A napokban többször (5-6 alkalommal) kellett agglomerációs úton sárga Volánbuszt igénybe vennem, és csak egyikük használta a klímát. Tegnap délután egy új MAN csuklóson, nem túlzottan élvezve a 30 fok feletti utasteret, előrementem kérni, hogy kapcsolja be. Teljesen korrekt módon elmondta, hogy generátor hiba miatt nem tudja bekapcsolni. Diszpécser jelzi, hogy be kell kapcsolni (azért van)?
Most egy Szada - Stadionok járaton élvezzük a paraszt klímát (elhúzott ablak), 90 km/H körül a pályán nem túl jó megoldás.
Ezek idegen telephelyesek , vidéki Volánosok nem Andor utcaiak szerződésesek hogyan kapták?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ahogy leírtam.
Ugyanúgy mint mi.
De például amíg létezett a Volán Tröszt (1984) addig a Tröszt írta elő, később a KPM 6.főosztály, hogy a megyei volánok kötelesek megkérni kb. 4-8 főre a szocialista/kapitalista szolgálati útlevelet, olyan buszvezetők számára akik sose mentek se különjáratban, se menetrendszerintiben külföldre.
Ezt később módosították úgy, hogy az ilyen " útlevél tartalékokat" évente egyszer el kell küldeni külföldre.
Jósvafőn volt telephelyes a GC 43-00 frsz-ú Ik-311-es a Borsod Volán állományából.
A környező kis falvakat járta.
Leginkább a vasútállomásig és vissza.
Annak egyik vezetője is ilyen tartalék útleveles volt.
1980-ban azzal "dicsekedett", (amúgy egy szerény ember volt), hogy mivel már 6 éve volt neki szocialista országokba érvényes szolgálati útleve - ez idő alatt 1x volt busszal külföldön - most megkapta a nyugati szolgálati útlevelet is.
Kérdeztem tőle, hogy jártál már nyugaton?
Azt válaszolta, hogy nem.
Se magán úton nem, se busszal.
De érvényes nyugatra is érvényes szolgálati útlevele az volt.
Ugyanez a törvény rendelkezett rendkívüli esetekről is.
Ezeknek a kezelését bár továbbra is a BM vezette, az egyes miniszterek hatáskörébe utalta.
A civilek ezt a "rendkivüli helyzetű" útlevél és/vagy (ha kellett) vízum rendszert halotti paragrafusnak hívták, mert az esetek 90+ százalékában a civil ember akkor kapta meg ha közeli hozzátartozója meghalt nyugaton és pár napon belül a temetésén kellett/illett volna résztvennie.
Ezt a rendszert alkalmazták a nyugati útra hirtelen beugrani kényszerű hajósok, pilóták, buszos, vasutasok esetén is.
Fordítsuk ezt le most a VOLÁN nyelvére.
A szolgálati útlevélhez jutásnak volt egy szakmai része és volt belügyi része.
A szakmai rész igen rövid volt.
Általános szabály az volt, hogy 5 év hazai közforgalmú buszvezetés után a cég javasolhatja, hogy X.Y. buszvezető kapjon az 5 európai szocialista országba szóló szolgálati útlevelet.
Ha a cég kérte, ezt az esetek 90%-ban meg is kapta a buszvezető.
Nyilván megyei volánoknál ez ritkább eset volt.
Ha a buszvezető 10 évig vezetett már buszt, és a cég kérvényezte, hogy kell neki a nyugatra, akár menetrendszerinti, akár különjáratra szolgálati útlevél X.Y buszvezetőnek, akkor a BM úgynevezett környezet tanulmányt végeztetett (a szoc.szolgálati útlevél előtt nem végeztek ilyen környezet tanulmányt) és ha azon átment a delikvens akkor kapott nyugatra szóló szolgálati útlevelet.
Ez volt a főszabály.
Mint minden főszabály mellett volt itt is kiskapu.
Ha létszámhiány volt, ha azonnal kellett, ha......................volt vagy 10 kivétel, akkor el lehet térni az 5 évesés a10 éves főszabálytól.
1960-1970 között alig volt eltérés a főszabálytól.
1970-1980 között már volt bőven eltérés.
1980 után meg ha nem is bomlott el a főszabály rendszer, de már igen lazán értelmezték.
Harmadik kérdésre, hogyan alkalmazták ezeket a szabályokat az Andor utcában?
Maradjunk az Isztria, akkori nevén Jugoszláv példánál.
Minden év kb. februárjában kijelöltek egy felelős üzemmérnököt az Andor utcában (nem a Szabolcsban) tehát üzemegységi nem vállalati szinten.
Az Ő feladata volt tervet készíteni a nyári menetrendhez.
- mennyi busz kell ?
- mennyi tartalék busz kell?
- mennyi buszvezető kell?
- mennyi beugró vagy fregoli buszvezető kell?
- a szükséges buszvezetők közül kinek van már meg eleve a nyugati szolgálati útleve hisz Jugoszláviába az kellett?
- kinek kell beszerezni?
- stb.
Akinek nem volt annak az útleveles kislány elkezdte beszerezni.
Idáig síma az ügy.
De jöttek a rendkívüli helyzetek.
A Volántourist közölte, hogy - mondjuk a ROVINJ-i - járatra nem 1 hanem 3 busznyi jegyet eladott már elővételben, 60-90 nappal a járat indulása előtt.
Ok.
Honnan lesz rá busz vagy buszvezető?
S megindult a kapkodás.
Ez a kijelölt üzemmérnök elment a BM-be.
Előadta mi a helyzet.
Kérte, hogy alkalmazzák a halott paragrafust a váci/monori/ceglédi/stb. kijelölt buszvezetőinkre.
Persze nem halt meg senkinek senkije, de ennek a szabálynak az alkalmazásával napok alatt (2-7 nap) szolgálati útlevélhez vagy csak betétlaphoz juthatott bárki.
A bárki azt jelenti, hogy akire a BM rábólintott.
Kizárólag a Belügyminisztérium jogköre volt ezt vagy megadni, vagy megtagadni.
Ha megadták akkor a monori/váci/stb. üzemegység egyetlen Ikarus 255-es (amúgy különjáratra használták) beállt mint ROVINJ-i harmadrész.
És jött velünk.
Ha vidékről kaptunk erősítést (Kaposvárról, vagy Szekszárdról) akkor a dolog ugyanígy ment csak az útlevelet a kollégák a saját megyéjükben kapták meg.
Az Isztriai félszigeten fölntről lefelé van Porec, majd Rovinj, alul Pola.
A hivatalos végállomás állammközi egyezmény alapján Rovinj volt.
Aki talál képet az akkori buszokról az ilyen viszonylatjelző táblát fog láni az ablakban.
Az igazi menetrendben UMAG nem is szerepelt.
A valóságban nem fentről lefelé osztottuk el az utasokat, hanem fordítva, alulról felfelé.
Először mentünk Polába, majd onnan fel az ál végállomásunkra ROVINJ-ba, onnan fel Porecbe és POREC után általában utasok nélkül UMAG-ba.
Ennek magyarázata az volt, hogy egy túlképzett bérelt nekünk pihenő szobát ROVINJ-ban olyan helyen ahol közel s távol nem lehetett busszal megállni.
A következő évben (talán 1979-ben??) ez úgy változott, hogy UMAG-ban egy teljes szállodát kibérelt a magyar turisztikai szövetség az egész idényre.
Ide az akkor működő 5-10 utazási iroda hordta a nyaralókat döntően különjáratokkal.
A VOLÁNBUSZ-nál pedig variáltak.
A ROVINJ-i járat eleve két kocsival indult már az Engels térről este.
Az egyik az a szokások szerint a fent leírt módon osztotta az utasokat, a másik viszont csak két helyre vitt utasokat, ROVINJ-ba (mondjuk az utasai 10-20%-t) a többit UMAG-ba.
Ez utóbbi másodrészbe boldog-boldogtalant beosztották, mert nem volt ember.
Leginkább Ik-255-ös, ritkábban Ik-250-es kocsikkal.
Először az ANDOR utcás más, nem nemzetközi sofőröket:
- távolságiakat,
- szerződéseseket,
- helyköziseket.
Később más volánoktól is jöttek személyzetek, de ők hozták a saját buszukat.
Voltak vicces jelenetek..................................:-)))
Például eljött egy zsámbéki mert még életében nem járt Jugoszláviában, gondolta jó buli lesz.
Mondtam neki, hogy mivel kezdő (zsámbék felé kb. 15 év gyakorlata volt) vigye a Budapest-Nagykanizsa szakaszt, hisz Zamárdiig van autópálya ill. autóút onnan meg 7-es.
Majd a bonyolultabb részt viszem én odakint.
A srác már Siófok magasságában nyávogott, hogy neki ez hosszú út Ő nem szokott hozzá, hogy 60 percig ki se szálljon csak menjen.
Ha választani kellett volna a kettő közül, melyik maradjon, én is a 079-et választottam volna. Az igaz, hogy a beltere a végére olyan volt, mint a lefosott kilométerkő (és még be is ázott), viszont pont azért, mert nagyon üzembiztos volt és stabil fordakocsiként tudták használni.
Királyság! Ezt jó hallani! Bár egy árnyalatnyival jobban örültem volna, ha a 069 tud megmaradni, leginkább azért, mert abban D10 volt, de ez így is nagyon jó hír!
Amikor a Tatai utcai telephelyen néhány éve megláttam darvadozni egy sárga, háromajtós E94G-t, eleinte azt hittem, hogy a 069-nek sikerült megmaradnia, de aztán észrevettem az 'MAN' logót a hátulján.. Ezek szerint viszont sajnos a 079 megmaradása sem biztos..
Pár éve a gyöngyösi bontóban végezte ha minden igaz.
079 megmaradásában se vagyok biztos. Bár 1-2 éve tendert írtak ki a felújítására, a Közlekedési Múzeum körül zajló kavarások és Vitézy eltávolítása miatt kútba eshet a dolog. A busz pedig eközben a szabad ég alatt porlad szét több másik társával együtt...
A D10 motoros GUP-069 frsz-ú, egykori "budapesti" E94G sorsáról tudtok valamit? A társa, a 079, ami MAN motoros, úgy láttam megőrzésre került, de mi lett a 069-cel?
Ligetben nem maradt. Stadionokban max 1 db, de ez nem tuti. Logika szerint, mindtől megszabadultak,már csak az előnytelen bérleti szerződés miatt is....
Igen a 2 Travego szerintem is rendben van még. Az még valóban AUTÓBUSZ volt és Mercedes-Benz... Nem török.... Majd kiderül mennyi idejük maradt még....
AZ tényleg jó kocsi...Sajnos ma már csak mindenhová a hiper szuper SEF meg PZW, RLT Neoplanokkal lehet menni...remélem nyáron elmennek szabira megint a fenébe, csak lesz vizes vb megint :)
3 tengelyes Lion'sCoach/TopCoach/TopStar maradt még a Népligetben/Stadionban?
Ki merem jelenteni, hogy állapotuk alapján azt a 2 travegot a Volánbusz bármely távolsági járatára nyugodtan el lehet küldeni. Imádtam utazni a 216-tal, amíg Orosházára járt. Jó, öreg járgányok, de számomra a mai napig a VB egyik legkényelmesebb járművei... ;)
Ezzel egyidejűleg PRF-942 hévízi forda, PRF-936 Nagyatád. A két HKP-s Travego, pedig tartalék egyenlőre. Ahogy HJV-752, IBN-634, HPE-401 is. Ennyi nagy Tourismo maradt a ligetben.... De szépen fogynak az öreg Inturok(csíkos kismercik) is.
Ennek így valóban nincs jelentőssége. A lényeg, hogy elővételben/automatából váltott jegyeknél ezzel a húzással gyak. értelmetlen termékké válik a környéki jegy, ezt fejtegettem csak.
Gondolom az lesz a cél, hogy a Budapesten belüli és azon kívüli menetdíjak teljesen szétválasztásra kerüljenek. Jelenleg a BKK-s vonaljegy a teljes szakaszon érvényes, így a jegybevétel a BKK-é, és valamilyen metodika alapján a VB-kapja ennek bizonyos részét. Viszont ha ugyanez a jegy már nem lesz érvényes s szakaszhatáron túl, akkor egyből két jegyet kell venni (majd dupla a díj!) amelyből egyik jegy bevétele már teljesen a VB-t illeti!
Ezt úgy értettem, hogy eddig Bp bérlet mellé a Felsőhatárnál lyukasztottam egy környéki jegyet, budaörsi példával élve, ami 250 ft volt. Most meg lehet majd egy gyűjtőt, hiszen az a legolcsóbb "hagyományos" jegy. De akkor már egyszerűbb felszállásnál Bp-n lyukasztani, miközben amúgy van bérletem. Fizikailag nyilván elég a Felsőhatárnál lekezelni, de... :)
"A (BP)bérleteseknek is érdekes, mert kvázi lyukaszthatnak olyan jegyet, ami egyébként a budapesti szakaszon is érvényes az amúgy valid bérletük mellé"
Innentől gyakorlatilag értelmetlen környéki jegyet használni a kékbuszos Volánon (hacsak nem találják majd ki, hogy a rendes vonaljegy nem lesz érvényes a vonalak teljes hosszán, ami mondjuk elég durva lépés lenne). A (BP)bérleteseknek is érdekes, mert kvázi lyukaszthatnak olyan jegyet, ami egyébként a budapesti szakaszon is érvényes az amúgy valid bérletük mellé (oké, lehet környékit is venni, de miért venné drágábban azt bárki is?). Persze, aki a buszon szeretné megvenni, annak továbbra is adott lesz a lehetőség (Bp-n is veszik azért elég sokan a sofőrnél drágábban kaphatót).
"hogy inkább az új bérleti rendszert vegyék igénybe és ne egyedi jegyeket vásároljanak a fogyasztók."
Először pont arra gondoltam, hogy a közelmúltbeli tapasztalataim alapján vidéken helyköziben még mindig eléggé dívik a viteldíjat vagy annak egy részét elkérjük, cserébe jegyet nem adunk metodika. ;-) Ha többen váltanak inkább a kedvező árú bérletre a jegyezés helyett, talán ez a történet is javulhat.
A vonat-, busz-, és HÉV-közlekedés jegyáraiban emelkedés várható, elsősorban rövidebb távon július elsejétől.
Változnak az úgynevezett távolságalapú jegyek árai,
A változtatás:
a 0-10 kilométeres távokon 250 forint helyett 400 forint,
a 10-15 kilométeres távokon 310 forint helyett 450 forint,
a 15-20 kilométeres távokon 370 forint helyett 500 forint,
a 20-25 kilométeres távokon 465 forint helyett 550 forint,
végül a 25-30 kilométeres szakaszokon 560 forint helyett 600 forint lesz a menetjegyek ára.
Tehát a rövidebb utazások drágulnak jobban.
az áremelések egy összetettebb tarifa-átalakítás eredményei, amelyben az emelések mellett hamarosan kedvező változások is ismertté válhatnak.
Az országos és vármegye bérletek bevezetése óta folyamatos a tarifarendszer felülvizsgálata, amelyben a jövőben további változások várhatóak.
Ez azonban nem drágulást, hanem összességében a szolgáltatásokhoz való egyszerűbb és korlátlanabb hozzáférést biztosítja, amelyről hamarosan tájékoztatni fogjuk a közvéleményt.
Tehát az Építési és Közlekedési Minisztérium azt szeretné elérni, hogy inkább az új bérleti rendszert vegyék igénybe és ne egyedi jegyeket vásároljanak a fogyasztók.
Azt tudod esetleg, hogy miért vonták ki a forgalomból? (...már ennyire lelakott állapotban volt?...) Más 2007/2008-as Volvo is áll ott mellette? (KXH-590 is eltűnt egy ideje....)
Valaki össze tudná foglalni az aktuális MRP/MRZ elosztásokat? Az agglóban már csak a 051, 052, 053, 054, 099, 356, 385, 390, 393 maradt (a 055, 245, 353 kérdőjeles, mert napok óta nem voltak kiadva, de még ide mutatja őket az obu). Az is kérdés, hogy vajon marad belőlük itt is vésztartaléknak? Csak mert a CNG-sekkel elég sok gond van, csomó kocsi Dunaharasztiban van. Utasként láthatóan az ajók gyenge pontjuk (az Arrivásoknál detto gond van velük).
Sziasztok! A volánbusz töetênelmét dzeretném feldolgozni valamilyen formában,egyenlőre magamnak. Bár 2009 óta keveset utazok volánbusszal(Pest megye) de nálam ez a cég áll az első helyen(ez az echte volánbuszra vonatkozik,ami Pest megyében volt),de akkor,kicsikênt felfigyeltem rá,2007 körül.Ráadásul a mi nógrad volanununk is 5 260.32 essel lett gazdagabb,2009,2010 ben. 2 db ekkor 24 éves volt,amikor állományba vette a nógrád.De jó 10 évig használta.2020 ban lett selejt az utolsó,ELK 753.
Pest megyében a sorozatok külön üzemekhez tartoztak ,de néhany furcsaság itt is akadt.Pl ELK 699 el,ami elég brunga volt,találkoztam Érden 2007 december 21 én .Pedig ugye az Monori volt.de ideiglenesen megfordult ott,ês ki tudja hol még.
DZA 382 egy nagy parkolóban állt 1 hetet ,több más vb s busz mellet. A 260 asokon kívül kevés buszon utaztam a vb nêl.
ELK 746 ami 2009 nyarán több társa mellett a nógrad volané lett ugye, szintén abban a parkolóban állt,pedig Szigethalom volt,382 pedig nem.De találkoztak.
Ezeket érdekességként írtam le.ELK 743 munkagêppé alakítása lépett még Szigethalmon, mikor ott voltam.
ELK 790 Árpad hídon látott hasonló funkciót,évekig.mint tudjátok.
Ahogy látom az Utason, MRP-062 és MRP-071 Újlengyelbe kerültek a két MAN SÜ helyett, MRZ-378 meg NKV-433 helyére Csemőbe, ami NWX-401 helyére ment Törtelre, amit pedig NWX-404 belsős fordáján láttam. Kötve hiszem, hogy ez utóbbi láncolat végleges lenne, bár ugye a csuklós szólóval kiváltása nem újkeletű és pláne nem egyedi jelenség.
Lehet,de jelen autó helyzetben, két, szinte új busznak,másfél hónap alatt, 20.000-ret kéne mennie... És gondolom csak kallódnak,mert nem egy fix járaton vannak,fix gazdákkal. Az ilyen buszokra, meg senki se figyel igazán...
Bár azért azt ne felejtsük, hogy Győrben 95 db busz látja el a helyi közlekedést. Ebből a 15 lépcsős Ikarus busz az kb a flotta 10-15% .Pápán lehet olyan 9 busz, ott 3 db lépcsős Ikarus van. Az a flotta 30%-át teszi. Így nézve már azért mások az arányok. Persze, daraszámra még simán Győr vezet mindent. És több mindent ki lehet próbálni ott.
Akkor még sokáig állni fognak. Az SWR-ek nemrég kapták meg az OBU-kat. Újkoruktól (azaz majdnem másfél évig!) régi jegykiadóval jártak hogy mehessenek. A Sprinterekbe is mostanában kezdik beszerelni őket.
Ennek ellenére helyköziben számos helyen mászkál helyi kivitelű busz. Pár évre Miskolcra, azóta onnan Hajdúba szűműzőtt MOS Volvo. Komárom-Esztergom megye, Credo BN csuklósok (kutyának nem kellenének), majd pár Szigethalom környéki RVY szériás Merci. Csak, amit mondtam, a helyi önkormányzatok amíg nem hajlandóak előkeríteni az ezen buszokhoz szükséges anyagi forrást, addig nem is mennek vidékre.
Szolnoki topikon ebből megy a vérlázítás. Békéscsabán sem véletlen nem csorgott be még MOS Volvo Hajdúból.
A kérdésem viszont szándékosan a Volánbuszra és jogelődjeire vonatkozott... (kicsit burkoltan az agglo' kivételével, "vidékre" gondoltam, bár azt tényleg nem írtam külön)
Az a baj, hogy nincs mit áthelyezni helyköziből sem (pl. a helyközi csuklós beszerzéseket követően esetlegesen "felszabaduló" EGY DARAB 7700A-ra vagy bármire ÖT HELYEN lenne szükség), helyi ugye meg "nemisvolt"......
Vagy akkor már külön cégek, az Arriva C2-esei is ott vannak, a volán azokat is megvehetné, ha már zsír új csuklóst nem kíván - mivel úgysem finanszíroznának az onkormányzatok az ehhez szükséges ellentételezést.
Ha jól emlékszem még az egyéni volánok a Volvo 7700A /Mercedes Citarokkal. Azok voltak az RVY előtti új csuklósok, valamint Nyíregyháza az új CNG-s MAN-jaival. Bár utóbbi 5 db csupán.
A Volánbusz, a KK-k és a megyei Volánok mikor is vettek utoljára "helyis" csuklósokat?
Az RVY Mergák előtt melyek is jelenleg a legfiatalabb csuklós helyi buszok?
A "helyi csuklós" elhanyagolt területe lett a beszerzéseknek, azzal együtt is, hogy rengeteg helyen nincs már szükség csuklósra helyiben, miközben sok helyen vett át a helyi közlekedést más cég a Volántól...
JOU-730 is néha visz helyközis kört, avagy GOX-117, békéscsabai C80-asok is. Ahol kell segítség, ott kell, ez jellemző már leginkább a jelenlegi közösségi közlekedésre volános szinten. Ettől nem dől már össze a világ. Amíg Győr észhez nem kap, és amit ELK-671 is írt, hogy "vajon meddig marad még ez az állapot", addig kár szerkesztgetni azt a helyis listát. (Ha Pápán rendeződik a helyzet és tényleg megvariálják a kocsikiadási szisztémát, magyarán csuklós helyett kimegy a vonalra kettő BKK-s MAN, akkor lehet, hogy azt a 2 normális 4 ajtós C80-ast át lehet majd vinni Győrbe az áthelyezett helyközisek helyére. Vagy legalábbis tompítani a kocsikiadási problémákat ott. De 15 darab új/újabb szerű busz kellene. Amíg azok nem lesznek, kell számítani ilyen kellemetlenségekre Győrben. Így is mindegyik sárga 280-as fix fordás, ez is szomorú jelenlegi időben.
Egyébként Szintetikusnak írva, igaza van. Durva, hogy minden többi várost nézve, együttvéve nincs már annyi helyis Ikarus forgalomban mint Győrben összesen.
Egész GYMS megye történelem író lesz, mivel a helyis 260 itt van utolsónak, a helyis (vidéki) 412 itt van utolsónak. BKV-t erőse leszámítva. Valószínűleg a 280 típus is ebből a megyéből fog kikopni utoljára.
Bár már így is van pár nagyobb üzem/régió: Vas megye tavalyi év óta üres már, Dunaújváros és Debrecen térsége megint csak semmi. (helyközisek sem)
Lekérdeztem. AFF-655 nincs, mert megadott járműhöz nem tartozik jármű
AFF-654 van.
És a kettő C80 is (KRR-180, HHR-810) is helyi üzemnél van már december óta, így igazából ez így 14 db magaspadlós buszt jelent Győrben. Az alacsonypadlós 412-vel van együtt 15 db Ikarus.
Felesleges szerintem mind a 280-al, mind a 260-al és szerintem a C80-al is számolni már Ajka esetében. Csuklóst egyaránt váltanak a MAN-ek, de ha még ki is egészítik, valószínűleg pár pest megyei csuklós 7700A-val kifogják. Bár mondom nekem azt írták az ottaniak, hogy szóló vált csuklóst is.. Pápán még minden megy, de azt nem is írtam, hogy nem.
Ajkával és Pápával várd ki a végét. Ha jól tudom 7 - 10 arányban kapták a MAN-eket, de Ajkán a HCA-778 (C80) még máig megy. Lehet leáll, ha forgalomba lesznek a MAN-ek, de lehet nem. Pápán is egyelőre kiadható még 280, C80 is. Úgyis heteken belül megtudjuk, mik lesznek ejtve.
Ha jól veszem ki a vízbül az okszigént, ja nem, jól szedem össze az infókat akkor az alábbi településen van még állományi mp Ikarus közlekedésnek esélye (és tán egy állományi 412?)
Győr
Salgótarján
Ajka
Pápa
Várpalota
Mosonmagyaróvár
Szolnok
Békéscsaba
Dunaújváros
Több helyen ez egy, esetleg két kocsi (kivétel Győr). Tudtok segíteni, hogy melyiket mikor merre lehet látni a városon belül? Gyanítom most iskolaszünetig megy a többségük, majd szépen tovább kopnak (talán bő két tucat jelenleg?).
AZ NWX-411 kezdetben a Szigethalom-Alsodélegyháza fix kocsija volt miután elkerült Táborfalvi helyi járatra a szerepét a többi kis Volvok sokáig amit én tudok a (NWX-413--->VOLT DÉLEGYHÁZA KOCSI,(NWX-420---->VOLT KISKUNLACHÁZA KOCSI),STB
A NWX-406 meg a (RTR-892-->VOLT TAKSONYI FORDA KOCSI)
Na ez az! ÉS az országbérletes majd mindek számít???
Mert az tuti, hogy ott fognak rinyálni meg toporzékolni, hogy "énnekem országbérletem van" az ugyenolyan mint az elővétel, nem? A sok birka...már látom előre nyáron amikor furakodnak előre egy Budapest-Siófok/Keszthely/Balatonfüred járaton,...
Csak sok esetben (TAPASZTALAT!) a sofőrök összevissza sszólítanak fel: van, aki távolság alapján hív előre, van aki a helyjegyest /bérletest. Na erre kíváncsi leszek, hogy valóban úgy lesz-e, hogy akinek országbérlete lesz, az nem élvez elsőbbséget! Merem remélni, így lesz! Szívbajos tuti nem leszek, mert ha beülnek a helyemre, ahová szól a jegyem, amit a pénztárban vettem, úgy felállítom onnan aki odaül, mint a huzat!
Igen, ha helyjegyed van, az a tiéd, amennyiben a járat indulása előtt 10 perccel megérkezel végállomási felszállás esetén. Ha út közben szállsz fel, és már nincs több szabad hely a buszon, valakit le fognak szállítani közülük. A helyjegyes utasok a sor elejére állhatnak, nem kell kivárniuk a jegyvásárlókat, mivel oda úgyis ők fognak ülni. Ui: nem kell szívbajosnak lenni, akinek nincs helyjegye, az vállalja, hogy állni fog, vagy csak a következővel jön.
Egyébként csak gy technikai kérdés: ha én pl eddig konkrét helyre kaptam jegyet a Népligeti pénztárban pl egy Budapest-Baja járatra (pl 124-es) de az országbérlet nem szól helyre ,szóval elvileg legalább annyi előnye csak van, hogy aki jegyet vesz nem bérletes, annak lesz fix helye, a bérletesnek meg ami marad, nem??
Köszönöm! Őszintén remélem, hogy eltörlik az egész vármegye bérletesdit vagy legalább felemelik minimum 20 ezerre az országos diák bérletet, 50 ezerre a teljes árút. Na akkor remélhetőleg nagyobb lesz a visszatartó erő és lesz helyem júliusban a Budapest-Keszthely gyorson is!
Azért nem szabad elfelejteni, hogy a MÁV hálózatán nagyjából minden le van fedve pótjegymentes járattal, addig a pótjegyes buszok nagyon sok helyen pótolnak helyközi járatokat.
Abban mindenképpen egyet értek, hogy hasonlóan a MÁV-hoz, az országos, kiegészítőjegyes járatokon nem lett volna szabad engedni ezt. De itt is látszik,hogy egy cég, a két cég, mégis megvan,kinek jobb az érdekérvényesìtő képessége... Vagy éppen ki az erősebb kutya, aki ugye....
Minuszolgassatok egész nyugodtan. Majd amikor egy júliusi hétvégén ott dekkoltok a Népligetben, mert nem fértek fel a balatoni buszokra, majd akkor jusson eszetekbe, mit vakeráltam május 1-jén a fórumon...a MÁV milyen érdekes, május 15-től gyorsan bevezette a kötelező helyjegyet a Balatoni IC-kre, a gyorsvonati részre is, szóval mindenki akinek az "óccsóbérlete" van , jön(ne) busszal, csak épp nem fog felférni...Legalább a távolsági járatokra nem szabadott volna bevezetni!
Ma utazott valaki távolsági járaton úgy általában? Gondolom a hiperszuper óccsó országbérletnek hála volt olyan busz, ami elindulni sem tudott, annyian akartak felszállni.
De az igazi katasztrófa majd június 15 után lesz...jó buli volt odadobni 3 gombóc fagyi áráért az országbérletet a kölköknek meg egyetemistáknak. Kíváncsi leszek egy Bp-Keszthely vagy Bp-Siófok vagy Bp-Pécs járatra a nyáron, hogy fér fel az 50 fős buszra kb 300 ember...mert innentől boldog-boldogtalan fog utazgatni, csak mert ingyen lesz kb! A kölköknek csak az iskola és a lakóhely között kellett volna engedni a kedvezményest!
Sziasztok! Tudtok valamit az Érdi LHZ-król? Úgy eltűntek.. 1-2t reggel-este látok, de nap közben szinte semmi. Pótállományosak vagy selejtek lettek? Áthelyezték őket? Előre köszönöm a válaszokat
A TDE egy PRF helyett ment Sümegre, a PZW helyett meg PFB van a harkányin. Tehát csak annyi igaz, hogy a PZW ment a TDE helyére, fordítva már nem így van.
Elég baj ez. Ezekkel a régi távolsági Mercikkel még jó volt utazni, igazi élmény volt leutazni több száz kilométert. Most már csak mindenhol a fostalicska NIJ Mercik meg a Neoplanok vannak, aminek semmi hangjuk az úton :(
Sziasztok. A reggel 7,25 Bp-Sümeg járaton IBN622 csak beugrott vagy remélhetőleg szombaton is ő lesz és állandó járat? PRF csinálta korábban ezt a buszt nem?
A volánbusz kb mennyiért tudta eladni a nógrád volánnak 2009 ben a 260 asokat(ELK 746,753,754+ még ami volt)? kivi lennék, pont azt beszéljük egy sofőrrel facen. Ennyire megérte volna?
A kiegészítőjegyes járatokra is jó lesz, de a kiegészítőjegyet ugyanúgy meg kell vásárolni. Helyközi és távolsági buszoknál nincs semmilyen korlátozás.
Sziasztok. Májustól az országbérlet szerintetek az elővételes pótjegyes járatokra is jó lesz? Pl Pécs, Keszthely, Orosháza stb...van valahol infó erről?
Reggel Tura térségéből bevisz egy csomó gyereket Hatvanba, majd onnan Aszódra szintén ez a helyzet. Délután meg kb. ugyanez pepitában. Szóval alapvetően azért van ott csuklós, ráadásul kettő.
Azokból is fognak . Plussz Tiszakécske, Kiskunfélegyháza, szintén RTR Credo Inovell. Meg a Jászsági részen is fognak váltani Credokat. Horti MLC- t is pl.... Legtöbb helyen az általad említett Inovelleket váltanak majd.
Gyűlnek, gyűlnek, de ha ilyen ütemben állnak be a gázosok, akkor talán év végére mind közlekedni fog. Ma is 2 db-ot sikerült forgalomképessé tenni (269, 303).
Igen, azt elrontottam. 086 helyett 081. Úgy gondoltam, ahogy te. A 2 ajtós buszok a 22-esen, azokról tudok. Én sem értem ezt a folyamatot a volánnál, bár van egy olyan halovány megérzésem, hogy még ők sem tudják mit kezdjenek a buszokkal. Még a 2 ajtós helyközi kivitel könnyen lehet, hogy Fejér meg Komárom-Esztergom megyén belül landol majd. Szerintem azokat nem fogják túlságosan messzire vinni Pestről. A 3 ajtós kategóriában, ahogyan korábban is mondták már, eddig nagyjából ugyanoda helyezgetik őket, mint ahová tavaly. Békéscsaba, Tarján, Komárom-Esztergomon belül össze-vissza helyi/helyközi üzemekbe. Sopronba is be lett ígérve még 6 darab kocsi tavaly, de az még az október 22-i normális menetrendre tervezve jött volna. Így már nem tudom jön-e.. És még így is van hátra egy pár busz.
Köszi. Kis pontosítás, 086 gondolom 081 akar lenni, az két ajtós, illetve az előbbi ma 22-esen teljesít szolgálatot. Az nekem is érdekes, hogy nem a helyköziseket küldték el elsőnek, mert így meg azok vannak beforgatva 63/64-en, de a 40-esekre, meg 140-esre is szokott mostanában kerülni belőlük. Az tény, hogy azok zömében kevésbé lelakottak (a 3 ajtósok közül is inkább azok vannak jobban lelakva, amik sokat 22-eseztek).
MRP-057 Tatabánya helyközi MRP-059 Sopron helyi MRP-061 Esztergom helyi MRP-064 Sopron helyi MRP-082 Érd (Ercsi helyi) MRP-084 Salgótarján helyi MRP-086 Érd (Martonvásár helyközi) MRP-087 Sopron helyi MRP-092 Érd helyközi MRP-096 Érd helyközi MRP-098 Sopron helyi MRZ-351 Salgótarján helyi MRZ-352 Sopron helyi MRZ-354 Sopron helyi MRZ-359 Salgótarján helyi MRZ-362 Sopron helyi MRZ-364 Békéscsaba helyi MRZ-371 Esztergom helyi MRZ-373 Érd helyközi MRZ-374 Sopron helyi MRZ-377 Salgótarján helyi MRZ-391 Esztergom helyi MRZ-392 Székesfehérvár (Bicske helyközi) MRZ-395 Veszprém helyközi -> Várpalota helyi (2023.03 óta) MRZ-396 Békéscsaba helyi MRZ-397 Salgótarján helyi MRZ-398 Sopron helyi
Idén eddig ezek kerültek még el:
MRZ-372 Salgótarján helyi
MRZ-376 Salgótarján helyi
MRZ-400 Békéscsaba helyi
MRZ-379 Békéscsaba helyi
MRZ-394 Békéscsaba helyi
MRZ-386 Várpalota helyi
MRP-090 Tatabánya helyközi (bár Komárom helyit állítanak sokan, hogy majd oda megy)
Igazából a kettő tatabányai helyközis autó igen pazarlásnak tűnik, mivel 3 ajtós kivitel. Azoknak inkább helye lenne helyi járatokon, bár tudjuk ezeknek a kocsiknak még viszonylag nagy az amortizációs költségük.
MRP-090-ről lehet tudni, hova került? +MRZ-246, 247, 249, 250, 368, 390 sem lesz vszeg már az agglóban. Bár egyelőre lehet nem sok értelme van ezeket egyesével megkérdezni, mert most egyre több CNG-s kezd beállni, így gyaníthatóan felgyorsulnak majd a dolgok. A végén lenne jó összeszedni, hogy mi hova került.
Érdekesség: a korábbi alvállalkozós PDC rendszámos Volvók feltűntek egy árverési oldalon, a PEP rendszámos Tourismók némelyike pedig Samsung SDI szerződéses járatokat végez (üzemelő kijelzővel). :)
MRZ-395 és MRZ-386 Várpalota helyisek lettek. 395 egy ideje Veszprém helyközis volt, de már ki is van adva Palotán. Ott persze egy-két helyközis kanyart is visznek. Mint akár a 280-asok (Pétfürdő) . Az egyik a sárga színű SL 222-est váltotta. Másik nem tudom mit vált.
Dunakeszi, Okmányiroda helyett Dunakeszi, Fóti elágazás
Aztán mégis milyen elágazás van ott, a szó klasszikus értelmében véve? :D Ez még félretájékoztatóbb, mint eddig volt. (Ifjú gyöngytyúk koromban Dunakeszi, vasbolt volt ennek a megállónak a neve, szerintem még mindig sokan úgy emlegetik csak.) A többi átnevezésbe nem tudok belekötni.
A napokban (2023.03.16.) a Veszprém-Öskü viszonylaton feltűnt az MRZ-395-ös A21. Korábban már kérdeztek róla, hogy merre lehet, én is érdeklődnék a felől, hogy hogyan és miért keveredett le Pestről hozzánk. A HBweb szerint is még Budapesten van a telephelye.
Meg elvileg van még egy a környéken, annak a rendszámát sajnos egyenlőre nem tudom.
Mivel a Zsámbéki medence Pilishez tartozik (noha javítani Érdre járnak), így előfordulhat Setra arra, ha éppen valakit átraktak oda, hogy legyen vezér.
Néhány éve az egyik topiktárs írt róla egy eléggé részletes hozzászólást annak kialakulásáról és későbbi mikéntjéről (amit most baromira nem találom, lehet nem véletlenül...).
köszi, nem tudom mi a maxizás, de valóban általában kerekítették a jegyet. vagy sokszor a fiókból már előre kinyomott jegyet adtak, vagy nem is adtak csak lazán bedobták a zsetonokat a fiókba. Egy sofór maradt meg emlékeimben kicsit sebhelyes arcú olyan indiánforma volt hosszú barna egyenes haja volt minimum a hátáig ért... :D ő volt a kedvencem nyolcvan valahányban
ennek a járatnak így már nem sok értelme volt, tanszünetben nem is járt
ez csak egy iskolabusz volt már
használni nem igazán lehetett, mert napközben sem járt
voltak rajta délután csúcsban csepel felé páran, csepel felől akár 5-15 fő is utazott vele, főként diákok
legalább a régi -csúcsban óra, kívül kétóra- járatsűrűség illett volna munkanap, meg kétóra hétvégén, mert így már bkk nélkül elég nehéz átjutni a szigetre -csak 689, 691 átszállva, vagy kelenföldön át, ez nem túl barátságos-, megyebérlet mellett fura
vannak ezen a környéken még hasonlóan üres járatok, azok mégis bővülnek "akár"
erre mondjuk én másképp emlékszem Budapest-Esztergom viszonylatban utaztam inkább jegyet kaptunk kevesebbszer de a filléreknek igyanolyan tartója volt a fiókban és abba tették. csak azért emlékszem mert akkor láttam először ilyet. Aztán bérletet vettünk mindig, de az is ilyen 10-30 ft volt. de 5 filléresre forgalomban sem emlékszem, mégha hivatalosan fizetőeszköz is volt.
Mindeközben az Utas szerint újra lettek osztva a monori és szigethalmi csuklós MAN-ek is. SRD-264 és 265 Tökölön végző fordákon voltak, nem tudom, ezek a telepen tárolnak-e, vagy kintalvósak.
Emellett úgy gondoltam, összeszedem azokat az általam eddig ismert szóló Lion's Cityket is, amik elkerültek az agglós járatokról. Ercsiben a Vásár téren a jelzett kocsit fotóztam úgy egy hónapja kintalvósként, de mintha lett volna egy másik ugyanilyen is a városban aznap. Hogy ez szerződéses járatot pótolt, vagy tényleg ez a helyis, és a másik környékbelit láttam pluszban elhaladni, azt nem tudom. Szinte biztos vagyok abban, hogy van még ezeken kívül, nekem ennyi van összeírva.
MRP-057 Tatabánya (Héreg helyközi) MRP-059 Sopron helyi MRP-061 Esztergom helyi MRP-064 Sopron helyi MRP-082 Érd (Ercsi helyi?) MRP-084 Salgótarján helyi MRP-086 Érd (Martonvásár helyközi) MRP-087 Sopron helyi MRP-092 Érd helyközi MRP-096 Érd helyközi MRP-098 Sopron helyi MRZ-351 Salgótarján helyi MRZ-352 Sopron helyi MRZ-354 Sopron helyi MRZ-359 Salgótarján helyi MRZ-362 Sopron helyi MRZ-364 Békéscsaba helyi MRZ-371 Esztergom helyi MRZ-373 Érd helyközi MRZ-374 Sopron helyi MRZ-377 Salgótarján helyi MRZ-391 Esztergom helyi MRZ-392 Székesfehérvár (Bicske helyközi) MRZ-395 ismeretlen Veszprém megyei helyi MRZ-396 Békéscsaba helyi MRZ-397 Salgótarján helyi MRZ-398 Salgótarján helyi
köszi szépen! Helyközi a kérdésde ebből ki lehet számolni. köszi. (bár nem emlékszem hogy 80ban használtunk 5 fillért mármint fizikailag., de 10, 20, 50 fillért sokszor)
Szeretnék köszönetet mondani Kiss János buszsofőrnek, aki a Budapest-Délegyháza vonalon közlekedő Volán buszon megtalálta a lányom elveszett iratait.
Egyik este 9 órakor elhozta személyesen a házunkhoz. Mivel nincs csengőnk, nem adta fel, a szomszédunkon keresztül vette fel velünk a kapcsolatot. Nagyon
hálásak vagyunk! Bevallom, meg is lepődtünk. Vannak igazán segítőkész, becsületes, rendes emberek. (Kiss János hozzájárult, hogy név szerint is megemlítsük.)
Mobiljegy kapcsán kinek mi az álláspontja olyan esetben, ha felszálláskor érvényesítem a jegyet, majd mikor már el kellett volna indulni pár perce, mindenkit lezavarnak a buszról műszaki hiba miatt?
Persze a következő busz sofőrje, nyilván nem akarta elfogadni az előzőn érvényesített jegyet, amit valahol megértek, de nem gondolom normálisnak azt se, hogy emiatt az utasnak új jegyet kelljen vennie.
Erre van valami gyakorlat, vagy a sofőr jóindulatán múlik, hogy felenged-e, esetleg az ellenőrön, ha jön, hogy lesz-e bünti?
Sztem, ne keress sok logikát a pakolódsi mögött. Anno, mikor bejöttek az Econellek, hozzánk került pesti járatokra az RDB-559-560 páros. Az 560 kb. fél év múlva elkerült, jött a helyére egy fehér, ha jól emlékszem RWE-814 rendszámú kocsi. Aztán rövid időn belül annak a helyére a jelenlegi, az RDB-622. Ez mind gödöllői kocsi, vagyis a csere-berélésnek kb. semmi értelme nem volt...
Korábban már én is egyszer felhoztam, hogy szinte új (1-2 éves kocsik) tartalékok. Nyílván hatalmas felháborodást váltana ki, ha teszem azt megjelenne helyette egy vidéken még aktív 260/263-as például.
Emlékezzünk csak a bő 2évvel ezelőtt CLU-721 880-ason történő járatására.
Nem tudom szólóban mi a legidősebb, egyértelműen Pest megye máshogy van kezelve.
Amik viszonylag használható C56/E95-ösök/SL manok még megvoltak azokat amint lehetett, lepasszolták vidékre.
A két ceglédi még fordás: KFS-815 Tatárszentgyörgy, KFS-816 Pusztavacs, a többi tartalék.
Viszont ha már itt vagyok, én is kérdeznék egyet... illetve kettőt is. Egyrészről létezhet, hogy a Pilisben csomó RTR tartalék? Persze nyilván oda is kell valami, és nem is törvényszerű, hogy a leglelakottabb ezeréves kocsi legyen csak a vészmegoldás, csak azért akárhogyan is nézzük, furcsa látni páréves Econelleket forda nélkül. A másik pedig, még továbbra is a tartalék-vonalon továbbmenve. A pilisi, zsámbéki, érdi tartalékokat hol tárolják? A fóti telepen, vagy van a környéken több telephely is, ahol javítás nincs, csak parkolás?
sziasztok.A King longok szét vágásra kerülnek mind,amik zsámbél térségébe jártak?én 2017 ben láttam utoljára,de megdöbbentett hogy hogy rohadtak.a topicokban se lehet sok jót olvasni róluk.viszont a bordó ami ki lett állítva a buswordon anno,az nagyon faja turistabusz...ez itt off.
az izraeli Haargaz buszok el lettek adva valahova?bár 2 volt a volánbusznak de nekem több utazást is sikerült összehozni velük,máshol is.
1 szem isuzu(nálunk is 1 volt) FLR 788 al mi lett?2019 ben selejtezték,ahogy a mienket,az FKS 509 et is.
Három ajtóval és 2+2-es üléssorral voltak megáldva, de automata váltósok voltak (GMP?) és eredetileg helyiztek - ez utóbbival kapcsolatban a 82-es rendszámaik is súgnak. Mindegyik kocsi a pécsi helyi sorba, azon belül is a 280-asok BZ 11-20...12-04 sorába került (a helyi 260-asoké a BZ 12-05...12-54, a helyi Skodáké a BZ 12-55...12-75 volt), míg a helyközi sor a BZ 09-03...11-19. Emellett ha eredetileg helyi kivitelű kocsi helyközizett akkoriban, akkor ugyanúgy a helyközi sorba került, ahogyan ez meg is történt 14 db 260-assal. Mivel akkoriban is forda szerint rendszámozták át a pécsi kocsikat, ahogyan 1991-ben is a BPT/BPV-kombók esetében, így nagyjából azt is lehet tudni, hogy egyben mozogtak, két vagy három vonalcsoportba lehettek szétosztva.
Valamikor a 80-as években borult fel a rend, egy elkerült Szigetvárra, öt csak helyben mozgott át helyközibe, négy maradt helyiben. Utóbbiak az 199-es átszámozáskor már szét voltak dobálva (1 Budai, 1 Főpályaudvar, 2 Uránváros), ebből kettő hamar kiesett, egybe vágtak egy negyedik ajtót, egy meg konkrétan vázcserés lett.
Na igen, ez még egy lépés lenne a piacnyitás felé.
Nagyjából úgy lehet ezt elképzelni, mint amikor egy városnak valamilyen üzemeltetési osztálya megrendeli a helyijárati közlekedését valaki mástól (jelen esetben a volántól). Ez ugye helyköziben eddig ismeretlen volt, ott mondhatni közvetlenül a minisztérium számítana megrendelőnek.
Még vitézy mondta, hogy az idei év elején szét fogják választani a szolgáltatás megrendelőjét és a szolgáltatót. Előbbi egy olyan cég lenne, mint a BKK, utóbbi pedig maradna a Volánbusz, de akár pályázatot is lehetne kiírni egyes vonalak üzemeltetésére. Mivel azóta Vitézy-t eltávolították és a kormányzaton belül teljesen más tulajdonoshoz került a cég, most nem lehet tudni, hogy mi lesz.
Sziasztok! A közelmúltban hallottam némi madárcsicsergést arról, hogy a közeljövőben (valamikor tavasszal) jelentős változások lesznek, ami az egész Volánt érinti és teljesen át fog alakulni más formába (akár más néven). Erről bárki tud konkrétabbat?
Helyközi csuklósok tekintetében Baranyában is hasonlóan alakult a dolog. Emlékezzünk csak: a négy EN 18-as előtt utoljára hat 1979-es 280-as közlekedett helyköziben (AOB-635, BPT-561...565), és azokat is a pécsi helyi üzemtől irányították át.
Egész Somogyban volt kb. 5-6 helyközi csuklós. Háromtengelyesek meg szólók vannak már helyettük. Ezek közül a korábbi csuklósfordák közül a legnagyobb és legmeredekebb emelkedőt a felsőbogátpusztai betérés tartalmazza a Nagyatád-Böhönye vonalon. A többi korábbi csuklós vonalon nincs túl nagy szintkülönbség, legfeljebb annyi, mint az M1-M7 bevezetőn a budaörsi csomóponttól a Sasadi útig.
A helyi meg még duplán OFF, mivel nem a Volánbusz csinálja. De ott tényleg lenne domb.
Győrnek a fülén folynak ki az új csuklósok, és ez jól is van így.
Én ezeket inkább Szolnokra (teljesen sík terep), illetve Kaposvárra (dombság) és Pécsre (hegy) dobatnám szét. Meglenne az új típus hosszú távú nyúzása mindenféle változatos terepen, ráadásul ebből kettő megyében eleve foglalkoztak az elődtípussal.
Lehet, hogy jobban jártunk volna ezzel, mint a TDE-s sárga Mercedessel a Bp-Baja-Bácsalmás járaton... Jól megszórták a vonalat ezekkel, az feltűnt.
Egy Bp-Baja, sőt, Bp-Bácsalmás járaton büntetés az a felszereltség. Az ülés kemény, a háttámlája alacsony, alkalmatlan arra, hogy hátrahajtsd a fejed aludni, a lábadnak nincs hely, az USB-csatlakozó (oldalt, combmagasságban, külön öröm, ha nem ismered az ablak mellett ülőt, és tölteni kéne a kütyüd) és a leszállásjelző (az oldalsó szélvédő párkányán, pont ott, ahová könyökölnél) katasztrofális helyen van. Ezek inkább megyén belüli kb. 50 km-es távolságokra alkalmasak, nem 160-200 kilométerekre...
Ehhez képest egy új Inovell is luxus komfortfokozat: az USB-töltő az előtted lévő ülés háttámláján, a leszállásjelző a fejed fölött, nem könyökölsz, térdelsz bele semmibe, nem kell a másik comját simogatnod, ha töltenéd a telefonod, és még a fejed is hátra tudod hajtani, ha bebólintanál. Igaz, a lábad itt sem fér el.
Ha már annyira össze van hangolva a Màv és a Volán, akkor a Volánbusznál miért nincs olyan mint a Mávnál a Start kártya, vagy a 26 év alattiak kedvezménye stb stb...
Zalaegerszegre mennek. A gázárak valamelyest normalizálódtak, így a szegedi és zalaegerszegi példányokat - ezen a két helyen van gázkút jelenleg is - várhatóan januárban forgalomba állítják. a kék agglós és a szolnoki példányokra kút hiányában még várni kell.
Tervezgetem a két ünnep közti rokon- és barátlátogatós, fél országot bejárós utat. Dorogról kellene 28-án Bajára eljutnom. Reggel 6.00-6.15 környékén mennyire szokott elesni a 10-es út környéke? Az egyik alapértelmezett megoldás ez a menetrendek.hu szerint:
De nyitott vagyok más javaslatra is, a vonat elől sem zárkózom el. A lényeg, hogy a délelőtt első felében odaérjek Bajára.
A héten az utolsó nagy KingLongot is elbontották Zsámbékon, kiürült az egykori alvállalkozós telep. Ha jók az értesüléseim, kamionszerviz lesz a helyből.
Az ársapka eltörlése szépen megtette hatását...Egy átlagos szombat délelőtt Bajai, Pécsi,Mohácsi, Kecskeméti járatok mind fullon, lemaradó utasokkal mert nincs hely. Mi lesz majd Dec 23-án...
Ugyanúgy, ahogy eddig. Stadion. Eltörölve az egész Városkapus próbálkozás.
,,Hogyan néz ki a Gyöngyös - M3 - Budapest ?"
A közlemény azt írja, a Bp-M3-Gödöllő-Hatvan-Gyöngyös elvágva Gödöllőnél, a pályás közvetlen járatok (most bogarászom a menetrendeket) elvileg érintetlenül megmaradnak.
Ami a másik jó hír az utasoknak, hogy érintetlenül marad elvileg az BP - ASzód /Verseg/Buják/Szirák/Kálló/Erdőkürt/Bér stb is.
amíg a 71-es vasútvonalon politikai súgásra csökkentették a reggeli kínálatot, ezzel mindn napos utaslemaradást - 20 év után - újra előidézve addig az általad említett pozitív példa Komárom-Fehérvár (5-ös vonalon) az egész napi összes járaton oda-vissza nincs meg a 200 utas.
ON
Innen On téma.
Ha tényleg van Székesfehérvár és Komárom között mérhető utasigény a kétóránkénti eljutásra, akkor vagy a Volánbusz vagy magánszolgáltató indítson el egy minimum 20 ülőhelyes, vagy 35-50 férőhelyes autóbuszt a vonalon, harmad annyiért mint amibe most kerül a BZ-k pörgetése.
A Volánbusz menetrendjei is visszaálltak. Sikeres volt a polgármesterek és DLala közös akciója...
Szerintem a nyári vagy jövő decemberi menetrendváltással a vasúti fejlesztések (Mátra IR, 77-es vonal újranyitása, Cívis IR) is mennek a lecsóba, sőt, azok is, amiket Dávidék korábban hoztak össze (Székesfehérvár-Komárom és Tiszaújváros-Miskolc vasútvonalak sűrű, ütemes menetrendje).
lenne egy olyan kérdésem , hogy ezt a könyvet hol tudnám beszerezni? vagy ha valakinek megvan és nem kell neki akkor én szívesen fogadnám a gyűjteményembe
A 706-os ercsi helyi járaton mi közlekedik elviekben? Menetrendi kereső nem hoz rendszámot hozzá. Van egyáltalán egyetlen autó a vonalra, vagy valamelyik DUFI-s szerződéses csinálja?
80a Bp- Hatvan vasútvonalra ELKöltöttek úgy bő 200 milliárdot.
Félkész hiszen Hatvan A elág Hatvan kimaradt Keleti kapacitásbővítése kimaradt, Keleti-Rákos szakasz a kb. 3 km 3-, ik vagány kivételével kimaradt.
Eddig is volt csatlakozás Turán, Aszódon, Isaszegen , de nem hozta a vonal az utasszámnövekedést így mesterségesen utasokat terelnének rá a busz rovására .
Elő előfordulnak a 653 as vonalon is a hajnali Bp Gubacsi u Kunszentmiklós vá garázsmeneten majd a 4.03 munkanapi Kunszentmiklós vá_ Bp Népligeten is. Hétvégén " Ligetes" kecskeméti kinnalvós csinalja ezt.
Érdekes még a Kunpeszér kinnalvós( Monor üzegys.) PIG-405 ? a 16.35 ös 16.35 ös Bp- Kunszentmiklós járaton. Ezt nyáron még a NWX 453 csinálta...
Mi lehet az oka annak, hogy SRD-211-et SRD-213-al, valamint SRD-215-öt SRD-217-el felcserélték a 11-es úton? Gondolkoztam rajta, de nem találtam logikus magyarázatot. Veetők ugyanazon a fordán maradtak és ugyanazokat a járatokat viszik, csak egy másik rendszámú, de ugyanolyan busszal.
(pl a három pilismaróti kintalvós most nem egymás után van a rendszámot illetően: 210, 212, 213; az esztergomi lett a 211. de ez lehet, hogy csak az én OCD-met idegeli :D)
Úgy tűnik, most már hivatalos. Az én településemet személy szerint eléggé kedvezőtlenül érinti. Eddig is egy kb. 30 éves menetrend volt érvényben, ez tovább rontja majd. Köszönet!
Százhalombattán, a finomítóban készülhetett a kérdéses film, ha jól látom, ez a buszpályaudvar indulási oldala lesz.
A kérdéses sárga csuklós akkoriban nem biztos, hogy a Volánbuszhoz tartozott, a DKV-nak voltak saját buszai is. Ez, és a papagáj előtti 280-as is igen gyanús (sárga lökhárítók, és hamburger sincs rajtuk). Akkoriban nagyon fiatal voltam, de ha emlékeimet leporolom, fehér alapon Dunai Kőolajipari Vállalat lehet az a szöveg, az olajcseppes logójukkal.
1992.10.05-től indult egy új Budapest-Kiskunhalas-Kelebia járat.
Sajnos rövid életű volt a Volánbusz(Budapest) csak a "Kunság Volán" tartott ki egészen 2009-ig a nagy átszervezésig.
A mostani vonatpótlásnál 2022.01.31-től nem ezt hanem a falusi kis utakon való közlekedést választották.
Ráadásul a menetidő se tartható sebességtúllépés nélkül nagyobb utasforgalom esetén.
2022.09.01-től pedig a Budapest és Kiskunhalas közlekedő járatok megállói számát növelték a menetidő korrigálása nélkül...
Ami még szembetűnő: 2022-ben indult "vonatpótló" 1115, 650,653 as járatoknál a korábbi jó Volános szokásokat félretéve nem tartanak Eü szünetet pedig erre az egyetlen hely a Szabadszállás aut. vt éenne alkalmas , természetesen a legelső ill legutolsó járatnál már sajnos nincs nyitva.
Egy eredeti Volános távolsági buszon természetes, hogy a gépkocsivezető szól, hogy 5 vagy 10 percet áll a busz és a kedves utas el tud menni az autóbuszállomáson a mosdóba.
Sajnos a régi Intourok 20+ évesen már kezdik nem bírni azt hogy 0-24-ben hajtva legyenek. Már amikor elkezdődött velük a vonatpótlás is lett beígérve új busz, mert minen napra jutott legalább 1 hiba. Új viszont sajnos mostanában csak Credo van.
Ez a járatpár sosem volt Szigethalomé, mindig is valami távolsági előtt volt. De abban van repertoár, volt már a 12:00 Makó és a 13:30 Kaposvár előtt is, de mintha szeptembertől megint kavartak volna rajta egyet, szóval frankót nem tudok, hogy éppen melyik távolságival van összerakva.
Kalocsán kettő "Ligetes" forda van. A hétvége megfigyeléseim szerint így néz ki, de szerintem munkanapokon is ez lehet a kotta - esetleg 1-1 szerződésessel megbolondítva:
Kalocsa1:
1110/4, 4:55 Kalocsa - 7:30 Budapest Népliget
Rezsi Fótra, utána esetleg Yettel, vagy OLK, nem tudom.
1110/13, 15:35 Budapest Népliget - 18:05 Kalocsa (sulis vasárnapokon tovább Bajáig, onnan rezsi)
Kalocsa2:
1110/6, 5:25 Kalocsa - 8:00 Budapest Népliget
1110/7, 11:05 Budapest Népliget - 14:20 Baja
1110/24, 15:40 Baja - 18:55 Budapest Népliget
1110/27, 20:05 Budapest Népliget - 22:25 Kalocsa
A két fordán a kocsik váltásban dolgoznak - hogy milyen ütemben (napi/heti), azt nem tudom, de nem fix egyiknek sem a helye.
A számításoddal az a probléma, hogy a 15 perces pihenő után nem nullázódik a 4,5 óra, hanem csak akkor, ha utána kiveszi a 30 percet is. Tehát elindulna vissza Bajára és valahol Solt magasságában elkezdene visítani a tachográf, hogy elfogyott a vezetés.
Én így láthatattlanságban azt mondanán , hogy 1110/3 Népliget 8:05 Baja 11:20
1110/14 Baja 11:40 Népliget 14:55
Mert igy meglenne a 2 részben a mksz=45perc---->ezt ugy kell elképzelni amikor kitudja venni egyszer 30 percet és a fenn maradó 15percet és a 15perc pihenő tehát:
KamionfényezőM6Log BEurocar, ex Color tours, izé VB és Partiscum Busz (DAKK alvi) Mercedes Intourok (NKV, PCT, meg ami megmaradt a meghirdetettek közül).
Volt pár papagáj festésű 280 asa a volánbusznak?tegnap láttam pár képet egy 280.17 esről(az talán Kisalföldes lehetett)mellette több képen is befigyel egy vastag bolygoajtos.de anno ráncajtósan is láttam.melyik üzemnél voltak?
A Mercedes O560 Intouro közül az összes tartalék? Ha nem melyik milyen fordán van? Melyik esett át kisebb felújításon. Kár volna még ezeket a buszokat selejtezni mert ilyen buszok soha sem lesznek többé.
Jelentkezz inkább az agglóba.Etele tér/Törökverő u/Mogyoródi út.Jobb mint Szigethalom,vagy Népliget.Szinte biztos állandó fordát adnak ha nem is azonnal de rövid időn belül,és a járműállomány meg a pénz is jobb.
Szerintem az elmúlt néhány évben a gödöllői (és a többi elhíresült) térségben utasszemmel nézve pozitív irányba változott. Persze, az nem múlik el nyomtalanul, hogy az alvállalkozós időkben közel egy évtizedig egy szegényebb FÁK-államot idéző személyi és műszaki környezetben kellett dolgozni, de már nem is az a térség, ahol "ismeretlenek" leengedik a kinnalvós buszok kerekeit az éjszaka leple alatt.
Ha a pesti kezdősre vesznek fel,akkor arra számíts,hogy váltó sofőrként kezdesz. Nem lesz fix autód, ellenben bárhova elküldhetnek járatba Pécstől,Sümegen át, Makón keresztül ,akár a Mátrába vagy Ózdra is. Mert sokat leszel tartalék ,illetve beválthatsz bárhova. Trízs által mondott OLK-s vagy külön szerződéses fordák megszüntek,az utolsó kettő éppen most (MOL). Az ilyen jellegű feladatok szét lettek dobálva a rövidebb Országos járatok elé,mögé esetleg közé...
Váltogatsz szépen és kívárod a sorod amíg az előtted lévő váltok el nem fogynak és Te jössz a sorban, h üresedés legyen valamelyik fordán. Ez jobb esetben 1 év, rosszabb esetben 2-3-4 is lehet.... Sok mindentől függ.
Buszok nagy része pár éves Volvo,Neoplan,Mercedes. De a tartalék állomány már rég kuka érett, huszon x éves Mercik,MANok... Nem túl üzembiztos állapotban.
A közeg nagyon normális. Értelmesebb az átlagnál. Nincs semmi maxi,se üzemanyagozás. Ha van túlórád és kilométered ,akkor azért 350-400 az átlag pénz! Nettóban persze.
Műszaki állag nem vészes. De már fél Pest megye Fóton javít,Gödöllőtől,Árpád hídnál,Zsámbékon át és persze Ligetes állomány. Ezért sokszor lassú és nehézkes a javítás. Többet állnak az autók közepes hibákkal mint amennyi indokolt lenne.
Összeségében bejárod az országot pár hónap alatt. Változatos, még mindig normálisabb utasokkal mint az átlag. Vannak elvárások,de van azért háttéred is cserébe.
A hazai volán autóbusz vonalak 70-80%-án ma is maxiznak.
Tehát a maxizás Garbolctól Felsőszölnökig valószínűleg előfordul máshol is.
Nem mindenki, nem a vonalon járó összes buszvezető, de sokan.
Túl sokan.
Gödöllő (mellette talán a 10-es út is) attól más, hogy nem riadnak vissza attól, hogy fizikai erőszakkal, vagy annak beígérésével vegyék rá az ifjút arra, hogy vagy beáll a sorba, vagy baja esik a buszának, esetleg Őneki magának is.
Köszi.1-2 dolgot részleteznél,ha megkérlek:mire gondolsz Szigethalom esetén a mozgalmas,változatos életre?Hogy mondjuk ide-oda dobálják az embereket?Vagy a város lakóira,közbiztonságára?Gödöllőnél milyen beilleszkedési nehézségekre gondolsz?
Szigethalom azért jó választás mert mozgalmas, változatos, kalandokkal teli életed lehet ott.
Ha ilyenre vágysz rajta.
Gödöllő nyugodtabb.
Ott inkább a beilleszkedéssel van gond és az egyik leggyengébb a műszaki háttér.
Helyedben a Népligetet választanám, de előtte megkérdezném, hogy mire ?
Mert OLK szerződésesre nem.
Ha vonalat kínálnak és nem csak 30 km hosszút akkor jó.
Inkább mond azt a felvételi beszélgetésnél, hogy mindenképpen hosszú távú járaton kívánsz kezdeni.
Ne számolj rá, hogy j ratot kapsz, azokat már elfoglalták a régebben ott lévők.
De :
A hosszú járatokon általában jobbak a kocsik,
- kevésbé dobálnak hó közben ide-oda,
- fix a váltótársad,
- jók, jobbak az utasok,
- kevesebb a gond.
Ezt persze csak akkor vállald ha egy Budapest-Sopron-Budapest egy nap alatt neked bejön.
Ha olyan szerencsés leszel/lennél, hogy a veled tárgyaló VB-s több hosszú távú vonalat is felajánl, akkor az alföldi vonalat válaszd, és utoljára a hegyvidékit.
Hátha van köztetek olyan,aki tudna egy kis segítséggel,információval ellátni.A VB-tól Szigethalom és térségébe kaptam állásajánlatot,viszont én abszolút nem vagyok erre ismerős.Szóval milyen hely ez,milyenek a viszonyok,fordák?Mástól olyan tanácsot kaptam,hogy inkább Gödöllőt vagy Népligetet célozzam be.
Hétköznap is. 8:35-kor indul Egomból Újpestre 880-al, vissza 12:35-kor indul Pestről. Normál esetben SRD-363, SRD-365, SRD-367 szokott jönni. Ha nincs MAN, akkor a legkülönbözőbb féle tartalékok jöhetnek (Credo BN18, MB O345G, Credo Econell 12, (Volvo 7700A)).
Régen jártam erre és lehet ez is már volt itt amúgy meg csak nekem újdonság.
Július végén fedeztem fel az érdi vonalakon (a buszpályaudvaron) az "új" Mercedes-Benz Reform 501-es buszokat. Nem tudom hány db jár a térségben de nem egyet láttam ott.
A kérdés inkább az lenne Bp-Érd viszonylaton előfordul-e a típus (kipróblásra egy alkalommal Érdről hazafelé jövet), vagy nem olyan nagy durranás jármű, hogy érdemes a kipróbálásra?
A magaspadlós VB Conecto csuklós Merciket azokat végleg selejtezték, azokat már nem is látni Érden, helyettük többek közt a csuklós MAN-ok "vették át a hatalmat"
Az MAN Lion's City G-k idegenek a 10-es úti járatokon, hétköznaponta egy kivétellel: a 16:00-ás 848-ast Árpád hídtól SRD-224 teljesíti. Alább Pilisborosjenő, Újtelepen és az orvosi rendelőnél.
Elkezdtem összeírni őket. Akinek van ideje, meg kedve az nyugodtan bővítheti, szerkesztheti. A Volvo rész erősen hiányos,mert nem tudom hogy hogyan lettek szétosztva.
Lehet hogy egy-két kocsinál tévedtem, ezért előre is elnézést kérek.
Amire én gondoltam, azok ezek voltak. Szintén 1979-ben érkeztek, de egyértelműen helyi kivitelűek. 1980-ban jött még egy, és ezeket számozták be 1982-ben (a korábban emlegetett erősebb motoros helyközi GF 31-98-cal együtt) a BU 30-13...30-24 sorozatba.
Ami azt illeti, mindaz, amit az előbb olvastam, teljesen ismeretlen a számomra...
Fejér megyébe is került szigethalmi Econell. Még a végén az összeset szétosztják onnan az ország különböző részeibe (korábban a Dél-Dunántúlra és Vas megyébe került néhány belőlük).
Összeszedtek kb. 30-40 kiöregedett, innen-onnan elbocsátott, az autóbusz közlekedés minden mocskos levében már megfürdött buszvezetőt.
24/72-ben dolgoztatták őket.
Reggel 8-kor váltottak.
8-tól következő nap 8-ig.
Berendeztek nekik az Andor utcában, az oktató terem melletti egyik fabarakkban két hálószobát, fürdőt, konyhát.
Elméletileg ott pihentek és várták, hogy valaki lerobbanjon valahol.
Dolgozni nem nagyon akartak.
Szívesen elmentek pótolni egy Szentendre-Pomáz-zot, de ha reggel nem jött meg a Beremendi pilóta 5,35-re és szólt nekik az indító diszpécser, hogy : Lóra emberek ...akkor 32+1 ok jutott egyből eszükbe, hogy ők éppen miért nem tudnak most elmenni, elindulni.
Az is igaz, hogy munkaügyileg se volt ez átgondolva.
Ha jelentkezett - mondjuk - kedden reggel 8.00-kor és Te szerdán reggel szóltál neki, hogy : Usgyi Beremend felé, akkor Ő már 21 órája szolgálatban volt, mikor neki kellett volna ugrania egy 2x248 kilométernek.
Akkor is ha tegnap reggel óta (mióta szolgálatban van) nem ment egy centit se, vagy max. kivitt egy csere kocsit az Engels térre.
És mi volt egyáltalán az értelme annak, hogy a KPT helyi 260-asokat kapott 1979-ben két részletben (január, augusztus)? Nagyjából annyi értelme lehetett ennek, mint direkt tökön lőni magunkat.
Egyébként való igaz, hogy nem tarthatott ez sokáig, a kocsik elég hamar elkerültek Érdre, Ceglédre, Monorra, Vácra, sőt, némelyik már helyköziként, két ajtóval fejezte be pályafutását.
"A napilapok közölték a hírt, hogy csütörtökön reggel7-9-ig a Közúti Közlekedési Szakszervezethez tartozódolgozók figyelmeztető sztrájkot tartanak. Ez közel 90ezer embert, 35 vállalat dolgozóit, de egyúttal az egészország lakosságát érinti. És érinti a Volán-vállalatokat,az Épfut és a Főspedet, hiszen utóbbiak alkalmazásában álló sofőrök teszik le a volánt"." írta a Népszava. Az akkori tudósítások szerint a Volánbusznál 75% körül volt a sztrájkhoz csatlakozó sofőrök aránya.
Mert az akkoriban meghírdetett "figyelmeztető" sztrájkok jellemzően nem üzemkezdettől voltak, hanem általában vagy 6.00-tól 8.00-ig vagy 7.00-től 9.00-ig.
Így a Vácra - a falvakból - beérkezett buszok már nem indultak vissza, hanem csak a sztrájk befejezése után.
Jellemzően késő délutánra állt helyre a menetrend.
Azonkívül vidéken az autóbuszok többsége - jellemzően - nem alszik a garázsban, hanem a sofőr falujában a sofőr háza előtt alszik, vagy - ahol van - a faluban kijelölt helyen.
Lassú Hévìzre és Nagyatádra került a két HKP Mercedes Travego. Illetve nyárra kölcsönbe került Monorról a ligethez PIG-407. A kocsihiány enyhìtése céljából.
Tudja valaki, hogy a naponta 1190/1 6:35-kor Budapestről induló, és 10:40-kor Hévízre érkező, és a 1190/2 15:20-kor Hévízről induló és 19:25-kor Budapestre érkező járaton melyik fordakocsi közlekedik? Ott is szokásos Neoplan, vagy még a régi megszokott Intourok?
Nem tudom, ki hogy van vele, de gyönyörű ez az Ikarus C80-as busz; simán elviselném ha ilyeneket mind a mai napig gyártanának hazánkban és közlekednének is. Nyilván korszerűsítve amennyire csak lehet. A magas padlót meg nagy ívben lesz..nám; a jobb rugózás bőven kompenzálja. Sokkal jobb velük utazni ezeken az utakon, mint az alacsony padlós vackokkal... Aztán még a kedvezőbb üa. fogyasztás sem lenne elhanyagolandó, már a jelenlegi dízel árakat tekintve sem.
Hogyhogy nem a GXW meg HHR-eket vetették erre be, ha elvileg Pest megyében megtalálhatók még és nincsen nagyon hozzájuk nyúlva? Vagy ez már nem igaz azokra a kb 1 éve leállított kocsikra?