betekerem akkor megtartja. Hol lehet a hiba munkahenger stb? Esetleg sűrűbb hidraulika olajjal javulhat valamit?
Porlasztóval kapcsolatban lenne kérdésem. Mit takar a szám utáni cf. jelölés? Ami bent van nincs a szám után semmi. Cserélhető-e olyanra amin a számsor után a CF betűk szerepelnek? Köszönöm.
Meg kellene először is nézni ,hogy a fogasléc és a fordító hüvelyek fogasíve nincs-e megkopva. Olyan ,mintha a vezérlő él ferdesége miatt az elemek visszapofáznának.Majd ,ha ez kizárva ,akkor a szabályzót kellene megvizsgálni.Én is jártam így (meg már sokan mások) és mindent megnézegettem. Olyan eget rengető dolgot nem találtam. Egy másik adagolóról levettem a kpl. szabályzót ,aztán azzal meg jó lett. Van úgy ,hogy az ember eszik ,aztán nem emészt! :-)))))
Sziasztok,kistraktorra szeretnek hidraulikat,mtz tomb es szivattyu az adott.tudnatok segiteni mi hova megy?nem én bontottam is.csak emelni, süllyeszteni kell.mas kell.köszi
Nem tudom ,hogy miért nem működött neki.Erre gondoltam én is,csak már annyit írkáltam,hogy már nem akartam még azt is . Nem mindig van türelmem ,csak néha rám jön!! :-)))))
Az nem résolaj vezeték,hanem vezérlő cső!Abba nem kell nyomást növelni.Mivel két vezértömböt működtetsz egy szivattyúról ,de áteresztő szeleped meg egy van ,az első vezértömbbe,így ,ha azt akarod ,hogy az a szelep bezárjon és a szivattyú által termelt olaj ne menjen akadálytalanul a tartályba ,akkor azt a szelepet le kell zárnod. Ennek a kis csővezetékben áramló olajnak szünteted meg a szabad visszafolyását,majd azután megy el dolgozni az olaj(működtetni a munkahengert)!Az áteresztő szelep pici furatán átáramló olaj útját el kell zárnod,hogy az áteresztő szelepet az olajnyomás ,meg a rugója lezárja ,a tartály felé. Mikor te azt a kart elől lenyomod ,akkor zárod le a vezérló csatornát a tolattyúval. Aki nem foglalkozott ezzel, annak így nehéz megérteni,de aki járatos benne az érti!Az ülés alatti vezértömbödbe lehet valami nem jó. Inkább az panasz,hogy nincs meg a semleges állása az ülés alatti vezértömb tolattyúnak a semleges állása ,így aztán melegíti az olajat,mert nem nyit ki az áteresztő szelep.( Sőt forrhat is)! Az ülés alatti vezértömb vezérlő hornyát kellene beállítanod ,megkeresned.Hosszan ,sokáig lehetne még írni. Ki kellene kötni a kis vékony csővet a vezértömbnél az ülés alatt és egy vékony dróttal benyúlva ,a működtető kart óvatosan mozgatva ,megkeresni a keskeny kis hornyot. Ha az meg van és az oldalsó működtető kar is a helyén van ,akkor tovább kell nyomozni. Lehet ,hogy az oldalsó karod csatlakozása nem jól áll ,mert ,akár ,már az anya is leesett róla,sok minden holtjáték lehet az oka ha nincs a helyén! Lehet hogy ami a legkönnyebben meg van ,hogy vezértömböt cseréltél és 50-esét tetted fel.Akkor tényleg csak akkor fog működni ,ha az egyik kart lenyomod elől!! Ezt azért nézd meg. Nézz bele a vezérlő csatornába ,ahol a kis cső csatlakozik a vezértömb oldalán. Ha látsz egy kis 45 fokba befúrt furatot benne ,akkor az 50-esé.Akkor fel kell szerelned egy 80-as vezértömböt,ha azt akarod ,hogy úgy működjön ,ahogy kell!
Ezután vettem egy vezértömböt mert a szerelők azt mondták.
Ugyanaz.Belefolyt az olaj.
Ezután kivettük a hidraulika olaj szűrőt.Az volt eldugulva.
Senki nem mondta.
Mindenki a szivattyúra gondolt.
Kb 60 ezer Ft költöttem el feleslegesen.
Most működik,nem folyik bele az olaj a váltoba.
Ezután jött az a hiba,hogy nem működik az ülés melletti kar.
Nem emel csak ha meghuzzuk a középső hidraulika kart amire nincs kötve semmi.
Valahogy kevés a résolaj nyomás ami vezérli az ülés alatti elosztót.Ha meghuzzuk a középső kart szerintem nagyobb lesz ez a nyomás és így működik az ülés melletti kar.
Az oldalsó (ülés alatti ) vezértömböd ,nem távvezérli az áteresztő szelepet.Nem zár le ,csak ,ha az első vezértömb ad neki parancsot.Fülketartó bakod ,hátul ,nincs megnyekkenve. Valami elállítódott.
Ha középen nics difi, akkor ez vonyít ha megy az eleje, nem? Ha nincs hang, akkor nem kapcsolt össze. Vagy a kapcsolóvillát törte el, vagy a fogaskereket darálta le, vagy csapágy gond.
Most írtad le, hogy a terepváltónál van a gond...Akkor mi a kérdés? Ez valószínű nem egy űrtechn8ka. Ha rudazattal kapcsol, átnezed. Ha levegővel, megnézed a membránt, ami a mechanikat mozgatja. Esetleg leengeded az olajat a terepvaltóból. Leszűröd. Ha jön vele vasreszelék, vasdarabok, akkor ott van gond...
Gondolom membrán kapcsolja. Szereld szét, és valahogy kapcsold be kézzel...
Jaaa...most olvasom, elsőhajtás és difizár...ez két különböző dolog...
Az osztómű valahol középen lehet. Ott átadja a hajtást? Ha átadja, és mégse hajt, lehet az egyik féltengelyed eltört... Bár ha el is törött, difizárral talán az egyik felének hajtania kéne?
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. IFA L 60 tgk nem hajt az eleje, hol kerekedjek? A diffizárakhoz elmegy a levegő, a műszerfalon vissza is jelzi,hogy be van kapcsolva és mégsem hajt. Mi lehet a baj. Válaszokat előre is köszönöm.
Nem tudom aktív vagy-e így 10 év után.. Most nézegetünk ültetvénytraktorokat, eddig 50-es mtz fülke nélkül volt a legjobb megoldás, de most találtam rá erre a típusra amíg neked is van. Írnál pár szót, hogy hogy vált be az elmúlt 10 évben? Milyen munkákat végzett? Ugyanolyan könnyű alkatrészt szerezni hozni mint a többi mtz-hez? Köszi.
Fékjavítás előtt állok a nagyfülkés 80-on, havernak egyszer segítettem de már nem emlékszem a méretekre. Valaki megírná a gumigyűrűk és a szimeringek méretét? Dupla szimering van igaz?
Most nincs a közelembe a traktor,de gondolom,nem lehet annyira leengedni ,hogy a sárvédő ,akadály lenne a a további csökkentésbe.Vagy éppen ezért engednek ennyit? Ezzel együtt a tengelytávod is növekszik 1630 ,1775, 1837 mm-re! A gépet ,szállításkor 278 mm hasmagassággal bocsájtják útjára!!
Annyit tudok segíteni,hogy három állást tudsz beállítani rajta,amit esetleg elfogatható. Van magas állása akkor a motorháztető magassága 1420 mm,a talajtól, közép állásban 1350 mm,alacsony állásba pedig 1200 mm.Most ebből már meg tudod állapítani,hogy a fülke jelenlegi magassága ,ennyivel csökkenthető! Egy vicc jut eszembe,le is írom! Bízom benne ,hogy nem ilyen lett ez a segítség is. Megkérdezi az egyik ember a másikat: -Nem tudod,mennyi az idő? Azt mondja a másik:- Délbe harangoztak és számítsd ki!! :-)))))
Üdv mindenkinek! Mtz 50 a következőket produkálja: Vizet fogasztja.az olajszint nő. A karterban nincs víz.a vízben nincs olaj.Időnként indításkor víz jön ki a kipufogón.Olajnyomás jó.Jól indul.A kormányszervóból és a hidraulikából nem fogy az olaj.A két jelenség lehet más okból van? Ha van valakinek ilyen tapasztalata kérem írja meg. Köszönet.
Üdw! A gyári beállitás az 600 on van az alapjárat,vagy kell hogy ott legyen,de én azt keveselem az mtz nek. Legalább 800 ra fel kell azt vinni. Ha pedig turbós a gép akkor 900vagy akár 1000re is..
A boltban kaphatót azt felejtsd el mert haver is az axiáltol vette és mindig szerelgette. Kell venni normális gumigyűrűt oda és nem baj ha 0,5mm vatagabb.
Milyen méretű O-gyűrűk kellenek első generációs MTZ82-es kéziféktengelyéhez?
Az a gondom, hogy az újabb 82-esekhez való gyűrűk 34x3mm-esek (kat. sz. 035-040-30-1-4), ami nagy a 33mm-es féktengelyemhez. 33-as, 32-es vagy valami más méret a jó a 33-as tengelyhez? Még sosem cseréltem, a régiek elszakadtak.
Automata vonófejnek mi a hivatalos rögzítési módja a traktorra? Egy hosszabb és egy rövidebb csap? Lehet ezt valamivel helyettesíteni? Például 22-es részmenetes csavarral és anyával??problémám, hogy az öntvény tartó kicsit meg van kopva már és mozog a fej, műszakin ezt mennyire nézik szerintetek?
Annyira jutottam a dologgal kapcsolatban, hogy szétszedtem ripityára a centrifugálszűrőt és környékét, összeraktam
elindítom, hideneg 3.5 ös olajnyomás, járatom, stabilan tartja a 3,5 öt alapjáraton
kerülök vele egyet, elmegyek naggyából 1 km ert, ott leállítom, majd mikor indítanám már nincs csak 1.5 olajnyomás és visszafele jövet menet közben esik lefelé. ujból szétszedtem külön külön a szűrőt, de már nem tudtam előidézni ujból használható olajnyomást, sőt semmilyet sem
Sziasztok! egy kis segítségre lenne szükségem Adott egy mtz 50 motor, illetve egy 50 es mtz átalakítva targoncának. A probléma vele, hogy régóta nem működött az olajnyomásmérő, a minap kicseréltem egy újra , de mérhető olajnyomás továbbra sincs. nyomásmérő csövét kifújtam levegővel, az órát teszteltem, saccra annyi, mint a kompresszoron az érték. Hengerfej javításnak indult a dolog, egy tőcsavar kijött a blokkból, csináltam helyette másikat, hengerfej síkolva, hüvelyek jó állapotúak, szinte válla sincs(kb 8 éve kapott teljes felújítást tudomásom szerint.
Aztán ma voltam kipróbálni, hát nincs olajnyomás:/ olajhűtő hideg, szelepfedél alatt alig van olaj, mondhatni semmi, ment úgy 15 percet, egy centnyi ha lehet benne
Igazából agyonhasználva nincs, jó ha belemegy 80 üzemóra évente, 2 évente olajcsere játszott azért biztos ami biztos alapon Van valakine tippje mi az, amit meg lehetne nézni, mielött nekiesek a motor aljának is?
jobb ötletem nem lévén levettem a centrifugálszűrő házát, filmrétegen kívül semmi, kivettem a centrifugálszűrő aljából a csavarokat, bal oldalt egy keresztben furatos fenekelt hüvely rugóval deszítve a háznak, jobb oldalt vele szemben egy csavar, elég lazán hajtható, egy bitfejjel tekertem jobbra balra, de alaphelyzetbe visszaállítottam, ott rugó nincs, eggyel felette pedig csak egy furat benne semmi, főleg nem rugó a kézikönyvvel ellentétben még a centrifugál szűrőt megnézem, nem-e eldugult a befolyó cső valahol
Próbálom ,magamba kitalálni ,minek az alkatrésze lehetett. Ha a betűk ciril betűk ,akkor lehet,hogy valamelyik SZK kombájn változatának egyik kereke lehetett ,de ha magyar betűk akkor lehet,hogy egy cukorrépa szedőn volt.Biztonsági kapcsolóval csatlakozott a hajtáshoz,úgy vélem. Két fefrodol tárcsa lehetett a két oldalához szorítva ,ami nagy terhelésnél megcsúszhatott!
Mtz kormányból az olaj tud szökni valamerre? Vagy előző szereléskor nem volt szintre öntve mert tettem bele 2litert így is kicsit nehéz néha még a fogaskerekek nem lepi el!
A lefúvó szelepes az a .3 asokra megy meg a 110 lovas mtz re.. Pontossan ugytudom,hogy az 1025.3 ra rakják,ha cseh tesznek gyárilag.. Rálehet tenni akár sima szivós 82 re is ha turbóza valaki,csak kis átalakitással.. De az szerintem nem arra,se a 892 re való.. A C14-126-01 ,, C14-101-01,meg a K27-43-01 ezeken lehet gondolkodni,hogy melyiket.. A 126 ost rákják a 892 a gyár ha csehvel adja ki.. Csak ám az kb 400 eu. Emezek olyan 350 eu.,,de az is nagyon sok.. Ezért nemtudom,hogy még mi lessz,melyik lessz. Az is lehet hogy marad a tkp csak másik számút hátha..
Nemtudom,de ezt a fajtát ami van a rajta TKPba nem tudom,hogy merjem e megint ,ha most is csak ennyit ment és megindult az olaj.. Nekem csak az a hihetetlen hogy újkora ota fogy az olaj,és ezek szerint akkor már mindjárt selejtes lehet,lehetett a turbó.. Mind egy majd még eldöntöm,hogy mi legyen..
A csehet tudod szervizelni ha tengely megkopik ha csapágyat kell cserélni. A Tkp-nál is biztos van pótalkatrész de nem foglalkoznak vele.A kérdés hogy árban lehet veszel új TKP-t mire a csehet leszervizelik. Élettartamban meg nem tudom hogy 3-szor annyit ki bír e.A hangja az biztos fütyülősebb meg erősebbnek is érződik mivel lejebről húz.Tán nagyobb fordulaton pörög mint a TKp más a geometriája.
Lehetcséges,amit irsz! Ma bebizonyosodott,hogy tényleg a a turbó lessz a ludas nálam.. Hereszéna hordás volt,és a 892 húzta a kocsit rakodáskor,,kis bálák.. Úgye alapgázon,kisgázon ment ma csak jobban,és mondom megnézem most este a turbónál nem e van olaj szivárgás,mert máskor is olyankor mikor többet dolgozott kis gázon megszivárgott megindult az olaj,ott,ahol már multkor is irtam.. És tényleg megint olajos volt kicsit,megfojt rajta.. De ma inditás elött még száraz volt.. Majd a közeljövöbe csak ki kell majd cserélni,csak nemtudom,hogy ugyan ezt a fajtát tegyem e majd rá,vagy másikat.Talán cseht,csak azokat sokalom árban..
Nem tudom biztos ki eszelnek majd valamit.Bár az armatrakok már így is dobnak füstöt.De lehet egy turbó csere megoldaná a problémát.A perkinszek nem arról voltak hiresek hogy esznek.Vagy komplett befecskendező rendszer csere modernebb adagoló.Valamit ugy is kieszelnek lehet csak a gyujtás nem ott van ahol a legtökéletesebb az égetés mert ott már nem felel meg a normáknak.
Lehet hogy csak azoknak is kéne egy kis után állitás,és jobb lenne,még akár fogyasztásilag is.. Újanta sok gépet traktort ugy állitanak be,már az orosz is kezdi az ujabbakat is. Gondolom a környezet klima véget is ahogy mondják.. Azért nincs füst se a gépeknek. Van fen a youtubon hogy utolag optimalizálnak ehy 1221.4 est,mert a tulaj nem volt megelégedve.. https://youtu.be/wV3I6g9WCR0
Aki azt vett dicséri. Kényelmes, klímás kabin könnyű kezelhetőség kényelmes nem pattog az úton.Van ismerős vet mtz-t 110-est 3 éve meg most a faterja armát 110-est.azt mondja jó kényelmes felszereltebb a hidraulikája szuper van úszó opció az úton nem veri az elejét,levegős kabin viszont lomha az MTZ hez képest. azt mondta ha ez 110 lovas akkor az MTZ 130.
Akkor az armatracok mégse olyan jók? Van aki dicséri,de halottam olyat is hogy a váltó diferenciál nem valami.. Pedig az agrotech nagyon dicsekedte,hogy mennyit eladtak már belöle. A szerviz is elég komoly összegbe van ahogy halottam.. Inkább én is orosz párti vagyok.. Könyebb szerelni,javitani,alakatrész is van ,meg aránylag elfogatható áron. A minöség az már más,de azt amit kell azt megcsinálja az orosz.. Szerintem jó választás volt az 1021 es,ha jó beáll akkor elmegy az sokáig,ha karbatartás rendszerű.. Meg a kocka habnisok még jobbak is , amazok a .3 asok a müanyagosak tán nem annyira..
Igen a pannonka a szerviz.Ebben az nyugtatott meg hogy nem hazai össze szerelés.Az agro pannonka felragasztja a saját reklámját az oldalára alatta meg átlátszik az eredeti ciril betüs felirat.meg mindent oroszul kaptam meg vele papirokat. Nekem csak a ventilátor szíjaka cserélték le bordásra meg szelephézag állitás olaj filter csere.Majd ki derül jó választás volt e armatracon gondolkodtam meg ezen de ez motorteljesítményre megeszi még a 110-est is nem a 102-est.
Gondolom akkor ezen a tiéden is gyári orosz TKP turbó van..? Ja és azt még elfelejtettem irni hogy nekem is égy évre rá mikor meg lett véve,hivtak a panonnkábol,hogy kicserélnék a turbót,gondolom szerviz alatt még.. Ök hivtak még meg is lepödtünk,mert hogy diktáljam le a számját a turbónak,mert van egy másik jobb fajta tán és,ha nem az van rajta ök kicserélnék.. De aztán nem lettek hiva vissza meg semmi.. Azóta is az a turbó van fen.. Ezek szerint ök is tudják,hogy van olyan amelyik nem tökéletés,,bisztos volt már panasz,hasonló..
Akkor jó lessz az ,ha nem fogyaszt olajat,jó beál a motor.. 160 oránál már úgy is kiderült volna.. Hát igen sok a selejt alkatrész,meg nincs az az odefigyelés se összerakáskor.. AZ adagoló rajta UTN orosz gondolom,azt könnyebb is utolag beálitani is hogy egy kicsit pörgösebb legyen a gép.. A szerviz akkor a panonnka gondolom a Mabanol olajat hozza... Én csak az 50 oránál hivtak öket,utánna már én cseréltem az olajat..
A traktoronkénti gyújtás különbség meg szerintem az össze szereléskor ki van a gyártósoron menyire van ki a melóval a micsodája és menyire figyel oda a pontosságra.Az adagolót aki rakja össze szintén.Aztán még hozzá jön egy kis alkatrész selejt is és kész a traktor.
Hála istennek hogy lekopogjam nem fogy az olaj még.direkt figyeltem mert járatós volt kemény 160 óra van benne.És gyárilag 15w40 raknak bele még szervizes.A fogyasztás is meglepően kevés 12 liter volt eddig a legtöbb amit megtudtam etetni vele holdján szántásba az ősszel.ennél többet meg tudott enni a régi ha már négykeréken kellett kaparászni az eke előtt.Ez csak 1021-et ír.Egyenes híd monoblokk meg a 130-as hátúja.Ezekkel szerintem az lesz a gond hogy már csak 3 karikásak 1 olajlehúzó van.Az ha megkopik már eszegeti is az olajat.Meg a levegő filterre figyelni kell.Hallottam olyat hogy az új zetoron(5211) a torok meg a levegő filter közötti cső elrepedt(kiszakadt mikor szerelték össze)és egy év alatt leszaladt a motor 300 óránál nagyjavitás. Szétkoptak a hüvelyek.Meggette a por.Egy ilyen hülyeségen elment a motor ami lehet 10 évig gond nélkül pöfögött volna.
Nem gond nem is lényeges annyira a pontos számozása.. 1021.2 vagy .3 as?? itt van a faluba egy 1021.2 2012 es kiadás az szem.. Tavaly már megkellett bontani a motorját kb 3500 munka óráná.. Új hengerek dugatyuk gyürük lettek belerakva,mer tán megkoptak.. Az övé is fogyasztotta az olajat újkora ota ,de melegedett is.. De az lehet séges hogy nagyobb elögyújtás végett is.. A nagy elögyujtás tönkrevághassa a motrot szerintem,lehet végül az lett a baja nemtudom.. Meg az alacsony foku termosztát se annyira jó tudtommal mert kisebb höfokon jobban kopik is tán a motor.. Meg a turbó is ki lett cserélve csehszlovákra.. Azota nem olyan régen beszéltem vele azt mondja hogy csak fogy az olaj belöle,ha igazat mondott.. Lehet akkor ott más probléma is fenn áll.. Szerintem amúgy jó traktor az 1021 is,csak itt is legyen minden a megfelelö értéken úgy a beálitás meg minden karbatartás. Akkor nem lehet gond semmivel rajta.. Én azt tapasztalom,meg hallom is hogy a gyár,gyári beállitás nem mindig minden traktornál lehet egyforma egy azonos tipusnál itt az mtz nél.. Én is adtam több naftát a 892 nek kicsit meg ez is hamarább ráadja.. De füstöl is mikor nyomom neki,de terhelésen max egy kicsit mikor kipörög.. Újanta veted? A tiéd fogyaszt olajat? Meg ebbe is akkor 20w50 gondolom..? Csak információ végett kérdezem.. Kössz!!
Akkor valószínű hogy a turbó a ludas.Engem betojattak egyszer hogy ha nagyon eszegeti az olajat erőltetésnél be tud gyulladni nafta nélkül is és még lefojtani sem lehet csak pörög ész nélkül.Sajnos nem tudom megmondani mert eladtam a gépet tavaly tavasszal.1021-es jött a helyére.Ebbe még nem piszkáltam bele de mintha nem lenne olyan pörgős mint amaz volt. A motorfordulat ugyan ugy 2200. Ennél mintha elveszne a nyomás váltásnál van pici turbójuk. Valószinű majd a regulátoron kell állítani adagolósnál.A réginél is lett lejjebb víve a nyomás hogy már 0.5 bár alatt ráadja a többlet naftátát. Ojankor meglódult meg dobott egy kis füstöt.Ennél semmi füst csak mikor begyújtod. De terhelés alatt ugyanúgy teljesít sőt nem is melegszik akár hogy terhelem erőre több van benne csak más a vezetési élmény.Lehet hogy nehezebb azért vagy csak a gyári beállítás.
Értem,hát majd elválik,ha nekem is cserés lesz hogy milyet teszek majd rá..Nekem tetszenek a csehek,de szereintem se rossz a tkp se.. Igen üzem anyag fügö,meg lehet elötöltés függö is a turbónak a töltése.. Megtudod mondani,hogy TKP ba pontossan milyen számazásut használtál? Volt fen a motron?? Nekem most a 892 ön a gyári az a TKP 01-01 es ami van rajta.. Párszor már a nyomó ágnál ahogy megy a motornak,ahol a csö megy rá a turbóra ott megszivárgott az olaj.. De most a tavaszi munkákba nem vettem észre.. Vajdasági vagyok én is Bácska Topolyához tartozom körzetileg..
A cseh turbóval elvileg kisebb fordulaton már tölt de a max nyomás ugyan az mint amit a TKP tud. Igy a max teljesitmény nem lesz nagyobb csak jobban fütyül.Bár az enyémen a 6 -os is fütyült rendesen.Szerintem az inkább adagoló függő. Állitás utá mikor belőtték porlasztókkal eggyütt már alap gázon fütyült.A tkp nak hátránya hogy nem akarják szervizelni.A csehhez meg minden van.Csak sokkal érzékenyebb.Egy szervizes szerint a cseh nem mtz-re való.Mert az olajos filtertől jobb a papír.Több karbantartást igényel de oda figyelsz rá mert berakodik és nem megy és a kissebb szemcséket is kiszüri.Az olajossal meg az a gond hogy sokan csak évente olajcserekor nézik meg és akkora lehet már csak volt benne olaj vagy már nagyon sürü és a turbó már belegelt porból.A cseh ezt annyira nem tolerálja mint a TKP. Vajdasági vagyok.
Tudom én is használtam a 20w50 est. Most van benne 15w40,de vissza térek csak az 50es re.. Melyik fajtája volt a 20w50 amit használtál?? Most én agip eni sigmaba vettem,,azelött meg a Mabanol németét használtam.. Szerintem még a 2.5 bár olajnyomás is nagyon jó alapjáraton meleg motornál terhelésen.. Akkor te megvoltál elégedve a tkp 6 turbóval ezek szerint. Szerintem se olyan rossz,csak annyi h az nem fütyül annyira mind a cseh.. Meg úgye árba is fele annyiba kerül mind a cseh.. Megkérdezhetem hogy hová valósi vagy? Nem Vajdasági netán?
920 as lett utólag felturbózva. Majd kb. 5 év után lett cserélve újból tkp 6 lett felrakva.Az adagolós belőtte a pumpát szerintem 100 ló felett volt jóval.szinkron 4 sebességes váltó volt benne gyors 3 teknősbe nem lehetett lefojtani. inkább a vizet meg az olajat kellett figyelni hogy mi a nehéz neki.nekem is 20w50 olaj volt benne azzal nem volt gond hidegen 6 melegen be állt 3.5-4 re az olaj. Mikor alapgázon 3 alá esett az olaj akkor már pihentetni kellett.2200 körül pörgött a motor maximumon,1500-nél töltött a turbó, földmunkát sosem nyomtam 1900-2000 fölé mert olyankor fogyasztotta az olajat.Nem volt füstje a gépnek én megvoltam elégedve a 6 turbóval.
Hát az elögyujtást is azért ellenöriztem állitottam,hogy hátha az is ér valamit. Melegbe terhelésen kicsit melegedett is,,és az előgyujtásra is gondoltam,hogy lehet azért,de jobb is lett utána ahogy észre vettem.. Azt nem gondoltam hogy az olaj is kevesebb fog fogyni.Most még ezt veszem észre. De akkor ezek szerint amit irtál lehetcséges ahogy értelmezem.. Nálam is az van hogy 80 fokon mikor megáll a höfok,utánna még megy lejebb valamennyit az olajnyomás,de szerintem ez normális. Nehéz munkába lehet ezt inkább észre venni nálam is,mert gondolom akkor úgye az olaj höfok is még feljebb megy,ahogy irtad te is.. Itt lehet az ha jó minösig olajat önt bele az ember. Most Agip eni sigma performance E7 van benne 15w40. De van aki a 20w50 ajálja hogy az jobb ugye nagyom höfokon,meg tán hogy azt nem fogyasztja annyira.. Az olajfogyaszra az még mindig van,de evvel a kisebb elögyujtással mindha tényleg csökent volna. Majd most késöbb még kiderül,hogy igaz lessze ez tényleg.. A turbó az szerintem is,valószinü hogy nyom neki be valamennyit,mert ezt újkora ota csinálja.. TKP 6 orosz van rajta amire hallani pont az olaj fogyasztás okát.. Cseh tán jobb lenne!!? Te milyen traktoron ceréltél turbót és milyen fajtára,hogy aztán megált az olaj fogyasztás?? Kössz a váalszt!!! Údw!!
Az olaj fogyasztás oka nem lett meg?Lehetséges hogy a turbó engedi be.Nagyobb előgyujtásnál nagyobb hőfokon történik az üzemanyag elégetése.Hosszabb ideig van az üzemanyag a hengerben. Felmelegíti az olajat és a vékonyabb olajat kiszopogatja a karterból. A víz órán észre sem veszed a különbséget.Nekem volt olyan tapasztalatom,hogy 80-90 fok között volt a víz attól nem ment feljebb de az olajnyomás csökkent tovább gondolom ha lenne olaj hőmérő ott lehetne követni a változást. Ha ijenkor dolgozni hagytam a motrot 5 perc után vissza állt 3 körülre alapgázon.Az olajat meg fogyasztotta amikor teljesgázon nagyon le volt terhelve.Turbó csere megoldotta az olajfogyást.
Üdv! Adott egy mtz 892 es,még csak 1200 órával.. Lehetséges e olyan,vagy tapasztalt e már valaki olyat hogy a motor kisebb elötöltésel kevesebb olajat fogyaszt.eszik?? (Újkora óta fogyaszt valamennyi olajat) Most a szezon,tavasz elején mondom le elenörizem a gyujtást rajta, és rá álitottam a stiftre a gyujtást ahogy gyári kéne hogy legyen.. Elkeztem a talajmunkákat vele,ebbe szántás ,tárcsázás munkálás,és több olaj kellet még bele bizonyos munka után mint azelött.. Hozzáteszem meleg motornál volt mikor nem birta átforditani a motort az inditó,csak ha elvettem töle a levegöt.. Na most nem régiben mondom visszább veszem én csak az elötöltést sacra kb egy két milit.. Azóta is szántott is tárcsázott is kicsit,és szinte most minimális olaj ment el,ha ment is.. ÉS azt is észre vettem,hogy könnyeben átis forditja a motrot az inditó.. Terhelésnél kicsit most van füst is,de annyi kell is.. Lehet,hogy ez soknak nem hihetö,,kicsit nekem se,de én eddig ezt tapasztalom..
Üdv mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni egy alkatrész beazonosításához. Elnézést kérek ha nem MTZ alkatrész, padláson hevert, a ház előző tulajának volt MTZ-je, ezért gondolom hogy ahhoz való, esetleg egy munkagéphez?
Velemenyetekre lennek kivancsi. A muszerfal melleti 3 hidraulika kart meglehet csinalni, hogy ne csorogjon zorogjon? Illetve a masik kerdes panorama fulket lehetne valahogy megjobban szigetelni, hogy ne legyen ennyire hangos es ne jojjon be ennyi por? Vagy ezek a lehetetlen kategoriaba tartoznak?
Nekem pont ilyen van. Így vettem, de túl parasztos megoldásnak gondoltam/tartotam. Vettem bele új szintjelzőt, meg hozzá párosított órát (kb 10ezer). Az órához is vezeékelni kellett, a szintjelzőhöz meg szar hozzáférni. Ülés ki, alatta lemez ki, aztán is kicsit szerencsétlenkedni kell. Az eredmény annyi lett, hogy látom az órán, hogy van benne, de hogy mennyi azt nem tudom. Amikor már teljesen megáll üzemanyaghiány miatt, akkor is a mutató az első rovátkánál van.
Aztán elmentem és vettem vadonat új benzincsövet oda hátra, ahol a kép is mutatja. Szép tiszta, került vagy 100 Ft-ba. Azóta sosem fogyasztottam ki belőle a cuccot. Egy pillantás kissé rogyasztva és meg is van a pontos szint. Annyit csináltam még vele, hogy amikor tök üres volt a tank, öntöttem bele 10 litert, megvártam míg szintbe kerül a cucc és akkor az új csőre húztam festéktollal egy vonalat. Na ez a tartalék jelzőm. Ha oda ér akkor kocogok a kannáért is irány a kút.
Az a helyzet, a konstrukció úgy szar , ahogy van. A tankban nincs hullámtörő, így a cucc meg a jeladó, meg az óramutató oda- vissza vagdalódik. Rád bízom, hogy kitaláld, ezt egy sima rendszer meddig bírja...
De ha van idegrendszered, csak rajta, babrálj vele kedvedre...
Kérdezném hogy a linken szereplő két fogaskerék összepárosítható e? Megegyezik e a fog mérete, modulja. Lassítani es irányt váltani kellene de nem vagyok mtzés így nem tudom viszont pont megfelelne a célnak. Segítségeteket előre is köszönöm!
Persze, minden csavart sorrendben, nyomatékra húztam, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Attól félek, hogy meg van repedve a hengerfej, ez mennyire gyakori eset? nagy terhelést nem kap a gép, egy targonca végeredményében, nagy fordulat sincs. kb 6 éve fel lett síkolva, 2 éve kiégett a tömítés belőle, akkor ujra lett tömítve.
Egy kis segítségre lenne szükségem. A probléma, hogy indítás után rögtön olyat csinál a motorblokk, hogy a víztérbe szuszog.
Eddig ami történt, hogy hengerfejtömítést cseréltem, egy hengerfej tőcsavar ki volt szakadva, az javítva lett. a hengerfejen sérülést, repedést nem észleltem.
Viszont összerakás után ugyanúgy "szuszog", kicsit mintha kevésbé csinálná.
javítás elött víz volt az olajban, a dugókba is jutott( a motor nem birt átfordulni)
Lehetséges valami más tünet(porlasztóknál, izzítógyertyáknál) amit egyszerűbb megvizsgálni, mint egymagamnak levenni a hengerfejet?
egy orosz oldalon csak megtaláltam. Ahogy a csavarhuzó is mutatja,avval a szeleppel lehet állitani a nyomást. A fekete nyil felé adod rá,a fehér nyil felé pedig csökenti a nyomást.. Kinek hogy...
Szerintem igazából ha motorolaj van a tartályban, akkor viszonylagossan kellene annak dolgozni, nyomásszabályzó szelepet és vele szemben a szelepet érdemes megnézni... azt is el tudom képzelni, hogy a munkahengernél átnyomja a meleg, hígabb olajat a dugattyú másik oldalára, vagy épp a szivattyú kopottas már, és nem tud annyit a meleg olajból nyomni. Én gondolkodtam az 50 esünkre egy plusz olajhűtőt ráépíteni, ugyanis pótkocsizni szoktunk vele(EB4) és egy nagy batár munkahenger van benne... eléggé sok olajnak el kell távozni a tartályból, mire le tud billenteni, semmi hűtés főleg nyáron, aztán ilyenkor ha elsőre nem emeli fel, akkor lehet lapátot keresni
Üdw! Ennél a szürönél is lehet az olajmyomást állitani? Vagy csak a centrifugál szüröné? Mer ennél azt a zárocsavarost nem látom,mint a centrifugálisnál,ahol állitodik az olajynyomás..
Nem tudom, erős a gyanú, hogy még az eredeti van fent. Egyszer már vettem hozzá felújító készletet, meg nyomásállító szelepet. Meg is lett mérve, 190bar-nál szabályoz. De a tárcsával már akkor is így csinálta. 10 leveles tárcsát használok rögtörővel. Ha az nincs rajta akkor egészen jól használható. Ha viszont rajta van akkor már nehéz a gépnek, szórakozik a rendszer.
Nálam hidegen is így enged, hogy lassan emelő állásba mozdítom a kart. Szépen finoman lehet leengedni vele. Gondolkodok másik tömbbön, mondjuk 1 kört használok, arra elég lenne egy Granit úszos tömb is, de baromi drága sajnos. Milyen tömbböt használsz?
Tárcsázok. Hideg olajnál gond nélkül emeli. Aztán ahogy felmelegszik egyre nehezebben, illetve egyre nagyobb gázzal. Ami érdekes, hogy amikor már minden meleg akkor a hidraulika kart lefelé tolva, tehát amikor emelnie kellene, szépen lassan engedi le a tárcsát. Egyébként is engedi, de a kar lenyomásával meg pont úgy csinálja, mintha az lenne a dolga.
Mit lehet ezzel kezdeni, hogy bírja? Mit kell cserélni?
Még jó hogy lehet kapni! Tudjátok mi kellene nekem?? PAL -adagolóba fejszelep rugók! Egyik ismerős kért meg rá ,hogy érdeklődjem meg ,mert ő nem tudja ,hol lehetne kapni!
Attól függ milyen értelembe! Én a felhegesztésre gondoltam . A 80-90-es évek ,bizony hogy felhegesztettük ,le lett szabályozva ,aztán kalap! Nálunk eltörni ,csak a qrvára túlterhelt ,Hidrot rézsűkaszák alatt tört el a hepehupás csatornapartokon ,gátoldalakba, teljesen kihúzott ,kifordított kerekeknél! :-((((
CO majd esztergálás lesz elvégezve rajt, többszöri ívkezdéssel, hogy ne forrósodjon át teljesen az anyag. Viszont az kitétel, ha lehet nagy egytengelyes pótot illetve túl nehéz függesztett munkagépet ha lehet ne vigyek vele. De ez szerintem ezekre az öreg vasakra mind igaz. Külső csapágyat nem cserélek, hisz mérésekkel nem látszik, hogy gond lenne vele, még békebeli MGM Radax csapágy. Ettől csak rosszabb minőséget tudnék vásárolni.
Srácok, hangja van a malacnak. Meg eléggő lötyög mindkét oldalt a gardán tengely.
Mennyire macerás felújítani, szétszedni? Nagyon keveset használom az első hajtást, de alkalmanként azért elkel. Ma a szippantóval majdnem elakadtam, volt difizáz, előre-hátra mozgás meg jóistenezés, de végül kijött.
Szóval ekkor jött elő a hang. Amikor automatában van akkor pláne van hangja. Direktbe kevésbé, vagy kisebb.
hegesztés nem a legjobb le kell szabályozni a felületet majd zsugor kötéssel rá egy gyűrű amit méretre kell esztergálni ha csak a szimering helye nem jó a fedélbe tovább kell esztergálni a helyét és mindjárt ép felületen fut
MTZ 50-nél a hátsó féltengelyt ki lehet szedni a csak féltengely tok levételével? Nem esik-hullik szét semmi a difiházban?
Másik, hogy ahogy nézem a féltengely meg van kopva a külső csapágyazásnál valamint berágódva a szimering futásánál, ezt mennyire javallott felhegeszteni majd leesztergálni?
MTZ 1025/3-as nagy volt a kartergáz a vízbe belekerült az olaj.Konkrét hibát nem láttam a pakolás szétszakadt levételnél.Véleményeteket szeretném kérdezni hogy a hengerfejet küldjem el vizsgálatra síkoltatni.A gyűrűknél ha berakom a hüvelybe mennyi lehet a hézag?A dugatyú csapszegnél egy kicsi mozgást érzek.Aki tud segíteni nagyon szépen köszönöm.
Tehát azt a menetes agyat kellene átfordítani? Mert ugyebár az átmenő furatos csak egyféleképp megy föl az illesztőkörmök miatt. Rajzból, amit találtam, csak az az alkatrész van ábrázolva, ami a furatos tárcsát tájolja, de ahogy nézem, azt nem tudom átfordítani, mert retesszel illesztett az adagoló tengelyére. Csak simán leszedem,átfordítom vagy van valami furfangja is?
Teljesen átfordítottam a motort, csak 1 furatot találtam benne, az az első sűrítés elött volt. Én egy kis sufnituningra gondoltam, ha más nem, a nyomócsöveket igazítom az adagolóhoz aztán úgy állítom az előtöltést, de ott fennáll a veszélye, hogy eltörik az egyik cső, meg akkor kesze-kusza lesz a nyomócső elrendezés
Biztos vagy abban,hogy a stiftet jókor tetted a helyére?Szerintem a 4-es henger sűrít azért akkor tudod betenni az adagoló rögzítő csavarjait.
Viszont jártam úgy egy verseny motor adagolójával,hogy az istenért se jött össze a dolog.A végén reszelni kellett a lyukakon és jó lett. Később egy adagolós szétszedte az adagolót egy kis tuningra és akkor derült ki,hogy belülről el volt fokolva az adagoló azért nem tudtam össze hozni a beállítást.
A teljes gáz elmaradt... pedig többször végiggondoltam lépésről lépésre hogy mit kell csinálni :D Most újabb probléma adódott: Odatekertem az adagolót a helyére az egyes henger csövénél szépen nyomta az anyagot, viszont a furatoknak egyik pozícióban sincs közük egymáshoz. Próbaképp elkezdtem körbehajtani a motort kulccsal, kis fordulás után sűrítés következett, szerintem az 1 hengeré, mert elötte nem volt a közelben sem sűrítési ütem.Majd visszaállítottam, és beraktam a tájolót Tekergettem az adagolót és a 4 es henger befecskendezésekor kényelmesen be tudtam hajtani a csavarokat bármelyik furatba. Gondolom, tehát a tárcsának, amin a furatok vannak, a két oldalán a tengelyvonaltol különböző távolságban vannak a furatok, ugyanígy a menetes agy is.
Gyanítom hogy valami az adagoló körül nem passzol.
Valakinek valami ötlete esetleg? Az eddig lemaradt, hogy egy eddig működő gépről van szó, kegyetlen nehezen indult, ezért próbáltam meg, hátha valami kisül belőle... leírások alapján egyszerűnek láttam, így mertem hozzáállni
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem! MTZ 50 ablakos motor előtöltés állítás a téma. Kivettem a tájolót, beleraktam a lendkerékbe, levettem az 1. henger nyomócsövét az adagolóról(hollandit oldottam), levettem az adagoló hajtás burkolatát, kivettem a 2 nyolcas csavart, tekertem mit a bolond(menetirány szerint balra, úgy néztem, arra kell hogy töltsön) de semmi... nem emeljedett az illesztőkúpnál a gázolaj Mit csináltam rosszul?
A másik fórumon olvastam én is, hogy 2021 januártól kivezetik a pirosat, kapunk helyett feketét a sorból (kb 50-en, aztán elfogynak a kombinációk). Nekem idén decemberben jár le a műszaki az MTZ-ről, majd akkor okosabb leszek.
Ma végre újra odajutottam. SZóval nem bonyolult ez csak játékos. Sajnos a kézifékem egy picit sem működik. Ott belül valami elkopott. Maximális ráállításnál sincs semmi. A lábfékek teljesen jók. Rájöttem, hogy a lábfék és a kézifék azért van összekényszerítve, mert erre van szerelve a pótkocsi fék szelep, és az akkor is működik, ha a kéziféket behúzom.
De nekem sajnos nics semmi fék. Per pill nem érzek magamban annyit, hogy leszedjem a kereket és újra csináljam a féket. Majd egyszer.
Azért, hogy az érzés meglegyen, eltört az ülés felfogatóm. Mármint a alul a torziós tengelyek végén lévő fogaskerekekbe a tűgörgők. Így nem tudom állítani, és ahogy ráülök egyből leütközik alulra.Holnap vehetek hozzás cuccokat, remélem csak ez lesz a baj.
Apropó, szerintetek ez beszerelhető mtz-be. Találtam nálunk egy hasonlót 21ért.Talán a legalsó lemez nincs rajta. Az enyémben még a gyári ülés van, meghagynám a lengéscsillapítós részt, és ezt valahogy ráraknám.
Az MTZ fékkel én is így jártam, hogy a fékpedálra ráléptem és a kézifék felcsapódott, valamint ha behúztam a kéziféket levitte a lábpedált, az alábbi alkatrészeket cseréltem, ki, amit pirossal bekarikáztam! Nekem ezek cseréje megoldotta a problémát. Műszakin nem nézték a kézifékkar visszajelző lámpát!
Egy vizsgáztatást mesélek el! A 80-as évek közepe táján lehetett, egy egytengelyes pótkocsit vittem műszakira . A srácok csinálták a műhelybe. Valami kis bibi volt az egyik keréknél! Később fogott egy kicsit ,de aztán csúszott fogott! Nem volt kedvük mégegyszer leszedni a dobot ,hogy még illesszenek a pofákon! Szépen ,csicsásan meg lett csinálva ,úgy szemre nagyon tetszetős volt ,elektromosság rendbe! No ,akkor próbáljuk a féket,mondja vizsgabiztos és odalépett és lekapta a levegő összekötőt a traktorról. -Húzza meg ,kiáltott. Megmozdítottam és persze az egyik kerék még egy picit fordult ,a másik tök satu volt! Azt mondja erre ,most ezt a másikat is fékezze be!! :-)))) Semmit nem csináltam csak tovább mozdítottam egy kicsit és lám az is fogott!! Nevettek ,nem tudták ,hogy csináltam ,de átengedtek!
Ez a finomhangolás jó munka!! Kitartást hozzá!! Mert ugye jó lenne ha a kézifék is ,a lábfék is fogna,meg a fékszelep is megfeleljen az elvárásoknak,tegye a dolgát! Pótkocsis szerelvény vizsgáztatásakor volt ez jó téma!
Ja ilyen ahogy írod. Viszont mire a kézifékkar lenyomja a pedált addigra annyira fel kell húzni a kart, hogy utána meg alig lehet a kézifékkart visszaengedni. Na ennek a finomhangolásán dolgozok.
Állíts rá a kézifékre túl sokat kell mozdulnia a pótkocsifékszelep rudazata ovális furattal kapcsolódik a kézifékhez meg a lábfékhez is egy csapszeggel így tudja mozdítani a pedált
Beletaposol,rögzítődik,aztán a vizsgán megpróbálsz vele elindulni! Ugyanaz ,mint a karosnál! Aztán esetleg lefullasztod,világbajnok vagy! Ha te ülsz a gépbe,berakod egy magasabb sebességbe és akkor ha nem is 100-as a kézid,akkor is lefogatod vele a motort! Vizsgabiztos meg bólogat! :-)))))))
Én tavaly tavasszal voltam műszakin a 82-essel. A hátsó munkalámpákért nem szóltak semmit. Az elsők, amik a tetejére vannak szerelve és ledesek, nem hivatalosak, elvileg nem lehetnének rajta. Megoldottuk annyival, hogy hátrahajtottam. Hátul nekem minkét oldalon fent van a sárvédő gumi, viszont a prizma arra volt szerelve. Elvileg szabály szerint "lifegő" alkatrészen nem lehet a prizma, annak fix helyen kell lenni. Nekem van a gumin belül egy vas lemez, gondolom gyári, ezt megmutattam neki és el is fogadták.
Sem az első sem a hátsó rendszámot nem takarhatja ki semmi, még egy picit sem. Nekem hátul a tankszellőző cső belelógott szóltak. Lehúztam, megoldódott. Megnézték, hogy világít-e elöl hátul. Munkalámpa kapcsolóval nem foglalkoztak. Körbefényképezték, felírták az üzemóra számot, a gumik méretét. A vonófejnek fent kellett lennie, mert csak így írják bele a vontatási képességet. Semmit nem néztek a vonófejen, csak azt, hogy rajta van-e.
Rámentek a lassulás mérésre.
Beül az ember, felrak a szélvédőre egy lassulásérzékelőt, felgyorsul 20km/h-ra és onnan izomból fékez. A lassulásmérőnek 3.5-ös vagy nagyobb értéket kell mutatni. Ezt is fényképpel dokumentálják. Nekem 3.2-3.3 volt az érték. Bekapcsolta az első hajtást, úgy is próbálta. Felment asszem 3.8-ra. Megfelelt.
Kéziféket is nézik, valami olyasmi van, hogy kuplung kiengedésre erőlködni kell a gépnek. Ez szódával megvolt, tehát megfelet.
Már a telefonos érdeklődésem alkalmával közölték, hogy mindkettőnk közös érdeke a sikeres vizsga. Nagyon rendesek voltak, szerintem nem szőröztek, tényleg csak a fékre voltak komolyabban kíváncsiak, de azzal meg úgy vagyok, nem árt ha tényleg működik. Nem érdekelte őket sem olajfolyás, sem semmi ilyen mizéria.
A hivatalos összeget fizettem, nem kellett borravaló.
Elvileg úgy kellene lenni, hogy csak helyzetjelzővel együtt világítson, és kintről kapcsolható legyen. De felénk az NKH vizsgán még nem szólt érte senki, akárhogy van felszerelve.
Valamikor csak úgy fogadták el,hogy kívül lehessen kapcsolni ,nehogy a közúton menet, a műszerfalról be kapcsold! Ma már nem tudom ,ezeknél mi esetleg az új szabály!
Kiveszed a pedált, a kart pedig megnyomod befelé. Én tennék a padlólemez aljára gumidarabot a pedál mellé, hogy annak támaszkodjon neki ne a lemeznek. (ez nem felsőpedálos).
Nemrég szereltem ki belőle :) kapott egy ilyen feszültségmérőt az izzitásvisszajelző helye, de akkor új helyet kell neki találnom. igaz lefelé csal vagy 0,5V-ot
Kérdésem lenne az Urakhoz: 80-as motor torokizzítója hány volton üzemel hivatalosan? Olvastam valamikor, hogy 7V kell neki egy izzitó ellenállás beiktatásával, ez mennyire valós? Szeretném bekötni ha már van a gépen, igaz az 50-esen kicsit macera a kis tartály elhelyezése, de megoldható talán.
Üdv lenne egy fontos kérdésem mtznél valószínű a csőtengely gumigyűrű elkezdett szivárogni az mtz nél most 41 óra van benne de az olaj is max fölött van kicsivel illetve gyárilag motorolajat raktak bele,ha lecserélem 80w 190 re el fog állni a szivárágs vagy már nem válaszokat előre is köszi!
Üdv! Ki ,hogy oldotta meg az új tipus müszerfalnál a hagyományos régi viz,és olajnyomás mérö orák beszerelését?? Gondolok itt tartó ilyesmi.. Esetleg képek róla..
Vagy a kalapács amivel elvertem a fejét volt gond, mert megmozdult, csak utána semmi.
Az új tengely majdhogynem átmérőben olyan mint ha kisebb lenne, de lemérve ugyan úgy 50mm, de nem tetszik... lötyög a hídban és oldalirányú mozgása van. Hézagolnom is kell pluszba mert a gyári hézagoló ami 3mm-es az kevés. tegnap csináltam 2 db 0,9mm-es anyagból még, hogy jó feszes legyen, azt idővel a másik 3mm-es is befér majd akkor lesz a tuti. Most ahogy összeraktam majdnem 'rosszabb lett a végeredmény' :( Nyílván egy új hídközéppel és bölcsővel lenne a tuti, bár lehet az se lenne jobb, csak egy szakműhely méretpontosan legyártott csapja+perselye.
Köszönöm szépen! A vicc az hogy ,még a szervizes sem tudta megmondani hogy lehet,illetve a gépkönyvébe sem volt leírva sehol,most 30 óra van benne,lehet már pótkocsizni vele? műtrágyát akarok hozni haza vele kb 4 tonnát meg a pótkocsi tömege kb 2 tonna előre is köszi!
berágódva nincs, csak nincs túl nagy kalapácsom és szerintem el sikerült vernem a fejét a csapnak, viszont ha ezt előbb tudom hogy nincs végig bent öntvénybe a csap, akkor nem is erőltetem, hanem előbb lebontok róla mindent és áztatom fékolajjal. Mindig tanul valamit az ember.
Sikerült levágnom az első hidat, de belőle már nem nagyon akarna kijönni a csap maradéka, kb 1-2mm-t sikerült 'megjáratnom' a hídban oda-vissza. Próbáltam melegíteni a hídközepet, jól beáztattam wd40-fékolaj kombóval hátha... de nehéz lesz ez.
M24-es csavart hegesztettem fel a csapszegre, azt gondoltam, hogy a hegesztésem adja meg magát, de a 36 villáskulcs volt a győztes sajnos. Ha legalább egy mm-t mozdult volna, de semmi... marad a flex.
Magam Zetoros lennék, habár traktorosnak az erősen amatőr fajta. Egy kis 3011-es a járgány. Aztán az elmúlt hetekben rámjött (erős biztatásra), hogy lánctalp kellene vagy gumiheveder a hátsó kerékre. Természetesen egy kis plusz tengellyel, két kerékkel együtt.
Namost ezen a fórumon valamikor 2011-ben valaki "lator2" néven (egész pontosan 2011 március 9-én) jelezte, hogy ő csinált 50-es Mtz-re egy ilyesmit. A gumihevedert nagyobb traktorkerékből eszközölte.
Valaki ismeri az illetőt? Van hozzá valami elérhetőség?
Az a legegyszerűbb,mint írod! Mi mindig ,ha nagyon meg volt szorulva ,leszedtük a bölcsőt ,aztán egy nagy dórnival ,tüskével ,kovács fogóval fogva kivertük,megfelelően alátámasztva. Volt ,hogy még melegíteni is kellett!
Melegítettűk lángpisztollyal és egy 10 kilós samuval ütöttük befele de semmi. (Azért befele mert a kartelnél ha ment volna akkor flexel annyit le is vágtam volna, hogy a kartelt levegye.) A gép váza finoman megemelve, hogy ne nyomja a tengelyeket közben.
A perselykihúzóra egy másik gépnél hozott egy szerelő kihúzót.
Meg se mozdult.
Belülre tettem 4 forró varratot elektródával és már ki lehetett ütni.
Ha nem jönne ki azon gondolkozom, hogy flexel elvágom a két persely közt és kap egy hézagolót.
ez az m12 menet úgy látom kevés lesz, iszonyat bele van rohadva a hídba a királycsap. Próbáltam kalapáccsal a blokk felé ütni de nem mozdult semmit se. Palackos melegítővel rápróbáltam, de ilyen hidegben az se segített sokat.
Nagy barbárság valahogy sarokcsiszolóval elvágni majd utólag kiütni velőle? A házagoló kb fullra hiányzik, a vékonyabb vágólap szerintem elférne talán...
kicsit kell játszani az emelővel hogy könnyen mozduljon a csapszeg cső alátét a csavarra és kihuzatod ha kiszakad a menet még lehet nagyobbítani én hetrazárral raktam rá ahokizót simán ki jött
És a régit hogy szoktátok kihúzatni? Ebbe tömör a királycsap, most annyit tettem vele, hogy fúrtam bele egy M12 menetet de nem tudom elég lesz-e az kihúzatni..
Nekem újak lettek belerakva a 820 asba,de nem én állitottam be ,ha nem az adagolós. Kopogósabb is volta a hangja,meg azt vettem észre hogy mintha az adagoló kis fordulaton kb 1500 ig nehezebben nyomná át. Hozzáteszem az adagolóban is lettek elementek cserélve.. Nézelöttem olvasgattam itt a neten erröl dolgokat,és én utánna léjebb vettem a nyomást rajtuk kicsivel. Jobb is lett észrevehetöen!! Kicsit a hideg inditással nem vagyok megelégedve azért irtam azt a kérdést is hogy akkor kisebb vagy nagyobb nyomásnál indul könnyebben.. Igaz a motor még bontatlan 5800 üzemorával,,téhát a kompresszió olyan amilyen,de erö még van benne,és kardergáz is meleg motornál kicsit..
Üdw! Mik a tapasztalatok,, pl egy mtz 820 as motor kisebb porlasztó nyomásnál indul könnyebben vagy nagyobb nyitó nyomásnál?? Gondolok itt hideg inditásnál,igy a téli idöszakban..
Segítséget szerenék kérni királycsap csere ügyben, hogy házilag ki hol szokta felbakolni a traktort, hogy ki lehessen venni az első hidat? Mezitlábas 50-esről lenne szó.
Nah az jo a lenyeg alakitani nem kell a rudazatok is passzolnak a csovek az reszletkerdes mar. En most eroszabalyzot gondoltam kiiktatni es egy masik kis vezertombot berakni es joytick lenne.
Igen befér pont a régi helyére a 80-asba!De a csöveket cserélni kell mert nem egyeznek meg! Egy hete lett kész,nagyon jól dolgozik,egyet bánok,hogy nem hamarabb cseréltettem ki!
Mindegyik csavar teljesen bele volt rohadva, szépen el is szakadtam. Ki tudtam fúrni mindegyiket, menetek is megúszták szerencsére a leömlőn. Milyen csavart tegyek bele? Saválló rézpasztával jó bele?
Az enyémen sima csavar van, csak vigyázni kell hogy milyen hosszút teszel bele! Hengerfej tőcsavart, úgy szedtem ki hogy a csavart melegitettem, és fékolajat öntöttem a csavarhoz, így is nehezen jött ki!! Előkamra és a hengerfej miért nincs egy síkban, 0,2-04 mm-el belljebb van... Gondolom, ezért ment ki a tőmités! Felújtás után nem sokat ment!
Kipufogó csonkot szeretnék cserélni mert eléggé szét van rohadva a mostani és induláskor mindenhol jön füst belőle csak ott nem ahol kellene. Természetesen tőcsavarosan van megoldva, kipugohó alatt 4 réz anyával. Na ezek az enyák nem akarna lejönni csak eltörik a csavar minthogy lejöjjön. Ha tudom megpróbálom kifúrni a régi csavart majd új menetet fúrni bele. B tervnek kifúrom M12-vel és átmenőcsavaros lesz egy anyával. Melyik lenne jobb megoldás, rezgés/hőtágulás/terhelés miatt? Leömlőt nem szeretném cserélni...
Igazából egy régi lengyel traktorra kellene egy 42 centisnél nagyobb átmérőjű, egyrészről mert ramaty, másrészről meg nincs szervó és olyan alkarom lesz, mint Popeye-nek...
Ezen kúpos vég van, 35mm hosszon 19,8-ról 18,2mm-re szűkül, egy retesszel tájolva. Az illesztést megoldanám.
Meg tudnátok mérni, hogy a régi 50-es MTZ kormánykerék mekkora külső átmérőjű? Esetleg ha tudjátok milyen a csatlakozása a kormányoszlophoz, azt is megköszönöm! Fejlesztenék...
Köszönöm a válaszokat, újév után meglesem hogy van bekötve.
Mint kiderült, a rakodó csak akkor megy "normálisan" ha az erőszabályzó karja teljesen leengedett állásba van tolva (teljesen előretolva)
Tudom látatlanba nehéz a hibafeltárás, de ha tegyük fel, "helyesen" van bekötve a rendszer, mi más lehet még a hibaforrás? úgy tűnik a rakodó tömbje nem akar külön életet élni az erőszabályzótól.
Köszi! Kap új csavarokat, tömitést, teflonszalaggal bele mindegyik csavar aztán meglátjuk!! Loctite 5972 Hőálló Felülettömítő, még lehet hogy ezt megpóbálom!! BOLDOG ÚJ ÉVET!
ha mozog a csavar nem lehet kellő nyomatékkal meghúzni csináltatni kell hosszabb tőcsavart ami szoros a menetbe meg én nem szoktam teflonkarikát tenni a tömítést vagy bezsírozom vagy előtte nap beáztatom olajba úgy rakom össze
Köszönöm!! Szerinted kozhatta-e hogy hengerfejtömitést, 2 év alatt kétszer kellett cserélnem?! Könnyen kijött a tőcsavar, és annál a hengernél volt átégve a tömités, ahol csavar furat összeért a víztérrel! Teflon karika, pedig mindegyik hengernél, az örvénykamra felöli oldalán eltünt, elégett!!
hirtelen csak ezt a bekötési rajzot találtam mtz nél úgy szoktuk megoldani a szivattyútól menő csövet a plusz tömbre bekötni ami minimum 70 liter át eresztő képességű majd a nyomásfokozó csavaron keresztül vissza a traktor tömbjére meg az erőszabályzóra a plusz tömb visszafolyó csövét meg a szűrőbe bekötni
(Dreha pad -Esztergagép!!) Nem tudom találkozott valaki ilyen dologgal, kiszedtem a hengerfejtőcsavarokat, az egyik csavarfurat beleér a víztérbe!! Miért? Lehet ebből hiba? Hengerfejtömités?
Én amit eddig láttam külön tömbről vezérelt rakodót, annál vagy a kihelyezett körről kapott olajat, vagy sorba volt kötve a két vezérlőtömb: szivattyútól a rakodó tömbjéhez, majd onnan a traktor tömbjéhez.
Van rajta egy KHR rakodó saját vezérlőtömbbel. Van az erőszabályzó ami a főmunkahengert emeli/süllyeszti Van a vezérlőtömb.
A gond a következő: A főmunkahenger emelési pozícóban csak akkor tud teljesen "felemelni", ha a rakodó gémet emelési pozícióba állítom. (joystic hátrafele húz) A rakodó jelenleg fel sincs rakva.
Első körben azt szeretném kérdezni, mi a helyes bekötési sorrend, a szivattyútól indulva. De ha van esetleg tipp mi lehet a gond, szívesen fogadom Nem saját gép, csak dolgozok (kínlódok) vele.
A vezérmű tömbbel kapcsolatba van egy kis elmesélni valóm! 1975 vagy 76 lehetett és egy metszetet készítettem róla! Igen ám de a biztonsági szelep fészke nagyon kemény volt ,ki akartam "halászni" a helyéről,de nem volt olyan vékonyfalú szerszámom. Különben is munkaidőben lopkodtam össze rá az időt!! Fogtam egy vágót ,no majd azzal megindítom ,mert a kifűrészeléskor már valamennyire hozzá fértem! Nem volt akkor még flex,meg vágókorong.Odaütöttem a szelepnek és a vágóból persze hogy a szemembe vágódott egy acél darabka.Sokat jártam az orvoshoz ,azt mondja nem lát semmit! Cseppeket írt fel. Amíg használtam jó volt. Ki is írt az orvos.Munkahelyemen nem használtam újra fájt . Újból orvos (Akkor még körzeti orvosnak hívták)!Elküldött a szemészetre. Bizony ,hogy kórház lett a vége. Ahol bement ,azon az úton húzták ki ,egy nagy elektro mágnessel! Darabig még felülni se engedtek,nem ,hogy kimenni a mosdóba.Nagyon határeset volt,hogy ha kihúzzák, nem folyik -e ki a szem folyadékom!! Az se volt piskóta ,mikor a szemem alá bevágta a doki az injekciót!! Úgy ,hogy fiúk csak óvatosan!!!
3/1-kés Hydrosila már vagy 2000 üzemórát ment nálunk. Nagy gond nem volt vele, kúposszelepet 2-3x meg kellett igazítani. Valószínű a szűrőket kéne már jól kitakarítani.
Igaz csak egy kart használunk rajta, de azt sokszor.
A 3/1 helyett a 3/4 minden gond nélkül átszerelhető?
Volt kék piros bordó színű 1 nap és 1 év közti időszakot bírtak nálam eddig ez a legtartósabb most nyáron kezdett könnyezni pár réztömítés cseréje javította
Csak ez a fajta kapható de a vezérlő vagy résolaj csatlakozót vissza kell kötni a tartályba és jól működik igazából egy fojtó visszacsapó szeleppel tehető még kényelmesebbé főleg vetőgép kasza használatánál
Hidraulika elosztóból mi most a favorit ami megéri az árát? 3/1-es kellene, mivel nincs erőszabályzó a gépemen. Hydrosila nagyon gáz minőség 30e környékén? Vagy legyen a gyári 40e+ -ért? Szeretném a hidraulika szűrést fejleszteni filteresre, mert a gyári lemezkés szűrőből szinte az összeset cserélnem kellene abból a pénzből meg kijön egy értelmesebb papírfilter is. Ezt is úgyérdemes megcsinálni, hogy tömődött szűrőnél legyen egy kerülőág is tartaléknak?
Enyémen úgy lett beállitva, hogy meg lett emelve, hogy forogjon a kerék! A két csavar excenteres, és ahogy forgatod tolja ki a a fékpopát a dobhoz!! (van egy Eb pótkocsi fórum, ott vannak profik ebben a témában, inkább őket hallgasd meg!)
Sziasztok. Vettem egy EB 7/70 pótkocsit, fel lett újítva a fékrendszer,e új pofák, rugók, munkahengerek. Az egyik oldalon minden jó, a másiknál csak annyi a probléma, hogy normál állapotban kicsit fog és ezért hallani, hogy nyikorog. Ha jól tudom ezen a két csavaron kell állítani, a kérdésem, hogy hogyan kellene? Köszi.
Ivhegesztővel lett csinálva! Lehet hogy bírná nálam is, de van egy hátsóhídam, jó féltengellyekkel, difivel, érdemes lenne rendesen megcsinálni, hengergörgős csapágy stb. (ami a traktorban van, hátsóhid, ki van törve egy darab belőle, azon a részen ahol a munkahenger tartó is van, nem tudom hogy mit csináltak vele, de nem szeretnék rá költeni!! Megy amíg megy)
Én amikor megvettem az MTZ-50-esemet,az első alkalommal. csapágy törést és féltengely kotyogást tapasztaltam. co-val fel lett hegesztve, leesztergálva, 16 év után úgy adtam el. Még nem kótogott.